Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c92019129111c5b128b460b/80
Foto: PIXABAY

13 genijalnih savjeta koji će od vas napokon učiniti nepušača

Istog trenutka kad ste prestali pušiti vaš organizam već je na dobitku

 Nakon samo 20 minuta, otkucaji srca vraćaju se u normalu. Sljedeći dan razina ugljičnog monoksida u krvi također se normalizira, a u samo 2-3 tjedna smanjuje se rizik od srčanog udara. Dugoročno se smanjuje rizik od raka pluća i drugih oblika ove zloćudne bolesti.

Ovo je 13 savjeta kako prestati pušiti:

1. Pronađite dobar razlog

Da biste se uspjeli motivirati potreban vam je jak osobni razlog zbog kojeg želite prestati. Na primjer, želite biti uzor svojoj djeci i zaštititi ih od štetnog utjecaja pasivnog pušenja ili smanjiti rizik da obolite od raka pluća, srčanih bolesti ili nekog drugog teškog stanja. Možda naprosto želite izgledati mlađe, opet imati blistavu put i sjajnu kosu? Odaberite razlog koji je dovoljno jak da vas može osloboditi napasti u najtežim trenucima krize.

2. Dobro se pripremite za ono što slijedi

Najlakše je pobacati u smeće cigarete, upaljače, pepeljare... Treba imati na umu da je pušenje ozbiljna ovisnost. Vaš mozak je ovisan o nikotinu i teko će se oduprijeti iskušenju zbog čega je mudro unaprijed osigurati podršku koja će vam biti potrebna. Razgovarajte s liječnikom o metodama koje mogu pomoći, poput „škole nepušenja“, grupa potpore, razgovora sa stručnjacima, meditacije, hipnoze... Tako ćete biti spremniji za prvi dan ostatka vašeg života.

3. Razmislite o nikotinskim zamjenskim sredstvima

Kad prestanete pušiti, nedostatak nikotina u krvi mogao bi vam prouzročiti glavobolje, promjene raspoloženja ili nedostatak energije. U takvim se trenucima vrlo lako može pojaviti jaka žudnja za „samo jednim dimom“. Nikotinski flaster, žvakaća guma ili sprej mogu biti od pomoći u takvim trenucima, ali koristite ih isključivo uz dogovor s liječnikom na način kako vam on prepiše.

4. Informirajte se o lijekovima na recept

Ovi lijekovi mogu ublažiti žudnju za pušenjem i sam čin pušenja učiniti manje privlačnim ukoliko ipak popustite i posegnete za cigaretom. Također, postoje lijekovi koji ublažavaju simptome apstinencijeske krize, kao što su depresija ili poteškoće s koncentracijom.

5. Oslonite se na pomoć bliskih ljudi

Obavijestite svoje najbliže da kanite prestati s pušenjem. Oni vam mogu dati podršku, osobito u kriznim trenucima kad poželite posegnuti za cigaretom. Također, dobra ideja je da se uključite u grupnu terapiju ili razgovarate sa stručnjakom. Bihevioristička terapija pomaže da lakše usvojite nova životna pravila koja isključuju pušenje. Samo nekoliko odlaska kod terapeuta mogu pomoći i smanjiti rizik od neuspjeha.

6. Pronađite vrijeme za odmor

Jedan od razloga zbog kojeg ljudi puše jest činjenica da im nikotin pomaže da se opuste. Jednom kad prestanete, trebat će vam drugi ispušni ventili. Možda ćete početi s tjelovježbom, slušanjem glazbe, druženjem s prijateljima, masažom... Odaberite aktivnost koja vas opušta i veseli. Prvih nekoliko tjedana nakon što prestanete s pušenjem pokušajte izbjeći stresne situacije.

7. Izbjegavajte alkohol i slične okidače

Kad konzumirate alkohol teško je izbjegavati cigaretu jer se čini da jedno bez drugog ne može. Stoga, nemojte piti niti se zadržavati u društvu ljudi koji piju prvih nekoliko tjedana. Također, ukoliko imate običaj pušiti uz kavu, prebacite se neko vrijeme na čaj. Navikli ste zapaliti cigaretu nakon svakog obroka? Usvojite novu naviku – operite zube, otiđite u šetnju ili uzmite žvakaću gumu.

8. Pospremite kuću

Nakon što ste popušili zadnju cigaretu bacite u smeće pepeljare i upaljače. Operite svu odjeću koja smrdi po duhanskom dimu, zavjese, tepihe i sav ostali namještaj koji upija mirise. Poslužite se osvježivačima zraka da biste se riješili poznatog mirisa. Ako ste pušili u automobilu, očistite i njegovu unutrašnjost. Cilj vam je da se u vlastitome domu riješite svih podsjetnika na pušačke dane.

9. Pokušavajte dok ne uspijete

Rijetki su pušači koji su se iz prvog pokušaja uspjeli riješiti cigareta zauvijek. Ako popustite i zapalite cigaretu neka vas to ne obeshrabri. Radije razmislite o tome što vas je navelo da pokleknete – možda neka emotivna kriza ili okruženje u kojem se se zatekli. Iskoristite tu spoznaju u svoju korist i budite još odlučniji u nastojanju da prestanete s pušenjem. Svaki put kad vam se dogodi da popustite i zapalite cigaretu, odredite datum unutar mjesec dana kada ćete ponovo prestati.

10. Budite stalno u pokretu

Kretanje će pomoći u suzbijanju žudnje za cigaretama i olakšati apstinencijske simptome. Kad poželite zapaliti, navucite tenisice za trčanje ili sjedite na bicikl. Čak i umjerena aktivnost pomaže, poput šetnje sa psom ili čupanja korova iz vrta. Kalorije koje usput potrošite pomoći će u održavanju tjelesne težine, što je iznimno važno kad prestanete s pušenjem.

11. Jedite voće i povrće

Ne pokušavajte biti na dijeti u vrijeme kad se odvikavate od pušenja. Previše odricanja može smanjiti šanse za uspjeh. Umjesto toga, pokušajte se hraniti što zdravije, jedite puno povrća, voća, cjelovitih žitarica i zdravih proteina. Od takve prehrane vaše će tijelo imati višestruku korist.

12. Nagradite se

Osim što ćete s prestankom pušenja učiniti najbolju stvar za svoje zdravlje, usput ćete uštedjeti zavidnu količinu novca. Postoje mobilne aplikacije pomoću kojih možete pratiti koliko ste uštedjeli ne kupujući cigarete. Nagradite se na način da dio tog novca potrošite na neki užitak.

13. Zapamtite: Vrijeme je na vašoj strani!

Istog trenutka kad ste prestali pušiti vaš organizam već je na dobitku. Nakon samo 20 minuta, otkucaji srca vraćaju se u normalu. Sljedeći dan razina ugljičnog monoksida u krvi također se normalizira, a u samo 2-3 tjedna smanjuje se rizik od srčanog udara. Dugoročno se smanjuje rizik od raka pluća i drugih oblika ove zloćudne bolesti. - piše Ordinacija.

hr Fri Jul 05 2019 14:36:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5524d1b6d92d8638058b45ef/80

Vježba prije doručka je najbolja - treba ga samo malo odgoditi

Britanski znanstvenici su u novoj studiji dokazali kako vježbanje prije doručka donosi više zdravstvenih benefita nego vježbanje nakon obroka. Vježbanje prije jela povezuju s niskim razinama šećera u krvi

Ljudi s urednim navikama spavanja tijekom noći poste, što znači da prođe više sati od zadnjeg do prvog obroka, piše slashgear.com. 

Tijekom tog perioda opada razina šećera u krvi, a zbog toga pada i razina hormona inzulina koji regulira šećer. Vježbanje prije doručka u osnovi znači da ste pokrenuli tijelo dok je razina inzulina niska, a to je dobro jer će tijelo izgarati dvostruko više masnoća u usporedbi s ljudima koji vježbaju nakon doručka.

Rezultat se nije odrazio na gubitak kilograma koji je u oba slučaja isti, nego na neka druga područja. Tijekom studije koja je trajala šest tjedana znanstvenici sa sveučilišta Bath i Birmingham otkrili su da se kod ljudi koji su vježbali prije doručka značajno pojačala kontrola šećera u krvi i osjetljivost na inzulin.

Uspostavom kontrole šećera time je zaključio da su time značajno smanjili rizik od razvoja dijabetesa tipa 2 i kardiovaskularnih bolesti. Ispitanici su u obje grupe podjednako gubili kilograme i pojačavali fizički spremu. Studija je uključila samo muškarce, a pokazalo se da nakon šest tjedana promjenom termina doručka, dakle samo jednog objeda u danu, ljudi mogu značajno utjecati na rezultate bez imalo napora. - pišu 24sata

hr Wed Oct 23 2019 21:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/546a4868189942e425000203/80
Foto: Screenshot YouTube

Devet stvari koje trebate eliminirati iz svog života kako biste živjeli kvalitetnije

Stvari koje stoje na putu vašoj sreći ili uspjehu treba eliminirati...
Koliko ste sretni i uspješni, djelomično ovisi o tome čime se okruženi. Stvari koje stoje na putu vašoj sreći ili uspjehu treba eliminirati.

U nastavku pročitajte nekoliko prijedloga za stvari, navike ili ljude koje trebate maknuti sa svog životnog puta.

Ljudi koji su vas povrijedili

Ne žele vam svi ljudi najbolje. Trebali biste identificirati ove ljude i maknuti ih iz svog života. Kontaktirajte s njima samo onoliko koliko je potrebno ili izbjegavajte ih u potpunosti ako je moguće. Koncentrirajte se na ljude koji su vam važni i koji su dobri za vas.

Perfekcionizam

Ako želite sve učiniti savršeno, rijetko kada ćete biti zadovoljni. To je frustrirajuće i vaša motivacija bit će sve lošija. Pokušajte se odvojiti od svog perfekcionizma. Tada ćete se puno slobodnije nositi sa svim izazovima.

Negativna uvjerenja

Razgovori koje imamo sa sobom imaju veći utjecaj na nas nego što možemo zamisliti. Zato pokušajte održati svoja razmišljanja pozitivnim kako ne biste potonuli.

Prošlost

Trebate gledati i u prošlost kako biste iz nje naučili i prisjećali se predivnih trenutaka. Ali ne biste trebali živjeti u prošlosti. Radujte se i unesite nove stvari u svoj život, a ne samo stare i poznate. Nećete stići daleko s rečenicom "uvijek sam to tako radio".

Osjećaji krivnje

Svatko od nas je prošao situacije u kojima je uradio nešto loše. Sigurno i vi imate takve događaje. Pustite ove osjećaje i situacije i tada ćete živjeti puno slobodnije jer prošlost ne možete promijeniti. Fokusirajte se na današnji dan i trudite se više.

Neželjeni savjeti

Savjeti koji dobivate od drugih ljudi nisu nužno najbolji savjeti. Poslušajte ih, ali i razmislite koji su vam korisni. Umjesto toga, pitajte za savjet osobe čija mišljenja su vam zaista važna.

Virtualni svijet

Namjerno odložite telefon na neko vrijeme i napravite digitalni detoks. Bit ćete zaprepašteni koliko vam vremena i energije može oduzeti stalno gledanje u telefon, laptop ili tablet. Odmaknite pametni telefon od sebe i zaposlite se analognim stvarima.

Nered oko vas

Vaša kuća ili stan također su mjesta koja vas mogu opterećivati, na primjer, ako je sve pretrpano stvarima koje zapravo ne trebate. Očistite ga i bacite ono što vam ne treba ili stvari koje niste koristili najmanje godinu dana.

Pretplate i članstva

Pogledajte malo bolje oko sebe. Trebaju li vam zaista neke pretplate? Mnoge od njih vam možda oduzimaju energiju, pa čak i novac. Odbacite sve što vam ne treba i iskoristite vrijeme za stvari koje su vam važne. - piše Život i stil

hr Wed Oct 23 2019 19:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5db0374d29111c98c48b4572/80
Foto: Pixabay

Ružine latice pomažu kod nesanice, tjeskobe i prijatelj su probave

U aromaterapiji ružino je ulje među najdragocjenijima i najsvestranijima jer je podjednako blagotvorno za tijelo i dušu. Cvijet svih cvjetova poznat je kao moćan afrodizijak i vječan simbol romantike

Kult ruže snažno je obilježio i srednji vijek, kad su ljepotu 'cvijeta svih cvjetova' veličali pjesnici, glazbenici, slikari..., a alkemičari su je nazivali cvijetom mudrosti. U to su doba Europljani na Bliskom istoku otkrili njima dotad nepoznate vrste ruža koje su Arapi i Turci uzgajali za proizvodnju dragocjene cvjetne vodice i ulja.

Ružino ulje koristili su kao iznimno fin i skupocjen miris, a takav status uživa i danas jer je potrebno čak četiri do pet tona ružinih latica da se dobije jedna litra eteričnog ulja. U aromaterapiji ružino je ulje među najdragocjenijima i najsvestranijima jer je podjednako blagotvorno za tijelo i dušu. Esencije ružinih latica pomažu protiv nesanice, tjeskobe i glavobolje, potiču cirkulaciju i probavu. Ulje je izvrsno za opuštajuće masaže i kupke te za njegu kože i kose.

Cvijet svih cvjetova poznat je kao moćan afrodizijak i vječan simbol romantike pa je ruža nenadmašna kraljica parfema. Osobito je cijenjena Rosa damascena koja potječe iz Damaska i uzgaja se u iranskim planinama, a među najpoznatijima su i bugarske i turske ruže.

U kozmetici se ružino ulje najčešće koristi kao anti-age zato što potiče regeneraciju kože. Zbog hranjivih, uravnotežujućih i umirujućih svojstava ružino je ulje prikladno za sve tipove kože, a pomaže i zacjeljivanju ožiljaka, prevenciji strija te u liječenju kožnih bolesti.

Premda postoje tisuće kultiviranih ruža (neke kozmetičke tvrtke čak uzgajaju posebne vrste samo za svoje potrebe), među najcjenjenijim je 'poslasticama' za kožu divlja ruža (Rosa canina) poznata i kao šipak.

U destilaciji ružina eteričnog ulja nastaje i hidrolat - ružina vodica koja je odlična za hidrataciju, pa se često dodaje u tonike za lice. Kozmetika se obogaćuje i blagotvornim ekstraktima ružina lišća te mlijekom sjemenki, piše 24sata

hr Wed Oct 23 2019 13:19:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5daff8cc29111ce9c28b45ca/80
Foto: Dani tovara

Ovog vikenda na Marjanu šesti po redu Dani tovara

Kulturno-umjetnička udruga Uzgon organizira šeste Dane tovara
Provedite nadolazeći sunčani vikend u prostoru malog marjanskog amfiteatra uz edukativne radionice, javna čitanja poezije te bogati glazbeni program.

Raspored aktivnosti: Petak (25.10.) od 11 do 17h: predavanje o projektu "Toward Europe", performans Ramba Amadeusa i limene glazbe Žrnovnice, DJ program - C_bastard i Ruzina Frankulin

Subota (26.10.) od 11 do 17h: radionice ophođenja prema domaćim životinjama, nastup benda "Discopath", javno čitanje poezije uz kolektiv "Dadanti", DJ program - C_bastard i Ruzina Frankulin

Za okrjepu će biti zadužen Lab Split Craft Brewery - "Barba".

Aktivnosti provodi udruga "Uzgon" i Prirodoslovni muzej i ZOO vrt Split kao dio projekta "Gradimo Dom zajedno" koji je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Powered by Turistička zajednica Grada Splita.
Sve aktivnosti su besplatne.

Sve detalje možete pratiti na Facebooku
hr Wed Oct 23 2019 08:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .