Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/582779e21eea8f2ab68b45cd/80
Foto: Screenshot Youtube

Potrebica Vlahušiću: Zašto ste pogodovali privatnoj tvrtki s gradskim novcem?

Vlahušić mu je odgovorio da je riječ tek o mišljenju i da njemu tu ništa nije sporno

Predsjednik kluba vijećnika dubrovačkoga HDZ-a Marko Potrebica upitao je u ponedjeljak na sjednici Gradskog vijeća gradonačelnika Andru Vlahušića zašto je pogodovao tvrtki "Monte Mont" iz Osijeka i platio joj gotovo 13 milijuna kuna za obnovu kompleksa Lazareta bez provedene javne nabave, kako je upozoreno u nalazu Državne revizije za 2015., a Vlahušić mu je odgovorio da je riječ tek o mišljenju i da njemu tu ništa nije sporno.

Potrebica je istaknuo kako su vijećnici HDZ-a predložili da gradonačelnik na sjednici da izvješće vezano uz nalaze revizije jer su ondje istaknuti mnogi nedostatci, među ostalim, u projektima obnove Lazareta te u onima koji su vezani za najam tvrđave Revelina.

"Više puta smo upozoravali da je nešto 'pošlo naopako'. Gradonačelnik nas je uvjeravao kako je 'sve čisto' i da su radovi izvedeni kvalitetno, što nije točno. U izvješću Državne revizije dobili smo potvrdu svega što smo znali", rekao je Potrebica, podsjećajući da je projekt izmijenjen, a gradonačelnik je potrošio 13 milijuna kuna "pogodujući tvrtki 'Monte Mont'".

Gradonačelnik Andro Vlahušić odgovorio mu je kako je mišljenje Državne revizije upravo to – samo mišljenje.

"Mišljenje revizije je takvo i ne vidimo nikakav problem. Svaki papir u vezi s obnovom Lazareta je parafiran i potpisan od strane suradnika u Gradu Dubrovniku, isto kao i u slučaju Revelin. Kada smo dobili dopuštenje Gradskog vijeća, tada smo tražili od svih ljudi u tom procesu - pročelnika, stručne službe koja je vodila javnu nabavu, tražio sam ovjerene izjave javnih bilježnika da je sve u skladu sa zakonom, a kad je tih šest, sedam ljudi donijelo te izjave, odlučio sam potpisati odobrenje plaćanja. Svaki od njih je znao da je bila rasprava na Gradskom vijeću i da je podignuta kaznena prijava. Zar mislite da sam im zavrtao ruke da garantiraju da je sve sukladno zakonu?" upitao je Vlahušić.

U vezi s nepravilnostima u slučaju zakupa tvrđave Revelina, za što Uskok tereti Vlahušića da je pogodujući poduzetniku Lukši Frankoviću oštetio Grad Dubrovnik za najmanje tri milijuna kuna, gradonačelnik je odgovorio kako je prilikom sklapanja novog ugovora tražio mišljenje Katedre za trgovačko pravo Sveučilišta u Zagrebu.

"Što se tiče Revelina, kada je istekao stari ugovor o zakupu za Revelin, u Gradu je postojalo desetak različitih mišljenja, onda sam tražio i mišljenje Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i po njihovoj preporuci donesena je odluka. Nisam slušao nikoga osim te katedre i njihove preporuke", rekao je Vlahušić.

Predsjednik Gradskog vijeća Mato Franković (HDZ) rekao je kako ga posebno zabrinjava činjenica da se Grad Dubrovnik nije očitovao Državnoj reviziji. Rekao je kako Državna revizija smatra da je Grad sa zakupcem Revelina trebao sklopiti novi ugovor isključivo na onaj prostor koji je bio u izvornom ugovoru, bez dodataka ugovora, te je naveo dio nalaza Državne revizije po kojem su sporni radovi u kompleksu Lazaretima izvedeni prije nego što je za njih raspisana javna nabava.

"Optuživalo nas se za politikanstvo kad smo to isto tvrdili. Želimo da se Lazareti obnove, ali sukladno pozitivnim zakonskim propisima. To su ozbiljni propusti Gradske uprave, a odgovorna osoba je gradonačelnik", ustvrdio je Franković.

Pero Vićan rekao je kako je Državna revizija i 2013. dala mišljenje koje je Gradska uprava ignorirala, a ustvrdio je i kako se gradonačelnik Vlahušić okružio radno nesposobnim pojedincima.

"To je rezultat koktela neposobnosti gradske vrhuške koja slijepo sluša naputke", dodao je.

Vlahušić je na prozivke ponovio kako je vjerovao mišljenju Pravnog fakulteta, dodajući kako se od njega očekuje da bude "Übermensch" (nadčovjek).

"Nije Državna revizija Sveto pismo", rekao je, ističući kako je Zakon o lokalnim izborima koji ga sprječava u kandidaturi na sljedećim lokalnim izborima zbog pravomoćne presude u aferi Šipan donesen jer Dubrovnik "ima 41 milijun kuna viška u proračunu".

Pero Vićan, inače suosuđenik u aferi Šipan, rekao je Vlahušiću kako je sebi umislio da se Zakon o lokalnim izborima donio zbog njega, a istaknuo je kako se ni on zbog tog zakona neće moći kandidirati.

Matija Ćale-Mratović (HNS) rekla je braneći Vlahušića kako su u nalazu Državne revizije zaista utvrđene "proceduralne pogreške", ali uvjetna mišljenja kakvo je dobila dubrovačka Gradska uprava, istaknula je, česta su stvar u Hrvatskoj.

"Tamo gdje se radi, ima i pogrešaka, uvjetna mišljenja Državne revizije češća su tamo gdje su kompleksniji sustavi. Da se Lazareti nisu radili, ne bi ovo ni bilo, a vas najviše boli što je najveći dio Lazareta obnovljen u mandatu gradonačelnika Vlahušića", rekla je Ćale-Mratović i dodala kako Gradsko vijeće ne može biti sudac i porota te kako postoje institucije koje trebaju utvrditi je li nastala materijalna šteta.

Mato Franković pitao ju je zašto misli da se Lazareti nisu mogli obnoviti u skladu sa zakonom, a Potrebica je demantirao da je HDZ ikada podnio ikakvu kaznenu prijavu protiv Vlahušića u vezi s Lazaretima. Dodao je kako su jedino javno upozoravali na ono što je utvrdila i Državna revizija.

Prijedlog da gradonačelnik date izvješće o nalazima revizije prihvaćen je većinom glasova uz protivljenje Vlahušićeve lijeve koalicije koju vode HNS i SDP.



Facebook komentari

hr Mon Dec 19 2016 22:06:40 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58e88aa8b47398ad0a8b4574/80

Na autocesti od Posedarja prema Zagrebu kolona 24 kilometra

Velike kolone..

Vrlo je gust promet na cestama u smjeru mora i unutrašnjosti: na autocesta A1 od čvora Posedarje u smjeru Zagreba kolona je oko 24 kilometra, a povremeno su zastoji između čvorova Karlovac i Bosiljevo 2 te između čvorova Maslenica i Zadar 1 u smjeru mora, izvijestio je Hrvatski autoklub (HAK).

Pred naplatom Lučko u smjeru Zagreba kolona je oko 5 km.

Na autocesti A3 Bregana-Lipovac pred graničnim prijelazom Bajakovo kolona je oko 6 km. Na autocesti A7 Rupa-Diračje pred naplatom Rupa u oba smjera kolona je oko 500 metara; prema graničnim prijelazima Kaštel i Plovanija kolona je oko 6 km, a dijelom se proteže na Istarski ipsilon.

Na Krčkom mostu kolone u oba smjera su dugačke oko 4 km; tunel Učka u smjeru Rijeke kolona je oko 4 km, navodi se u izvješću od 12,30 sati.

Facebook komentari

hr Sat Jul 29 2017 13:31:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c3aeeab47398d4b38b45fa/80
Foto: žrnovnica.hr

Stigli rezultati analize vode s Jadra i Žrnovnice

Ministarstvo zdravlja naložilo je dodatnu provjeru koncentracije dioksina i rezultati su pokazali kako je voda sanitarno ispravna.
Dr. Ivana Bočina iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo nakon laboratorijskih testova poručila je kako građani mogu biti mirni jer je voda iz Jadra i Žrnovnice ispravna za piće i bez dioksina. 

Dioksin je kemijski spoj koji ima vrlo opasan utjecaj na ljudsko zdravlje, a čak 30 vrsta smatra se otrovnima. Takvi spojevi nastaju izgaranjem organskih tvari, organskih otpadaka pri spaljivanju otpada, ili su proizvod prirodnih procesa poput vulkanskih erupcija i šumskih požara. 
Utvrđivanje razine dioksina u vodi inače nije propisano Pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti voda za ljudsku potrošnju, a ni po Zakonu o vodama.



Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 20:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/55a0e1ac3b94ea0b008b4e4d/80
Foto: Darko Tomas / CROPIX

Nastavljaju se velike gužve

Godišnji odmori i praznici počinju u nekim dijelovima Njemačke, pa se opet veći priljev turista očekuje s tog područja.
Promet je od petka ujutro pojačan u smjeru prema moru, ali je mjestimično pojačan i u smjeru unutrašnjosti. Na ulasku na autocestu A1 u Lučkom nema zastoja, ali se vozi u koloni na dionici između Karlovca i Zagreba. Prema informacijama HAK-a najveće gužva očekuje se u subotu, 29. srpnja od najranijeg jutra. Najveći broj turista očekuje se iz Austrije, Češke, Slovačke.  U nekim njemačkim pokrajinama počinju ljetni praznici i godišnji odmori pa se očekuje veći priljev turista sa tih područja. 


U subotu, 29. srpnja osim jakog prometa u smjeru istoka, bit će ga i u smjeru mora, sa značajnim čekanjima na sljedećim mjestima:

A2 Zagreb-Macelj na naplati Zaprešić,
A3 Bregana-Lipovac,
A4 Zagreb-Goričanna naplati Sveta Helena,
A7 Rupa-Rijekana naplati Rupa;

Autoceste A1 Zagreb-Split-Ploče i A6 Rijeka-Zagreb između naplate Lučko i čvora Bosiljevo 2; zagrebačka obilaznica (A3) iz smjera čvora Jankomir i Buzin u smjeru naplate Lučko; Istarski ipsilon (A8 i A9), u smjeru graničnih prijelaza Kaštel i Plovanija; granični prijelazi sa Slovenijom (Bregana, Macelj, Rupa, Kaštel), Bosnom i Hercegovinom (Metković, Zaton Doli, Klek, Slavonski Brod, Stara Gradiška…), Srbijom (Bajakovo i Tovarnik) i Crnom Gorom (Karasovići); duž Jadranske magistrale (DC8)u blizini turističkih središta, te na Krčkom mostu.

Također u  lukama Zadar i Split , te na pristaništima za sjeverno i srednjodalmatinske otoke. Gužve u subotu počinju od jutra, od 4-13 sati u smjeru mora, a oko podneva kreću gužve u smjeru Zagreba.

HAK savjetuje da se za putovanje u smjeru mora bira petak u popodnevnim satima, ili subota poslijepodne, dok je za povratak s mora najbolja nedjelja prijepodne.

Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 16:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/597b1cf3b9e03ef2498b45ee/80
Foto: Pixabay

Policija treba zaštititi nacionalne interese i odmah deblokirati promet

Svatko ima pravo na prosvjed, ali ne i blokirati prometnice
Ponovljena, krajnje sebična i bezobzirna blokada prometnica, u srcu sezone, od strane taksista, pod krinkom spontanog okupljanja, koja ugrožava temeljna prava građana i turista te udara u najvitalniju hrvatsku gospodarsku granu, praveći golemu izravnu i neizravnu štetu te ugrožavajući nacionalne interese, teško kompromitira policiju., kaže prometni stručnjak Željko Marušić

Stječe se dojam da tolerira ovu pogubnu situaciju te nije u stanju zaštititi građane i osigurati normalno funkcioniranje prometnog sustava. Pokazala se nespremnom, tim više što su "spontane" blokade turističkog prometa bile višestruko najavljene.

Sloboda kretanja temeljno je ljudsko pravo, a svaka namjerna, organizirana blokada prometnica, bez obzira na razloge i povod, kazneno je djelo s elementima terorizma.

Uz sve gubitke i štetu koja nastaje, trenutačne i dugoročne, a treba je procijeniti i procesuirati, maltretiranje građana i turista može imati štetne i opasne efekte za zdravlje, pogotovo onima kojima su blokade zapriječile odlazak do medicinskih ustanova.

To je i atak na sigurnost, jer nervira vozače, a mnogi će potom izgubljeno vrijeme nastojati nadoknaditi brzom i nesmotrenom vožnjom.

Stoga policija treba odmah poduzeti sve što treba da se uspostavi normalni promet na blokiranim turističkim prometnicama te procesuiranjem počinitelja i ostalim mjerama spriječiti ponavljanje sličnih nemjerljivo štetnih događanja.

Ovakva blokada pokazuje da nisu svi građani jednakovrijedni. Umirovljenici s najnižim mirovinama, potplaćeni učitelji, poduzetnici koji su propali zbog poslovanja s Agrokorom, armija nezaposlenih..., zašto oni također ne bi blokirali prometnice radi ostvarivanja svojih prava?! No, oni nemaju ni prometnih sredstava ni teške mehanizacije za to.

Zbog toga treba jasno i odlučno kazati da svi u Hrvatskoj imaju jednaka prava prosvjedovati, ali isključivo po zakonu i nitko nema pravo blokirati prometnice! Ovo je i razlog da se u hitnu saborsku proceduru uputi izmjena zakona kako bi se organizirana i ciljana blokada prometnica tretirala kao kazneno djelo.

Istodobno treba ubrzati i intenzivirati mjere kako bi se hrvatskim građanima i turistima osigurao što jeftiniji taksi prijevoz, odnosno bilo kakva alternativna opcija usklađena sa zakonom. Za sigurnost prometa i smanjenje stradavanja to je važnije od svih ostalih mjera zajedno.

Hrvatska je desetljećima pri dnu europske cestovne sigurnosti, uvelike jer smo cijelo to vrijeme imali bahato preskup taksi prijevoz. Za to je, uz mnoge taksiste koji su navikli "derati" putnike, lagodno radeći bez udruživanja i dijeljenja resursa, kriva i država, zbog prevelikih davanja i nepotrebno zakomplicirane, restriktivne  procedure za taksi prijevoz., zaključio je Marušić

Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 13:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .