Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/584fc7861eea8f3c498b4568/80
Foto: D.N.

Zbog šibenske crpke, izvanredna sjednica Gradskog vijeća do 14. siječnja

Na aktualnom satu šibenskoga GV-a se raspravljalo o tome je li dodjela koncesije Ini zakonita

Izvanredna sjednica šibenskoga Gradskog vijeća (GV) o koncesiji za benzinsku crpku Ine na šibenskoj rivi, gdje investitori namjeravaju izgraditi hotel vrijedan nešto manje od 50 milijuna kuna, bit će sazvana najkasnije do 14. siječnja dogodine, kada istječe rok od 60 dana za davanje koncesije. zaključeno je na sjednici GV-a u ponedjeljak. 

 Na aktualnom satu šibenskoga GV-a se raspravljalo o tome je li dodjela koncesije Ini zakonita. Ravnatelj Županijske lučke uprave Željko Dulibić, koji je i raspisao natječaj budući da je crpka na pomorskome dobru, istaknuo je da će, ako Gradsko vijeće odluči da je treba premjestiti s rive, učiniti sve kako bi se to i ostvarilo.

 Upravno vijeće te ustanove sastaje se sutra, a rok za davanje koncesije je 60 dana i istječe 14. siječnja. U tom će se razdoblju sastati GV, a u međuvremenu će biti pribavljeno mišljenje mjerodavnog ministarstva o tome može li se promijeniti Generalni urbanistički plan u koji ta crpka nije upisana. Gradsko vijeće nedavno je izglasovalo GUP, nakon čega su pitanje o crpki u planu postavili investitori Zoran Popović i Ante Mioč te danas gradska oporba.

 Madlena Roša Dulibić iz Upravnog odjela za prostorno planiranje rekla je da se dogodila tehnička pogreška u dokumentu koji je bio pred gradskim vijećnicima jer, kako je istaknula, crpke u pravom GUP-u ima, a u onom koji su izglasovali gradski vijećnici nema.

  Vijećnik HDZ-a Damir Lučev, koji je i ravnatelj županijskoga Zavoda za prostorno uređenje, napomenuo je da Gradsko vijeće mora odlučiti da crpka bude i u GUP-u jer - odluči li suprotno - cijeli GUP opet mora na javnu raspravu.

 Zbog benzinske crpke, investitori Zoran Popović i Ante Mioč poslali su u petak priopćenje u kojem su gradonačelnika Burića optužili za pogodovanje Ini i prekršeno obećanje o pumpi. Pozvali su gradske vijećnike da rasprave o navodnom pogodovanju Ini, a jutros su novinarima i vijećnicima podijelili "Vodič za standardnu prevaru investitora".

 Anita Škugor Kodžoman pozvala je gradonačelnika u ime Kluba HDZ-a da objasni što je istina u vezi s pumpom.

- Grad Šibenik ne raspisuje koncesiju na pomorskome dobru, nego to u skladu s zakonom čini Županijska lučka uprava. Grad tek daje neobvezujuće mišljenje, i ne samo u tom slučaju -rekao je Burić i dodao da mišljenje koje su dali proistječe iz ugovora koji je Grad potpisao s Inom u vezi s rješavanjem duga Tvornice elektroda i ferolegura (TEF).

 Naime. 30. travnja 2014. Ina je sklopila nagodbu sa Šibenikom i TEF-om u vezi s dugom TEF-a koji je bio u vlasništvu toga grada. U skladu s nagodbom Šibenik, koji je Vladinom odlukom iz 1998. obvezan podmiriti tražbine Ine od TEF-a, Ini će isplatiti 13 milijuna kuna u dvije rate do kraja 2015. Također, Ina će u Šibeniku dobiti novu lokaciju za benzinsku postaju ili novčanu naknadu nakon pet godina ako se ne pronađe zadovoljavajuća lokacija, čime će se Gradu omogućiti nastavak planiranog investicijskog ulaganja na imovini TEF-a,  stoji u ugovoru potpisanom 30. travnja 2014.

 Kako je danas rekao gradonačelnik, Šibenik je bio obvezan pronaći alternativnu lokaciju, a ako to ne učini, mora platiti četiri milijuna kuna. Ina je tada neslužbeno najavila da Grad oslobađa od obveze plaćanja četiri milijuna kuna ako opet dobije 20-godišnju koncesiju za crpku na rivi, rekao je Burić. 

 Za crpku na rivi ovlastilo ga je, kako je rekao, Gradsko vijeće jednoglasnom odlukom kada je prihvatilo ugovor Grada i Ine u vezi s TEF-om.  - Ako me ovo Gradsko vijeće ovlasti da smo svi za micanje pumpne stanice na rivi, onda sve pet. U protivnom, bilo kakvo mišljenje Grada s mojim potpisom, koje je u suprotnosti sa zakonom, nanosi štetu gradu od četiri milijuna kuna. Pumpa ni u jednoj varijanti ne ostaje u ovakvom obliku, nego će biti uvjetovana prilagodbom. Da ja nisam podržavao gradnju hotela na rivi, ne bi on došao u ovo stanje. Mene nitko u ovim godinama medijskim pritiskom i politikanstvom neće natjerati na nezakonite radnje - istaknuo je Burić.

 Predsjednik Kluba vijećnika SDP-a Joško Šupe prozvao je Burića da govori jedno, a radi drugo te kako je govorio kako je cijena micanja pumpe neusporedivo manja od koristi koju će Grad imati od hotela. 

 Burić je rekao Šupi da pročita ugovor između Grada i Ine.   "Ono što smo obećali investitorima, to smo i napravili. Postojala je i rezervna lokacija, ali Ina je nije prihvatila", rekao je Burić. 

 Pročelnik Upravnog odjela za gospodarenje gradskom imovinom Tihomir Paškov podsjetio je na sjednicu Gradskog vijeća iz 2014. godine, kada je prihvaćen dogovor Grada i Ine.  Šupe je tada govorio kako nikad neće opstruirati taj ni bilo koji projekt koji znači dobrobit za građane, rekao je Paškov.

 Vijećnik Narodne stranke – reformista Petar Baranović rekao je da je crpka na pomorskome dobru nad kojim nitko ne može imati vlasništvo. Županijska lučka uprava nije mogla pouzdano pomoći Gradu jer se mogao javiti Crodux s višom ponudom.

- Mi svoje odnose s Inom ne možemo rješavati ostavljanjem crpke na obali. Mislite li da pumpa tu treba biti ili da treba ići na primjereniju lokaciju? Kako je moguće da ste, bez obzira na preporuke Ministarstva kulture, za pumpu na rivi i kako je moguće da Vi potpisujete mišljenje Grada kojim se preporučuje da pumpa ostane - rekao je Baranović.

 Gradonačelnik Burić odgovorio je da je Baranović sve točno rekao, osim jednog detalja - kako bi Grad, da je na natječaju netko drugi dobio koncesiju, Ini morao platiti četiri milijuna kuna.  Možemo donijeti odluku da platimo četiri milijuna i da se Ina makne. Kao građanin, bio bih najsretniji da je nema na rivi, dodao je Burić.

- Možda ćemo kao grad jedini ostati bez pumpe u užem centru. Najidealnije rješenje je pronaći zamjensku parcelu za Inu, ali je nismo uspjeli pronaći. Našli smo parcelu koja je bila privatna, ali Ina ju je odbila zbog tehničkih uvjeta - istaknuo je Burić.



Facebook komentari

hr Mon Dec 19 2016 17:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2fa3ffb9e03ead248b4579/80
Foto: Ferata

Protivnici izgradnje TE Peruća uputili se u Zagreb, održat će prosvjed unatoč zabrani policije

Put Zagreba noćas je krenulo stotinjak prosvjednika s područja Cetinske krajine i Splita, a očekuje se kako će se pred Ministarstvom pridružiti brojni Sinjani i Cetinjani sa zagrebačkom adresom

Prosvjed organizira građanska inicijativa "Ne daj se, Cetino" povodom najavljene sjednice Savjetodavnog stručnog povjerenstva za procjenu utjecaja na okoliš.

Iz građanske inicijative poručuju kako će se prosvjed održati unatoč zabrani policije.

- Budući da nas je Ministarstvo o vremenu i mjestu sjednice obavijestilo tek u petak 8. prosinca u 13:53, nadležna VIII. policijska postaja jučer je, 11. prosinca odbila odobriti mirno okupljanje jer prijavu nismo predali u zakonskom roku, koji je bio u petak do 11 sati. 

Štoviše, u VIII. policijskoj postaji najavljena je prekršajna prijava voditelju prosvjeda i moguće privođenje u policijsku postaju. Prosvjed u utorak bit će i prosvjed protiv ovakvog ophođenja Ministarstva s građanima, koje je protivno svim demokratskim načelima. - ističu iz građanske inicijative. - piše Ferata

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 10:34:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58bd0b85b4739898a28b45af/80
Foto: RSVP

Vremenska prognoza: Nakon pretoplog jutra, stiže promjena

Vjetar je još uvijek jak, zbog čega je na snazi narančasti stupanj Meteoalarma

Zbog izraženog južnog strujanja, već jutros je neobično toplo, u Slavonskom Brodu 18, Zagrebu 16, Daruvaru, Sisku, 17, koliko je čak i u Ogulinu. Pretoplo je, i vjetrovito diljem zemlje.

Vjetar je još uvijek jak, zbog čega je na snazi narančasti stupanj Meteoalarma, u gorju Hrvatske, gdje se zbog vjetra otežano prometuje.

Otežan je cestovni promet na dijelu Jadranske magistrale, autoceste Rijeka-Zagreb, dok su na moru u prekidu brojne trajektne, katamaranske, i brodske linije, na splitskom, riječkom, zadarskom i šibenskom području, zbog jakog i olujnog juga.

Kako dan bude odmicao, južno strujanje zamijenit će sjeverno, te će doći do novog u nizu pogoršanja.

Navečer i u noći kiša će padati gotovo posvuda u zemlji, lokalno čak obilnije na sjeverozapadu, gdje će kiša prelaziti u snijeg. - piše N1

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 09:50:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58df612db47398470c8b4572/80

Oporavak tržišta: Sve više građana očekuje božićnicu

Ove godine božićnicu očekuje 70% ispitanika, što je više nego prošle godine kada je istu očekivalo 60% ispitanika

Povodom nadolazećih blagdana, mnogi zaposlenici se nadaju isplati svojevrsne godišnje nagrade. Koliko građana očekuje 'blagdansku' nagradu i u kojem obliku, istražio je MojPosao na više od 150 ispitanika. 

Najviše očekujemo novac i to u iznosu od 1.673 kune

Ove godine božićnicu očekuje 70% ispitanika, što je više nego prošle godine kada je istu očekivalo 60% ispitanika. Ispitanici koji ne očekuju 'blagdansku' nagradu kao razlog njenog izostanka navode politiku tvrtke (48%) i loše poslovne rezultate (16%).

Očekujete li božićnicu?

Većina ispitanika, kao i dosadašnjih godina, očekuje novac (66%) i to u prosječnom iznosu od 1.673 kune što je za 21% više nego prošle godine. Bon za kupovinu ove godine očekuje 17% ispitanih, dok ih se 15% nada poklon paketu.

U najvećoj mjeri božićnicu očekuju zaposlenici državnih tvrtki (83%) i institucija (88%), a u najmanjoj mjeri zaposlenici privatnih tvrtki u domaćem vlasništvu (65%). Božićnici se nada 76% ispitanika zaposlenih u privatnoj tvrtki u pretežno stranom vlasništvu.

Božićnici se najviše nadaju zaposlenici srednje velikih (85%) i velikih (74%) tvrtki, a u najmanjoj mjeri, kao i prošle godine, zaposlenici malih tvrtki (62%). 

Prošle godine nas je razveselila božićnica u iznosu od 1.154 kune

Prošle godine božićnicu je dobilo 68% ispitanika, što je nešto više nego prethodne godine kada je 53% ispitanika bilo nagrađeno božićnicom. 

Tim ispitanicima božićnica je u najvećoj mjeri isplaćena u novcu (82%) i to u prosjeku 1.471 kunu, što je za čak 27% više nego 2015. godine kada je prosječna božićnica iznosila 1.155 kuna. Bon za kupovinu primilo je 28% zaposlenih, a 9% ih je dobilo poklon paket.

Božićnica – pravo radnika ili dobra volja poslodavca?

Ove godine 52% ispitanika navodi da je božićnica dobra volja poslodavca, dok je u 2016. to smatralo 55% ispitanika. I dalje visokih 48% ispitanika smatra kako je božićnica pravo radnika i zamjera poslodavcu ukoliko ju ne isplati.

Da je božićnica 'pravo radnika' najviše smatraju zaposlenici institucija (65%), a tog su mišljenja najmanje zaposlenici privatnih tvrtki u stranom vlasništvu (32%). 

Ispitanici zaposleni u malim tvrtkama u najmanjoj mjeri smatraju kako je božićnica 'pravo' radnika (45%), dok isto smatra 49% ispitanika zaposlenih u velikim tvrtkama.

Uvjerljivo najdraža vrsta nagrađivanja krajem godine je novčana nagrada koju bi odabralo 84% ispitanika. Za 6% ispitanika dovoljna je i zahvala te poštovanje od strane nadređenih, dok bi ih isto toliko (6%) rado dobilo poklon paket. Bon za kupovinu proizvoda druge tvrtke odabralo je 3% ispitanika, a 1% ih je odabralo bon za kupovinu proizvoda vlastite tvrtke. 

Ispitanici smatraju da bi adekvatna božićnica u prosjeku trebala iznositi 1.845 kuna, što je 18% više nego prošle godine i 10% više od prosječne božićnice koja se očekuje ove godine (1.673 kune).

Gotovo polovica ispitanika (41%) božićnicu bi iskoristili za podmirenje osnovnih životnih troškova, dok bi njih 23% obavili kupnju božićnih darova. Čak 12% ispitanika bi božićnicom zatvorili dugovanja, 16% bi sebi nešto priuštili.

Blagdanske želje su nam usmjerene na pronalazak (novog) posla

Blagdani su dani kada nam često misli odlutaju u maštanje. Na pitanje što si najviše žele, a da je vezano uz posao i karijeru, 31% ispitanika odgovara da želi (novi) posao. Napredovanje priželjkuje 22% ispitanika, a 11% ispitanika želi poboljšanje poslovanja tvrtke u kojoj trenutno rade. Pokretanje vlastitog posla želja je za 15% ispitanika, a dodatno usavršavanje za njih svega 6%. Dobra je vijest da zadržavanje postojećeg posla želi svega 4% ispitanika, što je značajno manje nego prošle godine kada je to željelo 12% ispitanika, što upućuje na stabilizaciju na tržištu rada.

 

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 09:45:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2f95e6b9e03e1a248b45a7/80
Foto: HRT

"Nitko ne može zaustaviti gradnju Pelješkog mosta"

Do sada je poznato u javnosti da je najpovoljnija kineska ponuda, Butković je na to kazao da mediji pišu svašta i da trebamo pričekati da se procesi završe, trebamo biti legalisti i moramo poštivati proceduru

Kako će izgledati reforma cestarskog sektora, kada se konačno može očekivati početak gradnje Pelješkog mosta i hoće li doći do dogovora među taksistima? To su pitanja o kojima su u emisiji "U mreži prvog" na HRT-u govorili Oleg Butković, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, Nikola Dobroslavić, župan dubrovačko - neretvanski i Mijat Stanić, predsjednik Cestarskog sindikata. Urednica emisije je Eliana Čandrlić. 

Govoreći o problemu Pelješkog mosta gdje se ponavlja stara priča da se stvari stopiraju žalbama na odluke, Butković je rekao da je natječaj projekta u ovome trenutku, nakon zatvaranja financijske konstrukcije i nakon što je EK odobrila sredstva u 85 postotnom sufinanciranju cijeloga projekta, pred odlukom o odabiru izvođača i Hrvatske ceste završavaju taj proces te bi kroz nekoliko dana trebali imati donešenu odluku o izboru izvođača. 

- Paralelno s time se odvija i drugi proces, a to je izbor nadzora nad gradnjom Pelješkog mosta i jedna tvrtka sa 0 zaposlenih i temeljnim kapitalom od 10 kn je uložila žalbu na dokumentaciju, na natječaj o nadzoru, a to ni u kom slučaju ne zaustavlja proces donošenja odluke o izboru izvođača Pelješkog mosta, tako da u ovom trenutku očekujemo odluku i onda će se nastaviti proces izbora nadzora mosta. -  dodao je ministar. 

Butković je rekao da smo svi u Hrvatskoj senzibilni oko tog projekta jer  spajamo svoj teritorij i želimo to napraviti što prije, ali postoje mnogi kojima nije u interesu da Hrvatska sagradi Pelješki most. Postoje određene stvari koje se pokušavaju zaustaviti, ali Butković ocjenjuje da u ovome trenutku nitko ne može zaustaviti gradnju Pelješkog mosta - postoji i odluka Vlade RH o financiranju mosta koja je donijeta prije odluke EK-a da će ga Hrvatska sama isfinancirati ukoliko ne dobije podršku od EU-a. 

Dodao je da će odluka o izboru izvođača biti donešena ovih dana i nakon te odluke će se, ukoliko ne bude žalbi, zaključiti ugovor o gradnji mosta, nakon toga - po završetku postupka za nadzor - krenuti i gradnja. Na pitanje kada konkretno očekuje početak gradnje, ministar je rekao da je optimist i želi da krene što prije, no ne može utjecati na žalbe i kojekakve pravne smicalice. Ponovio je kako niti u jednom trenutku nije dovedena u pitanje izgradnja mosta, 100% je siguran da to ide i da nitko ne može zaustaviti. 

Do sada je poznato u javnosti da je najpovoljnija kineska ponuda, Butković je na to kazao da mediji pišu svašta i da trebamo pričekati da se procesi završe, trebamo biti legalisti i moramo poštivati proceduru. 

S obzirom da još postoji mogućnosti za žalbe i realno se može dogoditi da dođe do dodatnog odgađanja početka gradnje, Dobroslavić smatra da je bilo dosta otezanja s gradnjom Pelješkog mosta, on je prvi strateški projekt RH, za Dubrovačko-neretvansku županiju to je projekt svih projekata jer se time spajju s ostatkom Hrvatske, time će protok naših građana i turista ali i roba biti neometan i time ćemo postati i prometno i teritorijalno u pravom smislu sastavni dio RH. 

Neprihvatljivo je bilo kakvo odgađanje, uvjeren je i vjeruje i ministru Butkoviću i premijeru Plenkoviću da će se taj postupak završiti u najkraćem mogućem roku i moramo poštivati zakonske obveze i prava koja imaju ponuđači iako je žalba za radove nadzora smiješna i žalosna jer je nevjerojatno da jedna tako beznačajna tvrtka može otezati postupak javne nabave, no po zakonu je to moguće i poziva institucije, posebno državnu komisiju za javnu nabavu da brzo reagira i skrati postupak. Smatra da je potrebno donijeti i nove propise koji će onemogućiti ovakve situacije da jedna tvrtka s takvim referencama može otezati ovako važan projekt za RH. Cijeli članak pogledajte ovdje.

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 09:42:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .