Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58613ff81eea8f01968b4571/80

Na održavanje auta političara potrošili 366 milijuna kuna

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika, koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 786 terenskih, 2005 gospodarskih te 631 motocikl. Preciznije, podaci o broju službenih vozila odnose se na 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila, dok četiri korisnika iz sigurnosnog sustava, pozivajući se na mjerodavni im zakon, nisu dostavili podatke o broju službenih vozila

Službena vozila proračunskih korisnika, njih gotovo devet i pol tisuća, hrvatske su građane u 2014. godini stajala 366 milijuna kuna, no u tu su svotu uračunati tek izdaci za gorivo, registraciju, osiguranje, servis, gume te naknadu za najam, ali ne i troškovi nabavke vozila koja su te godine prevalila gotovo 150 milijuna kilometara.

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika, koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 786 terenskih, 2005 gospodarskih te 631 motocikl. Preciznije, podaci o broju službenih vozila odnose se na 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila, dok četiri korisnika iz sigurnosnog sustava, pozivajući se na mjerodavni im zakon, nisu dostavili podatke o broju službenih vozila. 

Svi ti podaci sadržani su u izvješću Državne revizije o učinkovitosti nabave i korištenja službenih vozila korisnika državnog proračuna, koja je na njihov račun iznijela i niz zamjerki i preporuka. 
Revizija tako upozorava da nisu propisani način i uvjeti obnavljanja voznog parka, da nije utvrđen okvirni broj potrebnih vozila kao ni opravdanost nabave za svako od njih.

Postupci javne nabave i utvrđivanje potreba traju predugo, prije nabave službenih automobila ne preispituje se je li najčešće korišteni model nabave putem operativnog najma i najisplativiji, odnosno ima li možda i povoljnijih načina.

Inače, od ukupnog broja vozila gotovo trećina (2898) koristi se putem operativnog najma.

Zamjerke revizije su, među ostalim, upućene i na način evidencije o korištenju službenih vozila, često se ne unose svi propisani podaci, a prilikom kontrole potrošnje goriva nema usporedbe po grupama ili modelima vozila.

Zbog svih tih nepravilnosti Državni ured za reviziju zaključuje da je nabava i pravilnost korištenja tek djelomično učinkovita, dakle da ima puno prostora za poboljšanja.

Na tragu utvrđenih nepravilnosti revizija skreće pozornost na primjere drugih zemalja koje, da bi učinkovitije koristila službena vozila, primjenjuju centralizirani model raspolaganja te sustav satelitskog nadzora kretanja vozila. Vladi također predlažu da preispita zabranu nabave novih službenih automobila donijetu u recesijskoj 2009., a prema kojoj proračunski korisnici mogu vozila nabavljati samo putem operativnog najma.

U fokusu interesa Državne revizije našlo se devet korisnika: pet ministarstava (unutarnjih poslova, obrane, poljoprivrede, prometa i graditeljstva), Carinska i Porezna uprava, Državni ured za središnju i javnu nabavu te ured za opće poslove Sabora i Vlade.

Njima na raspolaganju bilo je čak dvije trećine (6224) ukupnog broja službenih vozila.

Potpredsjednici Sabora bili skloniiji gradskoj vožnji

Ured za opće poslove Hrvatskog sabora i Vlade (UZOP) koncem 2014. imao je 60, a godinu kasnije 55 službenih vozila (28 u vlasništvu i 27 u operativnom najmu) te 29 vozača. Ured ima i servis za održavanje vozila. 

Pod njegovom su 'kapom' vozila na dispoziciji Saboru i Vladi. U 2105. pravo na službeno vozilo sa vozačem 24 sata dnevno u Vladi je imalo šest dužnosnika, u Saboru njih sedam. 
Uz tadašnjeg premijera Zorana Milanovića, službena su vozila na taj način koristili i Vladini potpredsjednici Vesna Pusić, Milanka Opačić, Ranko Ostojić i Branko Grčić te predstojnik premijerova Ureda Tomislav Saucha. 

Isto pravo u Saboru su imali predsjednik Josip Leko, potpredsjednici Dragica Zgrebec, Nenad Stazić, Milorad Batinić, Željko Reiner i Tomislav Čuljak te tajnik. Dužnost tajnika Sabora početkom 2015. od Slavena Hojskog 'preuzela' je Lidija Bagarić. 

Analizirajući kako se 'vozilo' u parlamentu, Revizija je utvrdila da za jedno 'dužnosničko' vozilo UZOP nema podatke o broju prijeđenih kilometara, a da su službena vozila koje je koristilo šest drugih dužnosnika prešla 245.000 kilometara. 

Zanimljivo je, međutim, da se na službeni put odnosi samo 90.000 kilometara, a na gradsku vožnju čak 155.000 ili 63,2 posto. Najveći broj kilometara (81.276) prešao je dužnosnik s prebivalištem u Vinkovcima, konstatira Revizija koja ne spominje njegovo ime, no može se iščitati da to može biti samo Tomislav Čuljak. 

S obzirom na broj kilometara u gradskoj vožnji te korištenje vozila srednje gornje klase, Revizija predlaže da se za taj vid vožnje razmotri mogućnost korištenja vozila s nižom klasom. 

Kod UZOP-a su utvrđene 'boljke' slične onima u drugim tijelima, dakle nema utvrđen okvirni broj potrebnih vozila, nego potrebe utvrđuje pri svakoj pojedinačnoj nabavi, nije propisao način i uvjete obnavljanja voznog parka, a najvažniji podaci koji se koriste kod utvrđivanja potreba za nabavom službenih vozila su broj i starost vozila, broj prijeđenih kilometara itd.

MUP vozni park 'pojačao' s 350 vozila

Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP) tijekom razdoblja kojim se bavila revizija povećao je broj službenih vozila za oko 350 pravdajući to potrebom provođenja tzv. Schengeskog standarda pa je njihov broj dosegnuo 4327.

Je li to previše, premalo ili pak optimalno nije moguće utvrditi, jer MUP nema definiran okvirni broj vozila. Također, nabavu vozila provode policijske uprave ili druge ustrojstvene jedinice, a ne sam MUP.

Smanjen je, međutim, broj korisnika službenih automobila koji s njima raspolažu 24 sata. Tako umjesto pet dužnosnika i 21 zaposlenika te još 61 osobe koje njime rapolažu temeljem posebnog odobrenja ministra, cjelodnevno korištenje vozila ima samo jedan dužnosnik i to glavni ravnatelj policije te 50 zaposlenika (20 načelnika policijskih uprava i 30 vodiča službenih pasa).

Kada je riječ o korištenju službenih automobila koja koriste više zaposlenika, revizija traži da se u nadzorne knjižice unese i podatak o svrsi odnosno razlogu putovanja, što dosada nije bio slučaj.

U cilju transparentnije potrošnje goriva predlažu provođenje periodične kontrole potrošnje goriva više vozila po grupama kako bi se utvrdilo odgovara li njihova potrošnja onome što je zabilježeno na INA-inim karticama za kupnju goriva.

Kada je riječ o Ministarstvu obrane (MORH) revizija je utvrdila kako je smanjen broj službenih vozila (u što nisu uračunata ona za vojnu uporabu), s 1210 krajem 2014. na 1003. godinu dana kasnije.

Popravci terenskih i gospodarskih vozila to su ministarstvo stajala oko 160 tisuća kuna dok su za osobna vozila ugovorena kasko osiguranja.

Zanimljivo je i kako je to ministarstvo, zbog prekoračenja dogovorenog broja kilometara, za gospodarska vozila platilo kaznu od 156 tisuća kuna auto kući s kojom je sklopljen ugovor o operativnom najmu.

Zanimljive detalje Revizija je našla u Ministarstvu poljoprivrede kojem je na čelu bio Tihomir Jakovina. Tijekom 2015. pravo na službeni automobil, 24 sata dnevno, koristilo je osam dužnosnika Ministarstva i jedan zaposlenik, odnosno savjetnik ministra, a da za to nije donesena odluka čelnika tijela.


Facebook komentari

hr Sun Jan 01 2017 16:05:59 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/582779e21eea8f2ab68b45cd/80
Foto: Screenshot Youtube

Vlahušić: U povijesnoj jezgri Dubrovnika najviše osam tisuća posjetitelja

Kako je istaknuto na konferenciji za novinare, riječ je o završnom dijelu milijun kuna vrijednog projekta koji je počeo 2014., a u sklopu kojeg je postavljeno 116 kamera na 37 mjesta određenih u suradnji s dubrovačko-neretvanskom Policijskom upravom

U Dubrovniku je u četvrtak predstavljen projekt uvođenja videonadzora na javnim površinama i kamera s brojačima ljudi, a tehnički gradonačelnik Andro Vlahušić tom je prigodom rekao da će se zabraniti organizirani dolasci u grad nakon što se u povijesnoj jezgri izbroji više od osam tisuća posjetitelja.

Kako je istaknuto na konferenciji za novinare, riječ je o završnom dijelu milijun kuna vrijednog projekta koji je počeo 2014., a u sklopu kojeg je postavljeno 116 kamera na 37 mjesta određenih u suradnji s dubrovačko-neretvanskom Policijskom upravom.

Na pet ulaza u povijesnu jezgru postavljeni su brojači ljudi kako bi se poštovale UNESCO-ove smjernice po kojima u njoj u istom trenutku ne bi smjelo biti više od osam tisuća posjetitelja.

Vlahušić je istaknuo kako su kamere već postavljene, sustav će se isprobati od 1. veljače do 1. ožujka, a u 2017. godini glavni će cilj biti prikupiti podatke. Napomenuo je kako je u izradi plan upravljanja povijesnom jezgrom u sklopu kojeg će biti i plan upravljanja pješacima.

- Postoje tri modela, onaj u kojem je u povijesnoj jezgri manje od šest tisuća ljudi, između šest i osam tisuća, te više od osam tisuća ljudi. U prvom modelu bit će slobodan pristup, u drugom ćemo usporavati pristup i preusmjeravati ljude, a s više od osam tisuća ljudi zabranit ćemo organizirane dolaske u grad - rekao je Vlahušić.

Na mnoga novinarska pitanja kako će takav plan funkcionirati na terenu, Vlahušić nije izravno odgovorio, nego je rekao kako se s mjerodavnim tijelima i ministarstvima rješava zakonodavni okvir te da će obuhvatiti cijela zaštitna zona od Ilijine glavice.

Vlahušić: Mijenja se i prometovanje autobusa koji prevoze goste s brodova

Napomenuo je da će se promijeniti i prometovanje autobusa koji prevoze goste s brodova na kružnim putovanjima.

- Na Pilama će biti rezervirano šest mjesta za one koji kupe izlet, a tri mjesta će biti rezervirana za nenajavljene autobuse. Na Pile će se moći doći samo u trenutku kad ima mjesta jer će treći trak u Zagrebačkoj ulici za njih biti zatvoren semaforom - rekao je Vlahušić i dodao kako će se ta odluka provoditi automatski putem algoritama i signalizacije semaforima, a neće je provoditi komunalni redari.

- Znat ćemo točan broj ljudi i autobusa u svakom trenutku, a kad se prijeđe određena brojka, jednostavno se neće moći izaći iz Luke Gruža - istaknuo je te dodao kako se i za taksiste pripremaju promjene.

- Kao što će autobuseri imati aplikaciju, tako će se aplikacija napraviti i za taksiste koliko slobodnih mjesta ima. Bit će osigurano 35 mjesta u kontaktnoj zoni, a oni će u realnom mjestu vidjeti koliko ih je zauzeto - rekao je Vlahušić.

Inače iz Grada su poručili da kamere neće ugrožavati privatnost jer će pristup slici imati samo policija te kako "i oni koji nadziru kamere imaju kamere koje nadziru njih" kako ne bi bilo zloporabe podataka.



Facebook komentari

hr Thu Jan 19 2017 17:32:12 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5880e8141eea8f1f108b4591/80
Foto: Mario Matana

Šarena laža pričuva: Na palači Bajamonti se popravljaju samo stanovi obitelji Dešković?!

Nezadovoljno je desetak stanara koji, čini se, ne mogu ništa promijeniti jer je Žarko Dešković "doživotni" predstavnik zahvaljujući natpolovičnom vlasništvu. Na sastanku u Stanoupravi, gradskoj firmi zaduženoj za održavanje ove povijesne zgrade, ipak su nešto otkrili...

Zanimljiv, pomalo neobičan sastanak održao se u prostorijama Stanouprave nedavno, gdje je pomoć, savjet, odnosno rješenje došla potražiti skupina stanara, suvlasnika jedne splitske zgrade. Kako to nije bio prvi put da se raspravlja o konkretnoj problematici za Jozu Lažetu, pravnika u Stanoupravi, sugovornicama (jer su redom na sastanak stigle žene) je ponudio spasonosnu opciju: pozivanje na nužne i/ili hitne intervencije!

Uputio ih je i na ispravnu proceduru, svjestan da bi tako nešto moglo potrajati godinama, ako ne i koju dekadu, doslovno, Druga varijanta uključuje dogovor, a spomenuo je Lažeta i "C varijantu" onako šeretski, napola u šali, govoreći o "institutu samopomoći". Dakle napraviti nešto, a kasnije gledati tko je prav, a tko kriv.

No, o čemu je riječ? O problemu koji traje već godinama, zamalo i desetljećima, u kući Dešković ili palači Bajamonti, kako hoćete, između suvlasnika jedne od najpoznatijih zgrada u Splitu. Najnovija eskalacija "nerazumijevanja" rezultirala je posjetom šest-sedam suvlasnica te njihove odvjetnice do upravitelja zgrade, Stanouprave. Tih problema nabrojale su naše sugovornice "mali milijun", no daju se razlučiti tri zasebne cjeline.

Za početak, kako govore vlasnice nekoliko stanova, "samoimenovani predstavnika stanara" prema Stanoupravi Žarko Dešković samostalno donosi sve odluke vezano za raspolaganje zajedničkim sredstvima pričuve pa i podizanja kredita kod Stanouprave, za popravke koji koriste samo njegovim prostorima... "Popravlja krov samo na dijelu koji je iznad stana svoje kćeri zbog estetskih razloga, dok na drugoj strani prokišnjava u stanove ispod, ali to ga nije briga. U jednom stanu je zbog njegove intervencije u stanu ispod došlo do ulegnuća poda. Ne održava zajedničke prostorije, prekidači za struju i rasvjeta već godinama nisu promijenjeni, u unutrašnjem dvorištu je probio vrata do šupe i ugradio lift do svog stana, tzv. vanjske jedinice klima uređaja poslovnih prostora u prizemlju su postavljene u portunu, gazišta stepenica su opasna po život, dio hodnika od pet metara na drugom katu je dodao svom stanu... Mi smo tu samo da plaćamo pričuvu i šutimo!" - govore nam ogorčeni vlasnici pojedinih stanova u ovoj povijesnoj građevini.

To je prvi dio problema, koji je pojavio temeljem "većinskog vlasništva". Iako niti to nije definitivno utvrđeno, suvlasnici se uglavnom slažu da Žarko Dešković (i ostatak njegove obitelji) ipak ima preko 50 posto vlasništva u zgradi, u četvornim metrima. Prema posljednjim podacima brojka je 63 posto, no oni se bune zbog procedure – kako promijeniti predstavnika kad je za tako nešto potrebna natpolovična većina (u površini vlasničkog prostora) stanara, a to je opet – Žarko Dešković! Drugo dio prigovora leži u iznajmljivanju poslovnih prostora u prizemlju, koji nisu u njegovom 100% vlasništvu, već udjele imaju i grad i država te nasljednici drugih obitelji – da li oni dobivaju svoj proporcionalni dio prihoda od tog najma, pita se Lela Vučica, svojevrsna "glasnogovornica" nezadovoljnih suvlasnika. Uz dodatak da za iznajmljivanje i potrebne građevinske intervencije nitko od njih nije dao dozvolu najmoprimcu.

A to ih dovodi do trećeg problema, onog zdravstveno-sanitarnog. Tvrde kako su zbog "fumara" iz restorana postavljenih u dvoru zgrade, kao i klimatizacijskih sustava te nesmiljene buke do kasno u noć, ali i trešnje koja dovodi u pitanje statiku zgrade čije su etaže na drvenim gredama, konstantno izloženi smradu, buci, pantaganama...

Žarko Dešković odgodio je usmeni razgovor o ovom problemu, no "carta canta". Na iste adrese na koje su svoje protestno pismo poslali njegovi "oponenti", i Dešković je uzvratio svojim argumentima, prema DUUDI-ju, ministarstvima kulture, zdravlja, zaštite okoliša, USKOK-u, Gradu Splitu,... Tvrdi kako upravo ti suvlasnici bespravno otvaraju i spajaju svjetlarnike na krovu, odvod kanalizacije spajaju na "gurlu", pregrađuju zajedničke dijelove zgrade (hodnike), i on dovodi u sumnju uknjiženje nekih suvlasnika, a i kako neki od suvlasnika godinama ne plaćaju pričuvu. Koju pak on i njegova obitelj plaćaju u iznosu od preko 60 posto ukupnog računa pričuve. Smatra kako bi neki htjeli da im se obavljaju popravke koje ne idu iz sredstava zajedničke pričuve. Također je prozvao direktora Stanouprave koji ništa ne poduzima, jer je jedna od "pobunjenih" vlasnica stanova u palači Bajamonti – šefica direktorovoj supruzi!

I tako se priča vraća na početak, na sastanak u Stanoupravi, kojih bi moglo biti još, kao što ih je i bilo. Direktor Marko Šundov se odmah ogradio, upravo zbog dopisa o "trgovini službenim utjecajem", dodajući kako se Stanouprava mora držati pravne regulative te je vlasništvo, i etažiranje, ključ svega.

Potvrdio je to nešto kasnije i Lažeta, dugogodišnji pravni referent u gradskoj firmi za upravljanje zgradama. "Zakonska mogućnost je razvrgnuće suvlasničke zajednice i etažiranje. Jedino rješenje je kompletna premjera svih vlasničkih i zajedničkih prostorija, da se točno znaju udjeli i površine, a nakon etažiranja ishoditi potvrdu o uporabnoj samostalnoj cjelini. No, to sve skupa može trajati dosta dugo." - kazao je nezadovoljnim stanarima pravnik u Stanoupravi. Tko će im do tada popravljati "protapanjale" krovove i oštećene podove, pitali su suvlasnici.

- U praksi postoji plan upravljanja po hitnosti. Za sve se prvo trebate obratiti predstavniku suvlasnika, a ako on kaže da nema novaca ili da se to ne popravlja iz pričuve, onda se možete obratiti direktno upravitelju. Angažira se nezavisni sudski vještak koji verificira hitnost radova – postoje korisne, nužne i hitne intervencije; strop koji pada je hitna intervencija, to je jasno. Za sve ovo drugo, buku, smrad ili nedozvoljene radove, postoje razne inspekcije... - dovršio je Lažeta.




Facebook komentari

hr Thu Jan 19 2017 17:15:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5877397b1eea8f82e88b458f/80
Foto: Vlada RH

SDP, HNS i HSU pokreću pitanje povjerenja ministru Pavi Barišiću

Podnositelji prijedloga predlažu Hrvatskom saboru da nakon provedene rasprave donese odluku o iskazivanju nepovjerenja Pavi Barišiću

Klub zastupnika SDP-a, zajedno s Klubom zastupnika HNS-a i HSU-a, uputio je u četvrtak u saborsku proceduru prijedlog za pokretanje pitanja povjerenja ministru znanosti i obrazovanja Pavi Barišiću, priopćeno je iz SDP-a.

- U obrazloženju prijedloga ističe se kako predmetna analiza ukazuje ne samo da plagiranje predstavlja uobičajen način rada kod ministra Barišića, već i da je ministar Barišić nakon što ga se suoči s činjenicom da je njegov plagijat utvrđen, mijenjao tekstove svojih radova kako bi nevješto prikrio plagiranje - kaže se u priopćenju.

Takvim postupanjem  Barišić, a još više predsjednik Vlade Andrej Plenković, šalju poruku javnosti da u plagiranju nema ničega lošega i da se ne radi o praksi koju treba najoštrije osuditi, navodi SDP.

Podnositelji prijedloga predlažu Hrvatskom saboru da nakon provedene rasprave donese odluku o iskazivanju nepovjerenja Pavi Barišiću.



Facebook komentari

hr Thu Jan 19 2017 16:12:17 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/584050821eea8f2c0d8b45b9/80
Foto: Screenshot Youtube

Barišić opleo po Đikiću: Dr. Đikić se uključio u politički obračun

Ministar je novinarima ispred Banskih dvora rekao kako je riječ o predmetu koji je ušao u politički obračun od početka, odnosno da je posrijedi stručni predmet koji je apsolviran prije šest godina

Ministar znanosti i obrazovanja Pavo Barišić rekao je u četvrtak da je predmet koji je Odbor za etiku u znanosti i visokom obrazovanju vodio protiv njega od samoga početak ušao u politički obračun te da se u njega uključio i znanstvenik Ivan Đikić.

Odbor za etiku u znanosti i visokom obrazovanju na sjednici 21. prosinca donio je odluku po kojoj je ocijenio kako je prijava četvorice znanstvenika protiv ministra Barišića za plagiranje više dijelova tuđih članaka, knjiga i internetskih izvora "djelomično opravdana" te je utvrdio da je Barišić, ne navodeći izvore, preuzeo dijelove teksta američkoga filozofa Stephena Schlesingera.

Ministar je novinarima ispred Banskih dvora rekao kako je riječ o predmetu koji je ušao u politički obračun od početka, odnosno da je posrijedi stručni predmet koji je apsolviran prije šest godina.

Nakon te odluke Odobra za etiku, znanstvenik Ivan Đikić uputio je predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću dva otvorena pisma u kojima ga je pozvao na "primjenu nulte stope tolerancije na bilo kakve oblike plagiranja u javnom djelovanju" te iznio i konkretne dokaze utemeljenosti optužbi protiv ministra.

Na konstataciju novinara da je Đikić "dosta aktivan" oko njega, Barišić je odgovorio da se "dr. Đikić jasno opredijelio i uključio u politički obračun".

- Zar niste vidjeli čiji je on bio konzultant i savjetnik? - rekao je ministar novinarima odgovarajući na pitanje za koga to Đikić odrađuje, a na pitanje misli li pritom na bivšega ministra Željka Jovanovića, kratko je odgovorio: "Vi ste rekli".



Facebook komentari

hr Thu Jan 19 2017 15:44:23 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .