Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58a2231eb4739879468b45c7/80
Foto: Pixabay

Trbuh, noge ili guza: zašto se uvijek debljamo baš na istom dijelu tijela?

Trbuh, noge, stražnjica: svaka od nas ima posebnu "opasnu" zonu. Medicinari i nutricionisti objašnjavaju ovaj fenomen – i savjetuju kako spriječiti da se tamo nakupljaju kile
Dobiveni kilogrami kao da se uvijek talože na jednom određenom mjestu na tijelu, a nikako da se rasporede po cijelom tijelu. Ili tamo gdje bismo željele! Kod nekih je to trbuh, kod drugih stražnjica, a one koje su pošteđene toga – često imaju debele noge. Zašto je to tako? I što se može napraviti protiv toga? 

Zašto se uvijek udebljam na trbuhu 

Trbuh se može udebljati samo ako nahranimo tamošnje masne stanice, kažu stručnjaci. Masnoća je na tom mjestu – za razliku od nogu i stražnjice – osobito aktivna u izmjeni tvari. To znači da proizvodi hormone te oslobađa masnoće (trigliceride). Masne stanice u trbuhu mogu narasti do 100 puta, potom se udvostručiti te ostati u tom stanju zauvijek, piše miss7.

Dakle, trebalo bi prilagoditi prehranu te reducirati sve što potiče proizvodnju „masnog hormona“ inzulina, koji pa sprječava izgaranje masti. To znači: manje jela koja sadrže puno bjelančevina i šećera – poput slatkiša, brze hrane, ali i jabuka (grožđani šećer). Druge mjere protiv šlaufa na trbuhu: sport! I izbjegavanje stresa! Možda zvuči čudno, ali ako je čovjek u stresu, panici i nervozi, proizvodi puno hormona stresa adrenalina i kortizola – a oba utječu na osjećaj gladi, odnosno gladne smo poput vukova. Tada uglavnom jedemo nezdravu hranu, a ona – to si sigurno već čula – povisuje razinu inzulina. Začarani krug.  

Nutricionisti savjetuju da kod napada gladi pojedeš šaku orašastih plodova i porciju svježeg sira (malomasnog, sa 20 posto udjela masnoća). Prednost ove kombinacije masnoća i bjelančevina je da opskrbljuju mozak tvarima koje nas čine učinkovitijima, a trbuh neće biti deblji. Kontraproduktivna je kombinacija bjelančevina s ugljikohidratima, na primjer, jaje na oko i integralni kruh. Ta mješavina podiže inzulin – i brzo ćemo opet biti gladne. Još jedan savjet (koji koriste topmodeli poput Mirrande Kerr): alge. Pune su vitalnih tvari za organizam, imaju jako malo kalorija, a zasitne su. Osim toga, alge reguliraju probavu, ubrzavaju razgradnju masnoća te čiste tijelo od otrova.  

Vježba za ravan trbuh 

Lezi na leđa te ispruži ruke i noge ispred sebe. Potom podigni noge i gornji dio tijela, balansiraj na stražnjici tako da kratko zadržiš tijelo u tom položaju. Potom polako opet ispruži noge i spusti gornji dio tijela na pod. Radi tu vježbu tri puta tjedno po tri serije od 15 ponavljanja. Savjet: svaki novi dan dodaj po dva ponavljanja više.  

Zašto se uvijek udebljam na nogama?

Počnimo s koliko-toliko dobrom vijesti: to što ti se masnoća sakuplja na nogama, nije tvoja krivica. Naime, kriva je evolucija, kažu stručnjaci. Nekad se taložila dodatna količina masnoće na noge žena – kao dodatni spremnik u slučaju trudnoće ili gladi. To se događa i danas. 

Što pomaže? Zdrava, ujednačena prehrana i sport. Treba raditi vježbe koje aktiviraju mišiće ispod naslaga masnoće – oni će „glačati“ mast iznutra. 

Vježba za mršave noge 

Stani uspravno, a noge drži jednu pored druge te potpuno ispružene. Ispruži ruke prema naprijed (leđa drži ravno) te se lagano sagni prema stopalima tako da osjetiš napetost u stražnjem dijelu bedra. Kratko se zadrži u tom položaju. Tu vježbu radi tri puta tjedno, tri serije po 25 ponavljanja. 

Zašto se uvijek udebljam na stražnjici 

Loše raspoloženje, prištići, povišeni tlak i, da, stražnjica koja nije baš u formi – za sve su to krivi hormoni. Masne stanice stvaraju se na stražnjici zbog estrogena i progesterona, odnosno oba aktiviraju enzim zadužen za razgradnju masnoća te za skladištenje masnoća, kažu stručnjaci. Ako je razina hormona u tijelu poremećena, na primjer zbog uzimanja kontracepcijskih tableta, može doći do povećanog nakupljanja masnoća na stražnjici. To može otkriti hormonski test kod liječnika. Kod tvrdoglavih slučajeva debljine stražnjeg dijela, može pomoći i dodatak prehrani 5-hidroksitriptofan (5-HTP). Proizvodi se uglavnom od afričkog crnog graha grifonije, a u tijelu potiče stvaranje serotonina, hormona sreće. Ako smo dobre volje, nismo toliko gladne, a i automatski se zdravije hranimo, kažu stručnjaci. 

Ako želiš sportom pobijediti masnoću na stražnjici, uz vježbu koju preporučujemo, izvrstan je fitness u vodi. U istraživanju u kojem je sudjelovalo 257 osoba koje su tri tjedna svakodnevno trenirale u vodi, prosječno su izgubile oko 2 kilograma tjelesne težine.    

Vježba za čvrstu stražnjicu

Lezi na leđa. Noge savij u pravi kut te ih drži u širini bokova. Podigni stražnjicu i gornji dio tijela, napni stražnjicu i drži tako 2 sekunde, a potom se vrati u početni položaj. Ovu vježbu radi tri puta tjedno, 3 serije od 20 ponavljanja. 

Pročitajte više na: https://miss7.24sata.hr/lifestyle/trbuh-noge-ili-guza-zasto-se-uvijek-debljamo-bas-na-istom-dijelu-tijela-22376 - miss7.24sata.hr
hr Sat Oct 13 2018 11:58:10 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcde5bf0e4938be0a8b475b/80
Foto: Promo

Dijelimo ulaznice za film "Park užasa"

Imena dobitnika ćemo u 19 sati
Najbržim čitateljima dijelimo četiri puta po dvije ulaznice za film Park užasaa sve što trebate napraviti jest poslati osobne podatke s naslovom maila "Park užasa" na mail: info@dalmacijanews.hr

Osvojene kinoulaznice dobitnici mogu iskoristiti isključivo od ponedjeljka do četvrtka, zaključno s datumom 07.11.2018. CineStaru Split, Joker centar.

Studentica Natalie (Forsyth) dolazi u posjet svojoj najboljoj prijateljici iz djetinjstva Brooke (Edwards) i njezinoj cimerici  Taylor (Taylor-Klaus). Da je bilo koje drugo doba godine, njih tri i njihovi dečki bi otišli na koncert ili u bar, ali Noć vještica je što znači da će kao i svi drugi ići u zabavni park HELL FEST. Tamo ih čeka pravi horor.
hr Mon Oct 22 2018 17:08:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcdbaef0e4938be0a8b474a/80
Foto: Pixabay

Ovo je šest svakodnevnih navika koje uništavaju vid

Nova istraživanja, objavljena prošlog tjedna, otkrivaju kako možemo drastično smanjiti rizik od lošeg vida...

Londonski znanstvenici obavijestili su da je higijena oka esencijalna za zdravlje, a to se posebno odnosi na osobe koje nose kontaktne leće. 

Ovo novo istraživanje ukazuje na činjenicu da dobar vid nije posljedica sreće nego naše brige o vidu. Optometrist Brendan O'Brien upozorava koje to uobičajene navike mogu utjecati na oštećenje oka i vida.

1. PLIVANJE

Plivanje je iznimno dobro za kardiovaskularno zdravlje, ali ako ne nosite naočale u bazenu, vaše bi oči mogle patiti - posebno ako nosite leće i otvarate oči dok ronite. Voda u bazenima, moru ili rijeci mogu iritirati oči i tako ih učiniti podložnima infekcijama. Također, u vodi postoje mikroorganizmi koji mogu ozbiljno oštetiti oko, a posebno ako nosite leće jer se bakterije za njih "prilijepe" i tako uzorkuju upalu oka. 

2. KORISTITE STARU MASKARU

Svi znamo da se maskara osuši nakon par mjeseci, ali vjerojatno odgađate kupovinu nove jer one mogu biti jako skupe. No, vrijeme da odvojite novac za nju jer se na njoj mogu nakupljati razne bakterije koje mogu uzrokovati crvenilo oka, infekcije a rijetko i sljepoću

3. STALNO GLEDATE U MOBITEL

Mobitel ili kompjutor, svejedno... Važno je znati da će loše utjecati na vaš vid – tako stoji u istraživanjima provedenim na sveučilištu Toledu.
Radi se o plavom svijetlu na ekranima koje se upija vitalnim stanicama mrežnice, te tako "bude" toksične kemikalije, što može dovesti do problema s vidom. Što ste stariji, to ste osjetljiviji na svjetlost ekrana. 

4. PUŠENJE

Pušenje je štetno za zdravlje organizma, pa tako i za oči. Povećava rizik od nastanka sive mrene i makularne degeneracije.  

5. ZABORAVLJATE NOSITI SUNČANE NAOČALE

Sunčane naočale osim što služe za zaštitu od sunca služe i kao zaštita od bilo kakvih štetnih vanjskih utjecaja; vjetra, peludi, prašine, smoga, odbljesaka itd. S obzirom na to da je u današnje vrijeme ozonski omotač tanji i sunčeve zrake lakše prolaze do zemljine površine, sunčane naočale bi se trebale nositi tijekom cijele godine.Nošenjem sunčanih naočala već od malih nogu možemo usporiti nastanak mrene ili degenerativnih promjena na mrežnici. 

6. KORISTITE KAPI ZA OČI

Kapi za oči djeluju tako da pritišću krvne žile u očima kako bi se smanjio protok krvi. No, često korištenje stvara prilagodbu te kapi više neće imati efekta, piše Ordinacija

hr Mon Oct 22 2018 13:56:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/53ba6ea7179942a033c8264c/80

Ljudi koji često zaboravljaju su zapravo - izuzetno inteligentni

Vrlo je važno da naš mozak zaboravlja nebitne detalje i usmjerava nam fokus na stvari koje će nam pomoći donositi dobre odluke u današnjem svijetu, kaže profesor Blake Richards

Mnogi ljudi zaboravnost pripisuju manjku inteligencije, dok se dobro pamćenje povezuje s većim IQ. Međutim, istraživači sa Sveučilišta u Torontu u Kanadi smatraju da to i nije baš tako. 

Profesori Paul Frankland i Blake Richards kažu kako odlična memorija nikako nije povezana s visokom inteligencijom, zapravo je suprotno - ljudi koji zaboravljaju neke stvari su pametniji. Naime, zdravije i korisnije za mozak je zapamtiti dojam o nečemu, ali zaboraviti sitne detalje. prenosi portal Mystical Raven.

Dio mozga u kojemu se pohranjuju uspomene naziva se hipokampus i taj dio radi sve što može kako bi se riješio nevažnih detalja i usredotočio se na ono što je važno, i to zapamtio. Na taj način se učinkovitije donose inteligentne odluke.

- Pronašli smo dovoljno dokaza iz nedavnog istraživanja o tome da postoje mehanizmi koji potiču gubitak pamćenja i različiti su od onih koji se bave pohranjivanjem informacija - kaže Paul Frankland, izvanredni profesor i stručnjak za neuroznanstveno i mentalno zdravlje.


Istraživači kažu da mozak pretrpan informacijama češće ima poteškoća u donošenju pametnih odluka.

- Previše detalja iz vašeg života, koji nisu važni, možda vas sputavaju u donošenju dobrih odluka. Mozak radi tako da pregazi stare uspomene novima, bitnijima. Izuzetno je važno da naš mozak zaboravlja nebitne detalje i usmjerava naš fokus na stvari koje će nam pomoći donositi dobre odluke u današnjem svijetu - pojasnio je Blake Richards. 

Richards smatra da je u današnje vrijeme važnije, na primjer, znati se dobro koristiti internetom, nego pamtiti kojekakve stvari. Jednim klikom miša na webu možete pronaći gotovo sve što želite znati o nečemu i nema potrebe sve pamtiti.

- U davna vremena ljudi su morali pamtiti važne detalje kako bi preživjeli te je mozak postajao sve veći - da bi imao više mjesta za pohranu informacija. Ali, s napretkom tehnologije nema potrebe za memoriranjem svake sitnice. To što se ne sjećate nekih stvari ne znači da ste glupi već je to pokazatelj da mozak radi kako treba - kaže Richards.

- U svijetu koji se stalno mijenja, stari podaci postaju zastarjeli i nebitni za pamćenje. Uvijek se divimo ljudima koji pamte puno detalja, godina, naziva itd., ali to nije poanta memorije. Uloga sjećanja je da vas učini inteligentnijim čovjekom koji može donijeti odluke s obzirom na okolnosti, a važan aspekt koji vam pomaže u tome jest da ste u mogućnosti zaboraviti neke informacije - dodaje ovaj stručnjak, piše 24 sata

hr Mon Oct 22 2018 13:40:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcdb1b80e4938610b8b4706/80

Humanitarni koncert "Najmanjima od najmanjih" i ove godine u Splitu

"Najmanjima od najmanjih" naziv je velikog humanitarnog koncerta koji će se drugu godinu zaredom održati u Dvorani Gripe u Splitu. I ove godine će koncert okupiti brojne izvođače, a sav prihod bit će namijenjen za teško bolesnu djecu splitskog Caritasa.
Nakon što je prošle godine humanitarni koncert premašio sva očekivanja s posjetom većom od 5000 ljudi Splićani i njihovi gosti ponovno su pokazali kako najveće srce imaju upravo prema najmanjima, a dokazali kako svaka akcija s plemenitom namjerom na području cijele Lijepe naše uspješno dođe do zacrtanog cilja.

I ove godine tako će sav prihod od ulaznica i uplata građana biti namijenjen teško bolesnoj djeci splitskog Caritasa, a na slavu Bogu i ove godine će koncert okupiti brojne poznate autore i zborove. 

Lijepa glazbena priča iz Splita i ove se godine organizira u sklopu festivala "Dani socijalne zauzetosti", a nastupit će: Ivana Husar Mlinac, Marija Husar Rimac, Alan Hržica, Božja pobjeda, Fra Marin Karačić, Zbor Mihovil, Skac bend Split i Vis Aurora.

Ulaznice po cijeni od 30 (parter) i 50 kuna (tribine) se mogu kupiti preko interneta, ali i na porti samostana Gospe od Zdravlja u Splitu te na porti svetišta Gospe Sinjske u Sinju.
Koncert se održava u subotu, 10. studenog od 20 sati u dvorani Gripe, organizator je Franjevački institut za kulturu mira, pokrovitelji: Splitsko-dalmatinska županija, grad Split, Franjevačka provincija Presvetog Otkupitelja, HDS ZAMP i Nadbiskupija splitsko-dalmatinska, a cijeli humanitarni koncert bit će pod voditeljskom palicom Danire Matijace.


hr Mon Oct 22 2018 13:17:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .