Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/586bd2f11eea8ffbbb8b4585/80
Foto: Facebook

Grčić u Splitu o INA-i, HEP-u i kandidatu za gradonačelnika

Kaže kako SDP ne podržava ideju da se proda 25 posto dionica HEP-a kako bi se taj novac uložio u kupovinu INA-e
SDP ovih bi dana trebao donijeti odluku tko će biti njihov kandidat za splitskog gradonačelnika. Njihov saborski zastupnik Branko Grčić, koji je u utorak u Splitu komentirao ideju o prodaji dijela HEP-a, rekao je da je dogovor u stranci da će uskoro na Predsjedništvo i na Gradski odbor iznijeti imena potencijalnih kandidata.

- Naša će tijela o tome donijeti konačnu odluku. Aktualni gradonačelnik je nas na indirektan način doveo u situaciju da ne možemo njega podržati za novi mandat. Ostavimo to SDP-u da odluči tko će biti naš kandidat na ovim izborima. Mislim da se moje ime neće naći među predloženim kandidatima jer sam ja tu mogućnost i javno otklonio u nekoliko navrata – rekao je Grčić.

Po pitanju HEP-a i INA-e naveo je kako je SDP načelno podržao ideju da se INA vrati u vlasništvo države, ali da su se vrlo jasno ogradili i rekli da Vlada mora ponuditi ekonomski i fiskalno održiv model.

 - Ekonomski znači da ta investicija ima smisla, da će INA nakon toga rasti i opravdati tu investiciju, a fiskalno znači da se neće povećavati deficit i javni dug. Ova ideja da se privatizira dio HEP-a, da se taj novac uzme i ulije u jedan dosta rizičan projekt s INA-om, to ne možemo podržati i tu je naš stav posve jasan. Svi podaci govore o gubicima INA-e i pokazuju a da HEP godinama raste i ima veliki potencijal da raste i dalje – smatra Grčić.

Upozorava kako u ovoj priči treba biti oprezan te ističe kako su i oni kao Vlada spominjali djelomičnu privatizaciju HEP-a, ali u sasvim drugom kontekstu.

- Mi smo govorili da ako se ide u prodaju dijela 25 posto HEP-a da se taj novac kompletno zadrži u HEP-u i da se investira u daljnji razvoj HEP-a tako da ta kompanija postane regionalni lider u proizvodnji i distribuciji električne energije sa svim potencijalima i projektima koje je HEP isplanirao, a neke od njih i pokrenuo. Sada samo fali novac da se ti projekti ubrzaju – kaže Grčić i najavljuje kako će interpelaciju koju priprema SDP o radu Vlade vezano za INA-u najvjerojatnije uputiti u saborsku proceduru.

- Dva su ključna elementa koja će se naći u interpelaciji. Prvi je naša preporuka Vladi da se odgodi bilo kakva odluka o privatizaciji INA-e što je tražila Europska komisija. Drugi dio odnosit će se na kompletnu analizu u INA-i, kompletno poslovanje, tereti i problemi koji u ovom trenutku tamo postoje, a koji opterećuju INA-u i čine je neuspješnom kompanijom. Tražit ćemo i Vladu da se očituje što od trenutka kada i ako Hrvatska ovlada većinskim dijelom INA-e. Ako se ide u taj projekt želimo vidjeti kako Vlada vidi nastavak tog projekta, jer nastavak je jednako financijski zahtjevan kao i otkup samog udjela. U javnosti se spominje oko 800 milijuna eura ulaganja samo u obnovu rafinerija, tu je i pokušaj da se proširi tržište na kojem bi INA plasirala svoje derivate, tu je niz unutarnjih problema, restrukturiranja, daljnjeg jačanja INA-e – ističe Grčić koji je konstatirao kako su pred Vladom veliki izazovi.

Prisjetio se povijesti ovog slučaja za koju kaže da je dosta bremenita, od potpisivanja ugovora o davanju upravljačkih prava MOL-u, iako MOL nikada nije stekao više od 50 posto dionica, do ugovora o plinskom biznisu. 

- To su sve problemi koji idu u povijest INA-e i povijest hrvatskih Vlada, posebno one HDZ-ove prije mandata Milanovićeve Vlade i to će se dalje morati rješavati. Država ni Vlada ne mogu odustati od daljnje borbe za pravicu i da se sve to istjera na čistac jer prva odluka arbitraže ne mora biti i konačna. Trebamo koristiti sva pravna sredstva da se taj postupak nastavi, ako je to uopće moguće. Ja ne znam i ne mogu procijeniti jer nisam stručnjak. Novac uložen u arbitražu je minimalan trošak u odnosu na štete koje su do sada nastale u procesu sklapanja navodno štetnih ugovora za INA-u. Nejasna je situacija, hoće li MOL uopće pristati da proda svoj dio Hrvatskoj, ako se i osigura odgovarajući model. Uostalom, ne vjerujem ni da bi iznos dobiven prodajom 25 posto HEP-a bio dovoljan da se INA vrati u okrilje Hrvatske – rekao je Grčić i dodao kako postoji i arbitraža o plinskom biznisu.

- Ona je teška tri milijarde kuna, a temeljena je na jednom definitivno štetnom ugovoru za Hrvatsku koji cijeli taj proces može opteretiti s dodatnih 3 i više milijardi kuna. Mislim da je vrijeme kada sudbina ove dvije tvrtke u najvećoj mjeri određuje budući položaj energetskog sektora u Hrvatskoj, ali i šire – zaključio je Grčić. 

Facebook komentari

hr Tue Jan 03 2017 17:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58e88aa8b47398ad0a8b4574/80

Na autocesti od Posedarja prema Zagrebu kolona 24 kilometra

Velike kolone..

Vrlo je gust promet na cestama u smjeru mora i unutrašnjosti: na autocesta A1 od čvora Posedarje u smjeru Zagreba kolona je oko 24 kilometra, a povremeno su zastoji između čvorova Karlovac i Bosiljevo 2 te između čvorova Maslenica i Zadar 1 u smjeru mora, izvijestio je Hrvatski autoklub (HAK).

Pred naplatom Lučko u smjeru Zagreba kolona je oko 5 km.

Na autocesti A3 Bregana-Lipovac pred graničnim prijelazom Bajakovo kolona je oko 6 km. Na autocesti A7 Rupa-Diračje pred naplatom Rupa u oba smjera kolona je oko 500 metara; prema graničnim prijelazima Kaštel i Plovanija kolona je oko 6 km, a dijelom se proteže na Istarski ipsilon.

Na Krčkom mostu kolone u oba smjera su dugačke oko 4 km; tunel Učka u smjeru Rijeke kolona je oko 4 km, navodi se u izvješću od 12,30 sati.

Facebook komentari

hr Sat Jul 29 2017 13:31:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c3aeeab47398d4b38b45fa/80
Foto: žrnovnica.hr

Stigli rezultati analize vode s Jadra i Žrnovnice

Ministarstvo zdravlja naložilo je dodatnu provjeru koncentracije dioksina i rezultati su pokazali kako je voda sanitarno ispravna.
Dr. Ivana Bočina iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo nakon laboratorijskih testova poručila je kako građani mogu biti mirni jer je voda iz Jadra i Žrnovnice ispravna za piće i bez dioksina. 

Dioksin je kemijski spoj koji ima vrlo opasan utjecaj na ljudsko zdravlje, a čak 30 vrsta smatra se otrovnima. Takvi spojevi nastaju izgaranjem organskih tvari, organskih otpadaka pri spaljivanju otpada, ili su proizvod prirodnih procesa poput vulkanskih erupcija i šumskih požara. 
Utvrđivanje razine dioksina u vodi inače nije propisano Pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti voda za ljudsku potrošnju, a ni po Zakonu o vodama.



Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 20:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/55a0e1ac3b94ea0b008b4e4d/80
Foto: Darko Tomas / CROPIX

Nastavljaju se velike gužve

Godišnji odmori i praznici počinju u nekim dijelovima Njemačke, pa se opet veći priljev turista očekuje s tog područja.
Promet je od petka ujutro pojačan u smjeru prema moru, ali je mjestimično pojačan i u smjeru unutrašnjosti. Na ulasku na autocestu A1 u Lučkom nema zastoja, ali se vozi u koloni na dionici između Karlovca i Zagreba. Prema informacijama HAK-a najveće gužva očekuje se u subotu, 29. srpnja od najranijeg jutra. Najveći broj turista očekuje se iz Austrije, Češke, Slovačke.  U nekim njemačkim pokrajinama počinju ljetni praznici i godišnji odmori pa se očekuje veći priljev turista sa tih područja. 


U subotu, 29. srpnja osim jakog prometa u smjeru istoka, bit će ga i u smjeru mora, sa značajnim čekanjima na sljedećim mjestima:

A2 Zagreb-Macelj na naplati Zaprešić,
A3 Bregana-Lipovac,
A4 Zagreb-Goričanna naplati Sveta Helena,
A7 Rupa-Rijekana naplati Rupa;

Autoceste A1 Zagreb-Split-Ploče i A6 Rijeka-Zagreb između naplate Lučko i čvora Bosiljevo 2; zagrebačka obilaznica (A3) iz smjera čvora Jankomir i Buzin u smjeru naplate Lučko; Istarski ipsilon (A8 i A9), u smjeru graničnih prijelaza Kaštel i Plovanija; granični prijelazi sa Slovenijom (Bregana, Macelj, Rupa, Kaštel), Bosnom i Hercegovinom (Metković, Zaton Doli, Klek, Slavonski Brod, Stara Gradiška…), Srbijom (Bajakovo i Tovarnik) i Crnom Gorom (Karasovići); duž Jadranske magistrale (DC8)u blizini turističkih središta, te na Krčkom mostu.

Također u  lukama Zadar i Split , te na pristaništima za sjeverno i srednjodalmatinske otoke. Gužve u subotu počinju od jutra, od 4-13 sati u smjeru mora, a oko podneva kreću gužve u smjeru Zagreba.

HAK savjetuje da se za putovanje u smjeru mora bira petak u popodnevnim satima, ili subota poslijepodne, dok je za povratak s mora najbolja nedjelja prijepodne.

Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 16:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/597b1cf3b9e03ef2498b45ee/80
Foto: Pixabay

Policija treba zaštititi nacionalne interese i odmah deblokirati promet

Svatko ima pravo na prosvjed, ali ne i blokirati prometnice
Ponovljena, krajnje sebična i bezobzirna blokada prometnica, u srcu sezone, od strane taksista, pod krinkom spontanog okupljanja, koja ugrožava temeljna prava građana i turista te udara u najvitalniju hrvatsku gospodarsku granu, praveći golemu izravnu i neizravnu štetu te ugrožavajući nacionalne interese, teško kompromitira policiju., kaže prometni stručnjak Željko Marušić

Stječe se dojam da tolerira ovu pogubnu situaciju te nije u stanju zaštititi građane i osigurati normalno funkcioniranje prometnog sustava. Pokazala se nespremnom, tim više što su "spontane" blokade turističkog prometa bile višestruko najavljene.

Sloboda kretanja temeljno je ljudsko pravo, a svaka namjerna, organizirana blokada prometnica, bez obzira na razloge i povod, kazneno je djelo s elementima terorizma.

Uz sve gubitke i štetu koja nastaje, trenutačne i dugoročne, a treba je procijeniti i procesuirati, maltretiranje građana i turista može imati štetne i opasne efekte za zdravlje, pogotovo onima kojima su blokade zapriječile odlazak do medicinskih ustanova.

To je i atak na sigurnost, jer nervira vozače, a mnogi će potom izgubljeno vrijeme nastojati nadoknaditi brzom i nesmotrenom vožnjom.

Stoga policija treba odmah poduzeti sve što treba da se uspostavi normalni promet na blokiranim turističkim prometnicama te procesuiranjem počinitelja i ostalim mjerama spriječiti ponavljanje sličnih nemjerljivo štetnih događanja.

Ovakva blokada pokazuje da nisu svi građani jednakovrijedni. Umirovljenici s najnižim mirovinama, potplaćeni učitelji, poduzetnici koji su propali zbog poslovanja s Agrokorom, armija nezaposlenih..., zašto oni također ne bi blokirali prometnice radi ostvarivanja svojih prava?! No, oni nemaju ni prometnih sredstava ni teške mehanizacije za to.

Zbog toga treba jasno i odlučno kazati da svi u Hrvatskoj imaju jednaka prava prosvjedovati, ali isključivo po zakonu i nitko nema pravo blokirati prometnice! Ovo je i razlog da se u hitnu saborsku proceduru uputi izmjena zakona kako bi se organizirana i ciljana blokada prometnica tretirala kao kazneno djelo.

Istodobno treba ubrzati i intenzivirati mjere kako bi se hrvatskim građanima i turistima osigurao što jeftiniji taksi prijevoz, odnosno bilo kakva alternativna opcija usklađena sa zakonom. Za sigurnost prometa i smanjenje stradavanja to je važnije od svih ostalih mjera zajedno.

Hrvatska je desetljećima pri dnu europske cestovne sigurnosti, uvelike jer smo cijelo to vrijeme imali bahato preskup taksi prijevoz. Za to je, uz mnoge taksiste koji su navikli "derati" putnike, lagodno radeći bez udruživanja i dijeljenja resursa, kriva i država, zbog prevelikih davanja i nepotrebno zakomplicirane, restriktivne  procedure za taksi prijevoz., zaključio je Marušić

Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 13:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .