Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58613ff81eea8f01968b4571/80

Na održavanje auta političara potrošili 366 milijuna kuna

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika, koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 786 terenskih, 2005 gospodarskih te 631 motocikl. Preciznije, podaci o broju službenih vozila odnose se na 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila, dok četiri korisnika iz sigurnosnog sustava, pozivajući se na mjerodavni im zakon, nisu dostavili podatke o broju službenih vozila

Službena vozila proračunskih korisnika, njih gotovo devet i pol tisuća, hrvatske su građane u 2014. godini stajala 366 milijuna kuna, no u tu su svotu uračunati tek izdaci za gorivo, registraciju, osiguranje, servis, gume te naknadu za najam, ali ne i troškovi nabavke vozila koja su te godine prevalila gotovo 150 milijuna kilometara.

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika, koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 786 terenskih, 2005 gospodarskih te 631 motocikl. Preciznije, podaci o broju službenih vozila odnose se na 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila, dok četiri korisnika iz sigurnosnog sustava, pozivajući se na mjerodavni im zakon, nisu dostavili podatke o broju službenih vozila. 

Svi ti podaci sadržani su u izvješću Državne revizije o učinkovitosti nabave i korištenja službenih vozila korisnika državnog proračuna, koja je na njihov račun iznijela i niz zamjerki i preporuka. 
Revizija tako upozorava da nisu propisani način i uvjeti obnavljanja voznog parka, da nije utvrđen okvirni broj potrebnih vozila kao ni opravdanost nabave za svako od njih.

Postupci javne nabave i utvrđivanje potreba traju predugo, prije nabave službenih automobila ne preispituje se je li najčešće korišteni model nabave putem operativnog najma i najisplativiji, odnosno ima li možda i povoljnijih načina.

Inače, od ukupnog broja vozila gotovo trećina (2898) koristi se putem operativnog najma.

Zamjerke revizije su, među ostalim, upućene i na način evidencije o korištenju službenih vozila, često se ne unose svi propisani podaci, a prilikom kontrole potrošnje goriva nema usporedbe po grupama ili modelima vozila.

Zbog svih tih nepravilnosti Državni ured za reviziju zaključuje da je nabava i pravilnost korištenja tek djelomično učinkovita, dakle da ima puno prostora za poboljšanja.

Na tragu utvrđenih nepravilnosti revizija skreće pozornost na primjere drugih zemalja koje, da bi učinkovitije koristila službena vozila, primjenjuju centralizirani model raspolaganja te sustav satelitskog nadzora kretanja vozila. Vladi također predlažu da preispita zabranu nabave novih službenih automobila donijetu u recesijskoj 2009., a prema kojoj proračunski korisnici mogu vozila nabavljati samo putem operativnog najma.

U fokusu interesa Državne revizije našlo se devet korisnika: pet ministarstava (unutarnjih poslova, obrane, poljoprivrede, prometa i graditeljstva), Carinska i Porezna uprava, Državni ured za središnju i javnu nabavu te ured za opće poslove Sabora i Vlade.

Njima na raspolaganju bilo je čak dvije trećine (6224) ukupnog broja službenih vozila.

Potpredsjednici Sabora bili skloniiji gradskoj vožnji

Ured za opće poslove Hrvatskog sabora i Vlade (UZOP) koncem 2014. imao je 60, a godinu kasnije 55 službenih vozila (28 u vlasništvu i 27 u operativnom najmu) te 29 vozača. Ured ima i servis za održavanje vozila. 

Pod njegovom su 'kapom' vozila na dispoziciji Saboru i Vladi. U 2105. pravo na službeno vozilo sa vozačem 24 sata dnevno u Vladi je imalo šest dužnosnika, u Saboru njih sedam. 
Uz tadašnjeg premijera Zorana Milanovića, službena su vozila na taj način koristili i Vladini potpredsjednici Vesna Pusić, Milanka Opačić, Ranko Ostojić i Branko Grčić te predstojnik premijerova Ureda Tomislav Saucha. 

Isto pravo u Saboru su imali predsjednik Josip Leko, potpredsjednici Dragica Zgrebec, Nenad Stazić, Milorad Batinić, Željko Reiner i Tomislav Čuljak te tajnik. Dužnost tajnika Sabora početkom 2015. od Slavena Hojskog 'preuzela' je Lidija Bagarić. 

Analizirajući kako se 'vozilo' u parlamentu, Revizija je utvrdila da za jedno 'dužnosničko' vozilo UZOP nema podatke o broju prijeđenih kilometara, a da su službena vozila koje je koristilo šest drugih dužnosnika prešla 245.000 kilometara. 

Zanimljivo je, međutim, da se na službeni put odnosi samo 90.000 kilometara, a na gradsku vožnju čak 155.000 ili 63,2 posto. Najveći broj kilometara (81.276) prešao je dužnosnik s prebivalištem u Vinkovcima, konstatira Revizija koja ne spominje njegovo ime, no može se iščitati da to može biti samo Tomislav Čuljak. 

S obzirom na broj kilometara u gradskoj vožnji te korištenje vozila srednje gornje klase, Revizija predlaže da se za taj vid vožnje razmotri mogućnost korištenja vozila s nižom klasom. 

Kod UZOP-a su utvrđene 'boljke' slične onima u drugim tijelima, dakle nema utvrđen okvirni broj potrebnih vozila, nego potrebe utvrđuje pri svakoj pojedinačnoj nabavi, nije propisao način i uvjete obnavljanja voznog parka, a najvažniji podaci koji se koriste kod utvrđivanja potreba za nabavom službenih vozila su broj i starost vozila, broj prijeđenih kilometara itd.

MUP vozni park 'pojačao' s 350 vozila

Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP) tijekom razdoblja kojim se bavila revizija povećao je broj službenih vozila za oko 350 pravdajući to potrebom provođenja tzv. Schengeskog standarda pa je njihov broj dosegnuo 4327.

Je li to previše, premalo ili pak optimalno nije moguće utvrditi, jer MUP nema definiran okvirni broj vozila. Također, nabavu vozila provode policijske uprave ili druge ustrojstvene jedinice, a ne sam MUP.

Smanjen je, međutim, broj korisnika službenih automobila koji s njima raspolažu 24 sata. Tako umjesto pet dužnosnika i 21 zaposlenika te još 61 osobe koje njime rapolažu temeljem posebnog odobrenja ministra, cjelodnevno korištenje vozila ima samo jedan dužnosnik i to glavni ravnatelj policije te 50 zaposlenika (20 načelnika policijskih uprava i 30 vodiča službenih pasa).

Kada je riječ o korištenju službenih automobila koja koriste više zaposlenika, revizija traži da se u nadzorne knjižice unese i podatak o svrsi odnosno razlogu putovanja, što dosada nije bio slučaj.

U cilju transparentnije potrošnje goriva predlažu provođenje periodične kontrole potrošnje goriva više vozila po grupama kako bi se utvrdilo odgovara li njihova potrošnja onome što je zabilježeno na INA-inim karticama za kupnju goriva.

Kada je riječ o Ministarstvu obrane (MORH) revizija je utvrdila kako je smanjen broj službenih vozila (u što nisu uračunata ona za vojnu uporabu), s 1210 krajem 2014. na 1003. godinu dana kasnije.

Popravci terenskih i gospodarskih vozila to su ministarstvo stajala oko 160 tisuća kuna dok su za osobna vozila ugovorena kasko osiguranja.

Zanimljivo je i kako je to ministarstvo, zbog prekoračenja dogovorenog broja kilometara, za gospodarska vozila platilo kaznu od 156 tisuća kuna auto kući s kojom je sklopljen ugovor o operativnom najmu.

Zanimljive detalje Revizija je našla u Ministarstvu poljoprivrede kojem je na čelu bio Tihomir Jakovina. Tijekom 2015. pravo na službeni automobil, 24 sata dnevno, koristilo je osam dužnosnika Ministarstva i jedan zaposlenik, odnosno savjetnik ministra, a da za to nije donesena odluka čelnika tijela.


hr Sun Jan 01 2017 16:05:59 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/59ea487bb9e03e058a8b457b/80
Foto: Youtube

Rimac otvorio ured u Splitu i najavio zapošljavanje stotinjak ljudi

Mate Rimac danas je u Splitu otvorio razvojni ured svoje tvrtke Rimac Technology.

Prostorije se nalaze u sklopu poslovno-stambene zgrade na Poljičkoj cesti 71. Riječ je o privremenom prostoru koji će tvrtka koristiti do kraja 2020. godine, do kada bi trebao biti završen projekt Tehnološkog parka na Dračevcu, piše Index.

"Razgovarali smo s gradonačelnikom o novom tehnološkom parku i mi želimo biti partneri u tome. Važno je da nismo odvojeni već da sve tehnološke firme budu na jednom mjestu", kazao je Rimac.

U Splitu će u prvoj fazi raditi 11 ljudi uz pomoć nekoliko kolega na praksi, a nakon ljeta bi trebala krenuti nova runda zapošljavanja. Plan im je kroz dvije godine imati pedesetak zaposlenika, a dugoročni cilj im je u Splitu zaposliti stotinjak razvojnih inženjera.

"Mi se širimo velikom brzinom i hoćemo imati razvoj u Hrvatskoj. Samo ove godine smo zaposlili više od 140 ljudi u Zagrebu, širimo se u Split i Osijek i želimo i ovdje stvoriti snažne razvojne urede. 

Mi ovdje razvijamo softverska rješenja za električne automobile, za naše sustave i za naše klijente", rekao je Rimac u Splitu.


hr Fri Jul 20 2018 19:08:31 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a1bc250b9e03e41108b456a/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Počela špica na hrvatskim cestama, evo kada će i gdje biti najgore

Pred nama su četiri udarna vikenda smjene turista, što znači pojačan promet u smjeru mora, ali i prema unutrašnjosti.

Iz HAK-a poručuju da danas očekuje jači priljev vozila prema graničnim prijelazima, a sutra vrhunac prometnog vala u oba smjera, piše dnevnik.hr.

Gust promet i kolone tako su nastupile već oko 14 sati pa je na autocesti A1 pred naplatom Lučko u smjeru Zagreba kolona oko 3 km, pred naplatom Demerje oko 1 km, a u smjeru Karlovca kolona oko 1 km;
na čvoru Matulji u smjeru Rijeke kolona je oko 4 km, a u smjeru Istre oko 1,5 km.

Na autocesti A3 Bregana-Lipovac pred graničnim prijelazom Bajakovo na izlasku iz Hrvatske kolona je oko 3 km.

"Euforija na prometnicama"

Najgušći promet očekuje se u subotu od 4 ujutro do 16 sati, a u smjeru unutrašnjosti tijekom nedjelje već od 9 sati. Zbog sve učestalijih prometnih nesreća na autocestama vozače mole za dodatan oprez. Gužve se očekuju i na zagrebačkoj obilaznici, prilazima mostovima te u splitskoj i zadarskoj luci.

„Prije svega treba poštivati propisanu prometnu signalizaciju, znači propisana ograničenja, jer svaka i najmanja nesreća pri takvom priljevu vozila stvara kolonu koja se kasnije teško raščisti“, kaže Ivica Križanac, direktor za održavanje HAC-a.

Iz HAK-a poručuju kako nakon nogometne, započinje euforija na našim prometnicama.

"Veliki broj vozila koja će prometovati našim glavnim cestovnim pravcima dolazit će iz europskih država. Mnogi će na put krenuti već u četvrtak navečer te se značajan priljev vozila prema Hrvatskoj očekuje već u petak, 20. srpnja osobito prema graničnim prijelazima i glavnim cestovnim pravcima. Vrhunac toga vala očekuje se u subotu, 21. srpnja cijeli dan u oba smjera, te u nedjelju, 22. srpnja pretežno u povratku.

Osim motoriziranih državljana iz zapadnoeuropskih država, mnogi će Hrvati krenuti na ljetni odmor put Jadrana, a prije polaska vrlo je važno znati što nas čeka na putu kako bismo to mogli izbjeći.
Tijekom petka, 20. srpnja najveće gužve bit će na autocesti A3 Bregana-Lipovac u smjeru istoka, a na graničnim prijelazima s Bosnom i Hercegovinom i Srbijom očekuju se značajna čekanja.

Gdje će biti najveće gužve

Najznačajnije gužve očekuju se na sljedećim dionicama:

• autoceste A2 Zagreb-Macelj na naplati Zaprešić, A3 Bregana-Lipovac, A4 Zagreb-Goričan na naplati Sveta Helena, A7 Rupa-Rijeka na naplati Rupa;
• autoceste A1 Zagreb-Split-Ploče i A6 Rijeka-Zagreb između naplate Lučko i čvora Bosiljevo 2;
• zagrebačka obilaznica (A3) iz smjera čvora Jankomir i Buzin u smjeru naplate Lučko;
• Istarski ipsilon (A8 i A9), u smjeru Kaštela i Plovanije;
• granični prijelazi sa Slovenijom (Bregana, Macelj, Rupa, Kaštel), Bosnom i Hercegovinom (Metković, Zaton Doli, Klek, Slavonski Brod, Stara Gradiška…), Srbijom (Bajakovo i Tovarnik) i Crnom Gorom (Karasovići);
• duž Jadranske magistrale (DC8) u blizini turističkih središta, te na Krčkom mostu;
• u lukama Zadar i Split, te na pristaništima za sjeverno i srednjodalmatinske otoke.

U smjeru mora najgušći promet biti u subotu od 4 do 16 sati, a u smjeru unutrašnjosti tijekom nedjelje već od 9 sati. S obzirom na to da je riječ o udarnim ljetnim vikendima, preporuka je da se subotom i nedjeljom izbjegne putovanje.

Kao izbor za putovanje umjesto autocesta mogu se koristiti stari provjereni pravci kroz Liku i Gorski kotar. Najveće su i najznačajnije Lička magistrala (DC1) koja se proteže od graničnog prijelaza Macelj pa kroz Zagreb, Karlovac, Slunj, Plitvička jezera, Korenicu, Gračac, Knin, Sinj pa sve do Splita i stara cesta koja prolazi kroz Gorski kotar (DC3) i proteže se kroz mjesta Karlovac, Severin na Kupi, Vrbovsko, Skrad, Delnice, Gornje Jelenje sve do Rijeke, no tu su još i mnoge druge", poručuju iz HAK-a.


hr Fri Jul 20 2018 17:53:23 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b51eefbcb557afa2e8b485b/80
Foto: Grad Split

Za Tehnološki park na Dračevcu interes iskazalo 15 poduzetnika

Na javni poziv za iskazivanje interesa za korištenje prostora u budućem “Tehnološkom parku Split na Dračevcu“ kojeg je Razvojna agencija Split – RaST d.o.o. raspisala od 8. lipnja do 6. srpnja, javilo se 15 poduzetnika kojima bi trebalo 24.425 metara četvornih, od čega je oko 3.050 kvadrata proizvodnog i 21.375 kvadrata uredskog prostora.
"Prema prikupljenim podacima na ovom iskazu interesa, na području „Tehnološkog parka Split na Dračevcu“ radilo bi 1470 zaposlenika, a zahvaljujući ovom projektu na području Splita otvorila bi se 404 nova radna mjesta koja bi strukturom bila takva da bi više od 94 posto činili zaposlenici više i visoke stručne spreme. Zaprimili smo i šest interesa za pravo građenja. Interes su većinom iskazale tvrtke iz Hrvatske, ali ima nekih i iz inozemstva koje imaju svoje podružnice u Hrvatskoj“ rekla je danas na konferenciji za novinare Antonija Eremut Erceg, direktorica Razvojne agencije Split. Dodala je i kako sve to obvezuje Grad i Razvojnu agenciju da se drže hodograma i rokova koji su, smatra Eremut Erceg, ambiciozni, ali ostvarivi.

Hodogram je predstavio savjetnik gradonačelnika Krešimir Budiša koji je rekao kako započinje ubrzana priprema ITU projekta Tehnološkog parka koji vrijedi 10 milijuna eura, zatim novi prometni centar vrijedan također 10 milijuna eura te ITS sustav Grada Splita - 3 milijuna eura. Detaljni plan uređenja Dračevca bit će u kolovozu na javnom uvidu, a u rujnu bi trebao doći i na usvajanje Gradskom vijeću. 

U listopadu je planirano ugovaranje izrade idejnog rješenja za centralnu zgradu i sve one za koje je iskazan interes. Budući da se centralna zgrada planira većinom financirati iz EU fondova, aplikacija i evaluacija projekta te ugovaranje kroz ITU mehanizam planirano je u prvom kvartalu 2019. Slijedi obvezujući javni poziv za iskaz interesa, izrada projekta i ishođenje dozvola, a gradnja bi trebala početi u trećem kvartalu 2019. Zgrade bi trebale biti useljive do kraja 2020.

Savjetnik Budiša također je dodao kako je Grad Split ostvario značajan iskorak u fazi pripreme ovog projekta: „Dobili smo jako dobre rezultate, gotovo jednu četvrtinu popunjenosti zone Tehnološkog parka i gotovo 1500 radnih mjesta. Zadovoljan sam odazivom poduzetnika i vjerujem da će ovo biti ogroman poticaj da nastavimo ovako i da projekt dovršimo do kraja 2020.“
hr Fri Jul 20 2018 16:20:44 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b51d751cb557a32378b46b7/80
Foto: Ferata

Večeras svečano otvaranje "Dani Alke i Gospe Sinjske 2018."

U Sinju će večeras svečano biti otvorena kulturno-zabavna i sportska manifestacija "Dani Alke i Gospe Sinjske 2018."

Svečano otvaranje manifestacije je večeras u 20,30 sati na Trgu Kralja Tomislava. U programu će sudjelovati Gradska glazba Sinj i Sinjske mažoretkinje koji će od 20 sati održati defile ulicama Sinja. - javlja Ferata

Nakon toga, u Alkarskim dvorima od 21 sat koncert će održati Mješoviti zbor Grada Sinja i operni solisti HNK Split Špiro Boban, tenor, Alma Karmelić, operna pjevačica, Božo Župić, bas te Marija Bošnjak na klarinetu i Rozarija Mimica Samodol na klaviru. U okviru programa nastupit će i članovi KUD Glavice, koji će otplesati ‘Cetinsko kolo’ i ‘Završno kolo iz opere Ero s onoga svijeta’.

Večeras u 21 sat počinje i dvodnevni festival alternativne kulture S.A.R.S. kojeg organizira udruga S.K.U.P. Festival će se održavati u prostoru bivše vojarne Ivaniša Nelipića.

Program na Trgu kralja Tomislava bit će nastavljen u 22 sata koncertom grupe Z-bend.

hr Fri Jul 20 2018 14:39:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .