Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58f8d87fb473981d3d8b45d0/80

Hrvatska mala brodogradnja i turističke atrakcije u skladnoj simbiozi rastu i dalje

Na današnjoj konferenciji za medije koja je održana na splitskoj Zapadnoj obali u F-De Maru, predstavljen je program tradicionalnih 9. po redu Dana hrvatske male brodogradnje i Sajma turističkih atrakcija

"Ovaj događaj je prepoznatljiv po tome što je od svog prvog izdanja besplatan što se tiče ulaza za posjetitelje, a posljednjih godina sustavno raste, te se ove godine linija šetnjice ispred hotela domaćina proteže duž cijele marine i pripadajuće plaže, u dužini preko 500 metara. Na iznimnom prostoru osim domaćih plovila namijenjenih sportu, turizmu i gospodarstvu, od kojih se mnoga u moru premijerno predstavljaju upravo ovdje, ove će godine kao i uvijek do sada, predstaviti i raznovrsna ponuda nautičke, ribolovne, ronilačke, te druge opreme za more.

Isto tako, stalno rastući segment DHMB je posebni zložbeno-prodajni Sajam turističkih atrakcija 2017. koji ćepredstaviti i tržištu ponuditi najnovije proizvode iz segmenta sportske, turističke, adrenalinske, plažne, komunalne i druge opreme namijenjene koncesionarima plaža, vlasnicima apartmana, agencijama, hotelima i ostalim turističkim subjektima. Taj iskorak nam je osigurao i prisustvo novih značajnih partnera kao što je METRO cash & carry, koji se pridružio već tradicionalnim partnerima Splitskoj banci i Eurohercu ", istakao je u najavi jedan od osnivača projekta i član Organizacijskog odbora Damir Skelin.

Dani hrvatske male brodogradnje i Sajam turističkih atrakcija, za posjetitelje se otvaraju u četvrtak 27.04. u 13 sati i tijekom dana trajanja biti će otvoreni od 10 do 19 sati sve do nedjelje 30.04.2017. u marini Lav i šetnjici ispred plaže, hotela Le Meridien Lav u Podstrani pokraj Splita.

Prema riječima predsjednika udruge Dani hrvatske male brodogradnje i jednog od osnivača, Branimira Matijace, odličan odaziv hrvatskih brodograditelja ni ove godine nije izostao, te je ova manifestacija u Podstrani i nadalje centralno mjesto za predstavljanje novih plovila izašlih iz domaćih "škverova": ” Sretan sam što mogu najaviti kako smo ove godine, uz 40-tak plovila na suhom i u moru, uz već poznate i provjerene modele i širok izbor nautičke opreme, posjetiteljima pripremili neka iznimna brodograditeljska postignuća. Tako kao premijera u moru stiže SEA PEARL 56, obiteljska jahta duga 18 metara, zatim Sampa 6 proizvođača Brodomehanika Brnabić, plovilo koje je izuzetan spoj tradicijskog izgleda i moderne tehnologije proizvodnje u izvedbi s jarbolom koji će još više naglasiti taj dodir s tradicijom, a posebno sam sretan što će 10 godina postojanja upravo na DHMB proslaviti tvrtka Monachus Yachts čija plovila oduševljavaju strane i domaće kupce." Ujedno je istakao kako će svoja plovila predstaviti 25 hrvatskih brodograditelja ( 3 iz Istre i Kvarnera, 1 s područja zadarske Županije, 2 s područja Šibensko-kninske, 9 s područja Splitsko-dalmatinske i 10 s područja Zagreba i okolice ), na kraju zahvalio Županiji Splitsko-dalmatinskoj, te Općini i T.Z. Podstrane na višegodišnjoj podršci u organizaciji ovog događaja, koji se posljednjih godina organizirapod Pokroviteljstvom Predsjednice Republike Hrvatske i Ministarstva Turizma.

Sajam turističkih atrakcija je predstavio dopredsjednik udruge DHMB i član Organizacijskog odbora, ujedno i inicijator ovog novog segmenta u sklopu DHMB, Tomi Božiković: “Pokretanjem ove ponude vezane uz turističke atrakcije otvorili smo se prema segmentu turizma u kojem Hrvatska još uvijek ne nudi puno više od sunca i mora. Osim što obiluje bogatstvom tradicionalnih umijeća izgradnje i proizvodnje koji su danas sve traženiji, želimo je vidjeti u budućnosti i kao destinaciju koja spaja i nudi brojne zanimljive ponude, te atrakcije koje zaokružuju našu turističku ponudu.

Pri komunikaciji s novim izlagačima posebno smo obratili pažnju na adrenalinske i vodene sportove, plažne sadržaje, komunalnu opremu, eco-elektro vozila, vanjske teretane, dječja igrališta te sve za kayaking, trekking, biciklizam, kite-surfing te ostale aktivnosti na moru i u prirodi, ali i razne druge atraktivne usluge i sadržaje. O raznovrsnosti ponude ponajbolje govori činjenica kako će svoje legendarne motore na Sajmu turističkih atrakcija predstaviti legendarni Harley Davidson, a uz njega će izlagati budućnost transporta na dva kotača ( ali i 4 kotača )GREYP električni bicikli hrvatskog inovatora Mate Rimca." .

Na kraju je istakao kako se ovaj događaj sve više profilira kao "business to business" događaj koji na jednom mjestu spaja ponuđače i konzumente raznih turističkih usluga i proizvoda, te posebno zahvalio hotelu Le Meridien Lav iTurističkoj zajednici Županije koji imaju razumijevanje za važnost koju ovaj događaj ima na unapređenje turističke ponude.

Božiković je potom nabrojio i neka od natjecateljskih događanja koji će se odvijati tijekom ova 4 dana kao što su:CRO SUP Tour - sup challenge ( organizator: Surfmania team ), "TRADICIONALNO" PRVO AMATERSKO PRVENSTVO HRVATSKE U ODBOJCI NA MORU ( organizatori: Ožujsko i Radio Dalmacija ), Regata RU klasa ( jedrilice na daljinsko upravljanje), Kite challenge i Kayak family cup.

Splitsko dalmatinska županija je i ove godine jedan od pokrovitelja Dana hrvatske male brodogradnje, te se s nekoliko riječi prisutnima obratio izaslanik župana, načelnik Općine Podstrana - Mladena Bartulović, "Županija potpomaže i podržava lokalne jedinice i kroz potporu organizatorima ovakvih manifestacija koje su, kao i druga gospodarska, sportsko - turistička i zabavna događanja, pravi primjer stvaranja novih vrijednosti i novih turističkih proizvoda, što je za svaku pohvalu i vrijedno svake podrške."

Višegogodišnji partner ove manfestacije je Euroherc osiguranje u ime kojeg se prisutnima obratila Direktorica podružnice Split, Katija Križan riječima: "Euroherc osiguranje treću je godinu za redom partner Dana hrvatske male brodogradnje i Sajma turističkih atrakcija, a mi ćemo svoj doprinos potpori manifestacije pružiti kroz predstavljanje kvalitetne osiguravateljne ponude namijenjene osiguranju imovine koja se koristi u pružanju turističkih usluga.Razvijajući partnersku suradnju sa organizatorima DHMB, Euroherc je za sajam pripremio i posebne proizvode namijenjene malim i srednjim iznajmljivačima turističkog smještaja. Uz ponudu prilagođenu njihovim potrebama i zahtjevu tržišta osiguran je i prigodni nagradni fond za sve posjetitelje Sajma.”

Nataša Reić Matković iz Harley Davidsona Split je u svom obraćanju istakla: Ljubitelji slavnog Harley-Davidson® branda odnedavno u Splitu mogu uživati u svemu što ima veze s ovom ikonom motociklističkog stila. U Harley-Davidson® prodajno servisnom centru u Poljičkoj cesti, uz motocikle i originalnu H-D opremu i dijelove, dostupan je velik izbor motociklističke i casual odjeće, obuće, razni modni dodaci te se nudi vrhunska usluga redovnog održavanja, servisiranja, dijagnostike i prerade motocikala. Kako bi javnosti predstavili svoju ponudu te novitete iz Harley-Davidson® svijeta, veliko nam je zadovoljstvo sudjelovati na ovogodišnjem DHMB i STA. Harley-Davidson® Split u sklopu izlaganja predstaviti će motocikle koji se ujedno mogu isprobati u demo programu: Softail Breakout, Sportster Iron 883 i Street 750." Na kraju je najavila kako će u sklopu europske turneje, ove godine po prvi puta na Poljud stići kamion sa 23 nova modela Harley-Davidson® motocikala, koji će se moći isprobati u periodu od 17.-18.06.2017. Sve informacije vezane za Harley® on Tour biti će dostupne posjetiocima DHMB i STA u sklopu Harley-Davidson® izlaganja.

Prisutnima se potom obratio predstavnik izlagača Monachus Yachts Hari Tabak koji na DHMB izlaže od samog početka, a ove godine slavi 10 obljetnicu postojanja : "Monachus Yachts ove godine obilježava 10-godina postojanja. Projektiranje je započelo u ljeto 2004. g., a priprema proizvodnje jednu godinu kasnije. Prva motorna jahta Monachus sretno je zaplovila krajem ljeta 2007.g. od kada se i računa rođenje 'branda'. Tokom deset godina na putu stvaranja, opstanka i razvoja Monachus je plovio kroz financijske, pravne i tehničke poteškoće ali se na tom putu brusio, sebe izdefinirao i zauzeo mjesto u ciljanoj niši poludeplasmanskih lobster jahti na konkurentno zahtjevnom tržištu nautičke proizvodnje. Kao domaća tržna marka Monachus će ove godine nastupiti s modelom 'Pharos' i 'Issa'." Na kraju je izrazio zadovoljstvo što će na 9. DHMB i STA biti izloženi i legendarni Harley Davidson motori , brand kojeg je Monachus svih ovih godina gledao kao uzor sa nastojanjem da u svijetu nautike predstavi sve one vrijednosti koje ovi bezvremenski motocikli predstavljaju u svijetu ljubitelja vožnje na 2 kotača. 

Na kraju je Milena Kuzmanić u ime Zagrebačke pivovare predstavila i "Žujino" natjecanje koje će se odvijati u sklopu Sajma turističkih atrakcija, pod nazivom "Prvo amatersko tradicionalno prvenstvo Hrvatske u odbojci na moru". U svom obraćanju je istakla "Odbojku ovaj put ne igramo na pijesku već na moru i to 30 metara od obale, u sklopu Sajma turističkih atrakcija 29. i 30. travnja na plaži hotela Le Meridien Lav. Ovim putem pozivamo natjecatelje na prijave putem weba Radio Dalmacije. Tražimo 8 timova po dva igrača. Kao najava natjecanja objavljen je i natječaj za slogan prvenstva, a žiri Radio Dalmacije izabrat će najboljih osam slogana koji će se boriti se za Wellness paket u Le Meridien Spa centru beach paket Žuje. "

Bojan Miličević, voditelj marketinga hotela Le Meridien Lav u svom izlaganju je istakao kako je suradnja sa DHMB i STA svih proteklih godina bila na obostrano zadovoljstvo, te kako će hotel i nadalje podržavati jedan ovakav događaj koji promovira hrvatsku malu brodogradnju, a posljednjih godina i razvoj turizma u Hrvatskoj.

Na kraju je Ernest Kiseljak u ime Surfmania teama ponudio detaljne informacije oko CRO SUP Tour - sup challengenatjecanja koji će se također odvijati na ovogodišnjem STA, te pozvao sve koji žele iskušati veslanje na SUP daskama, kao i one iskusnije željne natjecanja da se svakako prijave putem njihove web stranice ili osobno na samom Sajmu tirističkih atrakcija.

Radno vrijeme manifestacije je od 10 do 19 sati dok je svečano otvaranje na programu u četvrtak, 27. 04. u 13 sati. Ulaz je i ove godine besplatan, a manifestacija završava u nedjelju u 18 sati.

Facebook komentari

hr Thu Apr 20 2017 17:52:23 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5837697d1eea8fdaea8b45d9/80
Foto: Newspress

Stiže novih 29 policijskih kamera: Na tajnim lokacijama vrebat će one "lake na gasu"

Ukupno 29 novih policijskih kamera stiže u Hrvatsku kako bi kontrolirale one s teškom nogom na gasu. Bit će postavljene diljem države, na mjestima za koje građani neće znati

Novih 58 kućišta policija ove godine planira postaviti na podravskoj i jadranskoj magistrali. U njima će biti 29 novih kamera za čiju lokaciju građani neće znati. - piše Dnevnik.hr

- Ja bih više volio vidjeti kamera u zonama blizu pješačkih, škola, vrtića gdje su one zaista potrebne. Također, tada bi kazna koja se isporuči imala učinka jer bi se vozač zapitao zašto je trebao brzo voziti. - rekao je Kristijan Tićak, glavni urednik magazina "Auto, motor i sport".

Za njihovo postavljanje na otvorenoj cesti, ističe Tićak, nema mnogo opravdanja

- Ne vidim drugi povod nego da se turistima koji su u EU naplata kazne. - rekao je.

Neplaćene kazne vozače će čekati na granici

Neplaćena kazna, strane bi vozače mogla dočekati na granici. Isto vrijedi i za domaće vozače koji su stisnuli gas u zemljama Europske unije.

- Vozač će prilikom dolaska u RH biti zaustavljen. Imat će mogućnost platiti kaznu, a ako to ne učini uzima mu se putovnica i bit će prepraćen do suca za prekršaje. - objasnio je odvjetnik Ognjen Krznarić.

Kamere istodobno mogu snimiti šest prekršitelja, a prepoznaju sve registarske pločice zemalja EU, kao i BiH, Srbije, Makedonije, Kosova i Crne Gore. Vlasnik automobila je u roku od sedam dana policiji dužan javiti tko je u trenutku prekršaja vozio.

- Ne mora uvijek vlasnik vozila voziti vozilo. Vlasnik će odgovarati ako ne ispuni svoje obaveze. - rekao je Krznarić. - piše Dnevnik.hr


Facebook komentari

hr Sun Feb 18 2018 21:39:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5823171e1eea8fdca48b4635/80
Foto: Wikipedija

Lažni proizvod: U domaći med ubace kineski i - "nabiju" cijene

U Europskoj uniji godišnje se proizvede 250.000 tona meda pa je tako zasjela na drugo mjesto, iza Kine, po proizvodnji

- EU ima 60 posto meda u odnosu na potrebe, a zbog prirodnih promjena, pčela i paša ima sve manje, pa je i proizvodnja iz godine u godinu manja - objašnjavaju u Hrvatskom pčelarskom savezu.

Klimatske promjene dovele su do toga da je Hrvatska lani, u prvih deset mjeseci, uvezla 1300 tona meda u vrijednosti 2,64 milijuna eura što znači da je prosječna cijena 2,3 eura po kilogramu. - pišu 24sata

Međutim, cijena kineskog meda je bitno niža - 1,7 eura po kilogramu. S druge strane, kad se hrvatski med izvozi njegova cijena je bitno veća - 3,96 eura po kilograma. Na te razlike su posebno osjetljivi naši pčelari koji tvrde da uvoznici kineskog meda miješaju svoj med slabije kvalitete s domaćim i kvalitetnijim te ga prodaju po cijeni od 30 do 50 kuna za kilogram, čime su nelojalna konkurencija domaćim medarima.

Slavonski med u siječnju je upisan u registar zaštićenih oznaka izvornosti i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla, objavljeno je u Službenom listu Europske unije. Kako je priopćilo Ministarstvo poljoprivrede, Slavonski med je 19. hrvatski proizvod čiji je naziv registriran u EU. Nacionalni postupak zaštite naziva Slavonski med pokrenula je 2015. godine udruga proizvođača Slavonskog meda iz Virovitice, a on je 2016. i zaštićen u RH.

- Ovom objavom Hrvatska službeno ima 19 zaštićenih naziva poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u EU, a ovo je prvi med među njima. U proceduru smo poslali i Varaždinski klipič, Bjelovarski kvargl te Rudarsku greblicu, jedinstvene delicije karakteristične za pojedine dijelove naše domovine. Zaštita naziva je ponajprije priznanje tradicije i specifičnosti od koje koristi imaju i proizvođači i potrošači. No zaštita naziva povećava vidljivost naših proizvoda i predstavlja nas na tržištu od 500 milijuna ljudi. Ovogodišnja turistička sezona bila je rekordna u svakom pogledu, no ja ću kao ministar poljoprivrede biti zadovoljan tek kad potražnju u ugostiteljskim objektima bude pratila domaća proizvodnja, između ostalog i proizvoda zaštićenog naziva - izjavio je ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić.

Slavonski med proizvode medonosne autohtone sive pčele iz nektara medonosnih biljaka ili sekreta živih dijelova biljaka ili izlučevina kukaca koje sišu na živim dijelovima biljaka, koje pčele skupljaju, daju mu vlastite specifične tvari, pohranjuju, izdvajaju vodu i odlažu u stanice saća do sazrijevanja. Slavonski med je prema načinu proizvodnje med u saću, med sa saćem ili dijelovima saća i vrcani, a obuhvaća: med od bagrema, med od lipe, med od uljane repice, med od suncokreta, med od kestena, cvjetni med i medun hrasta sladuna.

Osim ovog upisa u registar, kad bi još med u Slavoniji dobio i adekvatnu cijenu, sigurno bi bilo više mladih ljudi koji bi se odlučili za pokretanje pčelarske proizvodnje, jer domaćeg meda kronično nedostaje. Nažalost, tom se proizvodnjom još u najvećoj mjeri bave ljudi koji su pri kraju svojeg radnog vijeka. Cijena domaćeg meda u Slavoniji, koja trenutačno iznosi 40 kuna po kilogramu, a nerijetko i manje od toga, jedna je od najnižih cijena u regiji. U susjednoj Bosni i Hercegovini kilogram meda iznosi 15 KM ili 60 kuna, a u Crnoj Gori se prodaje po 10 eura za kilogram. Nešto veća cijena meda u odnosu na med u Slavoniji je u Istri, ali to su različiti medovi. Cijena je jedan od problema, a drugi je što je tržište preplavljeno uvoznim medom sumnjive kvalitete. Na deklaracijama je navedeno da je riječ o medu proizvedenom u EU s mješavinom meda iz zemalja izvan EU, a to je najčešće Kina, no ne navodi se u kojem omjeru.

Ako tražite dobar med, pčelari savjetuju, kupujte od poznatog proizvođača iz svojeg okruženja, jer gotovo sve tvrtke miješaju domaći i kineski med pa onda zapravo ni ne znate što stvarno jedete. Savjet da se loš med kristalizira ipak nije točan. Patvoreni med može se otkriti prejakim mirisom. - pišu 24sata

Facebook komentari

hr Sun Feb 18 2018 19:33:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a5044d7b9e03e51438b456d/80
Foto: PIXABAY

Živimo kraće od europskog prosjeka, pobolijevamo češće, ali barem možemo do liječnika

Statistički ured Europske unije Eurostat ovih dana objedinio je niz podataka vezanih uz kvalitetu života u Uniji, a oni pokazuju da građani Hrvatske uglavnom pobolijevaju i umiru češće od prosjeka, čime se potvrđuje općenit stav u javnosti da kod nas postoji puno prostora za poboljšanje kvalitete života

Iako su neke od brojki koje navodi Eurostat stare po dvije ili tri godine, radi se o tipu podataka koji se ne mijenjaju bitno iz godine u godinu, tako da usporedbe i brojke uglavnom daju realnu sliku i za danas. - piše tportal

Već i opći podatak o očekivanom trajanju života pokazuje da nam vlastiti način življenja u prosjeku uskraćuje nekoliko godina u odnosu na neke druge države. Tako podatak za 2015. godinu pokazuje da je očekivano trajanje života muškaraca u Hrvatskoj tada bilo tri i pol godine kraće od prosjeka EU-a. Hrvatskim muškarcima se predviđalo prosječno 74,4 godineživota, dok je taj prosjek u EU iznosio 77,9 godina. Na prvi pogled nešto kraći život s domaćim političarima na čelu države možda može izgledati i kao blagoslov, no bez obzira na to, podatak je prije svega indikativan o situaciji u kojoj živimo.

Među članicama EU-a, inače, najdulje očekivano trajanje života imaju muškarci u Švedskoj, u prosjeku 80,4 godine, a društvo im u povlaštenoj grupi onih za koje se očekuje da će živjeti barem 80 godina još čine Španjolci, Talijani i Luksemburžani. Na suprotnoj strani životnog spektra nalaze se Litva i Latvija, čiji muškarci jedini u EU imaju očekivano trajanje života ispod 70 godina, tako da u usporedbi s njima Hrvati mogu biti sasvim zadovoljni.

Otprilike ista situacija važi za žene. Prosjek očekivanog trajanja života u EU bio je 83,3 godine, a u Hrvatskoj 80,5 godina. No za razliku od muškaraca, prosječno trajanje života žena u Hrvatskoj je nešto bliskije onima sa samog dna tablice, odnosno žene u Hrvatskoj u usporedbi s ostalima u Uniji stoje nešto lošije od domaćih muškaraca. Najkraće očekivano trajanje života imaju Bugarke (78,2 godine), Rumunjke (78,7), Mađarice (79) te žiteljice Latvije (79,5) i Litve (79,7). Na vrhu tablice nalaze se Španjolke (85,7) i Francuskinje (85,5 godina).

Među podacima koje navodi Eurostat nalazi se i udio stanovnika starijih od 16 godina koji procjenjuju svoje zdravlje 'dobrim' i 'vrlo dobrim'. Prosječno je to u 2016. godini u EU činilo oko dvije trećine, odnosno 67,6 posto stanovnika. Daleko najviši udio građana koji se osjećaju zdravima ima Irska, u kojoj se tako osjeća njih gotovo 83 posto.

Hrvatska je ispod prosjeka te u njoj nešto manje od tri petine građana (59,2 posto) svoje zdravlje ocjenjuje dobrim, no u podacima za Hrvatsku postoji značajan (i neobjašnjen) skok između 2013. i 2014. godine. Naime u 2013. godini udio domaćih građana koji se izjašnjavao da je bio dobra zdravlja iznosio je 46,6 posto, da bi 2014. on naglo skočio na 58,1 posto, odnosno na otprilike sadašnju razinu. Eurostat, nažalost, ne navodi razloge tog naglog skoka.

Sadašnje zdravlje, odnosno ono za koje su dostupni posljednji podaci, otprilike nam je na razini stanovnika Mađarske, u kojoj se zdravima osjeća 59,6 posto stanovnika, Češke (60,4 posto) i Poljske (58,5 posto), dok smo u usporedbi sa susjednom Slovenijom nešto slabiji jer je tamo dobrog i vrlo dobrog zdravlja 64,5 posto građana. Unutar EU-a situacija je najlošija u Litvi, Latviji i Portugalu, u kojima su udjeli onih koji se osjećaju zdravo manji od 50 posto, odnosno na razini na kojoj smo bili i mi prije neobjašnjivog skoka.

O (lošem) zdravlju govori i podatak o broju osoba mlađih od 65 godina umrlih zbog kroničnih bolesti. U prosjeku je u Uniji na 100.000 stanovnika 2014. godine takvih bilo 123,3, dok ih je u Hrvatskoj tada bilo gotovo 50 posto više, odnosno 181,5. Susjedna Slovenija je s brojkom od 128,1 bila puno bliže europskom prosjeku, dok se najmanje smrti od kroničnih bolesti bilježilo u Švedskoj (83,5), na Cipru (85,1), u Italiji (88,3), Luksemburgu(95,9), Španjolskoj (97,4) i Nizozemskoj (98,7).

Hrvatska nije među najgorima u EU po smrtnosti od kroničnih bolesti

Hrvatska ipak nije bila među najgorima jer je smrtnost bila bitno viša u Mađarskoj, u kojoj je prosjek iznosio 258 osoba na 100 tisuća stanovnika, a društvo u tom dijelu ljestvice susjedima su radili još i Rumunjska (233,8), Litva (226,7), Latvija (227,6) te Bugarska s prosjekom od 205,7. U cijeloj Uniji prosjekom od 194,5 umrlih najbliže nam je bila Slovačka.

Uz smrtnost od kroničnih bolesti, u Hrvatskoj se u odnosu na prosjek EU-a češće umire i od ozljeda na radu i u prometu. Podaci pokazuju da je prosjek poginulih u prometnim nesrećama 2015. godine u EU iznosio 5,1 ljudi na svakih 100 stanovnika. U Hrvatskoj je ta brojka tada bila bitno viša i iznosila je 8,3, jednako kao i u Litvi i tek nešto niže od Bugarske (9,9), Rumunjske(9,6) i Latvije (9,5). Susjedna Slovenija imala je u prosjeku 5,8 poginulih, a prosječno najmanje mrtvih u prometu imali su Malta (2,5), Švedska (2,6) i Velika Britanija (2,8).

U Hrvatskoj se u odnosu na prosjek EU-a češće umire i od ozljeda na radu i u prometu

Situacija na poslu je bila slična situaciji u prometu: u Hrvatskoj je 2015. na 100 tisuća zaposlenih u prosjeku pogibalo 2,16 ljudi, dok je prosjek cjelokupne Unije iznosio 1,81. Najmanje nesreća na radu bilo je u Nizozemskoj (0,5), Švedskoj (0,73), Velikoj Britaniji (0,83) te Njemačkoj(0,97). Hrvati ipak na poslu nisu stradavali tako često kao Rumunji, čiji prosjek iznosi 5,56 poginulih na 100 tisuća zaposlenih, a naša je situacija bila čak nešto bolja od one u susjednoj Sloveniji (2,79) i nedalekoj Austriji (3,23).

Ako nas nešto može barem malo utješiti kad je u pitanju kvaliteta života, to je da sve to proživljavamo u relativnoj tišini i miru. Među parametrima kojima EU procjenjuje životnu kvalitetu građana nalazi se i udio stanovništva koje živi u kućanstvima u kojima je bučno. Eurostat pokazuje da je 2016. u Uniji prosječno 17,9 posto stanovništva obitavalo u bučnoj okolini, a Hrvatska i Irska bile su jedine članice u kojima je taj udio bio manji od 10 posto, odnosno u Irskoj je to bilo 7,9 posto stanovnika, a u Hrvatskoj 8,5 posto. U susjednoj Sloveniji taj udio je već viši i iznosi 13,4 posto, a najviše se stanovnika bori s bukom na Malti (26,1 posto) te u Njemačkoj i Nizozemskoj (redom 25,1 posto i 24,9 posto).

Jednako tako, mada od kroničnih bolesti umiremo češće od prosjeka, o tim bolestima barem redovito obavještavamo svoje liječnike. Podaci Eurostata govore da se 2016. godine samo 1,7 posto domaćeg stanovništva starijeg od 16 godina požalilo da nije moglo dobiti medicinski pregled ili njegu, dok taj udio u EU iznosi prosječnih 2,6 posto. Taj parametar je u Hrvatskoj jedan od rijetkih koji iz godine u godinu bilježi poboljšanje te je na sadašnju razinu skliznuo sa 6,3 posto, koliko je iznosio 2010. godine. Najteže u Uniji medicinsku pomoć dobivaju Estonci te ih više od 15 posto procjenjuje da nisu primili potrebnu njegu, a gotovo jednako loša situacija je u Grčkoj (13,1 posto). Na drugom kraju ljestvice nalaze se Austrija i Nizozemska, u kojima se samo 0,2 posto stanovnika može požaliti na izostanak zdravstvene pomoći.

Sukus podataka koje je objavio Eurostat taj je da živimo kraće od prosjeka EU-a, lošijeg smo zdravlja, često odlazimo liječniku, na poslu i u prometu pogibamo češće nego većina stanovništva u Uniji, ali barem imamo mir i tišinu. Da čovjek vrisne. - prenosi tportal

Facebook komentari

hr Sun Feb 18 2018 17:29:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a85a5832af47fa3118b4593/80
Foto: HRT

Torcida i Tornado za Lauru: I navijači se uključili u akciju prikupljanja novca

Priča o maturantici Lauri koja s obitelji živi u neljudskim uvjetima potaknula je mnoge da pomognu
U akciju prikupljanja novca za Lauru i njenu obitelji uključili uključili su se i navijači. 

Torcida je prikupljala novac na središnjem zadarskom trgu, a Tornado na utakmicama košarkaškog kupa Krešimira Ćosića koji se održava u dvorani Višnjik. 

Akcije se nastavljaju sve do jeseni, dok se obitelj Dragaš, prema danom obećanju, ne useli u novu kuću. - piše HRT 

Facebook komentari

hr Sun Feb 18 2018 15:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .