Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6170590e493873a78b4591/80

Deset zapovijedi za trajni gubitak kilograma

Prije nego što krenete s planom gubitka kilograma, posjetite se da će taj, ne uvijek ugodan, proces pomoći da budete zdraviji i sretniji

1. Ne idete na dijetu, već mijenjate način prehrane

- Razmišljanje o dijeti kao nečemu kroz što morate patiti na kratak period proces je koji ne djeluje. - tvrdi psihologica Deborah Beck Busis, autorica knjige "The Diet Trap Solution“.

Kako biste skinuli kilograme i održali željenu figuru, morate unijeti trajne promjene u prehrani. Povremeno je dozvoljeno ugađanje kaloričnom hranom, no ako smanjite kalorijski unos samo na kratak period, povratit ćete sve kilograme nakon što počnete jesti po uobičajenim pravilima. 

Stručnjaci preporučuju da ćete najbolje rezultate postići ako unaprijed isplanirate određene stvari na jelovniku s kojima ćete "varati“ jednom ili dvaput u tjednu. Primjerice, da se ograničite samo na jednu krišku pizze kad jedete tu kaloričnu hranu ili da odredite maksimalan broj pića koji možete popiti u jednom tjednu. 

2. Vježbajte na pravi način 

Vježbanje sagorijeva kalorije i masnoće te potiče rad metabolizma. Oni koji žele izgubiti kilograme vježbanjem često rade istu grešku, odnosno ne paze na omjer unesenih kalorija i onih koje izgube vježbanjem. 

- Naše je tijelo biološki programirano da zadržava kilograme. - tvrdi profesor Loius Aronne, direktor centra Comprehensive Weight Control pri Weill Cornell Medicineu. Drugim riječima, kada počnemo vježbati, naše tijelo osjeća manjak energije i pojačava znakove gladi. Ako ne pripazite, nakon vježbanja mogli biste pojesti sve kalorije (i više) od onih koje ste izgubili. 

Kardio trening je važan, no ako želite postići prave rezultate, uključite intervalski trening i trening snage. Oni potiču rad metabolizma i sagorijevanje kalorija. Stručnjaci preporučuju da svaki tjedan odradite dva do tri treninga snage te da se isto kombinira s tri do pet kardio treninga koji sagorijevaju 250 do 400 kalorija. 

3. Ne reagirajte na prvi osjećaj gladi 

Neke osobe nailaze na teškoće kod mršavljenja jer im glad izaziva tjeskobu. Pojedinci se osjećaju loše kad ih pogodi osjećaj gladi pa nadohvat ruke uvijek imaju grickalice, a drugi jedu kad su pod stresom ili kad im je dosadno. Iako nije poželjno da pustite da vas uhvati snažna glad jer smo u tim situacijama skloni prejedanju, ne bismo trebali reagirati niti na prve signale. 

- Idealno bi bilo odgađanje jela sve dok ne osjećamo kruljenje u želucu i dok vam ne postane teško koncentrirati se. - tvrdi nutricionist Brooke Alpert, koautor knjige "The Sugar Detox". 

Kad vas uhvati glad, poslužite se sljedećom metodom. Zapitajte se jesam li uistinu gladna, ili sam samo ljuta, tjeskobna, usamljena ili umorna? Ako niste sigurni, isprobajte test s jabukom. Osobama koje su gladne jabuka će se činiti vrlo primamljivim izborom. Ako ne želite jesti jabuku, u pitanju je nešto drugo. Dosadu radije "izliječite“ šetnjom po prirodi, vježbanjem u teretani ili sličnom fizičkom aktivnosti. 

4. Imajte na umu da nisu sve kalorije iste

Metodologija mršavljenja prilično je jasna – ako želite smanjiti kilograme, u organizam morate unijeti manje kalorija. No nije sva hrana jednaka bez obzira na identičan broj kalorija. 

- Procesirana hrana bogata je zasićenim mastima, rafiniranim škrobom i šećerima, izaziva upale te ometa mozak u primanju signala da ste siti. - tvrdi dr. Aronne. Zbog toga jedemo više nego što nam je stvarno potrebno. 

Zamijenite nezdrave grickalice za cjelovitu hranu koja nije industrijski procesirana poput povrća, nemasnih izvora bjelančevina te zdravih masnoća. Nakon nekoliko tjedana tijelo će vam početi primati prave signale te ćete primijetiti da ste manje gladni. Ne bi bilo loše niti zapisivati što ste pojeli svakoga dana jer ćete na taj način biti dodatno motivirani za ostvarivanje svojeg cilja o idealnoj težini.

5. Slijedite važno prehrambeno trojstvo

Bjelančevine zasićuju, grade mišiće i pokreću metabolizam. Ljudi koji se trude smršavjeti trebali bi jesti dvostruko više od preporučene dnevne doze proteina (0,8 grama za svaki kilogram težine) jer su istraživanja pokazala da na taj način gube više pohranjene masnoće. Dobri izvori bjelančevina su meso, riba, jaja, grahorice, tofu i mliječni proizvodi poput jogurta. 

- Teško se prejesti ako jedete mnogo povrća. - tvrdi nutricionistica Caroline Apovian i autorica knjige "The Age-Defying Diet". Primjerice, pola kilograma brokule količinski je puno hrane, ali sadrži tek 90-ak kalorija. S druge strane, trebalo bi ograničiti unos voća. Iako voćke imaju mnogo zdravih prehrambenih vlakana, sadrže i dosta šećera koji debljaju.

Važno prehrambeno trojstvo zaključuju masnoće biljnog porijekla poput maslinova ulja, avokada ili orašastih plodova. Ne samo da su masnoće važne za organizam već će i manjak ovih nutrijenta izazvati razdražljivost. Cilj je uključiti bjelančevine, izvore vlakana i masnoća biljnog porijekla u svaki obrok. - piše Zadovoljna

hr Sun Apr 28 2019 21:22:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ecd6fd26f2ab8b2438b456c/80
Foto: Fb/Crveni križ Brač

Brački Crveni Križ zahvalio posadi trajekta 'Marjan': 'Ljudi, neka vas čuva dragi Bog'

U tijeku ove krize, a i inače, uvijek kad je potrebno, veliki broj, na desetke puta skočili su u pomoć, napisali su

Brački Crveni Križ na svom Facebooku zahvalio je posadi trajekta 'Marjan' koja im je uskočila u pomoć s ukrcavanjem hrane... Njihovu objavu prenosimo u cijelosti:

- Puno ljudi, puno malih stvari koje nas okružuju shvaćamo zdravo za gotovo. Prođu neopažene, nezamijećene. A ne bi trebale. Jedna od takvih bila je i današnja situacija. Na trajekt 'Marjan' ukrcana nam je hrana, koju smo otišli preuzet uz pomoć našeg Nikole Martinića i DVD Supetar. Dok smo ukrcavali, primijetio nas je dio posade i tiho, bez iti jedne riječi počeli su i oni - paket po paket.

Pokušali smo ih dobronamjerno odgovoriti od toga s 'ljudi, cili radni dan je pred vama, oznojit ćete se', ali oni su onako uz smiješak samo tiho odvratili: 'bar znamo da je za dobru stvar'. U tijeku ove krize, a i inače, uvijek kad je potrebno, veliki broj, na desetke puta skočili su u pomoć. Uvijek uz lijepu riječ, uvijek uz podršku našem radu i za naš otok. Sve posade, svih trajekata.

Kad ti iz Splita stiže za korisnika terapija od životne važnosti, oprema za interventni tim, sanitetski materijal, hrana, ma šta god, a znaš da je to u sigurnim rukama kad je kod posade, naravno da moraš tim ljudima bit zahvalan. Uvijek. Ljudi, neka vas čuva dragi Bog - napisali su na Facebooku.

hr Tue May 26 2020 21:36:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ecd657b6f2ab8f43f8b45eb/80
Foto: Instagram

Ava Karabatić ide na izbore? Kandidaturu u 10. izbornoj jedinici najavila na Instagramu

Osebujna Ava na Instagramu je pozvala pratitelje da glasaju za nju
Splićanka Ava Karabatić pokušala je skupiti potpise za predsjedničku kandidaturu, međutim, u tome nije bila uspješna. Sreću je, izgleda, odlučila potražiti na parlamentarnim izborima pa je svoje pratitelje na Instagramu pozvala da joj daju glas:

'Službeno sam odabrala x.izbornu jedinicu za kandidaturu. S obzirom da sam ovaj put sigurna da ću uspjet skupit potpise, zamolila bih vas ako vjerujete u ovu iskrenu, pomalo ludu, naravno pozitivno, ženu, da izađete 5.7 i glasate za mene na parlamentarnim izborima. Volim vas.'


hr Tue May 26 2020 20:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e42678929111cbb348b45d2/80

Besplatni koncert Orkestra HNK Split uoči Dana državnosti pred kazalištem

Koncert je poklon HNK Split svojim sugrađanima, započinje u 21 sat, a pristup je slobodan, bez ulaznica.

U petak 29. svibnja, uoči Dana državnosti Republike Hrvatske, Orkestar Hrvatskog narodnog kazališta Split izvest će svečani javni koncert u čast hrvatskog predsjedanja Vijećem Europske unije na Trgu Gaje Bulata, ispred zgrade splitskog kazališta. Izvedbom će ravnati maestro Jure Bučević, a na programu su djela Wolfganga Amadeusa Mozarta, uvertira operi Figarov pir i Simfonija br. 31 u D - duru (Pariška). Koncert je poklon HNK Split svojim sugrađanima, započinje u 21 sat, a pristup je slobodan, bez ulaznica. 

“Klasični sam repertoar odabrao zato jer je to najbolji način da se orkestar vrati u formu nakon prinudne dulje pauze. Siguran sam da će to publika čuti i uživati u koncertu” kaže ravnatelj Opere HNK Split i dirigent predstojećeg koncerta maestro Jure Bučević.  

Program otvara uvertira Mozartovoj operi Figarov pir, nastaloj 1786. Uvertira, skladana u D-duru s oznakom presto, popularno je djelo koje se često izvodi samostalno na koncertima. Simfoniju br. 31 u D – duru, poznatiju kao Pariška, Mozart je skladao 1778, u dobi od 22 godine. 

U neuspješnoj potrazi za poslom nakon što je napustio mjesto na dvoru u Salzburgu, mladi je skladatelj, proveo šest stresnih mjeseci u Parizu koji se nerijetko označavaju kao mračno razdoblje njegova života. U Parizu mu je umrla majka Anna Maria koja ga je pratila na turneji, bio je u besparici, a njegova potraga za angažmanom bila je neuspješna. 

Genijalni je skladatelj bio fasciniran masovnošću tamošnjeg orkestra koji je brojio 55 glazbenika, najveći za koji je skladao do tada. Između ostalog, po prvi put je tada u jednoj simfoniji uključio klarinet. Navike pariške glazbene publike, koja je aplaudirala između pa čak i tijekom stavaka, nisu se svidjele Mozartu. Upravo osluškujući njihove reakcije skladatelj je napisao dvije verzije drugog stavka, jednu u šestosminskoj, drugu u tročetvrtinskoj mjeri. Obje se verzije danas ravnopravno izvode, pa je specifičnost u tome što publika, dolazeći na koncert, ne zna koju će od dvije Mozartove verzije drugog stavka slušati, Andantino, 6/8 ili Andante, 3/4 u G-duru.  

hr Tue May 26 2020 16:19:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ec2c52c6f2ab8d2318b4578/80

Rumunjski portal pisao o Mirti Šurjak: 'Seksi novinarka iz Hrvatske u parodičnom videu'

Rumunji su zaintrigirani Mirtom Šurjak
Sportska reporterka Hrvatske televizije, Mirta Šurjak, pojavila se jutros na najutjecajnijem rumunjskom news portalu Adevarul.

Rumunji prenose kako je Mirta izazvala pozornost nastupom u spotu “Mi manca il calcio” za pjesmu koju izvodi glazbenik iz Milana, Ermanno Fabbri.

Nogomet naravno nedostaje i Rumunjima, pa ih je zaintrigirala talijanska štos-pjesma “Mi manca il calcio” (Nedostaje mi nogomet).


hr Mon May 25 2020 12:23:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .