Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/589ef617b47398e43b8b45b1/80
Foto: Screenshot / YouTube

Okupila se glumača ekipa "Generala": Film će se snimati u Splitu, Imotskom, Kninu, Škabrnji...

U filmu će se koristiti mnogobrojne uniforme Hrvatske vojske i njezinih postrojba, kao i uniforme bivše Jugoslavenske vojske, srpskih paravojnih postrojba te Legije stranaca

 U prostorima zagrebačke Tvornice željezničkih vozila Gredelj okupio se dio filmske ekipe za snimanje igranog filma i televizijske serije "General" od osam nastavaka, u režiji Antuna Vrdoljaka, koji će govoriti o životnome i ratnome putu hrvatskoga generala Ante Gotovine, izvijestili su u subotu iz HRT-a.

U filmu će se koristiti mnogobrojne uniforme Hrvatske vojske i njezinih postrojba, kao i uniforme bivše Jugoslavenske vojske, srpskih paravojnih postrojba te Legije stranaca.

 Kostimografkinja je Vedrana Rapić, koja je rekla kako je ekipa bila i u Marseilleu zbog što veće autentičnosti uniforma i obilježja Legije stranaca, u kojoj je dio života proveo i general Ante Gotovina. 

 Dio uniforma dalo je Ministarstvo obrane Republike Hrvatske, a dio je kupljen u Francuskoj i Sjedinjenim Američkim Državama te u Srbiji.

- Trebalo je obući i neprijateljsku vojsku - rekla nam je kostimografkinja Rapić dodajući kako su prikupili više od tisuću uniforma.

 Naslovnu ulogu u igranome filmu i televizijskoj seriji "General" tumačit će Goran Višnjić, a zapaženije uloge imat će Tarik Filipović, koji tumači admirala Davora Domazeta Lošu, zatim Goran Navojec, koji tumaču ulogu zagonetnoga vojnika Hrvatske vojske te Nataša Janjić, koja tumači HRT-ovu novinarku Vesnu Karuzu, navode iz HRT-a.

 Snimanje "Generala" na Velebitu, Kninu, Zadru, Škabrnji, Erdutu, Dalju, Zagrebu ... i Francuskoj

 Tarik Filipović, šminkajući se u uniformi admirala Domazeta Loše koju će uskoro nositi pred kamerama, rekao je kako se dobro osjeća u uniformi jer je vojni rok služio upravo u mornarici.

- Znate, uniforma uvijek muškarcu daje samopouzdanje, a možda i dozu narcisoidnosti. Moja je uloga zasad tajnovita, glumim pripadnika naših oružanih snaga, dragovoljca koji ima pretpovijest u nekim drugim vojskama, a i vrlo je zanimljiv lik - rekao je Goran Navojec.

 Režiser Antun Vrdoljak uoči skoroga početka snimanja rekao je kako je ideju o snimanju filma dobio nedugo nakon što je general Ante Gotovina uhićen, stoga će film biti o njemu, ali i o Domovinskome ratu.

 - Sve ovo što danas imamo rezultat je Domovinskoga rata, a general Gotovina moj je prijatelj još iz toga vremena. S generalom sam se samo kratko savjetovao oko filma – kada je izišao iz zatvora, pitao sam ga hoće li pročitati scenarij, a on mi je samo rekao  – ako film bude dobar, zovi me na premijeru, a ako ne bude, nemoj - kazao je Antun Vrdoljak.

 O zahtjevnosti filmskog projekta "General" govori i podatak da će se snimati na različitim lokacijama kao što su Velebit, Knin, Livno, Šepurine, Zadar, Prkos, Kašić, Islam Grčki, Obrovac, Škabrnja, Sljeme, Lučko, Crna Mlaka, Imotski, Split, Pag, Pirovac, Turanj, Pakoštane, Peruča, Rijeka, Erdut, Dalj i Zagreb, a snimat će se i u Francuskoj.  Oko 70 posto scena bit će snimljeno u eksterijerima, što će uvelike pridonijeti  atraktivnosti filma. 

 Početku snimanja prethodilo je potpisivanje ugovora između Hrvatske radiotelevizije i produkcijske tvrtke Kiklop film u rujnu 2016., a projekt će nastati prema scenariju Antuna Vrdoljaka i knjizi Nenada Ivankovića "Ratnik, pustolov i general".

 U naslovnoj je ulozi Goran Višnjić, a temeljnu glumačku ekipu čine Tarik Filipović, Rene Bitorajac, Goran Navojec, Borko Perić, Ivo Gregurević, Mustafa Nadarević, Nataša Janjić, Goran Bogdan, Boris Svrtan i Zrinka Cvitešić.

 Pomoćnik redatelja je Kristijan Milić, poznat i kao redatelj filma Broj 55, HRT-ova ratnoga filma koji se bavi tematikom Domovinskoga rata. Za produkciju je zadužen Andrija Vrdoljak, a za fotografiju Vjekoslav Vrdoljak.

Snimanje će trajati od 20. veljače do 20. srpnja, a emitiranje televizijske serije "General" na Hrvatskoj radioteleviziji predviđeno je tijekom 2018. godine, navode iz Hrvatske radiotelevizije - RJ Komunikacije.

Facebook komentari

hr Sat Feb 11 2017 12:32:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59de5445b9e03e947d8b458f/80
Foto: Pixabay

10 načina da provjerite je li med prirodan

Iako je samo detaljnom analizom moguće provjeriti pravi sastav meda, postoje i neki testovi koji pomažu odgonetnuti porijeklo ovog najprirodnijeg izvora zdravlja.

1. Čitanje sastava na poleđini tegle meda prvi je korak koji pomaže u odabiru kvalitetnog čistog meda koji u sebi ne sadrži aditive. Naime, proizvođači moraju naznačiti sastav meda i njegov postotak u količini.

2. Prirodni med nije ljepljiv, testiranje je moguće ako malo meda protrljate između prstiju, pravi med trebao bi se upiti u kožu. Ako masa trljanjem postaje ljepljiva, znači kako takav med sadrži šećer ili umjetne zaslađivače.

"Čisti prirodni med nije ljepljiv, kristalizira se nakon stajanja i kada ga namažemo na kruh površina ispod njega ostaje tvrda "

3. Nekoliko žlica meda stavite u posudu i potom ga zagrijte na visokoj temperaturi u mikrovalnoj pećnici. Pravi će se med karamelizirati, dok će lažni postati pjenast i prepun mjehurića.

4. Nekoliko kapi meda na papirnatom ubrusu također otkriva čistoću sastava, naime ako med nakon nekog vremena ne probija papir, znači kako je čist. U protivnom, onaj koji sadrži vodu u svom sastavu probit će papir nakon samo nekoliko sekundi. 

5. Trik kojim se pčele služe u obrani od nepoželjnih gostiju u svojoj košnici, kao što su mravi, siguran je test na ispravnost meda. Stoga jednostavno malo meda treba staviti u blizini mravi, ako je prirodan, mravi će ga zaobići. 

6. Voda pomiješana s čistim medom najlakši je indikator sastava meda, naime čisti će se med u vodi zgrudati i pasti na dno čaše, dok će se lažni početi otapati.

7. Bockanje u ustima i osjećaj spaljenog jezika uzrokuje čisti prirodni med.


8. Med namažite na kruh, ispod čistog kruh će postati tvrd, dok će umjetni med navlažiti površinu, naravno zbog količine vode u svom sastavu. 

9. Pomiješajte malo meda sa žumanjkom.
 Ako je med čist, kada istučete žumanjak, izgledat će kao da je kuhan.

10. Čisti med s vremenom se kristalizira, umjetni nakon podužeg pohranjivanja zadržava tekući sastav poput sirupa, javlja zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 11:38:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59e71b83b9e03e79868b4597/80

Ivan Šarić kreće na veliku kazališno- dvoransku turneju

Zagreb, Rijeka, Pula, Split, Zadar, Osijek, Varaždin, Šibenik, Slavonski Brod, Karlovac, Velika Gorica, Sisak…

Ivan Šarićnajpopularniji i najtraženiji komičar u Hrvatskoj, za čije nastupe se uvijek traži karta više, kreće nanacionalnu kazališno-dvoransku turneju. Komičar koji je prošle godine rasprodao dva nastupa u velikoj dvorani Vatroslava Lisinskog, gdje ga je gledalo čak 3500 ljudi,  dokazao je da je stand up komedija prerasla klubove i na velika vrata ušla u koncertne dvorane i kazališta. Pokretač i inspiracija za predstojeću turneju, ujedno prvu takve vrste u Hrvatskoj, bio je upravo Lisinski te posebna energija koncertnih i kazališnih dvorana.

"Nastupi u Lisinskom stvarno su nešto posebno. Rodila se neka energija i komunikacija između publike i mene, za koju vjerujem i nadam se, da ću osjetiti i u drugim dvoranama i kazalištima. Stvarno jedva čekam ponovo stati na daske Lisinskog." – izjavio je Šarić.

Nakon Lisinskog, stand up groznica zatrest će cijelu Hrvatsku! Ljubitelji humora doći će na svoje i u Rijeci, Puli, Splitu, Zadru, Osijeku, Varaždinu, Šibeniku, Slavonskom Brodu, Karlovcu, Velikoj Gorici teSisku.Zahvaljujući Šarićevom britkom humoru na račun muško-ženskih odnosa, religije, povijesti, politike te opservacijskog i apstraktnog humora uklopljenog u svakodnevne događaje ljudi koji žive u Hrvatskoj, kazališta i velike dvorane sve do sredine sljedeće godine biti će najposjećenija mjesta dobre zabave.

S obzirom da je svojim talentom i humorom nedavno osvojio i susjedne zemlje, nastupajući zajedno sa svjetski poznatim komičarem Pablom Franciscom, kojega je po riječima publike, itekako nadmašio, nema sumnje da će ova turneja biti rasprodana u rekordnom roku. Stoga na vrijeme rezervirajte svoje ulaznice koje su u prodaji nahttps://www.ivansaric.hr.

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 11:15:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58a2231eb4739879468b45c7/80
Foto: Pixabay

Najučinkovitije vježbe za mišiće i um po preporuci harvardskog profesora

Trčanjem maratona nećete najbrže steći čelične mišiće, tvrdi profesor s harvardskog Medicinskog fakulteta I-Min Lee, predlažući pet drugih, po njegovu mišljenju učinkovitijih tjelovježbi.

Umjesto maratona, koji često loše utječe na zglobove i probavni sustav, Lee preporučuje pet vrsta vježbi od kojih ćete imati jednaku ili veću korist - od jačanja mišića i kostiju, preko gubitka težine do zaštite srca i neurosustava. 

Rezultate istraživanja objavio je u izvješću pod nazivom "Starting to Exercise" objavljenom u sveučilišnom časopisu Harvard Healthbeat.

1. Plivanje

"Plivanje je savršena vježba", piše Lee. Osim što aktivira svaki mišić tijela, ne stvarajući pritom pritisak na zglobove i kralježnicu, plivanje štiti mozak od starenja i jača srčani mišić. To utječe na bolje pumpanje krvi i bolju cirkulaciju te protok i rad krvožilnog sustava. Plivanje utječe i na snižavanje povišenoga krvnog tlaka.

Ono je važno jer smanjuje razinu stresa. Pomaže kao fizička aktivnost u otklanjanju nervoze, ali i kao aktivnost opuštanja jer nema tjelesnoga pritiska. 

Budući da ne šteti kostima, plivanje se preporučuje oboljelima od artritisa i ostalih mišićno-koštanih oboljenja. Ova fizička aktivnost jača izdržljivost, podiže raspoloženje te pomaže u suzbijanju razvoja depresije. 

2. Tai Chi

Kineska borilačka vještina Tai Chi Chuan spoj je blagog pokreta i unutarnjeg mira, kojima je cilj pokretanje životne energije "Chi".

"Univerzalna je to vještina specifičnih pokreta koja dovodi do jedinstva uma (mozga) i tijela kroz pokret svih dijelova tijela kao cjeline, od pravilnog prirodnog disanja i dubinske relaksacije, do savršene ravnoteže", objasnio je Lee.

Tai Chi Chuan je primjeren ljudima koji vole blag i prirodan pokret. Kako ističu vježbači ove borilačke vještine, vježbanjem Tai Chi Chuana vraća se narušena ravnoteža tijela.

Svakodnevno vježbanje dovodi do poboljšanja općega tjelesnog i psihičkog stanja, što uspostava normalan tok energije u tijelu. Mogu ga prakticirati osobe svih životnih dobi, a osobito pomaže onima koji boluju ili se oporavljaju od moždanog udara, osteoporoze, zatajenja srca, visokoga krvnog tlaka, srčanog udara, multiple skleroze, Parkinsonove bolesti i fibromialgije.

Znatno ublažava mentalna stanja poput anksioznosti, depresije i stresa. Osobe koje vježbaju Tai Chi raspoloženije su, produktivnije, snažnije su im koncentracija i druge mentalne funkcije.

3. Vježbe snage

Vježbe snage ili vježbe otpora povećavaju mišićnu masu, što ubrzava i potiče metabolizam dok smo u stanju mirovanja te rezultiraju povišenom potrošnjom kalorija. Smatra se da se potrošnja nastavlja i dva sata nakon prestanka vježbanja.

Vježbama snage izgrađuju se mišići, a održavanje mišićne mase, dok ste, primjerice na dijeti jako je važno u održavanju visoke razine metabolizma, kaže Lee. 

Za ovu vrstu vježbi potrebne su vam sprave za vježbanje, utezi, elastične trake..., no postoje i vježbe s vlastitom težinom poput čučnjeva, trbušnjaka, leđnjaka i sklekova.

Dodatna korist rada s utezima je da bolje oponašaju naše prirodne kretnje u sportu ili svakodnevnu životu.

Da bi vježbe imale rezultate treba biti dosljedan, kaže Lee. 

4. Pješačenje

Premda ova aktivnost zvuči kao nešto jednostavno, čak i nekorisno, pješačenje je vrlo moćan lijek. 

Nekoliko studija je pokazalo da pješačenje u trajanju od najmanje 30 minuta, čak i umjerenom brzinom, ima pozitivan utjecaj na tijelo i mozak. Smanjuje razinu stresa, čuva zglobove i kosti i jedna je od ključnih aktivnosti u održanju dobroga zdravlja.

Već nakon 30 minuta hoda umjerene brzine značajno se poboljšava ukupno zdravstveno stanje organizma, a dnevnih 30 minuta može se podijeliti i u nekoliko kraćih dionica hodanja da bi učinak bio jednak.

Lee je nabrojio zdravstvene prednosti hodanja: ono smanjuje rizik od bolesti srca i infarkta,poboljšava kvalitetu sna, smanjuje rizik od visokog tlaka i dijabetesa, štiti od depresije, smanjuje opasnost od prijeloma u starijoj dobi, pomaže u borbi protiv stresa, smanjuje rizik od razvoje raka dojke i crijeva, poboljšava raspoloženje, potiče mršavljenje, pozitivno utječe na zglobove i smanjuje bol uzrokovanu artritisom. 

5. Kegelove vježbe

Ova vrsta vježbi jednako je značajna za muškarce i žene jer pridonosi jačanju grupe mišića koje nazivamo zdjeličnim mišićima. Oni se nalaze na dnu zdjelice, odnosno na mjestu gdje se nalazi urinarni trakt.

Ovi mišići, a to su uterus, mokraćni mjehur, tanko crijevo i rektum, starenjem postupno slabe.

Kegelove vježbe pridonose jačanju tonusa mišića, primjerice nakon poroda, ali i kod inkontinencije. Uloga mišića zdjeličnog dna je da zatvaraju tri otvora – uretru, rodnicu i anus i time zadržavaju i podupiru organe na mjestu prilikom povećanog pritiska.

Pritisak ne mora nužno biti od trudnoće, već i od kihanja, kašljanja, smijanja i nošenja tereta ili pritiska.

Za uspješno vježbanje važno je detektirati mišiće zdjeličnog dna.

Najlakše ih je locirati tijekom mokrenja, na način da se pokuša zaustaviti ili usporiti mlaz urina. Pritom ne treba zatezati mišiće nogu, trbuha ili stražnjice niti zadržavati dah.

Oni mišići koji se pritom osjete, upravo su oni koje treba jačati.

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 09:08:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/586e7bd51eea8fb5c18b464d/80
Foto: Pixabay

Prirodni načini za čišćenje pluća i nakupljenih toksina

Pluća su glavni organ respiratornog sustava kroz njih se udahnuti zrak bogat kisikom unosi u krvotok i odatle u sve organe i tkiva našeg tijela. Kroz pluća se zrak bogat ugljičnim dioksidom koji se krvlju doprema iz organa izdiše nazad u atmosferu. Budući da pluća imaju tako važnu funkciju dobro ih je i redovito pročistiti.
Detoksom se pluća pročišćavaju od toksina iz okoliša i štetnih bakterija. Znanstvenici su otkrili da su određene vrste hrane, odnosno njeni određeni sastojci vrlo korisni za održavanje pluća zdravima.

Namirnice koje čiste pluća:
Češnjak - održava pluća zdravima tako što ih pročišćava.

Selen - je mineral koji se može konzumirati kao dodatak prehrani, prirodni je antioksidans i smatra se da čuva elastičnost tkiva te da stimulira jačanje plućne membrane.

Grejp - antioksidansi koje sadrži grejp korisni su u borbi protiv slobodnih radikala što smanjuje mogućnost oboljevanja od karcinoma.

Đumbir - ima antibakterijska i antiseptička svojstva te štiti tijelo od infekcija i doprinosi uklanjanju nepoželjnog sadržaja iz pluća.


Dobrobiti detoksikacije 

Čišćenje pluća doprinosi njihovoj normalnoj funkciji, smanjuje mogućnost upala te djeluje obnavljajuće i vitalizirajuće. Uklanja sluz iz i poboljšava cirkulaciju u plućima. Pomaže u liječenju kroničnog bronhitisa, astme, infekcije grla i lošeg zadaha. Pluća se pročišćavaju s određenim pripravcima koji se mogu pripremiti i kod kuće, zdravim životnim navikama i uvođenjem navedenih namirnica u prehranu.

Eliksir za čišćenje pluća od nikotina
Sastojci:
400 g crnog luka
1 l vode
400 g šećera
2 žličice kurkume
očišćeni manji korijen đumbira

Priprema:
U posudi prokuhaj vodu i šećer, dodaj očišćeni crni luk (isjeckaj ga na četvrtine), a korijen đumbira naribaj. Dodaj kurkumu, a kad provrije smanji temperaturu. Kuhaj dok ne ostane dvostruko manja količina nego što je bila na početku pripreme. Dobiveni sadržaj procijedi i ulij u staklenku. Kad se ohladi, stavi eliksir u hladnjak. Uzimati dvije žlice ujutro na tašte i navečer dva sata prije obroka, javlja Zdrava krava









Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 08:56:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .