Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c608af90e4938dda38b464a/80

Mlad i poduzetan: “Odlučio sam ostati i razviti karijeru u svom rodnom kraju”

Imoćanin Nediljko Dropuljić odlučio se za hrabar i inovativan potez
Neprestano slušamo priče o odlascima mladih ljudi iz Hrvatske. U potrazi za boljom budućnošću, mladi ljudi sve više bježe iz rodne im države, a bolje prilike pronalaze u Njemačkoj, Irskoj, Austriji i ostalim razvijenijim državama. Sigurna je činjenica da nije lako uspjeti i pokrenuti posao u Hrvatskoj, no u svakoj priči postoje iznimke, pa tako i u ovoj. U moru priča o odlascima, pronašli smo jednog mladog Imoćanina koji je odlučio ostati i boriti se. Tako je Nediljko Dropuljić u svom Imotskom odlučio pokrenuti vlastiti posao. Otvorio je agenciju za turizam i nekretnine “Pro Paradisejer kaže kako u Imotskom vidi izniman turistički potencijal, što je i pokazala prošlogodišnja sezona koja je za Imotski bila rekordna. 

Na ideju otvaranja agencije Nediljko je došao nakon završenog fakulteta i pitanja koje većina mladih postavlja sebi kada dođe vrijeme za pronalazak posla: “Što bih mogao raditi?”. Kako se u Imotskom počeo razvijati turizam, odlučio je otvoriti agenciju koja ima prvotni cilj posredovanje pri prodaji nekretnina, apartmana i obiteljskih kuća kao i iznajmljivanje nekretnina. Osim toga, Nediljko planira okupiti i sve imotske OPG-ove koji nude domaće proizvode jer smatra kako se za njih dovoljno ne zna te da nemaju kako kaže, "marketing kakvog zaslužuju". 

Želio bih ih okupiti sve OPG-ovce i prezentirati ih turistima. Tako kada dođu turisti možemo ih uputiti gdje imaju proizvodi koji ih zanimaju. Uz njih, u planu mi je surađivati i s ugostiteljskim objektima. 

Što te je nagnalo da se odlučiš na ovaj potez?

Prvenstveno želja da ostanem u rodnom kraju i da tu pokušam ostvariti karijeru i napraviti nešto poslovno. Želi bih doprinijeti kvaliteti društvenog života u Imotskom i da mladi vide kako se i ovdje može ostati i razvijati. 

Nažalost, mladi sve više i više odlaze u inozemstvo i ne mogu ostvariti svoje poslovne ideje i ciljeve u Imotskoj krajini, ali Nediljko misli suprotno. Vjeruje da u Imotskom ima posla, posebno u turističkom sektoru, a samo je potrebno odvažiti se. 


- Mlade ljude vjerovali ili ne svi potiču. Država, županija, grad, općina.. Svi te potiču, pogotovo mlade ljude da ostanu i razvijaju se. 

Kako se osjećaš kada znaš da si pokrenuo nešto svoje? 

- Iznimno me veseli što sam ovo pokrenuo. Komentari su pozitivni. Na samom otvorenju bio je gradonačelnik i predstavnik Turističke zajednice Imotski i svi su zadovoljni. Stalno mi navraćaju i mještani i to baš sa zanimanjem jer im je drago da se nešto dobro pokreće u gradu. 

Očekuješ li da će posao ići?

Svakako! Evo i prije nego što smo otvorili ured stalno me pitaju o čemu se radi i kako možemo ostvariti suradnju. Mislim i vjerujem da će posao ići.

Agencija nudi i mogućnost “rent-a-bike” što do sada nije bilo moguće u Imotskom. Kako se sada u Imotskoj krajini radi 400 kilometara biciklističkih staza, a cikloturizam sve više i više napreduje, Nediljko vjeruje da će i ta ideja zaživjeti. 

Puno mladih ljudi iz Imotskog otišlo je živjeti u Njemačku kao “obećanu” zemlju, tako i nekolicina Nediljkove rodbine i prijatelja. Ističe kako neprestano žude za rodnim krajem, a život im u tuđini kreće potpuno ispočetka. 

- Zasigurno ne bi odlazili da ovdje imaju nešto bolje uvjete za rad i život. Ovdje kad imaš normalan posao i uvjete za život, nema ljepšeg mjesta za živjeti. I mislim da je važno ostati i pokušati boriti se.

Dok je radio na projektu, od velike pomoći bio mu je Poduzetnički centar Proložac koji je namijenjen za pomoć mladim poduzetnicima kako bi im pomogao sa samozapošljavanjem, europskim fondovima i ostalim sredstvima koji mladi poduzetnici mogu dobiti. 

Važno je da projekt prođe u HZZ-u kako bi se dobila sredstva, ali potrebno je detaljno objasniti projekt kako bi uvidjeli da je firma održiva i da ima potencijal razvijati se. 

Poruka za mlade? 

- Treba se odvažiti i krenuti u poduzetništvo. Važno je potruditi se jer ima prostora za svakoga, posebno za obrazovane mlade ljude koji imaju prostora za raditi u Hrvatskoj i izgraditi karijeru. Mislim da je problem i mentaliteta i toga što svi misle da ne mogu uspjeti, a nisu ni probali. Mladi se boje, ali ako imaju dobru ideju, moraju se potruditi i krenuti. 

Nediljko se našalio kako su mu navratili i Kinezi koji su ga pitali kako mogu iznajmiti bicikle, no nažalost, s vožnjom će ipak morati pričekati. 


Za dobre poslovne ideje uvijek ima prostora, pa tako i u Lijepoj Našoj. Unatoč negativnoj klimi koja je prisutna u Hrvatskoj, mladi ljudi moraju vjerovati u sebe i vlastite sposobnosti. Moraju biti odlučni i ustrajati u svojim naumima jer uspjeh nikada ne dolazi preko noći. 

Vjerujemo da će i ovaj Nediljkov projekt zaživjeti kao i cijela Imotska krajina. Vrijeme je za procvat..
hr Mon Feb 11 2019 07:50:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c71600b0e4938f5b68b4655/80
Foto: Pixabay

Popularni sportski brend Nike odlazi iz Hrvatske

Ovih dana zatvoren je i njegov Nike Factory Store, koji je deset godina poslovao u sklopu Roses Designer Outleta

Iz europske središnjice najpopularnijeg sportskog brenda Nike Lider.hr je dobio službenu potvrdu o zatvaranju veleprodaje i maloprodaje u Hrvatskoj. 

Ovih dana zatvoren je i njegov Nike Factory Store, koji je deset godina poslovao u sklopu Roses Designer Outleta.

U Nikeu nisu naveli razloge odlaska, nego su istaknuli da će svoje poslovanje na hrvatskom tržištu nastaviti ponajprije putem web shopa i mobilnih aplikacija te dosadašnjih distributera i maloprodajnih partnera.

hr Sat Feb 23 2019 16:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6e65910e493816b68b459a/80

Sekcija Zajednice ronilačkog turizma osnovana u HGK u Splitu

U Hrvatskoj gospodarskoj komori – Županijskoj komori Split osnovana je 20. veljače Sekcija Zajednice ronilačkog turizma, koja okuplja zainteresirana trgovačka društva iz Splitsko-dalmatinske županije koja obavljaju ovu djelatnost.
Osnivanjem Sekcije u ŽK Split je Zajednica ronilačkog turizma HGK, koja djeluje na nacionalnom nivou, dobila svoj pandan na županijskom nivou, a tvrtke mogućnost udruživanja radi promicanja i zaštite zajedničkih interesa, te unaprjeđenja i razvoja ronilačkog turizma Splitsko-dalmatinske županije.

Za voditelja Sekcije jednoglasno je izabran Ivica Žižak, Venus Victrix d.o.o., dok su za zamjenike voditelja izabrani Igor Glavičić, Big Blue Diving i Ivan Zeman, Aperte mare d.o.o. Poslovna tajnica Sekcije je Sanja Baković iz HGK Županijske komore Split.

U raspravi tijekom sjednice je istaknuta potreba zajedničkog djelovanja prema nadležnim institucijama u svrhu prilagodbe propisa, proširenja turističke ponude, olakšavanja osposobljavanja ronilaca te ostale problematike specifične za djelatnost.

Sekcija će raditi i na jačoj promociji ronilačkih centara na domaćim i inozemnim sajmovima. U tu svrhu je nedavno tiskana te na sajmu BOOT u Dűsseldofu i predstavljena Karta ronjenja, kao rezultat suradnje županijske turističke zajednice, HGK ŽK Split i ronilačkih centara s ovog područja.

Međusobna suradnja u ovom specifičnom segmentu turizma je po mišljenju sudionika sjednice iznimno potrebna kako bi se, uz rješavanje aktualne problematike, srednja Dalmacija istaknula kao kvalitetna destinacija ronilačkog turizma.
hr Thu Feb 21 2019 09:47:27 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6c154b0e493800b48b45c4/80
Foto: PIXABAY

Dolazi nam talijanska trgovina i sve je puno jeftinije nego u Hrvatskoj

Trgovina Eurospin najavila je dolazak u Hrvatsku. To je diskontni dućan koji na svojim stranicama tvdi kako "prosječna obitelj u Italiji uštedi više od 32 tisuće kuna godišnje" ako kupuje kod njih
Za 150 eura napunimo gepek - nakupujemo tjestenine, ulja, riže, sredstva za čišćenje, deterdžente za pranje, pasiranu rajčicu... Ima i slatkiša. Sve je to puno jeftinije nego u Hrvatskoj.

Govori nam to Istranin koji se redovito “zaleti” autom u Sloveniju, u Kopar. Tamo je trgovina Eurospina, koja najavljuje dolazak i u Hrvatsku. To je talijanski lanac diskontnih trgovina koji još nije službeno potvrdio dolazak, ali je podignuo web stranicu na hrvatskom jeziku. Na njoj je poruka: “Još malo strpljenja... Stižemo”, te oglasima traže radnike u Zagrebu i Rijeci. Eurospin u Italiji i Sloveniji posluje godinama, tvrdi 24sata.hr.

Od 84 trgovine u te dvije države, u Sloveniji ih je 47, dok Spar, primjerice, u toj zemlji drži čak 101 dućan. Eurospin je diksontni dućan, što znači da može imati maksimalno 800 artikala. Supermarketi, usporedbe radi, smiju imati do 6000 proizvoda. Na svojim stranicama na hrvatskom jeziku navode podatke talijanske udruge potrošača Altroconsumo “kako prosječna obitelj u Italiji može uštedjeti 32.412 kuna na godinu ako kupuje u njihovu dućanu, a ne u klasičnom supermarketu”.

Eurospin najviše nudi proizvode vlastitih robnih marki i brojne talijanske marke koje nisu toliko poznate izvan domicilne Italije. Goran Pavlović, glavni urednik portala Ja TRGOVAC, objašnjava kako više od 90 posto asortimana Eurospina čine upravo takvi brendovi. Tako je, primjerice, u Eurospin diskontima u Sloveniji moguće kupiti kruh, tjesteninu i gotove obroke marke The Mulini, hrenovke Tobias, mliječne proizvode marke Land, deterdžente Dexal, toaletni papir, salvete te kuhinjski papir brenda Soft Dream. Puno proizvoda nude u velikim pakiranjima, često u ograničenim količinama. No naš sugovornik, kupac iz Istre, tvrdi da u slovenskim trgovinama imaju i poznate robne marke, kao što su Barilla i Rio Mare.

- Upravo su niske cijene njihova ključna prednost naspram ostalih - kaže Pavlović. Dodaje i kako će Eurospin navodno samostalno graditi poslovnice pa bi ih u prvome mahu mogli otvoriti čak dvadesetak. Opet, na svojim stranicama imaju oglase da traže poslovne prostore u gradovima u kojima živi više od 10.000 stanovnika. Kupuju zemljišta od oko 7000 kvadrata ili unajmljuju nekretnine s najmanje 100 parkirnih mjesta. Nagađa se čak i da bi Eurospin mogao preuzeti Plodine.

- Dobro je da na hrvatskom tržištu imamo konkurenciju, pogotovo za nas potrošače, jer onda imamo više izbora. Sigurno će morati ići s jačim akcijama da privuku građane. A mnogi potrošači paze na svaku lipu i sigurno će kupovati u Eurospinu, jer i sad marljivo prate akcije te obilaze više trgovačkih centara kako bi prošli što povoljnije - smatra Hana Jurić, predsjednica udruge Društvo za zaštitu potrošača Istre.

Novi igrači obično pripremaju svoj dolazak u tajnosti, kažu u HGK. Konkurencija je već sad jaka, a top 10 trgovaca prehranom drži 80% tržišta. Uz jake internacionalne brendove, postoje i jaki regionalni trgovci koji često jedni od drugih preuzimaju trgovinu, piše 24sata.hr

hr Tue Feb 19 2019 15:40:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c62b2ee0e4938dda38b46fc/80

Poljoprivrednicima ove godine na raspolaganju 360 milijuna eura za projekte ruralnog razvoja

Prošlu godinu zaključili su sa 150% (preko 4,1 milijarde kuna) ostvarenja ciljane vrijednosti ovjeravanja za 2018. i već ostvarenih 69% ciljane vrijednosti ovjeravanja za 2019. godinu

Program ruralnog razvoja 2014.-2020. bilježi odlična postignuća u apsorpciji. Ministarstvo poljoprivrede ovu godinu započelo je s 87% programske alokacije u već pokrenutim postupcima dodjele sredstava, a više od 15,7 milijardi kuna stavljeno je na raspolaganje korisnicima, od čega je gotovo 66%, odnosno 10,3 milijardi kuna već ugovoreno. 

Korisnicima je isplaćeno preko 30%, odnosno 5,5 milijardi kuna. Prošlu godinu zaključili su sa 150% (preko 4,1 milijarde kuna) ostvarenja ciljane vrijednosti ovjeravanja za 2018. i već ostvarenih 69% ciljane vrijednosti ovjeravanja za 2019. godinu. Tijekom 2019. na raspolaganje će staviti ostatak alokacije kroz 30-ak natječaja ukupne vrijednosti oko 2,7 milijardi kuna, što znači da će cjelokupna programska sredstva biti aktivirana.

U 2019. MPS nastavlja s podrškom rastu i razvoju poljoprivrednog, prerađivačkog i šumarskog sektora putem financijskih instrumenata – novog oblik financiranja uvedenog prošle godine. Financijski instrumenti namijenjeni su subjektima malog gospodarstva u poljoprivrednom, prerađivačkom i šumarskom sektoru, za čije se održive investicije doprinosom iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj omogućavaju povoljniji uvjeti financiranja (niže kamatne stope, niže naknade, duži rokovi otplate i veća mogućnost počeka) uz smanjenje zahtjeva prema korisnicima financijskih instrumenata (manje instrumenata osiguranja).

Od jeseni 2018. započelo je podnošenje zahtjeva za Mikro i Male zajmove za ruralni razvoj, a do kraja siječnja 2019. odobreno je više od 80 zajmova ukupne vrijednosti 24 milijuna kuna. Tijekom cijele 2019. HAMAG-BICRO nastavlja zaprimati i obrađivati zahtjeve za zajmove za ruralni razvoj, a do kraja prvog tromjesečja 2019. bit će dostupna i Pojedinačna jamstva za ruralni razvoj, kojima se osigurava pokriće glavnice kredita ili leasinga do najvišeg iznosa od 1,3 milijuna eura i to sa stopama jamstva od 70%, odnosno do čak 80% za projekte mladih poljoprivrednika i za ulaganja u mljekarski sektor. Navedena jamstva također omogućavaju financiranje obrtnih sredstava do 200.000 eura, odnosno do 30% ukupnog iznosa prihvatljivih troškova kredita (ovisno koji iznos je viši tj. povoljniji za krajnjeg primatelja).

Informacije o natječajima iz Programa ruralnog razvoja za 2019., kao i o detaljima provedbe financijskih instrumenata za ruralni razvoj, možete pronaći  OVDJE.

hr Tue Feb 19 2019 10:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .