Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/59dc736fb9e03e3d7c8b456d/80

10 grešaka zbog kojih nam ajvar ispada loše

Cijeđenje povrća preko noći i postepeno dodavanje ulja pri kraju kuhanja ključni su za neodoljivi namaz...

Da se strpljenje nagrađuje, ajvar je odličan primjer. Guljenje, cijeđenje, pečenje i miješanje iziskuje vremena, ali zimnica u kojoj uživamo ostatak godine slastan je podsjetnik na uložen trud.

O ajvaru, kao i o svim narodnim receptima, može se od jutra do sutra raspravljati koje je sastojke bolje izostaviti, a koje pak valja dodati. Tako se susjedi "svađaju" ide li suncokretovo ili maslinovo ulje, tko dodaje češnjak, a tko ocat ili šećer. No bez obzira na sastojke koji će se naći u loncu, okus ovisi i o tome hoćete li napraviti neku od najčešćih pogreški.

Pogrešna matematika
Za dobar ajvar, ali i ostalu zimnicu, ključne su dobre i lokalne namirnice, ali i njihovi omjeri. Kad je riječ o povrću, ako ga ne radite samo od paprika -  na tri kilograma paprike ide kilogram patlidžana.

Mršave paprike
Prilikom kupnje zamolite trgovca da vam prereže papriku kako biste vidjeli koliko je debela, a dobro ju je i probati. O njezinoj debljini ovisi kvaliteta. Dobra je paprika fina, zrela i debela.

Kuhanje, a ne pečenje
Najslasniji ajvar ima finu aromu koja se ne može dobiti kuhanjem paprika. Pečenje na roštilju najbolja je varijanta, a preporučuje se onaj na prirodno drvo ili ugljen.

Prekratko pečenje
Papriku i patlidžane dobro operite i stavite na roštilj uz povremeno okretanje. Kad se naočigled kožica počne odvajati, paprika je pečena. Nije dovoljno da samo potamni, ali pazite i da povrće ne zagori.

Nedovoljno cijeđenje
Oguljene paprike stavite u cjedilo neka se cijede preko noći (najmanje 12 sati). I patlidžan se guli i cijedi. Ajvar će imati bolji okus, a vrijeme kuhanja upola će se smanjiti.

Nestrpljivo miješanje
Smjesu oguljenog, ocijeđenog i samljevenog povrća najprije stavlja u lonac dok tekućina ne ispari, a zatim dodaje sol koja dodatno izvlači tekućinu.

Ostavljanje sjemenki
Mnoge domaćice dodaju feferone, ali ako ne volite ljuto, dobro ih je očistiti od sjemenki kako vas ne bi iznenadio svojom pikantnošću. Od sjemenki valja očistiti i paprike i patlidžane.

Previše soli
Sol se dodaje postupno, a prije svakog kušanja smjese potrebno je malo ajvara ohladiti na tanjuriću. Proba li se vruć, činit će se bezokusnim.

Prljavi rubovi
Kako bi vaša zimnica trajala duže, staklenke obvezno moraju biti sterilizirane. No još uz ovaj trik bit ćete bez brige – prije zatvaranja poklopcem ne zaboravite obrisati rubove teglice alkoholnim octom.

Postupno hlađenje
Staklenke zatvorite steriliziranim originalnim poklopcima pa prebacite na pasterizaciju u pećnicu na 100 Celzijevih stupnjeva na sat do sat i pol. Isključite pećnicu i ostavite da se staklenke u njoj ohlade. Spremite ih u smočnicu, odnosno na mračno i hladno mjesto, piše punkufer.hr

hr Wed Sep 18 2019 18:47:44 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dac04c929111c75be8b45a0/80
Foto: Unsplash

Zaljubljenima su masnoće u krvi manje i tlak niži

Ljubav i zaljubljivanje sigurno svijet čine boljim mjestom, a mogu imati i velik utjecaj na zdravlje - više novih istraživanja pokazuje da ljubavna veza poboljšava brojna stanja organizma

Zaljubljivanje je rezultat aktivnosti u 12 različitih područja mozga, a prve promjene u moždanoj aktivnosti počinju petinu sekunde od kad ugledamo osobu u koju ćemo se zaljubiti, tvrde znanstvenici sa Sveučilišta Zapadna Virginija u Kaliforniji.

Ubrzo nakon toga, mozak počinje izlučivati kemikalije poput dopamina, koji pomaže u reguliranju emocionalnih reakcija, i oksitocina, 'hormona ljubavi' koji ima značajnu ulogu u promicanju socijalnih veza te potiče osjećaj povjerenja i smanjuje anksioznost, piše 24sata

A upravo se s hormonima može objasniti i istraživanje objavljeno u časopisu Bihevioralne Medicine, koje je utvrdilo da zaljubljeni ljudi često imaju niži krvni tlak nego inače. Smatra se, naime, da hormoni koji se oslobađaju dodirom vjerojatno u tome igraju ulogu - centri za dodir na koži su u kontaktu s mozgom kroz živac vagus, koji sadrži motorna, senzitivna i parasimpatička nervna vlakna.

Jedna teorija o zaljubljivanju kaže da upravo stimulacija misterioznog živca vagusa izaziva podizanje razine oksitocina, hormona sreće.

- Važni događaji i trenuci u životu poput zaljubljivanja imaju duboke fiziološke i emocionalne učinke - kaže psiholog sa Sveučilišta u Manchesteru, prof. Sir Cary Cooper.

On objašnjava kako su u proces zaljubljivanja uključeni i imunološki sustav i hormoni, pa ono čak može utjecati na sposobnost da se izborimo s infekcijom. Istraživanje u kojem je sudjelovalo 50 žena otkrilo je tako da se kod onih koje su se tijekom dvogodišnje studije zaljubile dogodila genetska promjena unutar stanica koje imale veću koncentraciju spojeva koji služe da napadaju viruse. 

hr Sun Oct 20 2019 08:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5da2e09829111c31b28b459a/80
Foto: Unsplash

Uz ove trikove brže prebolite dosadno šmrcanje i umor

U nastavku otkrijte kako najlakše pobijediti prehladu...

Stalno šmrcate, nemate snage i glava vam je u balonu? Vrijeme prehlade je ovdje i mnogi od nas već osjete posljedice. U nastavku otkrijte kako najlakše pobijediti prehladu.

Birajte pravu hranu

Naše se tijelo oslanja na zdravu i balansiranu prehranu kako bi radilo najbolje što može. Kad nas uhvati prehlada, to je posebno važno.

Međutim, kad smo bolesni najčešće imamo i smanjeni apetiti jer nam je i osjetilo njuha i okusa smanjeno. Pomozite organizmu unosom domaće juhe, češnjaka, začina poput curryja, ljute hrane kako biste ga zagrijali i brže 'ubili' bakterije.

Oprezno s nosom

Mnogim se ljudima nos začepi kad su prehlađeni pa onda dišu na usta što uzrokuje bolnu upalu grla. U tom slučaju postoje brojni sprejevi za nos koji pomažu, ali mogu lako isušiti sluznicu nosa.

Upravo je zato pametno koristiti prirodnu morsku vodu uz jači sprej ili mast kojom možete obnoviti sluznicu. Morska voda olakšava kretanje sluzi kroz nos i čisti dišne puteve.

Odmorite

Bolest je znak da tijelu treba pauza i odmor. Otkažite dogovore koje možete i opustite se kod kuće uz čaj i odite spavati ranije.

San je najbolji lijek za prehladu kako biste dali tijelu snage da se bori s prehladom i 'resetirali' imunološki sustav tako da se učinkovitije bori s prehladom.

Iskoristite paru

Prehlada najteže pada našim dišnim putevima, a u tome može pomoći vlaga. Začepljeni nos i iritirane dišne puteve ublažite pomoću inhaliranja. 

Ako nemate uređaj za inhaliranje jednostavno skuhajte lonac vode i preko glave stavite ručnik. Topla vlaga pomaže u izlučivanju sluzi, olakšava iskašljavanje i opušta zablokirani sekret. 

Povećajte unos tekućine

Za vrijeme prehlade preporuća se povećani unos tekućine. Najbolje je birati biljne čajeve. Uz dovoljno tekućine ćete izbjeći dehidraciju, razrijediti mukus, smanjiti rizik za infekciju pluća.

Uz to ćete brže izbacivati toksine iz tijela i tako olakšati organizmu oporavak od prehlade. - piše Život i stil

hr Sat Oct 19 2019 20:52:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dab374d29111cfcbc8b45da/80
Foto: Facebook

"Osobni poklon Jakovu za rođendan": Predsjednica počastila supruga putovanjem u London

Kolinda Grabar - Kitarović otputovala u London...
Predsjednica Kolinda Grabar - Kitarović počastila je svog supruga Jakova putovanjem u London. 

- Osobni poklon Jakovu za rođendan. Ležerni put u London. Nastavak slijedi... - napisala je na svom službenom Facebook-u uz fotografiju na kojoj Jakov i ona poziraju na zagrebačkom aerodromu "Dr. Franjo Tuđman". 


Jakov Kitarović je 4. listopada proslavio 51. rođendan. Čini se da je predsjednica tek sada uhvatila malo vremena i odlučila ga provesti u rođendanskom raspoloženju. 




hr Sat Oct 19 2019 18:18:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d067a6929111cded18b457a/80
Foto: PIXABAY

Nema žurbe: Ljudi koji često kasne, zdraviji su i dulje žive

Oni koji kasne, djeluju neodgovornije od onih koji stižu na vrijeme. No dobra strana je ta što oni koji kasne, žive duže

Oni koji kasne, vjerojatnije su opušteniji od onih koji uvijek stižu na vrijeme, kažu s Harvarda. Takvi ljudi ne dopuštaju da im stvari poput rokova diktiraju raspoloženje pa su rjeđe pod stresom.

Nitko ne voli zakasniti, ali neki ljudi tvrde da jednostavno ne mogu stići na vrijeme. Iako se kronično kašnjenje smatra lošim, to izgleda, više nije tako. Prema novoj studiji stručnjaka s Harvarda, kašnjenje bi zapravo moglo biti dobro za vaše zdravlje.

Oni koji kasne, djeluju neodgovornije od onih koji stižu na vrijeme. No dobra strana je ta što oni koji kasne, žive duže. To tvrde stručnjaci s Harvard Medical School.

"Ljudi koji često kasne, vjerojatnije su opušteniji od onih koji uvijek stižu na vrijeme", kažu s Harvarda.

Ljudi koji kronično kasne ne dopuštaju da im stvari poput rokova ili vremenskih ograničenja diktiraju raspoloženje pa su, kao rezultat toga, rjeđe pod stresom. Osim toga, često nemaju problema s visokim krvnim tlakom i kardiovaskularnim bolestima.

Kašnjenje je također povezano s optimizmom i većom razinom entuzijazma. Iako su ponekad njihove procjene vremena pogrešne, optimistični pogled na život ima dugoročnu korist. Studija s Harvarda govori i kako su optimistični ljudi sretniji, jer uvijek pronalaze način da pogledaju svijetlu stranu života. Prema mišljenju stručnjaka, pozitivan stav prema životu također može poboljšati vaše zdravlje i omogućiti vam da živite dulje.

Osim toga, kašnjenje je pokazatelj inteligencije. Studija koju je vodio psiholog Jeff Conte pokazuje da ljudi koji uvijek kasne obavljaju više zadataka, a to ukazuje da su vjerojatno bolji u rješavanju problema.

Oni će brže pronaći dobro rješenje jer su navikli stalno razmišljati i žuriti te se uvijek suočavaju s rokovima. To ih čini produktivnijima. - piše 24sata.

hr Sat Oct 19 2019 16:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .