Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d340cd629111c98178b459e/80
Foto: Pixabay

Želite dug i zdrav život? Odmah usvojite ovih 10 prehrambenih navika!

Svjesni ste da biste trebali jesti više voća i povrća jer su puni vitamina i dobrih vlakana, no jeste li znali da prosječna osoba jedva pojede polovicu preporučene količine?

Usvojite ove navike i istodobno smanjite unos kalorija, a povećajte unos zdravih nutrijenata u organizam.

1. Obuzdajte žudnju za nezdravim zalogajima ovim zdravim zamjenama

Teško je oduprijeti se automatima s gotovim sendvičima, slatkišima i drugom bezvrijednom hranom kad se želudac pobuni u ranim popodnevnim satima, a vi ste zarobljeni na radnom mjestu. Ali ne morate se oslanjati samo na snagu volje. Pravi izbor hrane ranije tijekom dana može vam osigurati uspjeh. Posegnite za proteinima: oni pružaju osjećaj sitosti dulje nego što to čine ugljikohidrati. Imajte pri ruci zalogaje kao što su tvrdo kuhana jaja, grčki jogurt, maslac od kikirikija ili piletina bez kože.

2. Ne odbacujte u potpunosti punomasne mliječne proizvode

Ako vam nedostaje okus i tekstura mlijeka i punomasnog jogurta jer ste odavno prešli na laganije verzije, slobodno se povremeno opustite i uživajte u njima. Konzumiranje mlijeka s više mliječne masti u nekim je istraživanjima povezano s manjim rizikom od pretilosti. Vodite računa da ne pretjerate s ovim namirnicama i tako unesete u organizam više kalorija nego što je preporučeno.

3. Kod porcija hrane vrijedi pravilo – manje je više!

Možda se uporno odričete hrane koju najviše volite jer se bojite da se nećete moći suzdržati kad jednom krenete jesti. Međutim, to ne mora biti tako. Jedan od najvažnijih čimbenika u reguliranju količine hrane jest način na koji je hrana servirana. Istraživanja su pokazala da ljudi jedu više – čak i ako se radi o hrani koju ne vole – kad je obrok serviran u velikim porcijama. Dakle, jedite što volite, ali servirano na malim tanjurima.

4. Svakodnevno vodite dnevnik prehrane

Ova aktivnost oduzeti će vam nekoliko minuta dnevno, ali može imati pozitivan učinak na vaše prehrambene navike. Ne samo da ćete postati svjesniji svojih odabira, nego će vam redovito zapisivanje namirnica koje ste pojeli pomoći da pametnije birate. Istraživanje u kojem je dio ispitanika vodio dnevnik prehrane tijekom jedne godine pokazalo je da su oni izgubili više kilograma od skupine koja nije vodila dnevnik. Poslužite se nekom od mobilnih aplikacija ili uzmite olovku i bilježnicu – što god vam više odgovara!

5. Jedite više mahunarki

Zadovoljavajući proteinski obrok ne mora sadržavati skupi komad krtog mesa. Sušene mahunarke izvrstan su odabir ako razmišljate o omjeru cijene i kvalitete. Da biste uštedjeli i na vremenu skuhajte veću količinu i zamrznite ih po porcijama te iskoristite u danima kad nemate vremena za pripremu obroka. Nemojte se ograničiti na jednu vrstu: postoji cijela lepeza mahunarki koje možete uvrstiti u svoj plan zdrave prehrane.

6. Dan započnite vegetarijanskim obrokom

Nema ograničenja koliko povrća trebate pojesti za ručak i večeru. Ako ih želite više u svojoj prehrani, doručak je odlična prigoda da nadoknadite manjak. Napravite omlet i u njega ubacite špinat, gljive, luk ili crvenu papriku. Pripremite smoothie s keljom, jabukama, bananama i jogurtom. Povrće ima manje kalorija od većine drugih namirnica koje uobičajeno konzumiramo za doručak, a vlakna kojima obiluje dugo će vam pružati osjećaj sitosti.

7. Prestanite pratiti food blogere

Koliko vremena provodite slineći nad fotografijama i receptima slavnih food blogera, gledajući kulinarske TV emisije i listajući časopise o hrani? Ne vidite kako vam to može naškoditi? Dok gledate u tu slasnu, prekrasno aranžiranu hranu u vama raste žudnja za njom. Slike hrane mogu učiniti da vaše tijelo proizvede više grelina, hormona koji čini da se osjećate gladni. Da biste se držali svojih zdravih navika, pokušajte ograničiti ovu aktivnost, a ako baš želite uživati u tim sadržajima činite to nakon obroka, a ne prije.

8. Isplanirajte tjedni jelovnik

Kada na kraju dana dođete kući umorni teško vam je razmišljati o bilo čemu, a osobito o tome što ćete kuhati za večeru. Tu se krije opasnost od iskušenja da posegnete za brzom i nezdravom hranom, a rješenje je u planiranju jelovnika. Planirajte tako da od jedne osnovne namirnice pripremite dva različita jela za dvije večere u tjednu.

9. Izvještite se u rezanju

Kad donesete svježe namirnice s tržnice, nemojte sve povrće ubaciti u sjeckalicu. Odvojite nekoliko minuta i narežite krastavce, mrkvu i crvenu papriku na štapiće koje u svakom trenutku možete zgrabiti u prolazu i tako izbjeći posezanje za nezdravim grickalicama. Ne volite sjeckati? Kupite baby mrkvu i cherry rajčice!

10. Budite afirmativni

Dok usvajate zdrave prehrambene navike, bacite se u potragu za namirnicama koje dosad niste koristili u prehrani. Kupite egzotično voće koje ste dosad izbjegavali na tržnici ili posegnite za povrćem za koje niste znali kako ga pripremiti.

Da biste uspjeli u svojoj nakani poželjno je usredotočiti se na namirnice kojima možete obogatiti prehranu, a ne na one koje morate izbaciti, poput brze hrane i nezdravih sokova. - piše Ordinacija.

hr Sun Aug 11 2019 18:15:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d56763d29111cc44c8b45a6/80
Foto: Pixabay

Ovo su znakovi kroničnog umora koje ne smijemo zanemariti

Kako bi se kronični umor izliječio ili barem ublažio, bitno je promijeniti životne navike te se zdravije hraniti, baviti se fizičkom aktivnošću koja nas opušta, ići ranije spavati i slično.

Da je vrijeme za promjene, pokazat će vam idućih pet simptoma kroničnog umora koje ne smijete ignorirati.

1. Ne možete zaspati ili se budite noću

Oko 80 posto ljudi koji pate od kroničnog umora ima problema sa spavanjem. To se može manifestirati kao nemogućnost da zaspimo, a kada napokon utonemo u san, on je često isprekidan, odnosno vrlo se lako probudimo usred noći. A kada se probudimo iz sna, često se osjećamo kao da uopće nismo spavali. Kada i odspavate preporučenih 7-8 sati u komadu, ne osjećate se naspavano, piše Zadovoljna

2. Teško se koncentrirate

Ljudi pretpostavljaju da je simptom kroničnog umora jedino konstantni osjećaj umora, ali postoje i drugi znakovi kao što su povećana zaboravljivost, poteškoće s koncentracijom te učestala pojava da nas druge stvari lako ometu pri onome što radimo. Osobe s kroničnim umorom opisuju taj osjećaj kao da su stalno okruženi gustom sivom maglom, kao da im je mozak jednako umoran kao i tijelo.

3. Osjećate se izmoždeno poslije svake aktivnosti

Bilo da je riječ o odlasku u šetnju ili slušanju kako se vaši rođaci svađaju tijekom božićnog ručka, poslije bilo kakve razine fizičkog ili emocionalnog stresa osjećate se kao da ste bili u ratu. Ako su vaše tijelo ili um izloženi i najmanjem naporu, osjećate se potpuno izmoždeno. 

4. Teško vam je stajati na nogama

Osobama koje muči kronični umor, i stajanje na nogama može biti teško. Štoviše, simptomi kroničnog umora mogu postati puno izraženiji kada stoje nego kada leže. Stručnjaci vjeruju da osobe sa sindromom kroničnog umora doživljavaju stanje zvano ortostatska intolerancija pri kojemu dotok krvi u mozak slabi kada stoje uspravno.

5. Osjećate bolove po cijelom tijelu

Glavobolje koje se vraćaju, bol u zglobovima, mišićima, pa čak i bolno grlo koje ne prolazi mogu biti znakovi kroničnog umora. Često nema crvenila niti otjecanja – osoba samo osjeća bol koja se može širiti duboko u mišiće i zglobove.

hr Sat Aug 17 2019 17:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a3782c8b9e03e8a298b465c/80
Foto: Pixabay

Ovako smanjite račune za vodu i uštedite

Nije važno želite li smanjiti potrošnju vode zbog odgovornosti za očuvanje okoliša, ili da biste smanjili račune, važno je svakodnevno se držati nekih pravila koja će pomoći da se potrošnja vode smanji

Ne perite voće pod neograničenim mlazom vode

Ne ostavljajte pipu otvorenu dok ispirete voće i  povrće. Uz takav mlaz potrošit ćete i do 12 litara vode u minuti. Umjesto toga, perite voće i povrće u zdjeli, tako da možete pustiti točno onoliko vode koliko vam treba. Osim toga, vodu u kojoj ste oprali voće i povrće možete iskoristiti za zalijevanje vrta.

Ne rashlađujte je istjecanjem

Ne ostavljajte pipu otvorenu dok ispirete voće i  povrće. Uz takav mlaz potrošit ćete i do 12 litara vode u minuti. Umjesto toga, perite voće i povrće u zdjeli, tako da možete pustiti točno onoliko vode koliko vam treba. Osim toga, vodu u kojoj ste oprali voće i povrće možete iskoristiti za zalijevanje vrta.

Ne perite rublje i posuđe ručno

Sve rublje koje se može prati u perilici radije perite tako, a ne ručno. Isto vrijedi i za perilicu posuđa. Naime, većina perilica danas koristi manje vode nego što biste trebali za ručno pranje, a mnoge imaju i štedne programe koje možete koristiti kad je to moguće. 

Provjeravajte ispravnost cijevi i slavina

Vodite računa da crijeva za dovod vode u perilicu rublja ili perilicu suđa ne propuštaju, odnosno ako primijetite da voda curi, odmah ih zamijenite. Također, pazite da vam slavine ne kapaju. Jedna slavina koja pomalo kapa dovest će do toga da nepotrebno potrošite  i do 9 litara vode na dan, pišu 24sata


hr Sat Aug 17 2019 17:00:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d57d52529111c844e8b4598/80
Foto: Facebook

Vrsaljko ima dvojnika

Fotograija je pronašla svoj put do nogometaša
Po svemu sudeći Šime Vrsaljko ima dvojnika. Facebook je ekslodirao zbog slike muškarca koji sliči na popularnog nogometaša.

Fotografija je zapela za oko i nogometašu pa ju je podijelio na svom Instagram profilu i poručio: "Ako mi vidite brata blizanca recite mu da ga čekam kući. Brate, čuvaj mi se na toj bicikli."








hr Sat Aug 17 2019 12:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d57c39729111cc64c8b45f4/80
Foto: TZG Omiš

Marko Tolja sinoć raznježio Omišane

Omiš ima bogat glazbeni, sportski i gastro program..
Ove godine Gusarska bitka u Omišu održati će se čak tri dana i ponuditi posjetiteljima bogat program glazbenih, sportskih i gastro događanja za sve uzraste. Sinoć je na prvoj večeri, popularno nazvanoj " Večeri Evergreena" nastupio riječki pop, swing i jazz glazbenik Marko Tolja u pratnji izvrsnog Big Band Makarska.

Oduševljena publika uživala je u ovom koncertu prepunom dobre vibre i još boljih hitova.

Danas je na rasporedu Dječji gusarski dan s početkom u 18:30 sati, nakon kojeg će nastupiti Maja Šuput. Više informacija o programu događanja Gusarske bitke u Omišu možete pronaći na FB stranici Gusarska bitka
hr Sat Aug 17 2019 11:06:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .