Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/586aa6861eea8febb68b4602/80
Foto: D.N.

Uber: Znamo za skokove potražnje, imamo nekoliko savjeta...

Za doček Nove godine cijene Uberovih "partnera-vozača" porasle su u Splitu i pet puta! Utješno je da novac ipak ostaje u Hrvatskoj, svi računi su fiskalizirani, naglašava Matija Mesić
Nisu bili baš najsretniji ljudi iz Ubera nakon objave teksta o značajnom, preciznije puta pet, povećanju cijena njihovih usluga tijekom novogodišnje noći. Pa su nam se i javili, što je normalno, i ponudili svoju stranu priče. Poslali su i mail, u kojem je obrazložena tehnika povećanja cijena, uz dio standardnih korporativnih bla-bla floskula.

U razgovoru je pak Matija Mesić, Uberov čovjek za komunikaciju s javnošću, bio jasniji i direktniji, donosimo sukus razgovora.

- Problem značajnog povećanja cijene u nekim periodima, poput dočeka Nove godine, znamo od ranije, no u pitanju je kompjuterski algoritam, dakle cijene ne podižemo mi, niti to radimo proizvoljno, dapače mi ne možemo ništa protiv toga, cijene se određuju automatski. Nekoliko dana prije proslave Nove godine poslali smo dopis medijima sa savjetima za naše korisnike u vrijeme kada je najveća potražnja te kako bi mogli planirati alternativne mogućnosti i na niti jedan način ne bi bili zakinuti. - kaže Uberov glasnogovornik.

U pitanju je "dinamičko određivanje cijena", koje kad je na snazi, automatski pokreće algoritam kojim se prati ponuda i potražnja te (pokušava) dovesti u ravnotežu. Preporuka je da se vozilo putem aplikacije zatraži prije ili poslije najveće gužve. Logično. Kupac, klijent, s uključenom opcijom "izračun cijene", upoznat je s cifrom koju će morati platiti, i to prilično precizno. Ako mu se cijena ne sviđa, ne mora naručiti vozilo. Također logično. Kao i da DIOC ("DInamičko Određivanje Cijena", ova skraćenica baš djeluje zanimljivo) funkcionira tako da potiče vozače Ubera na odlaske u četvrti s najvećom potražnjom.

Čini se, sudeći po cijenama koje smo zabilježili na screenshotovima, da i Uber nema dovoljno vozača za te "peakove" potražnje...Ali ponovimo, onaj tko je platio 1,200 kuna Uberu za vožnju od Splita do Trogira, bio je jako dobro upoznat s cijenom prije naručivanja usluge. I isto tako DIOC nije uspio zadovoljiti potražnju pa je cijena bila pet puta više nego običnim danom.Zanimljivo je pak da Mesić de facto podržava stav taksista s dozvolama grada, onaj o jednakim uvjetima poslovanja. No ne slaže se s tvrdnjama "kolega" taksista kako ne plaćaju porez, odnosno kako novac odlazi iz Hrvatske...

- Baš svi naši partneri-vozači su neovisni poduzetnici s registriranim kompanijama ili obrtima te su obvezni plaćati poreze RH na ukupnu cijenu svake izvršene vožnje. Porez se plaća na 100 posto ukupnog iznosa, a svi računi su fiskalizirani – nakon svake vožnje izdaje se račun u tiskanom obliku, uz potvrdu o vožnji koju šaljemo preko e-maila na kojoj su svi podaci u vezi vozača i cijene. - dodaje Mesić.

Dobro, da ne ispadne sad kako smo protiv Ubera (jer nismo, već za zakonski okvir koji svima nudi iste mogućnosti, a to je osnova tržišnog natjecanja pa i života), aplikacija nudi i nekoliko super-zanimljivih opcija koje preporučujemo i "regularnim" taksistima. Recimo, možete provjeriti ime vašeg "partnera-vozača" (jako su oprezni u Uberu, koriste baš i isključivo ovaj termin) i broj registracije, korisnici mogu ocjenjivati svoje šofere, ali i "partneri-vozači" mogu ocjenjivati klijente. U samoj aplikaciji možete podijeliti trošak vožnje, očekivano vrijeme dolaska podijeliti s prijateljima tako da znaju kad vas mogu očekivati...

Facebook komentari

hr Mon Jan 02 2017 20:16:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58e88aa8b47398ad0a8b4574/80

Na autocesti od Posedarja prema Zagrebu kolona 24 kilometra

Velike kolone..

Vrlo je gust promet na cestama u smjeru mora i unutrašnjosti: na autocesta A1 od čvora Posedarje u smjeru Zagreba kolona je oko 24 kilometra, a povremeno su zastoji između čvorova Karlovac i Bosiljevo 2 te između čvorova Maslenica i Zadar 1 u smjeru mora, izvijestio je Hrvatski autoklub (HAK).

Pred naplatom Lučko u smjeru Zagreba kolona je oko 5 km.

Na autocesti A3 Bregana-Lipovac pred graničnim prijelazom Bajakovo kolona je oko 6 km. Na autocesti A7 Rupa-Diračje pred naplatom Rupa u oba smjera kolona je oko 500 metara; prema graničnim prijelazima Kaštel i Plovanija kolona je oko 6 km, a dijelom se proteže na Istarski ipsilon.

Na Krčkom mostu kolone u oba smjera su dugačke oko 4 km; tunel Učka u smjeru Rijeke kolona je oko 4 km, navodi se u izvješću od 12,30 sati.

Facebook komentari

hr Sat Jul 29 2017 13:31:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c3aeeab47398d4b38b45fa/80
Foto: žrnovnica.hr

Stigli rezultati analize vode s Jadra i Žrnovnice

Ministarstvo zdravlja naložilo je dodatnu provjeru koncentracije dioksina i rezultati su pokazali kako je voda sanitarno ispravna.
Dr. Ivana Bočina iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo nakon laboratorijskih testova poručila je kako građani mogu biti mirni jer je voda iz Jadra i Žrnovnice ispravna za piće i bez dioksina. 

Dioksin je kemijski spoj koji ima vrlo opasan utjecaj na ljudsko zdravlje, a čak 30 vrsta smatra se otrovnima. Takvi spojevi nastaju izgaranjem organskih tvari, organskih otpadaka pri spaljivanju otpada, ili su proizvod prirodnih procesa poput vulkanskih erupcija i šumskih požara. 
Utvrđivanje razine dioksina u vodi inače nije propisano Pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti voda za ljudsku potrošnju, a ni po Zakonu o vodama.



Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 20:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/55a0e1ac3b94ea0b008b4e4d/80
Foto: Darko Tomas / CROPIX

Nastavljaju se velike gužve

Godišnji odmori i praznici počinju u nekim dijelovima Njemačke, pa se opet veći priljev turista očekuje s tog područja.
Promet je od petka ujutro pojačan u smjeru prema moru, ali je mjestimično pojačan i u smjeru unutrašnjosti. Na ulasku na autocestu A1 u Lučkom nema zastoja, ali se vozi u koloni na dionici između Karlovca i Zagreba. Prema informacijama HAK-a najveće gužva očekuje se u subotu, 29. srpnja od najranijeg jutra. Najveći broj turista očekuje se iz Austrije, Češke, Slovačke.  U nekim njemačkim pokrajinama počinju ljetni praznici i godišnji odmori pa se očekuje veći priljev turista sa tih područja. 


U subotu, 29. srpnja osim jakog prometa u smjeru istoka, bit će ga i u smjeru mora, sa značajnim čekanjima na sljedećim mjestima:

A2 Zagreb-Macelj na naplati Zaprešić,
A3 Bregana-Lipovac,
A4 Zagreb-Goričanna naplati Sveta Helena,
A7 Rupa-Rijekana naplati Rupa;

Autoceste A1 Zagreb-Split-Ploče i A6 Rijeka-Zagreb između naplate Lučko i čvora Bosiljevo 2; zagrebačka obilaznica (A3) iz smjera čvora Jankomir i Buzin u smjeru naplate Lučko; Istarski ipsilon (A8 i A9), u smjeru graničnih prijelaza Kaštel i Plovanija; granični prijelazi sa Slovenijom (Bregana, Macelj, Rupa, Kaštel), Bosnom i Hercegovinom (Metković, Zaton Doli, Klek, Slavonski Brod, Stara Gradiška…), Srbijom (Bajakovo i Tovarnik) i Crnom Gorom (Karasovići); duž Jadranske magistrale (DC8)u blizini turističkih središta, te na Krčkom mostu.

Također u  lukama Zadar i Split , te na pristaništima za sjeverno i srednjodalmatinske otoke. Gužve u subotu počinju od jutra, od 4-13 sati u smjeru mora, a oko podneva kreću gužve u smjeru Zagreba.

HAK savjetuje da se za putovanje u smjeru mora bira petak u popodnevnim satima, ili subota poslijepodne, dok je za povratak s mora najbolja nedjelja prijepodne.

Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 16:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/597b1cf3b9e03ef2498b45ee/80
Foto: Pixabay

Policija treba zaštititi nacionalne interese i odmah deblokirati promet

Svatko ima pravo na prosvjed, ali ne i blokirati prometnice
Ponovljena, krajnje sebična i bezobzirna blokada prometnica, u srcu sezone, od strane taksista, pod krinkom spontanog okupljanja, koja ugrožava temeljna prava građana i turista te udara u najvitalniju hrvatsku gospodarsku granu, praveći golemu izravnu i neizravnu štetu te ugrožavajući nacionalne interese, teško kompromitira policiju., kaže prometni stručnjak Željko Marušić

Stječe se dojam da tolerira ovu pogubnu situaciju te nije u stanju zaštititi građane i osigurati normalno funkcioniranje prometnog sustava. Pokazala se nespremnom, tim više što su "spontane" blokade turističkog prometa bile višestruko najavljene.

Sloboda kretanja temeljno je ljudsko pravo, a svaka namjerna, organizirana blokada prometnica, bez obzira na razloge i povod, kazneno je djelo s elementima terorizma.

Uz sve gubitke i štetu koja nastaje, trenutačne i dugoročne, a treba je procijeniti i procesuirati, maltretiranje građana i turista može imati štetne i opasne efekte za zdravlje, pogotovo onima kojima su blokade zapriječile odlazak do medicinskih ustanova.

To je i atak na sigurnost, jer nervira vozače, a mnogi će potom izgubljeno vrijeme nastojati nadoknaditi brzom i nesmotrenom vožnjom.

Stoga policija treba odmah poduzeti sve što treba da se uspostavi normalni promet na blokiranim turističkim prometnicama te procesuiranjem počinitelja i ostalim mjerama spriječiti ponavljanje sličnih nemjerljivo štetnih događanja.

Ovakva blokada pokazuje da nisu svi građani jednakovrijedni. Umirovljenici s najnižim mirovinama, potplaćeni učitelji, poduzetnici koji su propali zbog poslovanja s Agrokorom, armija nezaposlenih..., zašto oni također ne bi blokirali prometnice radi ostvarivanja svojih prava?! No, oni nemaju ni prometnih sredstava ni teške mehanizacije za to.

Zbog toga treba jasno i odlučno kazati da svi u Hrvatskoj imaju jednaka prava prosvjedovati, ali isključivo po zakonu i nitko nema pravo blokirati prometnice! Ovo je i razlog da se u hitnu saborsku proceduru uputi izmjena zakona kako bi se organizirana i ciljana blokada prometnica tretirala kao kazneno djelo.

Istodobno treba ubrzati i intenzivirati mjere kako bi se hrvatskim građanima i turistima osigurao što jeftiniji taksi prijevoz, odnosno bilo kakva alternativna opcija usklađena sa zakonom. Za sigurnost prometa i smanjenje stradavanja to je važnije od svih ostalih mjera zajedno.

Hrvatska je desetljećima pri dnu europske cestovne sigurnosti, uvelike jer smo cijelo to vrijeme imali bahato preskup taksi prijevoz. Za to je, uz mnoge taksiste koji su navikli "derati" putnike, lagodno radeći bez udruživanja i dijeljenja resursa, kriva i država, zbog prevelikih davanja i nepotrebno zakomplicirane, restriktivne  procedure za taksi prijevoz., zaključio je Marušić

Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 13:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .