Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b1e5f0f2af47fa1238b471c/80
Foto: Getty Images

Deset pravila svih dijeta koje donose rezultate

Mnoge dijete izuzetno su isrpljujuće, a ako ih i uspijete privesti do kraja, nakon nekoliko mjeseci kilogrami se ponovno vrate. Kako biste to izbjegli, pročitajte deset prehrambenih pravila koje savjetuju sve zdrave i efikasne dijete

1. MRŠAVITE POLAGANO

Svi nutricionisti složit će se da je dobra i kvalitetna dijeta ona s kojom ne mršavite više od jednog kilograma tjedno. Izgubite li više od kilograma u tom periodu, to znači da ste osim vode i masnoće izgubili i mišićno tkivo, što vam, naravno, nije u interesu.

2. UKINITE ŠEĆER, NE I MAST

Moderni nutricionisti savjetuju smanjeni unos šećera, no to ne vrijedi nužno i za masti. Naime, višak šećera koji dobivamo iz hrane poput tijesta i kruha taloži se kao salo. No uravnotežen unos masti doprinijet će osjećaju sitosti i prijeko je potreban za dobro zdravlje.

Ako vam u dijeti nedostaje masti, osjećat ćete umor, glad i loše raspoloženje, a nećete imati ni uspjeha sa smanjenjem težine.

3. UVIJEK JEDITE DORUČAK

Kvalitetan doručak najbolji je način da započnete dan. Svaka dobra dijeta uključuje doručke koji sadrže kvalitetne proteine, dobre masti i zdrave ugljikohidrate.

Ako nemate ideju što biste ujutro jeli, probajte s pečenim ili tvrdo kuhanim jajima na kruhu od sjemenki ili zobenom kašom s bobicama i usitnjenim sjemenkama po želji.

4. REDOVITO JEDITE

Sve uspješne dijete promoviraju redovite, planirane obroke i zalogaje tijekom dana. Možete imati i pet, šest obroka dnevno, ali važno je da budu zdravi, lagani i uravnoteženi.

5. PROMIJENITE NAČIN ŽIVOTA

Učinkovita rješenja za mršavljenje uključuju promjenu životnih navika i ne sadrže revolucionarne kemijske preparate ili čarobne prahove koji nezaustavljivo tope naslage. Zato ne nasjedajte na senzacionalizam i budite spremni na promjene ako želite izgubiti neželjene kilograme.

6. NE ZABORAVITE NA PROTEINE

Ključ za manje kilograma leži u nižoj razini šećera u krvi. Isto ćete postići redovitim uzimanjem proteina uz kalorije, s obzirom na to da oni drže šećere pod kontrolom u organizmu.

7. RAVNOTEŽA U PREHRANI

Postoji mnogo dijeta koje su bazirane na konzumaciji samo jedne vrste hrane, što nužno vodi do neravnoteže u tijelu. Najbolje dijete u sebi sadrže sve vrste namirnica i ne zalažu se da jedete isključivo jednu “čarobnu” hranu ili da neku nepoželjnu izbacite iz redovitih obroka.

8. NE BROJITE KALORIJE

Znanost i praksa potvrdile su da brojenje kalorija jednostavno ne doprinosi kvalitetnoj kontroli težine. Pojesti bezmasni kolačić uz kavu s mlijekom dugoročno može napraviti više štete procesu mršavljenja nego kajgana sa slaninom uz šalicu biljnog čaja.

Zato se ne oslanjajte isključivo na brojenje kalorijskih vrijednosti jer vas to može odvesti na krivi put.

9. OBVEZNA FIZIČKA AKTIVNOST

Promišljene dijete obvezno će podcrtati povećanje tjelesne aktivnosti. Bez nje nema zdravog niti kvalitetnog mršavljenja.

10. ZAOBILAZITE GOTOVU HRANU

Nikako ne konzumirajte hranu koja je prošla tvorničku obradu. Ona najčešće sadrži kemijske dodatke koje ne biste željeli staviti u tijelo. Ako neki prehrambeni proizvod na polici dućana ne možete sami napraviti kod kuće, to znači da ga ne biste trebali ni jesti.

hr Sun Jul 21 2019 13:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a7df2d22af47f91038b46a6/80

Pomaže li grgljanje slane vode kod grlobolje?

Grgljanje slane vode jedan je od najstarijih načina ublažavanja grlobolje, no liječi li doista slana voda upaljeno grlo?

Svima je poznato koliko neugodna može biti grlobolja. Ponekad je grlo toliko upaljeno da ne možemo gutati i to traje danima. Postoje brojne tradicionalne metode za borbu s grloboljom, a jedna od njihje i slana voda. No, djeluje li ona zaista?

Dobra vijest je da slana voda ublažava bolove u grlu jer pomaže upaljenoj sluznici da splasne, razrjeđuje sluz i na taj način olakšava gutanje.

Slana voda je hipertonična što znači da ima viši osmotski tlak od tekućine u našim stanicama. Stoga, kada se stanice nađu u slanoj vodi, ona će iz njih izvući tekućinu, a time i viruse i bakterije koje se nalaze u grlu, što znači da ćete neke od uzročnika grlobolje jednostavno ispljunuti.

Loša je vijest da slana voda ne liječi grlobolju jer su u većini slučajeva uzroci grlobolje virusi, a ne bakterije. Tijelo ima svoje mehanizme kojim se bori protiv grlobolje, no potrajat će nekoliko dana dok ona na prođe. U međuvremenu grgljajte slanu vodu i olakšajte si u muke, piše zivotistil.hr

Koliko soli treba staviti u vodu?

Otopina treba biti slanija od suza, što znači da bi trebalo staviti četvrtinu žličice soli u pola šalice tople vode. Topla voda, osim što će ubrzati otapanje soli, potaknut će cirkulaciju u grlu, a time i imunitet da jače radi. 

Koliko često grgljati slanu vodu?

Ovisno o tome koliko vas grlo boli, trebalo bi grgljati slanu vodu dva do četiri puta dnevno i izbjegavati gutanje iste. Vodite računa da pijete dovoljno tekućine kako ne biste dehidrirali i dodatno isušili grlo. Osobe koje imaju visoki krvni tlak ne bi smjele koristiti ovu metoduza ublažavanje grlobolje jer koliko god se trudili ne progutati vodu, određena količina ipakdospije u probavni sustav, a sol je opasna za visokotlakaše.  

hr Tue Aug 20 2019 18:32:31 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5c186729111ca5548b456e/80

Egzotični napitak koji čuva zdravlje i tjera kilograme

Ukusan i zdrav doručak idealan je početak dana zbog čega mnogi za prvi obrok u danu biraju smoothije.

Zdravi napici mnogima su omiljeni doručak a njihova prednost je činjenica da postoji toliko varijatni da vam nikad neće dosaditi. Ako ste u potrazi za nekom novom kombinacijom, možda su ananas i banana nešto što dosad niste isprobali.

Dodatak koji će ovaj smoothie učiniti kremastim je grčki jogurt.

Radi se o kombinaciji koja je odličan izbor ako ste u procesu mršavljenja ili samo želite pojesti nešto zdravo, ukusno i hranjivo.

Ako još niste sigurni da je ovo kombinacija za vas, možda se predomislite kadapročitate prednosti ananasa i banane za zdravlje. Ananas je bogat vitaminom C koji pomaže u izgradnji imuniteta. Osim toga, obiluje i dijetalnim vlaknima i dobar je za probavu. Tu su i njegova protuupalna svojstva.

Kada su u pitanju banane, i one su bogate vlaknima, koja zajedno s vitaminima C i B6 pomažu zdravlju srca.

I to je samo dio prednosti, a u nastavku pročitajte kako ove sastojke pretvoriti u ukusni napitak. Trebat će vam tek nekoliko minuta.

SASTOJCI

- šalica ananasa 
- 1 banana 
- 1 grčki jogut
- 1/4 šalice mlijeka
- 2 male žlice meda

PRIPREMA

Voće ogulite i narežite na komadiće, sve sastojke ubacite u blender i miješajte dok smjesa ne postane jednolika.

NAPOMENE

U izradi smoothieja, da bi on ustinu bio zdrav, koristite svježe voće koje prije pripreme možete na nekoliko sati staviti u zamrzivač. Također, ako pri ruci nemate grčki jogut možete ga zamijeniti običnim jogurtom. Umjesto meda možete koristiti javorov sirup.

I na kraju, u ovaj smoothie možete dodavati cijeli niz drugih sastojaka kako bi ga prilagodili svom ukusu ili napravili malu promjenu u slučaju da vam dosadi. Neke od opcija su špinat, sok od naranče, kivi, berskva, jabuka, borovnice... A tu su i dodaci poput đumbira, chia i lanenih sjemenki, cimeta.... Opcija je mnogo tako da vam doručak uvijek može biti drugačiji, piše zadovoljna.hr

hr Tue Aug 20 2019 17:57:39 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5bea4829111cde538b45a4/80
Foto: Pixabay

Britanci oduševljeni: Naš otok među 10 destinacija koje morate posjetiti u rujnu

Londonski Evening Standard napravio je listu od 10 najljepših destinacija u svijetu koje bi trebali posjetiti u rujnu. Osim našeg otoka Visa, na popisu je i planina Prokletije u Albaniji
Vis je hrvatski otok najudaljeniji od obale i dvosatna vožnja trajektom iz Splita svakako se isplati da bi vidjeli njegove zapanjujuće plaže i bujni krajolik. Rujan znači da se većina turista vratila na posao te da ćete imati otok 'sami za sebe', nahvalili su Vis u Evening Standardu.

Isti list navodi kako je rujan idealan za putovanja jer je većina turista već otišla kućama, a vrijeme je još uvijek lijepo i dovoljno toplo za uživanje na plažama. 

- Budite kao plesna kraljica i doplešite do Visa - napisali su u Evening Standardu aludirajući na drugi nastavak filma 'Mamma Mia!' koji se snimao na Visu, iako je tada 'glumio' otok u Grčkoj, piše 24sata

Osim našeg Visa, na popisu su se još našle i sljedeće destinacije: planina Prokletije u Albaniji, München, grad Chefchaouen u Maroku, Sicilija, Buenos Aires, Lake District u Velikoj Britaniji, Bora Bora, Santorini i Peking.


hr Tue Aug 20 2019 14:40:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5be0a229111c67528b45f1/80
Foto: Pixabay

WhatsApp ne radi u Americi i dijelovima Europe

WhatsApp je u jedan sat poslije ponoći po srednjoeuriopskom vremenu prestao ispravno raditi za veliki broj korisnika Androida i iOS-a, zbog čega neki ne mogu slati poruke. Ne zna se što je uzrok problema i kad će se kvar potpuno otkloniti.

Čini se da oni koji pokušavaju koristiti aplikaciju u američkim gradovima New Yorku i Bostonu imaju problema, dok su na zapadnoj obali SAD-a ljudi imali problema u San Franciscu i Los Angelesu, piše DownDetector.com, portal koji koje nadzire ispade na društvenim medijima, piše Antena Zadar.

Tportal navodi kako su pogođeni i korisnici u kanadskim gradovima Torontu i Vancouveru. Probleme su prijavili i brojni korisnici iz Brazila, a čini se da su i dijelovi Europe, uključujući Španjolsku i Nizozemsku, imali problema s aplikacijom za razmjenu poruka.

DownDetector je izvijestio da su problemi počeli oko jedan sat poslije ponoći po srednjoeuropskom vremenu. Zasad je nemoguće je znati koliko će ti problemi trajati i što ih je moglo izazvati.

Takvi se kvarovi obično rješavaju u roku jednog sata, ponekad i za nekoliko minuta, no čak i kratki prekidi mogu utjecati na desetke milijuna korisnika.

WhatsApp nema stranicu na kojoj bi korisnici mogli provjeriti što se događa. Račun na Twitteru, putem kojeg se nekad korisnike upozoravalo na probleme, ne koristi se već pet godina.

Prošli mjesec u problemima su istovremeno bili i Facebook, i Instagram i WhatsApp. Tada nisu radili pojedini dijelovi aplikacija: WhatsApp i Facebook imali su tako problema s prikazivanjem fotografija.

hr Tue Aug 20 2019 13:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .