Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/586bd2f11eea8ffbbb8b4585/80
Foto: Facebook

Grčić u Splitu o INA-i, HEP-u i kandidatu za gradonačelnika

Kaže kako SDP ne podržava ideju da se proda 25 posto dionica HEP-a kako bi se taj novac uložio u kupovinu INA-e
SDP ovih bi dana trebao donijeti odluku tko će biti njihov kandidat za splitskog gradonačelnika. Njihov saborski zastupnik Branko Grčić, koji je u utorak u Splitu komentirao ideju o prodaji dijela HEP-a, rekao je da je dogovor u stranci da će uskoro na Predsjedništvo i na Gradski odbor iznijeti imena potencijalnih kandidata.

- Naša će tijela o tome donijeti konačnu odluku. Aktualni gradonačelnik je nas na indirektan način doveo u situaciju da ne možemo njega podržati za novi mandat. Ostavimo to SDP-u da odluči tko će biti naš kandidat na ovim izborima. Mislim da se moje ime neće naći među predloženim kandidatima jer sam ja tu mogućnost i javno otklonio u nekoliko navrata – rekao je Grčić.

Po pitanju HEP-a i INA-e naveo je kako je SDP načelno podržao ideju da se INA vrati u vlasništvo države, ali da su se vrlo jasno ogradili i rekli da Vlada mora ponuditi ekonomski i fiskalno održiv model.

 - Ekonomski znači da ta investicija ima smisla, da će INA nakon toga rasti i opravdati tu investiciju, a fiskalno znači da se neće povećavati deficit i javni dug. Ova ideja da se privatizira dio HEP-a, da se taj novac uzme i ulije u jedan dosta rizičan projekt s INA-om, to ne možemo podržati i tu je naš stav posve jasan. Svi podaci govore o gubicima INA-e i pokazuju a da HEP godinama raste i ima veliki potencijal da raste i dalje – smatra Grčić.

Upozorava kako u ovoj priči treba biti oprezan te ističe kako su i oni kao Vlada spominjali djelomičnu privatizaciju HEP-a, ali u sasvim drugom kontekstu.

- Mi smo govorili da ako se ide u prodaju dijela 25 posto HEP-a da se taj novac kompletno zadrži u HEP-u i da se investira u daljnji razvoj HEP-a tako da ta kompanija postane regionalni lider u proizvodnji i distribuciji električne energije sa svim potencijalima i projektima koje je HEP isplanirao, a neke od njih i pokrenuo. Sada samo fali novac da se ti projekti ubrzaju – kaže Grčić i najavljuje kako će interpelaciju koju priprema SDP o radu Vlade vezano za INA-u najvjerojatnije uputiti u saborsku proceduru.

- Dva su ključna elementa koja će se naći u interpelaciji. Prvi je naša preporuka Vladi da se odgodi bilo kakva odluka o privatizaciji INA-e što je tražila Europska komisija. Drugi dio odnosit će se na kompletnu analizu u INA-i, kompletno poslovanje, tereti i problemi koji u ovom trenutku tamo postoje, a koji opterećuju INA-u i čine je neuspješnom kompanijom. Tražit ćemo i Vladu da se očituje što od trenutka kada i ako Hrvatska ovlada većinskim dijelom INA-e. Ako se ide u taj projekt želimo vidjeti kako Vlada vidi nastavak tog projekta, jer nastavak je jednako financijski zahtjevan kao i otkup samog udjela. U javnosti se spominje oko 800 milijuna eura ulaganja samo u obnovu rafinerija, tu je i pokušaj da se proširi tržište na kojem bi INA plasirala svoje derivate, tu je niz unutarnjih problema, restrukturiranja, daljnjeg jačanja INA-e – ističe Grčić koji je konstatirao kako su pred Vladom veliki izazovi.

Prisjetio se povijesti ovog slučaja za koju kaže da je dosta bremenita, od potpisivanja ugovora o davanju upravljačkih prava MOL-u, iako MOL nikada nije stekao više od 50 posto dionica, do ugovora o plinskom biznisu. 

- To su sve problemi koji idu u povijest INA-e i povijest hrvatskih Vlada, posebno one HDZ-ove prije mandata Milanovićeve Vlade i to će se dalje morati rješavati. Država ni Vlada ne mogu odustati od daljnje borbe za pravicu i da se sve to istjera na čistac jer prva odluka arbitraže ne mora biti i konačna. Trebamo koristiti sva pravna sredstva da se taj postupak nastavi, ako je to uopće moguće. Ja ne znam i ne mogu procijeniti jer nisam stručnjak. Novac uložen u arbitražu je minimalan trošak u odnosu na štete koje su do sada nastale u procesu sklapanja navodno štetnih ugovora za INA-u. Nejasna je situacija, hoće li MOL uopće pristati da proda svoj dio Hrvatskoj, ako se i osigura odgovarajući model. Uostalom, ne vjerujem ni da bi iznos dobiven prodajom 25 posto HEP-a bio dovoljan da se INA vrati u okrilje Hrvatske – rekao je Grčić i dodao kako postoji i arbitraža o plinskom biznisu.

- Ona je teška tri milijarde kuna, a temeljena je na jednom definitivno štetnom ugovoru za Hrvatsku koji cijeli taj proces može opteretiti s dodatnih 3 i više milijardi kuna. Mislim da je vrijeme kada sudbina ove dvije tvrtke u najvećoj mjeri određuje budući položaj energetskog sektora u Hrvatskoj, ali i šire – zaključio je Grčić. 

Facebook komentari

hr Tue Jan 03 2017 17:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58849fbe1eea8f761b8b4575/80
Foto: D.N.

Uhićen osumnjičeni za ubojstvo Ivana Blaževića!

Osumnjičeni Nikola Gusić Janjić uhićen je danas na području Splita

Danas, 20. rujna 2017. policijski službenici PU splitsko-dalmatinske uhitili su 24-godišnjeg hrvatskog državljanina kojeg se sumnjiči za počinjene kaznenog djela ubojstva 23-godišnjeg Ivana Blaževića. Ubojstvo je počinjeno 11. kolovoza 2017. u Stobreču.

Od počinjenja kaznenog djela osumnjičeni se nalazio u bijegu, a danas, oko 15.25 sati je uhićen na području Splita i priveden u II. Policijsku postaju Split. Oko 17 sati 24-godišnjak je predan u Zatvor u Splitu.

Facebook komentari

hr Wed Sep 20 2017 19:07:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/586aa6861eea8febb68b4602/80
Foto: D.N.

Odbijen optužni prijedlog protiv Ubera

Prekršajni sud u Zagrebu nepravomoćno je odbio optužni prijedlog kojim je prometna inspekcija Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture tražila zabranu aplikacije Uber u Hrvatskoj, potvrdio je Hini glasnogovornik zagrebačkog Prekršajnog suda Gabrijel Jurina.

Po primitku navedene presude Ministarstvo kao ovlašteni tužitelj imat će pravo žalbe u roku od osam dana, a o eventualnoj žalbi odlučiti će Visoki prekršajni sud Republike Hrvatske, navodi Jurlina.

U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture zasad se nije moglo doznati hoće li se žaliti na odluku Prekršajnog suda uz objašnjenje da nisu dobili presudu.

Zagrebački prekršajni sud je 15. rujna odbio optužbu protiv prvookrivljene pravne osobe Uber Croatia d.o.o. i drugookrivljene pravne osobe Uber International Holding BV, Nizozemska upisan u registar Gospodarske komore Nizozemske.

Hina je pokušala doznati obrazloženje nepravomoćne odluke, no Jurlina u odgovoru kaže da nije u mogućnosti komentirati takvu odluku niti razloge koje je sutkinja navela u obrazloženju jer se radi o nepravomoćnoj prvostupanjskoj odluci.

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture podnijelo je 21. srpnja optužni prijedlog kojim je tražilo sudsku zabranu sporne aplikacije.

Uber je tada izrazio žaljenje što prometna inspekcija Ministarstva mora, prometa i infrastrukture želi zatražiti sudsku zabranu korištenja njihove aplikacije u Hrvatskoj.

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i Vlada ranije su navodili da partneri-vozači Ubera u Hrvatskoj posluju nelegalno, budući da ne posjeduju propisanu licencu za obavljanje javnog prijevoza putnika u cestovnom prometu, sukladno odredbama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.

Protiv Ubera su se pobunili taksisti koji su ljetos prosvjedovali u Zagrebu, Splitu i Dubrovniku.

Od listopada 2015. kada je Uber stigao u Hrvatsku zabilježeno je i nekoliko fizičkih obračuna između taksista i vozača Ubera.

Facebook komentari

hr Wed Sep 20 2017 18:54:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5365f192179942cd31868d02/80
Foto: Božidar Vukičević / CROPIX

Kreće izgradnja marine u Veloj Luci vrijedne 47 milijuna kuna

Dubrovačko- neretvanski župan Nikola Dobroslavić potpisao je ugovor o koncesiji s direktorom tvrtke Ovalis Nova d.o.o. Ivom Šegonom iz Vela Luke, kojim županija ovlašteniku koncesije daje pravo na gospodarsko korištenje luke posebne namjene - luke nautičkog turizma - marine u Veloj Luci. Istom je prilikom ravnatelj Županijske lučke uprave Vela Luka Boris Žuvela potpisao s predstavnikom koncesionara Ivom Šegonom ugovor o izvođenju radova na javnoj infrastrukturi.

Potpisivanjem ovih ugovora kreće realizacija projekta uređenja i izgradnje marine u Veloj Luci kapaciteta do 200 vezova, a vrijednost projekta je 47 milijuna kuna, dok naknada za koncesiju iznosi 285.285 kuna, uvećano za prosječno 4,1% od prihoda godišnje. Zanimljivost je da se projekt odvija u dvije faze, od čega jedna vrijedna 31 milijun kuna podrazumijeva izgradnju same marine, a druga obuhvaća obnovu područja pod tamošnjom Lučkom upravom pa tako investicija u lučko područje od oko 15 milijuna kuna, koja je nužna za marinu, ostaje na korištenje lučkoj upravi, javlja dubrovniknet.hr

- Odlukom o dodjeli koncesije tvrtki Ovalis Nova d.o.o., koju je donijela Županijska skupština, nastavljamo niz koncesija na pomorskom dobru. Naime, nedavno smo potpisali ugovore za marinu u Lumbardi, isto pripremamo i za Blato, a nadam se da će i država brzo okončati postupke za marine u Pločama i na Lastovu, budući da su marine iznad 200 vezova u njihovoj nadležnosti, rekao je župan Nikola Dobroslavić. Dodao je i kako vjeruje da ćemo na ovaj način na najbolji mogući način iskoristiti pomorsko dobro, koje je naš veliki resurs: „Kao i dosada, najozbiljnije ćemo tome pristupati i odgovorno koncesionirati, ostvarujemo najviše naknade u cijeloj Hrvatskoj koje se dijele na tri dijela – za županiju, za lokalnu samoupravu i za državu.

Ravnatelj Županijske lučke uprave Vela Luka Boris Žuvela izazio je zadovoljstvo potpisivanjem ovih ugovora te je pritom naglasio kako je realizacija ovog projekta jako važna za cijelu općinu Vela Luka te kako će zasigurno marina dati svoj doprinos razvoju turizma, malog i srednjeg poduzetništva. Upravo o značajnom utjecaju ovog projekta na razvoj općine i gospodarstva na području Vela Luke, ali i cijelog otoka govorio je i direktor tvrtke Ovalis Nova d.o.o. Ivo Šegon. Kazao je i da mu je drago da je ovaj dugotrajan postupak dodjele koncesije napokon okončan pa se može konkretno raditi na projektu nove marine.

Facebook komentari

hr Wed Sep 20 2017 18:47:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5851a36f1eea8f26508b457d/80
Foto: Rade Popadić

Lučka uprava uređuje prostor bivše tvornice "Dalmacijavina"

Državna tajnica za more Maja Markovčić Kostelac sastala se s ravnateljem splitske Lučke uprave Vicom Mihanovićem, s kojim je razgovarala o ključnim infrastrukturnim projektima te uprave od kojih je jedan prenamjena obližnjeg prostora negdašnje tvornice "Dalmacijavina" u lučke sadržaje za razvoj kruzing turizma.
Kako je rekla državna tajnica Marković Kostelac. ključni projekt je premjestiti promet za kamione prema Stinicama, gdje će se graditi novi lučki bazen, za što je ministarstvo dobilo 22 milijuna eura iz EU fondova. Podsjetila je kako je u gradu već napravljena nova obala za kruzere, a uskoro će Lučka uprava raspisati natječaj za koncesionare i razvoj terminala. "Isto tako cijeli prostor negdašnje zgrade 'Dalmacijavina' će nakon Generalnog urbanističkog plana biti prenamjenjen u lučke sadržaje i u funkciji razvoja kruzinga.

Ravnatelj Mihanović me izvijestio i o planovima za unaprjeđenje gradskog dijela luke, odnosno šetnice koja će biti u funkciji boljeg korištenja lučkog prostora i prije svega u funkciji građana", dodala je državna tajnica.   

Ravnatelj Lučke uprave Vice Mihanović rekao je kako je u planu izgradnja nove zgrade putničkog terminala te da namjeravaju premjestiti i granični prijelaz i tako za stanovnike, turiste i ostale otvoriti prostor za sadržaje koji su bliže gradu. U novoj zgradi terminala izgradio bi se novi granični prijelaz koji bi bio u skladu s uvjetima Schengenskog prijelaza, najavio je te dodao kako je ključno da se izmjenama GUP-a njihov projekt na prostoru negdašnjeg "Dalmacijavina" izdvoji iz projekta Istočne obale. 

Sadržaji će u velikoj mjeri biti definirani parkirnim prostorom, a na tom prostoru i malo sjevernije dobilo bi se parkiralište s najmanje 500 mjesta, rekao je. "Raspisat će se međunarodni natječaj za izbor koncesionara, a naš je stav da mi u tom dijelu damo maksimalnu slobodu potencijalnim poduzetnicima koji su spremni ulagati u projekt na prostoru bivše tvornice", istaknuo je Mihanović, dodajući kako je otegotna okolnost što je zgrada "Dalmacijavina" zaštićena i mora ostati u zadanim okvirima. "Moramo naći optimum kako bismo zadovoljili potrebe putnika i građana Splita, a da opet taj projekt bude dovoljno financijski interesantan potencijalnim ulagačima. Važno je istaknuti kako smo do sada uspjeli dobiti suglasnost i mišljenje konzervatora. Nadamo se da ćemo uskoro  biti spremni i za raspisivanje natječaja", istaknuo je Mihanović.

Facebook komentari

hr Wed Sep 20 2017 18:34:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .