Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcf56bf0e49380f008b4b09/80

Šest navika koje su jednako opasne kao i pušenje

Tri milijuna ljudi umire prerano svake godine zbog nikotina koji izaziva kardiovaskularne bolesti kao što su srčani i moždani udar, no postoj i niz drugih stvari koje povećavaju rizik od ozbiljnih bolesti.

Svatko od nas ima pokoju lošu naviku s kojom se ne ponosi. Bilo da izbjegavamo vježbanje ili se sve više okrećemo brzoj hrani i gaziranim pićima.

I što je najgore, nismo baš svjesni činjenice da su te navike jednako, kao i pušenje, loše za naše zdravlje, piše portal Živim

1. Sjedenje po cijele dane

Mnogi od nas sjede u uredima po cijele dane, a nerijetko kad dođemo doma samo se prebacimo na kauč. Ono što je važno naglasiti jest koliko je samo sjedilački način života nezdrav.

Studija iz 2014. pokazala je kako sjedenje može povećati rizik od bolesti srca, dijabetesa, raka, pa čak i depresije.

Naime, svaka dodatna dva sata sjedenja povećavaju rizik od obolijevanja od raka debelog crijeva, karcinoma endometrija, raka pluća, bez obzira na to vježba li osoba tijekom dana. Ako se uhvatite da većinu dana provodite sjedeći, probajte se ustati svako toliko i povremeno prošećite ili se istegnite. I deset minuta hodanja svakog dana već će biti pozitivan pomak. Danas postoje i pametni satovi koji vas upozoravaju da previše sjedite i da je vrijeme da se maknete od stolice.

 

2. Gazirana pića

Brojna istraživanja pokazala su kako redovito konzumiranje zašećerenih napitaka povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti, čak i ako osoba nije pretila. Prevelik unos šećera također može dovesti do dijabetesa, masne jetre, kao i do visokog tlaka i visokih razina kolesterola.

 

3. Manjak sna

Ne moramo ni naglašavati koliko je dobar san važan za cjelokupno zdravlje. Manjak sna ne samo da može uzrokovati debljanje, već može dovesti i do visokog krvnog tlaka. Zbog kroničnog nedostatka sna dolazi i do otpuštanja hormona stresa - kortizola, a njegove visoke razine su, kažu stručnjaci, povezane s rizikom od srčanog i moždanog udara.

Probajte uvesti rutinu spavanja i držite se toga. Učinite sve da spavate između sedam i osam sati svakoga dana, i nemojte koristiti mobitel u krevetu. Naime, plava svjetlost koju emitiraju elektroničke naprave može poremetiti san.

 

4. Solarij

Iako se korištenje solarija čini kao varijanta sunčanja koju imamo pod kontrolom, oboje može biti jednako opasno za organizam kao pušenje. Naime, neki još ne mogu odoljeti ležanju pod umjetnim svjetlima, a to može štetiti koži i dovesti do ozbiljnih posljedica, čak i raka kože. Svjetska zdravstvena organizacija još je 2009. solarije uvrstila u kategoriju najvećeg rizika označivši ih kancerogenima, nakon što je utvrđeno da je rizik od melanoma povećan za 75 posto kod ljudi koji su u solarije počeli redovno odlaziti prije 30. godine. Kreme za samotamnjenje su ipak sigurniji izbor.


5. Nezdrava prehrana i pretilost

Brza hrana, previše slatkog, prerađevine, hrana bogata masnim kiselinama utječu na razvoj potencijalno smrtonosnih bolesti. Sve ovo može dovesti do pretilosti, a stručnjaci ne prestaju naglašavati rizike koje debljina sa sobom povlači - od dijabetesa do bolesti srca. Britanski Cancer Research UK tvrdi kako bi debljina uskoro mogla postati najčešći uzrok raka kod žena koji se može spriječiti.

Složeni ugljikohidrati s više vlakana i hranjivih sastojaka kao što su cjelovite žitarice, voće i povrće, dobre masnoće iz orašastih plodova i sjemenki trebali bi biti dio vaše prehrane.

 

6. Usamljenost

Da, dobro ste pročitali. Naime, profesorica psihologije na Brigham Young Universityju Julianne Holt-Lunstad kaže da je učinak usamljenosti na smanjenje životnog vijeka kao da pojedinac dnevno popuši 15 cigareta. Usamljeni ljudi češće puše, češće su pretili i rjeđe vježbaju

Nije važno koliko ljudi poznate ili koliko često ih vidite - važno je da se osjećate povezano s drugima.

Uzmite stari telefonski imenik, prekopajte mobitel - sigurno negdje ima netko do koga vam je stalo i kome je stalo do vas. Ponovno se povežite s ljudima iz prošlosti, izgradite i neka nova prijateljstva.

I ne odustajte, imate pravo biti sretni - to ste dužni sami sebi! I kao što to uvijek naglašavamo - bolje je prevenirati nego liječiti.

hr Fri Nov 16 2018 13:01:12 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c7051ee0e493839b78b45d8/80
Foto: Splitski krnjeval

Otvorenje Splitskog krnjevala 2019. počinje uz elementarnu neugodu! Krnjevalsko vjenčanje, predaja ključa Grada i Zumba

Kako je Vakula proglasio elementarnu neugodu i jaku buru, program se povlači u Staru gradsku vjećnicu gdje će se Zumbom u podne svi prisutni dobro zagrijati, a nakon toga kreće Predaja ključa gradonačelnika Andre Krstulović Opare ovogodišnjim meštrima Krnjevala.
PROGRAM OTVORENJA NA PJACI

12h Zumba Love Carnival
13h Krnjevalsko vjenčanje i Predaja ključa grada
13.30h Podizanje zastave

Pogledajte otvorenje Splitskog krnjevala i zaplešite Zumbu NA PJACI maškarani!

Spli'ski Krnjeval 2019 započinje krnjevalskim vjenčanjem tajnog ljubavnog para – meštara ovogodišnjeg ljubavnog krnjevala koje ćemo tek otkriti.

Nakon Nives Ivanković, Pjerina i Valentine, Ave i Pernara, te Ante Cash i Missice Martine Mitar, u subotu ćemo otkriti ovogodišnji par te ih vjenčati na Pjaci.

Kao svadbeni dar od gradonačelnika dobivaju ključ Grada Splita te zadatak da u slijedećih deset dana očiste Split od svih problema.

Ako vam se ne da maškarati, možete doći i u šarenom, samo nek je veselo, jer ovo je jedan rasplesani zaljubljeni krnjeval!

Prije vjenčanja, u 12h kreće veliki Zumba fitness party u kojem mogu sudjelovati baš svi, jer Zumba je ples i vježba za sve generacije u kojoj se na licu mjesta uče koraci bez potrebnog predznanja. Sudjeluju instruktori i plesači Centra plesa i svih udruga i plesnih klubova koji surađuju u Spli'skom krnjevalu te gostujući i domaći Zumba fitness instruktori: Enmanuel Felix De Los Santos Bello, Meri Tičić Santos, Polina Mytko, Alma Mimica i Jasna Vidović.

Što se daljnjeg programa tiče – već navečer kreću moderni „krabuljni plesovi“ Salsa maskenbal u Teatar baru Split 3, te u nedjelju Tango pod maskama. U ponedjeljak u 12h u Etnografskom muzeju biti će projekcija povijesti Splitskog krnjevala prof. Borčića.

Sve druge krabuljne programe pratite na internet stranici.
hr Fri Feb 22 2019 20:48:17 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c31d9a20e4938456e8b45f0/80
Foto: Pixabay

Sedam činjenica koje niste znali o mrkvama (i zašto biste ih trebali jesti češće)

Kakva bi to bila juhica, varivo ili umak - bez dodatka mrkve? Ovo slasno korjenasto povrće nepresušno je vrelo kulinarske inspiracije i dobar izvor hranjivih tvari koje jačaju imunitet tijela i čine ga otpornijim na sezonske bolesti.
1. Mrkva potječe iz Afganistana 
Danas mrkve uspijevaju u cijelome svijetu, a prve kultivirane vrste potječu iz Afganistana, gdje su rasle još prije 1300 godina. S Bliskog istoka proširile su se u sjevernu Afriku, a od tamo prema Španjolskoj i ostatku svijeta. 

2. Divlja mrkva je afrodizijak 
Za razliku od kultivirane, divlja mrkva pripada porodici štitarki, a karakterizira ju stožast bijeli i žilav plod. Raste po poljima i livadama, a u pučkoj medicini njezinim se plodom, cvijetom i sjemenom liječe brojne boljke – od hormonalnih poremećaja do probavnih smetnji. Neki se kunu i u njezina moćna afrodizijačka svojstva. 

3. Mrkva je izdržljivo povrće 
Mrkva je jedno od rijetkih vrsta povrća koje ne morate izvaditi iz zemlje uoči zime. Njezin plod izdržat će zamrzavanje zemlje bez većih posljedica na okus. Štoviše, što je mrkva dulje u zemlji, to je njezin okus sve slađi i slasniji.

4. Mrkve su saveznice ljepote 
Čak 88 posto sastava mrkve otpada na vodu. Zbog toga ovo povrće ima nisku kalorijsku vrijednost te ju je preporučljivo grickati kada ste na dijeti.

Mrkve su ujedno i najveći biljni izvori vitamina A, koje tijelo sintetizira iz karotenoida. Beta-karoten iz mrkve pomaže u zaštiti organizma od bolesti krvožilnog sustava, u poboljšanju vida, te jamči lijep izgled kože. 

5. Mrkve dolaze u raznim bojama 

Iako je na tržištu najzastupljenija mrkva narančaste boje, u svijetu postoji više od 20 vrsta ovog slasnog ploda. Njezini plodovi dolaze pak u raznim bojama, od nježno žutih do tamno ljubičastih nijansi. 

6. Kuhanjem se otpušta više beta-karotena 

Želite li uživati u maksimalnim dobrobitima mrkve, termički je obradite prije jela. Naime, u svježem plodu nalazi se tek tri posto beta-karotena, dok se zagrijavanjem, poput kuhanja ili pečenja - otpušta i do četrdeset posto ovog važnog spoja, piše punkufer.hr

7. Mrkve se lako čiste 
Čišćenje mrkve ne mora biti dugotrajno niti zamorno. Jeste li znali da se mrkva može očistiti u dva potpuno jednostavna poteza?
hr Fri Feb 22 2019 20:27:08 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/535129df1799424f01e9ab57/80

Zašto biste se uvijek trebali ukrcati u avion s teniskom lopticom?

Masaža teniskom lopticom potiče kolanje krvi u organizmu, smanjuje bol u mišićima i umanjuje simptome jet laga.

Kada planirate let zrakoplovom, u ručnu prtljagu ne zaboravite staviti tenisku lopticu. Loptica neće služiti dodavanju s ostalim putnicima niti udaranju o zid kabine (što je zabranjeno). Naprotiv, ona je odlični saveznik za poboljšavanje cirkulacije. 

Svi smo svjesni da sjedenje na jednom mjestu i u produljeno vrijeme može imati negativne posljedice na zdravlje, pa ne čudi što dugi prekooceanski letovi nisu prvi na ljestvici najzdravijih aktivnosti koje možete poduzeti za svoju dobrobit. 

Upravo zato stručnjaci savjetuju da tijekom leta ustanete, protegnete noge i preventivno djelujete na bolove u mišićima i jet lag. 

- Uzimanje teniske loptice na let zrakoplovom povećat će cirkulaciju. Kotrljajte je preko ramena, donjeg dijela leđa, preko nogu i donjeg dijela stopala kako biste pojačali protok krvi, savjetuje kirurg Ali Gjoz iz Ortopedske klinike u Londonu. 

Ako zaboravite lopticu kod kuće, krv će potjerati i masaža nogu od gležnjeva gore prema bedrima, piše punkufer.hr

hr Fri Feb 22 2019 19:32:09 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c7007890e4938f5b78b45a2/80
Foto: Pixabay

Riješite se smrdljivih martina uz ove trikove

Smrdljivi martin je inače stjenica koju možemo naći u vinogradima i voćnjacima, ali dolaskom hladnijih dana, oni traže sklonište na toplijim mjestima. Ovih dana opet su se pojavili, a evo nekoliko trikova uz koje ćete ih se riješiti bez pola muke.

Umjesto da ih se gazi, budući da u obrani ispuštaju neugodne mirise, moguće je napraviti kućne pripravke koji će ih otjerati. Da ih spriječite u ulasku u stanove i kuće najbolje će poslužiti mrežice na prozorima, a može se isprobati i trik sa žutim papirom, jer stjenice privlači ova boja, pa ga čovjek može postaviti na balkon ili na terasu i na taj način namamiti smrdljive martine da ostanu van kuće.

Priroda i prirodni pripravci za borbu protiv smrdljivih martina:

Menta (biljka ili eterično ulje)

Miris mente je većini ugodan, ali smrdljivim martinima je izrazito odbojan. Ako ne želite biljku, možete nabaviti i eterično ulje mente, od kojeg se u kombinaciji s vodom može napraviti sprej. Njime poprskate sva mjesta koja bi smrdljivim martinima mogla poslužiti kao ulaz u vaš dom.

Nasjeckani češnjak

Ove male zelene stjenice ne vole ni miris češnjaka, pa ga je dobro narezati na sitno i postaviti na strateškim ulazima i prozorima kako bi odbio najezdu, pišu 24 sata.

Pripravak od ljuski luka

Uzeti 20 g ljuski luka, preliti sa 1 l vruće vode i ostaviti tijekom 5 dana. Nakon toga procijediti i dobivenu tekućinu koristiti za tretiranje biljaka. Kod povećane količine smrdljivih martina biljke se trebaju sprejati svaki dan (do 3 puta dnevno) u periodu od 5 dana.

Pripravak od čili paprika

Za pripremu ovog pripravka uzeti 100 g čili papričica i usitniti ih. Usitnjenu papriku preliti sa 1 l vode i kuhati sat vremena na laganoj vatri u poklopljenoj posudi. Ovako prokuhanu tekućinu ostaviti tijekom 2 dana, a nakon toga procijediti. Za tretiranje uzeti 100 ml dobivene tekućine i razrijediti sa 10 l vode.

Pripravak od sjemena gorušice

Sjeme gorušice samljeti u prah. Potrebno je 0,5 kg praha gorušice preliti sa 0,5 l vrele vode, dobro izmiješati i ostaviti da se ohladi. Tekućinu procijediti i doliti 9,5 l vode da ukupno imate 10 l tekućine kojom se sprejaju napadnute biljke, piše AgroKlub.

- Ako ih sad u domu imate samo par, do kraja listopada ćete ih vidjeti desetke, možda čak i stotine, a najbolje ih je spriječiti da uopće uđu u kuću zatvarajući vrata i prozore", izjavio je Howard Russell, entomolog sa Sveučilišta u Michiganu, za američki Good Housekeeping.


hr Fri Feb 22 2019 15:30:44 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .