Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c49adb00e493815898b45cd/80
Foto: FlixBus

FlixBus najavljuje još jednu uspješnu sezonu: Ovog proljeća putujte direktno iz Splita prema nekoliko europskih gradova

Split postaje novi FlixBus hub u Hrvatskoj zahvaljujući suradnji s brojnim domaćim prijevoznicima

Svakog proljeća FlixBus, europski broj 1 u prijevozu putnika, u svoju mrežu autobusnih linija pridružuje nekoliko desetaka novih destinacija koje do sada nisu bile dostupne putnicima direktno te se istovremeno povećava i frekvencija polazaka. Tako iz Hrvatske se sve jednostavnije može doći do 28 europskih zemalja koje FlixBus povezuje, ali se i jednostavnije putuje diljem Hrvatske.

Početkom travnja krenuo je novi val povezivanja kojim se povećava frekventnost polazaka iz Splita prema destinacijama u Njemačkoj poput Münchena, Stuttgarta ili Frankfurta.   Uz Prag koji je svakodnevno dostupan noćnom linijom s polaskom u 16:25 sati, Split se dodatno direktno povezuje i s Bečom s polascima u 10:30 i 21:10 sati.

Već u lipnju kreće drugi val širenja FlixBus zelenih linija koje donose veći broj polazaka iz Splita i Trogira prema Ljubljani pa će tako putnici moći birati između 4 dnevna polaska. Po prvi puta Split se povezuje direktno i s Budimpeštom te Siofokom, mađarskim turističkim odredištem poznatim po pješčanim plažama uz Blatno jezero.

Sve destinacije do kojih se može stići iz Splita mogu se provjeriti putem besplatne mobilne aplikacije ili putem FlixBus web stranice. Osim direktnih putovanja, iz Splita se može nastaviti putovanja i dalje u Europu jednom kartom. Karte su dostupne u prodaji te putnici iz Hrvatske mogu već sada planirati uskrsna (proljetna) putovanja prema navedenim destinacijama.

Split postaje novi FlixBus hub u Hrvatskoj zahvaljujući suradnji s brojnim domaćim prijevoznicima

FlixBus kao najveći autobusni prijevoznik u Europi s najširom mrežom linija od 350.000 dnevnih veza kroz 28 europskih zemalja i 2000 destinacija, postaje sve dostupniji gradovima Hrvatske. Nakon Zagreba, kao najvećeg čvorište linija FllixBusa u Hrvatskoj, Split postaje drugi najveći hub gdje se tijekom ljetne sezone očekuje i do 37 dnevnih polazaka. Snažan rast i razvoj mreže autobusnih linija iz Splita omogućen je zahvaljujući mnogobrojnim domaćim lokalnim autobusnim partnerima iz svih dijelova Hrvatske koji predstavljaju operativni dio poslovnog modela FlixBusa. Lica splitske regije odgovorna za besprijekorno provođenje svakodnevnih vožnji i zelenu FlixBus flotu upravo su autobusni partneri Delminium Travel teHiems

Dok se Hiems pridružio FlixBus grupi prošle godine te u svom voznom parku raspolaže s 4 FlixBus autobusa, Delminium Travel pridružio se u veljači ove godine s 4 potpuno nova autobusa opremljenih prema FlixBus europskim standardima. Do početka sezone u vozni park partnera stižu dodatna 3 FlixBus autobusa. U Split pristižu i partneri iz drugih dijelova Hrvatske poput Knežević prijevoza iz Plitvičkih jezera, Vinceka iz Varaždina te Autoherca iz Imotskog sa svojom flotom zelenih autobusa. Autobusi splitskih partnera zaduženi su za sigurnost i udobnost putnika na direktnim putovanjima unutar Hrvatske, od Dubrovnika, Splita, Imotskog do Zagreba te prema Bosni i Hercegovini, Italiji, Austriji, Mađarskoj, Češkoj i Njemačkoj.

Putnicima na raspolaganju svi benefiti zelene FlixBus mreže

Putujući Europom, FlixBus putnicima omogućen je besplatan Wi-Fi, utičnice, više prostora između sjedala, besplatna prtljaga te mogućnost promjene i otkaza rezervacije do 15 minuta prije polaska. FlixBus aplikacija preuzima se potpuno besplatno te je dostupna i na hrvatskom jeziku. Osim jednostavne i brze kupovine karata, putem aplikacije šalju se obavijesti o promotivnim ponudama koje su dostupne isključivo za kupovinu karata putem aplikacije, dostupni su odgovori na najčešća pitanja, obavijesti o mogućim kašnjenjima autobusa zahvaljujući GPS live trackingu, navigacija do najbliže stanice te detaljne informacije o svakoj kupljenoj karti i QR kodu koji je zamjena za printanu kartu.

hr Tue Apr 16 2019 13:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d1333a429111c3ee18b459b/80
Foto: Pixabay

Još se čeka špica sezone: Najbolji potrošači Nijemci i Talijani, Kinezi samo šeću i ništa ne kupuju

Kupuju se najviše magneti, nakon njih privjesci, a onda na red dolazi maslinovo ulje i proizvodi od lavande i smokava.

Prodaja suvenira za sada, kako saznajemo od trgovaca, ide  uglavnom kao i prošle godine. Kupuju se najviše magneti, nakon njih  privjesci, a onda na red dolazi maslinovo ulje i proizvodi od lavande i  smokava. Ponuda pokriva potražnju, turisti nemaju nekih posebnih  želja kada su u pitanju sitnice koje će ih podsjetiti na odmor.

Maraschino, maslinovo ulje, smokve

- Najbolji turisti su mi Talijani, oni najviše kupuju i ne cjenkaju se.  Nakon njih idu Španjolci, koji su se također pokazali dobri kupci kao i  Poljaci i Česi, no oni se vole cjenkati, pogotovo Poljaci koji vole spustiti  cijenu, prepričava nam trgovkinja Marta. Njeno je radno mjesto u  uličici koja od Suda ide prema Forumu što joj, kako dodaje, otežava posao jer i nije na udarnom turističkom punktu.

- Nismo baš na udarnom turističkom koridoru jer da jesmo bilo bi sigurno i više posla. Kako sam već naglasila najviše nam idu magneti, a  onda privjesci pa pleteni ruksaci, priča Marta za Zadarski list.

U jednoj drugoj suvenirnici dočekuju nas dvije djevojke, Nola i Kate.  Odmah u startu nam poručuju da priču možemo dobiti, no ne i fotografije no kolega Zvonko je uporan i Nola i Kate ipak poziraju, a onda i  prepričavaju svoja radna iskustva.

- Idu nam najviše naši prepoznatljivi proizvodi, i to od maslinovog  ulja i smokava kao i poznati Maraschino. Ljudi vole nešto autentično  tako da su i njihovi upiti vezani prije svega za neke naše specifičnosti,  za suvenire koji će na najbolji mogući način reflektirati Zadar, naglašavaju trgovkinje. Nola dodaje kako kupci znaju tražiti i brački kamen, no isto tako i proizvode kojima i nije mjesto u suvenirnici.

- Znaju nas tražiti ajvar i ocat kao i cejlonski cimet. Čudne neke kombinacije, no u tom ih slučaju upućujemo u trgovinu hranom, ali tek nakon što ih upoznamo s našim jestivim suvenirima, kroz smijeh za Zadarski list ističe Nola.

Saznajemo i to da im domaći turisti takoreći i ne ulaze, a da najviše  ima Njemaca koji su i najbolji potrošači. Nakon njih slijede Talijani, no  oko njih se treba potruditi, kako ističu djevojke.

Da nema turista...

A što je s Kinezima, saznaje Zadarski list od jednog trgovca.

- Samo se šeću i uglavnom ništa ne kupuju, a ako vam se približe  štandu uzet će ono najjeftinije u ponudi. Eto to su moja iskustva,  možda kolege imaju drugačija, no kod mene je tako, kupuju se samo  najjeftiniji suveniri, informira nas trgovac i dodaje da je prodaja na razini prošlogodišnje. Neke velike promjene nije uočio.

- Još se čeka špica sezone jer kod nas to starta tek početkom sedmog  mjeseca i ona, ako imamo sreće traje negdje do kraja osmog. Onda -  što si zaradio, si zaradio, od onih grupica umirovljenika koji krenu nakon glavne sezone teško da ima "kruha", ističe jedan od brojnih prodavača suvenira.

Uglavnom kod trgovaca se najčešće moglo čuti da se od nečeg mora  živjeti, a kako je u državi uglavnom puno toga propalo ili je na tom putu, jedino se još nešto može izvući od turista.

- Da nema ovo turista što nam dolaze mislim da bi se ovdje počeli  ljudi tući po cesti. Država nam je u lošem stanju, pitanje je kada će i  plaće i mirovine prestati dolaziti na račune. Zdravstvo je u komi, adekvatno liječenje mogu si priuštiti samo bogati, posao mogu naći samo  oni po strankama, a mi ostali nastojimo kako znamo i umijemo. U Dalmaciji još nekako i guramo zahvaljući turistima kojih je nažalost sve  manje, no kako je u unutrašnjosti, strah me i pitati, zaključuje za Zadarski list jedan od trgovaca.

hr Wed Jun 26 2019 10:58:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ccfd39e29111c7d708b458d/80

Obalu će češljati 80 inspektora, a račune taksista kontrolirat će 24 sata na dan

Ciljane kontrole pekarnica, taksista, restorana i trgovine na veliko trajat će do 3. srpnja. Inspektori idu tamo gdje je nerazmjer izdanih računa
U tri od četiri nadzora fiskalizacije koji su provedeni u lipnju, te približno dva od tri nadzora koji su provedeni tijekom prvih pet mjeseci inspektori su otkrili da kontrolirani obveznici krše obveze vezane uz fiskalizaciju! Neizdavanje računa građanima najveći je grijeh poduzetnika koji posluju s gotovinom.

Naglasak na Jadran


Neovisno o praznicima i uobičajenoj praksi spajanja radnih i neradnih dana tijekom lipnja, Porezna uprava ne popušta s kontrolama pa je u toku nadzor poslovanja pekarnica, taksista, restorana i nespecijalizirane trgovine na veliko. Kod posljednje grupe poduzetnika, radi se o trgovcima koji na veliko prodaju robu za daljnju preprodaju u maloprodaji. Nadzor poduzetnika iz četiri spomenute grupacije trajat će do 3. srpnja, nakon čega će na red doći neke druge djelatnosti, piše Večernji list.

– Tijekom ljeta, odnosno tijekom turističke sezone, a zbog povećanog broja gostiju, nadzori se provode s posebnim naglaskom na jadranskoj obali i otocima, svakodnevno uz 24-satnu nazočnost inspektora na terenu, sukladno izrađenim planovima, a poštujući odredbe Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike – odgovara Valentina Lazar Landeka, viša inspektorica.

U prosjeku u obavljanju nadzora fiskalizacije tijekom ljetnih mjeseci, dnevno sudjeluje više od 80 inspektora Porezne uprave. Inače, srpanj i kolovoz su prema potrošnji dva udarna mjeseca u godini. U odnosu na zimske mjesece u trgovini se prodaja povećava za tridesetak posto, a u ugostiteljstvu četiri do šest puta. Pojačana potrošnja registrira se već od Uskrsa do kraja rujna, ali sve veći promet odvija se i za vrijeme adventa.

U prvih pet mjeseci inspektori Porezne i Carinske uprave pokucali su na vrata 6436 obveznika fiskalizacije te su kod njih 3970 uočili određene nepravilnosti. Ne reagira se odmah i prema svima sankcijama, pa su tako inspektori prosječno svakom drugom (1799) napisali prekršajnu prijavu, ukupno 23 milijuna kuna kazne. No, 63 poduzetnika kažnjena su zabranom rada!

– Želim naglasiti da njegujemo partnerski odnos s poduzetnicima koji u velikoj većini fiskaliziraju račune te uredno i pravodobno podmiruju porezne obveze – ističe Vesna Gilja, pomoćnica ravnatelja Porezne uprave, koja pojašnjava da nailaze na brojne propuste jer se kontrole provode ciljano.

Poreznici dnevno prate i analiziraju podatke o izdanim i fiskaliziranim računima i po djelatnostima i pojedinačno po poreznim obveznicima, obveznicima fiskalizacije te na teren izlaze ondje gdje dolazi do odskakanja u odnosu na okruženje ili prijašnji promet. U prvih pet mjeseci kroz fiskalne je veze prošlo 892 milijuna računa “teških” 68 milijardi kuna!

Taksisti su, zacijelo, iskočili kao rizičnija grupacija poduzetnika jer su kod njih ove godine kontrole bile više puta. Nije isključeno da se neće ponoviti i idućih tjedana jer se vijest o izlasku inspektora na teren brzinom munje proširi po kontroliranim kvartovima, pa se ilegalni taksisti pritaje dok ne prođe opasnost. Ima procjena da vrijednost poreznih utaja u taksi prijevozu godišnje iznosi oko 100 milijuna kuna, a osim taksista koji su u sustavu PDV-a, ali ne izdaju račune, na tom tržištu su i brojni ilegalni prijevoznici koji ostvaruju znatan promet preko popularnih aplikacija.

Do početka ovog tjedna


Porezna uprava je u lipnju obavila 585 nadzora fiskalizacije, od čega su u 72 posto nadzora utvrđene nepravilnosti. Gotovo 14 milijardi kuna Što se kontrolira? Porezna uprava ističe da su obveznici dužni izdavati račune te voditi poslovne knjige i evidencije radi oporezivanja prema propisima kojima se uređuje pojedina vrsta poreza.

Porezni obveznici koji isporuku dobara ili obavljanje usluga naplaćuju u gotovini obvezni su promet iskazivati potpuno, točno, pravodobno i uredno preko naplatnih uređaja ili na drugi odgovarajući način. Fiskalni nadzor poduzetnika zajedno provode ovlašteni službenici Ministarstva financija te Carinske i Porezne uprave.

Dosad je u lipnju izdano oko 164 milijuna računa čija vrijednost premašuje 13,8 milijardi kuna, tvrdi Večernji list.

hr Wed Jun 26 2019 09:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d10a21b29111c5edd8b458c/80

Aleksandra Dojčinović predstavljala Hrvatsku na prestižnom forumu za poduzetnice

U Parizu i Reimsu održano druženje pobjednica Veuve Clicquot Business Award iz cijelog svijeta

Kao nacionalna, a potom i regionalna pobjednica natjecanja Veuve Clicquot Business Award, nagrade koja se na godišnjoj razini dodjeljuje zaslužnim ženama, Hrvatsku je na konferenciji Veuve Clicquot X Women Forum u Francuskoj predstavljala dizajnerica Aleksandra Dojčinović, gdje se družila s pobjednicama iz cijelog svijeta. Program je započeo u Parizu, a nastavio se u gradiću Reimsu, u prekrasnoj pokrajini Champagne. 

Aleksandri, kao jednoj od deset odabranih žena iz cijelog svijeta, koje svojim primjerom ruše stereotipe i društvene barijere, pomiču granice i mijenjaju poduzetničke klime u svojim zemljama, pripala je čast sudjelovati  na poduzetničkom forumu, na kojem je predavanje održala slavna tenisačica i poslovna žena Venus Williams. Ona je tom prilikom govorila o stvaranju svog športskog, a potom i poslovnog carstva, naglašavajući koliko je važno pritom biti hrabar i ne posustajati, čak ni onda kada se prepreke čine nepremostive.

- Na isti način i sama razmišljam o poslu. Nikada nisam opravdanja tražila u činjenici da sam takozvanog ‘nježnijeg’ spola, niti me uvriježeno mišljenje da je biznis ‘muški teritorij’ ikada obeshrabrivalo u naumu da stvorim svoju tvrtku i pretvorim je u svoje malo, ali stabilno carstvo. Ponosna sam što sam upravo ja odabrana predstavljati svoju zemlju, ali i cijelu regiju na druženju s ovim divnim poduzetnicama svijeta, budući da sam bila sličnih godina kao i Madame Clicquot, kada sam odlučila osnovati svoju tvrtku. Velika je razlika, naravno, u tome što je ona odlučila postati poduzetnica u 19. stoljeću, kada su žene u tom svijetu bile nepoželjne i nije ih niti bilo, a nama je danas ipak puno lakše, predrasudama unatoč. Njih je uvijek bilo i uvijek će ih biti, jednostavno ih treba ignorirati i poništavati radom i rezultatima“ - govori naša uspješna dizajnerica, koja unutar svoje tvrtke zapošljava tridesetak ljudi, mahom žena.

Budući da je Madame Clicquot, žena koju od milja nazivaju Velikom damom šampanjca, rođena u Reimsu, baš u francuskoj pokrajini Champagne, druženje je nastavljeno upravo tamo, kao sjećanje na ženu koju činjenica da je ostala udovica u dobi od 27 godina s trodišnjom kćeri nije pokolebala da posrnulo obiteljsko vinsko carstvo osovi na noge. Upravo zahvaljujući njoj šampanjac se počeo širiti s francuskog tržišta i postao je svjetski poznat, a priču je brendirala stavljajući žute oznake na boce šampanjca, što se održalo do danas. Osim toga, pokrenula je i inovativnu tehniku proizvodnje šampanjca kakvog danas znamo, a u pokrajini Champagne to se još uvijek radi ručno, kao nekoć, u što se imala prilike iz prve ruke uvjeriti i naša dizajnerica.

Madame Clicquot umrla je 1866. godine, a u svojih doživljenih 89 godina uspjela je svoju tvrtku Veuve Clicquot Ponsardin pretvoriti u vodećeg prodavatelja šampanjca, a njezin neustrašivi poduzetnički duh danas živi upravo kroz ovo priznanje koje se svake godine dodjeljuje ženama poduzetnicama i menadžericama raznih uspješnih korporacija.

hr Mon Jun 24 2019 12:12:55 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d0fbbbb29111cf4da8b4623/80
Foto: HRT/Screenshot

Cvjetne trake kao biočuvari i izvor zarade

Cvjetne i travne trake na oraničnim površinama čuvaju bioraznolikost. Na njima naravno nije dozvoljena uporaba pesticida i dio su IAKS mjera. Iako je potpora po hektaru cvjetne trake uz oranicu čak 985 eura, u nas ih je u Hrvatskoj prijavljeno - vjerovali ili ne - samo tri.
- Ovdje držim 5 vrsta od sijanih 9. Cvjetna traka je sijana prošle godine i posijano 9 različitih vrsta koje svjetaju u različito vrijeme. Dakle, cilj je sijanja ovih traka poticanje biološke, bio raznolikosti, a cvjetne su trake ovdje da drže korisne kukce i oprašivače i zato svaka od njih cvate u različlito vrijeme - objašnjavaDražen Dukić iz Jeduševca.

Ima tu crvene i bijele djeteline, inkarnatke, lani je bilo i facelije, heljde, suncokreta. Prava cvjetna oaza usred konvencionalno zasijalnih ratarskih kutlura. Ovdje na površinama obitelji Dukić konkretno - između parcela kukuruza.

Oranične površine teško su narušene intenzivnom obradom. Dodamo li tomu i sve vidljivije klimatske promjene - o okolišu valja voditi itekako računa. Cvjetne ili travne trake u koje se siju isključivo različite vrste trava, naročito su pogodne za velike parcele pod intenzivnim ratarskim kulturama. Na žalost, interes je u nas gotovo nikakav. Službeno - u Hrvatskoj je pod ovakvim trakama jedva tri hektara prijavljene površine. Za svoje dvije cvjetne trake koje se protežu na nešto više od jednog hektara ova će obitelj dobiti više od 985 eura potpore.

- IAKS mjera, koja je ovdje zasijana, potiče se iz EU fonodva, programa Ruralnog razvoja, ali se dio potiče i iz našeg nacionalnog proračuna. Cilj je sačuvati okoliš jer znamo da naša poljoprivredna proizvodnja intenzivno utječe na okoliš i cilj je vratitit biološku raznolikost koju smo intenzivnom poljoprivredom donekle promijenili - naglasila je Tatjana Međimurec iz Ministarstva poljoprivrede.

Trake se kose dvaput na godinu. U srpnju te nakon cvatnje, u rujnu i listopadu. Idealna su hrana za stoku. Uz to čuvaju organsku tvar u tlu, sprečavaju eroziju, vraćaju korisne, a zadržavaju štetne kukce. Pa je dobrobit za proizvodnu kulturu višestruka. Izborazba za poljoprivrednike koji koriste ovu mjeru obvezna je svake godine, a u sustavu mjere kaže pravilnik, moraju ostati pet godina, piše HRT.
hr Sun Jun 23 2019 19:50:16 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .