Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58613ff81eea8f01968b4571/80

Na održavanje auta političara potrošili 366 milijuna kuna

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika, koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 786 terenskih, 2005 gospodarskih te 631 motocikl. Preciznije, podaci o broju službenih vozila odnose se na 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila, dok četiri korisnika iz sigurnosnog sustava, pozivajući se na mjerodavni im zakon, nisu dostavili podatke o broju službenih vozila

Službena vozila proračunskih korisnika, njih gotovo devet i pol tisuća, hrvatske su građane u 2014. godini stajala 366 milijuna kuna, no u tu su svotu uračunati tek izdaci za gorivo, registraciju, osiguranje, servis, gume te naknadu za najam, ali ne i troškovi nabavke vozila koja su te godine prevalila gotovo 150 milijuna kilometara.

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika, koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 786 terenskih, 2005 gospodarskih te 631 motocikl. Preciznije, podaci o broju službenih vozila odnose se na 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila, dok četiri korisnika iz sigurnosnog sustava, pozivajući se na mjerodavni im zakon, nisu dostavili podatke o broju službenih vozila. 

Svi ti podaci sadržani su u izvješću Državne revizije o učinkovitosti nabave i korištenja službenih vozila korisnika državnog proračuna, koja je na njihov račun iznijela i niz zamjerki i preporuka. 
Revizija tako upozorava da nisu propisani način i uvjeti obnavljanja voznog parka, da nije utvrđen okvirni broj potrebnih vozila kao ni opravdanost nabave za svako od njih.

Postupci javne nabave i utvrđivanje potreba traju predugo, prije nabave službenih automobila ne preispituje se je li najčešće korišteni model nabave putem operativnog najma i najisplativiji, odnosno ima li možda i povoljnijih načina.

Inače, od ukupnog broja vozila gotovo trećina (2898) koristi se putem operativnog najma.

Zamjerke revizije su, među ostalim, upućene i na način evidencije o korištenju službenih vozila, često se ne unose svi propisani podaci, a prilikom kontrole potrošnje goriva nema usporedbe po grupama ili modelima vozila.

Zbog svih tih nepravilnosti Državni ured za reviziju zaključuje da je nabava i pravilnost korištenja tek djelomično učinkovita, dakle da ima puno prostora za poboljšanja.

Na tragu utvrđenih nepravilnosti revizija skreće pozornost na primjere drugih zemalja koje, da bi učinkovitije koristila službena vozila, primjenjuju centralizirani model raspolaganja te sustav satelitskog nadzora kretanja vozila. Vladi također predlažu da preispita zabranu nabave novih službenih automobila donijetu u recesijskoj 2009., a prema kojoj proračunski korisnici mogu vozila nabavljati samo putem operativnog najma.

U fokusu interesa Državne revizije našlo se devet korisnika: pet ministarstava (unutarnjih poslova, obrane, poljoprivrede, prometa i graditeljstva), Carinska i Porezna uprava, Državni ured za središnju i javnu nabavu te ured za opće poslove Sabora i Vlade.

Njima na raspolaganju bilo je čak dvije trećine (6224) ukupnog broja službenih vozila.

Potpredsjednici Sabora bili skloniiji gradskoj vožnji

Ured za opće poslove Hrvatskog sabora i Vlade (UZOP) koncem 2014. imao je 60, a godinu kasnije 55 službenih vozila (28 u vlasništvu i 27 u operativnom najmu) te 29 vozača. Ured ima i servis za održavanje vozila. 

Pod njegovom su 'kapom' vozila na dispoziciji Saboru i Vladi. U 2105. pravo na službeno vozilo sa vozačem 24 sata dnevno u Vladi je imalo šest dužnosnika, u Saboru njih sedam. 
Uz tadašnjeg premijera Zorana Milanovića, službena su vozila na taj način koristili i Vladini potpredsjednici Vesna Pusić, Milanka Opačić, Ranko Ostojić i Branko Grčić te predstojnik premijerova Ureda Tomislav Saucha. 

Isto pravo u Saboru su imali predsjednik Josip Leko, potpredsjednici Dragica Zgrebec, Nenad Stazić, Milorad Batinić, Željko Reiner i Tomislav Čuljak te tajnik. Dužnost tajnika Sabora početkom 2015. od Slavena Hojskog 'preuzela' je Lidija Bagarić. 

Analizirajući kako se 'vozilo' u parlamentu, Revizija je utvrdila da za jedno 'dužnosničko' vozilo UZOP nema podatke o broju prijeđenih kilometara, a da su službena vozila koje je koristilo šest drugih dužnosnika prešla 245.000 kilometara. 

Zanimljivo je, međutim, da se na službeni put odnosi samo 90.000 kilometara, a na gradsku vožnju čak 155.000 ili 63,2 posto. Najveći broj kilometara (81.276) prešao je dužnosnik s prebivalištem u Vinkovcima, konstatira Revizija koja ne spominje njegovo ime, no može se iščitati da to može biti samo Tomislav Čuljak. 

S obzirom na broj kilometara u gradskoj vožnji te korištenje vozila srednje gornje klase, Revizija predlaže da se za taj vid vožnje razmotri mogućnost korištenja vozila s nižom klasom. 

Kod UZOP-a su utvrđene 'boljke' slične onima u drugim tijelima, dakle nema utvrđen okvirni broj potrebnih vozila, nego potrebe utvrđuje pri svakoj pojedinačnoj nabavi, nije propisao način i uvjete obnavljanja voznog parka, a najvažniji podaci koji se koriste kod utvrđivanja potreba za nabavom službenih vozila su broj i starost vozila, broj prijeđenih kilometara itd.

MUP vozni park 'pojačao' s 350 vozila

Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP) tijekom razdoblja kojim se bavila revizija povećao je broj službenih vozila za oko 350 pravdajući to potrebom provođenja tzv. Schengeskog standarda pa je njihov broj dosegnuo 4327.

Je li to previše, premalo ili pak optimalno nije moguće utvrditi, jer MUP nema definiran okvirni broj vozila. Također, nabavu vozila provode policijske uprave ili druge ustrojstvene jedinice, a ne sam MUP.

Smanjen je, međutim, broj korisnika službenih automobila koji s njima raspolažu 24 sata. Tako umjesto pet dužnosnika i 21 zaposlenika te još 61 osobe koje njime rapolažu temeljem posebnog odobrenja ministra, cjelodnevno korištenje vozila ima samo jedan dužnosnik i to glavni ravnatelj policije te 50 zaposlenika (20 načelnika policijskih uprava i 30 vodiča službenih pasa).

Kada je riječ o korištenju službenih automobila koja koriste više zaposlenika, revizija traži da se u nadzorne knjižice unese i podatak o svrsi odnosno razlogu putovanja, što dosada nije bio slučaj.

U cilju transparentnije potrošnje goriva predlažu provođenje periodične kontrole potrošnje goriva više vozila po grupama kako bi se utvrdilo odgovara li njihova potrošnja onome što je zabilježeno na INA-inim karticama za kupnju goriva.

Kada je riječ o Ministarstvu obrane (MORH) revizija je utvrdila kako je smanjen broj službenih vozila (u što nisu uračunata ona za vojnu uporabu), s 1210 krajem 2014. na 1003. godinu dana kasnije.

Popravci terenskih i gospodarskih vozila to su ministarstvo stajala oko 160 tisuća kuna dok su za osobna vozila ugovorena kasko osiguranja.

Zanimljivo je i kako je to ministarstvo, zbog prekoračenja dogovorenog broja kilometara, za gospodarska vozila platilo kaznu od 156 tisuća kuna auto kući s kojom je sklopljen ugovor o operativnom najmu.

Zanimljive detalje Revizija je našla u Ministarstvu poljoprivrede kojem je na čelu bio Tihomir Jakovina. Tijekom 2015. pravo na službeni automobil, 24 sata dnevno, koristilo je osam dužnosnika Ministarstva i jedan zaposlenik, odnosno savjetnik ministra, a da za to nije donesena odluka čelnika tijela.


Facebook komentari

hr Sun Jan 01 2017 16:05:59 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8a87992af47f4c058b4569/80

Kreće izgradnja i proširenje Novog studentskog kampusa u Zadru

Gradonačelnik Grada Zadra, Branko Dukić sa suradnicima, pročelnicima Šimom Erlićem, Josom Nekićem i Darkom Kasapom, održao je sastanak s rektoricom zadarskog Sveučilišta Dijanom Vican iprorektorom Josipom Faričićem.
Teme sastanka bile su naravno početak realizacije projekta studentskog doma na prostoru Novoga kampusa. S gradnjom bi se trebalo započeti u drugoj polovici 2018 godine.

Novi studentski dom imat će, prema projektnom nacrtu, 284 smještaja za studente, studentsku menzu sa 600 mjesta, sa slastičarnicom, caffe barom.

Hoće li sve ovo biti dovoljno da pokrije zahtjeve svih studenata u Zadru, na to pitanje ćemo još malo morati pričekati s odgovorom. 

Facebook komentari

hr Mon Feb 19 2018 09:20:31 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5899702cb47398e41e8b4631/80
Foto: Ipost

Sve je manje brakova sklopljenih u crkvi, a sve više razvoda

U posljednjih 40 godina prepolovio se broj Hrvata koji sklapaju brak u crkvi. Oni koji se i odluče na sakrament ženidbe to čine sve stariji i stariji, a oko 200 tisuća djece u Hrvatskoj već je opterećeno rastavama roditelja.

Tek svaki drugi par vjenča se u crkvi, upozoravalo se na tjednu braka u Splitsko-makarskoj nadbiskupiji. Što je tome uzrok?

"Brak se danas shvaća manje ozbiljno, a i lakše se razvesti ukoliko nisi vjenčan u crkvi", smatra Marta.

"Vremena se mijenjaju, ljudi su obrazovaniji, manje idu u crkvu", smatra Andro.

Svećenik Krpić ističe kako se na popisu stanovništva lako deklarirati katolikom, ali kada treba to pokazati u praksi, onda nastaju problemi.

"Od velikog broja vjernika možda bude 15 do 20 posto onih koji su doista praktikanti te vjere. Drugi pomalo sebi uređuju kako im paše", govori svećenik u župi Duha Svetoga, Josip Krpić.

Crkva upozorava i da se sve kasnije stupa u brak, žene u prosjeku s 28 godina, a muškarci čak s 31-om .A da i brak ne ide baš tako lako, svjedoči podatak da u Hrvatskoj svaki treći završi razvodom.

Sociolog Zrinščak ističe kako se odnos prema religiji promijenio.

"Ona je u 90-ima imala puno snažniji utjecaj u smislu etničkoga, nacionalnog identiteta, sada malo pomalo dolazi do neke diferencijacije, a naravno na katoličkoj crkvi je onda da ide u korak s time ili da sama pronalazi odgovore na pitanja koje nameću ti procesi", govori sociolog religije, Siniša Zrinščak.

Hrvatski trend pokazuje kako bi ckva mogla imati sve manje posla, piše dnevnik.hr.


Facebook komentari

hr Mon Feb 19 2018 08:31:10 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8a79cc2af47f64018b46a6/80

Prava zima tek stiže: Stižu bura, snijeg i pad temperature

U ponedjeljak će u gorju padati snijeg, a na moru povremeno kiša. U središnjim i istočnim krajevima oborine na granici kiše i snijega najvjerojatnije su prema kraju dana. I dok će oblačno vrijeme i zimski uvjeti sa susnježicom i snijegom biti obilježje idućeg tjedna na kopnu, pogotovo u gorju uz snježni pokrivač, na Jadranu će sljedeće dane obilježiti jaka bura, osobito podno Velebita, gdje će biti i olujna. Uz to će povremeno biti i kiše, a na hladnijem sjevernom dijelu vjerojatno i pahulja nošenih burom.
Ponedjeljak

Na istoku Hrvatske poslijepodne ponovno jače naoblačenje uz oborine na granici kiše i snijega. A u noći i ujutro naoblaka bi se mogla i dijelom raskinuti uz spuštanje temperature i do -2 °C. Dnevna temperatura od 2 do 4 °C. Puhat će sjeveroistočni vjetar, isto kao i u središnoj Hrvatskoj, gdje će biti umjereno i pretežno oblačno, te veći dio dana bez oborine. Navečer mjestimice susnježica i snijeg. Najniža jutarnja temperatura od -3 do 0 °C, a najviša dnevna od 2 do 4 °C, piše HRT.

gorskoj Hrvatskoj oblačno, povremeno sa snijegom. Na sjevernom Jadranu prijepodne mjestimice malo kiše, ponegdje i koja pahulja snijega nošenog burom. Poslijepodne uglavnom suho, ponajprije u Istri uz kraća sunčana razdoblja. Umjerena i jaka, podno Velebita u početku i olujna bura, uz valovito more, postupno će slabjeti. Najviša temperatura od -2 °C u gorju do 8 °C na otocima.

Dalmaciji pretežno oblačno s mjestimičnom kišom, a u njezinoj unutrašnjosti u početku je moguća i susnježica. Puhat će umjerena do jaka bura, a najniža temperatura bit će od 2 °C u Zagori do 7 °C na otocima. Danju uglavnom od 5 do 10 °C.

Podjednaka temperatura bit će i na jugu Hrvatske, uz većinom oblačno vrijeme, povremeno uz kišu. Puhat će većinom umjerena bura i istočnjak uz umjereno valovito more.

U nastavku tjedna

Idućih dana na kopnu pretežno oblačno s oborinama, te hladno. Povremeno će padati snijeg, pri čemu će novog snježnog pokrivača biti osobito u gorskim predjelima, a u nizinama, većinom na istoku, najvjerojatnija je susnježica. Ozbiljniji snijeg izgledan je u četvrtak, kada će temperatura posvuda biti niža. Puhat će umjeren sjeveroistočni i sjeverni vjetar.

Na Jadranu će od srijede bura ponovno jačati, osobito na sjevernom dijelu, gdje će biti i problema u prometu. Na južnom Jadranu bit će i istočnjaka i juga. Uz umjereno do pretežno oblačno vrijeme povremeno će padati kiša, češće i više u Dalmaciji. Na sjevernom Jadranu i u unutrašnjosti Istre, gdje će biti hladnije, vjerojatna je i susnježica i snijeg, osobito u četvrtak i petak.


Facebook komentari

hr Mon Feb 19 2018 08:29:04 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5837697d1eea8fdaea8b45d9/80
Foto: Newspress

Stiže novih 29 policijskih kamera: Na tajnim lokacijama vrebat će one "lake na gasu"

Ukupno 29 novih policijskih kamera stiže u Hrvatsku kako bi kontrolirale one s teškom nogom na gasu. Bit će postavljene diljem države, na mjestima za koje građani neće znati

Novih 58 kućišta policija ove godine planira postaviti na podravskoj i jadranskoj magistrali. U njima će biti 29 novih kamera za čiju lokaciju građani neće znati. - piše Dnevnik.hr

- Ja bih više volio vidjeti kamera u zonama blizu pješačkih, škola, vrtića gdje su one zaista potrebne. Također, tada bi kazna koja se isporuči imala učinka jer bi se vozač zapitao zašto je trebao brzo voziti. - rekao je Kristijan Tićak, glavni urednik magazina "Auto, motor i sport".

Za njihovo postavljanje na otvorenoj cesti, ističe Tićak, nema mnogo opravdanja

- Ne vidim drugi povod nego da se turistima koji su u EU naplata kazne. - rekao je.

Neplaćene kazne vozače će čekati na granici

Neplaćena kazna, strane bi vozače mogla dočekati na granici. Isto vrijedi i za domaće vozače koji su stisnuli gas u zemljama Europske unije.

- Vozač će prilikom dolaska u RH biti zaustavljen. Imat će mogućnost platiti kaznu, a ako to ne učini uzima mu se putovnica i bit će prepraćen do suca za prekršaje. - objasnio je odvjetnik Ognjen Krznarić.

Kamere istodobno mogu snimiti šest prekršitelja, a prepoznaju sve registarske pločice zemalja EU, kao i BiH, Srbije, Makedonije, Kosova i Crne Gore. Vlasnik automobila je u roku od sedam dana policiji dužan javiti tko je u trenutku prekršaja vozio.

- Ne mora uvijek vlasnik vozila voziti vozilo. Vlasnik će odgovarati ako ne ispuni svoje obaveze. - rekao je Krznarić. - piše Dnevnik.hr


Facebook komentari

hr Sun Feb 18 2018 21:39:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .