Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6170590e493873a78b4591/80

Deset zapovijedi za trajni gubitak kilograma

Prije nego što krenete s planom gubitka kilograma, posjetite se da će taj, ne uvijek ugodan, proces pomoći da budete zdraviji i sretniji

1. Ne idete na dijetu, već mijenjate način prehrane

- Razmišljanje o dijeti kao nečemu kroz što morate patiti na kratak period proces je koji ne djeluje. - tvrdi psihologica Deborah Beck Busis, autorica knjige "The Diet Trap Solution“.

Kako biste skinuli kilograme i održali željenu figuru, morate unijeti trajne promjene u prehrani. Povremeno je dozvoljeno ugađanje kaloričnom hranom, no ako smanjite kalorijski unos samo na kratak period, povratit ćete sve kilograme nakon što počnete jesti po uobičajenim pravilima. 

Stručnjaci preporučuju da ćete najbolje rezultate postići ako unaprijed isplanirate određene stvari na jelovniku s kojima ćete "varati“ jednom ili dvaput u tjednu. Primjerice, da se ograničite samo na jednu krišku pizze kad jedete tu kaloričnu hranu ili da odredite maksimalan broj pića koji možete popiti u jednom tjednu. 

2. Vježbajte na pravi način 

Vježbanje sagorijeva kalorije i masnoće te potiče rad metabolizma. Oni koji žele izgubiti kilograme vježbanjem često rade istu grešku, odnosno ne paze na omjer unesenih kalorija i onih koje izgube vježbanjem. 

- Naše je tijelo biološki programirano da zadržava kilograme. - tvrdi profesor Loius Aronne, direktor centra Comprehensive Weight Control pri Weill Cornell Medicineu. Drugim riječima, kada počnemo vježbati, naše tijelo osjeća manjak energije i pojačava znakove gladi. Ako ne pripazite, nakon vježbanja mogli biste pojesti sve kalorije (i više) od onih koje ste izgubili. 

Kardio trening je važan, no ako želite postići prave rezultate, uključite intervalski trening i trening snage. Oni potiču rad metabolizma i sagorijevanje kalorija. Stručnjaci preporučuju da svaki tjedan odradite dva do tri treninga snage te da se isto kombinira s tri do pet kardio treninga koji sagorijevaju 250 do 400 kalorija. 

3. Ne reagirajte na prvi osjećaj gladi 

Neke osobe nailaze na teškoće kod mršavljenja jer im glad izaziva tjeskobu. Pojedinci se osjećaju loše kad ih pogodi osjećaj gladi pa nadohvat ruke uvijek imaju grickalice, a drugi jedu kad su pod stresom ili kad im je dosadno. Iako nije poželjno da pustite da vas uhvati snažna glad jer smo u tim situacijama skloni prejedanju, ne bismo trebali reagirati niti na prve signale. 

- Idealno bi bilo odgađanje jela sve dok ne osjećamo kruljenje u želucu i dok vam ne postane teško koncentrirati se. - tvrdi nutricionist Brooke Alpert, koautor knjige "The Sugar Detox". 

Kad vas uhvati glad, poslužite se sljedećom metodom. Zapitajte se jesam li uistinu gladna, ili sam samo ljuta, tjeskobna, usamljena ili umorna? Ako niste sigurni, isprobajte test s jabukom. Osobama koje su gladne jabuka će se činiti vrlo primamljivim izborom. Ako ne želite jesti jabuku, u pitanju je nešto drugo. Dosadu radije "izliječite“ šetnjom po prirodi, vježbanjem u teretani ili sličnom fizičkom aktivnosti. 

4. Imajte na umu da nisu sve kalorije iste

Metodologija mršavljenja prilično je jasna – ako želite smanjiti kilograme, u organizam morate unijeti manje kalorija. No nije sva hrana jednaka bez obzira na identičan broj kalorija. 

- Procesirana hrana bogata je zasićenim mastima, rafiniranim škrobom i šećerima, izaziva upale te ometa mozak u primanju signala da ste siti. - tvrdi dr. Aronne. Zbog toga jedemo više nego što nam je stvarno potrebno. 

Zamijenite nezdrave grickalice za cjelovitu hranu koja nije industrijski procesirana poput povrća, nemasnih izvora bjelančevina te zdravih masnoća. Nakon nekoliko tjedana tijelo će vam početi primati prave signale te ćete primijetiti da ste manje gladni. Ne bi bilo loše niti zapisivati što ste pojeli svakoga dana jer ćete na taj način biti dodatno motivirani za ostvarivanje svojeg cilja o idealnoj težini.

5. Slijedite važno prehrambeno trojstvo

Bjelančevine zasićuju, grade mišiće i pokreću metabolizam. Ljudi koji se trude smršavjeti trebali bi jesti dvostruko više od preporučene dnevne doze proteina (0,8 grama za svaki kilogram težine) jer su istraživanja pokazala da na taj način gube više pohranjene masnoće. Dobri izvori bjelančevina su meso, riba, jaja, grahorice, tofu i mliječni proizvodi poput jogurta. 

- Teško se prejesti ako jedete mnogo povrća. - tvrdi nutricionistica Caroline Apovian i autorica knjige "The Age-Defying Diet". Primjerice, pola kilograma brokule količinski je puno hrane, ali sadrži tek 90-ak kalorija. S druge strane, trebalo bi ograničiti unos voća. Iako voćke imaju mnogo zdravih prehrambenih vlakana, sadrže i dosta šećera koji debljaju.

Važno prehrambeno trojstvo zaključuju masnoće biljnog porijekla poput maslinova ulja, avokada ili orašastih plodova. Ne samo da su masnoće važne za organizam već će i manjak ovih nutrijenta izazvati razdražljivost. Cilj je uključiti bjelančevine, izvore vlakana i masnoća biljnog porijekla u svaki obrok. - piše Zadovoljna

hr Sun Apr 28 2019 21:22:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d3319ed29111ca8178b456c/80
Foto: Pixabay

Važan korak: Većina ljudi pogrešno usisava i tako si narušava zdravlje

Dok jedni samo brzinski "prelete" prostoriju, drugi vole usisati svaki kut i koristiti sve nastavke koje su dobili uz svoj usisavača. Ipak, čini se da je ključni korak oni koji svi oni preskaču...

Usisavanje je osnovni dio održavanja vašeg doma čistim i urednim, a za većinu ljudi ono je postalo rutina. No ako pitate stručnjakinju za čišćenje, Joanne Archer, nije presudno koliko često usisavate, nego koliko učinkovito to radite.

Dok jedni samo brzinski "prelete" prostoriju, drugi vole usisati svaki kut i koristiti sve nastavke koje su dobili uz svoj usisavača. Ipak, čini se da je ključni korak oni koji svi oni preskaču.

Kako je Joanne objasnila, vlakna od kojih su napravljene prostirke i tepisi su fleksibilna pa ih je potrebno usisavati iz svih smjerova kako biste bili sigurni da ste uklonili sve nečistoće. Ako to ne radite, na vašim tepisima će se vrlo brzo krenuti skupljati prljavština, ali i pelud, a to bi moglo dodatno pogoršati alergije s kojima se borite.

"Ako samo usisavate u jednom ili dva smjera, iza sebe ćete ostaviti mrvice, pelud, odumrlu kožu i prašinu", objasnila je Archer te dodala kako takva prljavština nije vidljiva golim okom.

Kako se ne biste vrtjeli u krug i izgubili pola dana samo na usisavanje jednog tepiha, ona savjetuje da ga prvo usišete uobičajenim pokretima naprijed nazad, a potom se okrenete bočno i identičnim pokretima pokupite zaostale mrvice.

Ipak, postoji još jedna pogreška koju većina ljudi radi.

"Kad čistite, to ne radite od vrha prema dnu", zaključila je i dodala: "Uvijek morate ostaviti usisavanje za kraj. Prije toga uklonite prašinu sa svih površina, pospremite, otresite prekrivače i maknite paučinu".

Da pogrešno usisavanje može imati utjecaj na vaše zdravlje, potvrdila su i istraživanja provedena na Sveučilištu u Queenslandu i Laval u Quebecu, čiji su rezultati objavljeni u časopisu Applied and Environmental Microbiology. Spomenuta istraživanja otkrila su da usisavanje može pogoršati alergije jer se prilikom usisavanja stvara fina "maglica" od prašine, bakterija i plijesni koju ljudi potom udišu. - piše Index. 

hr Sat Jul 20 2019 15:41:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d32b11029111cfb168b456f/80

Imotski: Otvorena izložba "Životinjski svijet Imotske krajine"

Večeras je u Zavičajnom muzeju u Imotskom otvorena izložba “Životinjski svijet Imotske krajine”. Radi se o prirodoslovnoj izložbi ptica i zvijeri iz privatne zbirke Roka Rebića
Ravnateljica Pučkog otvorenog učilišta Imotski Ankica Jukić istaknula je da ova izložba nije u okviru Imotskih sila zbog toga što se, zbog zahtjevnosti projekata poput Hasanaginice, ali i same izložbe, njezin termin mijenjao.
- Odraditi ovako 2 velika projekta u 14 dana - Hasanaginicu i ovu izložbu, mogu samo djelatnici Pučkog otvorenog učilišta Imotski. Zahvaljujem svojim prijateljima i radnim kolegama koji su na svojim leđima iznijeli tako velik teret. Naravno, zahvaljujem gospodinu Roku Rebiću koji je ovu svoju preveliku ljubav ustupio nama, da bismo mi to mogli pokazivati, ali i učiti iz toga - izjavila je ravnateljica na otvaranju ove izložbe.

Dodala je kako zahvaljuje Ministarstvu kulture Republike Hvatske, koje je odobrilo sredstva za ovu izložbu te osnivaču POU-a Gradu Imotskom, koji podržava svaki projekt Učilišta. 



Branimir Leko, voditelj Zavičajnog muzeja, prisutnima je rekao nekoliko riječi o samoj izložbi:
- Izloženo je 76 preparata - ptica, zvijeri te sisavaca. Pripremljen je i grafički dio, a na samim natpisima nalaze se QR kodovi koji posjetiteljima omogućuju preslušavanje zvuka glasanja pojedine životinje - rekao je.

Vlasnik zbirke Roko Rebić pohvalio se svojim 50-godišnjim lovačkim stažom:
- Ovo je produkt moga truda i rada. Usporedbe radi, ovo što je izloženo ovdje vrijedi toliko da sam, za taj novac, mogao kupiti kuću na Mejama - istaknuo je Rebić, prisjetivši se situacije u kojoj je na -30 stupnjeva ostao sam, ali je ipak ustrijelio vuka.

Ravnateljica Ankica Jukić i voditelj Muzeja Branimir Leko uručili su Roku Rebiću zahvalnicu, apostrofirajući prekrasnu suradnju, za koju se nadaju da će se i nastaviti.


hr Sat Jul 20 2019 08:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d31fd1c29111c01168b4584/80

Poznato lice 'A strane' Vedran Ljubenko predstavio novu pjesmu

Kombinacijom promjena u tempu i tonalitetu te različitih žanrova pogodio je 'u sridu' i izbacio pjesmu pamtljivog refrena, potpuno različitu od onog što smo naviknuli slušati na domaćoj sceni.

Svima nam dobro poznato lice HRT-ove uspješnice 'A strana' zbog koje smo vikendima bili prikovani za male ekrane Vedran Ljubenko upravo je objavio spot za novu kantautorsku pjesmu pod nazivom 100 lica.


- Inspiracija su mi bili dvolični ljudi koje sam sretao putem. Općenito oni za koje sam shvatio nakon nekog vremena da se pretvaraju i da su lažni, a takvih ima u svakom društvu, kaže Vedran koji se ovom pjesmom bliži zaokruživanju prvog albuma.

Pjesme piše od četrnaeste godine

- Od devete godine sam prisilno išao na lekcije klavira i pjevao u zboru. Nakon nekog vremena mi je počelo ići na živce vježbanje stvari koje me tada nisu interesirale. Tada je, kaže, zavolio breakdance  i hip hop pa je počeo na klaviru svirati ono što mu se više sviđalo. 

Već sa 14 godina napisao je prvu pjesmu 'Žalostan', nedugo zatim nastala je i druga 'Kao ja i ti' pa je i na red došla treća po redu naziva 'Pjesmo moja'.

'100 lica'

Kombinacijom promjena u tempu i tonalitetu te različitih žanrova pogodio je 'u sridu' i izbacio pjesmu pamtljivog refrena, potpuno različitu od onog što smo naviknuli slušati na domaćoj sceni.

U produkciji je pomogao Vinko Mihić koji potpisuje mix, master i bubnjeve, a ostatak aranžmana sam Ljubenko.


Neobični spot montirao je Chempo, a za snimanje je bio zadužen Mahir Kapetanović Mahkey, kojeg smo također gledali i slušali u 'A strani'.

- A strana mi je donijela neka nova poznanstva i pojačala neka nova prijateljstva, naglašava Vedran i dodaje kako mu je u prvom planu autorski rad, a želja kroz nekoliko godina snimiti kvalitetne albume koje će publika znati prepoznati.


hr Fri Jul 19 2019 19:30:27 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d31ef5d29111c9a0f8b4720/80
Foto: karleusastar/Instagram

Karleuša odgovorila direktorici Turističke zajednice Makarska: Vi ste jedna obična prosta malograđanka

Direktorica Turističke zajednice Makarska na Facebooku je "napala" makarske ugostitelje, a srpska pjevačica Jelena Karleuša nije joj ostala dužna.
Bivša HRT-ova novinarka i voditeljica te sadašnja direktorica TZ Makarska, Hloverka Novak Srzić javno je poslala ljutitu poruku zbog glazbenog repertoara u Makarskoj:

"Uglavnom dragi prijatelji nastojim.podijeliti na ovim stranicama neke pozitivne vibracije...večeras sam baš ljuta..ljuta..TZ se potrudio ovog ljeta zajedno.s Gradom napraviti.odličan program za Makarsko kulturno.ljeto, od operete do opere..koncerata klasične glazbe, vrhunskog jazza i rock'n'rolla ..i onda privatni poduzetnici koji dođu na mjesec dana po profit u grad u Petar Pan dovode Karleuše svih fela...i jedino po tome na koncu neki žele zapamtiti i " obilježiti " naš grad...baš sam ljuta...😣☹️☹️" napisala je Novak Srzić na svom Facebook profilu.

Pjevačica Jelena Karleuša odgovorila je na prozivku bivše HRT-ove novinarke i podijelila je sa milijunima pratitelja na Instagram profilu:

"Čitam da se neka starija gospođa iz Turističke organizacije Makarske ljuti što sam tamo imala nastup, nazivajući me "cajkom". Cajka je pogrdan naziv za ženu koja se bavi glazbom iz Srbije. Valjda je vrijeme gospođo da se manete fašizma i šovinizma i seljačke zadrtosti te da se malo educirate tko sam ja! Ne bruji Makarska o meni, kako kažete, bruji cijeli svijet. Ne zato što sam ja "cajka" već zato što sam ZVJEZDETINA koju vole milijuni i van granica Balkana a vi... Vi ste gospođo jedna obična prosta malograđanka i zbog takvih kao što ste vi su plaže u Hrvatskoj poluprazne! Manite se mržnje i politike jer ste DO*URČILI S TIM! i Bogu i narodu! Mlade ljude zaboli za to, samo se još vi u vašoj staroj glavi dijelite na "Njemce, Partizane, Četnike, Ustaše" itd. I da, hvala Makarskoj na divnom druženju", napisala je pjevačica.



hr Fri Jul 19 2019 18:27:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .