PITALI SMO VAS Splićani podržavaju Škoru, drugi izbor je Kolinda, Milanović je teški gubitnik

Utrka za predsjednika Hrvatske ‘plovi’ prema najvrućim trenutcima. Kampanja, nikad bolja i nikad ‘prljavija’, odvija se diljem Hrvatske, a najveći je interes postavljen na četiri glavna predsjednička favorita – dosadašnju predsjednicu Kolindu Grabar Kitarović koja ide po drugi mandat, bivšeg premijera i povratnika Zorana Milanovića, pjevača Miroslava Škoru i Mislava Kolakušića koji je iznenadio u izborima za Europski parlament.

Izbori koji se održavaju iduće nedjelje bili su povod za Instagram anketu u kojoj smo pitali Splićane koga će podržati i dati glas u izbornom danu.
Apsolutno sve je nadmoćno pobijedio Miroslav Škoro za kojeg je glasovalo 47 posto glasača, a na drugom mjestu je, s 26 posto potpore, Kolinda Grabar Kitarović.
Splićani su Mislava Kolakušića stavili kao treći izbor i dali mu podršku od 17 posto, a teški gubitnik je Zoran Milanović koji je u Instagram anketi ostao na tek 10 posto glasova.

– Vodstvo HDZ-a je očito u panici jer zapravo bit ovih izbora je da su izbori za predsjednika HDZ-a. U biti je potpuno nebitno tko će biti predsjednik države jer nema nikakve ovlasti, a bitno je tko će biti predsjednik Vlade, a to će u ovom trenutku i dalje biti predsjednik HDZ-a. Škoro bi kao pobjednik na izborima bio katastrofa za HDZ. Milanović bi bio neugoda, ali Škoro bi bio katastrofa – kazao je Žarko Puhovski, politički analitičar kojemu se u stavu pridružio i kolega Ivica Relković.
– Uđe li Škoro u drugi krug na način da s druge strane bude Zoran Milanović onda će upravo ono što je rekao – glas za Škoru je glas za Milanovića, doći do apsurda time što će HDZ zapravo glasom za Škoru glasovati protiv Plenkovića – kazali su u RTL-u Danas.

Hrvati prednjače u Europskoj uniji po udjelu kućnog budžeta koji troše na hranu. Na tržnici i u trgovini trošimo čak 28 posto kućnog budžeta, dok je europski prosjek tek 12 posto.

U predblagdansko vrijeme drugo pitanje u našoj Instagram anketi bilo je oko potrošnje. 73 posto glasača istaknuli su kako najviše troše na hranu i piće. Tek njih 12 posto izabralo je kao najveće potrošače kućne potrepštine, a nešto manje, 10 posto, noćne izlaske.
Najmanje, tek 5 posto odabira, dobio je odgovor vezan za putovanja i avanture.

– Stopa PDV-a na hranu je među najvišima u Europskoj uniji. Osim Danske, Hrvatska je donedavno jedina imala jedinstvenu stopu PDV-a na prehrambene proizvode. Sve druge zemlje imaju oporezivanje hrane između 7 i 9 posto, što onda naravno čini cijene hrane nižima – rekao je ekonomski analitičar Damir Novotny.

Hrvatska na policama ima premalo domaćih proizvoda, kao zaključak svega daje Novotny.
– Paradoks je u tome što Hrvatska ima idealne uvjete za, recimo, mediteranske kulture, broj sunčanih dana je podjednak kao u Španjolskoj ili Portugalu koje su velike izvoznice hrane, iako je domaća potražnja zbog turizma vrlo snažna. Dakle, Hrvatska ima pretpostavke, ima vode, ima sunca, ali nema odgovarajućih agrarnih politika – zaključuju priču o potrošnji u Hrvata.

POSLJEDNJE DODANO: