Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58613ff81eea8f01968b4571/80

Na održavanje auta političara potrošili 366 milijuna kuna

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika, koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 786 terenskih, 2005 gospodarskih te 631 motocikl. Preciznije, podaci o broju službenih vozila odnose se na 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila, dok četiri korisnika iz sigurnosnog sustava, pozivajući se na mjerodavni im zakon, nisu dostavili podatke o broju službenih vozila

Službena vozila proračunskih korisnika, njih gotovo devet i pol tisuća, hrvatske su građane u 2014. godini stajala 366 milijuna kuna, no u tu su svotu uračunati tek izdaci za gorivo, registraciju, osiguranje, servis, gume te naknadu za najam, ali ne i troškovi nabavke vozila koja su te godine prevalila gotovo 150 milijuna kilometara.

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. bilo je 636 korisnika, koji su imali 9424 službena vozila, od čega 6002 osobnih, 786 terenskih, 2005 gospodarskih te 631 motocikl. Preciznije, podaci o broju službenih vozila odnose se na 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila, dok četiri korisnika iz sigurnosnog sustava, pozivajući se na mjerodavni im zakon, nisu dostavili podatke o broju službenih vozila. 

Svi ti podaci sadržani su u izvješću Državne revizije o učinkovitosti nabave i korištenja službenih vozila korisnika državnog proračuna, koja je na njihov račun iznijela i niz zamjerki i preporuka. 
Revizija tako upozorava da nisu propisani način i uvjeti obnavljanja voznog parka, da nije utvrđen okvirni broj potrebnih vozila kao ni opravdanost nabave za svako od njih.

Postupci javne nabave i utvrđivanje potreba traju predugo, prije nabave službenih automobila ne preispituje se je li najčešće korišteni model nabave putem operativnog najma i najisplativiji, odnosno ima li možda i povoljnijih načina.

Inače, od ukupnog broja vozila gotovo trećina (2898) koristi se putem operativnog najma.

Zamjerke revizije su, među ostalim, upućene i na način evidencije o korištenju službenih vozila, često se ne unose svi propisani podaci, a prilikom kontrole potrošnje goriva nema usporedbe po grupama ili modelima vozila.

Zbog svih tih nepravilnosti Državni ured za reviziju zaključuje da je nabava i pravilnost korištenja tek djelomično učinkovita, dakle da ima puno prostora za poboljšanja.

Na tragu utvrđenih nepravilnosti revizija skreće pozornost na primjere drugih zemalja koje, da bi učinkovitije koristila službena vozila, primjenjuju centralizirani model raspolaganja te sustav satelitskog nadzora kretanja vozila. Vladi također predlažu da preispita zabranu nabave novih službenih automobila donijetu u recesijskoj 2009., a prema kojoj proračunski korisnici mogu vozila nabavljati samo putem operativnog najma.

U fokusu interesa Državne revizije našlo se devet korisnika: pet ministarstava (unutarnjih poslova, obrane, poljoprivrede, prometa i graditeljstva), Carinska i Porezna uprava, Državni ured za središnju i javnu nabavu te ured za opće poslove Sabora i Vlade.

Njima na raspolaganju bilo je čak dvije trećine (6224) ukupnog broja službenih vozila.

Potpredsjednici Sabora bili skloniiji gradskoj vožnji

Ured za opće poslove Hrvatskog sabora i Vlade (UZOP) koncem 2014. imao je 60, a godinu kasnije 55 službenih vozila (28 u vlasništvu i 27 u operativnom najmu) te 29 vozača. Ured ima i servis za održavanje vozila. 

Pod njegovom su 'kapom' vozila na dispoziciji Saboru i Vladi. U 2105. pravo na službeno vozilo sa vozačem 24 sata dnevno u Vladi je imalo šest dužnosnika, u Saboru njih sedam. 
Uz tadašnjeg premijera Zorana Milanovića, službena su vozila na taj način koristili i Vladini potpredsjednici Vesna Pusić, Milanka Opačić, Ranko Ostojić i Branko Grčić te predstojnik premijerova Ureda Tomislav Saucha. 

Isto pravo u Saboru su imali predsjednik Josip Leko, potpredsjednici Dragica Zgrebec, Nenad Stazić, Milorad Batinić, Željko Reiner i Tomislav Čuljak te tajnik. Dužnost tajnika Sabora početkom 2015. od Slavena Hojskog 'preuzela' je Lidija Bagarić. 

Analizirajući kako se 'vozilo' u parlamentu, Revizija je utvrdila da za jedno 'dužnosničko' vozilo UZOP nema podatke o broju prijeđenih kilometara, a da su službena vozila koje je koristilo šest drugih dužnosnika prešla 245.000 kilometara. 

Zanimljivo je, međutim, da se na službeni put odnosi samo 90.000 kilometara, a na gradsku vožnju čak 155.000 ili 63,2 posto. Najveći broj kilometara (81.276) prešao je dužnosnik s prebivalištem u Vinkovcima, konstatira Revizija koja ne spominje njegovo ime, no može se iščitati da to može biti samo Tomislav Čuljak. 

S obzirom na broj kilometara u gradskoj vožnji te korištenje vozila srednje gornje klase, Revizija predlaže da se za taj vid vožnje razmotri mogućnost korištenja vozila s nižom klasom. 

Kod UZOP-a su utvrđene 'boljke' slične onima u drugim tijelima, dakle nema utvrđen okvirni broj potrebnih vozila, nego potrebe utvrđuje pri svakoj pojedinačnoj nabavi, nije propisao način i uvjete obnavljanja voznog parka, a najvažniji podaci koji se koriste kod utvrđivanja potreba za nabavom službenih vozila su broj i starost vozila, broj prijeđenih kilometara itd.

MUP vozni park 'pojačao' s 350 vozila

Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP) tijekom razdoblja kojim se bavila revizija povećao je broj službenih vozila za oko 350 pravdajući to potrebom provođenja tzv. Schengeskog standarda pa je njihov broj dosegnuo 4327.

Je li to previše, premalo ili pak optimalno nije moguće utvrditi, jer MUP nema definiran okvirni broj vozila. Također, nabavu vozila provode policijske uprave ili druge ustrojstvene jedinice, a ne sam MUP.

Smanjen je, međutim, broj korisnika službenih automobila koji s njima raspolažu 24 sata. Tako umjesto pet dužnosnika i 21 zaposlenika te još 61 osobe koje njime rapolažu temeljem posebnog odobrenja ministra, cjelodnevno korištenje vozila ima samo jedan dužnosnik i to glavni ravnatelj policije te 50 zaposlenika (20 načelnika policijskih uprava i 30 vodiča službenih pasa).

Kada je riječ o korištenju službenih automobila koja koriste više zaposlenika, revizija traži da se u nadzorne knjižice unese i podatak o svrsi odnosno razlogu putovanja, što dosada nije bio slučaj.

U cilju transparentnije potrošnje goriva predlažu provođenje periodične kontrole potrošnje goriva više vozila po grupama kako bi se utvrdilo odgovara li njihova potrošnja onome što je zabilježeno na INA-inim karticama za kupnju goriva.

Kada je riječ o Ministarstvu obrane (MORH) revizija je utvrdila kako je smanjen broj službenih vozila (u što nisu uračunata ona za vojnu uporabu), s 1210 krajem 2014. na 1003. godinu dana kasnije.

Popravci terenskih i gospodarskih vozila to su ministarstvo stajala oko 160 tisuća kuna dok su za osobna vozila ugovorena kasko osiguranja.

Zanimljivo je i kako je to ministarstvo, zbog prekoračenja dogovorenog broja kilometara, za gospodarska vozila platilo kaznu od 156 tisuća kuna auto kući s kojom je sklopljen ugovor o operativnom najmu.

Zanimljive detalje Revizija je našla u Ministarstvu poljoprivrede kojem je na čelu bio Tihomir Jakovina. Tijekom 2015. pravo na službeni automobil, 24 sata dnevno, koristilo je osam dužnosnika Ministarstva i jedan zaposlenik, odnosno savjetnik ministra, a da za to nije donesena odluka čelnika tijela.


hr Sun Jan 01 2017 16:05:59 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5aa10df92af47f0f298b4585/80
Foto: Pixabay

Odbor za ravnopravnost spolova: Položaj žena na tržištu rada i dalje lošiji od položaja muškaraca

Položaj žena na tržištu rada i dalje je lošiji od položaja muškaraca, a na probleme s poslodavcima nailaze kada je riječ o majčinstvu, izložene su spolnom uznemiravanju kao i nesigurnim radnim uvjetima, nedostaju mjere za usklađivanje obiteljskih i poslovnih obveza, rečeno je u srijedu na okruglom stolu "Ravnopravnost žena i muškaraca na tržištu rada" koji je organizirao saborski Odbor za ravnopravnost spolova.

Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić kazala je kako je napravljen presjek položaja žena na tržištu rada tijekom posljednjih sedam godina te da su brojke ostale gotovo istovjetne. "Ako govorimo o nesigurnim radnim uvjetima, radu na određeno vrijeme, vidi se da taj rad ima svoj zamah. Preko 92 posto ugovora se zasniva na određene vrijemem, a u tome prednjaće žene s više od 54 posto", rekla je Ljubičić.

Veliki je, kaže, i jaz u plaćama i iznosi 11,3 posto. "Ako govorimo o javnom sektoru ide i do 16 posto, a ako govorimo o područjima gdje je žena izrazito podzastupljena kada govorimo o plaćama to je i do 20 posto. Riječ je o području zdravstva, socijale i financija", pojašnjavala je Ljubičić.

Upozorila je i kako se spolno uznemiravanje povećava. "Javljaju nam se isključivo žene, a upravo nesigurni uvjeti rada dovode do povećanja spolnog uznemiravanja žena, uvjetuje im se nemoralnim ponudama ostanak na radnom mjestu...", rekla je.

Zamjenica pučke pravobraniteljice Tena Šimonović Einwalter među ostalim je upozorila i na "neskriveno nezapošljavanja Romkinja zbog stereotipa".

Navela je i primjer Romkinje koja nije primljena na mjesto peračice suđa u azijskom restoranu jer je "imala pretamnu put".

Zamjenica pravobraniteljice za osobe s invaliditetom Mira Pekeč Knežević kazala je kako je tijekom prošle godine zaposleno ukupno 196.820 osoba od čega 3366 osoba s invaliditetom među kojima 61,1 posto muškaraca.

Govoreći o ženama s invaliditetom na tržištu rada posebno je upozorila na nepovoljnu poziciju žena koje koriste pravo na skraćeno radno vrijeme zbog djeteta s teškoćama u razvoju. "Kada majka koristi to pravo, ona je za poslodavca osoba koja je manje vrijedna", kazala je.

Pravna savjetnica u Hrvatskoj udruzi radničkih sindikata Katarina Perković upozorava pak kako su najranjivije skupine na tržištu rada trudnice i majke.

"Imamo fantastično riješen pravni okvir, no u situaciji kada imamo potpunu nesigurnost na tržištu rada i kada je pravilo rad na određeno vrijeme, nemoguće je zaštiti majke i trudnice od otkaza. Istekom ugovora na određeno vrijeme on se ne produljuje i one ostaju nezaštićene", upozorila je Perković.

hr Wed Apr 25 2018 16:03:07 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ad716282af47f217f8b477a/80
Foto: MUP

Akcija u prometu "Faktori rizika": Policija u lovu na neodgovorne vozače

Sve sudionike u prometu podsjeća se na obvezu poštivanja odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama

Policija obaviještava građane da će se sutra, 26. travnja 2018. (četvrtak) u vremenu od 12 do 18 sati na području Policijske uprave splitsko-dalmatinske provesti akcija u prometu, pod nazivom „Faktori rizika“. 

Radi se o akciji koja će prvenstveno zahvaćati prekršaji prekoračenja brzine, upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola, nekorištenje pojasa u vozilu i zaštitne kacige na motociklima i mopedima, te na korištenje mobitela za vrijeme vožnje.

Sve sudionike u prometu podsjeća se na obvezu poštivanja odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama, te da prilikom sudjelovanja u prometu vode računa o sebi i drugima.

hr Wed Apr 25 2018 12:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/59eb5a7fb9e03e58898b4620/80

Na Korčuli izgorjelo 10 hektara borove šume

Lokaliziran je požar koji je u utorak oko podneva buknuo kod mjesta Prižba u općini Blato na otoku Korčuli, a osam članova DVD-a Blato drži požarište pod nadzorom te očekuju da će do kraja dana požar, u kojem je izgorjelo desetak hektara mlade borove šume, biti ugašen.

Županijski vatrogasni zapovjednik Dubrovačko-neretvanske županije Stjepan Simović izjavio je u srijedu kako vatrogasci DVD-a Blato polijevaju po krajevima požarišta.

 "Očekujemo da će se i oni povući do kraja dana", rekao je Simović.

 Požar je gasilo 40 članova dobrovoljnih vatrogasnih društava iz Blata, Smokvice i Vela Luke s 11 vatrogasnih vozila, a u pomoć je pristigao i kanader iz sastava Protupožarne eskadrile 93. zrakoplovne baze Hrvatskog ratnog zrakoplovstva iz vojarne "Pukovnik Mirko Vukušić" u Zemuniku.

(Hina) xmarb ytr

hr Wed Apr 25 2018 12:20:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ac0c1ad2af47f09588b470c/80

Pismo nadbiskupa Barišića župnicima grada Splita i okolice radi smještaja hodočasnika za Treći nacionalni susret hrvatskih katoličkih obitelji

U povodu Trećeg nacionalnog susreta hrvatskih katoličkih obitelji koji će se održati 15. i 16. rujna 2018. godine u Splitu i Solinu, a kojemu je domaćin Splitsko-makarska nadbiskupija, splitsko-makarski nadbiskup i metropolit mons. Marin Barišić uputio je pismo župnicima grada Splita i okolice, od Omiša do Trogira, pa i Sinja u kojem ih poziva da organiziraju doček i smještaj hodočasnika u obiteljima svoje župe.

Na susretu se očekuje sudjelovanje katoličkih obitelji iz svih naših biskupija i nadbiskupija u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. U pismu, između ostaloga, piše: „Kao domaćini moramo se pripremiti za doček i smještaj obitelji koje dolaze iz udaljenih biskupija dan ranije, 15. rujna (subota) kojima trebamo osigurati smještaj i prenoćište. To možemo učiniti samo uz Vašu svesrdnu pomoć i suradnju. Stoga Vas ovim putem molimo da pozovete svoje vjernike, koji imaju mogućnosti, da prihvate hodočasnike u svoje domove. To se osobito odnosi na ugošćavanje obitelji sa subote na nedjelju (15.-16. rujna). Možda će nekima koji dolaze iz daleka trebati i smještaj sljedećeg dana (s nedjelje na ponedjeljak).“, poručio je Barišić.

U pismu su donijete i konkretne upute za župnike:

Svi pozvani župnici trebaju prijaviti kapacitete smještaja svoje župe najkasnije do 15. lipnja ove godine na e-mail: prijave@susretobitelji.hr ili telefonski: 021/407-514 ili faksom: 021/407-538. Radi lakše organizacije i dočeka hodočasnika, nastojte zaokružiti kapacitet smještaja u Vašoj župi na jedan (ili više) puni autobus. 

Naglasite župljanima koji će ugostiti obitelji da će biti i ponekih obitelji s djecom koje će trebati ugostiti. Župnici će morati osobno voditi računa o rasporedu smještaja pojedinih obitelji. Potaknite obitelji da to ne bude samo davanje prenoćišta, nego je potrebno obitelji primiti u svoj dom, pružiti im večeru i doručak, zajednički se družiti i prijateljski se povezati., zaključio je nadbiskup. 
hr Wed Apr 25 2018 12:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .