Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5bd354c80e493852138b4714/80
Foto: Getty

Bez straha od debljanja: Lepinje od samo 2 sastojka koje možete jesti do mile volje

Lepinje iskoristite za pripremu sendviča i ponesite ih na posao ili ih tanko zapecite i zarolajte s omiljenim povrćem...

Kruh, peciva i tortilje bez brašna postali su popularni kad i brojne dijete koje zabranjuju ugljikohidrate ili se temelje na proteinima. Za pripremu se najčešće koriste tikvice ili cvjetača, a popularan je i „upsi“ kruh.

Pripremite ga tako da napravite snijeg od bjelanjaka i malo soli, a žumanjke izmiješajte s krem sirom i praškom za pecivo. Nježno umiješajte snijeg pa stavite u hrpicama na lim za pečenje. Pecite 25 minuta na 150 °C i poslužite sa šunkom, sirom ili pečenim voćem.

Cvjetača je idealna za pripremu tijesta za pizzu ili proteinskog kruha bez brašna i ulja. Dovoljno ju je samljeti, dobro ocijediti i pomiješati s jajima. Neki kuhari dodaju i naribani siru u smjesu: mozzarellu, parmezan ili cheddar, a odličan su dodatak i mljeveni bademi. Na manju glavicu dovoljna je jedna žlica mljevenih badema.

U smjesu od jaja i cvjetače možete ubaciti i svježe začinsko bilje poput kopra ili vlasca, a uz žličicu kurkume imat će lijepu, zlaćanu boju.

Lepinje ili tortilje premažite humusom, kremastim sirom ili vrhnjem, dodajte omiljeno povrće, zamotajte te ponesite za užinu na poslu. Od tanjih lepinja lako je napraviti i zdrave sendviče.

Sastojci za lepinje:

1 manja glavica cvjetače 
2 velika jaja 
začini: sol, papar, kopar

Priprema:

1. Pećnicu zagrijte na 180 °C stupnjeva.

2. Cvjetaču operite i usitnite u mikseru u mrvice pa kuhajte u vrućoj vodi 2 minute.

3. Dobro procijedite pa umotajte u čistu krpu i što bolje iscijedite. Kako bi se lepinje lijepo ispekle važno je da cvjetača gotovo uopće nema vode.

4. Pomiješajte jaja s cvjetačom i začinima pa dobro promiješajte.

5. Na papiru za pečenje žlicom izvadite smjesu za male lepinje. Pecite ih oko 10 minuta sa svake strane.

Savjet: Kako biste je lakše ocijedili, cvjetaču možete skuhati i u mikrovalnoj. Bit će dovoljno oko 8 minuta (ovisno o snazi). Na polovici kuhanja ocijedite višak vode i vratite u pećnicu, piše punkufer.hr

hr Fri Oct 26 2018 19:36:29 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bedc3e30e49381d128b4640/80
Foto: Pixabay

Perfekcionizam - naizgled korisna karakteristika koja veoma negativno utječe na zdravlje

Iako u poslovnom smislu većinom nosi samo pozitivne konotacije, s vremenom uništava psihičko zdravlje

Osobe koje krasi karakteristika 'perfekcionista' u poslovnom svijetu nosi samo pozitivne konotacije. No, kada govorimo o utjecaju koji može imati na zdravlje, rezultati nisu bajni - istraživanja su pokazala kako neprestana težnja prema savršenom nepogodno djeluje na psihičko zdravlje pojedinca.

Previsoka te nerealna očekivanja stvaraju osjećaj manje vrijednosti ako rezultati nisu onakvi kakve je pojedinac zamišljao. Psiholozi Gordon Flett i Paul Hewitt iz Kanade definirali su tri glavna stupnja perfekcionizma - onaj okrenut sebi, onaj okrenut drugima te onaj koji je orijentiran na cjelokupno društvo. 

Sve vrste perfekcionizma utječu na čovjeka na jednak način, a kvare njegovo psihičko i fizičko zdravlje, iako pojedini profesori smatraju da je onaj sociološki orijentiran (na cjelokupno društvo) najgori. Oni koji se bore s ovom vrstom problema, smatraju kako društvo ima visoka očekivanja koja oni moraju ispuniti jer će ih u suprotnom osuđivati.

Anksioznost, depresija i samoubilačke misli samo su neki od simptoma koji se s vremenom mogu javiti, a tome svjedoče i stvarni događaji. Naime, jedno je istraživanje pokazalo kako je 70 posto mladih ljudi, koji su počinili samoubojstvo, imalo visoka očekivanja od samih sebe.

Samokritičnost podiže postotak mogućnosti pojave bipolarnog poremećaja, ali i kroničnog stresa koji može veoma utjecati i na zdravlje srca, piše Život i stil.

hr Thu Nov 15 2018 20:07:34 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bed8ee10e49381d128b461e/80

U četvrtak se otvara izložba "Duh Planine Dah planine"

Izložba je podijeljena u pet cjelina koje nose naslov: Blenda22, Oku lijepo, Planina i mi, Speleologija i Via Dinarica.

U četvrtak, 15. studenog 2018. u 20 sati u Galeriji fotografije Fotokluba Split, Marmontova 5, otvara se tradicionalna izložba HPD Mosor koja ove godine nosi naslov "Duh Planine Dah planine" , a možete je pogedati do 30.studenog.

Izložba je podijeljena u pet cjelina koje nose naslov: Blenda22, Oku lijepo, Planina i mi, Speleologija i Via Dinarica.

Stručni žiri u sastavu Darko Veršić, Ivan Stanić i Predrag Kurtović odabrao je po pet najljepših fotografija iz svake od kategorija ( osim iz cjeline Speleologija kod koje je odabrano četiri fotografije) te je odabrao i najbolju fotografiju cijele izložbe.

Pobjednička fotografija cijele izložbe je Uspon ka nepoznatom (BLENDA22) Ivana Miljka.

Pobjednici po kategorijama

BLENDA 22

1. Jerolim Vulić Spiderman

2. Frane Kožemelj - Uspon Ka Nepoznatom

3. Frane Kožemelj - Maleni pod Glečerom

4. Frane Kožemelj -Izlazak Pred Vrh

5. Josip Glavinović - Kad Penješ odmori


OKU LIJEPO

1. Ivan Miljak - Jesen u Nastanku

2. Goran Dorić - Kanjon rijeke Sušice

3. Frane Kožemelj - Jesen Uzmiče

4. Frane Kožemelj -Ledene Pustinje Grenlanda

5. Goran Dorić - Pogled sa Durmitora


PLANINA I MI

1. Frane Kožemelj -Pred Počinak

2.Jerolim Vulić - Bura na Velebitu

3. Frane Kožemelj -Jednostavnost Užitka

4. Slaven Damjanović - Korak

5. Frane Kožemelj -Prilaz


SPELEOLOGIJA

1- Anetta Waniczek - Sloboda

2. Zoran Tripalo -Vranjača

3. Josipa Bumbak -Detalj

4. Josipa Bumbak -Marija


VIA DINARICA

1. Ivan Miljak - BIOKOVO

2.Ivan Miljak Sv.Maksim

3. Jerolim Vulić -Debelo Brdo

4. Anetta Waniczek -Sv Ilija Rules

5.Goran Dorić - Pogled na Kizu


hr Thu Nov 15 2018 16:22:11 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bed732f0e493867138b45aa/80
Foto: Pixabay

Šutnja je zlato: Neke stvari ne biste trebali reći ni najboljim prijateljima

Ako ste među onima koji imaju potrebu podijeliti baš svaki detalj iz vaše veze, posebice ako je riječ o učestalim svađama, možete prouzročiti da vaši prijatelji počnu osuđivati vašeg partnera ili partnericu i to možda sasvim neopravdano
Iako žive sa svojim partnerima, žene su bliže sa svojim prijateljicama, pokazalo je to nedavno istraživanje i potvrdilo ono što smo, ustvari, znali i prije. Žene sa svojim prijateljicama pričaju zaista o svemu, dijele s njima i najmanje detalje, one koje ne bi rekle nikom drugom, a poput pravih čarobnica njihovi savjeti gotovo u trenu mogu umiriti gotovo svaku ženu i učiniti da situacije i ne budu tako strašne kako nam se može činiti.

Ipak, neke stvari biste zaista trebali zadržati za sebe... Evo koje...

Detalje svake svađe koju ste imali s partnerom

Ako ste među onima koji imaju potrebu podijeliti baš svaki detalj iz vaše veze, posebice ako je riječ o učestalim svađama, možete prouzročiti da vaši prijatelji počnu osuđivati vašeg partnera ili partnericu i to možda sasvim neopravdano. Ako već dijelite takve informacije, potrebno je iznijeti stajališta obje strane te priznati i svoje pogreške. Ali bolje je sitne svađe zadržati za sebe. To možete razriješiti i bez prijateljičine pomoći. 

Svaki put kad ste tužni

Znamo da je lakše kada se izjadate nekome tko će vas sigurno utješiti i razveseliti, no nemojte birati prijateljičin broj ili joj slati poruku ili tražiti da se nađete na kavi svaki put kada vas nešto muči. Svi mi moramo naučiti kako se sami nositi s problemima i u situacijama koje nam nisu po volji. 
 
Problemi u obitelji

Iako vam je prijateljica kao sestra, nemojte otkrivati baš svaki problem koji se dogodi unutar vaše obitelji. Isto kao i s partnerom, ako čuje samo jednu stranu, vašu, vjerojatno će početi suditi o vašoj obitelji i misliti o njoj negativno. A možda ćete već sutra htjeti da to ne bude tako. Ako imate zaista realnu osobu za prijateljicu koja će bez predrasuda moći sagledati situaciju, tada možete slobodnije iznositi neke stvari. 

Detalje vašeg seksualnog odnosa

Ako imate nekih neugodnih pitanja vezanih za seks, obratit ćete se svojoj prijateljici u koju imate potpuno povjerenje. No, kakav je vaš seksualni život i detalje koje dijelite s partnerom u vašoj spavaćoj sobi ostavite baš tamo, javlja Večernji

Pročitajte više na: https://www.vecernji.hr/lifestyle/sutnja-je-zlato-neke-stvari-ne-biste-trebali-reci-ni-najboljim-prijateljima-1282786 - www.vecernji.hr
hr Thu Nov 15 2018 14:23:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5aee8e692af47fc1b28b4590/80
Foto: Ilustracija Pixabay

Osam namirnica koje su odobrili stomatolozi i koje će izbijeliti vaše zube

Već svi znamo namirnice koji su glavni krivci zbog kojih naši zubi nisu bijeli. Kava, čaj, vino, ali postoji li hrana ili piće moje može učiniti suprotno?
Vjerovali ili ne, odgovor je da. Ne samo da prava hrana i piće mogu pomoći izbijeliti tvoje zube nego ih može ojačati i iznutra. Ovo je osam namirnica koje su odobrili stomatolozi:  

Jogurt
Djeluje dvostruko na zube, jogurt je bogat kalcijem, što je neophodno za održavanje zdravih i sjajnih zubi. "Hrana bogata kalcijem pomaže ojačati caklinu, vanjski sloj zuba koji im daje bjelinu", rekla je stomatologinja Timothy Chase, vlasnica ordinacije SmilesNY u New Yorku. Također, jogurt je dobar izvor fosfora, minerala koji pojačava učinak kalcija. "Dok fosfor nema specifičan učinak izbjeljivanja, pomaže u odražavanju emajla koji daje zubu njihovu vanjsku ljepotu", rekla je Chase. Pri odabiru jogurta drži se običnog, izbjegavaj voćne jer tijekom vremena, dodani šećeri mogu uništiti zubnu caklinu. 

Sir
Poput jogurta, bogat je kalcijem i fosforom koji značajno utječu na snagu i izgled zubi. Najveću količinu ovih minerala dobit ćeš iz tvrdih sireva, poput cheddara, Gruyèrea i parmezana. Naravno, možda nećeš primijetiti izbjeljivanje ako uz sir poslužiš čašu crnog vina. 

Jabuke
Razmisli o njima kao najbolje dizajniranim četkicama za zube, tekstura jabuke djeluje kao nježan piling za tvoje zube. "Žvakanje koje je potrebno također promiče proizvodnju sline, što pomaže spriječiti razvoj plaka", rekla je parodontalna i prehrambena stručnjakinja Sandra Moldovan. Isto tako, naglasila je da zube treba zaštiti od plaka jer plak na gotovo 'magnetičan' način privlači mrlje. 

Mrkva
Baš kao i jabuke, tvrda i hrapava tekstura mrkve može ti pomoći u pranju zubi. Naravno, kako bi bolje funkcionirali, moraš ih držati sirovima. Kuhana mrkva previše je mekana pa ne bi mogla pružiti piling djelovanje.

Mlijeko
Trebaš ga piti za jače kosti i bjelje zube. Mlijeko je još jedan vrhunski izvor kalcija i fosfora. Imaj na umu da količina minerala raste što je sadržaj masnoće manji, tako ćeš više hranjivih tvari dobiti iz obranog mlijeka. (Šalica niskomasnog mlijeka ima 316 mg kalcija i 255 mg fosfora, a šalica punomasnog mlijeka ima 276 mg i 205 mg fosfora.) 

Celer
Kao i jabuka i mrkva, ova biljka pomaže u uklanjanju plaka koji uzrokuje mrlje, a potiče i proizvodnju sline. Naravno, ako nisi ljubiteljica celera, možeš ga probati umočiti u malo maslaca od kikirikija. 

Jagode
Ne, tvoji zubi neće biti crveni od njih, i ne samo to, jagode ti mogu pomoći da ti zubi postanu svjetliji i bjelji. "Sadrže enzim zvan jabučna kiselina koji uklanja površinske mrlje", rekao je Steven Freeman, vlasnik stomatološke ordinacije Elite Smiles na Floridi. Za još bolje izbjeljivanje, pokušaj primijeniti pire od jagoda poput paste za zube na pet minuta, a zatim isperi i operi zube. Jedna je studija utvrdila da ova metoda može pomoći u uklanjanju plaka da bi zubi postali bjelji bez izbjeljivanja. 

Xylitol žvakaće gume
Iako ovo tehnički nije namirnica niti hrana, žvakača guma pomaže u proizvodnji sline. Zašto odabrati zaslađene xylitolom? Pomoći će ti da izbjegneš dodatne šećere. No, još važnije pokazalo se da šećerni alkohol smanjuje formiranje plaka, što ga čini težim za uklanjanje mrlja, piše miss7zdrava.




hr Wed Nov 14 2018 17:53:24 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .