Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d340cd629111c98178b459e/80
Foto: Pixabay

Želite dug i zdrav život? Odmah usvojite ovih 10 prehrambenih navika!

Svjesni ste da biste trebali jesti više voća i povrća jer su puni vitamina i dobrih vlakana, no jeste li znali da prosječna osoba jedva pojede polovicu preporučene količine?

Usvojite ove navike i istodobno smanjite unos kalorija, a povećajte unos zdravih nutrijenata u organizam.

1. Obuzdajte žudnju za nezdravim zalogajima ovim zdravim zamjenama

Teško je oduprijeti se automatima s gotovim sendvičima, slatkišima i drugom bezvrijednom hranom kad se želudac pobuni u ranim popodnevnim satima, a vi ste zarobljeni na radnom mjestu. Ali ne morate se oslanjati samo na snagu volje. Pravi izbor hrane ranije tijekom dana može vam osigurati uspjeh. Posegnite za proteinima: oni pružaju osjećaj sitosti dulje nego što to čine ugljikohidrati. Imajte pri ruci zalogaje kao što su tvrdo kuhana jaja, grčki jogurt, maslac od kikirikija ili piletina bez kože.

2. Ne odbacujte u potpunosti punomasne mliječne proizvode

Ako vam nedostaje okus i tekstura mlijeka i punomasnog jogurta jer ste odavno prešli na laganije verzije, slobodno se povremeno opustite i uživajte u njima. Konzumiranje mlijeka s više mliječne masti u nekim je istraživanjima povezano s manjim rizikom od pretilosti. Vodite računa da ne pretjerate s ovim namirnicama i tako unesete u organizam više kalorija nego što je preporučeno.

3. Kod porcija hrane vrijedi pravilo – manje je više!

Možda se uporno odričete hrane koju najviše volite jer se bojite da se nećete moći suzdržati kad jednom krenete jesti. Međutim, to ne mora biti tako. Jedan od najvažnijih čimbenika u reguliranju količine hrane jest način na koji je hrana servirana. Istraživanja su pokazala da ljudi jedu više – čak i ako se radi o hrani koju ne vole – kad je obrok serviran u velikim porcijama. Dakle, jedite što volite, ali servirano na malim tanjurima.

4. Svakodnevno vodite dnevnik prehrane

Ova aktivnost oduzeti će vam nekoliko minuta dnevno, ali može imati pozitivan učinak na vaše prehrambene navike. Ne samo da ćete postati svjesniji svojih odabira, nego će vam redovito zapisivanje namirnica koje ste pojeli pomoći da pametnije birate. Istraživanje u kojem je dio ispitanika vodio dnevnik prehrane tijekom jedne godine pokazalo je da su oni izgubili više kilograma od skupine koja nije vodila dnevnik. Poslužite se nekom od mobilnih aplikacija ili uzmite olovku i bilježnicu – što god vam više odgovara!

5. Jedite više mahunarki

Zadovoljavajući proteinski obrok ne mora sadržavati skupi komad krtog mesa. Sušene mahunarke izvrstan su odabir ako razmišljate o omjeru cijene i kvalitete. Da biste uštedjeli i na vremenu skuhajte veću količinu i zamrznite ih po porcijama te iskoristite u danima kad nemate vremena za pripremu obroka. Nemojte se ograničiti na jednu vrstu: postoji cijela lepeza mahunarki koje možete uvrstiti u svoj plan zdrave prehrane.

6. Dan započnite vegetarijanskim obrokom

Nema ograničenja koliko povrća trebate pojesti za ručak i večeru. Ako ih želite više u svojoj prehrani, doručak je odlična prigoda da nadoknadite manjak. Napravite omlet i u njega ubacite špinat, gljive, luk ili crvenu papriku. Pripremite smoothie s keljom, jabukama, bananama i jogurtom. Povrće ima manje kalorija od većine drugih namirnica koje uobičajeno konzumiramo za doručak, a vlakna kojima obiluje dugo će vam pružati osjećaj sitosti.

7. Prestanite pratiti food blogere

Koliko vremena provodite slineći nad fotografijama i receptima slavnih food blogera, gledajući kulinarske TV emisije i listajući časopise o hrani? Ne vidite kako vam to može naškoditi? Dok gledate u tu slasnu, prekrasno aranžiranu hranu u vama raste žudnja za njom. Slike hrane mogu učiniti da vaše tijelo proizvede više grelina, hormona koji čini da se osjećate gladni. Da biste se držali svojih zdravih navika, pokušajte ograničiti ovu aktivnost, a ako baš želite uživati u tim sadržajima činite to nakon obroka, a ne prije.

8. Isplanirajte tjedni jelovnik

Kada na kraju dana dođete kući umorni teško vam je razmišljati o bilo čemu, a osobito o tome što ćete kuhati za večeru. Tu se krije opasnost od iskušenja da posegnete za brzom i nezdravom hranom, a rješenje je u planiranju jelovnika. Planirajte tako da od jedne osnovne namirnice pripremite dva različita jela za dvije večere u tjednu.

9. Izvještite se u rezanju

Kad donesete svježe namirnice s tržnice, nemojte sve povrće ubaciti u sjeckalicu. Odvojite nekoliko minuta i narežite krastavce, mrkvu i crvenu papriku na štapiće koje u svakom trenutku možete zgrabiti u prolazu i tako izbjeći posezanje za nezdravim grickalicama. Ne volite sjeckati? Kupite baby mrkvu i cherry rajčice!

10. Budite afirmativni

Dok usvajate zdrave prehrambene navike, bacite se u potragu za namirnicama koje dosad niste koristili u prehrani. Kupite egzotično voće koje ste dosad izbjegavali na tržnici ili posegnite za povrćem za koje niste znali kako ga pripremiti.

Da biste uspjeli u svojoj nakani poželjno je usredotočiti se na namirnice kojima možete obogatiti prehranu, a ne na one koje morate izbaciti, poput brze hrane i nezdravih sokova. - piše Ordinacija.

hr Sun Aug 11 2019 18:15:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5895e7ffb473985d158b4580/80
Foto: Pixabay

Važan razlog zbog kojeg trebamo paziti što jedemo nakon 18 sati

Najnovije američko istraživanje pokazalo je da vrijeme konzumiranja obroka može utjecati na kardiometaboličko zdravlje žena, odnosno da je unos većeg broja kalorija nakon 18 sati povezan s lošijim zdravljem kardiovaskularnog sustava.

Nedavno provedena studija upućuje na to da konzumiranje obroka ranije tijekom dana može pridonijeti gubitku kilograma, za razliku od jedenja kasnije tijekom dana koje utječe na debljanje i usporava metabolizam.

I ranija istraživanja pokazala su da kasniji obroci povećavaju markere upale koji su obično povezani s razvojem dijabetesa i bolesti srca, a neke druge studije, provedene na laboratorijskim miševima i ljudima, pokazale su da planiranje obroka u točno određeno vrijeme može pridonijeti kontroli razine šećera u krvi, prenosi Medical News Today.

Najnovije istraživanje, čiji su rezultati predstavljeni na kongresu Američke udruge za srce (AHA) u Philadephiji, upućuju na to da konzumiranje veće količine kalorija u večernjim satima može negativno utjecati na kardiovaskularno zdravlje žena. Glavni je autor studije doktorica znanosti Nour Makarem, znanstvena suradnica na Sveučilištu Columbia. Makarem i njezini kolege godinu dana pratili su dijetetske navike 112 žena prosječne dobi od 33 godine.

Istražili su kardiovaskularno zdravlje sudionica na početku studije i godinu dana kasnije pomoću programa "Life's Simple 7", koji čini sedam promjenjivih čimbenika rizika što ih je postavio AHA. Kod ispitanica su se pratili krvni tlak, kolesterol, šećer u krvi, tjelesna aktivnost, prehrana, tjelesna težina i pušačke navike. Na temelju tih faktora znanstvenici su izračunali kardiovaskularni zdravstveni rezultat za svaku od njih.

Manje kalorija navečer smanjuje kardiovaskularni rizik

Studija je pokazala da su sudionice koje su konzumirale više kalorija nakon 18 sati bile sklonije lošijem kardiovaskularnom zdravlju.

Naime, kod onih koje su veću količinu hrane unosile kasnije pogoršavali su se kardiovaskularni rizični faktori. Uočen je porast krvnoga tlaka, razine šećera u krvi, kao i tjelesne mase. Zapravo, za svakih jedan posto porasta unosa kalorija nakon 18 sati u istoj je mjeri opadao rezultat njihova kardiovaskularnog zdravlja.

Dosad se pristup načinu života, kada je posrijedi prevencija srčanih bolesti, fokusirao na to što jedemo i koliko jedemo. Ovi preliminarni rezultati ukazuju na to da osobe koje vode računa o vremenu i omjeru kalorija kada su posrijedi večernji obroci, pridonose smanjenju rizika od srčanih bolesti, rekla je dr. Makarem te dodala kako bi se, da bi rezultati bili pouzdaniji, trebala provesti dodatna studija na većem uzorku i među različitim populacijama žena, piše zadovoljna.hr

hr Tue Nov 19 2019 20:35:08 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dd3d82d29111c1df78b4571/80

Jole se u Americi družio s Bojanom Bogdanovićem između koncerata u sklopu turneje

Nakon uspješne koncertne turneje po Australiji Jole je odradio turneju i po Americi čime je jedan od rijetkih hrvatskih izvođača koji je spojio turneju na ta dva kontinenta

Nakon što je 'pokorio' Australiju, točnije Melbourne i Sydney, gdje se tražila ulaznica više za njegove koncerte među hrvatskim iseljenicima izvan Lijepe naše, Jole je svoju turneju nastavio i u Americi čime je postao jedan od rijetkih hrvatskih izvođača koji je spojio turneju na ta dva kontinenta. Točnije u Los Angelesu, Clevelandu i New Yorku

Oduševljen Hollywoodom, plažama u Los Angelesu gdje se snimala čuvena 'Spasilačka služba', Jole je nakon koncerta u Los Angelesu bio na NBA utakmici L.A. Clipersa i Utah Jazza za čiju momčad igra i najbolji hrvatski košarkaš Bojan Bogdanović s kojim se Jole i upoznao. Nakon Los Angelesa Jole je zajedno sa svojim bendom posjetio Las Vegas, da bi se poslije uputio u Cleveland gdje je održao još jedan koncert, a turneju je zaključio u jednom od najimpresivnijih gradova svijeta – New Yorku

U sva tri grada napravio je nezaboravne koncerte, te je još jednom dokazao da ga publika voli i izvan Lijepe naše. Zabave i dobre glazbe nije nedostajalo, a euforija koja nastana kada Jole stupi na stage jedinstvena je pojava. Nakon svakog koncerta Jole je ostajao u dvorani ne bi li se družio sa svojim obožavateljima i fotografirao se s njima, što se može vidjeti i na Jolinom Instagramu.

Nakon uspješno završene turneje po Australiji i Americi, Jole je izjavio: 

„Mnogobrojna moja publiko, mene ste napunili pozitivom, a nadam se i ja vas, neka ova ljubav traje i dalje, volim vas! Pozdrav cijeloj dijaspori, a sada ja čekam vas na koncertima u domovini! Hvala Amerika, hvala Australija!“  

Ovo je Jolina treća turneja po Australiji i Americi i sudeći po velikom interesu publike, za očekivati je da će se jedan od najpopularnijih glazbenika opet uputiti na ta dva kontinenta.

hr Tue Nov 19 2019 12:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d7bb40f29111c5c818b4570/80
Foto: Bojan Zibar

Sweet 16.: CineStar kina slave 16. rođendan - sve kinoulaznice samo 16 kuna!

Moja CineSrijeda još povoljnija!

Nedavno su učenike jedne škole pitali kako se na engleskom kaže Cinema, odgovorili su CineStar. Predivna čestitka za rođendan! CineStar kina mnogo su više od samog kina. Kupidove strijelice našeg horoskopskog Strijelca spojile su možda više ljubavnih parova nego itko, u njihovim dvoranama su se kovala nova prijateljstva, slave se rođendani, dijeli se ljubav prema filmovima ,a obitelji kvalitetno uz film provode vrijeme.

Povodom svog 'sweet' 16. rođendana, u srijedu 27.11., CineStar je pripremio pravu poslasticu. Naime, te srijede CineStar časti svoju vjernu publiku akcijskom cijenom ulaznica, koja će za sva prikazivanja biti simboličnih 16 kuna, a uključuje sve dodatke poput 3D-a, love box-a te VIP sjedala, jedino se nadoplaćuje dodatak za 4DX formate.  Ova specijalna rođendanska proslava postala je već tradicionalna u CineStar kinima, koja na taj dan budu ispunjena do posljednjeg mjesta.

Upravo je to razlog da pozovete nekoga u kino i zajedno podijelite doživljaj gledanja nekih od aktualnih filmskih naslova kao što su: 'Joker', 'Doktor Sleep', 'Bitka za Midway', 'Izazivač: Le Mans ’66.', 'Jexi', 'Terminator: Mračna sudbina', 'Snježno kraljevstvo 2', 'Odbrojavanje' te mnogi drugi.

Ponuda filmskih naslova je toliko šarolika da je neupitno kako će se pronaći film po svačijem ukusu, na vama je da se prepustite jedinstvenom doživljaju koji pruža samo CineStar. Slavljenik ovaj rođendan dočekuje s krunom svoje karijere na glavi, kao kompanija koja stalno iznova podiže ljestvicu u kino industriji, vođeni iznimnom predanošću u pružanju najboljeg mogućeg kino doživljaja svojoj publici. Naime, CineStar kina je Međunarodna kinematografska udruga (UNIC) proglasila najboljim kinoprikazivačem u Europi u 2019. godini.

Osigurajte svoju kinoulaznicu na vrijeme i budite dio ovog velikog rođendanskog slavlja. Svoju kinoulaznicu možete kupiti na blagajnama kina, putem iCineStar aplikacije ili online.

hr Tue Nov 19 2019 12:50:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dd2b81629111c95f38b4594/80

Istraživanje je pokazalo: Skoro pet sati dnevno Hrvati provode na mobitelu

Mobitel najviše koriste mladi od 18 do 29 godina dok ga ipak manje koriste oni stariji

Istraživanje Masterindex koje je za Mastercard provela agencija Improve, pokazalo je da su hrvatski građani u prosjeku gotovo pet sati dnevno na mobitelu, da bi ih 67 posto njime plaćalo račune, dok je 82 posto zadovoljno aktualnom razinom digitalizacije.

Online istraživanje Masterindex o navikama korištenja financijskih usluga u Hrvatskoj te stavu prema platnim karticama provedeno je u listopadu na uzorku od tisuću korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

Istraživanje je pokazalo da gotovo svi koristimo mobitele i to prosječno 4,7 sati dnevno, a uz sve za što nam služe koristili bismo ih i za plaćanja. Općenito najviše koristimo pametne telefone i online chat (84 posto), zatim elektroničku poštu (82 posto), mogućnost online kupnje (81 posto), internetsko pretraživanje (79 posto), društvene mreže (74 posto) te internetsko ili mobilno bankarstvo (64 posto).

Po pitanju razine digitalizacije u zemlji najkritičniji su mladi koji prvenstveno žele vidjeti veće pomake na području obrazovanja, zdravstva i javnog prijevoza. S druge strane, stariji ispitanici bi to voljeli vidjeti u javnoj upravi, zdravstvu, telekomunikacijama i automobilima.

Mobitel najviše koriste mladi od 18 do 29 godina, i to u prosjeku pet i pol sati dnevno, dok ga ipak manje koriste oni stariji.

hr Mon Nov 18 2019 16:24:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .