Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5bceac820e4938a50e8b467f/80
Foto: Pixabay

Kreće sezona prehlada i viroza, evo kako možete najlakše “nabildati“ imunitet

Imunitet je vrlo bitan za dobro zdravlje, a užurban način života, zagađen okoliš, loša prehrana i izloženost stresu itekako ga mogu oslabiti. Sezona tradicionalnih jesensko-zimskih bolesti samo što nije tu, a evo kako možete sami nabildati imunitet uz pomoć određenih namirnica

Dobar imunitet od presudnog je značenja za dobro zdravlje i dug život pa ukoliko ga želite osnažiti, morate unijeti promjene u način prehrane te obavezno uključiti zdrave namirnice.

Osim svima dobro poznatih izvora vitamina C poput citrusa, bobičastog voća ili kiselog zelja, neke druge, manje razvikane namirnice odličan su izvor zdravlja.

Češnjak

Zbog jedinstvenog sadržaja fitokemikalije alicina češnjak posjeduje protuvirusno i antibakterijsko djelovanje. Njegovo snažno djelovanje potvrđeno je i u obrani od respiratornih bolesti, kao što su prehlade, astma, bronhitis, pa čak i tuberkuloza. Ukoliko se svakodnevno krećete među ljudima, uzmite sirovi češnjak kada vam to obaveze dopuštaju, a zaštitnu dozu nadopunite jednom ili dvije tablete dodataka prehrani bez mirisa.

Orah

Ne trebate dnevno jesti velike količine oraha da si osigurate moćan imunitet, dovoljna je tek šačica na dan i učinak će biti vidljiv. Orah sadrži mnoge vitamine, omega-3 masne kiseline te druge nutritivne vrijednosti koje pružaju zaštitu zdravlju srca i mozga. Neka su istraživanja pokazala i da usporava razvoj Alzheimerove i Parkinsonove bolesti. Možete ga jesti između obroka, pa umjesto nezdravih grickalica osladite se ukusnim orasima.

Đumbir

Đumbir je izuzetno ljekovit, ali mnogi ga započinju konzumirati tek kad se razbole. Iako je vrlo učinkovit kad je u pitanju grlobolja, mučnina ili kašalj, još je bolji ako se koristi kao preventiva. Svoj specifičan okus đumbir duguje gingerolu, 'toplom' sastojku koji mu daje specifičnu aromu i ljutinu.

Losos

Losos je iznimno zdrava namirnica, a posebno se preporučuje divlji losos koji sadrži veću količinu nutritivnih vrijednosti. Sjajan je izvor proteina, vitamina D te kompleksa vitamina B, ali i omega-3 masnih kiselina. Znanstveni dokazi upućuju na to da losos štiti od karcinoma, kardiovaskularnih tegoba, depresije te čitavog niza drugih bolesti. Trebalo bi ga jesti barem jedno tjedno, i to, ako ste u mogućnosti, divlji losos.

Cikla

Ovo povrće, osobito njegov sok, prava je vitaminska bomba i prepuno je vitamina C, B1, B2 i B12 i minerala. Specifična boja potiče od antocijana koji je prisutan i u borovnicama i u crnom grožđu, a koji pozitivno djeluje na rad srca i krvnih žila te sprečava anemiju, a ima i određena antikancerogena svojstva.

Med

Gotovo da nema ništa tako moćno i k tome neodoljivo slatko poput meda koji čini čuda za imunitet. Bogat je antioksidantima, djeluje protiv širokog spektra bakterija, gljivica i to ga čini fantastičnim pojačivačem imuniteta. Žličica meda ujutro dat će vam toliko potrebnu dozu energije.

Grah

Znanstvenici hvale ovo ukusno i hranjivo povrće koje sadržava i leptin te pomaže u smanjenju apetita. Osim toga, grah obiluje vitaminom B, kalcijem, kalijem i folnom kiselinom. Poboljšava zdravlje mozga i kože, a pomaže i u snižavanju krvnoga tlaka. Također, dobar je u prevenciji moždanog udara.

Citrusi

Citrusno voće i druge namirnice bogate vitaminom C, poput paprike, lisnatog povrća i bobičastog voća, mogu pomoći u jačanju imuniteta, smanjiti rizik od infekcija i ubrzati opravak nakon bolesti. Ukusna borovnica je tako prepuna fitokemikalija koje služe za borbu protiv najrazličitijih bolesti. Također, borovnice sadrže flavonoide te topljiva vlakna, a sve to može pomoći u borbi protiv ozbiljnih bolesti poput karcinoma, dijabetesa, srčanih bolesti, čireva na želucu i visokog krvnog tlaka. Borovnice smanjuju i razinu lošeg kolesterola u organizmu pa su idealne za desert.

Echinacea

Ekstrakt echinacee dobiven iz biljke Echinacea angustifolia sve je traženiji kao pripravak za pojačavanje imuniteta. Ako se primijeni odmah čim se jave prvi simptomi, echinacea djeluje protuupalno, protuinfekcijski i ublažava simptome viroze. Postoje dokazi da echinacea posjeduje blaga antibiotska, antivirusna i antimikotička svojstva te ometa djelovanje enzima hijaluronidaze koji pospješuje širenje infekcije.

Probiotici

Dobre bakterije koje se nalaze u crijevnoj mikroflori štite organizam od patogenih bakterija stvarajući nepovoljno okružje za njih. Te dvije skupine bakterija koje se nalaze u ljudskom tijelu u stalnom su nadmetanju, a njihova je ravnoteža ključna za zdravo funkcioniranje probavnog sustava i blagodat cjelokupnog organizma. Stoga su zdrava crijeva najsnažniji imunološki organ koji predstavlja prvu liniju obrane organizma.

Astragalus

Astragalus je ljekovita biljka koja se u tradicionalnoj kineskoj medicini koristi tisućama godina, često u kombinaciji s drugim biljem zbog jačanja obrambenih sposobnosti organizma. Ima jaka antibakterijska, protuupalna i antivirusna svojstva.

Ekstrakt zelenog čaja

Studije su pokazale kako polifenoli, fitokemikalije sadržane u čaju, mogu pomoći u smanjenju rizika od nekih ozbiljnih bolesti, uključujući kardiovaskularne bolesti i neke vrste karcinoma. Katehini iz čaja posjeduju niz farmakoloških učinaka - antioksidativno, antimutageno, antikarcinogeno i protuupalno djelovanje. Zeleni čaj zadržava najviše polifenola, molekula kojima se pripisuju brojna pozitivna svojstva čaja.

Matična mliječ i propolis

Pčelinji proizvodi pospješuju rad imunološkog sustava, pogotovo matična mliječ koja zbog svojih antibiotičkih i antivirusnih svojstava može podići razinu imuniteta sprječavajući nastanak i razvoj raznih bolesti. Otopine propolisa djeluju antivirusno, antibakterijski i lagano anestetski. Matična mliječ ima baktericidna svojstva te djeluje kao prirodni biostimulator. Znanstvene analize o ljekovitim svojstvima cvjetnog praha - peluda potvrdili su kako vrlo dobro djeluje protiv malaksalosti, popravlja apetit, normalizira rad probavnih organa te povećava razinu hemoglobina u krvi, piše tportal.hr

hr Sat Oct 27 2018 14:26:36 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/57590dbc1e353e91278b4588/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Ovo su znakovi da ste zaista "pregorjeli" na poslu

Ako osjećate neki od pet navedenih simptoma, vrijeme je za promjene

Mentalno pregorijevanje na poslu je postalo sve češće, a posljedice na čovjekovo psihičko i fizičko zdravlje su ozbiljne. Ako osjećate neki od pet navedenih simptoma, vrijeme je za promjene.

Ovo je pet pokazatelja izgaranja na poslu:

1. Bol - Ponavljajuća bol poput glavobolje, boli u trbuhu, boli u mišićima.

2. Ljutnja - Eksplozivni ste i lako vas netko naljuti.

3. Ravnodušnost - Izgubili ste motivaciju i interes za svoj posao.

4. Cinizam - Osjećate se pesimistično i cinični ste prema svemu što se oko vas događa.

5. Umor - Bez obzira koliko dobro spavali ili se odmarali i dalje se osjećate umorno i pasivno.

Ako vjerujete da ste pregorjeli, uvijek možete zatražiti stručnu pomoć. Ako osjećate prisutnost bilo kojeg od simptoma duže od dva tjedna i ako su simptomi narušili sposobnost normalnog funkcioniranja, treba se obratiti svom doktoru.  Usto, treba razmisliti koliko si i sami možemo pomoći. Dobar početak je postavljanje pitanja poput: 'Koliko dobro brinem o sebi i svojim osobnim potrebama?'.

Ne treba biti prestrog prema sebi ako imate osjećaj da se ne brinete previše o sebi. Većina ljudi bi se trebala puno više brinuti o svom fizičkom i mentalnom zdravlju. Ako netko ne zna otkud početi, odgovor je: vježba, san, svjesnost, druženje i prehrana. Istraživanja su pokazala da zdrave navike u tim područjima mogu pomoći fizički i mentalno.

Na pet navedenih ključnih polja svatko može provesti sljedeće vježbe kako bi potaknuo oporavak.

Vježba - Dnevno je potrebno najmanje 30 minuta vježbe, koja se može raditi u kraćim intervalima (3 puta po 10 minuta rastezanja, šetnje, jednostavnih vježbi...).

San - Čovjek si treba postaviti ritam spavanja koji mu odgovara i svaku večer, čak i vikendom, ići u krevet i ujutro se dizati u isto vrijeme.

Svjesnost - Saki dan se treba osvijestiti i barem 10 minuta dnevno posvetiti sebi i promišljanju.

Druženje - Svakodnevno se treba družiti s obitelji i prijateljima. To može biti telefonski poziv, kratki odlazak na kavu ili nešto treće, ovisno o vremenu i mogućnostima.

Prehrana - Izbacite iz prehrane prerađenu i brzu hranu te vodite dnevnik prehrane.

Cilj je istovremeno raditi na svih pet polja koja bitno utječu na čovjekovo mentalno i fizičko zdravlje. Nije dobro izabrati jedno ili više polja, a ostala zanemariti. Najbolje je malim koracima uvoditi novosti i polako mijenjati svoje životne navike, pišu 24 sata.

hr Tue Jan 22 2019 21:54:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c3ce7410e4938ca718b4809/80

Pet savjeta kako jesti zdravo kada ste u žurbi

Većina nas je zauzeta i u žurbi imamo tendenciju donositi loše odluke o prehrani

Planiranje unaprijed i informiranje o tome što jedete može vam pomoći u održavanju zdravog načina ishrane. Bacite pogled na ovih pet jednostavnih savjeta i počnite jesti bolje, usprkos vašem ludom rasporedu:

Priprema jela unaprijed

Ključ zdrave prehrane je planiranje unaprijed, ali priprema obroka svake večeri za sljedeći dan može oduzeti puno vremena. Izaberite jednu ili dvije večeri tjedno i skuhajte nekoliko jela koja će vam potrajati cijeli tjedan. Tako ćete imati uvijek spremno nešto zdravo i kadaste u gužvi s vremenom.

Nosite zdrave grickalice sa sobom

Umjesto da birate nezdrave grickalice u zadnji trenutak, napravite vlastiti mix i ponesite ga sa sobom. Jednostavno u vrećici pomiješajte sastojke koje preferirate (orašaste plodove, suho voće ili sjemenke) i kada trebate pregristi, imat ćete dobar izbor spreman.

Nikada ne preskačite doručak!

Pametan doručak je ključ za održavanje zdrave težine i cjelokupnog zdravlja. Odabir zdravog obroka ujutro će vam pomoći obuzdati apetit i spriječiti prejedanje kasnije. Ima mnogo zdravih opcija za doručak, a mi preporučamo zobene pahuljice i grčki jogurt.

Ne preskakačite obroke!

Tijekom radnog dana, možda ste propustili obrok ili dva, nije velika stvar, zar ne? Zapravo postoje dokazi da preskakanje obroka može negativno utjecati na razinu šećera i glukoze u tijelu, pa čak dovesti i do debljanja. Gladovanje može doprinijeti neravnoteži šećera u krvi, što rezultira snažnim osjećajem gladi i kasnije prejedanjem. Vaše tijelo treba stalan dotok “goriva” da funkcionira ispravno.

Obratite pozornost na sadržaj šećera

Debljanje, bolesti srca, dijabetes i još mnoge druge bolesti se nalaze na popisu zdravstvenih problema vezanih uz konzumiranje previše šećera. Provjerite sastojke prije nego kupite neki proizvod, jedite namirnice bogate proteinima za održavanje sitosti i kad vasuhvati šećerna kriza radije pojedite voće. - piše Život i stil

hr Tue Jan 22 2019 19:32:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c4741930e493847878b456e/80
Foto: Facebook

Školska zadaća dječaka s autizmom lomi srce: "Što Gabrijelu znači Hrvatska?"

Kao autist je potpuno neverbalan, ali sa svijetom oko sebe komunicira računalom

O diskriminaciji osoba s poremećajima iz autističnog spektra u Hrvatskoj već je dosta toga ispisano u posljednje vrijeme. No malo toga tako jednostavno i jasno može sažeti njihov položaj, kao što je to učinila domaća zadaća, koju je napisao 12-godišnji Gabrijel P. iz Karlovca.

Ovaj dječak ide u redovnu školu. Kao autist je potpuno neverbalan, ali sa svijetom oko sebe komunicira računalom.

Njegovu školsku zadaću prenosi Novi list:

Što Gabrijelu znači Hrvatska?

Hrvatska je država u kojoj mi živimo. Ona je mala i ponosna država. Ja da mogu, ne bi živio tu nego u Njemačkoj, jer bi tamo puno bolje živio s mojim autizmom.

Vidio sam slike od male Klare, kako su je lijepo prihvatili iako je u kolicima. Nitko me ne želi u svojoj školi, pa nemam prijatelja. Mi ne znamo što to znači.

Moglo bi se promijeniti samo ako odrasli to i žele.

hr Tue Jan 22 2019 17:15:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c470d610e49389e858b45d1/80
Foto: Pixabay

Šest laži o ženskom tijelu u koje ne smijemo vjerovati

Krajnje je vrijeme za razbijanje predrasuda i mitova o tome kako žensko tijelo treba izgledati i čemu služi. Zato vam donosimo popis najvećih pogrešnih vjerovanja o ženskom tijelu u koje nitko ne bi trebao vjerovati.

1. Glavna svrha ženskog tijela je rađanje djece. Sposobnost rađanja nije ono što nas čini ženom. Tradicionalna vjerovanja prema kojima nas upravo to definira trebamo što prije izbrisati iz memorije.

Glavna svrha našeg tijela jest da nas nosi prema našim ciljevima.

2. Naše tijelo treba sređivati do "savršenstva". Ženska tijela nisu projekt, a ključ našeg uspjeha i sreće nije u njegovom usavršavanju. Naše tijelo neće biti savršeno ako izgubimo 10 kilograma, isklešemo trbušnjake, laserom odstranimo sve tragove bora i dlačica. Ono čemu trebamo težiti je unutarnje zadovoljstvo koje će se sigurno projicirati na našu vanjštinu.

3. Jedine dlačice dozvoljene na ženskom tijelu su obrve, trepavice i kosa. Živimo u društvu koje stigmatizira dlačice na tijelu do te mjere da se u posljednje vrijeme čak pokušava popularizirati ideja brijanja ženskog lica. Zapamtite, dlačice su na našem tijelu s razlogom, a to hoćete li ih se rješavati ili ne isključivo je vaša odluka.

4. Žensko tijelo nije snažno i moćno. Recite to svim slavnim sportašicama koje obaraju rekorde i svojom snagom mogle bi posramiti većinu muškaraca. Recite to svim ženama koje rade takozvane "muške" poslove bolje od "snažnijih" polovica. Nema toga što žensko tijelo ne može.

5. Drugi mogu donositi odluke o našem tijelu. . Vaše tijelo je VAŠE, u punom smislu te riječi, i vi donosite odluke o njemu.

6. Najveća prijetnja ženskom tijelu je rak dojke. Ova opaka bolest jedan je od najvećih ženskih "neprijatelja" i nužnost redovite kontrole neosporna je, ali kod podizanja svijesti ne smijemo zaboraviti i na druge zdravstvene probleme koji također predstavljaju veliku prijetnju ženskom zdravlju. Bolesti srca visoko su na toj listi, baš kao i rak kože od kojeg obolijeva sve veći broj žena zbog prevelikog izlaganja suncu ili prekomjernim odlascima u solarij, piše zadovoljna.hr.


hr Tue Jan 22 2019 13:32:44 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .