Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d2c8d6629111cf70c8b45a5/80

Gradonačelnici Splita i Dubrovnika: Ustrajat ćemo na izmjenama Zakona koji smanjuje kvalitetu života Splićana i Dubrovčana

Svoju suradnju oko izmjena i dopuna Zakona o cestovnom prometu gradonačelnici Splita i Dubrovnika nastavili su današnjim radnim sastankom u Splitu.
Andro Krstulović Opara i Mato Franković suglasni su kako je trenutno stanje na gradskim prometnicama njihovih gradova neodrživo stoga je potrebna izmjena i dopuna Zakona koji će dokinuti negative efekte liberalizacije taxi usluga. 

-Za kraj kolovoza planiramo imati prijedlog teksta koji ćemo uputiti Saboru i Vladi. Na sve ove negativne efekte jedino kolega Franković i ja ukazujemo već dvije godine. Sada, u žiži turističke sezone svi građani, kao i oni koji će o izmjenama Zakona odlučivati, također mogu vidjeti i osjetiti sve negativnosti – rekao je uvodno gradonačelnik Krstulović Opara. 

Dubrovački gradonačelnik Mato Franković rekao je kako je činjenica da je Zakon o liberalizaciji autotaxi tržišta na području Republike Hrvatske imao snažne efekte: - On je u startu zamišljen kao zakon koji će prvo smanjiti gužve te potom osigurati povoljniju uslugu korištenja autotaxi prijevoza za sve građane, ali i za posjetitelje. Ni jedan ni drugi efekt se nije dogodio ni u Dubrovniku ni u Splitu – dva grada pod zaštitom UNESCO-a koji su pod enormnim pritiskom taksi vozila. 

Nastavio je kako je u Dubrovniku trenutno oko tri  tisuće taksi vozila, a prije liberalizacije bilo ih je oko 220, no usluge su i dalje preskupe. 

Gradonačelnici će ustrajati na izmjenama i neće dozvoliti da ovakav zakon nastavi smanjivati kvalitetu života Splićana i Dubrovčana, naglasili su te dodali kako je nužno da se prepoznaju i izdvoje UNESCO-ve zaštićene sredine odnosno lokaliteti te da se prema njima drugačije donosi - da se dopusti jedinicama lokalne samouprave da upravo u tim sredinama imaju mogućnost postavljanja limita, odnosno samostalnog uvođenja reda u prostor: - Drugi neka uživaju u liberalizaciji, mi želimo imati svoju autonomnu mogućnost odlučivanja o broju i način korištenja taxi usluga u našim gradovima. 

Nacrt natječaja koji bi trebao omogućiti pristup taksi stajalištima u Splitu je napravljen, najavio je Krstulović Opara: - Kaos se stvara na autobusnim stanicama, zatim imamo vozače koji Split ne poznaju, a došli su zaraditi. Neka zarade, samo će raditi po našim pravilima - nemoguće je da se zaustavljaju gdje im padne na pamet, a u kontaktnu zonu grada ući će samo s našom dozvolom. U Splitu također imamo oko tri tisuće taksi vozila u ovom trenutku, što je previše, prema našim prvim procjenama optimalan broj je oko 650. Sigurnost prometa i naših građana mora biti prioritet, daleko ispred profita, zaključio je Krstulović Opara. 

Prilikom današnjeg susreta gradonačelnici su se dotakli i komunalnog reda u gradovima, posebno nacrta Odluke o komunalnom redu Grada Splita koja se trenutno nalazi na javnom savjetovanju, a koja je nastala upravo u suradnji Splita s Dubrovnikom i Venecijom. Govoreći o stanju u Dubrovniku danas i prije dvije godine, Franković je rekao kako je zatekao potpuni nered i nepoštivanje grada, a dosljednim provođenjem Odluke stanje je danas znatno bolje. U planu dubrovačke gradske uprave je dodatno smanjenje javnih površina za ugostiteljske objekte 1. siječnja 2020. godine. 

Gradonačelnik Andro Krstulović Opara pozvao je još jednom sve svoje sugrađane da se uključe u proceduru javnog savjetovanja oko nacrta Odluke o komunalnom redu koja je također i jedan od koraka ka vraćanju javnog gradskog prostora građanima, zaključio je. 


hr Mon Jul 15 2019 16:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5cf8fa29111c0e558b458f/80

Kandidatkinja Katarina Peović podržala vozače Ubera: "Štrajk je poruka kako su im prava ugrožena!"

Kandidatkinja za predsjednicu Hrvatske od Radničke fronte, Katarina Peović podržala je vozače Ubera koji, kako kaže, načinom rada postavljenim od nadređenih ugrožavaju zdravlje i život

Priopćenje Peović donosimo u cijelosti:

- Dajem podršku svim vozačima-radnicima u Hrvatskoj koji danas rade u nevjerojatnim uvjetima i upozoravam na štrajk vozača Ubera koji su u nedjelju 11.8. osmosatnim prekidom rada prosvjedovali zbog odluke tvrtke da ukine fiksne cijene za dulje relacije. To je još jedan potez Ubera koji je spreman na svako snižavanje cijene prijevoza – ali najvećim dijelom na štetu radnika.

 Ova tvrtka koju tržišni fundamentalisti vole slaviti kao novi tehnološki napredniji model uistinu jest tehnološki napredna platforma za spajanje korisnika i ponuđača usluge – ali modelom zarade ona je još ekstremniji kapitalistički model proizvodnje viška vrijednosti koji spaja ideologiju slobode poduzetništva s najrigidnijim oblicima eksploatacije. Oni se temelje na ugovornom obliku odnosa između platforme (Uber) i vozača-radnika, gdje radnik preuzima sav rizik, a istovremeno ne može računati na radno pravo i sindikalnu zaštitu ili pak na ugovornom odnosu vozača i privatnih tvrtki koje su posrednici između Ubera i vozača, a među kojima se našlo i poduzetničkog kriminala, gdje su radnici ostali bez ikakve naknade za svoju vožnju, dok je vlasnik - posrednik s novcima pobjegao iz zemlje.

Riječ je o platformi koja vozaču-radniku priskrbljuje klijente, ne organizira prijevoz, već samo spaja kupca i vozača. Uber svojim “suradnicima” nudi privid slobode (fleksibilno radno vrijeme) što je u nizu poznatih slučajeva izgledalo tako da Uberovi vozači spavaju u autima, te “sami sebi” postavljaju nevjerojatne radne uvjete koji su ih dovodili do ugrožavanja zdravlja i života, dok s time Uber, pravno i poslovno, nema nikakve veze. On je u tome predvodnik tzv. “gig ekonomije” koja ugrožava zdravlje i osnovnu egzistenciju radnika, donoseći prihode korporacijama, a na uštedama na zdravlju i sigurnosti radnika. Uber je zbog svojeg modela „posredništva” pri čemu ne preuzima nikakvu odgovornost, a ubire profit od 25 %, u nekim zemljama i zabranjen.

Od kada postoji, od 2010. godine, korporacija Uber ima prihode od 45 milijardi dolara. Uberova strategija bila je od početka namjerno snižavanje cijena prijevoza, pa čak i protiv izravne vlastite ekonomske koristi, no kako bi dominirao tržištem i utjecao na dereguliranje striktnih zakona koji su do sada štitili radnike i lokalnu zajednicu, te postizanja monopola. To je i stvorilo sukob između Uberovih vozača i vozača koji su radili za druge tvrtke koji su nerijetko bili bijesni Uberovim snižavanjem cijene vožnje. Sada kada su Uberovi vozači na udaru zbog snižavanja cijene – ključno bi bilo da se ujedine s drugim vozačima i prevladaju umjetno stvorene podjele.

Uber je jednostavno želio eliminirati svu konkurenciju a onda profitirati u toj monopolnoj poziciji. To je bila neodrživi model, ali je u tome Uber stekao ogromnu popularnost među samo-interesno usmjerenim korisnicima koji su uživali što ne moraju platiti punu cijenu pružene usluge. Ta strategija se sada obija o glavu Uberovih vozača – jer se smanjenje tarifa na fiksnim vožnjama zbiva na njihov račun, dok Uber cinično poručuje da oni vode računa o dvije strane - vozačima i korisnicima – od početka zapravo suprotstavljajući ne samo vozače Ubera s drugim vozačima, već i upravo te dvije skupine – vozače i korisnike stvarajući lažni privid da je jednima za previsoku cijenu kriv onaj drugi. (Čak i među svojim vozačima Uber razlikuje obične od „premium” vozača koji dobivaju bolje i duže vožnje.)

Podrška Uberu je u narcisoidnom okružju kapitalističke ekonomije na žalost zagarantirana, jer Uber nudi niske cijene, a kupac se sustavom ocjenjivanja vozača-radnika stavlja u apsolutno nadređenu poziciju. Mnogi pobornici Ubera koji ističu njegov napredni tehnološki karakter zanemaruju kako Uber predstavlja klasičan primjer „platformskog kapitalizma” (sličan je primjer Airbnb), gdje se niska cijena za korisnika i ogromni profiti za kompaniju postižu „rezovima” na radničkim pravima i sigurnosti.

Uberovi vozači su najavili kako će na prvi dan škole ometati promet u najvećim gradovima. U tom štrajku ih zdušno podržavam, to je najefikasniji način na koji vozači-radnici mogu poručiti da su im prava ugrožena. No isto tako pozivam na jedinstvo sve vozače, te na raskidanje s umjetnim podjelama između vozača različitih kompanija gdje vozači na sebe preuzimaju bitku za profit kapitalističke elite; kao i na ukidanje umjetnih podjela između korisnika i vozača-radnika – temeljena na cijeni vožnje, dok je Uber taj koji „UB-ire” prihode od pukog posredništva.

Tim podjelama koje korporacije stvaraju i potiču ruši se mogućnost svijeta u kojem se radnik i radnička prava cijene i gdje svi imaju pravo na rad koji omogućava zadovoljavanje temeljnih ljudskih potreba - napisala je Katarina Peović.

hr Wed Aug 21 2019 09:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5cff3829111ce4548b45aa/80

Više nije za kupanje: More u Veloj Luci onečišćeno je fekalijama

Kako je izvjestila Dubrovačko-neretvanska županija razlog onečišćenja mora su fekalije

Nezadovoljni mještani prijavili su moguće onečišćenje mora u večernjim satima u ponedjeljak kod hotela Posjedon u Veloj Luci što se, nakon uzorkovanja, pokazalo točnim.

- Analiza uzoraka ne udovoljava uvjetima Uredbe o kakvoći mora za kupanje NN (73/08), privremeno izvješće se nalazi u privitku. Uzorkovat će se dodatni uzorci do prestanka onečišćenja. S obzirom na onečišćenje mora fekalnim vodama ne preporučuje se kupanje do daljnjih obavijesti - izvijestili su iz Dubrovačko-neretvanske županije.

hr Wed Aug 21 2019 09:49:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5cf64b29111ca5548b459d/80
Foto: Nacionalno.hr

Ante Sanader postaje novi politički tajnik HDZ-a, zavidna funkcija bi trebala na snagu stupiti danas

Premijer Andrej Plenković u Opatiji je potvrdio nova kadrovska rješenja u Vladi pa je tako kazao kako će, za novog političkog tajnika, Predsjedništvu HDZ-a predložiti Antu Sanadera

- Ja ću sutra predložiti Predsjedništvu HDZ-a da Ante Sanader postane novi politički tajnik - rekao je Plenković u obraćanju medijima u Opatiji te dodao kako će hrvatska kandidatkinja za povjerenicu Europske komisije biti Dubravka Šuica.

Nakon što je zbog afere POS s mjesta ministra i političkog tajnika HDZ-a otišao Lovro Kuščević sve je izglednije da će zavidnu poziciju u stranci, četvrtu po hijerarhiji odmah nakon predsjednika, zamjenika i glavnog tajnika, dobiti bivši splitsko-dalmatinski župan.

Sanader je trenutno predsjednik Splitsko-dalmatinskog HDZ-a, a po naobrazbi je inženjer elektrotehnike. U svojoj političkoj karijeri bio je i potpredsjednik Sabora, saborski zastupnik, a u dva mandata i gradonačelnik Kaštela.

Ante je predsjednik i Hrvatske vatrogasne zajednice, a vatrogasac je od 1977. godine. Blizak vrhu stranke postao je kada je išao u Bleiburg, kao izaslanik Sabora, a tamo je branio HDZ-ov slab rezultat na izborima za EU parlament i cijelo vrijeme je isticao kako je vrhovno ime u stranci baš šef Andrej Plenković.

Novi, po svemu sudeći, politički tajnik u nekoliko je navrata branio i Istanbulsku konvenciju ističući kako je ona dokument koji cilja zaštitu žena, a baš je njegova supruga bila glavni izvor neugodnosti kada je, prije nekoliko godina, na jednom splitskom parkiralištu pronašla pola milijuna kuna u eurima i spremila ih u auto.

hr Wed Aug 21 2019 09:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5cf32229111ce4548b4596/80

Pomozite i vi: Vatrogasci Gata odazvali su se apelu KBC Split i darovali krv

Kako kažu, ovim činom spašavaš nečije živote bez obzira na činjenicu kako nisi vatrogasac, doktor ili policajac.

Devet članova DVD Gata u ranim jutarnjim satima odazvali su se na apel KBC-a Split o nedostatku krvi svih krvnih grupa i dobrovoljno darovali krv.

- Jer kad daruješ krv, daruješ novi rođendan, novu godišnjicu, novu večer pod zvijezdama, osmijeh roditelja, razgovor. Kad daruješ krv, daruješ nadu, šansu i život - rekli su vatrogasci i pozvali sve da dođu na Odjel za transfuzijsku medicinu KBC-a Split jer, kako kažu, ovim činom spašavaš nečije živote bez obzira na činjenicu kako nisi vatrogasac, doktor ili policajac.

hr Wed Aug 21 2019 09:30:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .