Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba7dff6cb557a5bbc8b45a9/80
Foto: Pixabay

Evo zašto se lakše debljamo s godinama

Loše navike iz mlađih dana, premalo tekućine i promjena probavnih enzima u organizmu utjecat će na naš izgled u starijoj dobi.

Godine nose promjene vezane uz probavni sustav, koje su povezane s kvalitetom probave, a onda i određenim zdravstvenim problemima, no uz malo prilagodbe, većina se tih problema može prebroditi. Osim toga, kod ljudi koji cijeli život vode računa o kvaliteti prehrane, kretanju i ne pretjeruju s alkoholom i nezdravim namirnicama, te će promjene biti sporije i manje komplicirane, a prilagodba lakša, kaže prim. dr. Spomenka Tomek Roksandić, voditeljica Centra za gerontologiju Zavoda za javno zdravstvo 'Dr. Andrija Štampar' za 24sata.

Već i u mlađoj dobi s godinama se mijenja udio probavnih enzima u organizmu, što nije nužno povezano s godinama, već s općim stanjem organizma, životnim navikama, ili nekim zdravstvenim problemima. Tako 20-godišnjaci, na primjer, mogu pojesti obilan i nešto masniji obrok, nakon kojega vjerojatno neće imati nikakvih posljedica, dok bi se već u tridesetima kod istog takvog obroka mogla javiti žgaravica, refluks ili grčevi u trbuhu. 

- Jedan od uzroka može biti i predugo izlaganje probavnog sustava hrani koja ima slabiju nutritivnu vrijednost, pretežito suha, ili masnija hrana, previše alkohola i slično. To mogu biti i loše navike: Ako često jedete na brzinu, s nogu, ili jedete jedan 'ozbiljan' obrok na dan, tako da se, primjerice, na večer prejedete, sve to može dovesti do slabljenja probavnog sustava i problema - kaže dr. Tomek Roksandić.

- Sadržaj vode u tijelu se smanjuje sa životnom dobi. Također, kako s godinama postajemo pritisnuti obavezama na poslu, ili kod kuće, rjeđe osjetimo kad se javi žeđ i rjeđe posežemo za čašom vode. Zato je vrlo važno da steknemo naviku uzimanja barem 8 čaša nezaslađene i negazirane tekućine dnevno.

Cijeli članak pročitajte OVDJE.

hr Sat Sep 07 2019 08:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c004ebb47398baa88b4615/80
Foto: Pixabay

Koliko minuta dnevno moramo provesti u prirodi da bismo ublažili stres?

Nova studija sada je pokazala koliko točno vremena moramo provesti u prirodi da bismo se osjećali bolje nakon stresnog dana

Mnogobrojna istraživanja davno su dokazala da boravak u prirodi reducira posljedice stresa. Udaljavanje od svakodnevne vreve automatski će reducirati stres i pomoći nam da sredimo misli.

Nova studija sada je pokazala koliko točno vremena moramo provesti u prirodi da bismo se osjećali bolje nakon stresnog dana.

Prema studiji objavljenoj u časopisu "Frontiers in Psychology", samo 20 minuta dnevno povezivanja s prirodom pomaže u smanjenju razine hormona stresa, piše Harvard Health Publishing.

Istraživači su mjerili razinu kortizola skupini ispitanika uoči i nakon boravka u prirodi. Ispitanici su imali zadatak "odmoriti mozak" na mjestima poput javnih parkova i manjih zelenih površina u blizini svog radnog mjesta.

Ustanovljeno je da razina kortizola značajno pada nakon 20 do 30 minuta izlaganja prirodi. Pritom nije važno šećemo li ili pak jednostavno sjednemo na klupu u obližnjem parku i uživamo u pogledu na zelenilo. - piše Zadovoljna.hr.

hr Sat Sep 21 2019 14:50:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/578fda32d84d64c9578b45e2/80

Dijeta "21 dan": Učinkoviti sistem za mršavljenje koji funkcionira i bez vježbanja

Osnovna je ideja usvojiti nove prehrambene navike te se priviknuti na zdraviji način življenja, koji će s vremenom donijeti i vidljive rezultate u ogledalu

Želite li izgubiti višak kilograma, ne držite dijetu, već promijenite svoje prehrambene navike, savjet je većine nutricionista.

Rigorozne dijete “pale” samo na kratkoročne staze, a nakon prestanka držanja strogog režima prehrane kilogrami se vraćaju munjevitom brzinom. Štoviše, vrlo lako natući ćete više kilograma nego što ste imali prije držanja dijete. Da bi se uspješno promijenile životne navike, potrebno je ponašati se na određeni način barem 21 dan. Upravo zato brojne su “dijete” organizirane u periodu od tri tjedna kako bi se tijelo i um navikli na novi način prehrane. - piše Zadovoljna.hr

Dijete od 21 dan funkcioniraju na principu prehrane koja je u kalorijskom smislu ograničena. Ovisno o tome koliko kilograma imate i do koje kilaže želite doći, planovi prehrane vrte se u kategorijama od 1200 do 1500 kalorija, od 1500 do 1800 kalorija te od 1800 do 2100 kalorija.

Tijekom dana jede se šest manjih obroka otprilike svaka tri sata. Naglasak se stavlja na neprocesirane cjelovite namirnice poput bjelančevina, vitamina i minerala te se smanjuje unos ugljikohidrata.

Dopuštena je čak i konzumacija slatkih zalogaja, a s obzirom na to da se jede manje kalorija nego što je to uobičajeno, kilogrami se tope čak i bez vježbanja. Dakako, redovita fizička aktivnost ne bi se trebala izbjegavati, a rezultati će biti još bolji ako u svakodnevnu rutinu uvrstite žustru šetnju, vožnju bicikla, odlazak u teretanu ili koji drugi vid razgibavanja.

Osnovna je ideja usvojiti nove prehrambene navike te se priviknuti na zdraviji način življenja, koji će s vremenom donijeti i vidljive rezultate u ogledalu.

Primjer jelovnika od 1200 do 1500 kalorija:

Doručak u 9 h: 2 kuhana jaja, mali muffin od zobenih pahuljica, banane i borovnica (koji ste sami ispekli)

Međuobrok u 11 h: 2 čajne žličice maslaca od kikirikija s 1 kriškom rižinih krekera

Ručak u 13 h: salata sastavljena od 115 grama kuhane piletine, 150 grama rajčice, 50 grama svježe paprike, 100 grama zelene salate, žlica ulja i octa

Međuobrok 2 u 15 h: 12 badema

Večera u 18 h: 150 grama mljevenog mesa s pečenom tikvicom, 1 voćka za desert

Međuobrok 3 u 20 h
: mala zdjela pečenih kokica

Primjer jelovnika od 1800 do 2100 kalorija:

Doručak u 9 h: 100 graha zobene kaše, 3 čajne žličice maslaca od badema, 200 grama svježeg bobičastog voća

Međuobrok1 u 11 h: jedna kriška integralnog kruha s četvrtinom avokada i 50 grama cherry rajčica

Ručak u 13 h: 230 grama mljevene puretine sa 100 grama cherry rajčica, 50 grama luka, 50 grama naribanog zelja, 50 grama paprike, žlica ulja i octa

Međuobrok 2 u 15 h: 1 krastavac sa 150 ml niskokaloričnog grčkog jogurta

Večera u 18 h: 200 grama odreska, 100 grama kuhanog krumpira s jednom žlicom maslinova ulja, 150 grama kuhanih mahuna i 50 grama pirjanih gljiva

Međuobrok 3 u 20 sati: jedna srednje velika banana

hr Sat Sep 21 2019 08:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5820dccf1eea8f4e9a8b4785/80
Foto: Facebook

Znanstvenici tvrde: Način na koji hodamo otkriva demenciju

Hodanje bi moglo biti ključno za pomoć liječnicima u dijagnosticiraju različitih tipova demencije kod pacijenata, pokazalo je istraživanje.

Znanstvenici sa Sveučilišta Newcastle dokazali su da osobe s Alzheimerovom bolesti i osobe s demencijom Lewyevih tjelešaca imaju jedinstvene obrasce kretanja.

Istraživanje objavljeno u četvrtak u časopisu Alzheimer's & Dementia: The Journal of the Alzheimer's Association pokazalo je da ljudi s demencijom Lewyevih tjelešaca više mijenjaju način hodanja - koraci im variraju u duljini i brzini te su asimetričniji u usporedbi s načinom hodanja kod osoba oboljelih od Alzheimera.

Rezultati do kojih je došlo istraživanje prvi je značajan korak u definiranju biomarkera za različite podtipove demencije, a time i uspješnije liječenje. 

"Način na koji hodamo može odražavati promjene u razmišljanju i pamćenju koje su rezultat problema u mozgu, popput demencije", kazala je za portal Medica Expres voditeljica studije i Društva za istraživanje Alzheimera, dr. Riona McArdle.

"Za znanstvenike i liječnike bitno je točno odrediti vrstu demencije kod pacijenta kako bismo bili u mogućnosti dati mu pravi tretman i to što prije", dodaje dr. McArdle.

"Rezultati ove studije pokazuju nam da bi hodanje moglo biti točno to što tražimo, korisni alat koji ćemo dodati u dijagnostičku kutiju za demenciju", slikovito će dr. McArdle.

U studiji je sudjelovalo 110 osoba, 29 s dobrim pamćenjem, 36 osoba koje boluju od Alzheimera i 45 s demencijom Lewyevih tjelešaca. Ispitanici su bili podvrgnuti jednostavnom testu hodanja, no pritom su na sebi imali brojne senzore koji su pratili njihovo kretanje do najsitnijih detalja.

Osobe s demencijom Lewyevih tjelešaca hodale su na jedinstven način. Dinamika njihovih koraka bila je nepravilna, a sam korak asimetričan, odnosno otisci lijevog i desnog stopala bili su različiti. Koraci osoba koje boluju od Alzheimera bili su ujednačeniji.

Znanstvenici su otkrili da bi analizom duljine koraka i asimetrije koraka mogli identificirati 60 posto podtipova demencije, što dosad nije bilo poznato, piše RTL.hr.


hr Fri Sep 20 2019 21:23:16 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ab522f42af47fb5398b48d6/80

Idete s mobitelom na WC? Evo zašto to ne biste smjeli raditi

Predugo sjedenje na WC-u može biti povezano s teškoćama kod pražnjenja crijeva te dovesti do pojačanog pritiska zbog kojega se mogu stvoriti hemeroidi, upozoravaju liječnici

Naprezanje očiju dok pretražujete internet nad ekranom mobitela u nekim situacijama može biti pogubno i za vašu stražnjicu, tvrdi dr. Sarah Jarvis, obiteljska liječnica iz Velike Britanije. No šteta neće nastati samo od gledanja u mobitel, naravno. 

- Poznato je da predugo sjedenje na školjci stvara povećani pritisak na vene u tom području, te dovodi do njihovog povećanja i tako može dovesti do pojave hemeroida - kaže dr. Janko Fila, krirug koji se bavi bolestima završnog dijela debelog crijeva.  

Hemeroidi su spužvasti jastučići ispunjeni krvlju koji, zajedno s unutarnjim sfinkterom, imaju ulogu ‘finog’ zatvaranja analnog kanala (čmara), a smješteni su u dubini od 4 do 5 centimetara od čmara, a glavni simptom da su se razvili je svrbež analnog područja i znakovi krvi u stolici, ili na papiru.

- Neće se, naravno, pojaviti zbog gledanja u mobitel, već zbog toga što previše vremena provodite na školjki dok pregledavate elektroničku poštu ili se dopisujete na društvenim mrežama. Isto upozorenje, dodaje dr. Fila, vrijedi i za one koji na zahodu vole čitati novine, ili knjigu.  

- Mnogi se ponekad vole povući na zahod s novinama, ili mobitelom, da izbjegnu obiteljsku gužvu ili razgovor sa šefom i osiguraju si malo mira, pa onda čitajući novine ili surfajući čekaju da dođe vrijeme za izbacivanje stolice, no to nije preporučljivo. Puno je bolje otići na zahod i odmah izbaciti stolicu, a za druge aktivnosti pronaći neki drugi kutak - kaže dr. Fila.  

Inače, gotovo tri od četiri osobe barem će jednom u životu imati problema s hemeroidima, procjenjuje se. U većini slučajeva prolaze sami od sebe, no mogu se zakomplicirati tako da je potrebno liječenje. Vrlo je važno voditi računa o tome da prilagodimo prehranu, odnosno izbaciti sendviče, fast food i sličnu suhu hranu, a što više jesti jušne kuhane obroke, a u prevenciji je vrlo važno i redovito kretanje, piše 24sata.hr

hr Fri Sep 20 2019 18:53:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .