Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ae612c12af47fa0968b480d/80
Foto: Pixabay

Najbolji treninzi za dobru "formu" na otvorenom

S lijepim i toplijim danima dolaze nam živost i energija. Osim hvatanja boje, na proljetnom suncu možete i aktivirati mišiće. Street workout često kruži društvenim mrežama, osim što je vrhunski trening snage, pozitivno utječe i na vaše raspoloženje.
U prirodi se svi drugačije osjećaju, stvari doživljavamo dublje i energija nam se brzo vraća. Mnoge studije ističu kako je šetnja lijek za stres, a šume izvor dobrobiti. Osim toga, fizička aktivnost poželjna je i kada je riječ o vašem mozgu, tjelesnoj težini, ali i hormonu sreće.

Kineziologinja Sara ističe kako su aerobne aktivnosti važne jer smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti, također često uzrokuju veće trošenje kalorija. Stoga, hodanje, trčanje, bicikliranje, rolanje i druge aktivnosti u prirodi su poželjne jer se izvode na svježem zraku. Također, intenzitet vježbi je pojačan zbog težih uvjeta za hodanje i trčanje zbog neravnog terena.

S obzirom na sve to, Sara savjetuje da povedete društvo i odradite zabavan trening u prirodi, a u nastavku donosi nekoliko prijedloga.

1. Hodanje

Izmjenjivanje intervala bržeg i sporijeg hodanja ili sporo hodanje najmanje 45 minuta do jednog sata. Ovakav oblik aerobne tjelesne aktivnosti na vrlo zdrav način pomaže u skidanju kilograma, a uz to održava tjelesnu težinu i poboljšava opće zdravstveno stanje. Hodanjem po neravnim površinama šuma dodatno ćete aktivirati svoje mišiće i sagorjeti više kalorija. 

2. Trčanje

Izmjenjivanje intervala laganog trčanja i šprintanja ili trčanje laganog tempa barem pet kilometara. Važno je da osoba koja tek kreće trčati odabere lakše i kraće staze te ih s vremenom otežava i produžuje. Brojne su prednosti trčanja kao: gubitak kilograma, jačanje mišićne mase, povećanje izdržljivosti i kondicije.

Dodatno za žene: trčanjem se poboljšava cirkulacija pa će vam koža izgledati ljepše i zdravije zbog njene prokrvljenosti.

3. Bicikliranje

Troši kalorije, smanjuje stres, oblikuje mišiće (mišići potkoljenice, mišići prednje i stražnje strane natkoljenice te mišići gluteusa (stražnjice)). Osim mišića nogu aktivni su i mišići trupa te ruku. Vožnja biciklom čuva zglobove, manje je opterećenje na zglobove koljena, gležnja, kralježnice nego što je to kod npr. trčanja.

4. Rolanje

Odlična aerobna tjelesna aktivnost koja pomaže pri mršavljenju, jača mišiće nogu, stražnjice, ali i ruku jer pomoću njih se kod rolanja održava ravnoteža. Uz razvoj ravnoteže rolanje razvija fleksibilnost i koordinaciju. Ova aktivnost povećava vašu izdržljivost, a ako vam je klasično rolanje dosadno, možete izmjenjivati brzi i sporiji tempo rolanja ili isprobati rolanje na laganoj uzbrdici. 

"U mnogim znanstvenim istraživanjima dokazano je kako gore navedeni aerobni oblici kretanja smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti i produžuju životni vijek. Također uz ove aktivnosti možete se odlučiti i za penjanje i planiranje", tvrdi Sara.

Za one pak koji više vole vježbati kod kuće (iako se po želji mogu izvoditi i na otvorenom), Sara je izdvojila nekoliko temeljnih vježbi.

TRENING SNAGE MOGUĆ JE I NA OTVORENOM

Vježbe koje možete izvoditi kod kuće (ali i na otvorenom)

1. Plank:

Položaj na podlakticama i stopalima, šake stisnute zbog još bolje aktivacije mišića ruku.
Izvodi se izdržaj na obje podlaktice, a zatim izdržaj na jednoj pa na drugoj. 

Trajanje: 30 sekundi svaki izdržaj. Nakon jedne minute odmora ponoviti još jednom. 


Ova popularna vježba jača mišiće trupa i leđa, mišiće stražnjice i nogu, ali i mišiće ruku i prsa. 

2. Sklapanja:

Položaj ležeći na leđima, izvodi se istovremeno podizanje trupa i nogu.
Početnici mogu za početak izvoditi sklopke sa zgrčenim koljenima. Ova vježba jača mišiće trupa, mišiće pregiba kuka, ali i mišiće nogu.

Trajanje: 3x10 ponavljanja

3. Čučanj-iskorak:

Stanite raskoračeno u širini kukova ili nešto šire. Izvodi se čučanj, a zatim iskorak na jednu nogu pa na drugu nogu. Ove dvije vježbe vrlo su popularne među ženama zbog svog učinka jačanja i zatezanja mišića stražnjice i nogu.

Trajanje: 3x8 ponavljanja (jedno ponavljanje = čučanj + iskorak na jednu i na drugu nogu)

4. Sklekovi uza zid:

Zauzmite raskoračen stav u širini kukova nasuprot zida, dlanove postavite na zid tako da su vam ruke ispružene. Izvodi se tako da se odgurujete od zida u položaju skleka.

Trajanje: 3x10 ponavljanja.

Ovom vježbom ojačat ćete i zategnuti mišiće ruku i prsa, ali i ostale mišiće svoga tijela.

5. “Marinci”:

Izvodeći ovu vježbu ojačat ćete mišiće cijeloga tijela, istopiti kalorije i podignuti kondiciju na novu razinu.

Vježba se sastoji od 3 elementa: sklek, čučanj i skok.

Početnici mogu umjesto skleka izvoditi samo dolazak u upor za rukama nakon čega dolaze u stav ležeći na prsima.

Trajanje: 2x10 ponavljanja

hr Sun Apr 29 2018 20:39:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bc8e7c70e4938f1048b4754/80
Foto: Stipan Ujdur

Umirovljenici kao 3D animatori: Pogledajte kako je izgledala Dalmacija prije 1500 godina

Možete prošetati gradovima u onakvom izdanju kako su izgledali prije 1500 godina
Stipan Ujdur jedan je od trojice koji se mogu pohvaliti ovim projektom.  
- U računovodstvu sam radio.  Modeliranjem u 3D formatu bavim se već osam godina,  jer sam imao i imam dovoljno slobodnog vremena za osobno educiranje i  modeliranje - započinje. 

Prijatelj Ivan Popić je najviše doprinio u njegovom educiranju i modeliranju, a on se time bavi već više od deset godina i kako nam Stipan kaže, dobro je upućen u tajne informatike i računala. 

- Osim mene, Ivana i Martina van der Meijdene u projektu  je i “Legame“ VR studio iz Zagreba koji vodi Milan Gostimir. Moglo bi se reći kompilacija starosti i mladosti, umirovljenici Stipan i Martin, a mladost Milan i Ivan - objašnjava nam Ujdur.  

Kako ide proces?

Stipan Ujdur i Ivan Popić rade 3D modele, a upravo završavaju 3D model rekonstrukcije antičke Narone u Vidu kraj Metkovića. Nakon toga napravljene 3D modele pošaljemo u Arnhem u Nizozemsku. - Martin, koji je također u mirovini, modele koje mu pošaljemo renderira u foto formatu i video formatu kao animaciju 3D modela. 



Na kraju se scene šalju Milanu Gostimiru u VR studio “Legame“ u Zagrebu, a nakon toga dizajneri i programeri u ovome studiju programiraju foto renderirane VR 360 Pan. 

- Ovisno o mogućnosti optimiziranja porograma bit će moguće vidjeti najmanje 12, ako ne i 14 lokaliteta Dioklecijanove palače. Možete stati na neko mjestu u današnjoj palači, primjer Peristil, vidite oko sebe kako je stanje sada, a na mobetelu možete vidjeti kako je tu bilo prije 1500 godina. Ako se okrećete oko svoje osi tada se okreće i vizualizacija na mobitelu. Prednost je i ta što možete stajati na mjestu, a prstom rotirati vizaulizaciju na mobitelu i tako razgledavati tu lokaciju prije 1500 godina. Stereo aplikacija je za VR naočala i renderirana posebno za lijevo, a posebno za desno oko, ove dvije scene s preklapaju u VR naočalima i imate bolju 3D percepciju - objašnjava nam Stipan. 

Obje aplikacije će se moći nabaviti na Google Play trgovini na mobitelima. Aplikacije će bit ponuđene i turističkim agencijama koje se bave organiziranjem posjeta Splitu da je uključe u ponudu svojim korisnicima, naravo uz povoljiniju cijenu.  

Animacija za Dioklecijanovu palaču je rađena devet mjeseci, 3D model antičke Narone već se radi više od godinu dana, najvjerojatnije će trebati oko godinu i pol samo za 3D modeliranje,  slijedi renderiranje i  programiranje aplikacije za pametni telefon, to je još nekoliko mjeseci više, rekao nam je Stipan, piše vecernji.hr
hr Thu Oct 18 2018 22:06:59 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bc8d8700e4938f1048b474b/80
Foto: Pixabay

Znate li zašto mnogi kucaju u drvo za sreću?

U mnogim kulturama, uobičajeno je praznovjerje da ljudi kucaju o drvo kako bi prizvali sreću ili odbili nesreću. Ipak, dok je izraz 'kucati o drvo' poznat od 19. stoljeća, čini se da nema univerzalnog dogovora o tome kako je nastao.

Jedno od najčešćih objašnjenja za ovaj fenomen je običaj iz drevnih poganskih kultura, kao što su Kelti, koji su vjerovali da duhovi i bogovi žive u stablima, piše 24 sata.

Kucanje o deblo stabla vjerojatno se prakticiralo kako bi se potaknulo dobro raspoloženje te zatražila zaštita nadnaravnih bića. Također, to je mogao biti način iskazivanja zahvalnosti za sreću koju čovjek ima.

Još jedna teorija jest da su ljudi kucali o drvo kako bi izbjegli zle duhove ili ih spriječili da slušaju kad su se hvalili zbog svoje sreće, čime se sprječavao preokret njihove sreće u nesreću. U međuvremenu, kršćani često povezuju ovu praksu s drvetom križa s Kristovog raspeća, piše History.

U prošlosti su poganski narodi vjerovali da duhovi žive u drveću, a da kucanjem po drvetu ljudi mogu zatražiti pomoć dobrih duhova ili da će tom gestom otjerati zle duhove.

Neki povjesničari i istraživači smatraju da je kucanje o drvo noviji fenomen. U svojoj knjizi 'Zov igrališta' (The Lore of the Playground), britanski folklorist Steve Roud prati povijesni razvoj dječje igre iz 19. stoljeća pod nazivom "Tiggy Touchwood", vrstu igre u kojoj su igrači imuni od toga da su uhvaćeni kad god dodirnu komad drva poput vrata ili stabla.

- Budući da je igra bila zamišljena da pruži 'zaštitu' igračima, gotovo je sigurno da je ona izvor suvremene praznovjerne prakse kucanja o drvo", objašnjava Roud, piše N1.

hr Thu Oct 18 2018 21:01:27 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bc8bf3d0e4938f8088b45f6/80
Foto: Dnevna doza prosječnog Dalmatinca

Apstraktna umjetnost zvana parkiranje: “U Dalmaciji je sve teže parkirat“

Fotografija je objavljena na Facebook stranici Dnevna doza prosječnog Dalmatinca i naravno da je odmah postala hit
Nižu se apartmani, iznajmljuju se i garaže, a nigdi mista za parkiranje. Revolucionarno rješenje stiže s juga Dalmacije - možda malo predomišljato, al' je gore barem sigurno...



hr Thu Oct 18 2018 19:14:25 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bc8abcc0e49380f008b48a4/80
Foto: Thinkstock

Nije stvar u znojenju: hladnoća topi kilograme

Imamo osjećaj da smo izgubili na težini jer smo se dobro oznojili na treningu. IPrema novim saznanjima izgleda da znojenje nema puno veze s kalorijama

S padom temperatura pada i broj trkača i ostalih rekreativaca. Većina ih se sklanja u dvorane, na suho i toplo te na trake za trčanje. Pomislit ćete da se u zagrijanim dvoranama bolje znoji i da je skidanje kilograma učinkovitije, ali ne mora nužno biti tako. Bivši NASA-in znanstvenik Ray Cronise tvrdi da je vježbanje na niskim temperaturama pravi recept za gubljenje kilograma. Nije jedini koji to tvrdi. 

Za primjer navodni američkog plivačkog olimpijca Michaela Phelpsa koji na dan unese 12.000 kalorija, a ne udeblja se ni grama. Kaže, Phelps provodi puno vremena u hladnoj vodi, a voda ima 24 puta veću termičku propustljivost od zraka. S druge strane sprinter Usein Bolt pojede između 2,273 i 5,500 kalorija na dan. 

Znanstvenik kaže kako je nekada mislio da je toplina ta koja topi kalorije, odnosno preznojavanje, ali je shvatio da tijelo više kalorija sagorjeva na hladnoći.  To je iskusio na vlastitoj koži. Kaže, u šest tjedana skinuo je 13 kilograma tako što je išao u "hladne šetnje", spavao u hladnoj prostoriji i tuširao se hladnom vodom. Dodaje, na ovaj je način smršavio duplo više, nego kada je samo vježbao i zdravo se hranio.

Koja je tajna hladnoće?

Riječ je o nečemu što zovemo "smeđa mast", a doprije desetak godina se mislilo da tu "smeđu mast" imaju samo bebe. To je koja generira toplinu. Što je niža temperatura, to se proizvodi više "smeđe masti". Što više "smeđe masti" osoba ima, to je bolja inzulinska osjetljivost, a time i manja šansa da se debljamo oko struka. Salo oko struka najgore je za zdravlje, piše zivotistil.hr

Razinu "smeđe masti" povećat ćemo tako što ćemo bijel-žutu mast pretvoriti u smeđu vježbanjem, spavanjem i izlaganjem hladnoći. - Vrlo je važno dovoljno spavati jer melatonin utječe na proizvodnju 'smeđe masti'. Stvaranju ove masti pridonosi i redovito izlaganje hladnoći , primjerice vježbanje zimi na zraku. Osim toga, savjetujem da u prostorijama u kojima boravite blago snizite temperaturu, da ne bude pretoplo - kaže dr. Pam Peeke, stručnjakinja za probleme s pretilosti.

Da vježbanje na hladnoći zaista sagorjeva više kalorije slaže se i osobni trener Darren Sealey. - To je metabolički proces koji nazivamo termogeneza. Tijelo sagorjeva kalorije kako bi se zagrijalo. Nekoliko čimbenika pridonosi termogenezi - vježbanje, prehrana i temperatura", zaključuje. 

hr Thu Oct 18 2018 17:50:50 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .