Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcf56bf0e49380f008b4b09/80

Šest navika koje su jednako opasne kao i pušenje

Tri milijuna ljudi umire prerano svake godine zbog nikotina koji izaziva kardiovaskularne bolesti kao što su srčani i moždani udar, no postoj i niz drugih stvari koje povećavaju rizik od ozbiljnih bolesti.

Svatko od nas ima pokoju lošu naviku s kojom se ne ponosi. Bilo da izbjegavamo vježbanje ili se sve više okrećemo brzoj hrani i gaziranim pićima.

I što je najgore, nismo baš svjesni činjenice da su te navike jednako, kao i pušenje, loše za naše zdravlje, piše portal Živim

1. Sjedenje po cijele dane

Mnogi od nas sjede u uredima po cijele dane, a nerijetko kad dođemo doma samo se prebacimo na kauč. Ono što je važno naglasiti jest koliko je samo sjedilački način života nezdrav.

Studija iz 2014. pokazala je kako sjedenje može povećati rizik od bolesti srca, dijabetesa, raka, pa čak i depresije.

Naime, svaka dodatna dva sata sjedenja povećavaju rizik od obolijevanja od raka debelog crijeva, karcinoma endometrija, raka pluća, bez obzira na to vježba li osoba tijekom dana. Ako se uhvatite da većinu dana provodite sjedeći, probajte se ustati svako toliko i povremeno prošećite ili se istegnite. I deset minuta hodanja svakog dana već će biti pozitivan pomak. Danas postoje i pametni satovi koji vas upozoravaju da previše sjedite i da je vrijeme da se maknete od stolice.

 

2. Gazirana pića

Brojna istraživanja pokazala su kako redovito konzumiranje zašećerenih napitaka povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti, čak i ako osoba nije pretila. Prevelik unos šećera također može dovesti do dijabetesa, masne jetre, kao i do visokog tlaka i visokih razina kolesterola.

 

3. Manjak sna

Ne moramo ni naglašavati koliko je dobar san važan za cjelokupno zdravlje. Manjak sna ne samo da može uzrokovati debljanje, već može dovesti i do visokog krvnog tlaka. Zbog kroničnog nedostatka sna dolazi i do otpuštanja hormona stresa - kortizola, a njegove visoke razine su, kažu stručnjaci, povezane s rizikom od srčanog i moždanog udara.

Probajte uvesti rutinu spavanja i držite se toga. Učinite sve da spavate između sedam i osam sati svakoga dana, i nemojte koristiti mobitel u krevetu. Naime, plava svjetlost koju emitiraju elektroničke naprave može poremetiti san.

 

4. Solarij

Iako se korištenje solarija čini kao varijanta sunčanja koju imamo pod kontrolom, oboje može biti jednako opasno za organizam kao pušenje. Naime, neki još ne mogu odoljeti ležanju pod umjetnim svjetlima, a to može štetiti koži i dovesti do ozbiljnih posljedica, čak i raka kože. Svjetska zdravstvena organizacija još je 2009. solarije uvrstila u kategoriju najvećeg rizika označivši ih kancerogenima, nakon što je utvrđeno da je rizik od melanoma povećan za 75 posto kod ljudi koji su u solarije počeli redovno odlaziti prije 30. godine. Kreme za samotamnjenje su ipak sigurniji izbor.


5. Nezdrava prehrana i pretilost

Brza hrana, previše slatkog, prerađevine, hrana bogata masnim kiselinama utječu na razvoj potencijalno smrtonosnih bolesti. Sve ovo može dovesti do pretilosti, a stručnjaci ne prestaju naglašavati rizike koje debljina sa sobom povlači - od dijabetesa do bolesti srca. Britanski Cancer Research UK tvrdi kako bi debljina uskoro mogla postati najčešći uzrok raka kod žena koji se može spriječiti.

Složeni ugljikohidrati s više vlakana i hranjivih sastojaka kao što su cjelovite žitarice, voće i povrće, dobre masnoće iz orašastih plodova i sjemenki trebali bi biti dio vaše prehrane.

 

6. Usamljenost

Da, dobro ste pročitali. Naime, profesorica psihologije na Brigham Young Universityju Julianne Holt-Lunstad kaže da je učinak usamljenosti na smanjenje životnog vijeka kao da pojedinac dnevno popuši 15 cigareta. Usamljeni ljudi češće puše, češće su pretili i rjeđe vježbaju

Nije važno koliko ljudi poznate ili koliko često ih vidite - važno je da se osjećate povezano s drugima.

Uzmite stari telefonski imenik, prekopajte mobitel - sigurno negdje ima netko do koga vam je stalo i kome je stalo do vas. Ponovno se povežite s ljudima iz prošlosti, izgradite i neka nova prijateljstva.

I ne odustajte, imate pravo biti sretni - to ste dužni sami sebi! I kao što to uvijek naglašavamo - bolje je prevenirati nego liječiti.

hr Fri Nov 16 2018 13:01:12 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c18e4ce0e493899538b45a1/80
Foto: Ivan Gudić

Bubabu Design s novom modno-kazališnom pričom i Anom Gruicom Uglešić u glavnoj ulozi savršeno prikazuju splitski duh

„Bubabu Božić u teatru“, naziv je nove modne kampanje dizajnerice Gorane Milaković, a u glavnoj ulozi modela našla se prekrasna splitska glumica Ana Gruica Uglešić

Za sve ljubitelje mode i neobičnih zimskih odjevnih predmeta koji plijene pažnju, nova kolekcija brenda Bubabu Design, odličan je spoj ženstvenosti i pozitivne „pomaknutosti“. Elegantna, potpuno drugačija, odvažna kolekcija koja jednostavno „miriše“ na blagdane i dobru zabavu. Ovih praznika, moguće je izgledati jako stilizirano i kreativno, a Bubabu Design je čisti dokaz za to.

Kampanja je snimljena u Gradskom Kazalištu Mladih u Splitu, koje je rado otvorilo svoja vrata ovakvoj kazališno – umjetničkoj priči, a u glavnoj ulozi modela našla se prekrasna, temperamentna, splitska glumica Ana Gruica Uglešić, tako da ne čudi naziv same kampanje, pod nazivom „Bubabu Božić u teatru“. Talentirana i svestrana splitska dizajnerica Gorana Milaković, na ovaj način je htjela prikazati splitski duh uz pomoć ujedinjene ženske snage koja odiše čitavom kampanjom.

Ovo nije samo još jedna u nizu kolekcija i kampanja, već priča o jednoj glumici ispričana kroz glamurozne kreacije za sve žene koje ne žele proći nezamijećeno. Boje koje prevladavaju su klasična i bezvremenska crna, blagdanska i uvijek ženstvena crvena i srebrna, za one odvažnije dame koje znaju što žele. Krzno i novogodišnje neizostavne šljokice, također su dio ove modne poslastice. Ujedno, ovo je i prva božićna kolekcija brenda Bubabu, a dizajnerica i glumica povjerile su se u ruke fotografa Ivana Gudića, s kojim obje dugo i lijepo surađuju.

hr Tue Dec 18 2018 13:15:43 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b8bb852cb557a27508b565e/80
Foto: PIXABAY

Deset namirnica bogatih proteinima za zdravo mršavljenje

Hrana bogata bjelančevinama ima mnogo prednosti, uključujući izgradnju mišića, gubitak težine i osjećaj sitosti nakon jela
Iako puno proteina može biti korisno, uravnotežena prehrana je jako bitna ako želimo ostati zdravi. Jedenje namirnica koje su bogate bjelančevinamamože nam pomoći u mršavljenju jer se, zbog osjećaja sitosti, manje prejedamo. Prehrana bogata proteinima pomaže i u izgradnji mišića u kombinaciji s vježbom. Snažni mišići pomažu da tijekom dana sagorimo više kalorija, što također može pomoći kod gubitka težine, piše Život i stil.

Ovo je 10 namirnica bogatih proteinima za zdravo mršavljenje:

1. Crni grah
Može se pripremiti na razne načine, što ga čini odličnim sastojkom.

2. Kukuruz
Sadrži i dosta  vlakana i minerala, uključujući kalcij.

3. Losos
Losos se smatra masnom ribom, što znači da je pun omega-3 masnih kiselina. Odličan je izvor bjelančevina.

4. Krumpir
Dobar je izvor hranjivih tvari, uključujući proteine. Jedan krumpir srednje veliičine s kožom sadrži nešto više od 4 grama proteina. Pazite na dodatke pri pripremi krumpira jer oni mogu povećati broj kalorija.

5. Brokula
Uz proteine, sadrži niz hranjivih tvari poput folata i kalija. 

6. Cvjetača
Cvjetača ima puno proteina i vrlo malo kalorija pa je odličan izvor.

7. Jaja
Jaja su izvrstan izvor bjelančevina i zdravih masti. Različite studije pokazale su da jaja mogu pomoći ljudima da se osjećaju zadovoljnije i zaustaviti prejedanje. 

8. Pileća prsa
Većina  kalorija dolazi izravno od proteina kada se poslužuje bez kože. Pileća prsa bez kože od 136 grama imaju oko 26 grama proteina.

9. Tuna
Tuna je izvrstan i široko dostupan izvor proteina koji također ima nisku razinu kalorija. Dodajte tunu salatama i sendvičima, ali također pazite na priloge, poput majoneze koji dodaju neželjene kalorije.

10. Tempeh
Tempeh je popularan izvor proteina za vegetarijance i vegane. Tempeh dolazi od soje, poput tofua. Međutim, on ima više proteina nego tofu.
hr Tue Dec 18 2018 08:18:33 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8e7cac2af47fcc068b46d4/80

Antibakterijska sredstva rade više štete nego koristi

Otkriveno je ispitivanjem...
U većini kućanstava moguće je pronaći antibakterijska sredstva za čišćenje ili maramice kojima se brzo mogu prebrisati i očistiti površine i ukloniti prljavština. Međutim, pokazalo se da takvi proizvodi nisu dobri kao što se reklamira, piše Index.

Daily Mail piše da su mikrobiologinja dr. Lynn Dover i televizijski liječnik Michael Mosley proveli istraživanje i pronašli bakterije na površinama samo nekoliko sati nakon što su očišćene antibakterijskim sredstvom ili maramicom.

Zabrinjavajuće je što su se bakterije 12 sati kasnije dramatično razmnožile na kuhinjskim površinama.Ispitivanje je provedeno na radnim površinama u domovima nekoliko obitelji kojima je rečeno da čiste kao i inače, ali koristeći antibakterijske proizvode.

Budući da su kuhinje idealne za rast i razmnožavanje bakterija, dr. Mosley savjetuje da se pridržavate strogih pravila i različite skupine hrane režete na zasebnim pločama. Da bi vam posuđe uvijek bilo čisto, predlaže se koristiti ocat za pranje, ali ga i ispravno sušiti između upotrebe.
hr Mon Dec 17 2018 20:13:23 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1539200e4938784a8b462f/80
Foto: Pixabay

Slabi ste na mirisne delicije? Moguće je zaobići blagdansko debljanje uz ove savjete

Blagdanski stol prepun kolača teško je odbiti, ali zašto uništiti liniju za nekoliko dana uživancije?

Blagdani su najljepši period, ali i najteži za one koji pokušavaju održati liniju za koju rade čitavu godinu. Možda se čini nemoguće odbiti mirisni kruh ili taj treći kolač, ali uz ove savjete bit će nešto lakše. 


Uštedite kalorije na hrani

Predjela i glavna jela

Izbjegnite zakuske prije prave večere koje se često nude na obiteljskim okupljanjima ili tulumima. Čipsevi i kanape sendviči prave su kalorijske bombe, iako se možda tako ne čini. Zamijenite čips i sendviče s maslinama i uštedjet i učinit ćete pametno za liniju, piše Život i stil.

Za glavno jelo uvijek pokušajte pronaći najmanje debljajuću opciju. Na meniju će se vrlo često naći prženo meso, ali vi se odlučite za piletinu i ribu s grilla. Smanjit ćete unos za barem 100 kalorija, ako izbjegnete prženje.

Kruh s češnjakom i maslacem posebno je ukusan i praktičan za ponuditi gostima. Međutim, samo tri šnite tako pripravljenog kruha nose 300 kalorija. Popularni grisini imaju puno manje masnoća i odlična su alternativa. Možemo ih poslužiti ili konzumirati sa svježom Mozzarellom i rajčicom. 
Krumpir je gotovo uvijek prilog na svakom božićnom slavlju. Negdje na stolu uvijek postoje i salate i one su puno zdravija opcija uz ribu ili meso. U vaš će organizam unijeti barem 400 kalorija manje na dva obroka.

Pića

Svako dobro slavlje ide uz kvalitetno piće. Međutim, alkohol je kraljevski neprijatelj našeg struka. Za vrijeme blagdana je često nezaobilazan, ali nemojte zaboraviti skrivene kalorije kojima obiluje. U širokom luku zaobiđite koktele i radije odaberite bijelo vino ili čašicu gina. 

Ništa bolji nisu ni gazirani sokovi. Jedna čaša može sadržati čak 150 kalorija. Najbolje je držati se vode koja će vas usput i najviše osvježiti. Ovakav režim ispijanja pića može vam uštedjeti čak nekoliko stotina kalorija u jednoj večeri. 
hr Mon Dec 17 2018 20:05:34 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .