Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1539200e4938784a8b462f/80
Foto: Pixabay

Ovo se događa s vašim tijelom kad prestanete jesti meso

Izbacivanje mesa i ribe iz prehrane te uvođenje u nju više hrane biljnog porijekla nije mala životna promjena. Prelazak na vegetarijansku ili vegansku prehranu najviše će osjetiti vaše tijelo, a ove su promjene znanstveno dokazane

Prema istraživanju koje je proveo Human Research Council, tisuće i tisuće ljudi svake godine odriču se mesa i ribe, no u rezultatima njihove studije navodi se i kako se čak 84 posto njih vrati mesu. Novija studija pak navodi da čak trećina aktualnih vegetarijanaca potajno jede meso kad se napiju. Oni koji ustraju u svojoj odluci mogu očekivati promjene na svome tijelu, a neke od njih znanstvenici su i dokazali, piše tportal.

Izgubit ćete kilograme

Vegetarijansku prehranu kao učinkovit način gubljenja težine sugerira studija objavljena u časopisu Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, ističući da su ispitanici koji su je primjenjivali u prosjeku izgubili oko 3,5 kilograma. Prema jednoj novijoj studiji, objavljenoj u časopisu Journal of Internal Medicine, veganstvo se pokazalo superiornim pred 11 dijeta usmjerenih gubitku težine pa, umjesto strogih režima prehrane, pokušajte svoje obroke temeljiti na povrću, voću, cjelovitim žitaricama i grahu.

Snizit ćete razinu kolesterola

Osim kilograma, pad biste mogli osjetiti i na razini kolesterola. Iako je u većoj mjeri razina kolesterola određena genetski, na nju također utječu tjelovježba i prehrana. Analiza objavljena u časopisu Nutrition Reviews primjećuje nižu razinu ukupnog kolesterola kod vegetarijanaca koji temelje prehranu na hrani biljnog porijekla, nego kod svejeda.

Crijeva će vam biti čišća

Osobe koje ne konzumiraju meso imaju čišća crijeva od osoba koje ga konzumiraju na dnevnoj bazi. U normalnim okolnostima meso se počinje vrlo brzo raspadati pa ga se tretira raznim konzervansima, a često potječe i od životinja kojima su davani hormoni i antibiotici. Vegani i vegetarijanci konzumiraju velike količine vlakana, fitonutrijenata i antioksidanata, zbog čega je njihov probavni sustav čišći. Pored toga, više vlakana i dobrih bakterija u crijevima vegetarijanaca smanjuje mogućnost upala. U studiji objavljenoj u časopisu Nutrition znanstvenici su uspoređivali zdravlje vegetarijanaca, vegana i svejeda i zaključili da vegetarijanci imaju nižu stopu nepravilnog odziva inzulina, koji uzrokuje metabolički sindrom i dijabetes.

Koža će vam zasjati

Stanje vaše kože, kaže holistička nutricionistica Susan Tucker, odraz je stanja vaše probave i tvrdi da je koža osoba koje jedu hranu biljnog porijekla - sjajnija. Tucker kaže kako se mnogima stanje kože popravilo nakon izbacivanja mesa s jelovnika jer su se riješili akni, rosacee ili ekcema. Za zdraviju kožu, smatra ona, zaslužni su antioksidanti, vlakna i minerali iz biljne prehrane koji našem organizmu pomažu u svakodnevnoj detoksikaciji.

Vjerojatno ćete biti napuhnuti i imati vjetrove

Prelaskom na vegetarijansku prehranu povećava se unos voća, povrća, graha i cjelovitih žitarica, a kako s njima može doći i do naglog porasta unosa vlakana u organizam, vrlo su velike šanse za pojavu napuhnutosti i vjetrova. Kako biste izbjegli ovu neželjenu popratnu pojavu, postupno izbacujte iz prehrane meso i pomalo povećavajte unos hrane koja ima vrlo visok udio vlakana.

Smanjit ćete rizik od bolesti

Pod pretpostavkom da ga nećete zamijeniti čipsom ili sladoledom, izbacivanje mesa s jelovnika podići će razinu zaštite od raznih bolesti srca, kardio-metaboličkih rizika i nekih vrsta raka. Zaključak je ovo studije iz 2014. godine koja je proučavala tri skupine adventista sedmog dana, kršćanske vjere čiji se članovi suzdržavaju od jedenja mesa. Bolji izgledi za zdravlje djelomično su posljedica većeg unosa vlakana. Osim što smanjuju razinu kolesterola, vlakna povećavaju osjećaj sitosti pa je manja potreba i za unosom viška kalorija, a antioksidanti kojima obiluju voće i povrće štite od bolesti srca. Prema nekim drugim studijama, mesojedi imaju veći rizik za bolesti poput upale slijepog crijeva, kronične upale i bolesti bubrega.

hr Wed Dec 26 2018 18:43:31 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/534883901799429e5daa3386/80

Spavate li na leđima, trbuhu ili boku? Po tome trebate birati jastuk

Za spavače na leđima idealan je plići, mekaniji jastuk, dok onima koji spavaju na boku treba čvršća potpora za vrat. Ako se, pak, neprestano okrećete, najbolji je mekani jastuk srednje visine

Ako se neprestano vrpoljite u krevetu, a isprobali ste sve stare trikove za bolji san, poput izbacivanja kofeina, krivac je možda vaš jastuk. Jastuke bi trebalo mijenjati svake tri godine kako bi vam davali pravilnu podršku, a odabir vrste ovisi o položaju u kojem spavate, tvrde stručnjaci za san.

Tijekom vremena, jastuci mogu postati spljošteni, a takvi ne daju vašoj glavi i vratu pravilnu potporu.

Testirajte je li vrijeme da bacite jastuk

Položite jastuk preko ruke - ako se savije preko ruke kao torba za sedlo, vašem je jastuku istekao rok trajanja.

Ako želite testirali kvalitetu jastuka, stavite ga na čvrstu površinu i pritisnite u sredini. Jastuk dobre kvalitete vratit će se u prvotnu formu čim podignete ruku

Koja je vrsta jastuka najbolja za vas?

Iako to ovisi i o osobnom ukusu, postoje smjernice za to kakav je jastuk najbolji za vas ovisno o načinu spavanja.

Spavate li uvijek na leđima, bilo bi dobro da odaberete mekani jastuk koji neće previše podići glavu i napraviti stres vratu.

Čvrsti, visoki jastuk poželjan je za spavače na boku jer će poravnati kralježnicu i vrat. Dodatno, postavljanje jastuka između koljena dok spavate može spriječiti bol u donjem dijelu leđa.

Spavači koji se odmaraju na trbuhu trebaju jastuk koji podupire vrat i leđa, stoga bi bilo dobro uložiti u mekani jastuk. Nekima odgovara i podvlačenje jastuka pod trbuh kako bi poduprli donji dio leđa.

Mnogi ljudi spavaju u različitim položajima tijekom noći, pa stoga nema savršene formule za odabir jastuka - ali najbolje je nabaviti jastuk srednje visine koji pruža potporu za spavanje sa strane, ali i da je dovoljno plitak za spavanje na leđima. Kako biste produljili rok trajanja jastuku, dobro ga je protresti svaki dan da se s vremenom ne spljošti. piše 24 sata.

hr Fri Mar 22 2019 19:10:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c95015f29111ce1188b4583/80
Foto: Promo

Nesvakidašnja turneja filma "Ufuraj se i pukni" dolazi u Dalmaciju

Nesvakidašnja turneja na kojoj je cilj neobavezno i opušteno druženje s publikom. Ako vam je dosta drame u životu, tragedije u novinama i politike na televiziji, onda morate pogledati ovaj film

Slogan 'Pivica s glumcima', savršeno prikazuje ideju, koju su u ovom slučaju, glumci filma 'Ufuraj se i pukni', osmislili kako bi svojoj publici približili sebe, komediju te im ponudili nešto više, a opet toliko jednostavno i ljudsko, bolje rečeno, ono što nam svima danas nedostaje. Kako vam zvuči mogućnost da s glavnim glumcima filma provedete vrijeme u druženju, zezanciji i da još pri tome popijete koju pivicu u ležernoj, ali ipak pomalo nesvakidašnjoj atmosferi? 

Naime, nakon završenih projekcija filma 'Ufuraj se i pukni', glumci su odlučili provesti ugodno vrijeme s publikom, a prije same projekcije, upravo će oni biti ti, koji će vas dočekati i pregledati vaše kinoulaznice, naravno, nasmijavajući vas bez fige u džepu. Svaki će grad u kojem je planirana projekcija, imati svoj termin i mjesto druženja, o čemu će više informacija, kao što su prostor i vrijeme, biti objavljeni na službenim Facebook profilima Kerekesh Teatra. 

Nakon varaždinske (25. ožujka 2019.) i zagrebačke (26. ožujka 2019.) premijere, kreće turneja diljem Hrvatske pod istoimenim nazivom Ufuraj se i pukni, na kojoj će se kroz sve gradove, glumci družiti s publikom.

Turneja će obuhvatiti i Dalmaciju: 08.04. Split – CineStar 4DX Mall of Split, 09.04. Šibenik – CineStar (Centar Dalmare)  te 10.04. Zadar – CineStar (City Galleria)

Zašto su se glavni glumci Ljubomir i Jan Kerekeš odlučili popiti pivicu s publikom, objasnili su na sljedeći način: "Mislimo da film treba približiti publici. Često se promocije filma dogode u dva-tri grada, održe se premijere i film ima ili nema svoj život, a publika gleda ili ne gleda film. Mi se želimo družiti s našom publikom, upoznati što više ljudi možemo i opušteno razgovarati o filmu ili komedijama općenito. Ljudi se sve manje druže i puštaju da ih nosi ovaj ludi tempo svakodnevice. Mi želimo malo "stati na loptu" i popiti pivicu s našom publikom. Ako se nekome film ne svidi, onda ćemo popiti i dvije pivice. Za vrijeme turneje i promocije filma, molimo policiju s lizaljkama za veliku dozu razumijevanja i pozivamo ih, nek i oni dođu pogledati film."

'Ufuraj se i pukni', prvi je varaždinski dugometražni igrani film redatelja Ljubomira Kerekeša, koji je nastao prema scenariju istoimene i izuzetno uspješne predstave Kerekesh Teatra, koja je odavno osvojila srca gledatelja, a sama činjenica da je odigrana više od 120 puta po Hrvatskoj, govori sve. Radi se o prvom filmu nagrađivanog i poznatog hrvatskog glumca i kazališnog, a sada i filmskog redatelja Ljubomira Kerekeša.

Radnja filma odvija se u Varaždinu gdje glumci na humorističan način prikazuju odnose, emocije, uspone i padove, neka svoja razmišljanja i viđenja. Uz Ljubomira i Jana Kerekeša, u na platnu se pojavljuju i Zoran Pribičević, Mirela Brekalo, Ana Begić, Hana Hegedušić, Žarko Potočnjak, Draško Zidar, Goran Grgić, Darko Janeš, Matko Knešaurek, Mirela Videk, Sara Ipša, Tanja Pavlović, Marko Hergešić, Zdravko Pomper te više od pedeset statista.

Ovu komediju snimanu, skoro po istinitom događaju u distribuciji Blitza pogledajte u kinima od 04. travnja 2019. godine i zabavite se do suza, jer smijeh je najbolji lijek, a upravo ova komedija je dokaz koji to potvrđuje.

Više informacija kao i kupnja ulaznica moguća je na blagajnama CineStar kina ili online


hr Fri Mar 22 2019 16:38:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58e4c54ab473980e008b458c/80
Foto: Pixabay

Postoji li veza između šparoga i raka?

Istraživanje objavljeno u časopisu Nature zastrašilo je sve ljubitelje šparoga pa su se mnogi zapitali utječe li ova biljka na širenje raka.

Ne postoji istraživanje koje se izravno bavi povezanošću raka dojke i šparoga. Zapravo su se istraživači bavili asparginom, aminokiselinom koja se nalazi u šparogama. Istraživanja pokazuju da je on neophodan za preživljavanja raka, a nalazi se u mnogim biljkama i namirnicama životinjskog podrijetla.

Što je asparagin?

Asparagin je neesencijalna aminokiselina koja je prvi put izolirana iz soka od šparoga. Neesencijalne aminokiseline poput asparagina mogu se sintetizirati u tijelu i ne moraju se konzumirati u prehrani. Provedeno je istraživanje koje je proučavalo utjecaj aspgarina na širenje stanica raka dojke, nije se radilo o šparogama. Slična studija iz 2014. radila je istraživanje u kojoj se povezuje razina asparagina i stanica raka dojke, a jedna nedavna studija istraživala je kako asparagin utječe na limfne stanice.

Aspagarin je povezan s drugom aminokiselinom, glutaminom. On je nužan zapreživljavanje i rast stanica raka. Bez dovoljno glutamina stanice raka neće preživjeti. Prema istraživanju, asparagin je u stanju zaštititi stanice raka od umiranja zbog gubitka glutamina.

Asparagin potiče metaboličke procese koji omogućuju rast svih stanica, uključujući i stanice raka.

Na kraju su istraživači utvrdili da kod raka dojke i drugih vrsta karcinoma rezultati ukazuju na to da konzumiranje šparoga može biti korisno u borbi protiv raka. S obzirom da se ovi spojevi ne nalaze isključivo u šparogama, treba ih pronaći u drugom povrću, piše zivotistil.hr

hr Fri Mar 22 2019 12:54:55 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bae06f3cb557ab2c28b46d6/80
Foto: Pixabay

Ovo povrće i voće ima najviše pesticida

Najbolje bi bilo jesti voće i povrće za koje znate tko ga uzgaja i gdje raste
S prvim zrakama proljetnog sunca prirodno se javlja potreba da očistimo tijelo od toksina i nahranimo ga vitaminima i mineralima. Otići ćemo na tržnicu i doma se vratiti s vrećicama punim sezonskog voća i povrća, sretni što ćemo pripremiti zdravi obrok. No, ako ne znate gdje raste povrće i voće koje jedete ili ga sami ne uzgajate, važno je znati koji plodovi sadrže najviše pesticida pa birati ili organsko ili ih jesti u ograničenoj količini. U svakom slučaju, bolje je jesti i takvo voće i povrće, nego ga ne jesti nikako, piše zivotistil.hr
  • jabuke
  • jagode
  • špinat
  • celer
  • rajčice
  • kruške
  • višnje
  • krumpir
  • grožđe
  • nektarine
  • breskve
  • kelj
hr Fri Mar 22 2019 12:51:54 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .