Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a801f462af47f7a078b45e7/80
Foto: Pixabay

Noćna reportaža: Pod krinkom glamura svaki vikend razvrat

Brojni gradovi se već dugi niz godina bore s rastućim trendom maloljetnika u klubovima. Jedan od razloga je svakako povezan s lošom provedbom zakona. Drugi, puno važniji je što roditelji iako se možda trude, ne vode dovoljno brige o tome gdje im se djeca nalaze vikendom. Često se šokiraju kada dobiju poziv s hitnog prijema bolnice ili iz policijske postaje.

Da postoji stigma oko narodnjačke glazbe, nije tajna. Brojnima se na sam spomen istih razrogače oči i diže kosa na glavi. Ista je stvar i kada je riječ o narodnjačkim klubovima. Na pitanje postoji li zaista određen profil ljudi koji izlazi na takva mjesta jasno je koja je pretpostavka. Od nje ne odskače ni splitski noćni život, niti „najelitniji“ splitski klubovi. Blagajnu jednog takvog kluba srijedom, petkom i subotom pune većinom maloljetnice. No, ne pune je one od svog džeparca. Pune ih muškarci koji im mogu biti očevi dok ih gledaju kako se njišu na taktove pjesama Sandre Afrike poput „Neko će mi noćas napraviti sina“.

Na ulazu kluba koji ima svega 100-tinjak metara kvadratnih se još prije početka radnog vremena stvori red jednako dug kao onaj ispred Zare pred sezonsku rasprodaju. 

Politika kluba je da je ulaz mlađima od 21 zabranjen što maloljetnici veoma lako zaobiđu. Često posude osobne iskaznice od starijih sestara ili prijateljica. Zaštitari nemaju vremena obraćati pozornost na detalje pa im gotovo pa uvijek prođe.

- Prijateljice i ja uvijek uđemo u klub. Sredimo se, dosta našminkamo, obujemo štikle i tako izgledamo starije. Rijetko kad nas pitaju za osobne, pogotovo ako dođemo dok se klub tek puni. S momcima iz škole baš i ne volimo ići, jer su prema njima dosta stroži pa onda i na nas obraćaju više pozornosti – govori vidno uzbuđena djevojka.

 

Žurba ili svjesno zanemarivanje propisa?

Ovog bi se problema klub lako riješio kada bi njihovi zaštitari odrađivali posao za koji su plaćeni, onako kako treba. Stvar je u tome što se klubovi prema maloljetnicama ponašaju kao prema dobrom namještaju. Osim unutarnjeg dizajna i dobrog pića, stariju klijentelu koja najviše novca ostavlja u njihovom klubu privlače upravo mlade, povodljive djevojke.

- Pogledan ja osobnu, slike pravo da ti kažen ne gledan, neman ja kad analizirat, pa nisan pandur, vidin godište i to je to – priča jedan od zaštitara dobacujući drugom - Jesi vidija onu šta je obukla? Dobra, dobra!

Jednom kad kalvarija oko ulaska u klub prođe, sljedeća bitka je naručiti piće. Dočekati konobara jednako je čekanju Godota... Klub je prepun. Ispunjava ga gusti dim cigareta zbog kojeg je teško vidjeti vitke noge maloljetnica i pivske trbuhe muškaraca koji ih skidaju pogledom. Kada se konobar sav znojan uspije provući kroz gomilu i donijeti naručeno, to piće treba čuvati kao oči u glavi s obzirom da je velika vjerojatnost da će zbog gužve i konstantnog naguravanja prije završiti na podu i nečijim novim cipelama nego u želudcu.

Osobne iskaznice konobari kad je riječ o točenju alkohola ne traže, jer bi, realno gledajući svaku osobu u klubu trebali legitimirati.

- Neman ja vrimena za to. Ogromna je gužva, a i to je posal zaštitara. Ako ih zaštitar pusti to za mene znači da su punoljetni, kaže jedan od konobara.

Tada dva zaštitara s drugog dijela kluba vuku dečka koji im se očigledno zamjerio što nije nimalo neuobičajena stvar za vidjeti.

    - Pustite ga majmuni - viče djevojka na njih žureći po jakne u garderobu kako bi izašla za njima.

 

Dvi sestre blizanke iliti Sodoma i Gomora

Progurati se do toaleta kroz prekrcan klub misija je za sebe. Ponovno red. U zamagljenom ogledalu djevojke „udaraju selfije“ i popravljaju šminku. Iako našminkane, očito je da se radi o srednjoškolkama.

            - Ajme šta san se napila. Aj popravi mi ti ruž, ja ću falit. - govori jedna od njih dok iz torbice vadi parfem koji samo pridodaje posebnu notu simfoniji smrada cigareta i znoja.

Kroz vrata u tom trenutku upadaju dvije djevojke. Jednoj je vidno loše i jedva nabada u visokim štiklama. Druga je pridržava. S obzirom da nisu uspjele dočekati red, jedna od njih je na opće zgražanje počela povraćati u umivaonik. 

            - A balavice, šta drugo mo'š očekivat, komentira jedna od djevojaka.

Brojni gradovi se već dugi niz godina bore s rastućim trendom maloljetnika u klubovima. Jedan od razloga je svakako povezan s lošom provedbom zakona. Drugi, puno važniji je što roditelji iako se možda trude, ne vode dovoljno brige o tome gdje im se djeca nalaze vikendom. Često se šokiraju kada dobiju poziv s hitnog prijema bolnice ili iz policijske postaje.

Iako postoji klijentela kojoj odgovara što su klubovi puni srednjoškolaca kojima je lako manipulirati, mnogima to smeta. Nekolicina klubova zatvorena je upravo zato što su dobili reputaciju klubova u koje izlaze djeca. Čim klub dođe na takav glas, studenti i mladi ljudi ga uglavnom počnu izbjegavati. Maloljetnici koji se napiju od dva pića u klubu im kvare atmosferu i samim time zabavu.

Dok se pokušavam vratiti do svog stola, u polumraku promatram lica na kojima se zaustavljaju reflektori. Svi izgledaju kao kopije influencera s društvenih mreža. Među prešminkanim djevojkama koje sve isto izgledaju, ništa bolji nisu muškarci. Ubildani, istetovirani. Krunice oko njihovih vratova i skupe boce alkohola na stolu neizostavan su detalj svakog izlaska. Svi se natječu tko će bolju priču objaviti na svojim društvenim mrežama, a rijetko tko prizna da će zbog novca koji su potrošili na alkohol, narednih tjedana krpati kraj s krajem. U klubu se pale svjetla i otkrivaju ono što je trijeznom čovjeku od početka večeri jasno. Ispod sve šminke, skupe odjeće i glamura, skriva se gluma, ogorčenje i jad. 

hr Sun Feb 11 2018 11:47:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/534883901799429e5daa3386/80

Zašto se ponekad trznete dok tonete u san?

Znanstvenici se slažu da je riječ o bezopasnoj i uobičajenoj pojavi oko koje se ne treba brinuti

Je li vam se ikad dogodilo da se naglo trznete dok padate u san? Riječ je o hipničkom trzaju, nenamjernom grčenju mišića dok osoba tone u san.

Live Science piše da je naziv dobilo prema hipnagoškom stanju, odnosno prijelaznom razdoblju između budnosti i sna. Grčevi mišića mogu nastati spontano ili mogu biti uzrokovani vanjskim podražajima poput zvuka ili svjetla. Neki ljudi tvrde da uz trzanje znaju doživjeti i halucinacije.

Neki znanstvenici vjeruju da stres, velike količine kofeina, umor i manjak sna mogu povećati učestalost i šanse za hipnički trzaj, no ta pojava još uvijek nije dovoljno istražena. Neki tvrde da tome može pridonijeti i povećana tjelesna aktivnost u večernjim satima.

Znanstvenici nisu sigurni zašto se točno javlja taj trzaj, no postoji nekoliko teorija. Jedna kaže da je to prirodni tjelesni prijelaz iz budnog u san te da se javlja kad živci zataje tijekom procesa. Još jedna popularna ideja temelji se na evolucijskoj teoriji te kaže da su ti grčevi zapravo drevni refleks primata na opuštanje mišića tijekom padanja u san. Primjerice, opuštanje označava da primat pada sa stabla te to uzrokuje brzo reagiranje mišića, piše Live Science.

Ipak, znanstvenici se slažu da je riječ o bezopasnoj i uobičajenoj pojavi oko koje se ne treba brinuti. - piše Index

hr Tue Jan 15 2019 19:53:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c3de4810e4938957c8b4575/80

Tko je izvođač: Duje Čop ili Luka Nižetić?

Još 2012. godine na Youtubeu je objavljena pjesma “Tamo gdje me srce vuče“, no kao izvođač navodi se Duje Čop.
"Hrvatski nogometaš Duje Čop s posljednjim hitom 'Tamo gdje me srce vuče'", stoji na engleskom jeziku u opisu videa. 

Netko ih je očito zamijenio...


hr Tue Jan 15 2019 14:47:56 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c2fc08e0e49388b6d8b456a/80
Foto: Pixabay

Učinite samo ovo i izbjegnite štetu koju sjedenje čini vašem tijelu

Čak i ako ne želimo, suvremeni način života i posao prisiljavaju nas da više sati dnevno provedemo sjedeći, što nikako nije dobro za zdravlje

Sjedilački način života loše utječe na zdravlje. Osim što opterećuje kralježnicu, višesatno svakodnevno sjedenje usporava cirkulaciju u zdjeličnom dijelu, utječe na plodnost, povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti, pretilosti i prijevremene smrti, a loše utječe i na psihu jer je čovjek stvoren za kretanje.

No, znanstvenici imaju dobre vijesti. Tvrde da su pronašli način na koji možemo poništiti negativne učinke sjedenja i umnanjiti zdravstvene rizike.

Kažu da je dovoljno samo pola sata sjedenja zamijeniti bilo kojom tjelesnom aktivnosti i smanjit ćemo za čak 35 posto rizik od prijevremene smrti koji je povezan s nekretanjem. 

Savjetuju da prošetamo u pauzi za ručak, prije posla odradimo brzi trening u teretani ili jednostavno na posao dođemo pješice. 

Studija je provedena na 7,999 osoba starijih od 45 godina koje su četiri dana neprestano nosile senzore za mjerenje aktivnosti. 

Pokazalo se da i najmanja tjelesna aktivnost dobro utječe na zdravlje, a što je ona intenzivnija to su i učinci veći. Niska tjelesna aktivnost snizila je rizik od prijevremene smrti za 17 posto, dok je visoka tjelesna aktvnost taj rizik umanjila za 35 posto.

Bilo da se odlučite na intenzivni kratki trening ili žustru polusatni šetnju, učinit ćete jako dobru stvar za svoj organizam. Za one koji žele još više aktivnosti, zamijenite dizalo stubama i na svakih sat vremena sjedenja prošetajte pet minuta. 

- Sve se računa. Kratke, brze šetrnje, žustro penjanje po stepenicama, svaka tjelesna aktivnost pridonosi zdravlju", poručuje dr. Keith Diaz, autor studije sa Sveučilišta Columbia, piše zivotistil.hr

hr Tue Jan 15 2019 14:29:13 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c2b49dd0e4938e2688b4585/80
Foto: PIXABAY

Intuitivna prehrana: Možemo li jesti ono što naše tijelo samo traži - i mršavjeti?

U novoj godini mnogi od nas žele poraditi na svome pristupu zdravlju i prehrani. Jedan od načina na koji se to može učiniti je tzv. intuitivno jedenje.

Riječ je o pristupu prehrani koji nas vraća našim korijenima, nastoji prepoznati konkretne potrebe našeg tijela za određenim namirnicama, razbiti začarane krugove dijeta i u konačnici stvoriti zdraviji odnos s hranom. Naime, svi se mi rađamo s intuicijom za hranu.

Novorođenče plače kada je gladno, dijete vrtićke dobi također glasno izražava svoj osjećaj gladi i potrebu za određenom hranom, no kako starimo, tako nalazimo na sve više zabrana i suprotnih informacija sa svih strana. Nameću nam se i određeni trendovi u prehrani, no realnost je takva da svakom tijelu odgovaraju druge namirnice te je naprosto nemoguće da jedan oblik dijete odgovara svima.

Kako starimo, tako se i sve češće susrećemo s brojnim životnim izazovima pa često zbog tuge, depresije ili naprosto dosade posežemo na hranom, ne osjećajući pravu fizičku glad čija bi funkcija bila unošenje hrane radi preživljavanja.

Intuitivno jedenje nastoji promijeniti upravo to, a prema nagrađivanima autoricama koje su ovaj koncept predstavile široj javnosti, nutricionistkinjama i terapeutkinjama specijaliziranima za poremećaje u prehrani i intuitivno jedenje, Evelyn Tribole i Elyse Resch, postoji 10 pravila koja čine ovaj koncept.

1. Zaboravite na dijete 
Nijedna dijeta bez unošenja adekvatnih hranjivih namirnica dugoročno ne može biti održiva. Ako ste isprobali na desetke dijeta, tada vam je dobro poznat i jo-jo efekt, odnosno vraćanje izgubljenih kilograma i dodavanje novih. Intuitivno jedenje nastoji u potpunosti izbaciti ideju o dijetama.

2. Prepoznajte biološku glad 
Čitav smisao ovog koncepta je u tome da sami prepoznate kada ste zaista gladni, kada vam je hrana potrebna u svrhu preživljavanja i održavanja bioloških funkcija. To podrazumijeva barem tri obroka dnevno koja bi trebala biti bogata vlaknima, zdravim ugljikohidratima, zdravim mastima i proteinima. Jedenje kada samo tužni, depresivni ili osjećamo bilo koju drugu negativnu emociju treba ostaviti po strani. To nije istinska glad nego emocionalna glad.

3. Nemojte si postavljati zabrane 
Dakako, nije moguće uvijek jesti samo najzdravije namirnice, no to ne znači da se zbog toga morate loše osjećati. Kockica čokolade, tjestenina s umakom od vrhnja ili palačinka, ako se konzumiraju umjereno, neće naštetiti vašem zdravlju. U suprotnom, zabranite li si određene namirnice, lakše ćete doći u napast da ih u nekom trenutku konzumirate u prevelikoj mjeri, a ako se to ponavlja, neizbježno je nakupljanje kilograma.

4. Budite blagi prema sebi 
Dogodi li se ipak da u određenom trenutku konzumirate previše nezdravih namirnica, nemojte zbog toga biti strogi prema sebi, nazivati samu sebe pogrdnim imenima ili smatrati da ste potpuni promašaj. Baš se svakome može dogoditi da vrlo lako skrene s puta zdrave prehrane, ali se jednako tako može i vratiti na taj put. Priznajte da ste pogriješili, ali i osvijestite to da zbog toga niste loša osoba. Nemojte se nakon toga kažnjavati strogim dijetama kako biste „nadoknadili“ nekoliko dana loše prehrane.

5. Poštujte stanje u kojem ste siti 
Jednako je važno pažljivo osluškivati svoje tijelo i prepoznati kada smo zaista siti, a da ne osjećamo težinu u želucu. Znači li to da morate stati usred pola pojedene porcije, neka bude tako. Osvijestite koliko vam je hrane potrebno kako biste se osjećali sitima. S vremenom ćete naučiti pripremati manje porcije nego inače.

6. Naučite kako uživati u hrani 
U japanskoj kulturi prehrane nije važna samo nutritivna vrijednost i izgled poslužene hrane, nego i uživanje u procesu jedenja. Da bi to bilo moguće i u našem životu, treba jesti onu hranu u kojoj zaista uživamo. Kako će ona tijelu biti češće dostupna, ono će brže moći prepoznati kada stati te ćete u konačnici pojesti manje određene namirnice. Nemojte biti opterećeni hranom.

7. Prepoznajte emocije bez posezanja za hranom 
Najveći problem zbog kojih se mnogi od nas debljaju nije izravno povezan s hranom nego s mnogo dubljim problemima. Osim u specifičnim zdravstvenim slučajevima, poput problema sa štitnjačom, nakupljanje kilograma potječe od potisnutih emocija i teških životnih okolnosti.

Tada nam se hrana čini kao najbolji prijatelj, jedini koji ne osuđuje i koji je uvijek tu za nas. I tako sve počinje. Zato intuitivno jedenje nastoji u potpunosti prekinuti vezu jedenja i negativnih emocija. U konačnici, hrana neće riješiti naše probleme niti utišati emocije. Zadovoljit će nas na nekoliko minuta, a potom će sve opet biti po starom. Zato je važno odvojiti ideje emocija i hrane.

8. Poštujte svoje tijelo 
Svatko od nas je drugačije tjelesne građe. U tome veliku ulogu ima genetika, a to treba imati na umu kada je riječ o želji za promjenom vizure tijela. Dakako, pravilnom prehranom i vježbanjem možemo značajno utjecati na oblik tijela i kilograme, no i tu postoje ograničenja kojih moramo biti svjesni. Netko tko je visok 180 cm neće moći imati zdravo tijelo bude li si kao idealnu težinu postavio granicu od 50 kilograma.

9. Vježbajte – i promatrajte kako se osjećate 
Kretanje je nužno za ljudsko tijelo, no pomisao na vježbanje mnogima je mrska. Zato odaberite nešto što vam predstavlja najmanji problem i u čemu se osjećate ugodno. Počnite s redovitim hodanjem ili pilatesom pa promatrajte kako se osjećate kada provodite tu aktivnost, a kako kada je preskačete. Usredotočite se na to kako se ponaša vaše tijelo u obje situacije. Ako vam je na pameti samo gubitak kilograma, vrlo ćete lako odgoditi odlazak na zakazanu aktivnost.

10. Poštujte svoje zdravlje 
Neka vam u svemu ovome zdravlje bude na prvom mjestu. Gubitak kilograma i zadovoljstvo odrazom u ogledalu bit će popratni učinci, no zahtijevat će vrijeme. Jedna proteinska čokoladica ili banana neće poboljšati vaše zdravlje, no svakodnevni zdravi odabiri i jedenje u situacijama kada smo zaista gladni hoće, piše zadovoljna.hr


hr Tue Jan 15 2019 14:24:34 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .