Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/588cf5761eea8fcd3a8b4570/80
Foto: Pixabay

Ni bolest, ni trauma: Ljudi najčešće umiru kad izgube volju za životom!

Ovakvo stanje se događa kad osoba doživi neko traumatsko iskustvo i ne vidi izlaz iz situacije
Ako su odustali od života, ljudi mogu umrijeti i takva situacija može se dogoditi u samo nekoliko dana, pokazala su najnovija istraživanja. 

Dr. John Leach sa Sveučilišta Portsmouth kaže kako je njegovo istraživanje pokazalo da je odustajanje, odnosno psihogena smrt, zdravstveno stanje koje stvarno postoji. Naime, u njegovom istraživanju vidljivo je kako ljudi mogu umrijeti u roku od nekoliko dana nakon neke tragedije koja ih je pogodila. To će se dogoditi u slučaju kad osoba ne vjeruje da može prebroditi agoniju koja joj se događa. 

Liječnik je ovo stanje nazvao "give-up-itisom", a to ime nastalo je za vrijeme Korejskog rata kad su zatvorenici međusobno prestali razgovarati, nisu htjeli jesti i jednostavno su izgubili bilo kakvu volju.

Prema pisanju Daily Maila, liječnik vjeruje da, kad se osoba osjeća poraženo, dođe do promjena u mozgu i više ne postoji motivacija za brigu oko sebe samih. Za magazin Medical Hypotheses komentirao je svoje istraživanje te je rekao kako je psihogenska smrt stvarna, ali da nije riječ o samoubojstvu te da nije povezano s depresijom, ali se događa jako često nakon što je osoba proživjela strašnu traumu. 

Otkrio je i pet etapa ovakvog stanja te kako se mijenja s vremenom. Sve počinje s društvenim povlačenjem, a nakon toga osoba gubi interes za druge, ali i za sebe. Treći stupanj je nemogućnost donošenja odluka, dok u četvrtoj etapi više nemaju kontrolu nad samima sobom. Peta razina se psihogenska smrt, a opisuje se kao stanje u kojem je osoba u potpunosti izgubila volju za životom. 

Rješenje ovakve situacije krije se u fizičkoj aktivnosti, kao i u osvještavanju osobe da je situacija pod njezinom kontrolom - oba su rješenja pozitivna jer se kemijskom reakcijom oslobađa dopamin, a upravo on igra važnu ulogu u našem mentalnom zdravlju. Liječnik je nadodao da se osoba smatra djelomično izliječenom kad sama uvidi da ima kontrolu nad situacijom i vrati zanimanje za život, piše vecernji.hr
hr Fri Sep 28 2018 22:06:15 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a3513d5b9e03ede278b45e2/80
Foto: Boka News

Kako možete biti sigurni da ste kupili "pravi" bakalar?

Evo na što morate pazite kada kupujte najpopularniju ribu za blagdane

Kakva bi to blagdanska gozba bila bez bakalara na bijelo ili crveno? I dok si neka kućanstva ne mogu priuštiti ovu ribu, pa ju mijenjaju s pristupačnijim i jednako ukusnim oslićem, drugima nije problem izdvojiti novac za ovaj blagdanski favorit s dalekog sjevera. 

Miris i tvrdoća ribe 

U Hrvatsku bakalar najčešće dolazi u sušenom obliku iz sjevernih zemalja poput Norveške, Islanda ili Aljaske. Tamo se suši na ledenom zraku (na oko 5 Celzijevih stupnjeva) pa bi trebao imati aromatičan miris. Kupujte li bakalar u sušenom obliku, on bi trebao biti tvrd poput kosti. 

Nemojte se bojati tvrdog bakalara. Namočite ga u vodi barem 24 sata prije pripreme i redovito mijenjajte vodu čime ćete ga omekšati i poveći mu volumen barem za pola. Što ga dulje namačete, to će riba biti mekša i veća. Sušenu ribu možete istući batom, a ribu možete namakati čak i u mlijeku. 

Izgled bakalara 

Riba bi trebala biti dugačka barem 60 centimetara s perajama okrenutima prema gore, bez ljuski na vratu i trbuhu. Koža bi trebala biti hrapava, uz leđnu peraju žućkaste boje, te mjestimično posuta tamnim pjegama. 

Bakalar se prodaje u rasponu cijena od 150 do 200 kuna za kilogram, a najlakši način za razlikovanje bakalara od bakalarki, ili nekih drugih kopija, jest obvezni suhi žig. Latinski naziv Gadus morhua jamči vam da je riječ o bakalaru. 

Fileti bakalara 

Bakalar je moguće kupiti i u obliku smrznutih fileta, koji vam omogućavaju nešto širu primjenu. Osim pripreme na bijelo i na crveno, s ovakvim bakalarom možete i eksperimentirati. - piše punkufer
hr Mon Dec 17 2018 12:58:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c17829c0e4938ca508b45e1/80
Foto: Karmen Poznić

Fashionistice, pripremite se!: Sestre Boudoir predstavljaju božićnu kolekciju koja obara s nogu

Za ovu kolekciju posebno su dizajnirane tkanine sa božićnom tematikom, a osim printanih modela, u ponudi su i raskošne haljine od crvenog pliša
Boudoir već treću godinu za redom kreira Christmas Special, resort božićnu kolekciju. Ovaj trend je standardan u ponudi velikih svjetskih brendova, ali je novost na hrvatskom tržištu, tako da se dizajnerice Martina Čičko Karapetrić i Morana Saračević mogu pohvaliti ovom jedinstvenom kolekcijom, kao jedini hrvatski modni brend koji ima u ponudi blagdansku kolekciju. 

Za ovu kolekciju posebno su dizajnirane tkanine sa božićnom tematikom, a osim printanih modela, u ponudi su i raskošne haljine od crvenog pliša. Kreacije nisu za minimaliste, već su čista personifikacija božićnog duha koji je doslovno interpretiran impresionističkim Boudoir rukopisom. 

"Kreiranje božićne kolekcije je uvijek vrhunac kreativne godine u Boudoiru. Posebno uživamo u stvaranju neodoljivih printeva koji ženama naprosto trebaju, lako je kada znate koju ćete točno haljinu obući za Božić!"  

Kolekcija je dostupna u atelieru Boudoir i online www.boudoir.hr
hr Mon Dec 17 2018 12:04:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1767640e4938c04e8b4651/80
Foto: Boško Ćosić

Predstavljeni parfemi Nusha i Mattan: Imoćani napokon mogu uživati u mirisima svog zavičaja

Nusha i Mattan napokon su predstavljeni u svom gradu
U prepunoj dvorani Pučkog otvorenog učilišta sinoć su predstavljeni prvi imotski parfemi - Nusha i Mattan.

Autorica parfema Višnja Žužul, objasnila je kako se u njoj rodila ideja stvaranja parfema.

- Od malena volim biljke, a ideja se rodila spontano. Nastala je iz jedne velike ljubavi prema rodnom kraju i prema biljkama koje obožavam. Ljubav prema biljkama na mene su prenijeli moj djed šumar i otac biolog i tu ljubav željela sam pretočiti u miris. - rekla je. 

Predstavljen je i premijerni spot za parfeme koji na suvremen način prikazuje Nushu i Mattana. Imoćanka i bivša misica, Josipa Kusić utjelovila je Nushu dok je Mattan zgodni Imoćanin, Frano Dropuljić. Glazba u spotu inspirirana je temom iz “Prosjaka i sinova”, ali u modernoj obradi imotskog benda Get Vintage. 



Višnja je objasnila kako je došlo i do modifikacije u imenima.

- Zbog današnjih trendova, malo smo odlučili poigrati se imenima parfema, a posebno zato što ga želimo plasirati i van granica Lijepe Naše. Neka svi čuju za ovaj predivan kraj i priču u Nushi i Mattanu. - rekla je Višnja

Muški miris je otmjen, muževan i galantan. Čini ga 14 sastojaka, a dominiraju biljke Imotske krajine kao što su: vinova loza, jasen, smilje, vrba.

Ženski parfem je senzualan, elegantan i zavodljiv. Nusha ima 13 sastojaka, a posebno se ističu mirisi đurđice, jasmina, ruže, mahovine.

Parfemi su kreirani u suradnji s Tomislavom Vrbancem, prvim hrvatskim parfumerom koji je uživao radeći na ovom projektu s Višnjom.

- Nakon što mi je Višnja Žužul, koja osim što obožava svoj zavičaj i itekako ga dobro poznaje, iznijela svoju ideju i viziju kako da svojim Imoćanima podari nešto tako posebno, nešto čime će uvijek biti uz svoj kraj znao sam da ćemo stvoriti nešto nevjerojatno. I tako su nastali Nusha i Mattan. - kaže Tomislav Vrbanec iz Hrvatske parfemske kuće.

Program je začinila i glazbena podloga koja podsjeća na imotski kraj, a program je imao i humanitarnu notu. Određeni dio od prodaje parfema donirat će se centru “Slava Raškaj” na Kamenmostu. 
Ukoliko ste zainteresirani za kupnju ovih posebnih parfema, iste možete naručiti online preko službenih profila na Facebook-u i Instragram-u. Također ih možete pronaći u ljekarni u Imotskom.
hr Mon Dec 17 2018 10:08:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c17638f0e493883518b4576/80

“Tradicionalni hrvatski Božić u Imotskom”: Otvaranje okupilo velik broj posjetitelja

Program se nastavlja večeras u 20 sati - na pozornici u Ulici Ante Starčevića na rasporedu je Večer folklora
Nastupom grupe “Afterfire” započela je manifestacija “Tradicionalni hrvatski Božić u Imotskom”.

Program je otvorio zamjenik gradonačelnika Grada Imotskoga Milan Zdilar. Naglasio da je ova manifestacija, koja se održava drugu godinu zaredom, već sada dosegnula jednu zavidnu razinu.

- Mogu obećati da će se Grad, kao organizator te Pučko otvoreno učilište Imotski i Turistička zajednica  Imota, kao suorganizatori, truditi da program svake godine bude bolji. - rekao je.

Kvalitetu programa prepoznali su Imoćani i njihovi gosti, koji su u velikom broju nazočili samom otvaranju, a druženje je nastavljeno u krugu kućica uz gastronomsku ponudu.

Program se nastavlja večeras u 20 sati - na pozornici u Ulici Ante Starčevića na rasporedu je Večer folklora.

hr Mon Dec 17 2018 09:51:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .