Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5e01d34329111c393f8b456e/80

Problem poznat cijelo desetljeće: Olujna lebićada ponovno oštetila Matejušku

Prvi metri šetnice od Rive prema zapadu već su vidljivo nagnuti prema moru i poprimili su kosinu

Nakon “dana velikih valova”, odnosno nedjelje koju su u Gradskoj luci obilježile plima i olujna lebićada, vjetar koji u pravilu uvijek izazove nevolje na Rivi i okolnim obalama, na samom početku šetnice na Matejuški ozbiljno je oštećeno nekoliko kamenih ploča koje opasno prijete prolaznicima.

Cijeli taj dio splitskog mandrača uz koji dnevno prođe na stotine ljudi, sasvim sigurno, svojim izgledom i konfiguracijom više baš i ne ulijeva povjerenje da je kretanje tom zonom sigurno.

Upravo suprotno, prvi metri šetnice od Rive prema zapadu već su vidljivo nagnuti prema moru i poprimili su kosinu koja je primjerenija kakvom istezalištu za brodove, što ukazuje na nužnost i hitnost sanacije staroga ribarskog mandrača. 

Upozoravali smo

Iz resora komunale u Banovini dali su nalog tvrtki “Point Split” da barem osigura i ogradi prostor oko dviju najoštećenijih kamenih ploča kako se netko od prolaznika ne bi ozlijedio. Svakako, obećali su da će predstavnici Grada nakon novogodišnjih praznika sjesti za stol s kolegama iz Županije radi dogovora o načinu sanacije tog dijela šetnice na Matejuški.

Podsjetimo, sanacija dužobalne šetnice bila je tema brojnih tekstova prije 10 godina, netom prije završetka radova na rekonstrukciji legendarnog mandrača, s obzirom da taj dio prostora nije bio obuhvaćen tim projektom.

2015. godine iz Banovine je stigla informacija da su za taj dio Trumbićeve obale prilikom spomenutih radova uređenja lučice “provedena istraživanja tla te je izrađen elaborat prema kojemu bi se trebala izvesti rekonstrukcija obalnog zida, oblaganje nadmorskog dijela rive i rekonstrukcija pločnika u dužini od oko 100 metara”.

Procijenjena vrijednost tog planiranog projekta iznosila je oko 2,5 milijuna kuna, no tada u gradskom proračunu nije bilo novca za taj zahvat. Ukratko rečeno, problem je poznat već puno desetljeće, ali unatoč tome do danas se zapravo nije napravilo - ništa, piše Slobodna Dalmacija

hr Tue Dec 24 2019 09:58:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e2f1a6429111ca3188b45a0/80
Foto: MORH/HRT

MORH: Poginuo bojnik HRZ-a, za natporučnikom se intenzivno traga

Prilikom pada helikoptera smrtno je stradao bojnik Marin Klarin dok se za natporučnikom Tomislavom Baturinom i dalje intenzivno traga

U tragičnoj nesreći pada helikoptera Kiowa Warrior u more u Zlarinskom kanalu ispred mjesta Zablaće smrtno je stradao pilot Hrvatskog ratnog zrakoplovstva bojnik Marin Klarin, dok se za drugim članom posade, pilotom, natporučnikom Tomislavom Baturinom i dalje intenzivno traga.

Potpredsjednik Vlade i ministar obrane Damir Krstičević, načelnik Glavnog stožera OS RH general zbora Mirko Šundov i zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva brigadni general Michael Križanec tijekom poslijepodneva posjetili su obitelji stradalih pilota HRZ-a i izrazili sućut obitelji Klarin. 

Ministarstvo obrane i Hrvatska vojska izražavaju sućut obitelji poginulog bojnika Klarina, te suosjećaju s obitelji natporučnika Baturine za kojim se i dalje traga. 

Bojnik Marin Klarin, pilot helikoptera Hrvatskog ratnog zrakoplovstva rođen je 1977. u Zadru. Bio je pripadnik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva od 2000. godine, a tijekom svoje karijere u Hrvatskoj vojsci obnašao je niz odgovornih dužnosti. Bio je nastavnik letenja u Eskadrili obuke helikoptera, zapovjednik letačkog voda u Eskadrili helikoptera 93. zrakoplovne baze te pilot helikoptera u 393. Eskadrili helikoptera 93. krila Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. 2013. godine sudjelovao je u mirovnoj misiji NATO-a KFOR na Kosovu na dužnosti stožernog časnika za zračne operacije. Za uspješno izvršavanje zadaća ocjenjivan je najboljim ocjenama, a za ostvarene rezultate nagrađivan je i pohvaljivan više puta od strane ministra obrane, načelnika Glavnog stožera OS RH i zapovjednika Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

Pilot helikoptera za kojim se traga natporučnik Tomislav Baturina, također je pripadnik 393. Eskadrile helikoptera 93. krila HRZ-a, a za svoj rad ocjenjivan je najboljim ocjenama te je nekoliko puta nagrađivan i pohvaljen.

Za natporučnikom Baturinom i dalje je u tijeku intenzivna akcija traganja u koju su trenutno uključeni dva broda i autonomno podvodno vozilo Remus Hrvatske ratne mornarice te operativne službe Ministarstva unutarnjih poslova i spasilački brod iz sastava Lučke kapetanije Šibenik.

Ministarstvo obrane i Hrvatska vojska izražavaju žaljenje zbog ovog nesretnog događaja. Potpredsjednik Vlade i ministar obrane  Damir Krstičević formirao je Povjerenstvo na čelu s glavnim vojnim zrakoplovnim istražiteljem s ciljem utvrđivanja okolnosti nastanka ove tragične nesreće.


hr Mon Jan 27 2020 18:14:24 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e2f058629111c5d178b45e8/80

Početak radova na prvom splitskom hospiciju: Evo kako će izgledati

Simulacije kako će izgledati pogledajte u fotogaleriji.
Danas je održan prvi koordinacijski sastanak predstavnika investitora i izvođača radova vezan za početak izgradnje budućeg Hospicija Matošić, čime službeno započinju radovi na izgradnji prve splitske ustanove za palijativnu zdravstvenu skrb.
 
Podsjetimo, u Hospiciju na Brniku Grad Split će zajedno sa Splitsko-dalmatinskom županijom osigurati 22 ležaja u 6 jednokrevetnih i 8 dvokrevetnih soba za korisnike s područja Splita i Dalmacije.
hr Mon Jan 27 2020 16:46:02 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e2f035729111ca2188b458e/80

Najveći dosadašnji projekt grada Imotskog: Dodijeljena bespovratna sredstva za izgradnju vodno-komunalne insfrastrukture

Gradonačelnik Imotskog danas je potpisao Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za Izgradnju vodno-komunalne insfrastrukture aglomeracije Imotski. Projekt je vrijedan 288 milijuna kuna.
Danas je velik i važan dan za naš grad Imotski i za sve Imoćanke i Imoćane. Drago mi je izraziti zadovoljstvo činjenicom da je projekt iznimno važan za naš grad došao u fazu potpisivanja ugovora te bih se želio zahvaliti svima koji su od samog početka sudjelovali na ovom projektu. U našem se gradu susrećemo s ogromnim problemom zbog mješovite kanalizacijske mreže, a ovaj će projekt taj problem rješiti.“, rekao je gradonačelnik Ivan Budalić.

Grad Imotski potpisao je Ugovor o dodjeli 
bespovratnih sredstava za Izgradnju vodno-komunalne insfrastrukture, a sam projekt vrijedan je 288 milijuna kuna. Njime bi se trebala poboljšati kanalizacijska mreža i s 13% priključenosti podići na 80%.

U ovom iznimno važnom projektu radi se o preko 60 kilometara izgradnje i rekonstrukcije kanalizacijske mreže. Osim poboljšanja i obnove kanalizacijske mreže, posebno sam sretan što će se ovim projektom zaštiti i rijeka Vrljika i ostale vode. Za realizaciju ovog za naš Imotski izuzetno važnog projekta predviđene su 4 godine. Važno je istaknuti da ćemo ovim projektom rješiti problem velikog broja stanovnika, ne samo u unaprjeđenju života, već i u zaštiti voda.“, zaključio je Budalić.
hr Mon Jan 27 2020 16:36:06 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e2ee3ea29111ce6178b4594/80

Helikopter je bio bez opreme za more, a Zrakoplovstvo je znalo za problem više od 4 godine

Kiowa helikopter koji smo nabavili od SAD-a je jednomotorac, isti takvi helikopteri, samo civilni, ne bi smjeli ići iznad vodene površine

Kod Zlarina se srušio vojni helikopter Kiowa Warrior. Nesreća se dogodila na moru. Kako Index doznaje, ovaj vojni helikopter nije imao tzv. floating equipment, odnosno opremu za slijetanje odnosno plutanje na moru, iako to predstavlja određeni standard. 

Riječ je o tzv. skijama, koje inače imaju svi MUP-ovi helikopteri. Ministarstvo obrane nikad ih nije kupilo iako su bile naručene. 

Znali su za rizik leta iznad mora 

Naime, Kiowa helikopter koji smo nabavili od SAD-a je jednomotorac, isti takvi helikopteri, samo civilni, ne bi smjeli ići iznad vodene površine, odnosno mora. Vojni analitičar Igor Tabak portala Obris.org sjeća se kako se upravo to pitanje potegnulo 2016. godine. 

- Upravo smo o tome raspravljali, o stupnjevima rizika jer se radi o lakom jednomotorcu. Tada je iz MORH-a rečeno da je apsolutno pogrešno razmatrati vojnu sposobnost u kontekstu civilnih propisa. Isto tako, rečeno je da ne treba miješati civilne i vojne standarde, norme i propise, govori nam Tabak dodajući da vojska razmatra rizik prije svakog djelovanja jer vojni piloti imaju drugačiji posao od civilnih. 

Križanec prije četiri godine o riziku leta iznad mora

U razgovoru za Obris aktualni zapovjednik HRZ-a, general Michael Križanec, govorio je o nabavi helikoptera. Razgovor je iz 2016. godine, a tada mu je postavljeno pitanje o rizicima, uz pojašnjenje da je riječ o jednomotornom helikopteru i da bi moglo biti problema s letovima iznad mora.

- Naravno, neće ići sam i imat će nekakvu potporu ili će imati pratitelja, rekao je tada Križanec dodajući da razumije da netko tko komercijalno vozi putnike mora imati dva motora i nekakvu opremu u slučaju pada na vodenu površinu. 

- To mi je jasno, ali mi radimo drugačiji posao koji uključuje i zahtjevnije zadaće, rekao je na kraju Križanec.

hr Mon Jan 27 2020 14:29:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .