Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5f22de54daf72d524a8b46b7/80
Foto: PRIVATNI ALBUM

IMOTSKI TRIATLONAC: Ponosan sam i sretan što je u Imotskom napokon održano prvo triatlon natjecanje!

24-godišnji Marino Jukić završio je kako drugoplasirani na prošlotjednom imotskom triatlonu

Triatlon je sportsko natjecanje koje se sastoji od tri različite sportske discipline, a to su plivanje, biciklizam i trčanje. Natjecatelj mora tijekom utrke prijeći dionice plivajući, biciklirajući i trčeći prema zadanom rasporedu.

U Hrvatskoj je prvo triatlon natjecanje održano 1987., a ove godine po prvi put održalo se u Imotskom prošlog tjedna gdje je sudjelovalo 30 sudionika iz cijele Europe. 

Imotski se pokazao kao odlična destinacija za održavanje triatlon natjecanja, koje je započelo iz Modrog jezera pa sve do Ričica.

Drugo mjesto osvojio je i jedini Imoćanin na utrci, Marino Jukić, koji je svoj prvi triatlon odradio prije osam godina i od tada sudjeluje u različitim triatlon natjecanjima.

- Već nakon Olimpijskih igara u Londonu 2012. bio sam zainteresiran za triatlon i tako odradio svoj prvi super sprint triatlon (375 metara plivanja, 10 kilometara bicikla, 2,5 kilometara trčanja) u sklopu “Marjanskog đira” u Splitu na Benama. Tako je sve krenulo i evo sada je već prošlo 8 godina otkako sam odradio prvi triatlon i do sada sam napravio ogroman napredak i mislim da moja najbolja natjecanja tek dolaze.

Marino kaže da je prošlotjedno natjecanje u Imotskom imalo odličan odaziv te da su sudionici bili oduševljeni ljepotama imotskog kraja. Zajedno s predsjednikom Triatlon kluba Imotski, Matkom Divićem, organizirali su imotski triatlon uz pomoć Turističke zajednice Grada Imotskog, Gorske službe spašavanja te Triatlon kluba Split.

Prva disciplina bila je plivanje u Modrom jezeru od 400 metara, a zatim je slijedilo istrčavanje serpentina do tranzicije na vidilici gdje su čekali bicikli. 


Biciklistički dio je uslijedio od ulaza u Modro jezero, preko Crvenog jezera pa sve do Zelenog jezera i natrag. Ukupno 20 kilometara biciklističke rute. 

Posljednja disciplina bilo je trčanje od vidilice preko Topane do Crvenog jezera i natrag do cilja kod turske kule. Svoj imotski tiratlon, Marino je završio kao drugoplasirani, a i sam kaže da je imao malo veću nervozu jer ipak je ovo natjecanje u njegovom rodnom kraju. 

- Kao jedini Imoćanin na natjecanju u svom rodnom kraju imao sam malo veću nervozu nego prije drugih natjecanja i želio sam pobijediti. Dao sam sve od sebe, ali ovaj put spremniji je bio Dalibor Vujević

Za triatlon kaže kako je to iznimno težak sport, često kažu i najteži jer obuhvaća tri discipline. U Hrvatskoj je još uvijek nepoznanica dok je u ostatku svijeta iznimno popularan. 

Imotski triatlon (400 metara plivanja, 20 kilometara bicikliranja i 4,5 kilometara trčanja) trajao je oko 2 sata. Prava sprint triatlon utrka je duža, ali nije na zahtjevnim rutama kao što je to bila ova u Imotskom. 


Ovaj imotski triatlonac već se sprema za nova natjecanja, a iduće je u kolovozu na Koručuli. 

Imotski se pokazao kao odlično mjesto za triatlon utrke. Jukić ističe kako bi trebalo postatit dio tradicije i na taj način probuditi interes kod mladih Imoćanka kako bi se počeli baviti ovim zanimljivim sportom. 

- Imotski ima potencijala, ali nedostaje jedna stvar. Mislim da Grad Imotski treba čim prije napraviti gradski bazen koji će Imoćanima sigurno korititi tijekom cijele godine, a može poslužiti i za triatlon natjecanja koja se održavaju u hladnijim danima tijekom godine.

Sve u svemu, pred ovim mladim Imoćaninom, triatlon karijera je obećavajuća. Želimo mu još puno natjecanja i pobjeda! 

hr Thu Jul 30 2020 16:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f2ee1d0daf72d1a5e8b4573/80
Foto: Dalmacija News

FOTOGALERIJA Sinj okupan suncem uživao u 305. Čoji

Sve je spremno za 305. Alku
305. Čoja po lijepom je vremenu premašila očekivanja. Dobro ispunjeno Trkalište uživalo je u generalnoj probi pred sutrašnje veliko natjecanje - 305. Sinjsku Alku koja kreće od 16:30 sati.


hr Sat Aug 08 2020 19:38:36 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f2eb7d1daf72db85b8b4626/80
Foto: makarsko-primorje.com

Završna večer: Gatsko kulturno ljeto zatvara makarsko kazalište Zlatousti sa svojom hvaljenom predstavom “Ufo”

U 21 sat, na platou pored župne crkve u Gatima u goste stiže amatersko makarsko kazalište Zlatousti sa svojom hvaljenom predstavom “Ufo”.
Riječ je o predstavi koja na humorističan načini i izričajem svojstvenim Dalamatinskoj zagori progovara o ljudskim manama pokušavajući dočarati što bi se sve moglo dogoditi kad u mjesto „Kiljevce“ na kraju svijeta sleti neidetificirani leteći objekt.

To slijetanje u mještanima budi zatomljene apetite i želju za brzom zaradom, te pokreće lanac događanja u čijem središtu je tamošnja gostionica te njezini vlasnici i redovni gosti.

Kao i prethodne dvije večeri, u kojima su gosti u Gatima bili HNK Split, te glumačka družina Histrioni, u organizaciji se pridržavaju epidemioloških mjera - razmak stolica, fizička distanca, dezinfekcija ruku, gledalište je na vanjskom prostoru.

Ulaz na predstavu je besplatan.
hr Sat Aug 08 2020 16:34:18 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f2e4977daf72de45a8b45d7/80
Foto: Unsplash

Plivanjem do tijela iz snova: Koji stil odabrati za oblikovanje određenog dijela tijela?

Plivanje se preporuča svima, bez obzira na zdravstveno stanje, samo se određena boljka mora prilagoditi stilovima plivanja koje u tome slučaju možemo izvoditi.

Plivanje je mnogima jedna od omiljenih ljetnih aktivnosti, bilo da je riječ o kupanju u moru, jezeru ili bazenu. Osim što je svima lako dostupno, ima i brojne zdravstvene prednosti, ali i mogućnost utjecanja na oblikovanje našeg tijela.

Plivanje se preporuča svima, bez obzira na zdravstveno stanje, samo se određena boljka mora prilagoditi stilovima plivanja koje u tome slučaju možemo izvoditi.

Riječ je o vrsti rekreacije koja ima izuzetno pozitivan učinak na naše cjelokupno zdravlje. Ne samo što se ostvaruju aerobni učinci tjelesne aktivnosti nego se istovremeno jačaju i sve mišićne skupine našeg organizma: na rukama, ramenima, leđima, stražnjici, prsnom košu i nogama.

To se događa zato što je otpor koji pruža voda čak 10 do 15 puta veći od onog koji nam pruža zrak, pa će samim time vježbanje biti mnogo učinkovitije. Drugim riječima, u vodi djeluje sila uzgona koje nema u zraku pa se zato otpor našim mišićima pruža se iz svih smjerova, a istodobno voda rasterećuje mišiće i zglobove, što nije slučaj kada vježbamo izvan vode.

Postoji nekoliko stilova plivanja, a iako je najbolje kombinirati ih sve dopušta li nam to zdravstveno stanje jer će to najbrže dovesti do zatezanja i oblikovanja čitavog tijela, većina nas želi poraditi na određenom dijelu kojim možda nismo zadovoljni. Srećom, plivanje ima rješenje i za to pa u nastavku donosimo dobrobiti pojedinog stila plivanja.

Treba napomenuti da je potrebno plivati najmanje pola sata tri puta tjedno kako bi se ostvario učinak vježbi i postigli zaista vidljivi rezultati. Kod svih stilova plivanja važno je tijelo držati što je vodoravnije moguće kako ne bi došlo do ozljeda vratne kralježnice.

1. Prsno plivanje za oblikovane ruke i bedra
Stil plivanja kojem se najčešće okreće velik broj žena svakako je prsno plivanje. To je ujedno najsporija tehnika plivanja koja zahtijeva veću snagu ramena i nogu, pa samim time utječe na njihovo oblikovanje.

Stalni zamasi koje moramo raditi nogama utječu i na smanjenje celulita, dok se na rukama smanjuje neželjeno masno tkivo koje smeta mnogim ženama. Osim toga, tijekom prsnog plivanja istegnuti su naši trbušni mišići, što će povoljni utjecati i na oblikovanje „pločica“. No najviše od svega utječe na prsne mišiće.

Ipak, ako imate problema s donjim, tj. lumbalnim dijelom kralježnice, svakako izbjegavajte taj stil jer se u suprotnom stanje može pogoršati zbog toga što se kralješci i diskovi istežu tijekom vježbe.

2. Leđno plivanje za oblikovana ramena i trbušne mišiće
Nešto aktivniji stil plivanja u kojem je potrebno kombinirati naizmjenične zamahe desne i lijeve ruke te nogu, uz okretanje lica prema gore i s leđima na vodi jest leđno plivanje. Kako radimo intenzivne zamahe rukama prema iza, izduženo je naše čitavo tijelo, a napose to dolazi do izražaja kod trbušnih mišića.

Zato je ovaj stil idealan za sve one koji se bore s masnim naslagama na predjelu trbuha. Štoviše, zbog dodatnog opterećenja vode ovo se smatra mnogo učinkovitijom vježbom od bilo koje verzije izvođenja trbušnjaka, pa čak i planka.

Također, zamasi rukama snažno utječu na oblikovanje ramena i ruku. Smanjuju masne naslage i sjajno definiraju čitavo područje ramena.

3. Kraul ili slobodni stil za čitavo tijelo
Kraul ili slobodni stil karakteriziraju naizmjenični zamasi lijevom i desnom rukom, lice je okrenuto prema površini vode, dok se naizmjeničnim udarcima nogama održava kretanje prema naprijed.

Učinak koji ostvaruje na čitavo tijelo jednak je aerobnom treningu, samo što će se u pola sata potrošiti znatno više kalorija nego da ga odrađujemo u teretani. Pogodan je za sve one koji nemaju ozbiljnih problema s kralježnicom, a prakticira li se redovito, značajno može utjecati na čitavo tijelo, baš kao aerobni trening u teretani.

Nije zanemariv ni način disanja koji je nužan tijekom plivanja i na koji nas na neki način voda „prisili“. Naime, plivanje zahtijeva mnogo dublje disanje, a upravo je to tehnika disanja koja se preporučuje svima koji su pod stresom, doživljavaju napad panike i naprosto se trebaju smiriti.

Samim time snižava se razina kortizola, odnosno hormona stresa, i umiruje se čitav organizam, zbog čega je plivanje preporučljivo i osobama koje pate od anksioznosti.

Dodatan savjet: Hodanje u vodi
Iako ovdje nije riječ o stilu plivanja, hodanje u vodi, što je najlakše izvesti u bazenu, ima jednak učinak na naše tijelo kao trčanje.

Hodanje je naša najprirodnija aktivnost, a dodatan otpor vode snažno će djelovati na naše mišiće i ojačati ih. Kako će se tijekom hodanja mijenjati pokreti trupa, tako će se učinak te vježbe s mišića nogu i ruku proširiti i na mišiće donjeg dijela leđa i trbuha, piše Zadovoljna.hr.

hr Sat Aug 08 2020 08:43:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f2d73c9daf72d55588b461f/80
Foto: Pixabay

Amerikanci hrvatske plaže Nugal i Zlatni rat uvrstili među najljepše u Europi

Spektakularni pogled, kristalno čisto more..
Prestižni američki magazin posvećen putovanjima Condé Nast Traveler uvrstio je hrvatske plaže Nugal u Makarskoj i Zlatni rat u Bolu među top 25 najljepših europskih plaža, izvijestila je Ina Rodin, direktorica Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u SAD-u.
 
„Najnovija objava jednog od najutjecajnijih i najčitanijih američkih magazina za putovanja potvrđuje kako Hrvatska zadržava vidljivost i pozitivan imidž na američkom tržištu. Unatoč trenutnoj situaciji, zbog koje u ovoj godini ne očekujemo velik broj američkih gostiju, važno je kontinuirano održavanje interesa i percepcije naše zemlje kao sigurne i atraktivne turističke destinacije“, istaknuo je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
 

U svojoj objavi Condé Nast Traveler ističe sve blagodati plaže Nugal, poput spektakularnog pogleda i kristalno čistog mora, zbog čega se 40-minutna šetnja do plaže apsolutno isplati. Navedene su i prednosti plaže Zlatni rat koja je, uz svoj upečatljiv i neobičan oblik, idealna za ljubitelje vodenih sportova poput jedrenja ili uspravnog veslanja na dasci. Uz dvije hrvatske, na popisu 25 najljepših plaža našle su se i brojne grčke, francuske, španjolske i talijanske plaže.
hr Fri Aug 07 2020 17:31:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .