Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5de93b0629111ce8198b45ec/80

Najuspješnija trgovačka društva: Županijske Zlatne kune Tommyju, Fornixu i Calvados Clubu

HGK Zlatnu kunu dodjeljuje od 1993. godine za uspješnost u poslovanju i doprinos hrvatskome gospodarstvu

TOMMY d.o.o., FORNIX d.o.o. i CALVADOS CLUB d.o.o. dobitnici su plaketa Zlatna kuna HGK - Županijske komore Split za najuspješnija trgovačka društva u Splitsko-dalmatinskoj županiji u 2018. godini, u kategorijama velikih, srednjih i malih tvrtki. Plaketu za inovaciju dobio je Boris Ukić za Puntar svjetlo.

Na današnjoj svečanoj sjednici Gospodarskog vijeća HGK - Županijske komore Split, u nazočnosti brojnih uglednih gospodarstvenika, predstavnika lokalne i regionalne vlasti te gospodarskih i drugih institucija, tradicionalno su dodijeljena najviša priznanja HGK za uspješnost u poslovanju na županijskom nivou.

- Danas odajemo priznanje najuspješnijim županijskim tvrtkama, koje unatoč svim izazovima uspješno plove ovim našim gospodarskim vodama. Jedan od tih izazova je i permanentni nedostatak kvalificirane radne snage, na čijem rješavanju HGK u cijelosti, a time i Županijska komora Split, kontinuirano radi. Posebna zahvala stoga danas ide nositeljima županijskog gospodarstva, a to je više od 154 tisuće zaposlenika, jer su oni najvrjedniji resursi svake tvrtke. - rekao je predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš.

Tomaš je podsjetio da su u prošloj godini rasli gotovi svi pokazatelji županijskog gospodarstva. Tako smo u 2018. imali gotovo 10% više registriranih tvrtki i 5,8% više zaposlenih u odnosu na godinu prije, dok su prihodi porasli za nepunih 10%, dobit razdoblja za 15,3% te neto dobit za 21,4% u odnosu na prethodnu godinu.

- Realni sektor je i kroz 2019. nastavio iskazivati svoju ambiciju jačanja apsorpcijskih kapaciteta te u većoj mjeri korištenja sredstava iz EU fondova. Nadalje, u punom je jeku digitalizacija poslovanja kojom ćemo transformirati poslovne procese, što HGK provodi putem projekta Digitalna komora.Ohrabrujuće su prognoze za 2020. godinu koje su iznijeli naši ekonomski stručnjaci, a koje se mogu svesti pod zajednički nazivnik – nema pada gospodarstva, u najgorem slučaju slijedi nam usporavanje'',poručila je izaslanica predsjednika Hrvatske gospodarske komore. - potpredsjednica Mirjana Čagalj.

 Najuspješniji Tommy

Najuspješnija velika županijska tvrtka u prošloj godini je Tommy d.o.o. Tijekom svih godina poslovanja Tommy ostvaruje kontinuirano povećanje profitabilnosti i efikasnosti poslovanja, na čemu se u velikoj mjeri temelji njihov investicijski potencijal. Samo u protekloj godini investirali su oko 300 milijuna kuna u širenje prodajne mreže te unapređenje tehnologije poslovanja. Prodajna mreža Tommyja obuhvaća više od 212 prodajnih mjesta, na području devet hrvatskih županija, koja dnevno posjeti više od 350 tisuća kupaca. Tvrtka zapošljava više od  četiri tisuće zaposlenika, a s povezanim društvima ipreko 4.500. 

Primajući priznanje, vlasnik Tomislav Mamić je istaknuo da upornost, rad i ambicija da se ono što se radi radi na najbolji mogući način, predstavljaju njegov put do uspjeha, kao i da je među brojnim dosadašnjim priznanjima Tommyju posebno ponosan na ono za odnos prema zaposlenicima. Uz Tommyja, u kategoriji velikih tvrtki nominirani su bili solinski AD Plastiki vrgoračka Mesna industrija Braća Pivac.

 ''Najbitniji faktor za uspjeh su ljudski resursi, odnosno djelatnici tvrtke''

U kategoriji najuspješnijih srednjih tvrtki, između tri nominirane - Deltron d.o.o., Split, Fornix d.o.o., Dugi Rat i Manas d.o.o., Split, priznanje je dobio Fornix d.o.o. Tvrtka Fornix se bavi proizvodnjom statičkih i dinamičkih brtvi za autoindustriju. U  potpunosti su izvozno orijentirana tvrtka koja sav prihod ostvaruje od prodaje u inozemstvu. Tvrtka posluje u tvornicama u Dugom Ratu i Pločama, u kojima zapošljava ukupno 300 djelatnika, a kupci su im brojni svjetski proizvođači automobila poput VW grupe, Mercedesa i BMW-a. 

- Najbitniji faktor za uspjeh su ljudski resursi, odnosno djelatnici tvrtke'. - rekao je direktor FornixaGoran Sapunar, zahvaljujući se na ovom velikom priznanju koje im dolazi upravo na desetu godišnjicu.

Putnička agencija Calvados Club d.o.o.dobitnik je priznanja za najuspješniju malu tvrtku. Osnovan 2001. godine sa sjedištem u Splitu, Calvados Club je danas vodeća tvrtka u segmentu luksuznog i iskustvenog turizma, koji se baziraju na kreiranju luksuznih programa po mjeri klijenta. Prihodi tvrtke u posljednjih pet godina su se više nego udvostručili, a dvoznamenkasti rast prihoda očekuju i u 2019. godini. ''Nama je ova nagrada kruna uspješne godine te mogu samo obećati da ćemo nastojati raditi još i bolje te promovirati Lijepu našu na emitivnim tržištima'', rekao je Drago Višićiz Calvados Cluba. U kategoriji malih trgovačkih društava nominirani su još bili Uber d.o.o., Vinišće i Pro Integris d.o.o., Split.

 "Zlatna kuna"

Plaketu Zlatna kuna za inovaciju, koju Komora dodjeljuje u suradnji s Društvom inovatora Split DIATUS, dobio je Boris Ukić za značajan doprinos razvoju i promicanju inovatorstva za svoje Puntar svjetlo, koje se primjenjuje na pomorskim svjetionicima.

Hrvatska gospodarska komora, koja se ponosi tradicijom dugom 167 godina, te Komora u Splitu koja ove godine obilježava 211 godina postojanja, posebna su priznanja dodijelile županijskim tvrtkama s jednako dugom i impresivnom poviješću. Priznanja su tako dodijeljena Palace Elisabeth, Hvar heritage hotelu povodom 120 godina hvarskog hotela Palace, Klesarskoj školi Pučišća povodom 110 godina, KUD-u Jedinstvo za 100 godina, Ustanovi DES povodom 70, Radio Splitu povodom 65 i Sveučilištu u Splitu povodom 45 godina postojanja i uspješnog djelovanja. Priznanje za splitsko Sveučilište, koje je iako relativno mlado odlično rangirano na više svjetskih ljestvica za znanstveno-istraživački rad, primio je rektor prof. dr. sc. Dragan Ljutić.

HGK Zlatnu kunu dodjeljuje od 1993. godine za uspješnost u poslovanju i doprinos hrvatskome gospodarstvu. Županijska komora Split plakete Zlatna kuna dodjeljuje za uspješnost na nivou Splitsko-dalmatinske županije i to na osnovu jedinstvenih kriterija HGK, koji uključuju 21 pokazatelj poslovanja.

 

hr Thu Dec 05 2019 18:14:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bd1e2570e49380f008b4c11/80
Foto: Pixabay

Cijena mliječnih proizvoda ipak se neće povećati

Ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić u četvrtak je nakon sjednice Vlade rekao da neće biti većih povećanja troškova za građane zbog uvođenja povratne naknade od 0,50 kuna za prikupljenu ambalažu volumena 0,2 litre za tekuće mliječne proizvode i pića.
„Što se tiče proizvođača, odnosno svih onih koji proizvode stavljaju na tržište, oni su tretirani na isti način. Manipulativna naknada koja će se naplaćivati na mliječne proizvode bit će dvije lipe i to je jedina naknada koju će naš građanin, koji kupi bocu mlijeka i u konačnici je vrati, trebati platiti“, objasnio je ministar Ćorić.

Nikakvo veće povećanje cijene ne treba doći u obzir, tvrdi, jer se naknada od 0,50 kuna odnosi na depozitni sustav te će biti vraćena kupcu onog trenutka kad kupljenu ambalažu vrati na za to predviđeno mjesto. Ističe da su potrošači svjesni potrebe zaštite okoliša i da se ovom izmjenom uredbe vraća depozitni sustav koji je obuhvaćao i ambalažu nekih mliječnih proizvoda do 2015. godine.

Depozitni sustav se pokazao vrlo uspješan

„Depozitni sustav u Hrvatskoj se pokazao vrlo uspješan zato što preko 80 posto svih ambalaža koja uđe u depozitni sustav, iz njega i izađe“, istaknuo je Ćorić.

Što se tiče odgode primjene Uredbe o gospodarenju otpadnom ambalažom do iduće godine, Ćorić ističe da time uvažavaju zalihe proizvoda u skladištima proizvođača i distributera te svima daju vremena da prilagode svoje poslovne politike.

„Ne želimo narušavati odnose na tržištu, želimo jasno poručiti da je cilj vrlo jasan - očistiti Hrvatsku i učiniti Lijepu Našu još ljepšom“, poručio je.
hr Thu Jan 16 2020 18:14:18 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e20814129111c34028b45cf/80

Pustolovni turizam novi dalmatinski adut

U HGK u Splitu održana sjednica Sekcije Zajednice pustolovnog turizma
Pustolovni turizam je segment turizma koji zadnjih deset godina rapidno raste svugdje u svijetu, a Splitsko-dalmatinska županija ima prirodnu osnovu i veliki potencijal za njegov još veći razvoj. Kako bi se taj potencijal u što većoj mjeri razvio, a problematika struke zajednički i sustavno razvijala, pri HGK - Županijskoj komori Split djeluje Sekcija Zajednice pustolovnogturizma, na čijoj je današnjoj sjednici bilo riječi upravo o mogućnostima i smjeru razvoja aktivnog turizma u županiji te posebno Akcijskom planu za njegov razvoj, koji je u pripremi.

- Organiziranje članica u strukovna tijela HGK i sastanci poput ovog današnjeg, pravi su primjer kako kroz komorski okvir naše tvrtke mogu zajednički utjecati na izmjene budućih planova i propisa, kako bi oni bili što više u skladu s potrebama struke i stanjem na terenu“, rekla je koordinatorica za turizam HGK - Županijske komore Split Nataša Bušić.

Iskustva koja su poduzetnici na sastanku razmijenili bit će itekako važna za županijski Akcijski plan za razvoj aktivnog turizma. Naglašeno je da pustolovni turizam, čije su mogućnosti za razvoj velike u različitim dijelovima županije, od mora do planina, donosi dodanu vrijednost za turizam, a posebno je značajan za ruralne krajeve, gdje se razvija usporedno s ruralnim turizmom.

- Dobro je da je Akcijski plan u izradi, održavaju se sastanci i razmjenjuju informacije te očekujemo da bi on uskoro mogao biti gotov. Najveća specifičnost i prednost ponude pustolovnog turizma je što možemo raditi cijelu godinu i produžiti sezonu. Ciljevi naše Sekcije su da imamo za ponuditi sve što gosti traže i da maksimalno iskoristimo pogodnosti ovog našeg područja. Također nam je važno da naši prvi suradnici, predstavnici smještajnih kapaciteta, prepoznaju bitnost ove ponude i pronađu svoj interes u povezivanju“, rekla je predsjednica Sekcije Zajednice pustolovnog turizma ŽK Split, Iris Prebeg.

Do sada se radilo na cikloturizmu, stazama, a ono što se dalje očekuje su naše planine, hiking, penjanje, ali i ostale aktivnosti. Prebeg je navela primjer dviju ferata, s kojima se krenulo u zadnje dvije godine, a radi se o ekstremnim planinarskim putevima opremljenim sajlama, lancima i sl. koje izazivaju jako veliki interes i isključivi su razlog dolaska nekih turista.

Akcijski plan aktivnog turizma za područje Splitsko-dalmatinske županije izrađuje Institut zaturizam za naručitelja Turističku zajednicu Splitsko-dalmatinske županije.

- Svi trendovi pokazuju da se radi o vrsti turizma koja rapidno raste svugdje u svijetu. Hrvatska je nešto
slabija kada je riječ o planinskom turizmu stoga nam je fokus upravo na planinskom i svim srodnim vrstama turizma“, rekao je prof. dr. sc. Zoran Klarić s Instituta za turizam.

Ono što bi za početak trebalo napraviti su svakako uređenije pješačke, planinarske staze, pogodnije za obične turiste a ne samo planinare, bolje obilježene i bolje promovirane.

Veliki potencijal za razvoj pustolovnog i općenito outdoor turizma ima i Imotska krajina, a udruživanje lokalnih zajednica u zajedničku Turističku zajednicu Imota omogućava im još bolje iskorištavanje tog potencijal.

- Prošle smo godine napravili 14 biciklističkih staza, gotovo 400 km po cijeloj krajini, a sada radimo Geo park zajedno s Parkom prirode Biokovo. Potencijal je ogroman i mislim da ćemo idućih godina bilježiti značajan rast pustolovnog turizma“, rekao je predsjednik Turističke zajednice Imota Luka Kolovrat.

Inače, na području TZ Imota je u prošloj godini zabilježeno 24% više dolazaka u odnosu na do tada rekordnu 2018. i 30% posto više noćenja. Na sjednici je dogovoreno predstavljanje aktivnih oblika turizma Splitsko-dalmatinske županije na predstojećem regionalnom Forumu obiteljskog smještaja, koji će se 6.-7. veljače u organizaciji HGK ŽK Split održati u sklopu Adriatic Gastro Showa, kako bi se dionici u obiteljskom smještaju bolje upoznali s dodatnom ponudom za svoje goste.

Također se planira održati i panel rasprava na temu aktivnog turizma na sajmu GAST, kao i nastavak već tradicionalnih prezentacija aktivnosti Sekcije Zajednice pustolovnog turizma u manjim mjestima diljem županije.
hr Thu Jan 16 2020 16:29:26 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b741b66cb557a234f8b4ed9/80
Foto: Pixabay

Tržište nekretnina: U 2019. godini rasle su cijene stanova na Jadranu i u Zagrebu

Niske kamatne stope, subvencionirani stambeni krediti, porast cijena gradnje, procvat tržišta dnevnog najma - samo su neki od faktora koji su u 2019. godini obilježili tržište nekretnina

2019. ostat će obilježena kao godina porasta obujma prodaje, a kako pokazuju podaci oglasnika Crozilla.com - ujedno i godina porasta cijena stanova. 

Niske kamatne stope, subvencionirani stambeni krediti, porast cijena gradnje, procvat tržišta dnevnog najma - samo su neki od faktora koji su u 2019. godini obilježili tržište nekretnina.

Podaci oglasnika Crozilla.com pokazali su kako su tražene cijene stanova tijekom 2019. godine u prosjeku bile 5,2 posto više no godinu ranije, te 12,6 posto više no 2017., dok su u odnosu na 2016. godinu bile gotovo 17 posto više.

Prosječna oglašavana cijena stanova u brojnim je gradovima tijekom 2019. godine bila viša od 2000 eura po kvadratu, a pritom se uglavnom radi o Zagrebu i pojedinim gradovima na moru.

Najtraženiji grad za kupnju stanova na oglasniku Crozilla.com i dalje je Zagreb. Cijene kvadrata tamošnjih stanova tijekom 2019. su godine u prosjeku oglašavane po 2011 eura što je 9,1 posto više no 2018. godine, odnosno 18,8 posto više no 2017. godine.

Najviše vrijednosti stanova koji su se tijekom prošle godine prodavalina oglasniku Crozilla.com zabilježene su na Jadranu, a na prvom je mjestu i dalje Dubrovnik s prosječnom traženom cijenom kvadrata od 3757 eura. "Na cijene stanova na dubrovačkom području najviše utječe lokacija, no mogli bismo reći da je prosječna cijena kvadrata po kojima se stanovi prodaju 3.300 eura. Realizirane cijene se od oglašavanih cijena, prema našem sudu, u prosjeku razlikuju od 5 do maksimalno 10 posto."- za oglasnik Crozilla.com rekao je Goran Pikunić, vlasnik agencije za nekretnine Libertas inženjering plus iz Dubrovnika.

Nakon Dubrovnika, visoko na ljestvici nalazi se i Opatija s cijenom kvadratnog metra od 3120 eura, te Split u kojem se za kvadrat tražilo 2946 eura. Nešto jeftiniji od njih lani je bio Zadar s prosječnom oglašavanom cijenom kvadratnog metra stana u visini od 2281 euro. Podaci oglasnika Crozilla.com pokazali su kako je u Šibeniku cijena kvadrata oglašavana po 2159 eura, a u Umagu 2148 eura.

Prosječne cijene kvadrata niže i od 1000 eura

Slika tržišta nekretnina obično je predočena stanjem u Zagrebu i pojedinim gradovima na Jadranu, a pritom u sjeni ostaju sva ona područja koja su čak i tijekom 2019. godine bila imuna na veliku potražnju, osjetno poskupljenje ili visoke cijene. 

Najniže tražene cijene stanova, prema podacima oglasnika Crozilla.com, zabilježene su u unutrašnjosti gdje rijetko prelaze granicu od 1000 eura po kvadratu, a tijekom 2019. godine prosječna tražena cijena kvadratnog metra stanova u Bjelovaru je iznosila 724 eura, u Slavonskom Brodu 804 eura, a u Osijeku 967 eura.

Jedan od povoljnijih gradova za kupnju nekretnina na moru tijekom 2019. godine na oglasniku Crozilla.com bio je Senj u kojem je prosječna cijena stana iznosila 1587 eura po kvadratu. 

Ivan Bižanović, direktor i vlasnik agencije Lika nekretnina d.o.o. za Crozilla.com rekao je kako je na području Ličko-senjske županije, zbog migracije selo-grad ili odlazaka u inozemstvo zabilježen pad cijena obiteljskih kuća. Kaže kako niti cijene stanova i apartmana na tom područjune rastu, dapače, negdje i padaju, a više cijene bilježe samo nekretnine u prvom redu do mora za kojima vlada velika potražnja. „Zabilježen je porast prodaje nekretnina za nekih 20 posto, većinom zbog prodaje jeftinog poljoprivrednog zemljišta, dijelom kuća iz obnove, nešto manje obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava i jedan dio prodaja stanova i apartmana.“ – dodao je Bižanović.

 

hr Tue Jan 14 2020 22:03:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e1643b429111cba5a8b4584/80
Foto: Canva

Imotski ruši rekorde: zabilježen porast dolazaka i noćenja

U smještajnim objektima u Imotskoj krajini tijekom 2019. godine zabilježeno je 12.312 dolazaka i 96.055 noćenja. Porast je to za 24% što se tiče dolazaka te 30% u noćenjima u odnosu na rekordnu 2018. godinu.

Domaći gosti ostvarili su 1.975 dolazaka s 4.038 noćenja, a strani gosti bilježe 10.337 dolazaka i 92.017 noćenja.

Najviše noćenja zabilježeno je u Gradu Imotskom (29.863 noćenja uz povećanje od 30%), zatim slijedi Podbablje (19.111 noćenja i povećanje od 2%), Proložac (12.009 noćenja – povećanje 66%), Zagvozd (11.351 noćenja i 10% povećanja), Zmijavci (10.434 – povećanje 49%), Cista Provo (5.869 – 68% povećanje), Lovreć (3.044 noćenja uz povećanje od 71%), Runovići (2.985 noćenja, 125% povećanje) te Lokvičići (1.285 noćenja i porast od 40%).

Najviše noćenja ostvarili su gosti iz Njemačke (35.289), Poljske (10.354), U.K. (8.878), Francuske (5.517), Nizozemske (4.492), Hrvatske (4.038), Švedske (3.247) itd.

hr Wed Jan 08 2020 22:03:59 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .