Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a6846cfb9e03ea1588b45bb/80
Foto: Pixabay

Vježbanje u vodi - u sat vremena može se potrošiti između 600 i 700 kalorija

Voda je oko 10 do 12 stupnjeva niža od temperature tijela, oko 780 puta gušća od zraka, ima znatno veće trenje od zraka, a samim time pruža 10 do 12 puta veći otpor.

Vrijeme je godišnjih odmora koje većina ljudi provodi na ljetovanju što podrazumijeva plivanje u moru ili na bazenima. Plivanje je, dakako, više od osvježenja: to je sjajan sport u nizu aspekata, odlična vježba za kompletni organizam, povoljno djeluje na zdravlje, kardiovaskularni sustav, a osim toga boravak u vodi djeluje umirujuće na živčani sustav te pospješuje oslobađanje organizma od stresa, piše portal Živim.

Tijekom te aktivnosti s različitim udjelujem sudjeluje čak četrnaest glavnih mišićnih skupina. Kod kraula, leđnog i leptir načina plivanja to su mišići ramena i ruku, veliki prsni mišić i gornji mišići leđa. Kod prsne tehnike dominantnu ulogu imaju mišići nogu.

 

Zdravstvene prednosti

Plivanje je sport koji se, zbog karakteristike vode, savjetuje prakticirati i za rješavanje brojnih zdravstvenih tegoba, odnosno u terapeutske svrhe - kod lošeg držanja, strukturnih deformacija kralježnice i  mnogim drugim situacijama Naime, voda je oko 10 do 12 stupnjeva niža od   temperature tijela, oko 780 puta gušća od zraka, ima znatno veće trenje od zraka, a  samim time pruža 10 do 12 puta veći otpor.

Stoga su i vježbe u vodi, zbog otpora koji ona pruža mnogo učinkovitije i povoljno djeluju na muskulaturu cijelog tijela. Vježbanje u vodi jako je korisno u periodima nakon operacija, povreda ili smanjenih sposobnosti. U tim uvjetima voda pruža dovoljno jak otpor, a pokret se može izvoditi u cjelosti. Zbog većeg otpora, vježbe u vodi iziskuju veliku porošnju energije, a to znači da se u sat vremena može potrošiti između 600 i 700 kalorija.  Dok radite protiv otpora, mišići se razvijaju i jačaju,

 

Prednost vježbanja u vodi je što se na taj način čuvaju udarci na zglobove i kralježnicu, spiječena je stoga mogućnost ozljueda pa su s tog aspekta dobre i za osobe koje imaju prekomjernu tjelesnu težinu, terudnicama ili osobana s nekim zdravstvenim tegobama koje im onemogućavaju da se bave drugim sportom poput vožnje bicikla ili trčanja.   

 

Sagorijevanje kalorija

Fleksibilnost je jedna od pet komponenti zdravog vježbanja, a to se često igbnorira. Upravo fleksibilnost starenjem postaje vrlo važna jer ukoliko je slaba  ograničen je opseg pokreta i pokretljivosti, smanjujuje se ravnoteža i koordinacija, što u konačnici može kod osoba zrelije dobi može dovesti do opada i ozljeda. Vježbe u vodi jednostavan su i učinkovit način za povećanje fleksibilnosti zbog jedinstvenog okruženja koje voda pruža. 

Razna su istraživanja potvrdila da se zbog otpora vode može sagorjeti mnogo više kalorija nego izvođenjem istih vježbi na suhom. Prava ljepota vježbi u vodi je i u tome što iako se kalorije tope, a sve djeluje puno lepršavije i lakše.

To je dijelom posljedica prirodnog učinka hlađenja vode - jednostavno se ne osjećate tako vrućima i znojavima kao kad vježbate u teretani.

hr Tue Jul 17 2018 17:39:39 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8d962c2af47f80088b45bb/80

Želite smršavjeti? Izbjegavajte ova alkoholna pića

Ljudi pomno paze na kalorije koje unos hranom, ali katkad zaborave na druge stvari koje konzumiraju u danu

Ponekad hrana nije najveća prepreka pri mršavljenju, već ono što pijemo. 

Kava, ledeni čajevi, energetska pića i alkohol sadrže kalorije koje se brzo mogu nakupiti. To uzrokuje debljanje i pojavljivanje mrskog sala na mnogim mjestima na tijelu, a posebno na trbuhu. 

Mnoga alkoholna pića uopće nemaju naznačene nutritivne vrijednosti pa ni ne znate točno što unosite u organizam. Imajte na umu da alkohol, osim kalorija, sadrži i šećer, a to je kombinacija za neželjenje kilograme.

Jedan od glavnih razloga zbog kojih alkohol uzrokuje debljanje je što ga tijelo sporije procesira, a sve dodatne kalorije koje pritom unosite se pohranjuju u masno tkivo.

Drugi razlog je što alkohol sadrži više kalorija nego što mislite. U pivu se nalazi oko 150 kalorija, dok je u pićima poput martinija 210. Ako to pomnožite s tri, shvatit ćete da ste unijeli kalorija koliko sadrži jedan obilniji obrok.

Ako vam je cilj smršavjeti, a povremeno si ipak želite priuštiti alkohol, neka to bude votka ili čaša crnog vina. Slatka pića, pivo i kokteli sadrže puno više kalorija i stvaraju nadutost. - piše Index.hr.

hr Tue Oct 23 2018 21:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcf62700e493827118b45fb/80
Foto: Prometne zgode i nezgode

Kinez stigao unajmljenim autom beogradskih tablica pa Splićanima ostavio poruku

Svjestan mogućih posljedica ostavio je ceduljicu na automobilu i objasnio o čemu se radi...
Mnogo je primjera netrpeljivosti između Hrvata i Srba, a čini se kako je ovaj turist iz Kine s istom i upoznat.

Naime, unajmio je automobil u Srbiji i s beogradskih tablicama stigao u Split. Svjesan mogućih posljedica, a nije prvi put da se takvo nešto ili bar slično dogodilo u gradu pod Marjanom, ostavio je ceduljicu na automobilu i objasnio o čemu se radi... 
- Molim vas, nemojte mi ukrasti registracijsku pločicu. Molim vas. Iz Kine sam, žao mi je, unajmio sam auto u Srbiji. Hvala. - napisao je. 


Inače, fotografija je objavljena na Facebook stranici "Prometne zgode i nezgode". 
hr Tue Oct 23 2018 20:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcf56bf0e49380f008b4b09/80

Što se događa u tijelu kada popijemo gazirano piće?

Osim što tijelo "napada" poveća količina šećera, istodobno djeluje tako da organizmu "oduzima" vitamine i minerale

Gazirana pića obiluju fruktoznim šećerom i praznim kalorijama pa ih svakako trebalo izbjegavati piti učestalo.

Farmaceut Niraj Naik prije nekoliko godina upozorio je da jedno gazirano piće može učiniti mnogo više štete nego što mislimo. 

Prvih deset minuta

Tijelo "pogađa" poveća količina šećera, kao da ste pojeli 10 jušnih žlica šećera, ali nećete osjetiti promjene u svom organizmu zahvaljujući djelovanju fosforne kiseline. Osim što tijelo "napada" poveća količina šećera, istodobno djeluje tako da organizmu "oduzima" vitamine i minerale. Osim nezdravog djelovanja iznutra, tamno gazirano piće ostavit će i neugodne mrlje na zubima. Ako ih često pijete, vaši zubi će potamnjeti.

Nakon 20 minuta

Razina šećera u krvi raste i prouzročuje pojačano izlučivanje inzulina. Jetra reagira tako da pretvara šećer u masne zalihe.

Nakon 40 minuta

Dolazi do apsorpcije kofeina. Krvni tlak raste, a kao odgovor na to jetra distribuira više šećera u krvotok. Receptori za adenozin u mozgu su sada blokirani i sprečavaju osjećaj umora i pospanosti.

Nakon 45 minuta

U tijelu se događa pojačano izlučivanje dopamina koji stvara osjećaj sreće, sličan onome kada osoba konzumira heroin. - prenosi Večernji list.

hr Tue Oct 23 2018 19:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcf3e170e493873128b45af/80
Foto: Facebook

"Kako je Flegmarin postao kapetan": Predstavljanje romana Magdalene Mrcele

U programu sudjeluju će sudjelovati glumica Ana Perković, profesor glazbene umjetnosti Ivan Bošnjak i glazbenik Bruno Jakobljević, a moderatorica će biti Vesna Žižić
U Gradskoj knjižnici Solin održat će se predstavljanje romana "Kako je Flegmarin postao kapetan" autorice Magdalene Mrčele, dobitnice književne nagrade "Zvonko" za najbolji neobjavljeni prozni rukopis za djecu i mlade 2017.godine.


Predstavljanje će se održati u petak, 26. listopada u Teatrinu GK Solin s početkom u 19 sati. 
U programu sudjeluju će sudjelovati glumica Ana Perković, profesor glazbene umjetnosti Ivan Bošnjak 
i glazbenik Bruno Jakobljević, a moderatorica će biti Vesna Žižić.
hr Tue Oct 23 2018 17:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .