Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/534883901799429e5daa3386/80

Zašto sanjamo i kako nam snovi mogu pomoći?

Snovi su slike naših misli i emocija, odnosno priče koje naš mozak priča tijekom spavanja.

Najčešće su u pitanju zbirke isječaka, slika, osjećaja i sjećanja koja se nehotice javljaju tijekom REM faze sna. Ljudi obično imaju višestruke snove koji kulminiraju kako se spavanje privodi kraju.

Pretpostavlja se da svi ljudi sanjaju, ali postoji mali dio populacije koji izvješćuje da se nikada ne sjeća svojih snova.

S vremenom su se razvile različite teorije o tumačenju snova, ali prava svrha snova još nije poznata.

Istraživanja pokazuju da tijekom prosječnog životnog vijeka ljudsko biće provede oko šest godina sanjajući što je oko dva sata svake noći.

Unatoč dugogodišnjim proučavanjima, još uvijek je teško odgovoriti na pitanje zašto ljudi sanjaju zbog čega ovo pitanje ostaje jednim od najvećih neodgovorenih pitanja u društvenoj znanosti. Istraživači su ponudili mnoge teorije – od konsolidacije pamćenja do emocionalne regulacije, ali ništa od toga ne može potpuno odgovoriti na ovo pitanje.


Psihologija snova


San svojom kompenzacijskom funkcijom pokušava ljudima ukazati na ono što svjesno ne žele ili ne mogu spoznati. Dobar primjer tome je poznati san u kojem vas netko prati. Ono što nas prati želi biti primijećeno i zato nam dolazi u snu. Trči za nama da bismo mu posvetili pažnju. U san nam se vraća sve ono pred čim u svakodnevnom životu zatvaramo oči.

Snovi su usko povezani sa psihologijom, a psiholozi kao najjači argument za važnost proučavanja snova navode upravo činjenicu da nam snovi pomažu riješiti svakodnevne probleme s kojima se susrećemo. Također smatraju da snovi imaju određeno značenje. 

Ovo su samo neka od njih:

snovi izražavaju skrivene želje osobe,snovi se javljaju tijekom reorganiziranja misli i sjećanja,snovi mijenjaju mentalnu shemu osobe,u većini snova svjedočimo stvarima koje se događaju vizualnom ili slušnom percepcijom,značenje sna ovisi o tome što povezujete s njim.

Snovi su prisutni otkad postoji svijet. Stari Egipćani su vjerovali da su snovi komunikacija s višim silama te da predstavljaju proročanstva o budućim događajima.

Međutim, tumačenje snova kao polje psiholoških znanosti počelo je tek 1899. godine sa Sigmundom Freudom koji je objavio svoju knjigu Tumačenje snova te tako postavio temelje za mnoge teorije o snovima. Iako se mnogi stručnjaci slažu s njegovim teorijama, neki još uvijek misle da snovi ništa ne znače iako se mnogi ljudi nakon određenih snova bude s brojnim pitanjima o tome što im je san htio reći.

Sigmund Freud pretpostavljao je da su snovi sredstvo izražavanja nesvjesnih želja. Smatrao je da loši snovi dopuštaju mozgu da stekne kontrolu nad osjećajima koji proizlaze iz neugodnih iskustava.

Carl Jung, švicarski psihijatar, sugerirao je da snovi nadoknađuju određene osjećaje u svijesti, odnosno da izražavaju nešto što se ne može jasno izraziti. Neke teorije pretpostavljaju da snovi izražavaju potisnute emocije.

Poznati austrijski psihoanalitičar i psihijatar, Heinz Hartmann, vjeruje da snovi omogućuju osobi da organizira svoje misli, a njegovu pretpostavku podupiru brojne teorije, piše Život i stil

“San nam prezentira nešto pred čim u svakodnevnom životu zatvaramo oči.”

hr Wed Apr 17 2019 08:30:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb89b0529111c5a508b459b/80
Foto: Pixabay

Frizeri otkrivaju: Koliko puta tjedno prati kosu?

Profesionalci savjetuju korištenje šampone koji ne sadrže sulfate jer oni isušuju kosu i vlasište pa se ono u konačnici brže masti jer folikuli počnu proizvoditi više masnoće

Iako se učestalost pranja kose ne može točno odrediti, obzirom da smo svi različiti, postoji pravilo koje vrijedi za sve - prati kosu manje pa će se manje i mastiti. Otkrio je to Julian Farel, renomirani frizer iz New Yorka. On tvrdi da će nam kosa biti manje masna ukoliko smanjimo učestalost korištenja omiljenih šampona. 

Naime, prečesto pranje kose može isušiti vlasište jer se s njega ispire sebum - masna supstanca koju proizvode žlijezde u koži, a čija uloga je čuvanje tjemena i kose od isušivanja.

"Šamponirate li kosu svaki dan, sa vašeg vlasišta će se ukloniti prirodna ulja, a to vodi suhoj i lomljivoj kosi. Preporučujem prati kosu jednom do dva puta tjedno, ne češće", rekao je ovaj frizer.

Njegov kolega Paul Cucinello dodao je da, ukoliko je kosa oštećena od pretjerane izloženosti visokim temperaturama (npr. od pegle za kosu i previše feniranja), tada je nikako ne bi trebalo prati češće od dva puta na tjedan.

Savjetuje ispiranje kose vodom ukoliko poželite češće prati kosu, recimo, ako ste se oznojili, ali da se šampon ne nanosi. U tom slučaju voda će biti sasvim dovoljna da kosa ponovno djeluje čisto i lepršavo.

"Šamponirate li kosu svaki dan, sa vašeg vlasišta će se ukloniti prirodna ulja, a to vodi suhoj i lomljivoj kosi. Preporučujem prati kosu jednom do dva puta tjedno, ne češće", rekao je ovaj frizer.

Njegov kolega Paul Cucinello dodao je da, ukoliko je kosa oštećena od pretjerane izloženosti visokim temperaturama (npr. od pegle za kosu i previše feniranja), tada je nikako ne bi trebalo prati češće od dva puta na tjedan.

Savjetuje ispiranje kose vodom ukoliko poželite češće prati kosu, recimo, ako ste se oznojili, ali da se šampon ne nanosi. U tom slučaju voda će biti sasvim dovoljna da kosa ponovno djeluje čisto i lepršavo, prenosi Mirror.

Pazite kod nanošenja regeneratora - stavljajte ga samo na vrhove kose, nikako blizu tjemena. Također, kosu ne tretirate uređajima za stiliziranje na previsokim temperaturama. Prevrući fen ili pegla za kosu isušuju vlasi pa će iz vlasišta pojačano lučiti masnoće kako bi se koža zaštitila od vrućine. Zato, ne koristite uređaje za stiliziranje na maksimalnoj temperaturi, već je smanjite.- prenosi 24 sata.

Osim svega toga, na kosu što rjeđe nanositi razne preparate za stiliziranje jer oni u konačnici brže prljaju kosu, odnosno nečistoće se pojačano nakupljaju pa ćete kosu morati češće prati.

hr Thu Apr 18 2019 17:43:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb855c229111ccc4e8b45f5/80
Foto: Screenshot: YouTube: @Allrecipes, @Eats Amazing, @Kids Cooking and Crafts, @Emily Norris, @Crafty Panda

Gotovo u par minuta: Kreativan uskršnji doručak koji će djeca obožavati

Bilo da želite s djecom pripremati ukusan doručak ili samo želite iznenaditi ukućane, ove brze i jednostavne ideje vašem će uskršnjem stolu podariti potpuno novi blagdanski doživljaj
Blagdan Uskrsa djeca posebno obožavaju, osim što cijeli dan pripremaju gnijezda i vesele se bojanju i crtanju pisanica, nerijetko najviše iščekuju nedjeljno jutro i okupljanje oko stola.

Mnogima je pripremanje jela uoči blagdana stresan, ali i užurban. Umjesto toga, unesite dašak kreativnosti i znatiželje u svoju kuhinju i iznenadite svoje najmanje. Možda vam se oduže pranjem suđa.

Možete se koristiti vlascem, lukom, jajima, jagodama, jajolikim čokoladnim bombonima, bananama, mrkvom, jabukama, rižinim keksima, jogurtom, namazima, pancetom, borovnicama... Samo nebo je granica!

Mi vam donosimo dva brza recepta, a u nastavku možete pogledati još nekoliko ideja.

Uskršnji pilić:

Sastojci:
Jaja
Majoneza
Kiseli krastavci
Hren
Papar
Mrkva
Crne masline

Tvrdo skuhajte jaja. Kada su gotova pustite ih neko vrijeme da se ohlade. Nakon što ste pažljivo skinuli ljusku, s nožem odrežite vrh jajeta, ali dovoljno nisko da doprijete do žumanjka. Žumanjke izvadite i stavite u posebnu zdjelu, a preostali dio jaja ostavite sa strane. Kada ste to učinili sa svima, izdvojenim žumanjcima u zdjeli dodajte majonezu, sitno nasjeckane kisele krastavce, žlicu hrena i malo papra. Sve izblendajte dok ne dobijete finu smjesu za punjenje. Donji dio jajeta napunite smjesom od žumanjaka zatim na vrh vratite preostali dio jajeta koji ste skinuli na početku. 
U konačnici od mrkve napravite nogice i kljun, a od crnih maslina oči.

Ukusan i zdrav uskršnji sladoled od jogurta s voćem:

Sastojci:
Grčki jogurt
Šumsko voće/ Bobičasto voće
Med
(Čokolada za kuhanje ili voćna marmelada)

Pomiješajte grčki jogurt s malinama, borovnicama i nasjeckanim jagodama. Po želji možete dodati i sladila poput meda ili rižinog sirupa. Sve izlijte u kalup za led ili kolače s jajolikim ispunjenjem, a na vrh postavite drvene štapiće. Ostavite u zamrzivaču najmanje dva sata ili cijelu noć. Servirajte s rastopljenom čokoladom ili voćnom marmeladom.

Dobar tek!













hr Thu Apr 18 2019 17:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb8743829111cce4f8b458e/80
Foto: TZ Vodice

Na 31. Uskrsnom doručku u Vodicama čeka vas i Vodička karitula

31. Uskrsni doručak održat će se na Uskrsni ponedjeljak 22.04.2019. godine. Ovu tradicionalnu manifestaciju organizira TZ grada Vodica za sve goste i domaćine koji u vrijeme Uskrsa borave u Vodicama.
I ove godine pripremili su bogat kulturni program u kojem će nastupiti KU Perlice iz Vodica, KUD Koledišće iz Jezera, Klapa Oršulice iz Vodica, a za dobru zabavu nakon degustacije će se pobrinuti Mile Perkov i Johnny Walkers band.  U programu sudjeluju i djeca dječjeg vrtića Tamaris odjevena u narodne nošnje i male Žudije, te Vodičke mažoretkinje.

Na svečanom stolu uz kroštule, fritule, bubice i ostale slastice, posebno za Uskrsni doručak Pekarna Klara priprema veliku originalnu Vodičku karitulu – tradicionalnu vodičku uskrsnu slasticu.

U suradnji s LAG More 249, lokalni proizvođači ponuditi će svoje proizvode na prigodnom sajmu domaćih proizvoda. 

Dođite i proslavite Uskrsne blagdane u Vodicama!
hr Thu Apr 18 2019 14:57:41 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5543d2b3568aa80f278b4577/80
Foto: azbookhouse

Celulit, kriva kralježnica, proširene vene: odjeća koju je opasno stalno nositi

Žene su zbog ljepote sposobne pretrpjeti bol i patnju, ali ponekad bi bilo dobro izbjegavati neke komade svaki dan

Biti uvijek moderan može naštetiti našem zdravlju pa bi bilo dobro pripaziti i ne nositi neke komade baš svaki dan. Iako je vrijeme korzeta iza nas još uvijek smo skloni trpjeti zbog mode i ljepote. Donosimo popis stvari o kojima možete razmisliti:

1. Uske traperice ili hlače

Dobar par traperica je komad koji svaka žena ima u svom ormaru. Mnoge žene i djevojke nose uvijek nose potpuno uske hlače kako bi istaknule noge i mišiće. Ali nažalost onezaustavljaju cirkulaciju u tijelu što dovodi do proširenih i celulita. Koža ne može "disati" jer je tkanina previše blizu tijela. Urasle dlačice također mogu biti jedan od problema na nogama i bikini zoni.

2. Visoke potpetice

Kad žena obuje cipele s visokom potpeticom, odmah postaje ženstvenija i elegantnija. Ali to ne znači da ih trebala nositi svaki dan. Također, može doći do bolova u leđima, nogama i oteklinama, ali i do krive kralježnice i hernije.

3. Ravne cipele

Možda vam se čini da su ravne cipele potpuno bezopasne. No, liječnici tvrde da ove cipele mogu jako naštetiti vašem zdravlju jer će opterećenje na stopalima biti neujednačeno. To može dovesti do bolova u nogama i leđima. Još jedna neugodna posljedica je kada se stopalo okrene prema unutra što dovodi do deformacije koljena i kukova.

4. Push-up grudnjaci

Ovi grudnjaci su iznimno popularni. Međutim, čak i ako vam se čini da su s njim vaše grudi okruglije i na pravoj visini, u stvarnosti dijelovi ovog grudnjaka deformiraju grudi i čine ih ovisnima o umjetnoj potpori. Povrh toga, push-up grudnjaci blokiraju krvne žile i rade stalni pritisak na grudi.

5. Sunčane naočale

Sunčane naočale nisu samo trendovski dodatak, nego i apsolutna nužnost kada sunčeva svjetlost postane jaka. Međutim, sunčane naočale ne možete nositi u večernjim satima ili kada nema dovoljno svjetla. To će dodatno opteretiti oči, što povećava rizik od razvoja očne mrene. Osim toga, sunčane naočale trebaju uvijek biti čiste i koristite sunčane naočale koje osiguravaju stopostotnu zaštitu. 

6. Hulahupke

Ovo je nužan komad odjeće za svaku ženu. Čarape čine ženski izgled potpunijim i elegantnijim, ali i noge izgledaju vizualno ljepše. Nažalost, ako ih nosite često, mogu biti i štetne. Sintetički sastojci u čarapama zadržavaju vlagu, stvarajući efekt staklenika. Kao rezultat toga, one dovode do različitih vaginalnih infekcija, a neke hulahupke također imaju negativan učinak na cirkulaciju što može dovesti do proširenih vena i celulita.

7. Velike torbe

Ženska torbica je spremište u kojem možete pronaći sve, od kozmetike do prijenosnog računala. Torbice su stvarno zgodne, ali i nesigurne za našezdravlje. Budući da stalno nosimo torbe na jednom ramenu, naprezanje ramena i kralježnice može postati preveliko što može dovesti do skolioze i osteohondroze. Zbog neravnoteže možete imati grčeve mišića, blokirane krvne žile i stegnute živce.

8. Pidžama

Kako netko može živjeti bez udobnih pidžama, osobito zimi? I kako mogu naškoditi vašem zdravlju? Pidžame koje su previše uske ili previše tople mogu dovesti do pojaverazličitih bakterija, iritacije kože, svrbeža ili infekcija. Ženama koje imaju kronične infekcije preporučuje se spavati bez pidžama, piše zivotistil.hr

hr Thu Apr 18 2019 14:06:07 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .