Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b6c650ccb557ac2568b4996/80

Znakovi da ste vrlo inteligentni - ali toga možda niste svjesni

Einstein je znao govoriti: 'Ako nešto ne možete jednostavno objasniti, to znači da to ne razumijete dovoljno dobro'. Ljudi genijalnog uma često postavljaju puno pitanja jer tako slažu sliku u glavi

Bolje funkcionirate noću

Večernji tipovi su više ekstroverti i imaju tendenciju da budu pjesnici, umjetnici i izumitelji, dok su jutarnji tipovi često službenici i knjigovođe, rekao je Jim Horne, profesor psihofiziologije na Sveučilištu Loughborough. Naime, istraživači na Sveučilištu u Madridu su otkrili da ljudi 'noćne ptice' postižu bolje rezultate na testovima inteligencije od onih koji rano idu spavati i rano se ustaju. 

Tihi ste, razmišljate o svemu

Glasni ljudi često izgovore svašta bez razmišljanja. Tihi tipovi najprije promisle, sagledaju situaciju sa svih strana i tek tad otvore usta i nešto kažu. Oni, također, proučavaju ljude kako bi shvatili kakvi su i što proživljavaju, o čemu razmišljaju, koji je njihov sljedeći potez itd.

Zabluda je kako tihi ljudi nisu društveni niti previše pametni. Oni su inteligentniji od glasnih tipova, a u privatnom životu će se družiti samo s ljudima koji im karakterno dogovaraju, ne sa bilo kime samo da bi se družili, piše 24sata.hr

Izražavate svoje mišljenje

Pametani ljudi znaju kada treba nešto reći  i svjesni su kako je nemoguće svima ugoditi, a upravo konstantan pokušaj ugađanja svima može se nazvati glupošću.

Inteligentni ljudi znaju kada nekome treba ugoditi ili podržati njegovu ideju, iako možda svi govore da od toga nema ništa. A znaju i kad treba reći 'ne' i suprotstaviti se. Oni znaju dobro procijeniti situaciju kao i predvidjeti u kojem smjeru bi se mogla razvijati. 

Uživate u društvu inteligentnih ljudi

Rado se družite s ljudima koji vas na neki način ispunjavaju pozitivnom energijom i djeluju inspirirajuće na vas. Inteligentni ljudi se užasavaju ispraznih razgovora, slušanja nečije samohvale pa makar ona bila vrlo suptilna, kao i ogovaranje drugih ljudi.

Oni se radije kreću u društvu umjetnika, produhovljenih ljudi, velikih mislioca itd. Odnosno vole biti u društvu ljudi čije misli idu dalje od onoga 'što pojesti, što obući i s kime završiti u krevetu'. 

Imate želju biti sve bolji

Vrlo inteligentni ljudi uvijek smatraju da mogu biti bolji i ne zadovoljavaju se osrednjim. To se može vidjeti u svim aspektima njihovog života - od rada na vlastitoj duhovnosti, do međuljudskih odnosa, kreativnih uradaka, rezultata na poslu itd.

Oni stalno gledaju kako bi nešto učinili još bolje. To pokazuje kako razmišljaju o svemu i sve u životu sagledavaju sa svih strana, nisu površni. 

Uživate u izazovima

Rijetko koji inteligentan čovjek je 'ja to ne mogu' tip. Pametni ljudi vole izazove, nove stvari, nove situacije jer iz svega mogu nešto novo naučiti kao i testirati svoje granice.

Oni vjeruju u sebe i upustit će se sa zadovoljstvom u neki izazov  - nije im toliko važno hoće li u nečemu uspjeti ili ne (iako, kao i svi vole uspjeh) - važno im je da barem pokušaju. Oni znaju da se puno toga može naučiti i iz neuspjeha. 

Ne strahujete od neuspjeha

Mnogi ljudi se niti ne upuste u nešto samo zato što se boje neuspjeha. Inteligentni ljudi tako ne razmišljaju, oni neće odustati prije nego su nešto pokušali napraviti.

Njih ne zabrinjava potencijalni neuspjeh niti se time zamaraju već svu svoju pažnju usmjeravaju na pronalaženje načina kako bi uspjeli u tome u što su se upustili. 

Postavljate puno pitanja

Einstein je znao govoriti: 'Ako nešto ne možete jednostavno objasniti, to znači da to ne razumijete dovoljno dobro.' Ljudi genijalnog uma često postavljaju puno pitanja jer tako slažu kompletnu sliku u svojoj glavi. Oni jednostavno ne mogu čuti nešto što sasvim ne razumiju, a da ne traže objašnjenje, i postavljat će pitanja dok im sve ne bude posve jasno.

Ili, kad slušaju kako im netko prepričava neku dogodovštinu, zanimat će ih svaki detalj, npr. koliko je onaj o kome se razgovara star, ima li djecu, kako je izgledala kuća koja se spominje u razgovoru, koliko je neka situacija trajala itd.

Ne mislite da ste vrlo inteligentni

Manje inteligentni ljudi ne mogu pravilno sagledati kakvi su pa često misle da su bolji od drugih, sposobniji, ljepši, pametniji itd. Pametan čovjek razmišlja obrnuto - ne mota mu se po glavi kako je bolji od drugih, sposobniji, ljepši, pametniji.

Neki čak podcjenjuju svoju inteligenciju jer smatraju kako bi mogli biti još bolji. Iako, da ne bi bilo zablude, inteligentni ljudi znaju kad su bolji u nečemu, ali neće tome pridavati posebnu važnost niti teatralno paradirati naokolo zbog toga, jednostavno će sve pokazati svojim djelima, piše Mystical Reven.

hr Thu May 23 2019 12:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/55759812425dd70c008b4637/80
Foto: Ilustracija

Evo zašto je dobro staviti alkoholni ocat u perilicu za rublje

Da bi vaše rublje bilo kristalno čisto i imalo svjež miris, ne morate koristiti (skupe) deterdžente i omekšivače koji su puni kemikalija. Najbolji pomagač u pranju rublja može vam biti – alkoholni ocat.

Već je dobro poznato da alkoholni ocat može zamijeniti omekšivač za rublje (ne, ne ostavlja miris octa!), no njegova primjena u pranju rublja mnogo je šira. Za razliku od uobičajenih deterdženata i omekšivača, alkoholni ocat prirodno je sredstvo za čišćenje, a i znatno jeftinije, piše Žena.hr


1. Pola šalice alkoholnog octa izlijte na rublje prije nego što ga stavite u perilicu. Ocat će zaštiti boju odjeće, povećati učinak deterdženta te spriječiti da na odjeći nakon pranja ostanu ostaci deterdženta.

2. Koristite alkoholni ocat umjesto omekšivača za rublje. Ulijte ga u odjeljak za omekšivač i ocat će posao omekšivača odraditi još bolje jer će rublje biti mekše, a okoliš čišći. 

3. Kiselina u alkoholnom octu uspješno će ukloniti mrlje od dezodoransa i tragove znoja s bijele odjeće.

4. Alkoholni ocat neutralizira neugodne mirise na odjeći, što znači da će bez problema ukloniti i miris dima s nje.

5. S nekih vrsta tkanina vrlo je teško ukloniti životinjske dlake, ali i tu pomaže alkoholni ocat. Jednostavno dodajte ocat u perilicu rublja i dlake će nestati. 

6. Koristite li alkoholni ocat pri pranju rublja, također ćete spriječiti statički elektricitet kod odjeće. 

7. Rublju koje perete na ruke dodajte šest žlica alkoholnog octa i ostavite da se namače pola sata. Na ovaj način možete prati i donje rublje i kupaće kostime. 

8. Alkoholnim octom možete očistiti i samu perilicu rublja. Ocat će ukloniti sve nečistoće, kao i tragove kamenca i plijesni.
hr Fri Aug 23 2019 21:06:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a12e82eb9e03e88058b460b/80

Sat vremena kućanskih poslova snižava rizik od smrti, tvrde znanstvenici

Sat vremena fizičke aktivnosti na dan može prepoloviti rizik od smrti

Znanstvenici u Norveškoj dokazali su da usisavanje stana ili košenje trave u dvorištu može biti jednako umjerenoj fizičkoj aktivnosti poput hodanja, piše Daily Mail. Istovremeno, samo sat vremena fizičke aktivnosti na dan, poput pranja posuđa ili kuhanja, može prepoloviti rizik od smrti. Više vježbe znači niži rizik, piše 24sata

Tvrde kako fizička aktivnost bilo kojeg intenziteta može "smanjiti rizik od smrti". Norveška School of Sport Sciences u Oslu istraživala je osam postojećih znanstvenih studija koje su uključile 36.000 odraslih ispitanika. Svi su ispitanici bili stariji od 40 godina i dobili su uređaje koji su pratili njihove dnevne aktivnosti. Podijelili su ih u četiri grupe, ovisno o tome koliko su bili aktivni. Pratili su ih tijekom šest godina.

U grupi koja je bila najviše aktivna ljudi su imali 73 posto niže šanse od umiranja. Oni su se oko pet sati na dan bavili lakšim poslovima, dok su 24 minute u danu proveli u umjerenim aktivnostima. Koautorica studije dr. Charlotte Edwardson sa Sveučilišta Leicester potvrdila je da fizička aktivnost bilo kojeg intenziteta smanjuje rizik od smrti.

- Ti su rezultati potvrdili izreku da je "raditi nešto bolje od raditi ništa". Ako ste netko tko tijekom dana ne dosegne razinu umjerene tjelesne aktivnosti, poželjno je da se bavite lakšim aktivnostima poput kućanskih poslova ili ste općenito više na nogama. To ima svoje benefite, kazala je. Njezin kolega i koautor studije Tom Yates kaže da su rezultati fantastični. - Ranije se pretpostavljalo da je fizička aktivnost dobra za zdravlje. No ova studija dokazuje da se kroz samo 24 minute na dan koje provedete u šetnji ili u kućanskim poslovima taj učinak može optimizirati, kazao je istovremeno upozoravajući kako svaki sat iznad toga donosi povećani rizik od smrti.

hr Fri Aug 23 2019 20:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5ff25029111c075a8b4582/80
Foto: Pixabay

Evo zašto stručnjaci ne preporučaju spuštanje roleta tijekom dana

Osim toga, bakterije iz mračne prostorije bile su povezanije s uzrokovanjem respiratornih problema od bakterija iz druge dvije sobe.

U magazinu Science Daily objavljen je, naime, članak u kojem se navodi da svjetlost koju kroz prozore pustite u vaš dom može ubiti bakterije iz prašine te sukladno tome pomoći u smanjenju respiratornih problema, piše Zadovoljna

Članak se referira na istraživanje koje je na sveučilištu u Oregonu proveo tim na čelu s dr. Ashkaanom Fahimipourom.

Istraživači su u tri odvojene sobe izložili bakterije trima različitim uvjetima. Jedna soba bila je u mraku, druga izložena sunčevoj svjetlosti, a treća ultraljubičastim zrakama.

Nakon 90 dana istraživači su prikupili i proučavali rezultate iz svake sobe. Pokazalo da postoji povezanost između izloženosti svjetlu i broja bakterija u prašini.

Mračna prostorija pokazala se prikaldnijom za život i razmnožavanje bakterija i u njoj ih je u prosjeku bilo 12 posto više. U prostorijama izloženima dnevnoj svjetlosti i UV svjetlosti, samo je 6,8 odnosno 6,1 posto bakterija bilo održivo.

Osim toga, bakterije iz mračne prostorije bile su povezanije s uzrokovanjem respiratornih problema od bakterija iz druge dvije sobe.

Pokazalo se, dakle, da vitamin D nije jedina korist koju imamo od sunčeve svjetlosti. Ona nam može pomoći i u sprječavanju respiratornih bolesti.


hr Fri Aug 23 2019 16:04:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b9757a4cb557a8ea08b4681/80
Foto: Pixabay

Uz smokve se lakše uči i pamti, pomaže kod depresije i PMS-a

Iako se tradicionalno ovo voće uzgaja u primorskim krajevima naše zemlje, posljednjih godina smokva odlično uspijeva i u kontinentalnim vrtovima...

Iako se tradicionalno ovo voće uzgaja u primorskim krajevima naše zemlje, posljednjih godina smokva odlično uspijeva i u kontinentalnim vrtovima...

Svježe ili sušene, smokve se preporučuju za niz zdravstvenih tegoba, kao i jačanje mentalnih sposobnosti. Zbog bogatstva minerala i grožđanog šećera, suhe su smokve odlična grickalica kod intenzivnih fizičkih napora.

Danas postoji čak 600 različitih sorti smokava koje uspijevaju u različitim podnebljima. Iako se tradicionalno ovo voće uzgaja u primorskim krajevima naše zemlje, posljednjih godina odlično uspijeva i u kontinentalnim vrtovima, ako je posađena na zaštićenom, južnom položaju.

Najčešće se razmnožava reznicama i povaljenicama, jer iz sjemena zna narasti poludivlja smokva zvana glušica. U narodnoj medicini smokva se koristi protiv zatvora, zubobolje, oteklina, tumora, kašlja, bradavica, upale grla, čireva i gnojnih apscesa. U nekim se zemljama od mliječnog soka mlade smokve pravi posebna vrsta sira namijenjenog dojiljama koje su ostale bez mlijeka.

Uživanje u svježim i suhim smokvama preporučljivo je onima koji pate od povišenoga kolesterola jer ovo voće obiluje vlaknima. Sadrži više vlakana od bilo kojeg drugog voća ili povrća - osobito je bogata pektinom, topivim vlaknom koje može sniziti razine kolesterola u krvi. Samo pet smokvi na dan osigurava više od 20 posto preporučene dnevne količine vlakana. Smokva je također bogat izvor kalcija, željeza, magnezija, vitamina B6 i kalija.

Sadrži i triptofan, spoj koji potiče dobar san i pomaže da mozak ispravno iskoristi glukozu, pospješujući dobru cirkulaciju. Iznimno je bogata magnezijem, mineralom koji štiti organizam od posljedica psihičkog stresa i pravi je melem za živčani sustav. Stoga su smokve vrlo preporučljiva hrana kod napetosti, anksioznosti, depresije i PMS-a. Tijekom sezone prednost bi trebalo dati svježim smokvama, koje sadrže 80 posto vode i stoga su manje kalorične.

U suhim smokvama ima više od 50 posto grožđanog šećera, tako da su brzi izvor energije tijekom sportskih aktivnosti kao što je trčanje.

Za njima je ipak korisno posegnuti kod učenja i drugih mentalnih napora jer mozgu osiguravaju lako dostupne hranjive tvari te tako potiču koncentraciju i pamćenje. U alternativnoj medicini, esencija cvjetova smokve rabi se za jačanje pamćenja, kao i kad je potrebno prisjetiti se nekih davnih događaja, primjerice iz djetinjstva. Praktikanti tvrde da takva esencija (koja se dobiva tako da se cvjetovi biljke ostave da stoje na suncu nekoliko sati, u staklenoj posudi, preliveni izvorskom vodom) dovodi u ravnotežu lijevu i desnu polutku mozga, ali i potiče kreativnost. - piše 24sata.

hr Fri Aug 23 2019 14:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .