Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c8fbd9729111cd80f8b45d0/80

PITAJTE NUTRICIONISTE: Nova kolumna koja će vam pomoći da počnete voditi brigu o prehrani!

Mladi nutricionisti pomoći će vam u svim nedoumicama koje često imamo kada su u pitanju prehrambene navike

Ljeto nam se bliži, a topliji dani znače samo jedno - vrijeme je za vježbanje i brigu o prehrani. Kako smo često bombardirani sadržajima o teretanama, vježbanju i zgodnim tijelima, ali i o zdravoj prehrani odlučili smo pokrenuti nešto novo i drugačije pa ćete tako svakog ponedjeljka moći pročitati zanimljive tekstove mladih nutricionista Roka Marovića i Nikole Talana koji vam mogu biti od velike koristi.

Roko i Nikola pokrenuli su “Nutrivision”- nutricionističko savjetovalište koje pruža savjete o prehrani. 

Nutrivision ima za cilj pružiti stručne savjeta u cilju optimizacije zdravlja, kliničkih stanja i bolesti, gubitka tjelesne mase, poboljšanja sportskog performansa te općenite promjene životnih, točnije prehrambenih navika.  

Glavna filozofija im je pružanje jednostavnih, praktičnih i korisnih informacija temeljem „pojednostavljivanja“ znanstvene teorije te razbijanja glavnih „mainstream“ dogmi te rastućeg broja prehrambenih mitova, laži i dezinformacija vezanih uz prehranu.

Za početak, odlučili smo vam predstaviti članove time koji će nam otkriti zanimljivosti koje do sada nismo znali.

Kako ste se odlučili za studij nutricionizma? 

Zapravo kod obojice je riječ o istom razlogu, kombinacija strasti i znatiželje.  S obzirom da smo oboje tijekom srednje škole bili aktivni nogometaši, a po karakternoj prirodi perfekcionisti, osim standardnih treninga u klubu, tražili smo i druge načine kako poboljšati izvedbu na terenu. Nekako s uvođenjem dodatnih treninga snage i stabilnosti, na red je došla i sponzaja o važnosti pravilne prehrane. A kada je već samo minimalna promjena prehrambenih navika, rezultirala većom izdržljivošću, bržim oporavkom te smanjenjem udjela masnog tkiva, znali smo da je to to. Znatiželja je prema hrani i nutrijentima samo rasla, s vremenom prelazeći u strast tako da je upis studija nutricionizam na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu bio logičan slijed događaja.

Koliko je u današnjem vremenu teško paziti na prehrambene navike?

S obzirom na sve užurbaniji, zaposleniji i stresniji stil života, očigledno je kako svakodnevno vođenje računa o pravilnoj prehrani nije najjednostavnija stvar na svijetu.

S druge strane trebamo priznati kako je moderno društvo presložilo evolucijski uvjetovane životne prioritete pa u tom kontekstu ispada kako je umjesto razmišljanja o tome kako što kvalitetnije jesti, danas postalo važnije što odjenuti ili obući, u koji kafić popiti kavu te koju objavu postaviti na društvenim mrežama.

 U početku primjena zdrave prehrane možda i može biti mrvicu opterećivajuća, ali uz malo dobre volje, soli u glavi te organizacije s vremenom to postane navika, odnosno stil života, a indirektno brojnim pozitivnim učincima poboljša vašu produktivnost u ostalim životnim aspektima. Win-win situacija.

Koliko vaši savjeti djeluju na klijente? 

Iako su savjeti samo mali djelić cjelokupnog programa prehrane koji pružamo našim klijentima, možemo generalno reći kako smo jako zadovoljni pridržavanjem novih prehrambenih obrazaca naših klijenata, a najbolji su dokaz njihovi rezultati koji se pozitivno odražavaju na njihovo tjelesno, ali i mentalno zdravlje. Osim klijenata djelujemo i na velik broj ljudi koji nas prati na društvenim mrežama, u sklopu kojih radimo edukativne objave te nam se gotovo svakodnevno netko javi sa iskrenim zahvalama.

Što bi po vama zapravo značila parola “zdravi način života”?

Iako će mnogi na prvu poistovjetiti “zdrav način života” s opsesivnim treniranjem te brojanjem kalorija to zapravo može biti kontraproduktivno negativno utječući na sociološke i psihološke aspekte života pojedinca. Živjeti zdravo u suštini označava način život koji omogućava što kvalitetniji i što dulji životni vijek pojedinca pa iako univerzalna formula za ostvarivanje istog ne postoji, već su umjerena tjelesna aktivnost, pretežito raznovrsna i cjelovita prehrana uz dovoljnu količinu sna, dobro raspoloženje te dobro društvo, odlični preduvjeti za to.

Je li istina da je prehrana važnija nego aktivno vježbanje?

Prava je istina da jedno bez drugog ne ide, odnosno jednako su važni. Možeš imati savršeni trening program, ali ako ne unosiš dovoljno potrebnih prehrambenih nutrijenata napredak, odnosno rezultati će izostati. Naravno, vrijedi i obrnuto.

Generalno gledano, vode li Hrvati brigu o prehrani/zdravom načinu življenja? 

S obzirom da smo jedna od “najdebljih” nacija, definitivno možemo bolje jesti i biti više tjelesno aktivni ! Ali nekako je u zadnje vrijeme popularno biti “fitness lik”, stoga se sve više ljudi okreće rekreativnom sportu (gym, škole trčanja, crossfit…) pa možemo reći eto konačno nekakve zdravstvene koristi od praćenja globalnih trendova !

Svakog ponedjeljka očekujte zanimljivu temu iz područja nutricionizma, a uz to Roku i Nikoli možete postaviti i pitanja u vezi prehrambenih navika na koja će vam vrlo rado odgovoriti. Pitanja možete postaviti u komentare na Facebook objavu ili poslati na mail info@dalmacijanews.hr



hr Mon Mar 18 2019 16:47:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc1f31229111c1c5d8b4582/80
Foto: Pixabay

Popularan način vježbanja može izazvati ozljede koljena i zglobova

Novo istraživanje pokazuje da težak trening, loša kondicija i slabo istezanje mogu izazvati ozljede kod puno vježbača

Intervalni trening visokog intenziteta (HIIT) je za vježbanje kao kolagen u prehrani. U posljednje vrijeme jako popularan među vježbačima i to zbog dobrih razloga. Sastoji se od izmjeničnih kratkih nizova aktivnosti s kratkim razdobljima odmora s kojima se povećava izdržljivost i pojačano sagorijevaju masnoća. Nedavno je utvrđeno da učinkovito smanjuje naslage na trbuhu, ali postoji i jedna loša strana ovakvog načina vježbanja - povećava se rizik od ozljeda. 

Novo istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Sports Medicine and Physical Fitness otkrilo je da je HIIT odličan za jačanje kondicije i izgradnju mišićne mase, ali i da uzrokuje veliki broj ozljeda osobito uganuća, naprezanja koljena i gležnjeva te ozljede ramena. Istraživači su analizirali podatke od 2007. do 2016. i otkrili da se broj ozljeda povećava svake godine. 

"Ove vježbe se predstavljaju kao da odgovaraju svima. Međutim, mnogi sportaši osobito amateri nemaju fleksibilnost, pokretljivost, osnovnu snagu i razvijene mišiće za izvođenje ovih vježbi. Postoje jaki dokazi da ove vrste ozljeda, posebno kod ponavljajućih preopterećenja koljena, mogu dovesti do osteoartritisa", kaže koautor istraživanja Joseph Ippolito za Mbgmovement

Uz ovakav trening, lošu kondiciju, loš oporavak od vježbanja i preopterećenja mišića lako može doći do ozljeda. Stručnjaci upozoravaju da ne treba izbjegavati ove treninge, ali treba stvoriti rutinu vježbanja, pojačati fleksibilnost uz istezanje i stvoriti snagu i ravnotežu kroz manje zahtjevne vježbe te se zatim odlučiti na HIIT, piše zivotistil.hr

hr Thu Apr 25 2019 19:49:28 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f0bf7cb473983b228b4661/80

Djelatnik Hitne pomoći otkrio trik koji može spasiti život djeteta

Uz jedan trik vezan za dječju sjedalicu u automobilu možete spasiti život svog djeteta

Na Facebooku je osvanulo upozorenje djelatnika Hitne pomoći koji je roditeljima otkrio trik kojim mogu spasiti svoje dijete. 

- Često dođemo do sudarenog automobila u kojem su djeca, a premlada su da znaju bilo kakve informacije, a roditelji nisu pri svijesti", započeo je. 

Objasnio je da, u slučaju sudara, život djeteta može biti spašen ako su vitalne informacije lako dostupne. Roditelji bi zato trebao zakačiti papirić ili tkaninu na dječju sjedalicu u automobilu. 

Na tome bi trebali napisati sve ključne informacije potrebne u slučaju nesreće: ime djeteta, datum rođenja, imena roditelja, kontakte za hitne slučajeve i sva medicinska stanja. 

Ne samo da će to pomoći timu Hitne pomoći da identificiraju dijete, ali također im puno znači u tretiranju djeteta. Alergije na lijekove i druge supstance trebali bi napisati negdje, kao i sva druga kronična stanja. 

- Potrebne su vam dvije minute, a možete spasiti život svog djeteta", dodao je djelatnik. 

Roditelji su brzinom munje počeli dijeliti korisne informacije, a mnogi su već dodali natpise na svoje sjedalice, piše zivotistil.hr

hr Thu Apr 25 2019 17:11:22 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc18d7829111cfc5b8b4594/80
Foto: PIXABAY

Određuje vaša kilaža: Evo koliko vode dnevno trebate piti da biste lakše skinuli kilograme

Uspješnost dijete povećava se s unosom dovoljne količine vode, a koliko vode točno morate popiti, određuje vaša kilaža.

Svaka dijeta i način mršavljenja podrazumijeva i ispijanje dovoljnih količina vode, a prema općoj računici preporučeni dnevni unos vode su dvije litre, odnosno osam čaša vode. No želite li uvelike povećati svoje šanse za mršavljenje i uspjeh dijete te iz vode izvući maksimum, u obzir morate uzeti svoju tjelesnu težinu, odnosno kilograme i prema toj brojci odrediti koliko točno vode morate popiti.

Evo koliko vode dnevno vaše tijelo treba da biste smršavjeli s obzirom na vašu tjelesnu težinu:

60 kilograma - 2 litre vode (5-6 serviranja vode od 3,5 decilitra)

65 kilograma - 2,1 litra vode (oko 6 serviranja vode od 3,5 decilitra)

70 kilograma - 2,3 litre vode (oko 6 serviranja vode od 3,5 decilitra)

75 kilograma - 2,5 litre vode (oko 7 serviranja vode od 3,5 decilitra)

80 kilograma - 2,6 litre vode (oko 7 serviranja vode od 3,5 decilitra)

85 kilograma - 2,8 litara vode (oko 8 serviranja vode od 3,5 decilitra)

90 kilograma - 3 litre vode (oko 8 serviranja vode od 3,5 decilitra)

95 kilograma - 3,2 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

100 kilograma - 3,3 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

105 kilograma - 3,4 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

110 kilograma - 3,6 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

115 i više kilograma - 3,7 litre vode (10-11 serviranja vode od 3,5 decilitra)

Savjeti kako da tijekom dana unesete dovoljnu količinu vode i tako zadovoljite važno pravilo svake dijete:

1. Prije svakog obroka popijte dvije čaše vode od 2,5 decilitra. Jedete li triput dnevno na taj način unijet ćete 1,5 litru vode.

2. Ujutro čim se probudite i navečer prije spavanja popijte dvije velike čaše vode i na taj način unijet ćete do 1 litru vode.

Savjet: Ako se zbog vode koju popijete prije spavanja budite noću jer morate mokriti, tu čašu vode popijte također ujutro. Za još bolji učinak vodi možete dodati limun ili druge dodatke, piše Zadovoljna.hr

hr Thu Apr 25 2019 12:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc16f7829111c445a8b45ed/80
Foto: circusnext

Otvoren europski natječaj poznate pariške organizacije za umjetnike i grupe u produkciji predstava suvremenog cirkusa

Circusnext PLaTFoRMa, posvećena razvoju i promociji suvremenog cirkusa u Europi, otvorila je natječaj za dodjeljivanje sredstava za produkciju predstava neafirmiranih suvremenih cirkuskih autora u ediciji 2019./2021. Rok prijave projekata je 7. lipnja 2019. godine u 12:00 sati (GMT + 1).

Prijaviti se mogu svi pojedinci ili grupe koji ispunjavaju sljedeće kriterije prihvatljivosti:

TKO?

- punoljetni umjetnici s prebivalištem u Europi

- projekt se može prijaviti individualno ili ispred umjetničke grupe (postojanje pravnog oblika djelovanja nije uvjet)

- umjetnici ne smiju biti studenti cirkuskih akademija u trenutku prijave (također, formalno cirkusko obrazovanje nije uvjet za prijavu)

- umjetnici ne mogu biti Jeunes Talents Cirque Europe ili circusnext laureati iz prethodnih edicija

- neafirmirani umjetnici*

- umjetnici koji su slobodni za izvedbe na selekcijskom tjednu u Neerpeltu (11. - 16. svibnja 2020.) i završnoj javnoj prezentaciji u Parizu (21. – 23. siječnja 2021.)

*Neafirmirani suvremeni cirkuski umjetnici su:

- oni umjetnici koji nemaju izrazitog izvedbenog međunarodnog iskustva s prijašnjim produkcijama

- oni umjetnici koji za produkciju predstave koju prijavljuju ili prijašnje produkcije nisu primili izdašnu produkcijsku potporu od tijela lokalne, regionalne i nacionalne samouprave

Kriterij neafirmiranosti primjenjuje se na sve članove skupine koji su navedeni kao autori projekta (ako je jedan od autora projekta afirmirani umjetnik takva prijava neće biti prihvatljiva). Isto tako out-side-eye koji je afirmirani umjetnik i uz to je naveden kao koautor projekta čini projekt neprihvatljivim.

KAKAV PROJEKT?

- projekt produkcije predstave suvremenog cirkusa koja je u fazi kreacije (predstava ne smije već biti premijerno izvedena i njena premijera ne smije biti planirana prije završne javne prezentacije u Parizu (siječanj 2021.))

- projekt koji se realizira u jednoj od ovih EU zemalja

(projekt se prijavljuje pod onom zemljom u kojoj se njegov najveći dio realizira ili odakle umjetnici potječu/žive)

Kriteriji odabira projekata su:

- originalnost projekta (kreativnost, singularnost)

- koherentnost i relevantnost

- kvaliteta izvedbe (umjetnička izvrsnost, kvaliteta tehničke izvedbe i prisutnosti na sceni) te

- sposobnost da se projekt dovede do realizacije.

KAKO i KADA SE PRIJAVITI?

Prijavnica s obaveznom dodatnom dokumentacijom šalje se online putem circusnext internet stranice.

Detaljne upute o prijavi i o projektu nalaze se na linku.

Prijave su otvorene do 7. lipnja 2019. godine, do 12:00 (GMT +1).

Umjetnici koji se prijavljuju ispred sljedećih zemalja: Hrvatska, Srbija, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Albanija, Sjeverna Makedonija za sva pitanja mogu se obratiti regionalnim partnerima na projektu na mail circusnextbalkan@gmail.com  ili direktno koordinatoru projekta na info@circusnext.eu.

Potpora 

Podrška circusnext PLaTFoRMe ostvaruje se kroz financijsku potpore za produkciju predstava suvremenog cirkusa, rezidencijske potpore s work-in-progress prezentacijama diljem Europe, mentorstva, umrežavanja s međunarodnim stručnjacima s područja suvremenog cirkusa i povećanja vidljivosti tj. promocije rada circusnext laureata i predselektiranih umjetnika/grupa.

Razlika u potpori između šest laureatskih i šest predselektiranih umjetnika/grupa je u financijskoj potpori za produkciju predstave i sudjelovanju na završnoj prezentaciji u Parizu.

Kalendar projekta:

Rezultati prvog kruga selekcije biti će poznati u rujnu 2019. godine. U studenom 2019. godine članovi circusnext PLaTFoRMe održat će selekcijski sastanak na kojem će odlučiti o 12 predselektiranih umjetnika/grupa. Tim umjetnicima biti će pružena rezidencijska potpora s work-in-progress prezentacijama diljem Europe radi pripreme izvedbenog materijala za selekcijski tjedan u belgijskom gradu Neerpeltu od 11. do 16. svibnja 2020. godine. Na selekcijskom tjednu umjetnički žiri projekta odabrat će 6 laureata edicije 2019-2021 koji će osigurati financijsku potporu za produkciju predstave suvremenog cirkusa.  U siječnju 2020. godine laureati projekta predstavit će se na završnoj prezentaciji u Parizu koju posjeti više od 500 programatora, distributera i (ko)producenata iz sektora.

circusnext PLaTFoRM projekt je financiran sredstvima Kreativne Europe, kroz podprogram platforme, u iznosu od 500.000,00 €. Projekt je započeo 1. studenoga 2017. godine i završava 3. listopada 2021. godine.

Projektom koordinira pariška organizacija circusnext, a u projektu sudjeluje 22 organizacija iz 15 europskih zemalja – La Breche, La Cascada, La Grainerie,  (Francuska), Circuscentrum, Espace Catastrophe, Latitude 50 (Belgija), Circus Futures (Engleska i Irska), Cirqueon (Češka), Sarabanda (Italija), Festival Circolo (Nizozemska), Subtopia (Švedska), Cirko (Finska), Festival Perspectives, STAMP festival, Tollhaus Karlsruhe (Njemačka), Centro Cultural Vila Flor, Teatro da Didascalia (Portugal), Lithuanian Dance Information Centre (Litva), Workshops of Culture of Lublin (Poljska), zagrebačka Cirkorama, beogradska Cirkusfera i splitski ROOM 100.

CircusNext PLaTFoRM nastavak je projekata Circus Next i Jeunes Talents Cirque Europe kroz koji je europska suvremena cirkuska scena identificirala i podržala osam generacija umjetnika, ukupno 84 umjetničke grupa iz Europe, od kojih su neki izrasli u prave zvijezde suvremene cirkuske scene.  U ediciji 2017/2019 slovenska cirkuska grupa MISMO NISMO odabrana je kao jedan od laureata projekta.


hr Thu Apr 25 2019 10:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .