Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/585c53f91eea8f34848b4585/80
Foto: Rade Popadić

U Brodosplitu pripremaju čelične konstrukcije za čiovski most kao da su potpisali ugovor...

Viadukt je prije dvije godine dobio posao izgradnje mosta između kopna i Čiova, koji je trebao biti dovršen ovih dana. Podizvođač zadužen za čelike je upao u probleme i sada iz Viadukta pomoć traže od splitskog škvera, suparnicima iz originalnog natječaja! Pitanje je hoće li most biti gotov do 15. lipnja

Kakvo je stanje na gradilištu mosta kopno – otok Čiovo? U odnosu na prije nekoliko tjedana, kad je "pukla bruka" te je ministar Oleg Butković bjesnio zbog sporog napretka, nije se puno toga pomaklo...

Barem ne papirnato – još uvijek službeno nije potpisan ugovor s novim dobavljačem čelika za konstrukciju mosta. Viadukt, izvođač ovog projekta koji je dobio posao na natječaju ponudivši troškovnik od 162 milijuna kuna, pred finaliziranjem je posla s Brodosplitom kako bi spasio što se spasiti da. Iz splitskog brodogradilišta bi trebali dobiti čelične konstrukcije za izgradnju mosta od vitalne važnosti za Trogir i Čiovo..

Potvrdili su nam to, iako neslužbeno, u splitskom škveru, dodajući da već neko vrijeme "obavljaju predradnje kao da su posao već sklopili". Iako je ta "priprema" u Brodosplitu hvalevrijedna, kao i informacija da su dogovarali detalje s predstavnicima Viadukta u uredima i ove nedjelje, ostaje činjenica da se na postavljenim pilonima u moru ne nazire pomak niti se na njima radi.

Most kopno – otok Čiovo je strateški projekt Hrvatskih cesta pa tako i RH, utvrdili su gradivo iz HC-a i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture. Doista, natječaj za izgradnju mosta kojim će se dramatično poboljšati prometna povezanost Čiova s kopnom te rasteretiti promet u samoj srcu Trogira, grada pod zaštitom Unesca, proveden je prije više od dvije godine. Tada je izabran Viadukt, iako je bilo i povoljnijih ponuda, a žalbe Strabaga, Skladgradnje i Brodosplita (sic) nisu imale efekta na odabir izvođača.

Gledajući iz današnje perspektive, ključna je bila činjenica da se Viadukt za nabavu čeličnih konstrukcija oslanjao na makedonskog kooperanta, a protekli period nije bio sklon čeličnoj industriji u regiji... Tako je barem prije dva tjedna konstatirao predsjednik uprave Viadukta Josip Mikulić. Naravno da je projekt "zapeo" čim je podizvođač zadužen za čelične konstrukcije upao u probleme, kada most ima ukupni čelični rasponski sklop od 551 metar!

Brigu aktualne Vlade RH za projekt demonstrirao je ministar Butković. Drugi put je prije 15-ak dana zadovoljniji napustio gradilište, jer su iz Viadukta "dali jamstva" da će most biti u funkciji do novog roka (prethodni je istekao, most je zapravo trebao već biti gotov), prije početka turističke "špice", odnosno 15. lipnja.

Međutim, neslužbeno smo doznali kako zapravo nikakva posebna jamstva Viadukt nije dao! Jednostavno su se dogovorili s ministrom, da će uskoro imati nove ugovore s drugim podizvođačima. U konkretnom slučaju bi to trebao biti Brodosplit.

Ipak, iz ministarstva su nam najavili da njihov šef budno motri projekt ukupno vrijedan 207,9 milijuna kuna (85 posto se financira sredstvima EU fondova, do maksimalnog iznosa od 176.699.280 kuna, kako je fino precizno navedeno u dokumentima) te će ponovno doći početkom siječnja. Doći na gradilište naime, na kojem se trenutno vide radnici i strojevi što se tiče prilaznih cesta i građevinskih radova na strani od Čiova. S kopnene strane su pomaci vidljivi, prvenstveno oko spoja na "trogirsku zaobilaznicu" što spada u Fazu 2. projekta. Sve to međutim ne djeluje uvjerljivo – još ako se u prvoj polovici 2017. godine zaredaju loši vremenski uvjeti, rok od 15. lipnja je opasno blizu.

Što se tiče službenih komentara i odgovora, iz Viadukta su nas uputili na PR agenciju, odakle su pak kazali da je za sve zadužen naručitelj, dakle Hrvatske ceste. Ajde, pozitivno je barem što su potvrdili "kako je projektno rješenje mosta rađeno po svim pravilima i normama", podvrgnuto rigoroznim kontrolama te nema nikakve opasnosti da most i šetnice budu poplavljene, a kod upornica će biti izgrađena i školjera za razbijanje valova. Dakle, ako ne bude poplavljena trogirska riva kao najniža točka (a to se nije dogodilo unatrag sto godina, kažu u HC-u), onda neće ni most, koji je pak zbog Unesca i vizura stare jezgre projektiran niske siluete...

U HC-u vjerojatno nisu željeli niti pomisliti, kamoli odgovoriti, da (novi) rok dovršenja neće biti ispoštovan. Iako, trenutno činjenično stanje jest takvo da Viadukt nema neke posebne penale, niti su kakvim aneksima dodani, u slučaju da ne završi posao do lipnja. Osim narušenog poslovnog ugleda, jelte... S druge strane, ministar Butković je glasno promislio o razvrgnuću ugovora, ali to će napraviti tek kad se uvjeri da se – rok neće moći ispoštovati?! Ukratko, moguće da nas sve čeka još jedna sezona gužvi u Trogiru i na Čiovu. No, kad smo čekali 20-ak godina, što je još koja?

Facebook komentari

hr Fri Dec 23 2016 07:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a317b7db9e03ea0258b4572/80
Foto: Wikipedija

Vlada donijela odluku o prestanku naplaćivanja tunela sv. Ilije

Vlada Republike Hrvatske ovom Odlukom stavlja izvan snage Odluku o uvođenju naplate cestarine za uporabu tunela Sveti Ilija. Primjenom ove Odluke upravljanje i održavanje tunela Sveti Ilija preuzet će društvo Hrvatske ceste d.o.o

Na današnjoj sjednici Vlada je između ostalog, donijela Odluku o prestanku važenja stare Odluke o naplati tunelarine kroz tunel sv. Ilije na državnoj cesti DC 532, koja spaja obalu sa autocestom, Imotskom krajinom i Hercegovinom. Tunelarina se naplaćuje do zadnjeg dana ove godine, još dva tjedna, a od tada će se automobilima moći besplatno voziti ovom važnom prometnicom.

Vlada Republike Hrvatske ovom Odlukom stavlja izvan snage Odluku o uvođenju naplate cestarine za uporabu tunela Sveti Ilija. Primjenom ove Odluke upravljanje i održavanje tunela Sveti Ilija preuzet će društvo Hrvatske ceste d.o.o.

U obrazloženju donošenja ovakve Odlluke kaže se da je, sada već stara "odluka o naplati cestarine za uporabu tunela Sveti Ilija, donesena u svrhu osiguravanja financijskih sredstava održavanja samog tunela, kao i povrata troškova nastalih njegovom izgradnjom, budući da je izgradnja tunela Sveti Ilija financirana najvećim dijelom iz kredita".

Župan Blaženko Boban je u čestim razgovorima s čelnim ljudima Ministarstva prometa i Hrvatskih cesta naglašavao lošu ekonomsku sliku cijele dalmatinske Zagore, posebno obrtnika i poduzetnika sa šireg područja Imotske krajine i Vrgorca. Također je isticao kako je ovo možda jedina pristupna cesta do autoceste koja se naplaćivala.

- Ukidanje naplate korištenja tunela sv. Ilije će puno značiti građanima naše županije s obje strane tunela, potaknut će gospodarsku djelatnost i dolazak većeg broja turista u ove krajeve što če imati pozitivan kumulativni učinak i na demografsku obnovu ovih naselja, općina i gradova. - kazao je župan Boban te je zahvalio predsjedniku Vlade i ministrima na razumijevanju i donošenju ovakve odluke.

Facebook komentari

hr Wed Dec 13 2017 20:12:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a316972b9e03e7f258b4582/80
Foto: MORH/ T. Brandt

Tijelo preminulog vojnika prevezeno iz Litve u Hrvatsku

Pripadnik hrvatskih Oružanih snaga, M.P. (41), nalazio se u NATO aktivnosti ojačane prednje prisutnosti u Republici Litvi, a umro je jučer poslijepodne, navode iz MORH-a

U zagrebačkoj vojnoj bazi Pleso u srijedu je uz vojne počasti dočekano tijelo umrloga pripadnika 1. hrvatskog kontingenta Oružanih snaga Republike Hrvatske, 41-godišnjeg M.P., koje je transportnim zrakoplovom iz Litve prevezeno u Hrvatsku, priopćeno je iz Ministarstva obrane RH (MORH).

 Pripadnik hrvatskih Oružanih snaga, M.P. (41), nalazio se u NATO aktivnosti ojačane prednje prisutnosti u Republici Litvi, a umro je jučer poslijepodne, navode iz MORH-a.

 Zamolbu litavskom ministru obrane i načelniku Glavnog stožera za prijevoz posmrtnih ostataka pripadnika Oružanih snaga RH uputili su potpredsjednik Vlade RH i ministar obrane Damir Krstičević te načelnik Glavnog stožera OS RH general Mirko Šundov, na što je litavska strana pozitivno i brzo odgovorila.

 Krstičević i Šundov zato su izrazili zahvalu litavskim Oružanim snagama na pomoći transporta umrloga pripadnika OS RH iz Litve u Hrvatsku. 

 Liturgijski obred ispraćaja umrloga pripadnika OS RH održao je biskupski vikar za pastoral i vojni kapelan MORH-a i Glavnog stožera OS RH don Marko Medo, ističe se u priopćenju.

 Uz obitelj umrloga pripadnika Oružanih snaga RH M.P., koji se nalazio u NATO aktivnosti ojačane prednje prisutnosti u Republici Litvi, dočeku su nazočili i potpredsjednik Vlade i ministar obrane Krstičević, načelnik Glavnog stožera OS RH general zbora Šundov sa suradnicima, zapovjednik 1. mehanizirane bojne „Tigrovi“ bojnik Mario Mlinarić, počasni vod od 40 pripadnika bojne „Tigrovi“ te pet pripadnika Oružanih snaga Republike Litve, četiri pripadnika posade litavskog zrakoplovstva i četiri pripadnika 1. hrvatskog kontingenta u NATO aktivnosti eFP u Republici Litvi, navode iz MORH-a.

 Po nalogu županijske državne odvjetnice posmrtni ostatci umrlog pripadnika OS RH bit će upućeni na obdukciju u Zavod za sudsku medicinu u Zagrebu.

 Četrdeset jednogodišnji M.P., pripadnik 1. mehanizirane bojne „Tigrovi“, na dužnosti vozača, bio je sudionik Domovinskog rata, u sastavu Oružanih snaga RH od 1996. godine, a umro je u utorak, 12. prosinca, u poslijepodnevnim satima u vojarni „Rukla“ u Litvi.

 Sućut obitelji pripadnika OS RH u Litvi uputili su i predsjednik Vlade RH Andrej Plenković, potpredsjednik Vlade ministar obrane Krstičević i načelnik GS OS RH general zbora  Šundov, kao i ministar obrane i načelnik Glavnog stožera Republike Litve.   

 Prvi hrvatski kontingent OS RH ojačane prednje prisutnosti NATO-a u Republiku Litvu upućen je u studenome ove godine, gdje sudjeluje u toj NATO aktivnosti u sklopu borbene skupine pod vodstvom Savezne Republike Njemačke (1. HRVCON-a eFPBG–DEU).

 Hrvatski kontingent u Republici Litvi smješten je na vojnom poligonu "Rukla".

Facebook komentari

hr Wed Dec 13 2017 18:56:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a315e83b9e03e10258b45b0/80
Foto: Dnevnik.hr

Zagađena jedna od najljepših hrvatskih plaža: "Ovo je ružno vidjeti, to nije lice Dubrovnika"

Jako jugo donijelo je veliku količinu otpada, uglavnom plastične ambalaže

Veliki dio smeća koje je u utorak neugodno iznenadilo Dubrovčane još uvijek je na plaži Banje i u gradskoj luci. - piše Dnevnik.hr

Jako jugo donijelo je veliku količinu otpada, uglavnom plastične ambalaže. Vjetar se ne smiruje, što otežava sanaciju.

- Ovo je ružno vidjeti, ovo nije lice Dubrovnika, ovo bi trebalo počistiti prije blagdana. - smatra Josip Žuvela iz Dubrovnika.

Dio građana kritizira što je jedna od najljepših hrvatskih plaža još uvijek zagađena, dok iz Grada Dubrovnika objašnjavaju da plaža Banje nije u njihovoj nadležnosti, već su za nju odgovorni privatni koncesionar i županijska lučka uprava.

Oni, pak, uvjeravaju da će plaža biti očišćena, čim to dozvole vremenski uvjeti. 

- Djelatnici Čistoće su unatoč iznimno lošim vremenskim uvjetima pokupili dosada čak 30 kubika otpada i dalje kontinuirano rade. - rekao je Mate Franković, gradonačelnik Dubrovnika. - piše Dnevnik.hr

Facebook komentari

hr Wed Dec 13 2017 18:52:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5921d98cb9e03e88158b45d7/80
Foto: Facebook

Andro Krstulović Opara postavio SDP-ovca u Nadzorni odbor Čistoće

Splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara formirao je novi Nadzorni odbor gradske komunalne tvrtke Čistoća

Među članovima je i SDP-ovac Veljan Radojković, dugogodišnji predstojnik Ureda državne uprave u Splitu. - piše Index

Postavljanje Radojkovića tražio je Oparin koalicijski partner Željko Kerum, i to u razgovoru sa šefom splitskog HDZ-a Petrom Škorićem, budući da Kerum i Opara ne razgovaraju. Kerum je prije mjesec dana Indexu potvrdio da će u NO-u Čistoće biti i Radojković. Što se njega tiče, on tu ne vidi nikakav problem.

Nije tajna da su Radojković i Kerum u odličnim odnosima, i to već dvadesetak godina. Suradnju su uspostavili početkom 90-ih kada se SDP nastojao nekako održati u gradu pod Marjanom pa su osnovali i tvrtku za trgovinu. Kerum je dobre odnose sa splitskim SDP-ovcima zadržao do danas.

SDP- HGS - HDZ

Osim Radojkovića, u NO Čistoće Opara šalje i Nevenku Bečić, sestru Željka Keruma i bivšu predsjednicu Gradskog vijeća. Bečić je godinama upravljala s golemim poslovnim carstvom Željka Keruma, no iz Uprave Kerum d.o.o. nestala je kada je tvrtka zapala u probleme.

Opara u Nadzorni odbor Čistoće šalje i dvojicu HDZ-ovaca. Kao i u dosadašnjim slučajevima, radi se o šefovima teritorijalnih organizacija. Nenad Periš šef je HDZ-a Bačvice, ali i voditelj Odjela za ispitivanje kvalitete zraka i tla Nastavnog zavoda za javno zdravstvo. Periš je angažiran oko sanacije Karepovca, a mnogi ga vide i kao idućeg šefa Nastavnog zavoda. 

Povjerenje je Opara ukazao i šefu HDZ-a Kman Josipu Župiću, vlasniku kafića Hazarder. - piše Index

Facebook komentari

hr Wed Dec 13 2017 17:25:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .