Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58613ff81eea8f01968b4571/80

Na održavanje auta političara potrošili 366 milijuna kuna

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika, koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 786 terenskih, 2005 gospodarskih te 631 motocikl. Preciznije, podaci o broju službenih vozila odnose se na 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila, dok četiri korisnika iz sigurnosnog sustava, pozivajući se na mjerodavni im zakon, nisu dostavili podatke o broju službenih vozila

Službena vozila proračunskih korisnika, njih gotovo devet i pol tisuća, hrvatske su građane u 2014. godini stajala 366 milijuna kuna, no u tu su svotu uračunati tek izdaci za gorivo, registraciju, osiguranje, servis, gume te naknadu za najam, ali ne i troškovi nabavke vozila koja su te godine prevalila gotovo 150 milijuna kilometara.

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika, koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 786 terenskih, 2005 gospodarskih te 631 motocikl. Preciznije, podaci o broju službenih vozila odnose se na 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila, dok četiri korisnika iz sigurnosnog sustava, pozivajući se na mjerodavni im zakon, nisu dostavili podatke o broju službenih vozila. 

Svi ti podaci sadržani su u izvješću Državne revizije o učinkovitosti nabave i korištenja službenih vozila korisnika državnog proračuna, koja je na njihov račun iznijela i niz zamjerki i preporuka. 
Revizija tako upozorava da nisu propisani način i uvjeti obnavljanja voznog parka, da nije utvrđen okvirni broj potrebnih vozila kao ni opravdanost nabave za svako od njih.

Postupci javne nabave i utvrđivanje potreba traju predugo, prije nabave službenih automobila ne preispituje se je li najčešće korišteni model nabave putem operativnog najma i najisplativiji, odnosno ima li možda i povoljnijih načina.

Inače, od ukupnog broja vozila gotovo trećina (2898) koristi se putem operativnog najma.

Zamjerke revizije su, među ostalim, upućene i na način evidencije o korištenju službenih vozila, često se ne unose svi propisani podaci, a prilikom kontrole potrošnje goriva nema usporedbe po grupama ili modelima vozila.

Zbog svih tih nepravilnosti Državni ured za reviziju zaključuje da je nabava i pravilnost korištenja tek djelomično učinkovita, dakle da ima puno prostora za poboljšanja.

Na tragu utvrđenih nepravilnosti revizija skreće pozornost na primjere drugih zemalja koje, da bi učinkovitije koristila službena vozila, primjenjuju centralizirani model raspolaganja te sustav satelitskog nadzora kretanja vozila. Vladi također predlažu da preispita zabranu nabave novih službenih automobila donijetu u recesijskoj 2009., a prema kojoj proračunski korisnici mogu vozila nabavljati samo putem operativnog najma.

U fokusu interesa Državne revizije našlo se devet korisnika: pet ministarstava (unutarnjih poslova, obrane, poljoprivrede, prometa i graditeljstva), Carinska i Porezna uprava, Državni ured za središnju i javnu nabavu te ured za opće poslove Sabora i Vlade.

Njima na raspolaganju bilo je čak dvije trećine (6224) ukupnog broja službenih vozila.

Potpredsjednici Sabora bili skloniiji gradskoj vožnji

Ured za opće poslove Hrvatskog sabora i Vlade (UZOP) koncem 2014. imao je 60, a godinu kasnije 55 službenih vozila (28 u vlasništvu i 27 u operativnom najmu) te 29 vozača. Ured ima i servis za održavanje vozila. 

Pod njegovom su 'kapom' vozila na dispoziciji Saboru i Vladi. U 2105. pravo na službeno vozilo sa vozačem 24 sata dnevno u Vladi je imalo šest dužnosnika, u Saboru njih sedam. 
Uz tadašnjeg premijera Zorana Milanovića, službena su vozila na taj način koristili i Vladini potpredsjednici Vesna Pusić, Milanka Opačić, Ranko Ostojić i Branko Grčić te predstojnik premijerova Ureda Tomislav Saucha. 

Isto pravo u Saboru su imali predsjednik Josip Leko, potpredsjednici Dragica Zgrebec, Nenad Stazić, Milorad Batinić, Željko Reiner i Tomislav Čuljak te tajnik. Dužnost tajnika Sabora početkom 2015. od Slavena Hojskog 'preuzela' je Lidija Bagarić. 

Analizirajući kako se 'vozilo' u parlamentu, Revizija je utvrdila da za jedno 'dužnosničko' vozilo UZOP nema podatke o broju prijeđenih kilometara, a da su službena vozila koje je koristilo šest drugih dužnosnika prešla 245.000 kilometara. 

Zanimljivo je, međutim, da se na službeni put odnosi samo 90.000 kilometara, a na gradsku vožnju čak 155.000 ili 63,2 posto. Najveći broj kilometara (81.276) prešao je dužnosnik s prebivalištem u Vinkovcima, konstatira Revizija koja ne spominje njegovo ime, no može se iščitati da to može biti samo Tomislav Čuljak. 

S obzirom na broj kilometara u gradskoj vožnji te korištenje vozila srednje gornje klase, Revizija predlaže da se za taj vid vožnje razmotri mogućnost korištenja vozila s nižom klasom. 

Kod UZOP-a su utvrđene 'boljke' slične onima u drugim tijelima, dakle nema utvrđen okvirni broj potrebnih vozila, nego potrebe utvrđuje pri svakoj pojedinačnoj nabavi, nije propisao način i uvjete obnavljanja voznog parka, a najvažniji podaci koji se koriste kod utvrđivanja potreba za nabavom službenih vozila su broj i starost vozila, broj prijeđenih kilometara itd.

MUP vozni park 'pojačao' s 350 vozila

Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP) tijekom razdoblja kojim se bavila revizija povećao je broj službenih vozila za oko 350 pravdajući to potrebom provođenja tzv. Schengeskog standarda pa je njihov broj dosegnuo 4327.

Je li to previše, premalo ili pak optimalno nije moguće utvrditi, jer MUP nema definiran okvirni broj vozila. Također, nabavu vozila provode policijske uprave ili druge ustrojstvene jedinice, a ne sam MUP.

Smanjen je, međutim, broj korisnika službenih automobila koji s njima raspolažu 24 sata. Tako umjesto pet dužnosnika i 21 zaposlenika te još 61 osobe koje njime rapolažu temeljem posebnog odobrenja ministra, cjelodnevno korištenje vozila ima samo jedan dužnosnik i to glavni ravnatelj policije te 50 zaposlenika (20 načelnika policijskih uprava i 30 vodiča službenih pasa).

Kada je riječ o korištenju službenih automobila koja koriste više zaposlenika, revizija traži da se u nadzorne knjižice unese i podatak o svrsi odnosno razlogu putovanja, što dosada nije bio slučaj.

U cilju transparentnije potrošnje goriva predlažu provođenje periodične kontrole potrošnje goriva više vozila po grupama kako bi se utvrdilo odgovara li njihova potrošnja onome što je zabilježeno na INA-inim karticama za kupnju goriva.

Kada je riječ o Ministarstvu obrane (MORH) revizija je utvrdila kako je smanjen broj službenih vozila (u što nisu uračunata ona za vojnu uporabu), s 1210 krajem 2014. na 1003. godinu dana kasnije.

Popravci terenskih i gospodarskih vozila to su ministarstvo stajala oko 160 tisuća kuna dok su za osobna vozila ugovorena kasko osiguranja.

Zanimljivo je i kako je to ministarstvo, zbog prekoračenja dogovorenog broja kilometara, za gospodarska vozila platilo kaznu od 156 tisuća kuna auto kući s kojom je sklopljen ugovor o operativnom najmu.

Zanimljive detalje Revizija je našla u Ministarstvu poljoprivrede kojem je na čelu bio Tihomir Jakovina. Tijekom 2015. pravo na službeni automobil, 24 sata dnevno, koristilo je osam dužnosnika Ministarstva i jedan zaposlenik, odnosno savjetnik ministra, a da za to nije donesena odluka čelnika tijela.


Facebook komentari

hr Sun Jan 01 2017 16:05:59 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/589761e9b47398dd188b45cb/80
Foto: HGSS

Nakon potrage, pronađen njemački bračni par na Murteru

Njemački bračni par za kojim su u nedjelju navečer dva sata na otoku Murteru tragali pripadnici Hrvatske gorske službe spašavanja (HGSS), članovi DVD-a Murter i policija pronađen je nakon dva sata i zbog težih tjelesnih ozljeda prebačen u šibensku bolnicu, doznaje se u ponedjeljak u Centru 112 Šibensko-kninske županije.

„Oni su u nedjelju iz mjesta Murter krenuli na južnu stranu otoka Školjića, zatim krenuli uzbrdo i izgubili se. Na nepristupačnom terenu supruga je pala i slomila ruku, a on je, pokušavajući joj pomoći, pao i ozlijedio nogu“, rekli su u Centru 112.

Njemački par u nedjelju je izvijestio službe spašavanja da su ozlijeđeni te da ne znaju gdje se nalaze, kazali su samo da sjede u grmlju šezdesetak metara od obale.

U potragu za njima upućeno je 15 pripadnika šibenske stanice HGSS-a, četiri člana DVD-a Murter u brod šibenske pomorske policije, a pronađeni su nakon dva sata potrage, u 22, 27 sati.

„Našli smo ih oko dva, tri kilometra zračne linije udaljenosti od kampa Slanica, na pedesetak metara visine na sred brda, izgubili su se na nepristupačnom terenu“, rekla je nakon potrage pročelnica šibenske stanice HGSS-a Blanka Lučić, koja je sinoć tragala za njemačkim parom.

Ozlijeđeni i iscrpljeni Nijemci brodom pomorske policije prevezeni su zatim u Murter odakle su zbog težih tjelesnih ozljeda prebačeni u šibensku bolnicu, gdje im je pružena liječnička pomoć.

„Srećom su na vrijeme reagirali i pozvali Centar 112.  Svakom se može dogoditi nesreća, ali važno je ostati priseban i potražiti pomoć“, dodala je pročelnica šibenskih HGSS-ovaca.

Facebook komentari

hr Mon May 29 2017 10:43:01 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/589d8196b4739863328b4586/80

Maras u Dalmaciji podržao Bulja i Keruma: "Glas za HDZ mi je zadnja opcija"

Glasao bi protiv HDZ-a
SDP-ov Gordan Maras putem Facebooka komentirao je situaciju u Splitu i Splitsko- dalmatinskoj županiji pred izbore sljedeće nedjelje gdje se u borbi za župana natječu HDZ-ov Blaženko Boban i Mostov Miro Bulj. U Splitu će HDZ-ov Andro Krstulović Opara pokušati dostići prednost koju nakon prvog kruga ima Željko Kerum. Maras kaže kako nitko nije njegov kandidat, ali bi svejedno glasao protiv HDZ-ovaca, piše Index

"Da živim u Splitu sigurno bi izašao na izbore sljedeću nedjelju. Na žalost u drugom krugu nema kandidata kojeg bi smatrao svojim kandidatom i glasao bi u županiji za promjenu, a u gradu protiv HDZ-ovog kandidata. 
Glas za HDZ mi je zadnja opcija. 
Glas za HDZ je glas za plaćanje Agrokorovih dugova iz našeg džepa", napisao je Maras. 

Facebook komentari

hr Mon May 29 2017 08:05:16 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/590f80e8b47398957a8b470f/80

Plenković: Vode se pregovori u vezi financiranja Agrokora s domaćim i ruskim bankama

Predsjednik Vlade Andrej Plenković izjavio je u nedjelju je kako se vode razgovori s domaćim i ruskim bankama oko financiranja Agrokora te očekuje da će se financiranje nastaviti pod povoljnijim uvjetima nego ranije.

''Razgovori se vode, novo financiranje će doći. Pregovori se ne vode na cesti ni javno. Kada budu okončani bit će takvi da će biti sigurno pod povoljnijim uvjetima nego što je to bilo ranije'', rekao je Plenković tijekom boravka u Vodicama. 

Od sutrašnjeg razgovora s predstavnicima Sberbanke očekuje nastavak suradnje te da će se financiranje nastaviti.

Plenković je rekao i kako će se nakon drugog kruga lokalnih izbora znati hoće li imati većinu u parlamentu.

Premijer je u Vodicama dao snažnu podršku HDZ-ovoj kandidatkinji Nelki Tomić za vodičku gradonačelnicu te Goranu Bauku kao kandidatu za župana Šibensko-kninske županije.

Podržao je i šibenskog gradonačelnika Željka Burića kojemu je svega tristotinjak glasova nedostajalo do pobjede u prvom krugu.

''Siguran sam da će i Goran i Nelka ostvariti sjajnu pobjedu za tjedan dana'', poručio je Plenković.

Facebook komentari

hr Sun May 28 2017 20:32:19 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/592b0bbbb9e03e811d8b45cf/80

Blaženko Boban posjetio Seget: "Prioritet Splitsko-dalmatinske županije jest i mora biti tunel Kozjak!"

Održan je radni sastanak...

Blaženko Boban, kandidat HDZ-a za župana Splitsko- dalmatinske županije posjetio je danas Seget gdje ga je ugostio Vinko Zulim, dugogodišnji načelnik te općine.

Zajedno sa predsjednicima općinskih i gradskih odbora Trogira, Okruga i Marine održali su radni sastanak.

„U naredne 4 godine prioritet Splitsko-dalmatinske županije jest i mora biti tunel Kozjak! On već ima lokacijsku dozvolu i, kako sam u već nekoliko navrata obećao građanima, moj prvi odlazak u Zagreb nakon lokalnih izbora bit će baš na temu realizacije tog projekta koji nam svima zajedno otvara još jedan izlaz na autocestu te doprinosi jačanju prepoznatljivosti naše županije i dodatnom turističkom brendiranju ovog jadranskog bisera na području od Trogira do Solina“- poručio je Boban iz Segeta u koji je iz Solina, dodao je, zahvaljujući dovršenoj brzoj cesti stigao za svega petnaestak minuta.

Facebook komentari

hr Sun May 28 2017 19:44:11 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .