Hloverkina turistička zajednica u minusu: Troškovi marketinga porasli za 542 posto

Na Poslovnoj Hrvatskoj vidljivo je da imaju minus od 300.000 kuna za 2017. godinu i minus od 240.000 kuna za 2018., no kako piše 24sata, Hloverka na to nije imala odgovora.

Poslovne knjige kažu da je, u godinama kad su nastajali ovi gubici, povećan broj zaposlenih, ali tek za dvoje ljudi, tako da to sigurno nije razlog. 

Osim toga, od Hloverkina dolaska 2017. godine, povećani su i prihodi Turističke zajednice sa 5,48 na 7,5 milijun kuna koliko iznose u 2019. godini. Istovremeno, dobit je pala, već u prvoj godini njena upravljanja i to za oko 250.000 kuna. 

Ali razmahala se s troškovima. 

Za skoro milijun kuna povećala je rashode u 2019. godini u odnosu na 2018. Odnosno, sa 6,585.831 na 7,500.615 kuna. Podaci su to iz financijskog izvještaja. 

Odakle toliki izdaci? Na što troše? Pročešljali smo stranicu TZ-a. 

Izgleda da su rashodi za službena putovanja porasli duplo – sa 65.000 na 122.400 kuna.  

Davalo se i za stručno usavršavanje radnika; 2018. godine samo 6000 kuna, a 2019. čak 30.000 kuna. Samo na reprezentaciju odlazi po 100.000 kuna godišnje. Kao razlog zašto je ta stavka porasla, u objašnjenjima piše “zbog velikog broja posjeta novinara”.

Ostali rashodi iznose dva milijuna kuna. Ne piše o čemu se konkretno radi

Značajno povećanje bilježe naknade osobama koje nisu u radnom odnosu u Turističkoj zajednici – s 498.000 na 718.000. Samo u kategoriji “ostali nespomenuti rashodi” krije se dva milijuna kuna. Ne piše o čemu se konkretno radi. 

Hloverka je povećala i autorske honorare zabavljačima, iako se sama hvalila ukidanjem manifestacija poput ribarskih večeri. 2018. godine bili su 296.000 kuna, a sada su skoro 592.000 kuna. 

Oglašavanje je skočilo s 82.000 na 529.000 kuna. 

U izvješću koje je sastavljala sama direktorica, piše da su se troškovi marketinga “povećani za 542 posto zbog oglašavanja na društvenim mrežama, u tisku, na portalima.” Izgleda da se Turistička zajednica Makarske reklamira Makaranima. 

Za službena putovanja, koja su nas možda i najviše ovdje zanimala, nisu navedeni detalji. Na kraju izvještaja potpisala se kao Direktorica Hloverka Novak Srzić, s velikim D.  

U dokumentaciji koju smo pregledali, ima još zanimljivih crtica – vidimo da je 2018. godine za člana nadzornog odbora Turističke zajednice od strane gradonačelnika Makarske Jure Brkana predložen Mate Jujnović, vlasnik tvrtke Promet Makarska, kao i splitskog i makarskog kolodvora. Iz financijskog izvješća vidimo da Turistička zajednica povećava troškove za oslikavanje autobusa. Definitivno voze u bolje sutra, piše 24sata.

POSLJEDNJE DODANO: