Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58613ff81eea8f01968b4571/80

Na održavanje auta političara potrošili 366 milijuna kuna

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika, koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 786 terenskih, 2005 gospodarskih te 631 motocikl. Preciznije, podaci o broju službenih vozila odnose se na 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila, dok četiri korisnika iz sigurnosnog sustava, pozivajući se na mjerodavni im zakon, nisu dostavili podatke o broju službenih vozila

Službena vozila proračunskih korisnika, njih gotovo devet i pol tisuća, hrvatske su građane u 2014. godini stajala 366 milijuna kuna, no u tu su svotu uračunati tek izdaci za gorivo, registraciju, osiguranje, servis, gume te naknadu za najam, ali ne i troškovi nabavke vozila koja su te godine prevalila gotovo 150 milijuna kilometara.

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika, koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 786 terenskih, 2005 gospodarskih te 631 motocikl. Preciznije, podaci o broju službenih vozila odnose se na 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila, dok četiri korisnika iz sigurnosnog sustava, pozivajući se na mjerodavni im zakon, nisu dostavili podatke o broju službenih vozila. 

Svi ti podaci sadržani su u izvješću Državne revizije o učinkovitosti nabave i korištenja službenih vozila korisnika državnog proračuna, koja je na njihov račun iznijela i niz zamjerki i preporuka. 
Revizija tako upozorava da nisu propisani način i uvjeti obnavljanja voznog parka, da nije utvrđen okvirni broj potrebnih vozila kao ni opravdanost nabave za svako od njih.

Postupci javne nabave i utvrđivanje potreba traju predugo, prije nabave službenih automobila ne preispituje se je li najčešće korišteni model nabave putem operativnog najma i najisplativiji, odnosno ima li možda i povoljnijih načina.

Inače, od ukupnog broja vozila gotovo trećina (2898) koristi se putem operativnog najma.

Zamjerke revizije su, među ostalim, upućene i na način evidencije o korištenju službenih vozila, često se ne unose svi propisani podaci, a prilikom kontrole potrošnje goriva nema usporedbe po grupama ili modelima vozila.

Zbog svih tih nepravilnosti Državni ured za reviziju zaključuje da je nabava i pravilnost korištenja tek djelomično učinkovita, dakle da ima puno prostora za poboljšanja.

Na tragu utvrđenih nepravilnosti revizija skreće pozornost na primjere drugih zemalja koje, da bi učinkovitije koristila službena vozila, primjenjuju centralizirani model raspolaganja te sustav satelitskog nadzora kretanja vozila. Vladi također predlažu da preispita zabranu nabave novih službenih automobila donijetu u recesijskoj 2009., a prema kojoj proračunski korisnici mogu vozila nabavljati samo putem operativnog najma.

U fokusu interesa Državne revizije našlo se devet korisnika: pet ministarstava (unutarnjih poslova, obrane, poljoprivrede, prometa i graditeljstva), Carinska i Porezna uprava, Državni ured za središnju i javnu nabavu te ured za opće poslove Sabora i Vlade.

Njima na raspolaganju bilo je čak dvije trećine (6224) ukupnog broja službenih vozila.

Potpredsjednici Sabora bili skloniiji gradskoj vožnji

Ured za opće poslove Hrvatskog sabora i Vlade (UZOP) koncem 2014. imao je 60, a godinu kasnije 55 službenih vozila (28 u vlasništvu i 27 u operativnom najmu) te 29 vozača. Ured ima i servis za održavanje vozila. 

Pod njegovom su 'kapom' vozila na dispoziciji Saboru i Vladi. U 2105. pravo na službeno vozilo sa vozačem 24 sata dnevno u Vladi je imalo šest dužnosnika, u Saboru njih sedam. 
Uz tadašnjeg premijera Zorana Milanovića, službena su vozila na taj način koristili i Vladini potpredsjednici Vesna Pusić, Milanka Opačić, Ranko Ostojić i Branko Grčić te predstojnik premijerova Ureda Tomislav Saucha. 

Isto pravo u Saboru su imali predsjednik Josip Leko, potpredsjednici Dragica Zgrebec, Nenad Stazić, Milorad Batinić, Željko Reiner i Tomislav Čuljak te tajnik. Dužnost tajnika Sabora početkom 2015. od Slavena Hojskog 'preuzela' je Lidija Bagarić. 

Analizirajući kako se 'vozilo' u parlamentu, Revizija je utvrdila da za jedno 'dužnosničko' vozilo UZOP nema podatke o broju prijeđenih kilometara, a da su službena vozila koje je koristilo šest drugih dužnosnika prešla 245.000 kilometara. 

Zanimljivo je, međutim, da se na službeni put odnosi samo 90.000 kilometara, a na gradsku vožnju čak 155.000 ili 63,2 posto. Najveći broj kilometara (81.276) prešao je dužnosnik s prebivalištem u Vinkovcima, konstatira Revizija koja ne spominje njegovo ime, no može se iščitati da to može biti samo Tomislav Čuljak. 

S obzirom na broj kilometara u gradskoj vožnji te korištenje vozila srednje gornje klase, Revizija predlaže da se za taj vid vožnje razmotri mogućnost korištenja vozila s nižom klasom. 

Kod UZOP-a su utvrđene 'boljke' slične onima u drugim tijelima, dakle nema utvrđen okvirni broj potrebnih vozila, nego potrebe utvrđuje pri svakoj pojedinačnoj nabavi, nije propisao način i uvjete obnavljanja voznog parka, a najvažniji podaci koji se koriste kod utvrđivanja potreba za nabavom službenih vozila su broj i starost vozila, broj prijeđenih kilometara itd.

MUP vozni park 'pojačao' s 350 vozila

Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP) tijekom razdoblja kojim se bavila revizija povećao je broj službenih vozila za oko 350 pravdajući to potrebom provođenja tzv. Schengeskog standarda pa je njihov broj dosegnuo 4327.

Je li to previše, premalo ili pak optimalno nije moguće utvrditi, jer MUP nema definiran okvirni broj vozila. Također, nabavu vozila provode policijske uprave ili druge ustrojstvene jedinice, a ne sam MUP.

Smanjen je, međutim, broj korisnika službenih automobila koji s njima raspolažu 24 sata. Tako umjesto pet dužnosnika i 21 zaposlenika te još 61 osobe koje njime rapolažu temeljem posebnog odobrenja ministra, cjelodnevno korištenje vozila ima samo jedan dužnosnik i to glavni ravnatelj policije te 50 zaposlenika (20 načelnika policijskih uprava i 30 vodiča službenih pasa).

Kada je riječ o korištenju službenih automobila koja koriste više zaposlenika, revizija traži da se u nadzorne knjižice unese i podatak o svrsi odnosno razlogu putovanja, što dosada nije bio slučaj.

U cilju transparentnije potrošnje goriva predlažu provođenje periodične kontrole potrošnje goriva više vozila po grupama kako bi se utvrdilo odgovara li njihova potrošnja onome što je zabilježeno na INA-inim karticama za kupnju goriva.

Kada je riječ o Ministarstvu obrane (MORH) revizija je utvrdila kako je smanjen broj službenih vozila (u što nisu uračunata ona za vojnu uporabu), s 1210 krajem 2014. na 1003. godinu dana kasnije.

Popravci terenskih i gospodarskih vozila to su ministarstvo stajala oko 160 tisuća kuna dok su za osobna vozila ugovorena kasko osiguranja.

Zanimljivo je i kako je to ministarstvo, zbog prekoračenja dogovorenog broja kilometara, za gospodarska vozila platilo kaznu od 156 tisuća kuna auto kući s kojom je sklopljen ugovor o operativnom najmu.

Zanimljive detalje Revizija je našla u Ministarstvu poljoprivrede kojem je na čelu bio Tihomir Jakovina. Tijekom 2015. pravo na službeni automobil, 24 sata dnevno, koristilo je osam dužnosnika Ministarstva i jedan zaposlenik, odnosno savjetnik ministra, a da za to nije donesena odluka čelnika tijela.


hr Sun Jan 01 2017 16:05:59 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcf55c90e493810138b4594/80
Foto: Grad Split

Razvoj održivog turizma: "Turizam s mjerom vratit će život u povijesne jezgre"

Danas je održana konferencija na temu razvoja održivog turizma u gradovima s povijesnom jezgrom

- Povijesnu jezgru čuva stanovnik. Velika je odgovornost na nama građanima, mi sami moramo uspostaviti standard, jer povijesne jezgre čuvamo mi. Od turizma živimo i samo edukacijom i dobrim mjerama možemo doći do kvalitetne točke preokreta. - rekao je gradonačelnik Andro Krstulović Opara prilikom današnje konferencije na temu razvoja održivog turizma u gradovima s povijesnom jezgrom.

Dodao je kako se o održivom turizmu trebalo razgovarati puno prije, sada se već vide posljedice turistifikacije koje su razorno ušle u povijesne jezgre, ne samo hrvatskih jadranskih gradova, nego i čitavog Mediterana. 

- Pohlepa, profit i krivi potezi su već napravili dovoljno, na nama je da to ispravimo i radimo na svim razinama, od svakog pojedinačnog građanina, svih razina vlasti, pa sve do svjetskih turističkih organizacija, moramo naći mjeru za turizam od kojeg možemo i s kojim možemo živjeti. - zaključio je Krstulović Opara. 

Dubrovački gradonačelnik Mato Franković govorio je o značajnom zaokretu dubrovačkog turizma proteklu godinu i pol dan, rekavši kako su uvođenjem jasnih pravila igre napravljeni mali koraci koji su već sad postali svjetski prepoznati. Naveo je mjere koje su prve rezultate pokazale protekle sezone, primjerice disperziranje dolazaka kruzera kroz cijeli tjedan, a ne samo u tri dana kako je to bilo prije. 

U panel diskusiji današnje konferencije „Razvoj održivog turizma u gradovima s povijesnom jezgrom“ svoja su iskustva iznijeli i direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella, voditelj centra 'Cvito Fisković - Split' Joško Belamarić te Gorana Barišić-Bačelić, ravnateljica Tvrđave kulture iz Šibenika. 

U uvodnim je govorima Ivica Poljičak, državni tajnik Ministarstva kulture istaknuo kako se sada traži izlaz kako ne bi postali žrtve tolikog turističkog "uspjeha", a Frano Matušić, državni tajnik u Ministarstvu turizma dodao je kako novi zakon o Turističkim zajednicama predstavlja destinacijski menadžment koji podrazumijeva sinergiju svih dionika u turizmu. 

- Ključ je u razvoju kvalitetnih turističkih ponuda u destinaciji o čemu trebaju razmišljati svi dionici, od ugostitelja do agencija, direktora Turističkih zajednica, gradonačelnika...- rekao je Matušić. 

Konferencija se održala u organizaciji Slobodne Dalmacije, uz potporu Grada Splita, Grada Dubrovnika, Hrvatske turističke zajednice i Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije.

hr Tue Oct 23 2018 19:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bb764f3cb557a44af8b4f05/80
Foto: Grad Split

Ispuni anketu i predloži svoju ideju za revitalizaciju Tvrđave Gripe

Grad Split poziva svoje građanke i građane, kao i one iz okolnih gradova i naselja, da je ispune i tako doprinesu prikupljanju dragocjenih podataka

Kao pokrovitelj ovogodišnjeg ciklusa predavanja i razgovora o arhitekturi „Split Talks 2018.“ i studentskih radionica na temu rekonceptualizacije Tvrđave Gripe, Grad Split je u cilju prikupljanja podataka o potrebama i željama korisnika pokrenuo on-line anketu za građane.

Anketa se može ispuniti do 10. studenog 2018. godine, a nalazi se OVDJE. Prikupljeni podaci i ulazne informacije bit će od velike važnosti prilikom razrade studentskih ideja za revitalizaciju ovog važnog kulturno-povijesnog i prostornog resursa.

U suradnji s Fakultetom građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu kao organizatorom i provoditeljem radionica te uz stručnu i operativnu pomoć Razvojne agencije Split – RaST d.o.o. i podršku Ministarstva kulture – Konzervatorskog odjela u Splitu, održavaju se semestralne radionice studenata Diplomskog studija arhitekture u Splitu čija je svrha ponuditi nove oblikovne, sadržajne i urbanističke scenarije za revitalizaciju Tvrđave Gripe. Prilikom razrade studentskih ideja važne su i ulazne informacije dobivene od samih korisnika, građana Splita i urbane aglomeracije Split čije se potrebe i ideje žele istražiti ovom on-line anketom.

Anketa je u potpunosti anonimna, stoga Grad Split poziva svoje građanke i građane, kao i one iz okolnih gradova i naselja, da je ispune i tako doprinesu prikupljanju dragocjenih podataka.

hr Tue Oct 23 2018 18:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcf28720e4938a1128b45aa/80
Foto: Brodosplit

Američki veleposlanik posjetio Brodosplit: Posebno ga oduševio najveći jedrenjak na svijetu

Nakon uspješno obavljenih pregleda svih prostora putnika i posade od strane predstavnika U.S. Coast Guard (USCG) istaknuta je kompetentnost svih predstavnika brodogradilišta, uključenih u ovom impresivnom projektu

Veleposlanika SAD-a dočekali su predsjednik Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak i izvršni direktor Zoran Kunkera, koji su ga upoznali s trenutnim poslovima, projektima i investicijama koje su u tijeku, a koje za cilj imaju pozicioniranje Brodosplita kao najboljeg brodogradilišta u Europi.

Osobito ga se dojmio ‘Flying Clipper’, najveći jedrenjak na svijetu kojeg su gotovo cijelog obašli u pratnji Brodosplitovih voditelja projekta. Nakon uspješno obavljenih pregleda svih prostora putnika i posade od strane predstavnika U.S. Coast Guard (USCG) istaknuta je kompetentnost svih predstavnika brodogradilišta, uključenih u ovom impresivnom projektu.

Posebno je istaknuta izgradnja najluksuznijeg putničkog broda za krstarenja polarnim područjima na svijetu u klasi “Polar Class 6” (Polar Expedition Cruise Vessel), čiji ugovor je potpisan s tvrtkom Quark Expeditions iz Seattlea u SAD-u, u sastavu Travelopia grupacije. Brod će biti dugačak 128 metara, a moći će ugostiti 200 putnika smještenih u 103 luksuzno opremljenih kabina, o kojima će se brinuti 116 članova posade.

hr Tue Oct 23 2018 15:56:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5856d8131eea8f1e668b45ef/80

Mladi športaši, javite se za gradske stipendije!

Proteklih je dana raspisan Natječaj za dodjelu 8 stipendija za redovite učenike - sportaše srednjih škola te 7 stipendija za redovite studente – sportaše

Nadarene splitske učenike i studente – športaše Grad Split stipendira i u ovoj školskoj i akademskoj godini, s ukupnim iznosom od 320 tisuća kuna. Proteklih je dana raspisan Natječaj za dodjelu 8 stipendija za redovite učenike - sportaše srednjih škola te 7 stipendija za redovite studente – sportaše, a prijave se mogu dostaviti do 6. studenog 2018. godine.

Mjesečni iznos stipendije za srednjoškolce iznosi 600 kuna, dok je 800 kuna stipendija za studente koji se školuju na splitskim fakultetima, kao i za studente koji se školuju na fakultetima izvan grada, a čije obrazovne grupe postoje i u Splitu. Za one studente koji se pak školuju na fakultetima izvan našeg grada, a čije obrazovne grupe ne postoje u Splitu, iznos stipendije je 1000 kuna mjesečno. Dodajmo da u financijski iznos od 320 tisuća kuna ulaze i učenici, odnosno studenti koji se stipendiraju iz ranijeg razdoblja. Prošle je godine dodijeljeno 13 stipendija.

Grad Split tako nastavlja s proaktivnim pristupom skrbi za dobrobit svojih mladih športaša i njihove akademske budućnosti. Učenici i studenti koji ispunjavaju uvjete Natječaja svoje prijave mogu podnijeti na adresu: Grad Split, Služba za društvene djelatnosti – Odsjek za šport, Obala kneza Branimira 17, 21 000 Split, u zatvorenoj omotnici, s naznakom „Natječaj – stipendiranje športaša grada Splita za 2018. / 2019. godinu“. Poziv za dodjelu stipendija objavljen i na internetskim stranicama Grada Splita  

hr Tue Oct 23 2018 15:37:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .