Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5aba1e202af47f5b528b4588/80

Zbog financijskih prihoda vrijedi ga zadržati: Podrška Ultra Europe od 2018. do 2022.

Hrvatska Vlada u četvrtak je u Splitu usvojila zaključak da će putem Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice poduprijeti projekt Ultra Europe sukladno financijskim mogućnostima od 2018. do 2022., a zbog njegovih velikih pozitivnih multiplikativnih efekata na hrvatsko gospodarstvo i promociju Hrvatske kao turističke destinacije.

Obrazlažući taj zaključak na Vladi u Splitu, ministar turizma Gari Cappelli naglasio je da je od 2013., otkako se održava u Hrvatskoj, taj festival Splitu, ali i ukupno hrvatskom turizmu, gospodarstvu i državnom proračunu donio brojne pozitivne utjecaje, što je potvrdila i studija Instituta za javne financije koju je naručilo Ministarstvo turizma.

"Kako bi što preciznije procijenili doprinos festivala Ultra Europe gospodarskom razvoju i turističkom uzletu grada Splita i Dalmacije, pa i opravdanost potpore njegovom daljnjem održavanju naručili smo neovisnu studiju, čiji je cilj bio procijeniti financijske učinke koji taj festival generira za gospodarstvo i državni proračun, ali i vrijednost turističke promocije Hrvatske koja se kroz festival ostvaruje", objasnio je Cappelli.

Po toj studiji, kako je rekao, ukupna potrošnja/promet generirana Ultra Europe festivalom u 2017. procijenjena je na 525,3 milijuna kuna, od čega je 77,7 milijuna kuna ostvareno kroz potrošnju domaćih posjetitelja, a glavnina ili 447,6 milijuna kuna kroz potrošnju stranih posjetitelja. Najveći udjel u ukupnoj potrošnji imaju ulaznice festivala, 31 posto, a potom smještaj 24 posto, hrana i piće 19 posto, a prijevoz 11 posto.

"Ukupna potrošnja generirana Ultra festivalom u 2017. odgovara otprilike ukupnoj godišnjoj potrošnji 7.300 prosječnih hrvatskih radnika, a ukupan BDP koji je generirao taj festival prošle godine procijenjen je na 283,9 milijuna kuna, pri čemu se 14 posto ili 40,1 milijun kuna odnosi na domaće, a 84 posto ili 243,9 milijuna kuna na strane posjetitelje. Ostvareni BDP od Ultra Europe festivala otprilike čini 0,08 posto ukupnog BDP-a Hrvatske", iznio je Cappelli podatke iz studije, dodajući da je doprinos Ultra festivala hrvatskom BDP-u otprilike jednak doprinosu kojeg ostvare dva do tri značajnija investicijska projekta u turizmu.

Studija je pokazala i da je u 2017. zbog održavanja Ultra Europe festivala elektroničke glazbe prikupljeno ukupno 36,9 milijuna kuna fiskalnih prihoda, od čega 15 posto od potrošnje domaćih posjetitelja, a 85 posto od stranih.

Najznačajniji izvor fiskalnih prihoda je PDV kojim je prikupljeno 91,6 posto ukupno prikupljenih fiskalnih prihoda, a slijede ga trošarine i posebni porezi, boravišna pristojba i porez na potrošnju, a tim se festivalom, kako je kazao Cappelli, ostvaruje i velika promotivna marketinška vrijednost koju Split i Hrvatska besplatno ostvaruju kroz objave o festivalu na svim internetskim platformama, televiziji, radio i tiskanim medijima, a što donosi više od 200 milijuna impresija.

"Marketinška vrijednost festivala procijenjena je na najmanje 25 milijuna eura, a kako je to i jedan je od najvećih svjetskih festivala elektroničke glazbe i jedini je Ultra festival u Europi, zahvaljujući ekskluzivnosti koju je osigurao kod tvrtke World Entertainment Group, američkog vlasnika licence, vrijedi ga zadržati. Kada se tome doda da ga svake godine posjeti više od 150 tisuća posjetitelja iz 140 zemalja svijeta, jasno je da su učinci promocije, samo ako se gledaju objave publike na društvenim mrežema nemjerljivi", kazao je Cappelli.

Splitu je iznova čestitao na lanjskim odličnim turističkim rezultatima, zbog čega je proglašen i šampionom turizma u 2017., kao i na rezultatima u prva četiri mjeseca ove godine s povećanjima dolazaka i noćenja turista od 10 do 14 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

hr Fri May 04 2018 17:11:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b741b66cb557a234f8b4ed9/80
Foto: Pixabay

Cijene nekretnina u Hrvatskoj ubrzano rastu, pravi "boom" tek slijedi

Gledajući županije u kojima se nekretnine najviše pretražuju, Grad Zagreb je na prvom mjestu, dok se odmah iza njega nalaze Splitsko-dalmatinska, Primorsko-goranska, te Zadarska županija

Prema istraživanju Njuškala provedenom na uzorku od 156 tisuća aktivnih oglasa nekretnina, cijene istih u Hrvatskoj na godišnjoj razini ubrzano rastu, pa su tako više za 4 posto u odnosu na isti period prošle godine.

Stanovi su, uspoređujemo li aktualne podatke s istim mjesecom prošle godine, poskupili za 6 i pol posto, dok su kuće skuplje za čak 4 posto. No, novost je da su cijene u srpnju ove godine prestigle one iz 2011. godine, što nas dovodi do zaključka da je kriza u sektoru nekretnina RH daleko iza nas i da nam možda predstoji pravi cjenovni „boom“ u skoroj budućnosti.

Gledajući županije u kojima se nekretnine najviše pretražuju, Grad Zagreb je na prvom mjestu, dok se odmah iza njega nalaze Splitsko-dalmatinska, Primorsko-goranska, te Zadarska županija.

Cijene stanova u najvećim hrvatskim gradovima u posljednjih godinu dana bilježe ubrzani rast. Tako u Zagrebu trenutna prosječna cijena kvadrata stana iznosi 1.873 eura i za 9 posto je viša u odnosu na isti period prošle godine. Najveći godišnji rast cijena stanova u Hrvatskoj, kao i očekivano, zabilježen je u Dubrovniku. Tamo prosječna tražena cijena kvadrata stana iznosi 3.643 eura, i za 18 posto je viša u odnosu na prošlu godinu. Prosječna cijena kvadrata kuće u Dubrovniku rasla je za 4 posto na godišnjoj razini i trenutno iznosi 4.684 eura.

Pogledamo li ostale gradove, zanimljiv je rast cijena stanova u Splitu za 11 posto te u Puli za gotovo 12 posto. Prosječna tražena cijena kvadrata stana u Splitu iznosi 2.665 eura, dok je u Puli ona 1.570 eura. Osijek je i dalje jedan od gradova u kojemu cijene nekretnina stagniraju, pa je tako u srpnju prosječna tražena cijena tamo bila 942 eura.

Kvadrat stana u Hrvatskoj je 38 posto skuplji od kvadrata kuće. Tako je u Zagrebu kvadrat kuće bilježio rast od tek 1 posto na godišnjoj razini, dok su u Osijeku i Zadru cijene ostale na razini prošlogodišnjih. Najveći godišnji rast cijena kvadrata kuća u Hrvatskoj od većih gradova zabilježen je u Splitu i iznosio je čak 13 posto.

Prosječna tražena cijena kvadrata stana u Zadru iznosi 2.027 eura i za 11 posto je viša u odnosu na prošlu godinu, dok istovremeno prosječna cijena kvadrata kuće stagnira i iznosi 1.485 eura. U pravilu veću cijenu postižu nekretnine na obali i u Zagrebu, dok u Slavoniji bilježimo najniže cijene nekretnina, pa je tako npr. u Slavonskom Brodu prosječna cijena kvadrata stana 801 euro, dok je prosječna cijena kvadrata kuće 643 eura. Još povoljniji su Vinkovci, gdje za kvadrat stana ćete u prosjeku trebati izdvojiti 710 eura, dok je prosječna cijena kvadrata kuće s dvorištem oko 200 eura povoljnija od stana.

hr Wed Aug 15 2018 14:24:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b712248cb557a27688b47b7/80
Foto: PIXABAY

Tvrtka Crocs zatvara sve svoje tvornice i 132 dućana do kraja godine

Crocs je priopćio kako u ovoj godini očekuje fiskalni prihod od oko 1,02 milijarde dolara, nešto manje od očekivanih 1,05 milijardi.

Tvrtka Crocs najavila je prodaju svoje posljednje dvije tvornice radi poboljšanja profitabilnosti kao i odlazak šefa financija iduće godine, piše Daily Mail.

Američki proizvođač obuće potvrdio je da će zatvoriti tvornice u Meksiku i Italiji, prenosi poslovni.hr

Crocs je dosad zatvorio 28 od svojih 558 trgovina, a do kraja godine planiraju zatvoriti njih još 132. Još nije objavljeno gdje će se ubuduće proizvoditi Crocsice.

Crocs je priopćio kako u ovoj godini očekuje fiskalni prihod od oko 1,02 milijarde dolara, nešto manje od očekivanih 1,05 milijardi.

hr Mon Aug 13 2018 08:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5333cb2c179942a8717b2536/80

U posljednje dvije godine promet na Facebooku se prepolovio

Kako stoji u izvješću Forbesa, sve više mladih odustaje od Facebooka, a navode i razloge zbog kojih dolazi do takve situacije

Nekan najpopularnija društvena mreža Facebook ovih se dana suočava s najvećom krizom od svog osnutka. 

Naime, prema pisanju američkog poslovnog magazina Forbes, Facebook u ovim trenucima bilježi 4,7 milijardi mjesečnih pregleda, što je upola manje nego prije dvije godine. 

2016. popularna društvena mreža bilježila je 8,5 milijardi pregleda mjesečno. Također, bila je druga najposjećenija stranica na internetu, odmah iza Googlea, koji je nedodirljiv na prvom mjestu. 

Kako stoji u izvješću Forbesa, sve više mladih odustaje od Facebooka, a navode i razloge zbog kojih dolazi do takve situacije. 

Jedan od glavnih je što sve više ljudi starije životne dobi otvara profile na Facebooku, pa njihova djece zatvaraju profile. Gotovo tri milijuna Europljanamlađih od 25 godina ugasilo je svoje profile nakon što su njihovi roditelji pristupili Facebooku. 

Podsjetimo, Facebook je u srpnju izgubio 120 milijardi dolara tržišne vrijednosti u samo jednom danu, a to je šefa Marka Zuckerbega osobno stajalo 17 milijardi dolara, procjenjuje Guardian.

Druge platforme koriste pogrešne korake svojih konkurenata, pa tako YouTube s 4,5 milijardi mjesečnih pregleda prijeti Facebooku na drugom mjestu. Prvi je i dalje Google s 15,2 milijardi posjeta mjesečno., pišu Vijesti


hr Sun Aug 12 2018 17:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/56977e7212953f3e048b45a0/80
Foto: Ilustracija Google

U zadarskim restoranima osjetno manje gostiju

Iz Ministarstva turizma stižu brojke o sve više turista na obali. No, s njima se ne slažu ugostitelji. Ova godina, tvrde, prema potrošnji lošija je od lanjske i to zato jer je osjetno manji broj turista.

A i oni koji borave na obali rijetko se daju nasamariti visokim cijenama. Na gotovo svakoj destinaciji može se pronaći hrana za svačiji džep. Provjerili smo što to turisti biraju u Zadru.

U kuhinji vrhunskog zadarskog restorana fete gofa s bombonima od punjenih maslina i tortelini od burate punjeni sirom i limunskom travom u kremi od tikvica pripremaju se za klijentelu koja dolazi po doživljaj vrhunskih okusa Dalmacije, prenosi eZadar.hr

"Stranci ovdje dolaze ili po preporuci ili zbog toga što smo jedni od recimo restorana više klase u ovome gradu. Žele se dobro osjećati, žele imati adekvatnu i uslugu i ponudu pa im nije problem cijena", pojašnjava Sandra Petričić, voditeljica restorana "Kornat".

Ali, klijentelu koja će izdvojiti od 120 do 220 kuna za glavno jelo nemaju svi gradski restorani. U onima koji su cjenovno u srednjoj kategoriji, osjetan je, kažu, pad gostiju u odnosu na prošlu godinu, a i jela se češće biraju prema cijeni.

"Mi smo specijalizirani za tjestenine. Sva tjestenina koja se radi ovdje radi se ručno i znači to nam je baza. To ide najbolje, a definitivno umaci koji su jeftinijeg cjenovnog ranga idu puno bolje nego skuplji", ocijenio je Marko Valković, voditelj restorana"Pašta&svašta".

Ove im godine dobro ide i popularni brunch - razne salate i američke palačinke koje stoje od 40 do 60 kuna.

"Odlična je cijena za ono što dobijemo. Vidjeli smo da nude brunch i od tada dolazimo ovdje svaki dan jesti brunch", kaže Basil iz Švicarske.

"Jeftinije je nego u Italiji", zaključuje Valentina iz Italije.

A u najjeftiniju kategoriju hrane, koja je možda i najčešći izbor turista, pogotovo preko dana, ide ulični fast food.

"Nemam puno vremena, a sad mi je i vruće sjesti negdje i jesti. Radije u restoran idem uvečer jesti sva tipična jela, također i ribu i morsku hranu", rekao je Renato iz Italije za Vijesti.hr.

Zadarska specifičnost ipak je u tome što se najjeftinija hrana jede u glavnoj gradskoj ulici zbog koje se Kalelarga često naziva i "pizza cut ulicom".

hr Thu Aug 09 2018 09:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .