Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c62de280e4938dda38b4712/80

Bolujete li od artritisa, ovih 11 namirnica izbacite iz prehrane

Ne postoji prehrana koja liječi artritis ali s dobrom i ciljanom kombinacijom namirnica možete znatno smanjiti pojavu upalnih procesa.

Artritis je upalna bolest vezivnog tkiva koja najčešće zahvaća zglobove. Iako postoji nekoliko različitih vrsta artritisa - psorijatični, reumatoidni i osteoartritis - tretman za sve vrste usmjeren je na smanjenje upale.

Ovo su namirnice koje najčešće stvaraju poteškoće osobama s artritisom. Obratite osobitu pozornost na namirnice pod brojem 6. i 7.

1. Mliječni proizvodi

Mliječni proizvodi sadrže vrstu proteina za koje se smatra da iritiraju tkivo oko vaših zglobova. To ne smeta svima, ali odraslim osobama ionako nije potrebna prehrana bogata mlijekom i mliječnim proizvodima. Pokušajte eliminirati mliječne proizvode iz prehrane da biste vidjeli kako to utječe na vaš artritis. Proteine možete nadomijestiti konzumiranjem namirnica poput quinoe, leće, tofua, graha i špinata.

2. Rafinirani šećer

Upala je bolno stanje koje želite izbjeći, a visoki dnevni unos šećera vodi ravno do njega. To je zbog naglog rasta završnih proizvoda glikacije odnosno AGE (Advanced Glycation End products), koji se stvaraju kada se u tijelu molekule šećera vežu na bjelančevine ili masnoće. AGE tvarima se pripisuje ubrzano starenje, povećani rizik od bolesti srca, dijabetesa i, naravno, upalnih procesa.

3. MSG (Monosodium glutaminat)

Aditivi u hrani osobito su problematični za osobe s artritisom, a MSG je najbolji primjer. To je prah na bazi soli koji se dodaje mnogim azijskim namirnicama poput sojinog umaka, ali ne samo azijskim namirnicama. Vjerojatno ćete naći MSG u mnogim preljevima za salatu, mješavinama za juhu, brzoj hrani i mesnim delikatesama. Glavni problem je vjerojatno sadržaj natrija, koji može uzrokovati zadržavanje vode i oticanje.

4. Duhan u cigaretama

Tehnički duhan nije hrana, ali je vrlo štetan za vaše tijelo. Istraživanja su pokazala da su pušači izloženi većem riziku za reumatoidni artritis, jer štetne tvari iz cigareta oštećuju zglobove, kosti i vezivno tkivo. Ukoliko bolujete od artritisa, svakako prestanite pušiti! Ne samo da uzrokuje bolne simptome, nego liječenje čini manje djelotvornim i uzrokuje dodatne komplikacije ako ikada zatrebate operaciju. Ako već nemate artritis, prestankom pušenja umanjit ćete rizik.

5. Alkohol

Konzumiranje alkohola povećava rizik od pojave gihta, bolesti koja može uzrokovati artritis osobito u stopalima. Kada imate giht, mokraćna kiselina ne metabolizira se ispravno, stvarajući male kristale koji štetno djeluju na vaše zglobove i dovode do upale. Previše alkohola također prisiljava jetru da radi prekovremeno, slabi njenu finkcionalnost, a to vodi do novih upala.

6. Sol

Sol je još jedna namirnica na koju će vas liječnik upozoriti zbog mogućnosti izazivanja upale zglobova. Sol ne utječe na svaki organizam jednako, ali većina ljudi konzumira je u pretjeranim količinama. Reduciranje natrija u vašoj prehrani dobra je ideja zbog mnogo razloga i svi su vezani za zadravlje.

7. Zasićene masti

Konzumacija hrane bogate zasićenim mastima pogoršava upalna stanja kod artritisa, osobito u masnom tkivu. Upala u masnom tkivu ukazuje i na moguću bolest srca. Najopterećeniji izvori zasićenih masti su punomasni mliječni proizvodi, crveno meso te pržena i prerađena hrana.

8. Omega-6 masne kiseline

Budući da previše omega-6 masnih kiselina aktivira upalne kemikalije koje se oslobađaju u vašem tijelu, pokušajte postići bolji omjer omega-6 i omega-3 prebacivanjem na maslinovo ulje i dodavanjem sjemenki poput lana i bundeve u vašu prehranu.

9. Aspartam

Još jedan dodatak prehrani koji je mudro izbjeći jest aspartam. To može biti izazov jer već pokušavate smanjiti unos šećera. Ipak vrijedi se potruditi jer aspartam nema nikakvu hranjivu vrijednost i pritom nastaje u laboratorijskim uvjetima što bi moglo potaknuti vaše tijelo da reagira kao da je napadnut nepoznatom tvari iz okoline. To će uzrokovati snažan upalni odgovor. Nisu svi osjetljivi na aspartam, ali je prilično uobičajeno i vrijedno eksperimentiranja.

10. Rafinirani ugljikohidrati

Bijelo brašno, koje se nalazi u mnogim proizvodima, poput kruha, krekera, kolača i žitarica, toliko je prerađeno da nema hranjivu vrijednost poput izvorne pšenice. Rafinirani ugljikohidrati razgrađuju se u šećer u vašem tijelu i uzrokuju upalne procese, što povećava citokine i druge proupalne spojeve u vašem krvotoku. Umjesto toga, prebacite se na mnogo zdravije opcije namirnica od cijelog zrna.

11. Hrana pripremljena na visokoj temperaturi

Već smo spominjali AGE-ima (završne proizvode glikacije) i način na koji uzrokuju upalu u tijelu. Drugi način na koji se AGE javlja jest kada se hrana zagrijava na visokoj temperaturi. Svi oni ukusni predmeti na žaru, prženi ili pasterizirani oslobađaju citokine kada se pojedu i doslovno raketiraju upalne poruke po cijelom tijelu. Očito ne možete preskočiti kuhanje većine obroka, ali možete izbjeći meso i dodati više zdravih salata i sirovih ili lagano kuhanih jela od povrća.

Svaki pacijent s artritisom je drugačiji i vjerojatno ćete otkriti da vam neke od namirnica na našem popisu smetaju manje od drugih. Ipak, važno je provesti neku vrstu testa intolerancije na pojedine namirnice, naravno, uz liječnički nadzor. Kad otkrijete koje namirnice su okidači boli, lakše ćete upravljati svojim stanjem i poboljšati si kvalitetu života, piše ordinacija.hr

hr Tue Feb 12 2019 15:54:50 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cbb4b3529111cf1528b45ef/80
Foto: Pixabay

Evo što rukovanje može otkriti o ljudima

Ako se čovjek rukuje tako da koristi i drugu ruku, to je znak da prihvaća dominaciju protivnika, ali želi raspravu. Ponizno rukovanje je kada je dlan okrenut prema gore

Rukovanje je puno više od toga što ljudi misle. Može reći mnogo toga o povjerenju, namjeri, kontroli, srahu, zastrašivanju i nedostatku poštovanja. Zbog toga je dobro znati kako čitati ovaj jednostavan, ali informativan znak tijela.

1. Dvostruko rukovanje

Ako se čovjek rukuje tako da koristi i drugu ruku, to je znak da prihvaća dominaciju protivnika, ali želi raspravu. Govori: 'Razgovarajmo o tome' i pokazuje da je iskren i otvoren za komunikaciju. Međutim, ako je druga ruka postavljena na vrh protivnikove, to može značiti nedostatak povjerenja i oblik samoobrane.

2. Dominantno rukovanje

Rukovanje poput hrvača i prebacivanje na ruku protivnika. Dlan okrenut prema dolje pokazuje dominaciju i čak se može smatrati agresivnom. Osoba u osnovi kaže: 'Ja sam šef, nije me briga što misliš, ja ću imati posljednju riječ'. Okretanje ruke prema dolje je znak preuzimanja kontrole nad drugom osobom.

3. Ponizno rukovanje

Obrnuto, dlan okrenut prema gore je 'pokorni' stisak ruke. Ova vrsta rukovanja označava plašljivu ili ljude koji se boje. To znači da čovjek nije siguran i lako može biti dominiran. Ako podsvjesno dopuštate da palac druge osobe bude na vrhu, dajete protivniku kontrolu.

4. 'Mrtva riba'

Ako je stisak ruke mlitav poput 'mrtve ribe', to otkriva nedostatak predanosti, ravnodušnost, pa čak i slabost. Daje poruku da taj čovjek može lako postati pokoran. Ipak, u nekim kulturama kao npr. u afričkim zemljama, mekano rukovanje je pristojan pozdrav dok se čvrsto može smatrati uvredljivim.

5. Hrpa mrkve

Kada se čovjek rukuje i stisne ruku između prstiju pokazuje pasivnost. On kaže: 'Nije me briga. Neću se ni truditi'. No, to također može značiti da taj čovjek jednostavno ne voli fizički kontakt, piše 24 sata


hr Sat Apr 20 2019 18:39:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/54c3677fb0783594048b5464/80

Evo trika s aspirinom koji će vam pomoći kod uboda pčele ili ose

Ima logike da acetilsalicilna kiselina može pomoći zbog širokog spektra svojeg djelovanja

Ako vas ubode pčela ili osa, odmah malo navlažite andol ili aspirin i stavite na mjesto uboda. Držite tako neko vrijeme - intenzitet boli, otekline i svraba trebao bi biti manji. Možete napraviti i pastu tako da usitnite tabletu i stavite mrvicu vode te dobro pomiješate pa to nanesete na mjesto uboda. Imate li s čime, prije stavljanja tablete izvadite žalac. 

Međutim, stručnjaci tog centra zapitali su se godinama kasnije je li to zaista tako pa su napravili malo istraživanje na tu temu. Pronašli su dobrovoljce koji su bili spremni pretrpjeti bol od uboda ose i pčele. Njih 37 je na mjesto uboda stavljalo pastu napravljenu od aspirina i led, a 19 njih samo vrećice sa ledom. Istraživači su pratili koliko dugo će trajati oteklina, bol i crvenilo. Ispostavilo se da je samo led puno bolji izbor.

Iako je aspirinska pasta kod 57 posto sudionika smanjila oteklinu za 12 sati, samo led se pokazao boljim jer je oteklina splasnula u istom vremenskom razdoblju kod 74 posto dobrovoljaca. I kod trajanja boli se samo led pokazao boljim, iako je i aspirin pomagao. Najveća razlika pokazala se kod trajanja crvenila. Kod upotrebe aspirinske paste je trajalo šest sati, a kod leda dva sata. Istraživači su zaključili da je led bolji izbor kod uboda pčela i osa, prenosi US National Library of Medicine.

Ipak, ako idete negdje u prirodu i ubode vas pčela, teško ćete pronaći vrećicu sa ledom, ali aspirin uvijek možete imati uza sebe, piše 24 sata

hr Sat Apr 20 2019 17:58:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c59cb720e4938739e8b4588/80

Promijenite lozinku na Instagramu, Facebook je opet zabrljao!

Korisnicima je slaba utjeha da je "istraga utvrdila kako te lozinke nisu zloupotrebljavane ili neovlašteno korištene".

Iz Facebooka sve češće stižu vijesti o nekakvom sigurnosnom propustu. Teško je uopće pobrojiti sve probleme s kojima su se u proteklih godinu dana susreli.

Od skandala s Cambridge Analyticom, preko neovlaštenog korištenja korisničkih podataka za prodaju oglasa, do početničke pogreške - pohranjivanja lozinki u tekstualnom obliku.

Upravo je ovaj posljednji propust dobio svoj, za korisnike nepovoljan, epilog.

Naime, kad je u ožujku Facebook priznao kako je čuvao stotine milijuna lozinki svojih korisnika potpuno nezaštićene, u običnom tekstualnom obliku, na svojim serverima te da su iste bile dostupne njihovim zaposlenicima, rijetki su primijetili da se među oštećenim nalaze i korisnici Instagrama.

Prvotna je brojka spominjala desetak tisuća nezaštićenih lozinki korisnika Instagrama. Međutim, ta je brojka u međuvremenu "korigirana". Tako je Facebook priznao kako se zapravo radi o milijunima korisnika Instagrama čije su lozinke bile lako dostupne.

Korisnicima je slaba utjeha da je "istraga utvrdila kako te lozinke nisu zloupotrebljavane ili neovlašteno korištene". Što "zloupotrebljavanje" točno za Facebook znači, nije precizirano.

Kao i svaki put dosad, iz Facebooka ističu kako će o (još jednom u nizu) sigurnosnom propustu obavijestiti zahvaćene korisnike.

No bez obzira na to jeste li i vi među tim "sretnicima" ili ne, promijenite lozinku na svom Instagramu. Za svaki slučaj, piše Zimo

hr Sat Apr 20 2019 17:33:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cbb377329111cc9538b4587/80

Ako još niste, voćem možete obojati jaja za Uskrs

Možete ih kuhati i s elastičnim gumicama..

Osim kupovnih boja, jaja možete ukrasiti na brojne druge načine. Svima je poznato bojanje ciklom ili crvenim lukom, al ovo su neki od manje poznatih načina.

Žutu boju možete dobiti kuhajući koru od limuna, čaj od kamilice, korijen celera ili pak žutu mrkvu. Borovnice će dati plavu boju, isto kao i crveni kupus i sok od crnog grožda.



Ako u vodi prokuhate cvjetove ljubičice s limunovim sokom ili čajem od hibiskusa dobit ćete ljubičasta uskrsna jaja, a špinatom i koprivom zelena. Ljubitelji roze u vodi bi trebali prokuhati repu, brusnice ili maline.

Kompoot od trešanja i sok od rajčice dat će ljuski žarko crvenu boju.

Naravno, jaja u različitim prirodnim bojama možete kuhati s elastičnim gumicama koje će na njima ostaviti šare.


hr Sat Apr 20 2019 17:15:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .