Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5cf6988529111cfebb8b457f/80
Foto: PIXABAY

Ovo su namirnice od kojih smo zdraviji, bolje spavamo i mlađe izgledamo

Kada želimo poboljšati kvalitetu života, zdrava i kvalitetna prehrana zasigurno će se naći na popisu prioriteta. Čim je odluka donesena, prvo ćemo pronaći recepte koji će nam pomoći u postizanju zadanog cilja. No nerijetko nam se zna dogoditi da namirnice iz recepata teško ili gotovo nemoguće pronalazimo ili nabavljamo. Zato vam mi donosimo 4 zdrave namirnice koje ćete bez problema pronaći kod nas, a zbog kojih ćete se osjećati bolje i poletnije.

BADEM

Bademi su i dandanas mnogima najdraža i najomiljenija vrsta orašastih plodova, a koliko su zdravi, poznato je još od davnina. Zbog svojih nutritivnih vrijednosti bademi su visoko na popisu namirnica koje bismo trebali konzumirati svaki dan. Odličan su izvor vlakana, vitamina i minerala, a da njihova konzumacija sprječava rizik od srčanog udara i srčanih bolesti, nije nikakva tajna.

Osim toga, odlični su za sve one koji traže potporu pri mršavljenju, zdravoj trudnoći ili opskrbi tijela antioksidansima. Konzumirati ih se može na razne načine, bilo sirove kao zdrave grickalice, u obliku maslaca, brašna ili mlijeka, a zbog svojeg posebnog okusa svako jelo učinit će specijalitetom, objašnjava Zadovoljna.hr.

No ako jednostavno nemate vremena spravljati svakojake obroke od badema, sa sobom uvijek možete ponijeti vrećicu sirovih badema koje možete grickati.

Biljni napitak od badema ne sadrži laktozu te je zbog toga idealan izbor za sve one koji su intolerantni na laktozu, a zbog slatkastog okusa s guštom će ga popiti. Bademov biljni napitak vrlo je dobar izvor magnezija i vitamina E, koji smanjuju rizik od raka i Alzheimera te nam pomažu u uspostavi stabilne razine šećera u krvi.

KOKOS

Iako su se donedavno lomila koplja zbog nutritivne vrijednosti ove namirnice, kokos je najavio svoj veliki povratak. Zbog svojeg visokog postotka zasićenih masti kokos je stekao lošu reputaciju. No često se zaboravlja to da njegova kiselina ubrzava metabolizam, zbog čega se te zasićene masnoće ne zadržavaju u područjima u kojima ih ne želimo, već se sagorijevaju i brzo napuštaju organizam. Osim toga, kokos je idealan za detoksikaciju organizma.

Blagodati kokosa su brojne, a njegove se ekstenzije poput kokosova ulja, mlijeka, brašna, pa čak i vode, svakodnevno koriste u kulinarstvu, ali i beauty industriji. Kokos je bogat vlaknima te brojnim važnim vitaminima i mineralima, zbog kojih ćete se osjećati bolje, mlađe, a malo tko to neće primijetiti.

Jedan od najboljih način konzumacije ove namirnice zasigurno je kokosov napitak ili biljni napitak od kokosa, čija je molekularna struktura identična ljudskoj plazmi. Sama ta činjenica govori nam da je riječ o supernamirnici koju ćemo lako uklopiti u smoothieje.

ZOB

Kad netko kaže zob, prvo što nam pada na pamet jest zobena kaša. Upravo to i jest najčešća primjena, a odlična je alternativa pahuljicama koje možemo pronaći u obližnjoj trgovini. Posljednjih godina zobene su kaše postale iznimno popularne, pogotovo u svijetu fitnesa i svih onih koji žele poraditi na svojoj liniji. Poput ostalih namirnica, i zob smanjuje rizik od srčanih bolesti, dijabetesa i pretilosti.

Osim toga, zob se vrlo često koristi i u beauty rutinama kao piling pomoću kojeg odstranjujemo mrtve stanice kože kako bismo poboljšali izgled kože i riješili se nesavršenosti. Zato ako imate višak zobi koji stoji u dnu vašeg kuhinjskog ormarića, iskoristite je na svojem licu, tijelu ili kupki, piše Zadovoljna.hr

hr Tue Jun 04 2019 18:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ab522f42af47fb5398b48d6/80

Idete s mobitelom na WC? Evo zašto to ne biste smjeli raditi

Predugo sjedenje na WC-u može biti povezano s teškoćama kod pražnjenja crijeva te dovesti do pojačanog pritiska zbog kojega se mogu stvoriti hemeroidi, upozoravaju liječnici

Naprezanje očiju dok pretražujete internet nad ekranom mobitela u nekim situacijama može biti pogubno i za vašu stražnjicu, tvrdi dr. Sarah Jarvis, obiteljska liječnica iz Velike Britanije. No šteta neće nastati samo od gledanja u mobitel, naravno. 

- Poznato je da predugo sjedenje na školjci stvara povećani pritisak na vene u tom području, te dovodi do njihovog povećanja i tako može dovesti do pojave hemeroida - kaže dr. Janko Fila, krirug koji se bavi bolestima završnog dijela debelog crijeva.  

Hemeroidi su spužvasti jastučići ispunjeni krvlju koji, zajedno s unutarnjim sfinkterom, imaju ulogu ‘finog’ zatvaranja analnog kanala (čmara), a smješteni su u dubini od 4 do 5 centimetara od čmara, a glavni simptom da su se razvili je svrbež analnog područja i znakovi krvi u stolici, ili na papiru.

- Neće se, naravno, pojaviti zbog gledanja u mobitel, već zbog toga što previše vremena provodite na školjki dok pregledavate elektroničku poštu ili se dopisujete na društvenim mrežama. Isto upozorenje, dodaje dr. Fila, vrijedi i za one koji na zahodu vole čitati novine, ili knjigu.  

- Mnogi se ponekad vole povući na zahod s novinama, ili mobitelom, da izbjegnu obiteljsku gužvu ili razgovor sa šefom i osiguraju si malo mira, pa onda čitajući novine ili surfajući čekaju da dođe vrijeme za izbacivanje stolice, no to nije preporučljivo. Puno je bolje otići na zahod i odmah izbaciti stolicu, a za druge aktivnosti pronaći neki drugi kutak - kaže dr. Fila.  

Inače, gotovo tri od četiri osobe barem će jednom u životu imati problema s hemeroidima, procjenjuje se. U većini slučajeva prolaze sami od sebe, no mogu se zakomplicirati tako da je potrebno liječenje. Vrlo je važno voditi računa o tome da prilagodimo prehranu, odnosno izbaciti sendviče, fast food i sličnu suhu hranu, a što više jesti jušne kuhane obroke, a u prevenciji je vrlo važno i redovito kretanje, piše 24sata.hr

hr Fri Sep 20 2019 18:53:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b69b877cb557ad6648b45e6/80
Foto: PIXABAY

Liječnica objasnila zašto biste trebali sjesti na wc školjku u javnom toaletu

Većina žena javne zahode koristi samo u krajnjoj nuždi jer su uglavnom prljavi i nedostaje toaletnog papira. Ipak, ponekad je to jedina opcija.

I dok neke žene oblože dasku wc školjke s tri sloja toaletnog papira, druge se pak pokušavaju olakšati u čučnju. Ako pitate liječnicu Preethi Daniel, oba načina su pogrešna. 

Naime, ona tvrdi da se spolno prenosive bolesti mogu prenijeti isključivo direktnim unosom s wc daske u genitalni trakt ili kroz otvorenu ranu na nozi ili stražnjici.

"Veća je mogućnost da će vas pogoditi munja dok jašete na letećoj svinji nego da ćete pokupiti spolno prenosivu bolest u javnom toaletu, stoga ne brinite", šaljivo je istaknula liječnica.

Dodala je da jedine bolesti koje se mogu prenijeti u javnom toaletu su E-coli i salmonela. Istaknula je također da žene koje čučeći obavljaju nuždu uglavnom ne isprazne mjehur do kraja pa vrlo lako zarade urinarnu infekciju dok one koje oblažu dasku s tri sloja toaletnog papira uglavnom zaštopaju wc školjku.

Na koncu, dr. Daniel savjetuje da se opušteno olakšate na javnom toaletu te da poslije dobro operete ruke i dezinficirate ih, javlja Index.hr

hr Fri Sep 20 2019 12:40:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d407f4029111ca12a8b4585/80
Foto: Pixabay

Evo zašto se neki ljudi jako ljute kad su gladni

Kako prolazi vrijeme od posljednjeg obroka, količina hranjivih tvari počinje padati. Kada padne razina šećera u krvi, razina hormona kortizola i adrenalina naglo poraste

Jeste li ikada bili ljuti na nekoga u isto vrijeme kada ste bili i gladni? Ako jeste, onda ste doživjeli 'ljutogladan' osjećaj, a radi se o naglom napadaju razdražljivosti uslijed gladi.

Ugljikohidrati, proteini i masti razgrađuju se u jednostavne šećere (poput glukoze), aminokiseline i slobodne masne kiseline. Ove hranjive tvari prolaze u krvotok, odakle se distribuiraju u organe i tkiva i koriste se za energiju.

Kako prolazi vrijeme od posljednjeg obroka, količina ovih hranjivih tvari, koje cirkuliraju u krvotoku, počinje opadati. Kada razina glukoze u krvi padne na kritičan nivo, mozak to percipira kao po život opasnu situaciju, piše 24sata.hr

Vjerovatno ste već primijetili ovisnost vašeg mozga o glukozi. Jednostavne stvari vam mogu postati teške i razina glukoze u krvi padne. Na primjer, nećete se moći koncentrirati, griješit ćete u banalnim situacijam ili ćete početi razgovarati nepovezano i zbrkano.  

Osim toga - postat ćete razdražljivi i mrzovoljni. Sve će vam smetati. I iako vam nitko ništa nije skrivio potpuno neočekivano ćete se "iskaliti" na prvom čovjeku do vas - mužu, ženi, kolegi ili djeci. 

Kada razina glukoze u krvi padne na donju granicu, mozak određenim organima naređuje da sintetiziraju hormone koji je povećavaju. Jedan od tih hormona je i adrenalin, hormon stresa, koji se otpušta u krvotok u svim stresnim situacijama.

Drugi razlog zašto je glad povezana s ljutnjom je to što su oboje kontrolirani istim genima. Jedan takav gen je neuropeptid Y, koji se oslobađa kad smo gladni. Taj neuropeptid djeluje na različite receptore u mozgu, uključujući i onaj zvan  Y1 receptor.

Osim što kontroliraju glad, neuropeptid Y i receptor Y1 reguliraju i ljutnju i agresiju. U skladu s tim, ljudi s visokom razinom neuropeptida Y u svojoj cerebrospinalnoj tekućini, također pokazuju i visoku razinu impulsa agresivnosti.

Kao što vidite, postoji nekoliko razloga zbog kojih možete biti ljuti kada ste gladni. Iako mnogi fizički čimbenici doprinose 'ljutogladnom' osjećaju, psihosocijalni čimbenici također igraju ulogu. Kultura može, na primjer, utjecati na način izražavanja agresije - direktnu ili indirektnu, pojašnjava 24sata.hr

Kako izbjeći glad popraćenu ljutnjom ?

Najlakši način da izbjegnete glad popraćenu ljutnjom je da preduhitrite taj osjećaj, prenosi Bright Side. Pokušajte razmišljati na vrijeme o svojim obrocima. Iako možda glad želite zadovoljiti brzim namirnicama poput čokolade ili čipsa, takve namirnice vas neće zasititi, odnosno vrlo brzo ćete opet postati 'ljutogladni'. Stoga razmislite o prirodnim namirnicama, bogatim hranjivim sastojcima, koji pomažu u zadovoljavanju gladi što je duže moguće. Radije pojedite bananu ili kreker dok se ne "bacite" na nešto konkretno.

hr Fri Sep 20 2019 08:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f3846cb47398542c8b4679/80
Foto: Pixabay

Žuti, ljubičasti i srebrni: Koji luk je najbolji za koje jelo?

Delikatna ljutika najbolje se snalazi u namazima i paštetama, a ljubičasti fino nadopunjuje okus ribljih jela...

Odabirom luka utječemo i na okus jela, ovisno o tome želimo li da bude više ili manje pikantno, da ima slatku notu ili hrskavi element. Koliko je vrsta luka, toliko je i varijacija pripreme jela, a vrsni kuhari točno znaju kada koristiti žuti luk, a kada srebrenac, ljutiku ili pak mladi luk.

Žuti luk ima intenzivan okus dok je sirov, ali tijekom kuhanja daje slatku i kremastu notu jelu. Dobro podnosi dugo kuhanje pa je najbolji izbor za juhe i variva te krepke umake. Dobar je izbor za karameliziranje, kao i u svakom receptu koji ne traži specifičnu vrstu luka.

Ljubičasti luk ima pikantnu notu, ali blažu aromu od žutog. Odličan je za sendviče pune okusa, ali i u kombinaciji s ribom ili morskim plodovima. Zahvaljujući lijepoj boji koristi se sirov za dekoraciju, primjerice u salatama s vrhnjem ili jogurtom. U internacionalnim kuhinjama koristi se za blagu, pomalo ljepljivu marmeladu koja se kombinira s paštetama ili mesom.

Mladi luk ima blagi okus. Bijeli dio se može koristiti za gotova jela, ali i kratko kuhanje ili prženje (stir fry), a ukusan je i sirov. Zeleni dio lijep je ukras salatama i juhama.

Ljutika (luk kozjak) ima delikatan okus i dobar je izbor za sofisticirana jela u kojima ne želite postići blagu aromu luka. Možete je koristiti u namazima i paštetama, najbolje sitno sjeckanu. Odlična je i marinirana u vinskom octu sa začinima.

Srebrenac ne može dugo stajati pa mu je sezona vrlo kratka. Najnježniji je među "rođacima" i najbolji odabir za sirova jela poput sendviča, wrapova i salata. - piše Punkufer.hr

hr Thu Sep 19 2019 20:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .