Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58613ff81eea8f01968b4571/80

Na održavanje auta političara potrošili 366 milijuna kuna

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika, koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 786 terenskih, 2005 gospodarskih te 631 motocikl. Preciznije, podaci o broju službenih vozila odnose se na 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila, dok četiri korisnika iz sigurnosnog sustava, pozivajući se na mjerodavni im zakon, nisu dostavili podatke o broju službenih vozila

Službena vozila proračunskih korisnika, njih gotovo devet i pol tisuća, hrvatske su građane u 2014. godini stajala 366 milijuna kuna, no u tu su svotu uračunati tek izdaci za gorivo, registraciju, osiguranje, servis, gume te naknadu za najam, ali ne i troškovi nabavke vozila koja su te godine prevalila gotovo 150 milijuna kilometara.

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika, koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 786 terenskih, 2005 gospodarskih te 631 motocikl. Preciznije, podaci o broju službenih vozila odnose se na 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila, dok četiri korisnika iz sigurnosnog sustava, pozivajući se na mjerodavni im zakon, nisu dostavili podatke o broju službenih vozila. 

Svi ti podaci sadržani su u izvješću Državne revizije o učinkovitosti nabave i korištenja službenih vozila korisnika državnog proračuna, koja je na njihov račun iznijela i niz zamjerki i preporuka. 
Revizija tako upozorava da nisu propisani način i uvjeti obnavljanja voznog parka, da nije utvrđen okvirni broj potrebnih vozila kao ni opravdanost nabave za svako od njih.

Postupci javne nabave i utvrđivanje potreba traju predugo, prije nabave službenih automobila ne preispituje se je li najčešće korišteni model nabave putem operativnog najma i najisplativiji, odnosno ima li možda i povoljnijih načina.

Inače, od ukupnog broja vozila gotovo trećina (2898) koristi se putem operativnog najma.

Zamjerke revizije su, među ostalim, upućene i na način evidencije o korištenju službenih vozila, često se ne unose svi propisani podaci, a prilikom kontrole potrošnje goriva nema usporedbe po grupama ili modelima vozila.

Zbog svih tih nepravilnosti Državni ured za reviziju zaključuje da je nabava i pravilnost korištenja tek djelomično učinkovita, dakle da ima puno prostora za poboljšanja.

Na tragu utvrđenih nepravilnosti revizija skreće pozornost na primjere drugih zemalja koje, da bi učinkovitije koristila službena vozila, primjenjuju centralizirani model raspolaganja te sustav satelitskog nadzora kretanja vozila. Vladi također predlažu da preispita zabranu nabave novih službenih automobila donijetu u recesijskoj 2009., a prema kojoj proračunski korisnici mogu vozila nabavljati samo putem operativnog najma.

U fokusu interesa Državne revizije našlo se devet korisnika: pet ministarstava (unutarnjih poslova, obrane, poljoprivrede, prometa i graditeljstva), Carinska i Porezna uprava, Državni ured za središnju i javnu nabavu te ured za opće poslove Sabora i Vlade.

Njima na raspolaganju bilo je čak dvije trećine (6224) ukupnog broja službenih vozila.

Potpredsjednici Sabora bili skloniiji gradskoj vožnji

Ured za opće poslove Hrvatskog sabora i Vlade (UZOP) koncem 2014. imao je 60, a godinu kasnije 55 službenih vozila (28 u vlasništvu i 27 u operativnom najmu) te 29 vozača. Ured ima i servis za održavanje vozila. 

Pod njegovom su 'kapom' vozila na dispoziciji Saboru i Vladi. U 2105. pravo na službeno vozilo sa vozačem 24 sata dnevno u Vladi je imalo šest dužnosnika, u Saboru njih sedam. 
Uz tadašnjeg premijera Zorana Milanovića, službena su vozila na taj način koristili i Vladini potpredsjednici Vesna Pusić, Milanka Opačić, Ranko Ostojić i Branko Grčić te predstojnik premijerova Ureda Tomislav Saucha. 

Isto pravo u Saboru su imali predsjednik Josip Leko, potpredsjednici Dragica Zgrebec, Nenad Stazić, Milorad Batinić, Željko Reiner i Tomislav Čuljak te tajnik. Dužnost tajnika Sabora početkom 2015. od Slavena Hojskog 'preuzela' je Lidija Bagarić. 

Analizirajući kako se 'vozilo' u parlamentu, Revizija je utvrdila da za jedno 'dužnosničko' vozilo UZOP nema podatke o broju prijeđenih kilometara, a da su službena vozila koje je koristilo šest drugih dužnosnika prešla 245.000 kilometara. 

Zanimljivo je, međutim, da se na službeni put odnosi samo 90.000 kilometara, a na gradsku vožnju čak 155.000 ili 63,2 posto. Najveći broj kilometara (81.276) prešao je dužnosnik s prebivalištem u Vinkovcima, konstatira Revizija koja ne spominje njegovo ime, no može se iščitati da to može biti samo Tomislav Čuljak. 

S obzirom na broj kilometara u gradskoj vožnji te korištenje vozila srednje gornje klase, Revizija predlaže da se za taj vid vožnje razmotri mogućnost korištenja vozila s nižom klasom. 

Kod UZOP-a su utvrđene 'boljke' slične onima u drugim tijelima, dakle nema utvrđen okvirni broj potrebnih vozila, nego potrebe utvrđuje pri svakoj pojedinačnoj nabavi, nije propisao način i uvjete obnavljanja voznog parka, a najvažniji podaci koji se koriste kod utvrđivanja potreba za nabavom službenih vozila su broj i starost vozila, broj prijeđenih kilometara itd.

MUP vozni park 'pojačao' s 350 vozila

Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP) tijekom razdoblja kojim se bavila revizija povećao je broj službenih vozila za oko 350 pravdajući to potrebom provođenja tzv. Schengeskog standarda pa je njihov broj dosegnuo 4327.

Je li to previše, premalo ili pak optimalno nije moguće utvrditi, jer MUP nema definiran okvirni broj vozila. Također, nabavu vozila provode policijske uprave ili druge ustrojstvene jedinice, a ne sam MUP.

Smanjen je, međutim, broj korisnika službenih automobila koji s njima raspolažu 24 sata. Tako umjesto pet dužnosnika i 21 zaposlenika te još 61 osobe koje njime rapolažu temeljem posebnog odobrenja ministra, cjelodnevno korištenje vozila ima samo jedan dužnosnik i to glavni ravnatelj policije te 50 zaposlenika (20 načelnika policijskih uprava i 30 vodiča službenih pasa).

Kada je riječ o korištenju službenih automobila koja koriste više zaposlenika, revizija traži da se u nadzorne knjižice unese i podatak o svrsi odnosno razlogu putovanja, što dosada nije bio slučaj.

U cilju transparentnije potrošnje goriva predlažu provođenje periodične kontrole potrošnje goriva više vozila po grupama kako bi se utvrdilo odgovara li njihova potrošnja onome što je zabilježeno na INA-inim karticama za kupnju goriva.

Kada je riječ o Ministarstvu obrane (MORH) revizija je utvrdila kako je smanjen broj službenih vozila (u što nisu uračunata ona za vojnu uporabu), s 1210 krajem 2014. na 1003. godinu dana kasnije.

Popravci terenskih i gospodarskih vozila to su ministarstvo stajala oko 160 tisuća kuna dok su za osobna vozila ugovorena kasko osiguranja.

Zanimljivo je i kako je to ministarstvo, zbog prekoračenja dogovorenog broja kilometara, za gospodarska vozila platilo kaznu od 156 tisuća kuna auto kući s kojom je sklopljen ugovor o operativnom najmu.

Zanimljive detalje Revizija je našla u Ministarstvu poljoprivrede kojem je na čelu bio Tihomir Jakovina. Tijekom 2015. pravo na službeni automobil, 24 sata dnevno, koristilo je osam dužnosnika Ministarstva i jedan zaposlenik, odnosno savjetnik ministra, a da za to nije donesena odluka čelnika tijela.


Facebook komentari

hr Sun Jan 01 2017 16:05:59 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/53bc1b72179942af05ac68cd/80

Razlog za zabrinutost?: Pola hrvatskih srednjoškolaca smatra da je homoseksualnost bolest te da LGBT osobe ne bi smjele imati javne istupe

Gotovo trećina, 29 posto, smatra da LGBT osobama treba zabraniti rad s djecom, dok dvije trećine, 65 posto, drži da LGBT osobe ne trebaju javno isticati svoju seksualnu orijentaciju

Hrvatska je na samom vrhu EU-a po broju LGBT osoba koje su zbog svoje spolne orijentacije ili rodnog identiteta doživjele neki oblik nasilja, kazala je pravobraniteljica  Višnja Ljubičić

Polovina hrvatskih srednjoškolaca zabranila bi LGBT osobama da govore u javnosti, a 48 posto njih homoseksualnost smatra bolešću – već ta dva podatka potkrepljuju ocjenu kako je "negativna društvena klima prema LGBT osobama u Hrvatskoj konstanta" za Novi list izjavila je Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić.

- Rezultati svih recentnih istraživanja razlog su za zabrinutost, i pokazuju da je negativna društvena klima prema LGBT osobama u Hrvatskoj konstanta, unatoč pozitivnim pomacima na zakonodavnom planu - kazala je  Ljubičić

- Društvena atmosfera prema LGBT osobama daleko je od onakve kakvu bismo  željeli i kakva bi trebala biti, sukladno nacionalnim i međunarodnim pravnim mehanizmima koji jamče zaštitu od diskriminacije - ocjenjuje pravobraniteljica.

Politička (ne)pismenost

Tu je ocjenu Ljubičić argumentirala zabrinjavajućim podacima iz nedavnih istraživanja: prema istraživanju političke pismenosti učenika završnih razreda srednjih škola, koje su 2015. proveli GOOD inicijativa, GONG i Institut za društvena istraživanja, 48 posto srednjoškolaca homoseksualnost smatra poremećajem ili bolešću, dok polovina srednjoškolaca smatra da bi LGBT osobama "trebalo zabraniti javne istupe jer time loše utječu na mlade". Gotovo trećina, 29 posto, smatra da LGBT osobama treba zabraniti rad s djecom, dok dvije trećine, 65 posto, drži da LGBT osobe ne trebaju javno isticati svoju seksualnu orijentaciju. Cijeli članak pogledajte ovdje


Facebook komentari

hr Tue Feb 21 2017 10:19:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58abf0b4b4739837658b45ea/80
Foto: D.N.

Ante Bilić SDP-ov kandidat za gradonačelnika Trogira

U svom prvom obraćanju nakon potvrde za kandidata za trogirskog gradonačelnika Ante Bilić je izrazio svoju zahvalnost na povjerenju i podršci svih mjesnih ogranaka i svojih stranačkih kolega
Gradska organizacija SDP-a Trogir na sjednici Gradskog odbora održanoj 20.2.2017. godine jednoglasno je potvrdila Antu Bilića za kandidata stranke za gradonačelnika Trogira. Prethodno je Ante Bilić dobio podršku svih mjesnih organizacija kao i foruma mladih foruma žena i foruma seniora.Ante Bilić rođen je 1980.g, oženjen i  otac dvoje djece.

Diplomirani  je inženjer građevinarstva. Trenutno radi u Agenciji EKO Kaštelanski zaljev kao voditelj projekta proširenja kanalizacijske i vodoopskrbne mreže aglomeracije Kaštela Trogir. Prethodno iskustvo stekao je u Lavčević Inženjering-u na izgradnji sportske dvorane u sklopu Š.C. Višnjik u Zadru. Radio je i u projektnom uredu Infra Projekt d.o.o. Split., na projektima sanitarne hidrotehnike, te kao Pročelnik UO za gospodarenje prostorom i komunalno gospodarstvo grada Trogira. U svom prvom obraćanju nakon potvrde za kandidata za trogirskog gradonačelnika Ante Bilić je izrazio svoju zahvalnost na povjerenju i podršci svih mjesnih ogranaka i svojih stranačkih kolega.

U svom je prvom obraćanju Ante Bilić izjavio:

-  Odlučio sam se kandidirati jer volim Trogira. Kao i svim mojim Trogirankama i Trogiranima smeta me ova posvemašnja stagnacija i neodgovornost sadašnje gradske vlasti. Trogiru trebaju promjene, treba nam napredak i razvoj, treba nam otvorenost i transparentnost. Grad čine ljudi i moramo ga učiniti sredinom u kojoj je gradska vlast u službi svojim građanima. Imam snage, znanja i iskustva da pokrenem ove promjene. Za mene je ovo velika životna odluka i izazov.  

Poručujem da ću energično i s velikim žarom prionuti ostvarenju želja i potreba mojih Trogirana. U svom sam obrazovanju, profesionalnom razvoju i poslovima koje sam odgovorno i posvećeno radio u dosadašnjem svom životu stekao važna iskustva koja će mi biti od velike koristi u izgradnji uvjeta za snažniji razvoj našeg Trogira. U suradnji i u stalnoj komunikaciji sa svojim sugrađanima želim razvijati grad ugodnog življenja, ali i pogodnog za rad i poslovanje. Želim grad u kojemu nema suvišnih ljudi, koji njeguje ideju solidarnosti na djelu. Vjerujem u svoj tim i u politiku kao odgovoran, ozbiljan i pošten posao usmjeren na poboljšanje kvalitete života svih građana, s posebnim naglaskom na našu djecu i mlade. Uvijek sam se zalagao a to ću činiti i u budućnosti za ravnomjeran i uravnotežen razvoja Grada.

S jednakim ću se žarom boriti za projekte u gradu, ali i u svim našim naseljima. Okupio sam tim ljudi koji se neće štedjeti u pripremi i provođenju projekata, kako onih u komunalnoj infrastrukturi tako i razvoju gospodarstva, turizma, malog i srednjeg poduzetništva i obrtništva. Pozivam sve građane, da nam se pridruže. Idemo stvoriti Trogir jednakih šansi, Trogir ugodnog življenja, Trogir u kojem će živjeti i naša djeca. Za naš Trogir se vrijedi boriti.

Facebook komentari

hr Tue Feb 21 2017 09:12:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/585a27c51eea8f4c758b465d/80
Foto: Larmoyeux

HAK: Kolnici mokri u većem dijelu unutrašnjosti Hrvatske

Na cestama u gorju te duž Jadranske (DC8) i Ličke (DC1) magistrale mogući su odroni

Kolnici su mjestimice mokri, ili vlažni i skliski u većem dijelu unutrašnjosti Hrvatske. Zbog kiše koja se može smrzavati u dodiru s tlom vozi se uz ograničenje brzine na autocesti A1 između tunela Mala Kapela i čvora Otočac, a zbog niskih jutarnjih temperatura na cestama u Lici, Gorskom kotaru, Slavoniji i Baranji moguća je poledica, izvijestio je u utorak Hrvatski autoklub (HAK).

 Na cestama u gorju te duž Jadranske (DC8) i Ličke (DC1) magistrale mogući su odroni.

  Danas od 13,30 počinju radova na vijaduktu Svilno, na autocesti A6 Rijeka-Zagreb, između čvorova Orehovica i Čavle. Vozit će se dvosmjerno u smjeru Rijeke, u dužini od oko 2 km, uz ograničenje brzine na 80 km/h. Predviđeno trajanje radova je do 01. lipnja 2017. godine.

 Danas i sutra, 22. veljače,  od 8 do 14 sati zbog zbog redovnog održavanja promet kroz tunel Sveti Ilija teći će propuštanjem vozila naizmjence.

 U srijedu, 22. veljače, od 8 sati  zbog radova će biti zatvorena dionica autoceste A7 između čvorova Šmrika i Križišće u smjeru Rijeke.

 Na graničnom prijelazu Pasjak pojačan je izlazak teretnih vozila.
 Trajekti i katamarani plove prema redu plovidbe

Facebook komentari

hr Tue Feb 21 2017 08:56:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/587f3f091eea8fe90a8b4589/80
Foto: Zlatko Marasović

Tjedna prognoza: Stabilno do petka, a onda ciklona donosi buru i zahlađenje

Dijelovi Dalmacije u noći na subotu dobit će obilnije oborine

Vremenske prilike ovoga tjedna gotovo će biti preslika prethodnog. To znači da će veći dio tjedna proći u znaku stabilnog i pretežno sunčanog vremena. Ipak, u petak će se, zbog formiranja i približavanja ciklone u srednjem Sredozemlju, jače naoblačiti te će početi kiša koje će najviše biti u noći na subotu. U četvrtak i petak će puhati jugo, a već u subotu bura koja donosi prolazan pad temperature zraka. Tijekom dana vrijeme će se stabilizirati, što će biti uvod u sunčanu nedjelju.

Utorak će biti djelomično sunčan, na sjevernom Jadranu povremeno uz povećanu naoblaku, ali suh. U Dalmaciji će puhati slab do umjeren sjeverozapadnjak, na sjevernom Jadranu slab vjetar južnih smjerova. Minimalne jutarnje temperature zraka u zaobalju od -5 do 2°C, uz obalu i na otocima od 0 do 7°C. Najviše dnevne temperature od 9 do 14°C.

Srijeda će biti suha i djelomično sunčana, većinom na sjevernom Jadranu uz promjenjivu naoblaku. Veći dio dana puhat će slab vjetar različitih smjerova, navečer će zapuhati slabo do umjereno jugo. Minimalne jutarnje temperature zraka u zaobalju od -3 do 3°C, uz obalu i na otocima od 2 do 9°C. Najviše dnevne temperature od 11 do 16°C.

Promjenjivo s izmjenama sunčanih i oblačnih razdoblja bit će tijekom četvrtka. Iako će u većini krajeva još biti suho, uglavnom je na Kvarneru moguće malo kiše. Puhat će umjereno jugo, na moru u drugom dijelu dana pojačano, ponegdje i jako u večernji satima. Jutarnje temperature zraka u laganom porastu, najviše dnevne od 9°C u riječkom zaleđu do 16°C ponegdje u Dalmaciji.

Petak će biti pretežno oblačan. Povremeno će padati kiša, osobito u drugom dijelu dana kada će lokalno biti pljuskova i grmljavine. Lokalno do kraja dana može pasti preko 40 litara kiše po kvadratnom metru. Puhat će umjereno do jako jugo, prvo će oslabiti na sjevernom Jadranu. Navečer na sjevernom i dijelu srednjeg Jadrana umjerena do jaka bura. Jutarnje temperature na većem dijelu obale iznad 10°C. Najviše dnevne temperature od 11 do 16°C.

U subotu na sjevernom Jadranu suho i djelomično sunčano. U Dalmaciji još u početku kiše, osobito na južnom dijelu. U planinama iznad 900 metara moguć je i snijeg. Prestanak oborina i razvedravanje tijekom dana proširit će se na cijelu obalu. Ujutro će puhati umjerena do jaka bura, podno Velebita olujna s orkanskim udarima, slabit će posvuda prema večeri. Bit će hladnije s najvišim dnevnim temperaturama u većini krajeva do 10°C.

Nedjelja će u Dalmaciji biti pretežno, na sjevernom Jadranu djelomično sunčana i suha. U Dalmaciji će puhat slab sjeverozapadnjak, na sjevernom Jadranu slab vjetar južnih smjerova. Jutro će biti prohladno, u zaobalju uz slab mraz. Najviše dnevne temperature od 9 do 14°C.





Facebook komentari

hr Tue Feb 21 2017 08:35:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .