Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b839889cb557a3c828b4736/80
Foto: Pixabay

Prevruće vam je za spavanje?: Ovi trikovi sigurno pomažu

Nemojte se tuširati hladnom vodom jer to može imati obrnuti učinak...

Ljetne vrućine mogu loše utjecati na san, osobito ako nemate klima uređaj. Kako biste bolje spavali tijekom vrućina, evo što treba raditi prije spavanja i kako pripremiti spavaću sobu.

Priprema za krevet

1. Nemojte vježbati nekoliko sati prije neko što idete u krevet. Naime, temperatura tijela diže se tijekom vježbanja. Zato izbjegavajte odlazak u teretanu neposredno prije spavanja kako bi se tijelo moglo 'ohladiti'.

2. Izbjegavajte začinjene i obilne obroke jer ćete nakon njih osjećati još veću vrućinu. Pokušajte napraviti laganu večeru dva do tri sata prije spavanja.

3. Izbjegavajte piti ledeno hladnu vodu jer to usporava probavu i metabolizam. Isto tako, ona sužava krvne žile, smanjuje hidrataciju i sposobnost tijela da se ohladi. Umjesto toga, pijte vodu sobne temperature. Bočicu s vodom dobro je imati i pored kreveta, a možete je piti i ako se budite tijekom noći.

4. Nemojte se tuširati hladnom vodom jer to može imati obrnuti učinak. Umjesto toga, perite se mlakom vodom. Ako se ne planirate otuširati prije spavanja, nego samo ohladiti, smočite samo ruke i noge. To su 'radijatori' vašeg tijela koji imaju tendenciju zagrijavanja. Ako ih namočite, regulirat ćete tjelesnu temperaturu i ohladiti se.

5. Ako se želite stvarno dobro naspavati, premjestite svoj krevet na drugo mjesto. Tijekom vrućina dobro je spavati i na podu, a ako živite u kući na više katova, premjestite se na najniži. Naime, toplina se diže pa su mjesta bliže tlu najpogodnija za spavanje.

6. Koristite lakšu posteljinu poput pamučne plahte i lagane pokrivače. Uklonite s kreveta jastučiće koji zadržavaju toplinu. Za 'hladan san' odlične su prostirke od slame i bambusa jer ne zadržavaju tjelesnu toplinu i neće vas zagrijati.

7. Stavite jastučnice, posteljinu i pokrivače u zamrzivač 30 minuta prije nego što planirate ići u krevet. Kada ih vratite na mjesto za spavanje, bit će hladni dovoljno vremena da zaspite. No izbjegavajte vlaženje posteljine ili spavanje u mokroj odjeći jer će to samo zadržati gustu vlagu u sobi i izazivati nelagodu.

8. Sat vremena prije spavanja otvorite prozore u spavaćoj sobi kako biste povećali cirkulaciju zraka i ohladili sobu.

9.  Iako biste se najradije skinuli i išli goli na spavanje, to nije dobra ideja. Zato se možete osjećati još toplije jer vlaga ne može isparavati između tijela i površine za spavanje. Za spavanje odaberite pamučnu odjeću i izbjegavajte sintetičke tkanine kao što su najlon ili svila jer nisu prozračne.

10. Koristite vlažnu krpu za lice i ruke tijekom noći. Samo se navlažite ako se probudite i osušite suhim ručnikom, a izbjegavajte spavanje s mokrim licem ili rukama.

11. Držite zapešća i unutrašnjost ruku pod mlazom hladne vode 30 sekundi. To će ohladiti krvne žile i bolje ćete se osjećati.

Što će vas ohladiti u krevetu?

1. Držite vrata spavaće sobe otvorenima i postavite ventilator u kut sobe tako da bude okrenut prema vašem krevetu. Izbjegavajte usmjeravanje ventilatora na lice, leđa ili preblizu tijela jer se možete prehladiti.

2. Prije pojave klima uređaja, ljudi bi stavljali led u ručniku ispred ventilatora kako bi rashladili prostoriju. U ručnik stavite kockice leda, zarolajte ga tako da led ostane unutar ručnika te ga zavežite između sva stolca. Ispod ručnika stavite posudu u koju će kapati rastopljen led. Usmjerite ventilator prema kutu sobe.

3. Ako se probudite zbog vrućine tijekom noći, preokrenite jastuk na drugu stranu. Ta strana će biti hladnija od one na kojoj ste spavali, jer nije apsorbirala toplinu vašeg tijela tijekom noći.

4. Na vrat, čelo ili ispod pazuha stavite hladni oblog. Hlađenje stražnjeg dijela vrata, čela i ruku pomaže ohladiti i ostatak tijela. Hladni oblog napravite tako da u vrećicu za zamrzivač stavite tri do četiri žlice deterdženta za posuđe. Stavite je u zamrzivač. Sapun se neće stvrdnuti i zadržat će nisku temperaturu dulje od leda. Stavite ga u jastučnicu ili zamotajte u ručnik i nanesite na vrat ili ruke.

5. Ako se probudite tijekom noći zbog topline, pored kreveta je dobro imati hladni sprej. Bocu s raspršivačem napunite hladnom vodom i koristite je kako bi osvježili lice i vrat. - pišu 24sata

hr Fri Jun 14 2019 20:31:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d56763d29111cc44c8b45a6/80
Foto: Pixabay

Ovo su znakovi kroničnog umora koje ne smijemo zanemariti

Kako bi se kronični umor izliječio ili barem ublažio, bitno je promijeniti životne navike te se zdravije hraniti, baviti se fizičkom aktivnošću koja nas opušta, ići ranije spavati i slično.

Da je vrijeme za promjene, pokazat će vam idućih pet simptoma kroničnog umora koje ne smijete ignorirati.

1. Ne možete zaspati ili se budite noću

Oko 80 posto ljudi koji pate od kroničnog umora ima problema sa spavanjem. To se može manifestirati kao nemogućnost da zaspimo, a kada napokon utonemo u san, on je često isprekidan, odnosno vrlo se lako probudimo usred noći. A kada se probudimo iz sna, često se osjećamo kao da uopće nismo spavali. Kada i odspavate preporučenih 7-8 sati u komadu, ne osjećate se naspavano, piše Zadovoljna

2. Teško se koncentrirate

Ljudi pretpostavljaju da je simptom kroničnog umora jedino konstantni osjećaj umora, ali postoje i drugi znakovi kao što su povećana zaboravljivost, poteškoće s koncentracijom te učestala pojava da nas druge stvari lako ometu pri onome što radimo. Osobe s kroničnim umorom opisuju taj osjećaj kao da su stalno okruženi gustom sivom maglom, kao da im je mozak jednako umoran kao i tijelo.

3. Osjećate se izmoždeno poslije svake aktivnosti

Bilo da je riječ o odlasku u šetnju ili slušanju kako se vaši rođaci svađaju tijekom božićnog ručka, poslije bilo kakve razine fizičkog ili emocionalnog stresa osjećate se kao da ste bili u ratu. Ako su vaše tijelo ili um izloženi i najmanjem naporu, osjećate se potpuno izmoždeno. 

4. Teško vam je stajati na nogama

Osobama koje muči kronični umor, i stajanje na nogama može biti teško. Štoviše, simptomi kroničnog umora mogu postati puno izraženiji kada stoje nego kada leže. Stručnjaci vjeruju da osobe sa sindromom kroničnog umora doživljavaju stanje zvano ortostatska intolerancija pri kojemu dotok krvi u mozak slabi kada stoje uspravno.

5. Osjećate bolove po cijelom tijelu

Glavobolje koje se vraćaju, bol u zglobovima, mišićima, pa čak i bolno grlo koje ne prolazi mogu biti znakovi kroničnog umora. Često nema crvenila niti otjecanja – osoba samo osjeća bol koja se može širiti duboko u mišiće i zglobove.

hr Sat Aug 17 2019 17:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a3782c8b9e03e8a298b465c/80
Foto: Pixabay

Ovako smanjite račune za vodu i uštedite

Nije važno želite li smanjiti potrošnju vode zbog odgovornosti za očuvanje okoliša, ili da biste smanjili račune, važno je svakodnevno se držati nekih pravila koja će pomoći da se potrošnja vode smanji

Ne perite voće pod neograničenim mlazom vode

Ne ostavljajte pipu otvorenu dok ispirete voće i  povrće. Uz takav mlaz potrošit ćete i do 12 litara vode u minuti. Umjesto toga, perite voće i povrće u zdjeli, tako da možete pustiti točno onoliko vode koliko vam treba. Osim toga, vodu u kojoj ste oprali voće i povrće možete iskoristiti za zalijevanje vrta.

Ne rashlađujte je istjecanjem

Ne ostavljajte pipu otvorenu dok ispirete voće i  povrće. Uz takav mlaz potrošit ćete i do 12 litara vode u minuti. Umjesto toga, perite voće i povrće u zdjeli, tako da možete pustiti točno onoliko vode koliko vam treba. Osim toga, vodu u kojoj ste oprali voće i povrće možete iskoristiti za zalijevanje vrta.

Ne perite rublje i posuđe ručno

Sve rublje koje se može prati u perilici radije perite tako, a ne ručno. Isto vrijedi i za perilicu posuđa. Naime, većina perilica danas koristi manje vode nego što biste trebali za ručno pranje, a mnoge imaju i štedne programe koje možete koristiti kad je to moguće. 

Provjeravajte ispravnost cijevi i slavina

Vodite računa da crijeva za dovod vode u perilicu rublja ili perilicu suđa ne propuštaju, odnosno ako primijetite da voda curi, odmah ih zamijenite. Također, pazite da vam slavine ne kapaju. Jedna slavina koja pomalo kapa dovest će do toga da nepotrebno potrošite  i do 9 litara vode na dan, pišu 24sata


hr Sat Aug 17 2019 17:00:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d57d52529111c844e8b4598/80
Foto: Facebook

Vrsaljko ima dvojnika

Fotograija je pronašla svoj put do nogometaša
Po svemu sudeći Šime Vrsaljko ima dvojnika. Facebook je ekslodirao zbog slike muškarca koji sliči na popularnog nogometaša.

Fotografija je zapela za oko i nogometašu pa ju je podijelio na svom Instagram profilu i poručio: "Ako mi vidite brata blizanca recite mu da ga čekam kući. Brate, čuvaj mi se na toj bicikli."








hr Sat Aug 17 2019 12:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d57c39729111cc64c8b45f4/80
Foto: TZG Omiš

Marko Tolja sinoć raznježio Omišane

Omiš ima bogat glazbeni, sportski i gastro program..
Ove godine Gusarska bitka u Omišu održati će se čak tri dana i ponuditi posjetiteljima bogat program glazbenih, sportskih i gastro događanja za sve uzraste. Sinoć je na prvoj večeri, popularno nazvanoj " Večeri Evergreena" nastupio riječki pop, swing i jazz glazbenik Marko Tolja u pratnji izvrsnog Big Band Makarska.

Oduševljena publika uživala je u ovom koncertu prepunom dobre vibre i još boljih hitova.

Danas je na rasporedu Dječji gusarski dan s početkom u 18:30 sati, nakon kojeg će nastupiti Maja Šuput. Više informacija o programu događanja Gusarske bitke u Omišu možete pronaći na FB stranici Gusarska bitka
hr Sat Aug 17 2019 11:06:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .