Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/59f7407eb9e03ed5968b45b5/80

U četvrtak odluka o istražnom zatvoru za osumnjičene zbog nezakonitosti u stečajnim postupcima

Uhićeni zbog navodnih nezakonitosti u stečajnim postupcima, za koje će Uskok nakon današnjih ispitivanja zatražiti istražni zatvor, u četvrtak bi trebali biti dovedeni pred suca istrage zagrebačkog Županijskog suda.

Na sudu se doznaje kako bi osumnjičenici, odluči li Uskok da se tijekom istrage iz nekog od niza razloga ne bi trebali braniti sa slobode, pred suca istrage trebali biti dovedeni do četvrtka u 15 sati kada istječu policijski rokovi za zadržavanje.

Uskok još nije objavio zbog čega sumnjiči petero uhićenih osumnjičenika i još jednog koji je privođenje izbjegao jer se nalazi izvan Hrvatske.

Miljević: Malenica u Uskoku odgovorila na sva pitanja

Odvjetnik uhićene trgovačke sutkinje Vesne Malenice, Veljko Miljević, kazao je u srijedu da je njegova branjenica na ispitivanju u Uskoku odgovorila na sva pitanja te otkrio da ona nije prvoosumnjičena u istrazi navodnih nezakonitosti u stečajnim postupcima.

"Napravila je napor i pokušala se očitovati na sve bitno što čini činjenični opis djela", kazao je Miljević nakon ispitivanja u sjedištu Uskoka. Dodao je da je Malenica, unatoč umoru i opsegu inkriminacija dala "prilično opsežan odgovor" na sva pitanja.

O detaljima Uskokovih sumnji Miljević nije želio govoriti, ističući da je "iznošenje bilo čega kazneno djelo, zbog tajnosti istrage".

Nezakonitosti stare i do 12 godina

"Gospodarska djela su u pitanju ona nije prvoosumnjičena, vidjet će se što od toga može stajati", izjavio je odvjetnik.

Dodao je da se sumnje tiču "njezinog nepostupanja u određenim situacijama" kroz dugo vremensko razdoblje od "više od 10 ili 12 godina".

"Neću reći da ovaj predmet kasni u početku, ali sasvim sigurno je da bi bilo bolje za pravdu i za sve da takvi predmeti počnu ranije, jer onda imaju više šanse da ih se u dogledno vrijeme završi", rekao je Miljević.

Na pitanje koliko je stečajnih postupaka u pitanju Miljević je kazao da ih je "užasno puno", jer ona "užasno puno toga radi".

"Ovo je mali izvadak iz svega, ali ako imate 200 svježih predmeta svake godine koji se nastavljaju na ranije pa uspijevate i u tim svježima održati normu onda možete zamisliti koliki je to golemi opseg rada", kazao je Miljević.

Petero uhićenih, jedan van Hrvatske

U jučerašnjoj akciji Uskoka i policije uz sutkinju i stečajnog upravitelja Peru Hrkača uhićeni su Miroslav Mitak, Josip Debić i Hrkačeva tajnica Tatjana Kušec, dok se Milan Lučić osumnjičen za pomaganje u zlouporabama, po riječima njegova branitelja, nalazi u Austriji.

Lučićev branitelj Mate Matić izjavio je Hini da njegov klijent nije najboljeg zdravstvenog stanja, ali da će u okviru svojih mogućnosti poštivati sve zakonske obveze.

Prvi je na ispitivanje u Uskok, nešto prije 11 sati, doveden Josip Debić, a potom i uhićena sutkinja Malenica.

Nakon ispitivanja osumnjičenika koji pred istražiteljima mogu odgovarati na pitanja i iznijeti svoju obranu, Uskok bi prema uobičajenoj praksi trebao donijeti odluku o pokretanju istrage i eventualno zatražiti određivanje istražnog zatvora.

Šteta procijenjena na 45 milijuna kuna

Prema neslužbenim informacijama, osumnjičenici su zlorabili svoje funkcije kako bi pogodovali strankama u stečajnim postupcima pri čemu su od 2008. do 2017. sebi priskrbili više od 27 milijuna kuna, dok se ukupna šteta penje na 45 milijuna kuna.

Navodno se, među ostalim, pogodovalo u slučajevima Komercijalne banke, Glumina banke i Gredelja. Jutarnji list, pak, piše da se jedna od inkriminacija odnosi na postupke Milana Lučića koji je preko druge tvrtke navodno došao do nekretnine Amfora Marisa iz stečajne mase.

Akcija uhićenja je prema neslužbenim podacima bila planirana za srijedu ujutro, no zbog curenja podataka realizirana je jučer. Mediji su saznali da se nešto sprema nakon što je procurila informacija da je Državno sudbeno vijeće (DSV) u utorak na zahtjev Uskoka ukinulo imunitet trgovačkoj sutkinji.

Božinović: Izvidi traju od prosinca prošle godine

Ministar unutarnjih poslova Davor Božinović potvrdio je u srijedu da je u akciji Uskoka i policije zbog navodnih pogodovanja u stečajnim postupcima uhićeno pet osoba koje se danas izvode pred pritvorskog nadzornika te dodao da izvidi u tom slučaju traju još od prosinca prošle godine.

"Ovisno o razgovorima koji će se voditi u DORH-u, vidjet ćemo koji su sljedeći potezi", rekao je Božinović u izjavi novinarima na konferenciji "Požari u Hrvatskoj: obrana i prevencija".

Odbio je odgovoriti je li akcija uhićenja na Trgovačkom sudu ubrzana zbog curenja informacija u medije, rekavši da kao ministar unutarnjih poslova ne može komentirati izvide.

Dodao je da izvidi traju od prosinca prošle godine, a na predmetu rade policija i Uskok u suradnji sa samostalnom službom za financijske istrage Porezne uprave.

hr Wed Nov 15 2017 19:26:17 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc684f0e4938a50e8b45c7/80
Foto: Čitateljica

Požar kod City Centra pod kontrolom

Vatrogasci su izašli na teren.
14:29 - Požar je pod kontrolom i nema veće opasnosti. Na teren su izašla 24 vatrogasca JVP-a Split, DVD-a Split, DVD-a Žrnovnica i DVD-a Podstrana.

Na terenu je ukupno osam vozila.

13:35 - Čitatelji tvrde da je opožareno veće područje, a vatrogasci i dalje gase vatru.

13:30 - Kod City Centra u Splitu izbio je požar na otvorenom, javljaju iz vatrogasne postaje te tvrde kako je na teren izašlo nekoliko vozila koja rade na njegovom gašenju.




hr Sun Oct 21 2018 13:45:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc5f6f0e4938610b8b468d/80
Foto: PIXABAY

Komentar tragične nesreće u Splitu: Radarskim kamerama obuzdajmo gradsku jurnjavu

Krajnje je vrijeme da počnemo učinkovito kontrolirati, kažnjavati te iz prometa uklanjati vozače kojima gradske prometnice služe za utrkivanje i iživljavanje, komentirao je Željko Marušić.

Jeziva nesreća u Splitu, u kojoj je sinoć, u sudaru BMW-a Serije 3 (E46; 1998. - 2006.), Mercedes-Benza B-klase (W246, 2012. - 2018.) i Fiat Punta (2005. - 2018.) smrtno stradao 19-godišnjak, a teško su stradale dvije osobe, zbog nedostatka bitnih informacija teško je precizno rekonstruirati, no tragičan ishod te deformacije i položaj vozila ukazuje na sljedeće, protivno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama:

- gradsku jurnjavu (čl. 51. i čl. 53.)

- protupropisno pretjecanje (čl. 66. do čl. 75.)

- korištenje mobilnog uređaja (čl. 196.)

- nevezivanje sigurnosnim pojasom (čl. 163.)

- brzu vožnju na lošim ili nedovoljno dobrim gumama

Tragičan ishod, uz veliko oštećenje, razmjerno sigurnog, premda u drugoj polovici 1990-ih  konstruiranog BMW-a Serije 3, ali koje ipak nije bilo toliko da je morao biti smrtonosan, ukazuju na nedopustivu, svima poznatu realnost, da se osobe na stražnjim sjedalima uglavnom ne vezuju, a česti su slučajevi lažnog, 'frajerskog' vezivanja na prednjim sjedalima iza leđa, kako bi se utišao sigurnosni zvučni signal!

No prije svega, ovdje je bila riječ o pogibeljno prebrzoj vožnji po skliskom splitskom asfaltu, prometnicom koja mnogima izgleda 'kao stvorena' za gradsku jurnjavu, jer ima geometriju trkaće staze.

Najbolji lijek za to je postavljanje radarskih kamera visoke razlučivosti na svim brzim gradskim prometnicama te opasnim raskrižjima, kojima bi se uz brzinu, nepropisno pretjecanje, prolaske kroz crveno, nezaustavljanje na pješačkim prijelazima..., učinkovito kontroliralo i sankcioniralo nepropisno korištenje 'pametnih telefona' i nevezivanje. 

A pred svim nesemaforiziranim pješačkim prijelazima treba postavljati vibracijske trake i 'ležeće policajce'!

Nažalost, oštećenja BMW-a Serije 3 nisu bila baš brutalna, vidjeli smo stotine neusporedivo težih gdje su svi preživjeli. Ali udar u masivniji i sigurniji Mercedes-Benz B-klase, očito je bio najopasniji, poput udara šakom u sljepoočnicu, jer vozač i putnici nisu mogli računati na zaštitu prednjom 'deformacijskom zonom' vozila.

BMW-serije 3, od 'nultog', pa do nedavno predstavljenog sedme generacije koncipira se tehnikom lovačkog zrakoplova - kako bi bio okretan, dinamičan i pružao užitak vožnja izvorno, hardverski je dinamički nestabilan, sklon preupravljivosti (oversteer), bočnom zanošenju stražnjeg dijela ('pirueti', najopasnijem ishodu na kolniku), nakon čega pogibeljno, polubočno ili bočno udara u drugi auto ili prepreku (ne može koristiti prednju deformacijsku zonu i posljedice su teške), a softverski se, sustavima dinamičke stabilnosti, prvenstveno ESP-om, naravno ABS-om, a u novije vrijeme i vektoriranjem snage na stražnjoj pogonskoj osi (aktivnim mehaničkim diferencijalom) dovodi u dinamički stabilno i samostabilizirajuće stanje. To podrazumijeva važnu 'sitnicu' - vožnju s dobrim gumama. 

Zbog toga, za snažna vozila sa stražnjim pogonom, starije generacije, pogotovo bez sustava ESP, koja su znatno rizičnija za izazivanje teških nesreća, od običnih s prednjim pogonom (izvorno dinamički stabilnih) trebalo bi uvesti skuplje osiguranje od autoodgovornosti.

hr Sun Oct 21 2018 13:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a268e16b9e03e611a8b458f/80
Foto: HŽ

Brzi vlak sa 68 putnika iskočio iz tračnica, promet obustavljen

Prometovao je na relaciji Zagreb - Osijek. U nezgodi nema ozlijeđenih.
Jutros oko 7.30 sati u Prikraju kod Vrbovca brzi putnički vlak iskočio je iz tračnica, javila je zagrebačka policija.

Oštećene su dvije prednje osovine, a promet na toj željezničkoj trasi je u prekidu.

Vlak je sa zagrebačkog Glavnog kolodvora krenuo jutros u 6.54 i nije vozio prebrzo. Uzrok nesreće navodno je bila tračnica ostavljena preblizu pruge. 

- Ovo je samo kulminacija u užasnog poslovanja i pružanja usluga HŽ-a prema putnicima. Vlakovi skoro svakodnevno kasne i putnici su konstantno frustrirani. Vjerujte mi to jako dobro znam, jer svakodnevno vlakom iz Koprivnice putujem u Zagreb, tvrdi jedna od osoba koja je bila u vlaku.

Policijski očevid je u tijeku, a prijevoz putnika na dionici između Dugog Sela i Vrbovca organizirali su autobusima, stoji u priopćenju HŽ Infrastrukture, javlja 24sata.hr

hr Sun Oct 21 2018 11:11:50 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc40ff0e4938f1048b487d/80
Foto: PIXABAY

Magla i skliski kolnici danas vam mogu stvarati probleme u prometu, kod Pirovca oštećena ograda na autocesti

Iz hrvatskog autokluba javljaju kako bi vozači zbog uvjeta na cestama trebali voziti s upaljenim kratkim svjetlima.

Kolnici su mjestimice mokri i skliski u središnjoj i sjeverozapadnoj Hrvatskoj, Slavoniji, Lici, Gorskom kotaru i Dalmaciji. Također, iz HAK-a poručuju kako su mogući odroni. Naglašavaju da vozači motornih vozila i tijekom dana u uvjetima smanjene vidljivosti (magla, oblačno vrijeme, jaki pljuskovi, itd.) voze s upaljenim kratkim svjetlima, bez obzira na ljetno računanje vremena.

Zbog vjetra, na Jadranskoj magistrali (DC8) između Novog Vinodolskog i Karlobaga zabranjen je promet za autobuse na kat, vozila s kamp-prikolicama i motocikle (I. skupina vozila), a između Karlobaga i Svete Marije Magdalene postavljena je dodatna zabrana za dostavna vozila i vozila s natkrivenim teretnim prostorom (I. i II. skupina vozila).

Jak vjetar puše na dionicama autocesta: A1 između vijadukta Božići i južnog ulaza u tunel Sv. Rok te A6 Rijeka-Zagreb između Kikovice i tunela Tuhobić. Vozi se uz ograničenja brzine, no autoceste su otvorene za sve skupine vozila, tvrdi HAK.

Zbog oštećene centralne zaštitne ograde na čvoru Pirovac u oba smjera, vozi se usporeno uz ograničenje brzine 80 km/h.
hr Sun Oct 21 2018 11:04:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .