Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58f4dd1fb4739866338b4588/80
Foto: TZ Pašman

Traže se investitori: Projekti vrijedni 2,6 milijardi eura, na Pašmanu bi gradili resort s 4000 kreveta

Od ukupno 105 investicijskih projekata u novom katalogu Hrvatske gospodarske komore najviše je projekata u turizmu
Primorsko-goranska županija traži ulagače u cjelinu koju će činiti sportski centar Platak, Automotodrom Grobnik te Golf teren Dubina. - piše Poslovni.hr

Od ukupno 105 investicijskih projekata u novom katalogu Hrvatske gospodarske komore najviše je projekata u turizmu koji su ukupno teški 2,6 milijardi eura, te turističkoj infrastrukturi za koju se traže ulaganja u iznosu od oko 1,5 milijardi.  

Najskuplji projekt za kojeg se preko HGK traže ulagači već je dobro poznat Hrvatski san Vicenca Blagaića, koji ne odustaje od projekta za koji već dugo traži investitore, dodatno ohrabren nakon što je lani riješio spor s Erste bankom. U katalogu se navodi da je za projekt otkupljeno zemljište, te je uz riješenu prostorno-plansku dokumentaciju to najspremniji turistički projekt koji može započeti s realizacijom. Samo trebaju pronaći investitora koji su u Dubrovačkom primorju spremni uložiti 920 milijuna eura.

430 milijuna eura vrijedan je projekt Pašman Rivijera

Drugi projekt je Pašman Rivijera koji stoji oko 430 milijuna eura i uključuje gradnju turističkog resorta s 4 tisuće kreveta do čak sedam zvjezdica s popratnim sadržajima na kopnu i moru, uključujući čak i most između Pašmana i kopna. Nositelj projekta je općina Pašman, a čini se da su se pojavili i neki ulagači, jer se uskoro očekuje međunarodni natječaj za pronalazak investitora. Najviše projekata dolazi iz Primorsko-goranske županije, gdje se traže ulagači u Zračnu luku Rijeka, Marinu Brajdica te cjelinu koju će činiti sportski centar Platak, Automotodrom Grobnik te Golf teren Dubina. Predviđa se igradnja ski centra Vrbovsko, a vrijednost projekata premašuje 0,5 mlrd. eura.

Toplice Sveti Martin traže ulagača koji bi investirao 32 milijuna eura u Spa & Sport Resort Sveti Martin. Ističu da je investicija nužna kako bi dostigli konkurenciju koja kontinuirano investira u inovacije i unaprjeđenje sadržaja, a cilj im je privlačenje kupaca ne samo iz regije i Europe, već i one s Bliskog istoka i Rusije. Plan je izgradnja lifestyle hotela, kampa, wellnessa, grijanog nogometnog igrališta, ali i izgradnja infrastrukture koja će podrazumijevati energetsku samostalnost, odnosno termalne bušotine i solarnih panela.

Golf i megajahte

Marlera i Terra Istriana trebaju 300 mil. eura 

Uz projekt golf resorta Marlera koji se predviđa već dugih 18 godina, a za čiju realizaciju bivši nogometni reprezentativac Dražen Ladić treba 100 milijuna eura, u Istri se traže investitori za projekt Terra Istriana vrijedan 200 milijuna eura. Na lokaciji kraj Umaga predviđa se izgradnja naselja s 2270 ležajeva uz dodatne sadržaje, marine do 199 vezova s mogućnošću smještaja megajahti, a kao glavnu značajku projekta Terra Istriana u katalogu navode jezero, koje s poljoprivrednom djelatnosti čini dio kompleksa. - piše Poslovni.hr

Facebook komentari

hr Mon Apr 17 2017 20:13:42 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/591c32e1b9e03ece108b4586/80
Foto: Poslovni.hr

Turisti i Splićani otkrili novo zanimljivo mjesto u gradu

U samo godinu dana, organiziranim izletima splitski 'škver' posjetilo je više od 1500 ljudi

S obzirom na to da je veliki interes domaćih i stranih gostiju za boravak u Splitu posljednjih godina, adventski slogan 'Split je hit, dođi u Split' može se primijeniti i na Brodosplit. U samo godinu dana, organiziranim izletima splitski 'škver' posjetilo je više od 1500 ljudi. - piše Poslovni.hr

Najbrojnije su osnovne, srednje škole i fakulteti iz Splita, ali i obrazovne ustanove iz Benkovca, Zadra, Dubrovnika, Brača, Korčule, Jastrebarskog i Zagreba. Mnoge su turističke agencije, domaće i strane u svoje programe uvrstile i posjet Brodosplitu, i njihov se broj iz godine u godinu stalno povećava. Najveći interes iskazuju gosti iz Slovenije, ali ima dolazaka iz Austrije, Francuske, Njemačke, Belgije, Švicarske i Češke, i u zadnje vrijeme zanimljivi individualni posjeti iz SAD-a, Brazila, Izraela i Poljske.

Na preko pola milijuna četvornih metara, kolika je kopnena površina splitskog brodogradilišta, moguće je kao rijetko gdje u Europi doživjeti i upoznati se s kompleksnošću procesa gradnje broda, od dopremanja materijala, rezanja čelika, izrade blokova, montaže na navozu, do porinuća i opremanja na opremnoj obali.

U dvosatnom obilasku posjetitelji se najprije upoznaju s modelima brodova, kojih je više od 70 sačuvanih u 'muzeju brodogradilišta', a potom se svima podijele zaštitne kacige i prošetaju se proizvodnim halama i razgledaju novogradnje. Oduševljenje brojnih posjetitelja izazivaju projekti izgradnje čeličnih brana za sprečavanje utjecaja plime na grad Veneciju i najvećeg jedrenjaka na svijetu, čije je porinuće zakazano za 10. lipnja ove godine.

Trebat će vremena za srediti dojmove, jer ono sve što su posjetitelji čuli o Brodograđevnoj industriji Split nije ni blizu dojmova koji se stekne unatoč tako kratkom posjetu. Najave dolazaka protežu se sve do jeseni, a tada nastupa i nova školska godina i sve popularnija terenska nastava u Brodosplitu.- piše Poslovni.hr

Facebook komentari

hr Wed May 17 2017 14:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/590a4273b47398726e8b4625/80
Foto: Zadarski list

Zadar je "pametniji" od New Yorka i Londona

Uz obično telefoniranje, građani Zadra ubuduće mogu bezbrižno plaćati kreditnim i debitnim karticama ponuđene usluge

U sklopu projekta Smart City Zadar - Pametni grad Zadar, u Zadru su postavljene prve pametne govornice u Hrvatskoj. Zamišljeno je da građanima i turistima služe kao izvor svih potrebnih lokalnih informacija uz niz inovativnih ICT usluga nove generacije. - piše Zadarski.hr

Hrvatski telekom morao je, zapravo, ispoštivati zakonsku obvezu postavljanja telefonskih govornica, ali su u međuvremenu obične govornice osnažili dodatnim sadržajima. Uz obično telefoniranje, građani Zadra ubuduće mogu bezbrižno plaćati kreditnim i debitnim karticama ponuđene usluge, i to zahvaljujući rješenju Hrvatske poštanske banke. Kako je rekao direktor Vendotela Samo Omerzel, ovim projektom Zadar je u trendu razvoja pametnih gradova, a trenutačno je ispred New Yorka i Londona, koji također transformiraju svoje javne telefonske govornice.

Do kraja tjedna bit će postavljeno ukupno 10 govornica na najprometnijim lokacijama u Zadru: na južnoj i sjevernoj strani autobusnog kolodvora, kod pošte na Relji, ispod volta kod mosta, kod Socijalnog, ispred Branimira pored mosta, pored DHM-a i kod Ferijalnog na Boriku. Pametne govornice će omogućavati besplatan pristup wi-fi mreži u krugu do 300 metara. Potrebno je samo jednom se logirati, ali je prema riječima direktora Omerzela, korištenje ograničeno na ukupno 24 sata mjesečno po jednom telefonu ili 30-ak minuta dnevno.

No na prvom testiranju, isprva nije radio pristup društvenim mrežama. Direktor Omerzel je to objasnio sigurnosnim protokolima, ali je kasnije, na otvoreno negodovanje novinara i prolaznika, pristup Facebooku proradio. Brzina uploada i downloada postupno će se povećavati, a kolika će u konačnici biti, nije mogao odgovoriti HT-ov voditelj projekta Pametni gradovi Igor Cerinski.

U pametnim govornicama građani i turisti moći kupiti parking karte te karte za međugradski prijevoz. Također, dostupni su im BitCoin, Simpa i BonBon Start paketi, mijenjanje papirnatih novčanica u metalne, telefonske kartice te bonovi za mobitele svih operatora, uz dodatnu mogućnost da se izravno na HT mobilni broj uplaćuje određeni iznos, a ponuda će uključivati raspon ostalih telekom i drugih proizvoda.

U digitalnoj trgovini mogao se kupiti samo višenamjenski USB kabel vrijedan 35 kn, kojeg je direktor Omerzel, nakon što je demonstrirao plaćanje svojom karticom, darovao zadarskom gradonačelniku Božidaru Kalmeti.  - piše Zadarski.hr


Facebook komentari

hr Thu May 04 2017 07:25:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/568d1d6a323d610a008b465e/80

Jeftiniji i odlični: Kineski se telefoni prodaju kao sumanuti

Kineski proizvođači telefona sve su popularniji i kod nas zbog niske cijene i dobrih performansi, a vodeći među njima su Huawei, Oppo i Vivo koji su rasli po više od 20 posto

Samsung i Apple i dalje su sigurni na vrhu ljestvice vodećih svjetskih proizvođača telefona, ali u odnosu na prošlogodišnje brojke oni gotovo da nisu imali rast, pišu 24 sata.

S druge strane, trojac kineskih divova koji slijedi na listi bilježi rast iznad 20 posto u odnosu na prošlu godinu i upravo oni su glavni razlog zbog čega je u prva tri mjeseca globalno isporučeno 4,3 posto više telefona nego u istom razdoblju lani. Pretvoreno u brojke, proizvođači su na tržište izbacili 347,4 milijuna uređaja, objavio je IDC. Huawei, Oppo i Vivo tako su rasli po 21,7, 29,8 i 23,6 posto, dok Samsung stagnira, a Apple ima rast od samo 0,8 posto. 

Huawei, koji je nedavno lansirao novi P10 telefon, navodi kako su veliki rast zabilježili upravo u segmentu top uređaja, kojima pripada P10 i Mate 9. Tako je u prvom kvartalu ove godine omjer telefona srednje i više kategorije povećan za 11 posto.

Facebook komentari

hr Wed May 03 2017 15:26:17 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f9dd03b4739807408b460f/80
Foto: Pixabay

U svijetu lani prodano 84.240 automobila, 5,6 posto više nego u 2015.

Svjetsko tržište automobila jače je nego ikada

Dok prodaja automobila u Hrvatskoj tavori na niskim granama (procjenjuje se da je tek 16.500 novih automobila lani završilo kod privatnih kupaca, a ostalo je išlo u reeksport, državne, javne i privatne tvrtke te rent-a-car), svjetsko tržište automobila jače je nego ikada, Na globalnoj razini kriza je odavni prošlost, u to više nitko ne sumnja (nažalost kod nas još ne). - piše autoportal

Prema procjenama koje je objavio Center Automotive Research (CAR), a potvrdilo istraživanje agencije JATO, u prošloj je godini u svijetu prodano ukupno 84.240.000 novih vozila. To je porast od lijepih 5,6 posto. U statistici koju navodimo i prezentiramo u tablici, riječ je o prodaji osobnih i lakih gospodarskih vozila zajedno, jasno i, na sjevernoameričkom tržištu, 'truckova' (kamioneta, odnosno pickupova). 

To je najbolji pokazatelj gospodarskih kretanja, odnosno stanja u svijetu. Prodaja automobila najbolji je pokazatelj, jer je povezana na proizvodnju automobila i ostale aktivnosti. Dobro je poznato da na jednog izravno zaposlenog u proizvodnji automobila otpada pet do sedam u pratećim djelatnostima. Onima koji upravljaju gospodarskim trendovima u svijetu to ne treba objašnjavati. 

Da nisu svi podjednako rasli, pokazuje podatak da je kinesko tržište automobila u prošloj godini povećano za čak 14 posto, s tendencijom daljnjeg rasta. Obećava i pozitivan trend na indijskom tržištu, s plusom od 8,4 posto. U gotovo općem blagostanju, 'crna rupa' bilo je južnoameričko tržište, gdje je kriza u punom jeku. Zabilježen je alarmantan pad tržišta od 12,4 posto. Cijeli članak pogledajte ovdje.

Facebook komentari

hr Fri Apr 21 2017 12:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .