Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c9b99f229111cb7238b4571/80
Foto: Privatni album

INTERVJU Upoznajte Eminu Dabo Hunjak i Marijetu Martić - prve hrvatske katoličke influencerice

Ove djevojke rade nešto posve drugačije te su samim tim pravo osvježenje...
U moru influencera koji, promovirajući određeni način života na društvenim mrežama, sakupljanju pratitelje i lajkove pa nas zatim bombardiraju reklamama različitih proizvoda ili usluga, ove djevojke rade nešto posve drugačije te su samim tim pravo osvježenje...

Emina Dabo Hunjak i Marijeta Martić su prve hrvatske katoličke influencerice, pod nazivom "Chance for walk", koje evangeliziraju putem društvenih mreža, odnosno interpretacijom Božje riječi mladima žele približiti Isusa Krista. 

I to im zaista uspijeva jer njihove objave i videa privlače sve više i više mladih pa tako samo na Instagramu imaju gotovo 8000 pratitelja. 


O čemu smo sve razgovarali s Eminom i Marijetom, pročitajte u nastavku. 

Kada i kako je nastala ideja za pokretanjem projekta „Chance for walk“?

Ideja je nastajala duže vrijeme, svaka od nas o njoj je razmišljala još i prije nego li smo se upoznale, kako Božju riječ približiti mladima, kako s njima podijeliti iskustvo Božje ljubavi i onda smo obje počele raditi na jednoj privatnoj televiziji gdje smo se i upoznale. Sve više smo ulazile u svijet medija, a osobno sve dublje u vjeru, mnogo smo pričale o tome kako svoje iskustvo podijeliti, kako mladim ljudima približiti Isusa i jednog dana dok smo šetale Maksimirom došla je ideja; Hajdemo pokrenuti nešto za mlade! Ajmo im pokušati približiti Isusa kroz društvene mreže! I tako smo ušle u prostor na kojem oni često borave, Instagram, Facebook i YouTube te im kroz njih pokušavamo prenositi vlastito iskustvo vjere, svakodnevice, ali ponajviše Božju riječ i Isusa.

Zašto naziv "Chance for walk"?

Naziv "Chance for walk" uzele smo jer, kako i prijevod s engleskog kaže,  željele smo mladima pružiti priliku za hod, priliku za rast. Željele smo da naziv budi nadu i potiče. Također smo, nadahnute prispodobom iz Markova evanđelja, željele u naziv staviti Isusove riječi: „Ustani i hodi!“ 

Možete li predstaviti što točno radite i za koga je sadržaj namijenjen? O kakvim temama govorite i kako do njih dolazite?

Ukratko, riječ je o evangelizaciji preko društvenih mreža, što znači da želimo prenijeti Radosnu vijest, Božju riječ i osobu Isusa Krista. To je ono što je najvažnije. Same smo doživjele iskustvo živoga Boga, Božju ljubav i to nas je iskustvo promijenilo, učinilo boljima nas, naše obitelji i sve što činimo, dalo nam nadu, hrabrost, radost i mir, puninu života i to želimo podijeliti s drugima, posebice s mladima. Želimo ih poticati na pozitivne stvari, želimo im osvijestiti njihov identitet djece Božje i potaknuti ih da ohrabreni vjerom, uzmu život u svoje ruke, i kako kaže sv. Ivan Pavao II., od njega naprave remek djelo!  Sadržaj je ponajviše namijenjen mladima jer smatramo da su oni nekako najranjivija skupina izložena svakakvim utjecajima, ali i skupina koja traži, traga, želi odgovore, izazove, hrabri su i kreativni i jako inteligentni, a nažalost često podcijenjeni. Vjerujemo da su upravo mladi snaga naše zemlje i oni koji će prepoznati snagu, ljepotu i istinu Božje riječi i njome mijenjati svoj život nabolje, ali i čitavo društvo koje će se tako početi razvijati na pozitivnim i moralnim temeljima.

A do tema dolazimo lako, to su teme koje zanimaju mlade, koje su i nas same zanimale, a često i naše pratitelje pitamo o čemu žele da pričamo u videima. Najčešće ih zanimaju teme kao što su samopouzdanje, veze, predbračna čistoća, darovi Duha Svetoga, talenti, zanima ih kako moliti, voditi dnevnik molitve i općenito su jako zainteresirani za to kako kvalitetno voditi i produbiti svoj duhovni život.



Što vam je nit vodilja u ovome što radite? Što želite postići?

Na prvom mjestu je uvijek Bog, On je glavni, a tek onda naše potrebe. Želimo Boga približiti mladima i to nam je uvijek središte oko kojeg se stvaraju slike i snimaju videa. Želimo na urban način mladima približiti vjeru,  evangelizirati razumljivim jezikom. Slušamo njihova pitanja, koja nam šalju u inbox, i odgovaramo na njih.  Njihova pitanja su najčešće teme naših videa. Želimo im pokazati da je u današnjem svijetu, koji nas bombardira, dvosmislenim i krivim porukama, moguće živjeti vjeru.

Cilj nam je da mladima prenesemo Krista kojeg će onda oni zavoljeti i pustiti u svoje živote. Pokazati im kako smo mi svoje slabosti, uz Gospodinovu pomoć, pretvorile u jakost. 

Po broju pratitelja reklo bi se da vaše poruke zaista imaju pozitivnog odjeka, no, susrećete li se i s neistomišljenicima, odnosno s hate komentarima?

Hvala Bogu, imamo puno ljudi koji prate i podržavaju naš rad, a oni koji ne podržavaju nemaju isto mišljenje kao i mi i to je sasvim uredu. Svi smo tu da rastemo zajedno i nosimo se jedni s drugima.

Što mislite o ovim „klasičnim“ influencerima (fashion, beauty...)  Šalju li možda krivu poruku mladima u smislu materijalizma?

Svatko od nas ima pravo izabrati sadržaj kojim želi utjecati na druge. Mi smo izabrale ovaj jer ga smatramo istinitim i korisnim za društvo.  Svakako da prenaglašeno isticanje fashion proizvoda može dovesti do materijalizma te poticanje kod mladih stvaranje krivih slika o sebi samima. 

Ono što mi nastojimo postići kod mladih je podizanje samopouzdanja tako da znaju razlučiti koji sadržaj trebaju primijeniti u svom životu, a koji ne.  

Je li teško biti vjernik, katolik? S kakvim prijetnjama se mladi danas najčešće susreću pa se u svemu tome i izgube?

Biti vjernik je uvijek bilo izazovno, ali ne i teško. Izazov je iznositi svoja stajališta, osobito kada se razlikuju od većine, a osobito ona biblijska, odnosno Isusov nauk, jer on se sigurno kosi s većinom onoga što današnje društvo ističe kao dobro, uspješno, vrijedno, ali i sreća i zadovoljstvo jer znaš koji je tvoj identitet i s ponosom svjedočiš da si dijete Božje.

Mladi se uvijek susreću s izazovima društva u svakom razdoblju je tako bilo, ne samo danas, ali u svemu tome je i ljepota što onda u svim tim ponudama iz vlastite slobode izaberu za sebe ono dobro. Često nažalost biraju i loše, jer zlo je u svijetu, tu su važni roditelji i obitelj, također i sustav obrazovanja koji bi ih trebali usmjeravati da donose pozitivne odluke u životu, a ako su vjernici, katolici, onda bi te odluke trebale biti u skladu s moralnim zakonima Crkve, sve je to izazov i potrebno je snage, zrelosti, učenja, potrebno je truditi se biti bolji, a ne samo čekati i kukati. Mladi moraju uzeti svoj život u svoje ruke i biti odgovorni, mnogi to čine i uspijevaju, a mnogi opet nažalost i ne.

I za kraj, imate li poruku za naše čitatelje, osobito mlade?

Nijedna pogreška nije nepopravljiva. Uvijek postoji nada i rješenje. Bitno je odrediti jasne granice i oblikovati ispravan identitet kako bi koristili zajednici i time činili ovaj svijet boljim. Gledajte na svoje bližnje i učite jedni od drugih. Nijedan pad ili strah nije toliko dubok da te Isus ne može izvući.



Ako su vas dojmile, Eminu i Marijetu, odnosno "Chance for walk" možete pratiti na Instagramu, Facebooku i YouTubeu
hr Wed Mar 27 2019 16:42:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc1f31229111c1c5d8b4582/80
Foto: Pixabay

Popularan način vježbanja može izazvati ozljede koljena i zglobova

Novo istraživanje pokazuje da težak trening, loša kondicija i slabo istezanje mogu izazvati ozljede kod puno vježbača

Intervalni trening visokog intenziteta (HIIT) je za vježbanje kao kolagen u prehrani. U posljednje vrijeme jako popularan među vježbačima i to zbog dobrih razloga. Sastoji se od izmjeničnih kratkih nizova aktivnosti s kratkim razdobljima odmora s kojima se povećava izdržljivost i pojačano sagorijevaju masnoća. Nedavno je utvrđeno da učinkovito smanjuje naslage na trbuhu, ali postoji i jedna loša strana ovakvog načina vježbanja - povećava se rizik od ozljeda. 

Novo istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Sports Medicine and Physical Fitness otkrilo je da je HIIT odličan za jačanje kondicije i izgradnju mišićne mase, ali i da uzrokuje veliki broj ozljeda osobito uganuća, naprezanja koljena i gležnjeva te ozljede ramena. Istraživači su analizirali podatke od 2007. do 2016. i otkrili da se broj ozljeda povećava svake godine. 

"Ove vježbe se predstavljaju kao da odgovaraju svima. Međutim, mnogi sportaši osobito amateri nemaju fleksibilnost, pokretljivost, osnovnu snagu i razvijene mišiće za izvođenje ovih vježbi. Postoje jaki dokazi da ove vrste ozljeda, posebno kod ponavljajućih preopterećenja koljena, mogu dovesti do osteoartritisa", kaže koautor istraživanja Joseph Ippolito za Mbgmovement

Uz ovakav trening, lošu kondiciju, loš oporavak od vježbanja i preopterećenja mišića lako može doći do ozljeda. Stručnjaci upozoravaju da ne treba izbjegavati ove treninge, ali treba stvoriti rutinu vježbanja, pojačati fleksibilnost uz istezanje i stvoriti snagu i ravnotežu kroz manje zahtjevne vježbe te se zatim odlučiti na HIIT, piše zivotistil.hr

hr Thu Apr 25 2019 19:49:28 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f0bf7cb473983b228b4661/80

Djelatnik Hitne pomoći otkrio trik koji može spasiti život djeteta

Uz jedan trik vezan za dječju sjedalicu u automobilu možete spasiti život svog djeteta

Na Facebooku je osvanulo upozorenje djelatnika Hitne pomoći koji je roditeljima otkrio trik kojim mogu spasiti svoje dijete. 

- Često dođemo do sudarenog automobila u kojem su djeca, a premlada su da znaju bilo kakve informacije, a roditelji nisu pri svijesti", započeo je. 

Objasnio je da, u slučaju sudara, život djeteta može biti spašen ako su vitalne informacije lako dostupne. Roditelji bi zato trebao zakačiti papirić ili tkaninu na dječju sjedalicu u automobilu. 

Na tome bi trebali napisati sve ključne informacije potrebne u slučaju nesreće: ime djeteta, datum rođenja, imena roditelja, kontakte za hitne slučajeve i sva medicinska stanja. 

Ne samo da će to pomoći timu Hitne pomoći da identificiraju dijete, ali također im puno znači u tretiranju djeteta. Alergije na lijekove i druge supstance trebali bi napisati negdje, kao i sva druga kronična stanja. 

- Potrebne su vam dvije minute, a možete spasiti život svog djeteta", dodao je djelatnik. 

Roditelji su brzinom munje počeli dijeliti korisne informacije, a mnogi su već dodali natpise na svoje sjedalice, piše zivotistil.hr

hr Thu Apr 25 2019 17:11:22 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc18d7829111cfc5b8b4594/80
Foto: PIXABAY

Određuje vaša kilaža: Evo koliko vode dnevno trebate piti da biste lakše skinuli kilograme

Uspješnost dijete povećava se s unosom dovoljne količine vode, a koliko vode točno morate popiti, određuje vaša kilaža.

Svaka dijeta i način mršavljenja podrazumijeva i ispijanje dovoljnih količina vode, a prema općoj računici preporučeni dnevni unos vode su dvije litre, odnosno osam čaša vode. No želite li uvelike povećati svoje šanse za mršavljenje i uspjeh dijete te iz vode izvući maksimum, u obzir morate uzeti svoju tjelesnu težinu, odnosno kilograme i prema toj brojci odrediti koliko točno vode morate popiti.

Evo koliko vode dnevno vaše tijelo treba da biste smršavjeli s obzirom na vašu tjelesnu težinu:

60 kilograma - 2 litre vode (5-6 serviranja vode od 3,5 decilitra)

65 kilograma - 2,1 litra vode (oko 6 serviranja vode od 3,5 decilitra)

70 kilograma - 2,3 litre vode (oko 6 serviranja vode od 3,5 decilitra)

75 kilograma - 2,5 litre vode (oko 7 serviranja vode od 3,5 decilitra)

80 kilograma - 2,6 litre vode (oko 7 serviranja vode od 3,5 decilitra)

85 kilograma - 2,8 litara vode (oko 8 serviranja vode od 3,5 decilitra)

90 kilograma - 3 litre vode (oko 8 serviranja vode od 3,5 decilitra)

95 kilograma - 3,2 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

100 kilograma - 3,3 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

105 kilograma - 3,4 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

110 kilograma - 3,6 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

115 i više kilograma - 3,7 litre vode (10-11 serviranja vode od 3,5 decilitra)

Savjeti kako da tijekom dana unesete dovoljnu količinu vode i tako zadovoljite važno pravilo svake dijete:

1. Prije svakog obroka popijte dvije čaše vode od 2,5 decilitra. Jedete li triput dnevno na taj način unijet ćete 1,5 litru vode.

2. Ujutro čim se probudite i navečer prije spavanja popijte dvije velike čaše vode i na taj način unijet ćete do 1 litru vode.

Savjet: Ako se zbog vode koju popijete prije spavanja budite noću jer morate mokriti, tu čašu vode popijte također ujutro. Za još bolji učinak vodi možete dodati limun ili druge dodatke, piše Zadovoljna.hr

hr Thu Apr 25 2019 12:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc16f7829111c445a8b45ed/80
Foto: circusnext

Otvoren europski natječaj poznate pariške organizacije za umjetnike i grupe u produkciji predstava suvremenog cirkusa

Circusnext PLaTFoRMa, posvećena razvoju i promociji suvremenog cirkusa u Europi, otvorila je natječaj za dodjeljivanje sredstava za produkciju predstava neafirmiranih suvremenih cirkuskih autora u ediciji 2019./2021. Rok prijave projekata je 7. lipnja 2019. godine u 12:00 sati (GMT + 1).

Prijaviti se mogu svi pojedinci ili grupe koji ispunjavaju sljedeće kriterije prihvatljivosti:

TKO?

- punoljetni umjetnici s prebivalištem u Europi

- projekt se može prijaviti individualno ili ispred umjetničke grupe (postojanje pravnog oblika djelovanja nije uvjet)

- umjetnici ne smiju biti studenti cirkuskih akademija u trenutku prijave (također, formalno cirkusko obrazovanje nije uvjet za prijavu)

- umjetnici ne mogu biti Jeunes Talents Cirque Europe ili circusnext laureati iz prethodnih edicija

- neafirmirani umjetnici*

- umjetnici koji su slobodni za izvedbe na selekcijskom tjednu u Neerpeltu (11. - 16. svibnja 2020.) i završnoj javnoj prezentaciji u Parizu (21. – 23. siječnja 2021.)

*Neafirmirani suvremeni cirkuski umjetnici su:

- oni umjetnici koji nemaju izrazitog izvedbenog međunarodnog iskustva s prijašnjim produkcijama

- oni umjetnici koji za produkciju predstave koju prijavljuju ili prijašnje produkcije nisu primili izdašnu produkcijsku potporu od tijela lokalne, regionalne i nacionalne samouprave

Kriterij neafirmiranosti primjenjuje se na sve članove skupine koji su navedeni kao autori projekta (ako je jedan od autora projekta afirmirani umjetnik takva prijava neće biti prihvatljiva). Isto tako out-side-eye koji je afirmirani umjetnik i uz to je naveden kao koautor projekta čini projekt neprihvatljivim.

KAKAV PROJEKT?

- projekt produkcije predstave suvremenog cirkusa koja je u fazi kreacije (predstava ne smije već biti premijerno izvedena i njena premijera ne smije biti planirana prije završne javne prezentacije u Parizu (siječanj 2021.))

- projekt koji se realizira u jednoj od ovih EU zemalja

(projekt se prijavljuje pod onom zemljom u kojoj se njegov najveći dio realizira ili odakle umjetnici potječu/žive)

Kriteriji odabira projekata su:

- originalnost projekta (kreativnost, singularnost)

- koherentnost i relevantnost

- kvaliteta izvedbe (umjetnička izvrsnost, kvaliteta tehničke izvedbe i prisutnosti na sceni) te

- sposobnost da se projekt dovede do realizacije.

KAKO i KADA SE PRIJAVITI?

Prijavnica s obaveznom dodatnom dokumentacijom šalje se online putem circusnext internet stranice.

Detaljne upute o prijavi i o projektu nalaze se na linku.

Prijave su otvorene do 7. lipnja 2019. godine, do 12:00 (GMT +1).

Umjetnici koji se prijavljuju ispred sljedećih zemalja: Hrvatska, Srbija, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Albanija, Sjeverna Makedonija za sva pitanja mogu se obratiti regionalnim partnerima na projektu na mail circusnextbalkan@gmail.com  ili direktno koordinatoru projekta na info@circusnext.eu.

Potpora 

Podrška circusnext PLaTFoRMe ostvaruje se kroz financijsku potpore za produkciju predstava suvremenog cirkusa, rezidencijske potpore s work-in-progress prezentacijama diljem Europe, mentorstva, umrežavanja s međunarodnim stručnjacima s područja suvremenog cirkusa i povećanja vidljivosti tj. promocije rada circusnext laureata i predselektiranih umjetnika/grupa.

Razlika u potpori između šest laureatskih i šest predselektiranih umjetnika/grupa je u financijskoj potpori za produkciju predstave i sudjelovanju na završnoj prezentaciji u Parizu.

Kalendar projekta:

Rezultati prvog kruga selekcije biti će poznati u rujnu 2019. godine. U studenom 2019. godine članovi circusnext PLaTFoRMe održat će selekcijski sastanak na kojem će odlučiti o 12 predselektiranih umjetnika/grupa. Tim umjetnicima biti će pružena rezidencijska potpora s work-in-progress prezentacijama diljem Europe radi pripreme izvedbenog materijala za selekcijski tjedan u belgijskom gradu Neerpeltu od 11. do 16. svibnja 2020. godine. Na selekcijskom tjednu umjetnički žiri projekta odabrat će 6 laureata edicije 2019-2021 koji će osigurati financijsku potporu za produkciju predstave suvremenog cirkusa.  U siječnju 2020. godine laureati projekta predstavit će se na završnoj prezentaciji u Parizu koju posjeti više od 500 programatora, distributera i (ko)producenata iz sektora.

circusnext PLaTFoRM projekt je financiran sredstvima Kreativne Europe, kroz podprogram platforme, u iznosu od 500.000,00 €. Projekt je započeo 1. studenoga 2017. godine i završava 3. listopada 2021. godine.

Projektom koordinira pariška organizacija circusnext, a u projektu sudjeluje 22 organizacija iz 15 europskih zemalja – La Breche, La Cascada, La Grainerie,  (Francuska), Circuscentrum, Espace Catastrophe, Latitude 50 (Belgija), Circus Futures (Engleska i Irska), Cirqueon (Češka), Sarabanda (Italija), Festival Circolo (Nizozemska), Subtopia (Švedska), Cirko (Finska), Festival Perspectives, STAMP festival, Tollhaus Karlsruhe (Njemačka), Centro Cultural Vila Flor, Teatro da Didascalia (Portugal), Lithuanian Dance Information Centre (Litva), Workshops of Culture of Lublin (Poljska), zagrebačka Cirkorama, beogradska Cirkusfera i splitski ROOM 100.

CircusNext PLaTFoRM nastavak je projekata Circus Next i Jeunes Talents Cirque Europe kroz koji je europska suvremena cirkuska scena identificirala i podržala osam generacija umjetnika, ukupno 84 umjetničke grupa iz Europe, od kojih su neki izrasli u prave zvijezde suvremene cirkuske scene.  U ediciji 2017/2019 slovenska cirkuska grupa MISMO NISMO odabrana je kao jedan od laureata projekta.


hr Thu Apr 25 2019 10:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .