Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf075a30e4938ea168b45ba/80

Nikad više suza: Jean Michel Nicolier, francuski sin kojeg su četnici ubili jer je volio Hrvatsku

Svake godine Vukovar 18. studenog postane mjesto odavanja počasti žrtvi od strane Hrvata iz cijele Lijepe Naše te cijele političke scene. I ove godine brojni će branitelji, obitelji i ljudi dobre volje otići se pokloniti u grad koji je simbol svega onoga što je pratilo Hrvatsku kroz povijest. Portal Dalmacija News uoči dana ponosa donosi vam priče pod imenom "Nikad više suza"
Hrabrost je krasila Jean Michela Nicoliera, ali ne samo hrabrost nego i njegov osmijeh koji, bez obzira što je trpio bol ranjanjavanja, bol nepravde i bol suza i tuge Vukovara, nikad nije skidao s lica. Upravo je tako izgledao kada su u bolnicu ušli pripadnici JNA. Ovako se to odvijalo, po izjavi svjedoka, kada je Kemo tražio mladog Francuza:

Čim je ušao, pitao je: “Gdje je Francuz?” Jean je odmah istupio. “Dođi, majku ti ustašku, Kemo će ti pokazati!“ Kemo ga je tako tukao nekom palicom, a mi smo svi morali gledati kako mladi Jean vrišti i plače od bolova. I da, svi smo plakali, pa i ja. Plakao sam i tresao se dok mi se slijevala krv iz razbijenog uha… I zbog Francuza koji se valjao po podu i pred nama umirao, i zbog straha da će se to dogoditi i nama. Nemojte misliti da je tada bilo heroja među nama… Bili smo prestravljeni mučenjem...

1966. godine, prvog dana mjeseca srpnja u francuskom gradu Vesoulu rođen je Jean Michel Nicolier. Njegova priča kojom je upisan zlatnim slovima u povijest Vukovara, povijest cijele Hrvatske krenula je malo prije Domovinskog rata kada je mladić usprkos silnim molitvama i preklinjanju majke krenuo za Zagreb gdje je s Hrvatskim obrambenim snagama otišao na ratište kod Karlovca.

Suborci na bojištu zvali su ga „Francuz“, nakon Karlovca otišao je u Vukovar, na prvu crtu i ondje je 9. studenog ranjen da bi devet dana poslije bio odveden u Ovčaru. Sa zarobljenicima, u hangaru, prvo je, kako kaže svjedok Dragutin Berghofer Beli, pretrpio strašne batine, a onda je mladi život metkom ugasio Spasoje Petković zvan Štuka. Da je taj čin mučan i nezamisliv, ali i tek jedan od mnoštvo koje su nad Hrvatima činile četničke snage govori i činjenica kako je sitniš, od 20 franaka, poslije ubojstva spomenuti hladnokrvni četnik Štuka i uzeo iz Nicolierova džepa.

"Želim pomoći tim ljudima, oni me trebaju. Ja moram ići, ali vratit ću se. Ti znaš da sam ja divlja trava koja nikada ne nestaje!“, rekao je Nicolier svojoj majci prije odlaska znajući u što se upliće i gdje ide, ali s tolikom ljubavi i željom da pomogne narodu, koji je i kako sam kaže, bio toliko namučen da se to „skrštenih ruku“ više nije moglo gledati.

Mladi Francuz u razgovoru prije nego je njegov život ugašen na Ovčari za lokalnu francusku televiziju prizore koje je vidio u Vukovaru i mjestima koji su se odupirali krvnicima opisao s tri riječi koje odzvanjaju još i danas - "Klaonica, klaonica, klaonica!“ 

"Više puta su mi predložili da izađem iz grada i vratim se u Francusku, ali ja sam ostao. U Vukovar sam došao kao dragovoljac. Mislim da im trebam pomoći. Vukovar je moj izbor, i u dobru, i u zlu," rekao je Michel Nicolier za francuske kolege.

Tek nakon 20 godina majka je doznala sudbinu svoga sina. Brižno ga je čekala na svom pragu, nije znala što je s njim, a onda je Antun Ivanković istražujući došao do nje, poslao joj pismo i tek nakon spomenutih dvadeset godina majka je shvatila da njezina sina više nema i da je on krvlju ostao upisan u povijest Lijepe Naše.

Uplakana je majka uzvratila odgovorom na pismo u kojem je napisala kako je od svog rođenja Nicolier strašno emotivno podnosio nepravdu i kako je imao potrebu svaku ispraviti: "U vrlo bolnim okolnostima mog života želio me zaštititi i nazivao me 'njegovom košutom'. Osjećala sam da nije sretan na ovom svijetu, bio  je previše uspravan i nije prihvaćao kompromise," napisala je majka u pismu.

Upravo je Ivanković prije nekoliko godina napravio i film o francuskom dragovoljcu, heroju Vukovara sa potresnim scenama koje su francuski reporteri snimili tek nešto prije je Nicolier odveden te scene razgovora s majkom koja se sjeća svog sina, a naslova „Jean ili miris smrti“ knjiga je i utemeljena na istraživanju Nevenke Nekić o francuskom dragovoljcu.

Na kraju, pjesma o Jeanu koju je napisala Branka Mlinar u spomen na ovog francuskog ratnika koji je ostavio svoj rodni dom i krenuo ispraviti četničku nepravdu koju su činili lijepoj i jedinoj nam Hrvatskoj.



Ime francusko, srce hrvatsko

 

Još jedno svitanje u tvoju mladost uvire.

Eiffelov toranj s ovoga mjesta ne vidi se,

Ali ruka anđela u spomenar domovine, himnu nebesku upisuje.

Naš ponos, ljubav i sjećanje na sve heroje istinske.


Misao i molitva izdižu se iznad tišine Dunava.

Imenima hrabrih život se nadahnjuje, ljubav nosi nove pobjede, na prvoj

Crti bojišta brani se grad krvlju poškropljen. Srce hrvatsko, ognjište sveto, Božji dar!

Hrvatska pjesma odasvud odzvanja kao znamen slobode na usnama, utkan u osmijeh

                mladoga Francuza.

Eiffelov toranj s ovoga mjesta ne vidi se.

Liju kiše hladne, jesenje. Urliče vjetar, divlja trava

 

Nikad ne nestaje, divlja trava žilava, iščupati ne da se.

Izgovaram s poštovanjem njegovo ime: Jean Michel! U tišini razmišljam o ljubavi i sudbini,

                    mudrosti i svjetlosti, idealima za koje se borio, o knjigama koje je čitao,                                                                                        

Cvijeću koje je volio jer htjela bih pjesmu ovu njime

Okititi i leptire bijele nektarom radosti, umjesto njega okrijepiti.

Laticama  nježnim, rasutim po stihovima, svaku ti ranu cjelivam, Jean Michel! 

I koljena do zemlje priginjem za tvoju snagu i odlučnost, za žrtvu i hrabrost,

                    za osmijeh pobjednika kojim si prkosio zlu.

Eiffelov toranj s ovoga mjesta ne vidi se, na vodotornju vukovarskom hrvatski stijeg vijori se.

Ruka anđela u spomenar domovine himnu ljubavi upisuje. Izgovaram s poštovanjem,

                     tvoje ime: Jean Michel! Ime francusko. Srce hrvatsko.                      

hr Sat Nov 17 2018 21:10:47 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1134210e4938c5448b45e2/80

Kopilica od idućeg ljeta novo prometno središte Splita: Pogledajte kako će izgledati novi privremeni kolodvor

Korak bliže realizaciji privremenog autobusnog i željezničkog kolodvora u Kopilici, a uz to i ostvarenju prigradske željeznice od Zračne do Trajektne luke učinjen je danas potpisivanjem dvaju ugovora između Grada Splita i HŽ infrastrukture i HŽ Carga.
U vlaku koji je krenuo iz Kaštel Starog, preko Kopilice do Glavnog željezničkog kolodvora u splitskoj Luci uz gradonačelnika Andru Krstulovića Oparu bio je i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sa suradnicima, župan Blaženko Boban, čelnici HŽ infrastrukture Ivan Kršić, HŽ Carga Gordan Žurga i HŽ putničkog prijevoza Željko Ukić, potpredsjednica HGK Mirjana Čagalj i ostali dionici projekta koji su dosadašnjim zajedničkim aktivnostima stvorili preduvjete za realizaciju velikih budućih infrastrukturnih zahvata.

- Potpisani ugovori omogućuju nam unajmljivanje prostora u Kopilici na kojem ćemo realizirati privremeni autobusni i željeznički kolodvor“ rekao je gradonačelnik Andro Krstulović Opara uz zahvale na suradnji čelnicima tvrtki Hrvatskih željeznica te dodao kako je za tu svrhu u Proračunu za iduću godinu predloženo četiri milijuna kuna.

Privremeni kolodvor u Kopilici imat će 19 autobusnih mjesta i sav potrebni prateći sadržaj, čekaonice, garderobu, sanitarne čvorove, uredske prostorije, ali i najvažnije četiri parkirališna prostora za parkiranje turističkih autobusa, osobnih automobila i taxija. Gradskim će metroom od idućeg ljeta biti povezan s gradskom lukom svakih desetak minuta.

- Trebat će neko vrijeme da se i sami građani naviknu na pogodnosti i prikladnosti ovakvog prometa. Uz širenje i otvaranje cijelog niza postaja HŽ infrastruktura će već na proljeće krenuti s izgradnjom tri nove stanice: u Dujmovači, Svetome Kaju i na Širini u Solinu. Te tri nove stanice uz obnovljenu u Kopilici i nadam se sljedeće godine priprema dokumentacije za radove na izlazu metroa na Trgu Hrvatske bratske zajednice, dat će najvažniji argument korisnosti ove željezničke pruge“ rekao je gradonačelnik Krstulović Opara.

Ministar Oleg Butković izrazio je zadovoljstvo suradnjom s Gradom i Županijom rekavši kako su redovna komunikacija i sastanci svakog mjeseca garancija da će se svi projekti koje Vlada RH u svibnju ove godine usvojila i dala svoju podršku u Splitu realizirati na vrijeme: - Jedan od takvih projekata je izgradnja željeznice koja bi ukonačnici trebala povezati Zračnu luku i Trajektnu luku i izražavam zadovoljstvo jersmo dogovorili određene rokove da se do početka turističke sezone ova postojećatrasa od Kopilice do Luke stavi u funkciju“.

Župan Blaženko Boban najavio je kako se sutra otvaraju ponude za tunel Kozjak: - Ja se nadam da ćemo i dalje na mjesečnim sastancima držati ovu dobru dinamiku. Nadam se da ćemo kroz 18 mjeseci imati i građevinsku dozvolu za tu izuzetno važnu dionicu od tunela Kozjak, i to kao drugi ulaz u Split, što će pridonijeti rasterećenju prometa i bržoj komunikaciji s aerodromom.“

Župan je dodao kako svi zajedno morajuporaditi na što većem angažiranju Hrvatskih željeznica u prijevozu putnika te kao je uvjeren da će sinergijom Grada, lokalne i nacionalne razine cijela ova aglomeracija za tri - četiri godine izgledati bitno drugačije.

Danas je u zgradi Lučke uprave održan i redoviti mjesečni sastanak sa svim dionicima u projektima na izgradnji cjelokupne prometne infrastrukture splitske aglomeracije uključujući i ceste i željeznice. Posebno se govorilo o izgradnji zaobilaznice od čvora TTTS-a do čvora Mravinaca, rampi prema Poljičkoj cesti te cesti dalje prema Omišu.
hr Wed Dec 12 2018 17:16:18 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/56f2bdd20dfb8a183f8b473d/80

Dobra vijest i za obrtnike: Sami sebi mogu isplatiti neoporezivu nagradu od 5000 kuna

Nagradu za radne rezultate i druge oblike dodatnog nagrađivanja radnika u neoporezivom iznosu do 5000 kuna godišnje mogu si isplatiti i osobe koje obavljaju samostalne djelatnosti, priopćila je u srijedu Porezna uprava na svojim internetskim stranicama.

1. prosinca 2018. godine stupio je na snagu Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dohodak. Prema navedenom Pravilniku od 1. prosinca 2018. godine porez na dohodak se ne plaća na isplaćene nagrade za radne rezultate i druge oblike dodatnog nagrađivanja radnika kao što su dodatna plaća, dodatak uz mjesečnu plaću i sl. u iznosu do 5000 kuna godišnje.

Porezna uprava skreće pozornost da iz postojećih odredbi Zakona o porezu na dohodak i Pravilnika o porezu na dohodak proizlazi, da nagradu za radne rezultate i druge oblike dodatnog nagrađivanja radnika (dodatna plaća, dodatak uz mjesečnu plaću i sl.) u neoporezivom iznosu do 5000 kuna godišnje, koju poslodavac može isplatiti radniku mogu za sebe osobno isplatiti i osobe koje obavljaju samostalne djelatnosti.

Nagrada za radne rezultate i druge oblike dodatnog nagrađivanja radnika mora se isplatiti na račun te se ne može isplatiti u naravi, a pri isplati se primjenjuje načelo blagajne, piše dnevnik.hr

hr Wed Dec 12 2018 16:04:06 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c111e880e49387e458b4584/80

HGK: Nazire se kraj prometnom kolapsu u Splitu

U vlaku koji je krenuo iz Kaštel Starog prema gradskoj luci Split sa zaustavljanjem u Kopilici potpisana su dva ugovora koja su preduvjet rasterećenja prometa u Gradskoj luci Split i na njezinim prilazima.
Radi se o Ugovoru o zakupu zemljišta između Grada Splita i HŽ Infrastrukture te ugovoru s HŽ Cargo. Tim povodom prezentiran je projekt povezivanja Zračne luke Split s Gradskom lukom Split i razvoja intermodalnoga čvorišta novoga glavnog kolodvora Split u Kopilici.

Strateški projekt usvojila je Vlada RH na sjednici održanoj u Splitu ove godine. Iduće ljeto Kopilica će biti povezana vlakom s gradskom lukom koji će voziti svakih 15 minuta. Na prostoru Kopilice će se izgraditi privremeni autobusni kolodvor s 19 perona i željeznički kolodvor, uredit će se četiri parkirališta, od kojih je jedno predviđeno za autobuse i to uglavnom turističke autobuse. U narednom periodu izgradit će se i još jedna željeznička postaja na Trgu Hrvatske bratske zajednice.

U proračunu za iduću godinu predviđena su četiri milijuna kuna za ovu fazu projekta. Za trajni projekt preseljenja autobusnoga i željezničkoga kolodvora planira se aplicirati za EU sredstva.

Mirjana Čagalj, potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze, kazala je kako je ovaj projekt neostvareni san građana Splita i okolnih gradova već 20 godina.

- Moram istaknuti dasmo u cilju realizacije ovog projekta više napravili u posljednjih šest mjeseci nego što smo napravili u zadnjih 20 godina. Ovo je dokaz da se samo zajedničkim pristupom i suradnjom može nešto napraviti. Izrađene su tri opcije studija isplativosti od kojih je jedna najizglednija. Očekujemo da da bi studija izvedivosti ovih linija mogla biti gotova već u siječnju 2019. godine. Nakon toga bi HŽ infrastruktura trebala započeti s natječajima izrade projektnedokumentacije, što je u stvari jamstvo za završetak ovog projekta“, istaknula je Čagalj.

- Ovaj projekt završava u Zračnoj luci Split, koja je po broju putnika skoro dostigla Zračnu luku Franjo Tuđman. On je nužan Gradu Splitu i Splitsko-dalmatinskoj županiji jer se ne radi samo o povezivanju zračne i trajektne luke, nego svih gradova u okruženju koji gravitiraju prema Splitu. Osnovni preduvjet je dobra suradnja na svim razinama, a nju imamo. Ovim potpisanim ugovorima omogućeni su preduvjeti kako bismo rasteretili središte Splita do početka turističke sezone. - istaknuo je ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Andro Krstulović Opara, gradonačelnik grada Splita, istaknuo je kako ovo nije samo projekt Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije, nego se radi o projektu važnom za gradove Kaštela i Solin te za čitavu splitsku aglomeraciju.

- Cilj je spajanje putničke luke koja ima višeod 5,5 milijuna putnika i zračne luke koja ima tri milijuna putnika godišnje. Naravno da će taj broj rasti. Kada tome pridodamo oko 300 000 stanovnika koji žive na ovom području, projekt će uspostavom njegove prve faze, tj. izgradnjom intermodalnoga čvorišta u Kopilici do 1. lipnja 2019., već prve rezultate dati ovo ljeto,“ kazao je Krstulović Opara.

Župan Splitsko dalmatinske županije Blaženko Boban podsjetio je da su nekad do Trga Hrvatske bratske zajednice prije izgradnje tunela građani Solina i učenici putovali vlakom u Split te da je to bilo najfrekventnije stajalište.

- Ovaj projekt je nužan zbog rasterećenja centra Splita, a i zbog puno bržega dolaska u Split iz Kaštela i Solina. Vjerujem da će se projekt realizirati u što je moguće kraćem roku.“, kazao je Boban.

Ivan Kršić, predsjednik uprave HŽ infrastrukture, pohvalio je suradnju s Gradom Splitom. Kazao je da je potpisom ugovora napravljen prvi korak prema konkretnoj realizaciji ovoga projekta.

- Omogućili smo Gradu Splitu da u suradnji s HŽ infrastrukturom uredi parkiralište za osobne automobile te parkiralište za autobuse na području Kopilice. Osim toga, HŽ infrastruktura je raspisala natječaje za uređenje tri nova stajališta u Svetom Kaji, Solin-Širini i Dujmovači. Planirani početak radova je u prvim danima ožujka“, kazao je Kržić.

Gordan Žurga, direktor HŽ Cargo, također je istaknuo vrlo kvalitetnu suradnju svih uključenih u ovaj projekt.

- Podržat ćemo, naravno, razvoj teretnoga prijevoza. Tako da će i HŽ Cargo biti dio ovoga strateškog projekta značajnoga za gradove Split, Solin, Kaštela i Trogir.“, istaknuo je Žurga.

Željko Ukić, predsjednik uprave HŽ putnički prijevoz, kazao je kako je intemodalniterminal u Kopilici vrlo važan za HŽ putnički prijevoz.

- Ovaj terminal će omogućiti olakšanjeinfrastrukture te rješavanje zagušenosti prometom u Gradu Splitu. Pridonijet će revitalizaciji putničkoga prometa u Splitu i okolici.“, istaknuo je Ukić.
hr Wed Dec 12 2018 15:43:33 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5432bed0189942fc2000003b/80
Foto: Screenshot

Jeftine i lako dostupne droge: Sve više adolescenata ovisno o novim psihoaktivnim tvarima

U protekle dvije godine u Europi je zabilježeno 800 ozbiljnih zdravstvenih komplikacija povezanih uz konzumaciju novih psihoaktivnih tvari, a u Zagrebu je prije nekoliko godina 15-godišnjak s dišnim problemima preminuo nakon uzimanja osvježivača zraka
Dostupne i jeftine nove droge velika su javnozdravstvena prijetnja u Hrvatskoj, osobito među mladima koji traže svoj identitet i pokušavaju na taj način doći do zabave, s posljedicom teških zdravstvenih komplikacija, upozoreno je na simpoziju o novim psihoaktivnim tvarima. - piše HRT

U protekle dvije godine u Europi je zabilježeno 800 ozbiljnih zdravstvenih komplikacija povezanih uz konzumaciju novih psihoaktivnih tvari, a u Zagrebu je prije nekoliko godina 15-godišnjak s dišnim problemima preminuo nakon uzimanja osvježivača zraka, istaknuo je psihijatar i saborski zastupnik Ivan Ćelić na simpoziju koji je održan u organizaciji zagrebačkog Gradskog ureda za zdravstvo i Klinike za psihijatriju Vrapče.

Sve veća prisutnost novih droga među mladima od 12 do 17 godina

Simpozij je okupio vrhunske stručnjake koji se bave istraživanjem, prevencijom i djelovanjem psihoaktivnih tvari, a oni su upozorili na sve veću prisutnost novih droga u Hrvatskoj, pogotovo među mladima od 12 do 17 godina starosti.

Nove psihoaktivne tvari nastale su kao alternativa uobičajenim ilegalnim drogama pri čemu imitiraju učinke poznatih droga. Radi se o velikom broju novih tvari, čak 740 novih psihoaktivnih tvari je u optjecaju od 2017., a smatra se kako se svake godine još otprilike dodatnih 250 tvari pojavi na tržištu.

Glavno sredstvo preprodaje novih droga je internet iako se nove psihoaktivne tvari mogu naći i u proizvodima koji se legalno prodaju na tržištu, te se koriste kao osvježivači zraka ili u poljoprivredi.  

Legalna zamjena za klasične droge

Psihoaktivne tvari zapravo su legalna zamjena za klasične droge, a kolika je njihova raširenost najbolje pokazuje podatak da na jednog novog ovisnika o heroinu dolaze čak tri nova ovisnika o psihoaktivnim tvarima. Među njima su najrašireniji sintetski kanabinoidi koji oponašaju učinak marihuane, a nikad se točno ne zna točan sastav tog praha koji se proizvodi u kineskim laboratorijima, rekao je Ćelić. 

Naime, dovoljno je promijeniti jedan atom na psihoaktivnoj tvari da ona više nije na popisu zabranjenih tvari i kao takva je legalno dostupna na tržištu sve dok ne dođe do ozbiljnih zdravstvenih komplikacija - psihomotornog nemira, paničnih napadaja, tjeskobe, depresivnih stanja sa suicidalnim mislima, pa i psihotičnih stanja s halucinacijama. Osobito je problematična depresija respiratornog sustava koja može dovesti do zakazivanja dišnoga sustava i smrti.

Jeftine su i nabavljaju se preko interneta

Najveći je problem što su to relativno dostupne tvari, jeftine i može ih se nabaviti preko interneta. Obično se konzumiraju tijekom vikenda na zabavama. Ćelić kao posebnu opasnost navodi što se neke od njih uzimaju intravenski, što dovodi do porasta broja oboljelih od hepatitisa C i HIV-a. 

O osvježivačima zraka kao novoj ubojitoj drogi među mladima izlaganje je održala Katarina Dodig Ćurković sa Zavoda za dječju i adolescentnu psihijatriju KBC Osijek, istaknuvši da su upravo u Osijeku protekle godine osvježivači bili veliki problem. "Te tvari stvaraju dramatične kliničke slike kod adolescenata. Roditelji nemaju pojma da su ti osvježivači sredstva kojima se njihova djeca potencijalno mogu ubiti", rekla je Dodig Ćurković.

Upravo je ove godine u Osijeku drastično porastao broj djece koja su završila na psihijatriji zbog upotrebe novih psihoaktivnih tvari, a u najvećem riziku izloženi su adolescenti od 12. do 17. godine.

Djecu pronalaze na ulici u besvjesnom stanju

Lani su u Osijeku su zabilježena dva slučaja intoksikacije adolescenata novim psihoaktivnim sredstvima, a do polovice ove godine bilo je već 16 slučajeva. Takvu djecu pronalaze na ulici u besvjesnom stanju, pa ih hitna pomoć odvodi na pedijatriju i konačno na psihijatriju zbog problema s agresijom, halucinacijama i dezorijentacijom. Ona imaju snažan poriv nešto naprave sebi, ali i drugima. Od somatskih simptoma imaju snažnu bol u prsima, ubrzani rad srca i gušenje.

Problem je i što ta djeca zapostavljaju školske obaveze, bježe od kuće, odsutni su do ranih jutarnjih sati, a roditelji ne znaju što se s njima događa. Ne funkcioniraju ni u radnom, niti u obiteljskom i društvenom okruženju, kaže Dodig Ćurković.

Adolescenti nove droge najčešće uzimaju na prijelazu iz osnovne u srednju školu, u razdoblju kada su pod velikim stresom zbog prilagodbe novim uvjetima života. "Smatraju da će ih to opustiti i da će biti 'cool' s nečim što zapravo uopće nije 'cool'", ističe osječka psihijatrica. - piše HRT
hr Wed Dec 12 2018 14:27:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .