Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/581caa1b1eea8f29968b45c7/80
Foto: D.N.

Očekujemo vas u Makarskoj: Međunarodni festival Grand Gourment od 8. do 11. studenog

Grand Gourmet je međunarodni festival u sklopu kojeg se odvija individualno međunarodno natjecanje konobara, barmena, barista te natjecanje ugostiteljskih objekata kao timsko natjecanje konobar – kuhar

Ovogodišnji, drugi po redu, Grand Gourmet, u organizaciji Šefova kuhinja mediteranskih i europskih regija te suorganizaciji Grada Makarska, TZ Makarska, hotela Meteor održat će se od 8.studenog do 11.studenog 2016. godine u prekrasnom gradu Makarska, odnosno u hotelu Meteor, gdje će gospodin Vedran Ribarević, direktor hotela biti glavni domaćin manifestacije.

- S ovom manifestacijom privodimo kraju turističko ljeto koje smo zaključili s boljim poslovnim uspjehom nego prethodne godine te umjesto turista sada ćemo dočekati kolege ugostitelje - kazao je Ribarević.

Promocija, edukacija i usavršavanje ugostiteljskih djelatnika, njihovih znanja i vještina, novi iskorak restorana, brendiranje grada Makarske kao destinacije ugostiteljske izvrsnosti kroz čitavu godinu, glavni su ciljevi ovog projekta, a koliko Grand Gourmet zauzima značajno mjesto na popisu eno gastro značajnijih događanja mediteranskih zemalja, te na najbolji mogući način prezentira upravo i grad u kojem se održava, najbolje znaju gradonačelnik grada Makarske, Tonči Bilić i doradonačelnik Miro Družijanić.

- Drago mi je da se i  ovogodišnja manifestacija Grand Gourmet održava u Makarskoj te se iskreno nadam kako će to postati tradicija. Svjesni smo toga da ne možemo prodati samo more i sunce u srpnju i kolovozu te nam dodatni sadržaji poput ovog i IKKER-a, koji se održava u veljači, doprinose  prezentaciji grada Makarske i u gastronomskom smislu - rekao je Bilić koji je pomogao i osmisliti ovu manifestaciju s kojom će uz 2.Kongres sportskog turizma, koji će se održati 11. i 12.studenog u hotelu Meteor u Makarskoj, grad Makarska na najbolji mogući način obilježiti 110 godina kongresnog turizma.

 

Sinergija kuhara i konobara

Grad Makarska ima 11 prijatelja iz šest europskih zemalja te se i ovim 2. Grand Gourmetom nastoji brendirati gastro ponudom, mišljenja je dogradonačelnik Miro Družijanić.

- Bez dobrih kuhara i barmena nema dobrih restorana i konoba, a bez dobrih restorana i konoba nema nikakvog turizma. To je jedna sinergija koju moramo čuvati i produbljivati - rekao je Družijanić.

Kako su i sami potvrdili Bilić i Družijanić, Grand Gourmet je festival koji ima svoj prestiž među gastro festivalima te kao takav Grand Gourmet priznat je i poznat širom Lijepe naše, ali i susjednih zemalja. O važnosti ovog natjecanja kao i same manifestacije par riječi kazala je i dopredsjednica ŠKMER-a, Marija Lulić.

- Posao kuhara kao i posao konobara je zbilja posao koji treba poželjeti. Temeljem svog rada, iskustva i znanja o gastronomiji smatram da je u ovom poslu jako je bitna sinergija kuhinje i restorana. Kuhari su danas dosegli jedan zavidan nivo i željeli bismo da to dostignu i konobari, stoga i idemo u tom smjeru. Vrlo je važno da se kuhari i konobari što kvalitetnije povežu - smatra dopresjednica ŠKMER-a.

Na ovogodišnjem Grand Gourmetu sudjelovat će i partneri, kolege iz Češke, Makedonije, BiH, Srbije i Slovenije, a broj natjecatelja veći je u odnosu na prethodnu godinu.

- Ove godine bilježimo porast broja natjecatelja u odnosu na prethodnu godinu pa tako ove godine imamo sto natjecatelja koji nastupaju u različitim kategorijama. Jako nas veseli što manifestacija raste i po broju natjecatelja i sudionika i nadamo se da će u idućim godinama još više rasti i doprinijeti popularizaciji ugostiteljskih zanimanja - kazala je Nives Delić, voditeljica projekta - koordinatorica natjecanja.

Na festivalu će se osim natjecanja održati razne edukacije, radionice i treninzi koji su prošle godine bili jako dobro posjećeni, a prema riječima koordinatorice natjecanja, ove godine je iskazano posebno veliko zanimanje za same edukacije za koje poznati i priznati velemajstor za koktele, predsjednik Hrvatske udruge barmena, Frano Stjepović, smatra da postoji stalna potreba što se barmena tiče.

- Odlučili smo da u sklopu ove manifestacije organiziramo državno i međunarodno natjecanje barmena te ovom prilikom pozivam sve zainteresirane da se prijave i sudjeluju ali ne samo na natjecanju već i na edukacijama na kojima će imati prilike dobiti nova znanja te razmijeniti iskustva  - kazao je Stjepović.

Njegov kolega, nagrađivani splitski barmen, majstor i inovator preko 130 koktela, autor najvećeg koktela na svijetu "Ništa kontra Splita" od 210 litara, Jure Vojković, koji je na Svjetskom prvenstvu barmena prošlog mjeseca u Tokiju nastupio s koktelom "Alkar" također je pozvao kolege barmene, bariste, kuhare i konobare da mu se sljedećeg tjedna pridruže na 2.Grand Gourmet festivalu u Makarskoj kako bi se podružili, i naučili nešto novo razmjenjujući iskustvo i znanja.


Predavanja, radionice, edukacije, natjecanja,...

Program ovogodišnjeg festivala smišljen je na način da se svaki dan festivala sastoji se od stručnih predavanja i vrhunskih radionica, edukacija i treninga koji su rezervirani za prvi dio dana, dok su za poslijepodnevne sate predviđena natjecanja.

Na edukacijama ćete moći doznati sve o  suvremeni trendovima u posluživanju, kako kreirati jelo da ono zbilja bude doživljaj za goste i njihove nepce, kako izraditi efektne, moderne i očaravajuće dekoracije za koktele, a održat će se i predavanje na temu kave za sve istinske ljubitelje tog kofeinskog napitka.

Natjecanje ove godine uključuje:

-          Školsko natjecanje konobara

-          Individualno natjecanje konobara

-          Individualno natjecanje barmena classic

-          Individualno natjecanje barmena flair

-          Individualno natjecanje barista

-          Natjecanje restorana – tim kuhar + konobar

-          Natjecanje konoba – tim kuhar + konobar

 

UTORAK 08.11. 

10:00 – 11:00 Edukacija: Suvremeni trendovi u posluživanju

11:00 – 12:00 Edukacija: Njezino veličanstvo Kujundžuša

12:00 – 13:00 Radionica kave i „Latte art”

12:00 – 16:00 Školsko natjecanje konobara: SINKRONIZIRANO POSLUŽIVANE

14:00 – 16:00 Timsko natjecanje restorana i konoba (konobar + kuhar)

17:00 – Proglašenje pobjednika školskog natjecanja

17:30 – 19:30 Natjecanje barmena – kategorija FLAIR

18:00 – 19:30 Individualno natjecanje konobara – 1. dio

20:00 – 22:00 Večera & proglašenje pobjednika

22:00 – 01:00 Zabavni program – Cocktail party na bazenu hotela Meteor

 

SRIJEDA 09.11.

10:00 – 11:00 Edukacija: Kreiranje doživljaja za gosta

11:00 – 12:00 Edukacija: Škola Oleista 

12:00 – 13:00 Edukacija: Škola pive 

12:00 – 14:00 Individualno natjecanje konobara -2. dio

14:00 – 16:00 Timsko natjecanje restorana i konoba (konobar + kuhar) 

15:00 – 17:00 Natjecanje barista

17:00 – 19:00 Timsko natjecanje restorana i konoba (konobar + kuhar) 

17:30 – 20:00 Natjecanje barmena – kategorija CLASSIC

20:00 – 22:00 Večera & proglašenje pobjednika

22:00 – 01:00 Zabavni program – Cocktail party na bazenu hotela Meteor


ČETVRTAK 10.11.

10:00 – 11:00 Edukacija: Predavanje o kavi

11:00 – 12:00 Edukacija: Izrada dekoracija za koktele

12:00 – 13:00 Edukacija: Single malt, cognac i rum

12:00 – 14:00 Natjecanje konobara – 3. dio

14:00 – 16:00 Timsko natjecanje restorana i konoba (konobar + kuhar)

15:00 – 17:00 Natjecanje barista

17:00 – 19:00 Timsko natjecanje restorana i konoba (konobar + kuhar)

17:30 – 20:00 KUP Barmena – finale

20:00 – 22:00 Večera & proglašenje pobjednika

22:00 – 01:00 Zabavni program – Cocktail party na bazenu hotela Meteor

Facebook komentari

hr Fri Nov 04 2016 16:40:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5916ee8cb9e03e27088b462b/80

Loš, ali potreban: Stres potiče bolje pamćenje?

Način na koji kontrolirate emocije i koliko ste smireni pod stresom, uvelike utječe na vaše konačne rezultate. Međutim, koliko god može biti loš, stres je apsolutno potreban. Jer da bi nešto poduzeo, mozak mora osjetiti barem malu količinu stresa
Istraživanje kalifornijskog sveučilišta Berkeley, pokazalo je da iznenadni naleti stresa potiču mozak na obnavljanje stanica koje su zaslužne za bolje pamćenje. No to vrijedi samo ako stres nije dugotrajan.

Isprekidani stres je ono što mozak čini 'budnim' - objašnjava voditeljica istraživanja Elizabeth Kirby

dugotrajno izlaganje stresu loše utječe na zdravlje srca, mentalno zdravlje, tjelesnu težinu, ali i kognitivne sposobnosti. Top menadžeri razvili su strategije koje im pomažu nositi se sa stresom. I bez obzira na okolnosti, uz njih su manje anksiozni. Iako se neke od ovih 10 strategija možda čine očitima, važno je naučiti kada i kako ih upotrijebiti bez obzira na količinu stresa.

1. NAUČITE CIJENITI ONO ŠTO IMATE

Odvojite nekoliko minuta i prisjetite se na čemu ste zahvalni. Ova svakodnevna navika smanjuje hormon stresa za 23 posto.

2. PRESTANITE SE PITATI "ŠTO AKO"

Konačni ishod jednostavno je nemoguće predvidjeti. Prestanite se zamarati s mogućim scenarijima, nego se se fokusirajte na aktivnosti koje će vas smiriti i količinu stresa staviti pod kontrolu.

3. POZITIVNE MISLI OSLOBODIT ĆE VAS DUGOTRAJNOG STRESA

Pomozite mozgu da ne "vrluda" i svjesno mu plasirajte pozitivne misli. Ako imate loš dan i prepuni ste negativnog razmišljanja malo je teže preusmjeriti pažnju. Jedan od alata je da razmislite o danu i pronađete barem jednu pozitivnu stvar. Ukoliko je nema, vratite se unatrag, na jučer ili čak protekli tjedan.

4. ISKLJUČITE SE 

Ne možete biti dostupni 24/7. Napravite stanku. Namjerno isključite mobitel ili jednostavno uzmite odmor od provjeravanja elektroničke pošte. Ako si to ne možete dozvoliti tijekom tjedna, ovakve navike možete isprobati vikendom. Počnite tako da ste "offline" u vrijeme kada ste i inače najmanje traženi, na primjer nedjeljom ujutro.

5. OPREZNO S KAVOM

Prevelike količine kofeina potiču izlučivanje adrenalina. Tijelo je u preuzbuđenom stanju stresa i u ključnim situacijama, umjesto razuma, prevladavaju emocije.

6. NIŠTA BEZ SNA

Nikada nije dovoljno ponavljati koliko je spavanje važno za emocionalnu inteligenciju i stres. Kad spavamo, mozak se doslovno ponovno puni. Nedostatak sna podiže količinu stresa i ako nismo pod njegovim utjecajem.

7. RECITE "NE" NEGATIVNOM RAZMIŠLJANJU

Što više razmišljamo negativno, to više ono ima moć nad nama. Ako vjerujete negativnim unutarnjim glasovima, vrijeme je da ih zapišete na komad papira. Doslovno ostavite sve što radite i zapišite ono o čemu razmišljate. Ako usporite negativan trend, bit ćete racionalniji i lakše ćete razlučivati stvari. Ipak, izjave se ponekad i na papiru mogu činit kao činjenice. U tom slučaju obratite se bliskoj osobi. Neka ona bude vaš "glas razuma".

8. PROMIJENITE PERSPEKTIVU

Na okolnosti ne možete utjecati, ali možete utjecati na to kako na njih reagirate. Prije nego potrošite previše vremena na razmišljanje koliko je nešto negativno, stavite stvari u realne okvire. Pomoći će ako izlistate točno određene stvari zbog koji nešto nije kako bi trebalo biti.

9. DIŠITE

Budite u trenutku, svjesni svog daha. Tako će se mozak koncentrirati samo na ono što trenutačno obavlja. U trenucima stresa, pronađite miran kutak, sjednite uspravno i duboko dišite. Pokušajte razmišljati samo o disanju.

10. NE MORATE SVE SAMI

Kako bi ostali smireni i produktivni, detektirajte svoje slabe strane te za njih pronađite pomoć ljudi oko sebe. Ponekad jednostavan razgovor s kolegom može "razbistriti" stvari. Ljudi koji nisu emotivno uključeni u neki zadatak, lakše će uočiti problem, ukoliko postoji. - piše Zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 14:01:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f3846cb47398542c8b4679/80
Foto: Pixabay

Ne bacajte ljuske luka!

Ljuske luka sadrže moćni antioksidans kvercetin koji regulira krvni tlak, sprječava kardiovaskularne bolesti
Bacate li ljuske od luka kada ste u kuhinji i kuhate? Prije nego što ih bacite u knatu za smeće, dobro razmislite. Ljuske luka sadrže moćni antioksidans kvercetin koji regulira krvni tlak, sprječava kardiovaskularne bolesti.

1. Ako kuhate povrtnu juhu, slobodno ubacite i cijelu glavicu luka s ljuskama. Osim što će dobiti ljepšu boju, juha će biti puno ukusnija i zdravija zbog mikroelemenata kojih ima puno više nego u samom luku.

2. Ako ste primijetili da vaša biljka ne izgleda baš zdravo, pripremiti otopinu od ljuski luka i vode s kojom ćete zalijevati vašu biljku s vremena na vrijeme.

3. Čaj od luka može pomoći kod grčeva. U šalicu vruće vode ubacite jednu žlicu ljuski od luka i pustite neka odstoji 10 minuta. Procijedite i pijte oko 200 ml svake večeri. Važno je napomenuti kako čaj od luka ne bi trebale piti dojilje i trudnice.

4. Ljuske od luka uz usitnjenu koru od hrasta odličan su način za dobivanje svijetlosmeđe boje kose.

5. Ako volite peći svoj kruh, slobodno možete ubaciti jednu čajnu žličicu mljevenih ljuskica od luka. - piše Zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 13:58:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5856b0341eea8f5f658b45dc/80
Foto: Pixabay

Facebook priprema stroža pravila o objavljivanju na društvenoj mreži

Dokument koji je procurio u javnost otkriva kako se najveća društvena mreža planira boriti protiv govora mržnje, terorizma, pornografije i samoozlijeđivanja

Facebook je nedavno najavio oštrija pravila koja bi se primjenjivala na sadržaj koji se objavljuje na toj društvenoj mreži.

No, dokument koji je procurio u javnost otkriva kako se najveća društvena mreža planira boriti protiv govora mržnje, terorizma, pornografije i samoozlijeđivanja.

A da im posao nije lak najbolje govore podaci prema kojima tjedno administratori na Facebooku dobiju prijavu za više od 6,5 milijuna potencijalno lažnih profila. - piše zimo.hr

Glavni je problem što Facebook do sad nije imao konkretnu politiku rješavanja pa su različiti administratori na različite načine rješavali isti problem.

Jedan od najvećih problema su korisnici koji koriste "live" funkciju za snimanje i emitiranje situacija u kojima pokušavaju samoubojstvo. Iako bi takav sadržaj Facebook trebao blokirati, prema dokumentu trebalo bi ga dopustiti kako se ne bi "cenzurirali ili kažnjavati ljude koji su u nevolji".

Iako iz Facebooka nisu željeli komentirati dokument ističu kako intenzivno rade na jačanju sigurnosne politike.

"Veoma nam je važno zaštititi ljude na Facebooku. Naporno radimo kako bi učinili Facebook što sigurnijim, a da očuvamo slobodu govora. To zahtjeva mnogo razmišljanja o detaljima i često teškim pitanjima", istaknula je u izjavi za Reuters Monica Bickert, Facebookova šefica za globalnu politiku.

Potvrdila je kako koriste softver koji prepoznaje i blokira uznemirujuće snimke, ali i istaknula kako je još uvijek u ranom stadiju razvoja. - piše zimo.hr

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 10:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5923ecd6b9e03e97178b45e2/80
Foto: Pixabay

Trešnje - prirodni lijek uz koji ćete lakše mršavjeti

Možete ih jesti dok su svježe, od njih možete pripremati razne slastice, ali ih i smrznuti kako biste u njima mogli uživati i kada prođe sezona
S dolaskom toplijih dana na svoje dolaze i ljubitelji trešanja, voća za koje se od davnina govori da pomaže u slučaju mnogih tegoba. Dobar su izvor vitamina C, B i A, bioflavonoida, elagične kiseline, antocijanina i melatonina - sastojaka koji pomažu u borbi protiv raka, u prevenciji srčanih bolesti, ali i u ublažavanju bolova uzrokovanim gihtom i artritisom, kao i glavoboljom. - piše tportal

Svaka trešnja sadrži tek četiri kalorije, čime je to voće jedno od onih s najnižim glikemijskim indeksom, a ujedno sadrži dobitnu kombinaciju anti-aging antioksidanta. U 100 grama svježih trešanja nalazi se 82 g vode, 0,2 g masti, 1 g bjelančevina, 16 g ugljikohidrata, 12 g šećera i 2,1 g vlakana.

Saveznice u borbi s brojnim bolestima

Osim što su ukusne, dokazano je da su itekako zdrave za mnogobrojne tegobe, pa su tako istraživanja pokazala da povoljno djeluju u slučaju dijabetesa jer snižavaju razinu šećera u krvi, kao i razinu LD kolesterola, a mogu biti od koristi i u prevenciji karcinoma debelog crijeva.

Isto tako, kliničke su studije dokazale da se konzumiranjem ovih crvenih i slatkih plodova ublažavaju bolovi povezani s gihtom, a osim toga, budući da su bogati kalijem, povoljno djeluju na izlučivanje vode iz organizma. Zanimljivo je i da su trešnje bogate antioksidantima, odnosno flavonidima, prirodnim protuupalnim sredstvima kojima se ublažavaju simptomi alergije i astme.

Pomažu i kod nesanice jer sadrže melatonin, baš poput breskvi, šljiva ili marelica. Osim toga, sadrže elagičnu kiselinu koja djeluje protuupalno i ublažava bolove u mišićima.

Pomažu u mršavljenju

Antibakterijske supstance pronađene u trešnjama sprečavaju stvaranje zubnih naslaga, ali i nastanak karijesa, kao i problema s desnima poput parodontoze.

Ono što će se svidjeti svima koji žele dovesti svoje tijelo u formu prije odlaska na plažu podatak je da antocijanin iz tamnih trešanja može smanjiti količinu masnih naslaga na trbuhu.

Možete ih jesti dok su svježe, od njih možete pripremati razne slastice, ali ih i smrznuti kako biste u njima mogli uživati i kada prođe sezona. - piše tportal 

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 10:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .