Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b02a5bf2af47f40108b45a7/80
Foto: Čitatelj D.N.

Vatrogasci nisu mogli doći do požara zbog uskog puta: "Zar se mora dogoditi nesreća da se riješi ovaj problem?"

Na redakcijski e-mail javio nam se građanin Kaštela koji upozorava na loše stanje pristupnog puta za željezničku stanicu u Kaštel Kambelovcu
Ogorčeni građanin javlja nam kako je 12. svibnja izbio požar na poljoprivrednoj površini u blizini željezničke stanice te zbog nedovoljne širine puta vatrogasno vozilo nije uspjelo doći do opožarenog mjesta koji je već krenuo prema kućama. Međutim, tek manjim vozilom vatrogasci su uspjeli doći do požara i uspješno ga ugasili. 

- Sreća u nesreći je da nije bilo ljudskih žrtava, no ja i moji susjedi živimo u strahu od toga što bi se dogodilo da se nekome zapali kuća. Kako bi objektu prišla vatrogasna vozila i još gore, kako bi došla hitna pomoć kada bi neko vozilo zapelo na ovom uskom putu? Zar se mora dogoditi nesreća da se reagira na ovakvo stanje pristupnog puta? - pita se ogorčeni građanin. 

"Ulica uz prugu nalazi se u planu asfaltiranja Grada Kaštela za 2018. godinu"

DalmacijaNews kontaktirala je Grad Kaštela o ovom problemu te pitala postoji li način za rješenje istog.

- Ulica uz prugu u Kaštel Kambelovcu nalazi se u planu asfaltiranja Grada Kaštela za 2018. godinu. Osim ove ulice, u planu se nalazi još nekoliko desetaka ulica koje će Grad asfaltirati do kraja godine. O načinu asfaltiranja ulice i njezinom kompletnom uređenju, više informacija će biti poznato uoči početka radova kada na teren izlazi ekipa koja procjenjuje koje će se sve radnje obaviti i hoće li se rješavati površinska ili oborinska odvodnja.

S obzirom da je Grad Kaštela drugi po veličini u Splitsko dalmatinskoj županiji, veliki dio novca iz gradske blagajne odlazi upravo na komunalu. Konkretno, za izgradnju komunalne infrastrukture planirano je 16.800.000,00 kn, za izgradnju komunalne vodne infrastrukture utrošit će se 11.450.000,00 kn, što znači da su ukupna planirana sredstva koja će Grad Kaštela ove godine utrošiti na izgradnju komunalne infrastrukture 28.250.000,00 kuna. - rekla nam je glasnogovornica Kaštela.
hr Mon May 21 2018 12:56:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5db03a1129111cf6c38b4598/80
Foto: FB

Prije šest godina u prometnoj nesreći tragično je stradala Dolores Lambaša

Šibenska glumica Dolores Lambaša na današnji dan prije točno šest godina stradala je u prometnoj nesreći.

Automobil kojim je upravljao njezin kolega Stojan Matavulj sletio je s autoceste, a glumica je hitno prevezena u bolnicu u Slavonskom Brodu gdje je nakon nekoliko sati umrla.

Matavulj, koji je iz nesreće izašao s lakšim ozljedama, osuđen je nepravomoćno na uvjetnu zatvorsku kaznu od devet mjeseci uz rok kušnje od dvije godine, piše ŠibenikIN

Dolores Lambaša rođena je u Šibeniku 1981. godine gdje je završila Jezičnu gimnaziju Antuna Vrančića i Glazbenu školu Ivana Lukačića u kojoj je pohađala satove glasovira, gitare, solo pjevanja, povijesti glazbe i dirigiranja. U Zagrebu je završila prvu godinu studija kroatologije i povijesti, a apsolvirala je glumu na Akademiji dramskih umjetnosti.

Ostvarila je uloge u nizu televizijskih sapunica, kao što su 'Odmori se, zaslužio si', 'Dobre namjere', 'Zauvijek susjedi' i 'Zakon ljubavi'. Dolores je svoju posljednju ulogu odradila u televizijskoj sapunici 'Ruža vjetrova' u kojoj je glumila Tamaru Marin, a kolega u seriji bio joj je Matavulj.

Dolores Lambaša sahranjena je u rodnom Šibeniku. 

hr Wed Oct 23 2019 13:31:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a4e5c7fb9e03e72408b463a/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Hoće li učenici zbog štrajka nastavu nadoknađivati vikendima i praznicima?

Ako se štrajk nastavnika nastavi, zasigurno će se morati odrađivati praznicima ili subotama, rekao je za Index Željko Stipić, čelnik sindikata Preporod.

Stipić tumači da je to nešto što zna iz dosadašnje štrajkaške prakse.

Postoji samo nekoliko rješenja

"Meni je ovo već 14. štrajk i nastava se u principu uvijek nadoknađivala, osim u onima koji su trajali vrlo kratko", rekao je Stipić.

"Ovo nije najduži štrajk. Daleko od toga. Najduži je bio 1994. godine i trajao je tri tjedna i jedan dan u srednjim školama. Mi smo još jako daleko od toga. No kalendar školske godine definiran je unaprijed. On je sastavni dio kurikula škole koji je donio školski odbor. Tu je u principu sve zadano. No sila zakon mijenja. Tako štrajk znači da ako se želi ispoštovati zakon, a to je 170 nastavnih radnih dana, to znači da će se morati nadoknađivati. To se može na nekoliko načina. 

Mi smo za sada na granici budući da su za sada sve škole štrajkale samo po tri dana. Prostor za nadoknadu toga uglavnom postoji u rezervi škola. Ne nužno u svim školama. To ovisi o tome što su škole ugradile u svoje kurikule. No svi dani štrajka koji idu od ovog tjedna nadalje, morat će se nadoknađivati. Na koji način će se to raditi, to je pitanje. Može se mijenjati kalendar školske godine koji donosi Ministarstvo, a u njemu su kroz zakonske akte određeni proljetni, jesenski i zimski praznici. To se sigurno može skraćivati, što je jedna varijanta. 

Druga varijanta je da se propušteno nadoknađuje subotama. Glavnina škola u Hrvatskoj nema nastavu subotama. Stoga će se većina vjerojatno odlučiti za rad subotama. Tu ne postoji prostor izvan toga. Nešto malo ima ga još u srednjim školama za famozne preraspodjele kada u drugoj polovici svibnja odu maturanti pa ostane mjesec dana za navlačenje nadoknada. Ne treba biti posebno vidovit - tu je jasno da će se nadoknade odvijati na jedan od ta tri načina. Sve ovisi o tome koliko će se štrajk još odužiti", tumači Stipić.

Prednost rotacijskog štrajka

Stipić ističe da je prednost rotacijskog štrajka u kojem jedan dan štrajka dio škola, drugi dan drugi dio, a treći dan treći, to što se vlasti i javnost drže u napetosti i svijesti o problemu, a da se pritom manje gubi od nastave.

"Mi bismo bili u velikom problemu da su do danas u Hrvatskoj sve osnovne i srednje škole već 10. dan u štrajku. To bi bio veliki problem", govori za Index čelnik Preporoda.

Cijeli članak pročitajte OVDJE

hr Wed Oct 23 2019 12:10:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5db01e5029111c68c28b45f1/80
Foto: FB/Prometne zgode i nezgode

Za dlaku izbjegnut sudar zbog pretjecanja u Žrnovnici

Opasno pretjecnje..
Na Facebook stranici Prometne zgode i nezgode objavljen je video koji prikazuje za dlaku izbjegnut sudar u Žrnovnici.

Naime, vozač kamiona pretjecao je preko pune crte, a onda je iz suprotnog smjera dolazio automobil i za dlaku je izbjegnut sudar.

POGLEDAJTE VIDEO:


hr Wed Oct 23 2019 11:33:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5db01a7129111c58c28b45f9/80
Foto: Jakov Teklić i Google Maps/solin.hr

Rekonstruira se Osnovna škola Vjekoslava Paraća u Solinu i gradi se dječji vrtić u Svetom Kaju

Osnovna škola Vjekoslava Paraća u Svetom Kaju uskoro će proslaviti jubilarnih 50 godina rada, a zastarjela infrastrukturno više ne udovoljava potrebama za adekvatnim osnovnoškolskim obrazovanjem

Sklopljen je Ugovor o međusobnim pravima i obvezama izrade projektne dokumentacije za rekonstrukciju Osnovne škole Vjekoslava Paraća i izgradnju dječjeg vrtića, između Splitsko dalmatinske županije, Grada Solina i OŠ Vjekoslava Paraća. Procijenjena vrijednost izrade projektne dokumentacije – idejnog rješenje objekata i okolnih prometnica te idejnog projekta za lokacijsku dozvolu je 200.000,00 kn uvećan za iznos PDV-a. Županija preuzima obvezu sufinanciranja i izrade projektne dokumentacije odnosno u iznosu od 72%, a 28% Grad Solin.

Osnovna škola Vjekoslava Paraća u Svetom Kaju uskoro će proslaviti jubilarnih 50 godina rada, a zastarjela infrastrukturno više ne udovoljava potrebama za adekvatnim osnovnoškolskim obrazovanjem, stoji na stranicama Grada

Područje Mjesnog odbora Sveti Kajo godinama bilježi populacijski rast i s obzirom na sve veći broj učenika, izazov je posljednjih godina zadovoljiti potrebe upisa djece te je školi nužna rekonstrukcija.
Kao što je nužna rekonstrukcija škole, nužan je i izgradnja još jednog objekta za potrebe predškolskog odgoja u ovom solinskom mjesnom odboru. Zahvat izgradnje dječjeg vrtića i dogradnje, odnosno rekonstrukcije, škole moraju se sagledati istovremeno kako bi budući planirani sadržaji bili kompatibilni.

U sklopu rekonstrukcije i dogradnje osnovne škole planira se rušenje postojeće sportske dvorane te dogradnja škole. Naime, izgradit će se nova dvorana s vanjskim igralištem, riječ je o izgradnji nove dvodijelne školske dvorane te izgradnji dviju učionica razredne nastave i četiri kabineta, kao i četiri učionice predmetne nastave, novoj knjižnici, arhivu škole, spremištu, blagovaonici, prostoru za više namjena. Ukupno oko 875 metara kvadratnih novog školskog prostora.


Glede izgradnje novog dječjeg vrtića, izgradit će se dvije jedinice za djecu vrtićke dobi i jednoj jedinici za djecu jaslične dobi i jednoj jedinici za djecu sa teškoćama u razvoju. Vrtićki objekt bi sadržavao i i prostor za kuhinju, kabinet, spremište.
No, rekonstrukcija i dogradnja osnovne škole i dječjeg vrtića mora se sagledati i kroz novo prometno rješenje, koje bi se rješavalo oko škole i budućeg vrtića.

Grad Solin je već raspisao poziv za dostavu ponuda za izradu projektne dokumentacije za analizu dječjeg vrtića i proširenje škole u Svetom Kaju te je za izvođača izabrana tvrtka Roterm d.o.o. Split.

Uz samu rekonstrukciju osnovne škole i izgradnju dječjeg vrtića na ovom području nužna je i prilazna prometna infrastrukturna rekonstrukcija. Sve prilazne ulice su uske i u vrlo lošem stanju s aspekta sigurnosti pješaka. Grad je izradio projektnu dokumentaciju za ove prometnice koje uvažavaju potrebu izgradnje nogostupa kojim bi budući učenici sigurnije prolazili do škole. Riječ je o prilaznim prometnicama Ulici sv. Nikole i Ulici Dudini. U tijeku je postupak evidentiranja nerazvrstane ceste Ulice Dudini. Glede Ulice Dudini izrađen je idejni projekt za lokacijsku dozvolu, ulica bi se proširila i novim projektom širina prometnice bi iznosila pet i pol metara u dužini 125 metara, a samom dužinom uz prometnicu izradio bi se i nogostup u širini jedan i pol metara.

Za Ulicu Sv. Nikola Grad Solin je osigurao sredstva u proračunu te je ishodio lokacijsku dozvolu, ali nije pravomoćna zbog žalbe stranke u postupku. Navedena ulica će se proširiti od crkve sv. Anastazija do križanja s Ulicom Dudini čim se dobiju dozvole za gradnju. Šrina prometnice bi iznosila pet i pol metara, a sa strane bi bio izveden nogostup u širini jedan i pol metar. Moramo napomenuti, da sredstva nisu nikada bila problem već dugotrajno rješavanje žalbi i imovinsko - pravnih odnosa, piše Solin.hr

hr Wed Oct 23 2019 11:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .