Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1539200e4938784a8b462f/80
Foto: Pixabay

Ugostitelji o sezoni: 'Više nitko ne jede ribu, to najbolje govori o kvaliteti gostiju'

- Naručuju se samo riblji fileti, a vidjet ćemo kako će s ribom ići u rujnu kad dolaze nautičari. Oni su kvalitetniji gosti, pogotovo ako su vlasnici brodova i znaju uživati u ribi te u pravoj domaćoj hrani - kaže Joso Smolić, dugogodišnji ugostitelj.
Unatoč "srpanjskoj rupi" koja se često spominje u hrvatskom javnom prostoru u posljednje vrijeme, prema podacima HTZ-a u Hrvatsku je od 1. siječnja do 10. kolovoza došlo 13,3 milijuna turista, koji su ostvarili 68,3 milijuna noćenja, što je za 5 odnosno jedan posto više nego u istom razdoblju lani.

 Dakle, turizam je kumulativno do 10. kolovoza u plusu. No čini se da rast broja turista ne prati i rast njihove potrošnje, piše Večernji.hr

- Vremena kad su i domaći i strani gosti ulazili u restoran, sjedali za stol, pogledali jelovnik i naručivali hranu ne pitajući za cijenu, odavno su iza nas. Gosti su danas vrlo obazrivi i u pravilu, i prije nego sjednu, pogledaju cjenik. Puno puta se dogodi da dođu i traže jelo koje mi ne pripremamo. Primjerice pizzu, zahvale se i odu. Uglavnom se za ručak naručuje jedno jelo, jedan pijat što bismo rekli, i gledaju da sve stane u 10 eura po osobi, uključujući i piće. Za večeru se uglavnom naručuje predjelo, glavno jelo i desert i cijena ovisno o jelovniku, varira od 15, 20 do 25 eura po osobi s pićem - rekao je za Šibenski Joso Smolić, predsjednik obrtničke komore šibensko-kninske županije te predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore.

Smolić je i sam vlasnik restorana na šibenskoj obali, a ugostiteljstvom se bavi već desetljećima.

- Ovo što se nam događa je karakteristika masovnog turizma. Previše je ležaja u privatnom smještaju, velika je konkurencija i iznajmljivači spuštaju cijene. A upravo to su gosti koji dolaze na ručak ili večeru u naše restorane. Zato ne možete očekivati da gost koji je smještaj platio 20 ili 30 eura, dnevno potroši 50 eura na hranu - kaže Smolić.

Ove godine u svom restoranu još nije imao gosta koji je naručio kilogram ribe i općenito ju nikad manje nisu prodali, otkriva ovaj ugostitelj dodajući da to najbolje govori o kvaliteti gostiju. 

 - Naručuju se samo riblji fileti, a vidjet ćemo kako će s ribom ići u rujnu kad dolaze nautičari. Oni su kvalitetniji gosti, pogotovo ako su vlasnici brodova i znaju uživati u ribi te u pravoj domaćoj hrani i tu možemo odraditi dobar posao - smatra.

 Trenutno u njegov restoran najviše zalaze Nijemci, Mađari, Francuzi, a ima i Talijana. Dolaze i domaći gosti, a upravo oni su šibenskim ugostiteljima i najdraži jer, kako kažu, vole jesti i uživati u hrani. 


hr Fri Aug 16 2019 10:04:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dc99ae429111cafe48b45a8/80

Motivirajuća subota u Splitu: STC konferencija je pun pogodak!

Proteklog je vikenda u Cinestaru centra Mall of Split održano prvo izdanje Split Tech City motivacijske konferencije. Više od 200 mladih odlučilo je svoju slobodnu subotu provesti u kinu kako bi poslušali inspirativna izlaganja lokalnih poduzetnika koji vladaju domaćom tech scenom.
Cilj organizatora bio je pokazati mladima svijetle primjere domaćeg tehnološkog poduzetništva kako bi shvatili da se i u Splitu, nasuprot uvriježenom mišljenju mnogih koji ne vide mogućosti van metropole i inozemstva, može uspjeti.

Kao što je na samom početku konferencije istaknuo Toni Trivković, predsjednik Split Tech Cityja, ovaj je događaj kruna dosadašnjeg djelovanja udruge koja povezuje splitske IT tvrtke, institucije, pojedince i inicijative.

- Neprestano guramo pozitivne stvari i trudimo se biti vjetar u leđa cijeloj lokalnoj tehnološkoj zajednici. Danas imate priliku čuti inspirativne priče profesionalaca koji su na etičan i moralan način stvorili biznise”, istaknuo je pri otvaranju konferencije.

Slogan ovog događaja bio je “Živi lokalno, radi globalno!”, a predavači su redom iznosili upravo takve priče: uspjeli su izgraditi poslove u kojima im je tržište cijeli svijet, dok istovremeno uživaju u svim blagodatima koje Split kao idealan grad za život nudi.

Publika je uživala u izlaganjima Ante Dagelića (GetByBus), Nenada Ćuka (CroatiaTech), Ivana Blagajića (Heetch), Ivana Blaževića (Rocket Insights Croatia), Darija Borasa (Parklio), Marka Prljića (ConsenSys), Nebojše Verona ( dobartek.hr ), Frane Borozana (SysKit) i Armanda Matijevića (SplitX), koji su govorili o svojim poslovnim iskustvima i savjetovali mlade na temelju svojih grešaka.

Eksplozija motivacije i pozitive

Ante Dagelić je još za vrijeme studiranja pokazao izuzetno poduzetan duh: osim što je freelanceao, počeo je s Mortenom Smalbyjem iz Danske razvijati GetByBus, a s kolegom je pokrenuo tvrtku Profico. Danas je Ante na doktoratu iz analitike podataka i računarne sigurnosti, sa spomenutim partnerom uspješno vodi IT tvrtku GetByBus i investira u start upe, a uza sve to vodi idiličan obiteljski život u svom gradu. Mlade iz publike ohrabrio je da dijele svoje ideje s drugima, razvijaju komunikacijske i ostale soft vještine te marljivo već sad stječu iskustvo jer ipak upravo za vrijeme školovanja imaju najviše slobodnog vremena.

Nenad Ćuk je povratnik iz Amerike; kao 10-godišnji dječak s obitelji je iz Hrvatske preselio u Salt Lake City. Krenuli su od nule, ispočetka, a uspjeli su si osigurati pristojan život, zbog čega je iznimno zahvalan i ponosan na svoje roditelje. U Americi je radio za niz tvrtki, ali i pokretao svoje poslove, koji su se pokazali neuspješnima. Međutim, istaknuo je Nenad, iz svakog se neuspjeha nešto nauči i ojača kao osoba. Prije nekoliko je godina počeo ozbiljno razmišljati o povratku u Hrvatsku, i to ponajviše zbog kvalitete života. Otkrio je publici mračne strane američkog zagađenog zraka i neukusne hrane, ali i priznao što mu nikako “ne sjeda” u Lijepoj našoj, poput birokracije i “grintanja” na nebrojenim kavama koje neki znaju prakticirati. Software, web development, marketing i grafički dizajn, kao i poneki inženjerski i VR/AR projektono je čime se bavi njegova tvrtka CroatiaTech. Uz poslovne partnere, zapošljava dvadesetak ljudi, koji žive u Splitu, Osijeku, Zadru, Zagrebu, Puli, Rijeci i Salt Lake Cityju. Nenad, koji nekoliko mjeseci godišnje bude u Americi, a većinu godine provede u Splitu, radi i na aplikaciji Cancerous, koja ima za cilj u proizvodima detektirati uzročnike raka. Publici je savjetovao da u poslu trebaju znati priznati pogrešku, preuzeti odgovornost, popraviti ako mogu i krenuti dalje.

Ivan Blagajić je programer koji je nakon studiranja u Zagrebu odlučio ostati živjeti u metropoli, gdje je obavljao izvrsne poslove u nekim od najuspješnijih domaćih agencija. Međutim, vratio se u Split zbog kvalitete života, a pritom nije izgubio posao - upravo zbog činjenice da većini vlasnika IT tvrtki nije važno gdje si nego da kvalitetno radiš! Trenutno radi za stranu tvrtku kojoj je način funkcioniranja “remote first”, što njemu izvrsno odgovara. ”Promislite što želite i neka svaki korak u vašoj karijeri ide prema tome!”, poručio je publici. Ivan je otkrio kako u budućnosti želi više toga uraditi za zajednicu, zbog čega na proljeće s kolegom otvara coworking prostor u svom gradu.

Ivan Blažević istaknuo se od prethodnika time što se odlučio za izlaganje bez prezentacije, a svojim je simpatičnim nastupom pobrao simpatije publike. Otkrio je kako je nakon studija Računarstva radio u dvjema IT tvrtkama, da bi potom s kolegom iz SAD-a osnovao svoju. Nakon nekoliko su se godina razišli, a o uspjehu Ivanove novoosnovane tvrtke dovoljno govori činjenica da je ista nedavno pripojena najbrže rastućoj softverskoj agenciji u SAD-u – Rocket Insights. Do navedenenog uspjeha zasigurno ne bi došlo bez predanog rada; Ivan je otkrio kako ne radi samo nedjeljom, a ostalim danima rijetko kad radi manje od 12 sati. “Cijeli posao oko pripajanja Rocket Insightsu preživio sam tako što nisam spavao dva mjeseca”, otkrio je, dajući publici do znanja da nema lakog ni brzog uspjeha, kojeg, kako je naglasio, smatra relativnim.

Dario Boras, vlasnik tvrtke poznate po pametnoj parking barijeri Parklio, nasmijao je publiku prepričavajući kako je s trojicom svojih kolega do genijalne ideje došao “iz očaja”. Preživjeli su podcjenjivanja i podsmijeh od strane nekih uspješnih poslovnih ljudi, ali i pokazali svima važnost timskog rada i vjerovanja u svoju ideju kad su na globalnom start up natjecanju osvojili drugo mjesto, nakon čega je uslijedila prva velika investicija. Danas zapošljavaju 12-ero ljudi i uspješno posluju na globalnom tržištu, u 30-ak zemalja na svijetu, a očekuju i dodatan rast i širenje.

Marko Prljić također se odlučio na izlaganje bez prezentacije. Ovaj zanimljivi dizajner zadnjih nekoliko godina usmjerio se u svijet blockchaina; danas živi u Zagrebu, gdje je zaposlen u tvrtki ConsenSys kao direktor dizajna, a aktivno djeluje unutar Ethereum zajednice kroz razne inicijative, projekte, hackathone i stručne konferencije. Uz brojne savjete o marljivosti, požrtvovnosti i etičnom radu, koji ih jedini mogu dovesti do uspjeha, pružio je mladima zanimljivo meditativno iskustvo: svjetla su se prigušila, a Marko je publiku odveo na putovanje kroz vrijeme, potaknuvši svakoga da se zapita gdje se vidi za desetak godina i što u ovom trenutku može učiniti kako bi krenuo ka željenoj destinaciji, odnosno situaciji.

Nebojša Veron je osnivač i suvlasnik platforme dobartek.hr , koja trenutno omogućuje naručivanje hrane putem interneta u osam hrvatskih gradova te zapošljava 15-ak mladih ljudi, a sve uz vlastito financiranje, bez vanjskih investicija. U svom se izlaganju usredotočio na važnost komunikacije za poslovni uspjeh. Otkrio je publici kako je izazovno u poslovne pothvate ulaziti s prijateljima, zbog čega je vrlo bitno jasno iskomunicirati međusobna očekivanja. Istaknuo je kako je komunikacija unutar tima također vrlo izazovna, ali i ključna za uspjeh. “Kad zapošljavamo nove ljude, važno nam je da su to osobe odkojih možemo učiti”, otkrio je i isto preporučio svima. Govorio je i o načinu komunikacije s korisnicima i s poslovnim partnerima, otkrivši kako su partneru i njemu na samom početku poduzetničkog puta poslovni sastanci bili izvan komfort zone.

Frane Borozan je suosnivač i suvlasnik tvrtke SysKit, koja se bavi ‘B2B’ prodajom enterprise softwarea na globalnoj razini. Razvijaju rješenja za SharePoint i Office 365, a plan im je postati najjača svjetska tvrtka u value added rješenjima za navedene platforme. Trenutno imaju 60-ak zaposlenih, a od prvog dana posluju na svjetskom tržištu. Frane je istaknuo kako poduzetnik treba biti strpljiv, ne smije lako odustati, treba vjerovati u ono što radi, ali treba znati i odustati na vrijeme.

Konferenciju je zaključio Armando Matijević, koji je svojim otvorenim i ležernim pristupom oduševio mladu publiku. On vodi SplitX, jedan od najkvalitetnijih svjetskih XR community-a, u sklopu kojeg radi s domaćim i stranim startupima. Kako bi im približio svoj način života i rada, publici je prepričao svoj nedavni 23-dnevni put od Splita preko Kine do Amerike i natrag. Sudjelovanje na brojnim konferencijama i sastanci diljem svijeta sastavni su dio njegovih nastojanja da rodni grad svake godine učini centrom svijeta virtualne i proširene stvarnosti. S obzirom na to da Split smatra rajem na zemlji, ne propušta promovirati njegove ljepote i poslovne potencijale u svakoj prilici; igrati picigin usred Kine njemu nije nikakva nepoznanica! Uz to, kao mentor pruža podršku brojnim splitskim startupima, a “ne može se” ne postoji u njegovom rječniku. Ohrabrio je mlade da ne nastoje biti lijeni uhljebi, već da iskoriste mogućnosti koje im 21. stoljeće pruža i vrijednim radom zgrabe neku od brojnih prilika jer su potencijalne odlične poslovne ideje nebrojene.

Kako još za vrijeme školovanja postati konkurentan na tržištu rada?

Uz motivacijske govore, održana je i panel rasprava “Kako još za vrijeme školovanja postati konkurentan na tržištu rada?”, na kojoj su sudjelovali Igor Roglić (Extension Engine Croatia), Antonio Šerić (Lilcodelab) i domaćin Toni Trivković (Split Tech City/Agilo). Publika je imala priliku saznati o njihovim poslovnim pričama i razmišljanjima, koji su, iako u nekim pogledima različiti, svakako pozitivni i nadahnjujući.

Od zajednice za zajednicu

Publika je bila oduševljena programom, predavačima i opuštenom atmosferom, naglašavajući kako je ovakav događaj bio prijeko potreban Splitu. Ova posve apolitična konferencija podržana je i financirana od strane zajednice - partnera i sponzora koji su prepoznali vrijednost ovakvog događaja i važnost poticanja mladih na poduzetništvo i ostanak u Splitu, a to su Udruga mladih programer DUMP, Extension Engine, Lilcodelab, Zadnja stranica, GetByBus, Erste banka, Hotel Krilo, Boban+partneri, Croatia Tech, Agilo, Bitcoin Store, Plan B Back Bar, dobartek.hr, Studio Gost i Zagrebačka banka.
hr Mon Nov 11 2019 18:31:29 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dc6f63a29111cdae28b457d/80

Otvoren jubilarni 10. Međunarodni pčelarski sajam „Dalmatina“

Na manifestaciji se okupio veliki broj izlagača iz nekoliko europskih zemalja koji će na 60 štandova izložiti svoje pčelarske proizvode, pribor i opremu.

Kao i dosadašnjih godina i ove godine je, pod visokim pokroviteljstvom predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar Kitarović, Ministarstva poljoprivrede, HPA, HPS i Županije splitsko-dalmatinske te Saveza pčelarskih udruga Splitsko-dalmatinske županije, otvoren je jubilarni 10. Međunarodni pčelarski sajam ‘Dalmatina’. 

Susret pčelara izložbenog, edukativnog i prodajnog karaktera održava se u Hotelu Zagreb, u splitskom Duilovu. Na manifestaciji se okupio veliki broj izlagača iz nekoliko europskih zemalja koji će na 60 štandova izložiti svoje pčelarske proizvode, pribor i opremu.

I na ovogodišnjoj manifestaciji, osim izlagačkog dijela i predavanja, organiziran je slasni ‘Medni doručak’ na kojem su sudjelovali svi izlagači, posjetitelji, dužnosnici te djeca iz dječjeg vrtića Sunčica iz Splita i učenici osnovnih škola ‘Kamešnica’ iz Otoka, i ‘Ivana Mažuranića’ iz Hana, Obrovac Sinjski, s učiteljicama Ivanom Porobija i Ljubicom Grgat

Za vrijeme doručka su predstavljeni radovi učeničkih zadruga. Ovom prigodom djeca su dobila poklone – tegle u obliku mede s medom koje im je poklonio OPG Mravak iz Gale, a prigodne slikovnice, šalice, edukativne materijale poklonili su im pokrovitelji i organizatori ove manifestacije.

Župan Blaženko Boban je u ime predsjednice RH, Kolinde Grabar Kitarović, pozdravio okupljene pčelare, proizvođače opreme, posjetitelje i djecu, te je istaknuo izvrsnu suradnju s Ministarstvom poljoprivrede i Savezom pčelarskih udruga Splitsko-dalmatinske županije, koji su „pripremili bogat medni doručak kako bismo se još jednom mogli uvjeriti što je to prvi, pravi, zdravi objed s kojim počinjemo dan. Ne kaže se uzalud da u blagostanju teku „med i mlijeko“. Stoga, neka med bude simbol našega što skorijeg zdravstvenog i gospodarskog blagostanja, neka ovdje danas okupljena djeca iz dječjeg vrtića iz Splita i osnovnih škola iz, budu preteče sve naše djece koja će započinjati svaki svoj dan sa zahtjevom roditeljima: „Ja - hoću – med!“ – kazao je župan.

Pomoćnik ministrice poljoprivrede, Zdravko Barać, je govorio o značaju ovakvih sajmova za popularizaciju, brendiranje i zaštitu domaće proizvodnje meda, naglašavajući važnost stvaranja svijesti o potrebi očuvanja i unaprjeđivanja proizvodnje meda te važnost uvođenja navike konzumiranja meda, od najmlađih nogu. 

Posebno treba naglasiti kako je ove godine stupio na snagu novi nacionalni pčelarski program koji na godišnjoj razini pčelarima osigurava 15 milijuna kuna potpore kroz 8 različitih mjera. Sve te pojedinosti su manje više poznate svim registriranim pčelarima -  istaknuo je Barać.

Okupljene je pozdravio predsjednik županijskog Saveza pčelarskih udruga Mirko Ljubičić koji je pohvalio suradnju s Ministarstvom poljoprivrede, te je istaknuo zahvalnost županu Bobanu, pročelniku UO za gospodarstvo i EU fondove, Anđelku Kataviću i suradnicima iz županije na dugogodišnjem praćenju i poticanju pčelara s područja Splitsko-dalmatinske županije. 

U ime Hrvatskog pčelarskog saveza okupljenima se obratio predsjednik Željko Vrbos uputivši čestitku organizatorima sajma na odlično pripremljenoj manifestaciji, a na poseban način dosadašnjem čelniku županijskom pčelarskog saveza Ivanu Mravku

- Ove, kao i prethodnih godina, vidimo veliki broj izlagača. Naših 15 pčelara izlažu svoje proizvode od meda, a njih 46 izlažu raznovrsnu pčelarsku opremu. Što se tiče uzoraka meda za ocjenjivanje, njih je ove godine pristiglo 76 iz cijele Hrvatske i očekujemo odlične rezultate za zlatne, srebrene i brončane plakete - kazao je dosadašnji predsjednik Saveza pčelarskih udruga Splitsko-dalmatinske županije Ivan Mravak, član organizacijskog odbora ovogodišnjeg sajma. 

Savez pčelarskih udruga Splitsko-dalmatinske županije, osnovan 2010. godine, ima 22 udruge, oko 1100 članova i više od 50.000 košnica. Prema ovim brojkama, SD županija je u nacionalnom vrhu, a po količinama proizvedenog meda smo drugi, odmah poslije Virovitičko-podravske županije.

Svečanosti otvaranja Sajma, uz navedene govornike, nazočili su dožupan Luka Brčić, županijski pročelnik Anđelko Katavić, načelnici općina Otok i Cista Velika Dušan Đula i Božo Čubić, dogradonačelnice Kaštela Grgica Benušić i Jadranka Matok Bosančić te ostale osobe iz poduzetničkog, društvenog i javnog života s područja Dalmacije, kao i predstavnici pčelarskih saveza iz zemalja koji sudjeluju na sajmu. 

Uz izlagačko-prodajni dio, sajam ima zanimljiv edukativni program kojeg je korisno poslušati. Na ovom sajmu, uz izlagače iz Hrvatske, svoje proizvode i opremu izlažu i pčelari iz Hercegovine.

hr Sat Nov 09 2019 18:24:30 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ae5f4202af47f77948b4892/80
Foto: Dalmacija News

Zaba i OTP banka naplaćuju podizanje novca na šalteru

Naknada će sa šaltera potjerati prvo umirovljenike koji nisu vični bankomatima...

Banke žele smanjiti gužve na šalterima i vjeruju da će im to uspjeti uvođenjem naknade za podizanje gotovine. Prve su je uvele Zagrebačka i OTP banka.

Naknada će sa šaltera potjerati prvo umirovljenike koji nisu vični bankomatima. Oni koji su u mirovinu otišli nakon 2014. do svojega novca ne mogu besplatno ni ako im je dostavlja poštar.

- Država nas je sve prisilila da primanja dobivamo na račun, za čije vođenje već plaćamo naknadu. Sad još i ovo - ogorčen je Tomislav Lončar, tajnik Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, i sam umirovljenik.

Danas je naknada dvije, odnosno četiri kune, a sutra će biti i više, uvjeren je.

Umirovljenici koji žele dostavu mirovine na kućnu adresu moraju račun otvoriti u HPB-u. Ako su penzioneri postali prije 1. siječnja 2014., poštar im mirovinu dostavlja besplatno, odnosno to plaća Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje.

Svi koji su u mirovinu otišli poslije toga, uslugu dostave Hrvatskoj pošti plaćaju deset kuna, ali i još jedan posto od mirovine. Za mirovinu od 3000 kuna to je ukupno 40 kuna. A sad svojevrsnu proviziju moraju platiti i nekim bankama. - pišu 24sata

Isto razmatra i PBZ

Zaba je krajem rujna uvela naknadu od 1,95 kuna za isplatu gotovine u kunama na šalterima za sve transakcije do 500.000 kuna. OTP će od 22. studenog fizičkim osobama naplaćivati četiri kune po svakoj kunskoj transakciji do 500.000 kuna.

Ako se podiže više od toga, naknada u OTP-u bit će sto kuna, a u Zabi 0,3 posto od iznosa koji se podiže. Prema informacijama Večernjeg, i PBZ razmatra uvođenje naknade, dok je Erste, RBA, Addiko i HPB nemaju namjeru naplaćivati.

Bankari vjeruju da će uvođenje naknade klijente “otjerati” na bankomate, na kojima se naknada ne naplaćuje. Znaju da su građani i zbog razlike od jedne kune inače spremni režije plaćati na više adresa, pa će onda i nova “šalterska” naknada, vjeruju, smanjiti redove u bankama. Umirovljenike nova naknada nipošto ne veseli.

- Hrvatska udruga banaka nema mandat komentirati bilo što u vezi uvođenja i/ili određivanja naknada banaka, riječ je o tržišnoj kategoriji. Vrstu i visinu naknade banke određuju prema vlastitoj poslovnoj politici - komentar je HUB-a na uvođenje “šalterske” naknade.

Ipak, pozivaju banke da vode računa o navikama pojedinih kategorija građana i njihovu povjerenju u ljudski kontakt. HNB na stranici za usporedbu bankarskih naknada još nije uvrstio Zabin novi “harač”. Potrošač od regulatora banaka tako ne može ni doznati da naknada postoji. A nije jasno ni zašto je u OTP-u naknada za gotovinu dvostruko veća nego u Zabi.

hr Thu Nov 07 2019 12:36:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dbd55ee29111cf6d58b45fd/80
Foto: Pixabay

Lijepo vrijeme donijelo bolje turističke brojke? U Zadru prošli mjesec noćenja porasla za gotovo 20 posto

U Zadru je u listopadu ostvareno 114.500 noćenja i 47.200 dolazaka turista, odnosno 17.200 noćenja i 6.500 dolazaka više nego lani, a dominirali su turisti iz Njemačke.
Sa izvrsnih 18 posto rasta noćenja i 16 posto rasta turističkih dolazaka, Zadar su ovog listopada, pored lijepog vremena, počastile nikad bolje brojke turističkog prometa.

Dominirali su inozemni turisti koji su ostvarili 90 posto udjela u listopadskim noćenjima te 87 posto u dolascima. Najviše su u tim brojkama sudjelovali turisti iz Njemačke s 27 posto udjela u noćenjima, potom Austrijanci sa 7 posto i Britanci 6 posto. S obzirom na posezonski period, Zadar se zaista može pohvaliti vrhunskom listopadskom turističkom statistikom i činjenicom da ga u jeseni posjećuju gosti iz cijeloga svijeta.

- Istina je kako nam je vrlo lijepo vrijeme donijelo veći broj gostiju, ali smo imali i dva iznimno uspješna događaja u listopadu. Prvi put smo organizirali „Meat Me“ festival, koji je tijekom tri dana trajanja privukao pažnju domaćih ljudi i gostiju Zadra, ali i tradicionalnu regatu „Zadarska Koka“ koja je privukla rekordan broj jedriličara. Pokazuje se kako su gastronomski festivali, gradski šušur i sportski eventi dobar recept za posezonu - kaže direktor zadarske Turističke zajednice Mario Paleka.

Potvrđuju to brojke, a još više i organizacija dolazaka turista od kojih je čak polovica u postsezoni došla uz agencijsko posredovanje. No bez obzira na različite regije, zemlje, kontinente ili kulture iz kojih dolaze, sve su očitije sličnosti kod turista koji posjećuju Zadar. 

- Mijenja se struktura naših gostiju koji osim standardnog privatnog smještaja, sve više traže kvalitetan hotelski smještaj i vrhunsku gastronomsku uslugu. U tom kontekstu, Zadar i dalje treba više hotelskih kapaciteta visoke kategorije - ističe direktor Paleka.

Ta je činjenica posebno izražena u rastućem broju noćenja i dolazaka koja se ostvaruju na razini cijele turističke godine, jer je u Zadru od početka 2019. godine do kraja listopada zabilježeno 2.121.000 noćenja i 600.000 turističkih dolazaka.

Riječ je o povećanju od 11 posto u dolascima i 9 posto u noćenjima, odnosno ostvareno je čak 60.000 i 180.000 noćenja više nego lani.

Dosadašnju su turističku godinu posebnom učinili još i američki turisti kod kojih je zabilježen rast od 14 posto, što Zadrani povezuju s ovogodišnjim uvrštenjem među najpoželjnije destinacije u prestižnom New York Timesu, ali i Nizozemci sa 23 posto rasta, a najviše Poljaci s fenomenalnim rastom od 36 posto u odnosu na prošlu godinu.

Statistika turističkog prometa izraženog noćenjima otkriva još kako su, prema vrsti smještaja, dominirali objekti u domaćinstvu (48 posto), potom hoteli (32 posto) i ostali ugostiteljski objekti za smještaj, a prosječno trajanje boravka turista iznosilo je 3,5 dana, potvrđujući Zadar kao poželjnu City Break destinaciju. 
hr Sat Nov 02 2019 11:09:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .