Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b0c1e202af47f3a008b4798/80

Koliko treba vremena da se preboli prekid veze?

Prekidi veze nikad nisu laki, ali mogu biti još teži ako još uvijek postoji ljubav. Iako zbog slomljenog srca možeš osjećati kao da je kraj svijeta, imamo dobru vijest - bol neće trajati zauvijek i opet ćeš se zaljubiti.
Prema istraživanju objavljenom u The Journal of Positive Psychology potrebno je 11 tjedana da se bolje osjećaš nakon prekida veze. No, potrebno 18 mjeseci kako bi se dobro osjećala nakon razvoda.  

The Independent prenosi da je svatko od nas zasebna jedinka i naši procesi tugovanja su zato različiti. Uzimajući u obzir i to da je ljubav zbunjujuća emocija, kraj bilo kojeg odnosa bit će jedinstven doživljaj. Nema vremenskog razdoblja na kojeg se trebaš ograničiti tijekom oporavka jer čimbenici kao dužina odnosa, imate li djecu, prevara i dubina emocija, svi igraju ulogu u procesu oporavka. 

Prekid može biti bolniji ako nisi željela da veza završi. Iako se u ovom trenutku možda ne čini, milijuni ljudi prolaze slične emocije i još milijuni su ih prošli.   

Ljudi dožive ljubav barem jednom u životu, ali mnogi će osjetiti i bol slomljenog srca. Normalno je biti razočaran i uzrujan na kraju veze - čak i kad ona nije bila dobra. Ali kao i sa svakom ranom s vremenom će zacijeliti. 

Prema stručnjakinji za veze Ammadi Major, postoje 4 koraka koji će ti pomoći da preboliš nekoga.

Daj si vremena

Za neke prekid može stvoriti bol kao da im je partner umro. Ako izgubiš kontakt i više se ne vidiš s osobom koju voliš, zastrašujuće je zamisliti život bez nje. Ali važno je prihvatiti da u tvom životu više neće biti te osobe. Iako ti se može činiti privlačnim brzo proći kroz ovo razdoblje tako što ćeš biti zauzeta poslom i ljudima, ova faza zahtjeva tugovanje.

Umjesto da pokušavaš potisnuti osjećaje, dopusti si da ih osjećaš i brže ćeš se oporaviti. Tijekom ovog razdoblja možeš razmisliti o sad već završenoj vezi i emocijama koje te vežu uz nju. Upoznaj sebe i shvati što želiš od budućih odnosa.  

Uzmi vrijeme za sebe

Veze donose prekrasno zajedničko vrijeme, ali s tim dolazi i gubitak fokusa s "ja" i prebacuje se na "mi". Kraj veze donosi ti jedinstvenu priliku da shvatiš što ti želiš u svom životu, da pronađeš nešto što je samo za tebe. Iako je to klišej stvarno "uzmi vrijeme za sebe". Pronađi novi hobi, druži se s prijateljima, radi stvari zbog koji se osjećaš dobro. Kad se usredotočiš na sebe, u sljedeću vezu možeš unijeti dozu samosvijesti koju u prijašnjoj nisi imala. Umjesto da 'uletavaš' u novu vezu, odvoji vrijeme da se usredotočiš na sebe. 

Nemoj se bojati tražiti pomoć

Parovi rijetko donose odluku o prekidu u isto vrijeme, obično jedna strana bude iznenađena ili šokirana. Pored tih osjećaja šoka, javljaju se osjećaji odbijanja, što je normalno, a uz to se obično postavljaju pitanja vlastite vrijednosti. 

Ako je tvoj partner jasno rekao da ne želi više vezu s tobom i da nema šanse za pomirenje, prihvati ono što govori i usredotoči se na sebe. Zato što je netko prekinuo vezu s tobom, ne znači da ti nisi vrijedna ljubavi.  

Umjesto da se usredotočiš na ono što si pogriješila, usredotoči se na ono što možeš učiniti da se bolje osjećaš. To može uključiti blokiranje te osobe s društvenih mreža, ali i bacanje njihovih poklona i zajedničkih fotografija u smeće.  

Razgovaraj o svojim osjećajima, ali postavi granice jer možda nećeš imati snage razgovarati o svim detaljima odnosa s prijateljima i obitelji. Međutim, razgovor o osjećajima može biti koristan i može ti donijeti drugu perspektivu.  

Vrijeme liječi sve rane

Možda u ovom bolnom trenutku to ne želiš čuti, ali vrijeme liječi stvarno sve rane. Kako vrijeme prolazi, podsjetnici na vašu vezu neće ti biti tako bolni, a kroz nekoliko mjeseci neće ti uzrokovati ni tugu. 

Međutim, ako negativni osjećaji ne iscjeljuju kroz duže vrijeme, možeš potražiti i stručnu pomoć kako bi se suočila s tim emocijama. Budući da ti negativno razmišljanje može pokvariti i buduće odnose, povratak pozitivnom načinu razmišljanja je ključno.  

Prva godina je najteža i bitno je da razumiješ samu sebe. Imat ćeš trenutaka tuge i nostalgije, ali se podsjeti da prekid nije u potpunosti tvoja krivica. Nemoj prihvaćati krivnju za prekid, ali istodobno pokušaj razmišljati o tome što si mogla učiniti drukčije. Odnosi uključuju dvije osobe, a prekid nikada nije krivica jedne osobe u cijelosti.  

Ako uspješno nastaviš sa životom nakon prekida, ključno je misliti pozitivno i na budućnost. Ako ponovno dođe do ljubavi, ući ćeš u vezu kao najbolja verzija sebe. Bit ćeš u stanju voljeti još i više, piše Zdrava krava.


hr Wed Aug 22 2018 08:24:12 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b34838ad0a45312008b4613/80

Vježbanjem protiv depresije? Ne, izgleda da postoji bolji način...

Topla voda mogla bi popraviti cirkadijanski ritam koji je poremećen kod depresivnih ljudi

Topla kupka mogla bi biti bolji način liječenja depresije od vježbanja, otkrila je nova studija. Ljudi koji dva puta tjedno idu u spa po dva sata, pokazuju poboljšanja u mentalnom zdravlju od onih koji redovito vježbaju, piše Život i stil.

Stručnjaci sugeriraju da bi to moglo biti jer topla kupka vraća prirodni temperaturni ritam tijela tijekom dana, što može biti poremećeno kod ljudi s depresijom.

Redovno kupanje djeluje brže i lakše nego vježbanje, rekli su znanstvenici, a istraživanje je pokazalo da ljudi ćešće ustraju dugoročno u toplim kupkama nego u vježbanju (što i ne čudi).

Istraživači sa Sveučilišta Freiburg u Njemačkoj testirali su učinke termalne kupelji na 45 osoba s depresijom. Rekli su: "Hipertermne kupke izgledaju kao brzo djelujuće, sigurne i lako dostupne metode koje dovode do klinički značajnog poboljšanja depresivnog poremećaja nakon dva tjedna. Također su prikladne za osobe koje, iz bilo kojeg razloga, ne mogu vježbati."

Ljudi uključeni u studiju, prosječne dob 48 godina, imali su umjerenu ili tešku depresiju. Iako točni uzroci depresije nisu poznati, vjeruje se da bi je jedan od krivaca poremećeni cirkadijanski ritam - ili biološki sat - navodi New Scientist.

Cirkadijani ritam je fizička i kemijska promjena tijela kroz cijeli dan. To uključuje fluktuaciju tjelesne temperature osobe, koja se diže ujutro i pada tijekom noći.

Kod osoba s depresijom, njihova se tjelesna temperatura ne može pravilno regulirati, a vruća kupka bi to mogla ispraviti  - kupke u studiji povećale su tjelesnu temperaturu sudionika za oko 2 ° C.

hr Tue Oct 23 2018 14:16:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bceee4f0e4938a50e8b46b5/80
Foto: Pixabay

Jeste li čuli za 'love bombing'? Saznajte jeste li žrtva toksičnog odnosa

Naizgled idilične veze često postaju toksične, a da niste ni svjesni, zato otvorite oči i pazite u kakve odnose ulazite

Tek ste ušli u vezu, zaljubljeni ste do ušiju, mislite da ste pronašli ljubav svog života i već planirate zajednički život u budućnosti. No, je li sve toliko idealno koliko se čini ili ste žrtva tzv. "love bombinga"?

Psihijatar Dale Archer tvrdi da se love bombing odnosi na pojedinca koji svog partnera obasipa poklonima, komplimentima, obećanjima i pretjeranom pažnjom te daje dojam kao da vas u potpunosti razumije i poznaje godinama. 

No, čim pokažete zanimanje za nešto što ne uključuje vašeg partnera, on pokazuje zube i naziva vas sebičnima, a vi se pitate tko je osoba koja stoji pred vašim očima

Kada je "love bombing" u pitanju, pojedinac vas obasipa ljubavlju samo kada se ponašate onako kako on želi te na taj način manipulira vama, a kažnjava vas ako ne slijedite njegova pravila ponašanja. 

Postoji nekoliko razloga zbog kojih lako postajete metom i žrtvom love bombinga. Psiholozi smatraju kako su narcisi veoma privlačni jer posjeduju osobine kao što su samopouzdanje i ambicioznost te su najčešće oni ti koji najlakše smotaju svoju žrtvu. Razlog mogu biti i nerazriješeni problemi iz prošlosti koji vas još više "otvaraju" njima. Često nas privlače partneri koji sliče našim roditeljima, a takvi najčešće nisu dobri za nas.

Psiholozi upućuju na važnost usmjeravanja pažnje na brzinu odvijanja bitnih stvari u vezi. Nemojte se dovesti u situaciju u kojoj nećete prepoznali osobu s kojom ste ušli u ljubavni odnos, piše Život i stil.

hr Tue Oct 23 2018 11:48:18 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bceaef30e493827118b459d/80
Foto: Pixabay

Najopširnije istraživanje: koliko je zaista sati sna potrebno kako bi mozak najbolje funkcionirao?

Nakon brojnih provedenih istraživanja, znanstvenici su pronašli pravi recept za idealan san

Bez obzira na to koliko godina imate ili gdje živite - znanstvenici su u novom istraživanju potvrdili koliko sati sna trebate "prikupiti" svaku noć kako bi ostali u najboljoj formi. Minimalni broj vas vjerojatno neće iznenaditi, no ono što možda hoće je činjenica koja govori koliko sati sna je dovoljno prije nego moždane funkcije počinju patiti. 

Znanstvenici sa Sveučilišta u Kanadi proveli su najopširnije istraživanje kada je riječ o spavanju s uključenih, čak, 44 000 ispitanika. Ono po čemu se ovo istraživanje razlikovalo od ostalih je okruženje u kojem se provodilo, tj. prave životne situacije za razliku od laboratorijskih. 

"Rezultati su pokazali kako je optimalan broj sati sna, uz koji će ljudski mozak funkcionirati na njegovoj najvećoj razini, između sedam i osam sati svaku noć", rekao je Conor Wild, jedan od znanstvenika, piše portal Inc.

Ono što je zaintrigiralo mnoge je činjenica da su oni ispitanici s premalo sati sna, imali jednake karakteristike kao oni s previše. Možemo li onda reći da postoji i izraz "previše sna" te da utječe na naše zdravlje? 

Ubrzani životni tempo često nam ne dopušta spavati onoliko koliko bismo mi poželjeli pa najčešće je san taj koji pati zbog svih obaveza. Previše vremena provedenog pred ekranima, velika količina kofeina i stres, samo su neki od čimbenika koji još pospješuju smanjenje broja sati provedenih u krevetu, piše Život i stil.


hr Tue Oct 23 2018 07:19:28 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bceac820e4938a50e8b467f/80
Foto: Pixabay

Evo što sve možemo piti ujutro umjesto kave - da nas razbudi

Čaj od gloga je idealan za ljude koje se teže razbuđuju dok je čaj od divljeg šipka sa medom odličan izbor za punjenje energijom i savršen je za uvod u dan učenicima i studentima

Kavu nikada ne bi trebalo piti na prazan želudac, jer od nje tada može biti više štete nego koristi. Naime, tada se u želucu pojačano izlučuje klorovodična kiselina koja odlazi dalje kroz probavni trakt i povećava rizik od razvoja čireva, gastritisa, sindroma iritabilnih crijeva...

Poznato je da kava djeluje na rast razine kortizola u tijelu, a posebno ako se popije natašte. Povećana razina tog hormona doprinosi osjećaju stresa i tjeskobe. Hrana prije kave ublažit će taj učinak. Zato, ako već pijete kavu, najprije pojedite nešto, pišu 24 sata.

Tobias van Schneider, dizajner iz Njemačke, prestao je piti kavu, zamijenio ju je čajem.

- Izbacivanje kave pomoglo mi je da budem opušteniji. Kava me oduvijek činila stresnijim, bio sam više tjeskoban i remetila mi je probavu. Prestankom unošenja kofeina u organizma, nisam postao samo opušteniji, već se osjećam kao kralj. Ipak, miris kave i dalje volim, kao i okus. Sad ljeti pije ledeni čaj, a zimi regularni - kazao je Tobias. 

Čime sve možete zamijeniti kavu?

- Kava je naprosto općeprihvaćen napitak kojim započinjemo dan i uvjereni smo kako podiže budnost. Dobar izbor je kava od cikorije koju mogu piti djeca, a i starije osobe. To je napitak za početak dana koji svakako ne treba izostaviti. Yannoha je zamjena za kavu koja organoleptički u potpunosti može zamijeniti kavu, a u suštini je napitak od preprženih i mljevenih žitarica, objasnila nam je Olja Martinić, dijetetičarka i nutricionistkinja Nutricionističkog savjetovališta Olja iz Splita.

Yannoh je nadomjestak za kavu koji se pravi od prženih ječma, raži, cikorije i žira pa ne sadrži kofein. Osim što razbuđuje i daje energiju, dobar je za poboljšanje probave i jačanje živčanog sustava.

Čaj od gloga, divljeg šipka i limunada

- Čaj od gloga je za osobe koje se teže razbuđuju, a u jutarnjim satima imaju zahtjevnije zadatke i treba im dobar start u dan. Čaj od divljeg šipka sa medom dat će dosta energije pa je idealan napitak za uvod u dan učenicima i studentima. Može se mlak ponijeti sa sobom i pijuckati postupno. Mlaka voda sa sokom od limuna je čest izbor osobama koje vode računa o probavnom sustavu - dodaje Olja Martinić.

Glog je od davnina poznat kao vrlo ljekovita biljka, posebno za jačanje i regulaciju rada srca. Dobar je i za smirenje. Koriste se i cvjetovi, listovi te plodovi.

Čaj od cvijeta gloga U šalicu stavite dvije male žlice suhih cvjetova gloga, prelijte s kipućom vodom, poklopite i ostavite 20 minuta. Čaj od ploda gloga U šalicu stavite dvije male žlice suhih, zgnječenih plodova, prelijte hladnom vodom i ostavite da stoji tri sata. Potom procijedite, malo zagrijte da bude mlako, dodajte malo meda i popijte. 

Čaj od preslice i sok od jabuke za bolji izgled

- Ako želite od samoga jutra napojiti kožu, kosu i sluznicu svakako je dobar izbor čaj od preslice ili sok od jabuke u koji dodajete ekstrakt preslice sa silicijem. Važno je da prvi jutarnji napitak ima temperaturu ljudskog organizma ili malo veću. Osobno uporno biram kavu čiji miris i okus obožavam - kaže nutricionistkinja.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

hr Tue Oct 23 2018 07:19:04 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .