Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce64b5329111cc59d8b459f/80
Foto: PIXABAY

Samo 5 europskih zemalja nemaju kaznu doživotnog zatvora: Treba li je uvesti i Hrvatska?

'Mislim da država mora intervenirati jer se ti pojavni oblici pojavljuju iz dana u dan, sve više i sve češće'
Silovanje i ubojstvo 17-godišnje Antonije Bilić spada u najteža kaznena djela. Njezin ubojica Dragan Paravinja prvobitno je dobio najveću moguću kaznu - 40 godina zatvora ali mu je Vrhovni sud kaznu prepolovio na 20 godina zatvora, što je izazvalo ogorčenje javnosti. 

Isto tako, javnost je smtarala i da su preblage bile presude trostrukom ubojici Srđanu Mlađanu koji je iz čista mira iz automata ubio 16-ogodišnju gimnazijalku Elizabetu Šubić, umirovljenika Petra Jančića a kad su ga nakon tog dvostrukog ubojstva zbog dobrog vladanja pustili na slobodan vikend, ubio je i policajca Milenka Vranjkovića, javlja RTL.

U Srbiji od jučer takve, najteže ubojice, koje siluju i ubijaju djecu drugačije tretiraju. Umjesto najteže kazne od 40 godina zatvora uvedena je kazna doživotnog zatvora. I to upravo zbog jednog slučaja koji je isto tako ogorčio javnost: 15-godišnje djevojčice Tijane Jurić koja je oteta, silovana i brutalno ubijena.

Tijana Jurić danas bi imala 20 godina. Te ljetne večeri 2014., tek što je upisala srednju glazbenu školu, dok se vraćala kući, autom ju je udario Dragan Đurić - mesar od dva metra i 100 kilograma. Strpao ju je u auto, silovao i zadavio, a njezino tijelo zakopao na smetlištu. 

"To ne znam da li je čovjek ili životinja, ne znam kako bih ga nazvao", rekao je 7. kolovoza 2014. Tijanin otac Igor Jurić.

"Mislim da bi i Hrvatska trebala malo razmotriti svoju kaznenu politiku"

Zvjerski zločin šokirao je cijelu Srbiju, ubojica je dobio maksimalnih 40 godina zatvora, no Tijanin otac tu nije stao - pokrenuo je peticiju koju je potpisalo 160 tisuća ljudi. Tražili su da se vrati doživotna kazna za ubojice djece. I zahvaljujući njemu, Srbija je od jučer ponovno uvela doživotni zatvor za najteže zločine.

"Smatram da je ovo izuzetno važan dan za Srbiju i za, prije svega, djecu naše zemlje. Mislim da bi i Hrvatska trebala malo razmotriti svoju kaznenu politiku", kazao je Igor Jurić.

Jer, vjerojatno niste znali, ali doživotnu kaznu zatvora ima većina zemalja svijeta, a u Europi uz Hrvatsku samo njih četiri je nema - BiH, Portugal, Norveška i Island. Ministra pravosuđa pitali smo treba li i nama doživotni zatvor, piše RTL.

"Ako dođemo u okviru i struke i praktičara do varijante da nam je takva jedna mjera potrebna, mi smo otvoreni za takvu raspravu i proceduru. Ali mislim da to u ovom trenutku nije pitanje broj 1 naše kaznene normative. Ja bih puno radije da mi okvire koje sad imamo unutar Kaznenog zakona, kazne od minimuma do maksimuma, da se to snažnije koristi, da kaznena politika bude oštrija nego što jest", kaže ministar pravosuđa Dražen Bošnjaković.

S ministrom se ne slaže jedan od naših najiskusnijih odvjetnika, ujedno i bivši sudac. Branko Šerić podsjeća na niz najgorih zločina koje su počinile mlađe osobe. 

"Koji imaju takvo asocijalno ponašanje da predstavljaju latentnu opasnost u budućnosti od recidiva, da smatram da je potrebno da i Hrvatska uvede kaznu doživotnog zatvora", kaže Šerić.

Jer Srđan Mlađan, trostruki ubojica srednjoškolke, umirovljenika i policajca, iz zatvora treba izaći 2027. sa 46 godina. A Dragan Paravinja, ubojica Antonije Bilić, kojem je kazna prepolovljena na 20 godina slobodno će šetati zemljom 2030. 

"Mislim da država mora intervenirati jer se ti pojavni oblici pojavljuju iz dana u dan, sve više i sve češće", tvrdi odvjetnik Šerić.

Tinu Šunjergi, koji je ubio roditelje metkom u potiljak, Vrhovni sud smanjio je kaznu s 40 na 35 godina. A Davidu Komšiću, koji je djevojku Kristinu izbo nožem 88 puta, isti je sud smanjio kaznu s 30 na 25 godina.

Hrvatska do daljnjeg ostaje jedna od zemalja s najblažim kaznama u Europi

"Ja vidim problem u tome što se ne izriču takve visoke kazne, i što je efikasnost daleko na nižoj razini, efikasno pravosuđe je ono koje brzo i kvalitetno donosi odluke", ističe bivša ministrica pravosuđa Vesna Škare Ožbolt.

Dakle, da ste danas ministrica, vi ne biste išli putem da se uvodi doživotni zatvor?

"Ja bih u svkaom slučaju poslušala struku", jasno će.

A ministar struku, kako se čini, zasad ne misli pitati za mišljenje.

"Centralno pitanje po meni nije hoćemo li imati doživotnu ili onakvu, jer imamo i kaznu od 50 godina pa nismo bili u prilici takvo nešto izreći", kaže Bošnjaković.

Tako Hrvatska do daljnjeg ostaje jedna od zemalja s najblažim kaznama u Europi.

hr Thu May 23 2019 09:27:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cdddb4429111c218a8b4613/80
Foto: HGSS Makarska

HGSS traži pomoć građana: u Baškoj Vodi nestao muškarac

Iz Makarskog HGSS-a javljaju da traže muškarca od 36 godina koji je srčani bolesnik. Zbog velikih vrućina mole građane da im pomognu kako bi ga pronašli što prije.

HGSS Makarska je na Facebook stranici objavila podatke nestale osobe kao i njegovu fotografiju. Čovjek je nestao u ponedjeljak navečer.

"Radi se o muškoj osobi 1983. godište koja se iza 22:30 udaljila od kuće u Baškoj Vodi. Nestala osoba nosi naočale te ima crnu kratku kosu, srčani je bolesnik, a u trenutku nestanka je bio odjeven u kratke hlače i majicu, te je na leđima imao crni ruksak.

Obzirom na velike temperature i vremenske prilike, molimo pomognete tako što će te podijeliti status. Ukoliko raspolažete bilo kakvom informacijom o nestalom o tome obavijeste policijsku postaju u Makarskoj ili nazovite na naš telefon 091 721 0201", piše na Facebook statusu.


hr Tue Jun 18 2019 19:19:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c865def29111c0f008b460d/80
Foto: PIXABAY

Potrošeno 40 milijuna kuna: Tek dovršili cestu kroz centar Zadra, a već traže izmjene jer je preuska

Iz Hrvatskih cesta poručuju kako je sve napravljeno prema projektu i ranijim dogovorima i s bolnicom.

"Onemogućava se rad bolnice, a prometna rješenja su opasna", stoji u pismu upozorenja koje je Uprava zadarske Opće bolnice uputila Hrvatskim cestama i Ministarstvu prometa oko netom dovršene rekonstrukcije prometnice kroz središte Zadra na koju su Hrvatske ceste potrošile 40 milijuna kuna.

U Gradu Zadru, koji je izdao građevinsku dozvolu, kažu kako su već tražili izmjenu nekih rješenja.

Rekonstruirala se cesta od Jazina prema zadarskom autobusnom kolodvoru mjesecima i sada je konačno puštena u promet, no građani nisu zadovoljni, piše RTL.

"Ja nisam stručnjak, ali ako nema mjesta za četiri trake, onda nema. Malo je usko, definitivno", kaže Robertina.

Toliko usko da je zid bolničke zgrade Odjela za ginekologiju uklopljen u zaštitni zid ceste. Bolnička uprava požalila se pismom Hrvatskim cestama i ministru prometa na uzurpaciju prostora, visoku razinu buke i opasana prometna rješenja. 

Širina cijelog nogostupa ovdje u jednom je dijelu 130 centimetara, međutim zbog rasvjetnog stupa ne mogu proći ni invalidska kolica, niti dječja kolica. 

Izmještanje stupova od Hrvatskih cesta tražio je i Grad Zadar.

"Grad Zadar je tijekom izrade te ceste već obavio razgovore i sa Hrvatskim cestama i s Općom bolnicom, saslušali smo njihove primjedbe i kao takve su velika većina primjedbi uvažene. Stoga nam čak sada ostaje nejasno zašto je to sve potencirano kad se dogovorilo na sastancima da će isti biti otklonjeni", rekao je zamjenik gradonačelnika Ante Babić (HDZ).

Iz Hrvatskih cesta poručuju kako je sve napravljeno prema projektu i ranijim dogovorima i s bolnicom. Buka se može riješiti i naknadnom izolacijom.  

Oporba je na današnjoj sjednici Gradskog vijeća tražila odgovornost jer je za neke preinake prekasno.

"Molim Vas, nemojte više ništa graditi", rekla je vijećnica SDP-a Irena Dragić te ubrzo dobila odgovor gradonačelnika Branka Dukića (HDZ): "Mi znamo graditi, mi znamo raditi i mi ćemo raditi. A vi, kad dođete, vi se onda sjednite malo na travicu, zapalite jedan mali joint i lagano dišite

O sigurnosti prometa, potvrđeno nam je, izvide je obavila i policija.

hr Tue Jun 18 2019 17:46:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/56e9528a0890d2c0268b53b0/80
Foto: D.N.

U KBC-u Split od 30 ginekologa 29 ima priziv savjesti

Službeni podaci pokazuju da je pobačaj ušao u sivu zonu zbog neokonzervativnog vala i zlouporabe institucija kao što je priziv savjesti, izjavile su na konferenciji za novinare predstavnice Socijaldemokratskog foruma žena SDP-a. Pravo na pobačaj smatraju jednim od 'temeljnih davno stečenih prava žena' pa su u saborsku proceduru uputile svoj prijedlog Zakona o medicinskom prekidu trudnoće.
- Hrvatska upada u sive brojke, to je jedan od razloga zašto Slovenci mogu reći da im je u posljednjih pet ili šest mjeseci broj zahtjeva za pobačaj porastao za 30 posto. To su žene iz Hrvatske. Pretpostavljam da je takvo stanje i u BiH. Jedino riječka bolnica nema nijednog liječnika koji ima uložen priziv savjesti, dok se u pulskoj bolnici samo jedan anesteziolog poziva na priziv savjesti, rekla je Predsjednica Socijaldemokratskog foruma žena Hrvatske Maja Sporiš, javlja HRT.

Iznijela je podatak da u splitskom KBC-u od 30 ginekologa, njih 29 ima priziv savjesti. 


SDP za dostupan i besplatan pobačaj

Predsjednica splitskog Foruma žena SDP-a Ana Lovrić izjavila je da u SDP-u težište stavljaju na to da pobačaj bude dostupan, besplatan i legalan. Dodala je i da se na priziv savjesti ne pozivaju samo liječnici, već i djelatnici u ljekarnama, pa to onemogućuje pravo pacijentica da 'dobije svoju terapiju ili zaštitu koja joj treba'. Prema njezinu mišljenju pobačaj treba biti besplatan jer, kako kaže, "cijene variraju od 1800 do 3500 kuna i upravo to čini nedostupnim pobačaj ženama, jer se na njega često odlučuju zbog socijalnih razloga".

Forum žena SDP-a u prostorijama stranke održao je i javnu tribinu s tom temom.
hr Tue Jun 18 2019 16:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d08f63829111c49d58b4569/80

Poduzete mjere za rasterećenje prometa? Turistički autobusi morat će koristiti terminal u Kopilici i metro

Danas je u HGK - Županijskoj komori Split održan sastanak predstavnika putničkih agencija kako bi im se prezentiralo tehničko rješenje funkcioniranja pogodnosti za turističke autobuse, a vezano za novu regulaciju iskrcaja i ukrcaja putnika iz turističkih autobusa na terminalima kod Turističke palače na Rivi.

Naime, 23. svibnja Grad Split donio je odluku o uvođenju nove iskrcajno/ukrcajne pristojbe u Splitu za turističke autobuse. 

S obzirom na termin donošenja odluke i već dogovorene aranžmane putničkih agencija i prijevoznika, ta im odluka predstavlja dodatni trošak i problem za poslovanje, uslijed čega su  HGK – Županijska komora Split, Udruženje putničkih agencija HGK, Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i Udruga nezavisnih putničkih agenata Hrvatske (UNPAH) dogovorili u suradnji s Gradom Splitom i gradskom tvrtkom Split parking  pogodnosti za one turističke ture koje su ugovorene do 23. svibnja, kada je odluka donesena.

''HGK – Županijska komora Split u potpunosti podržava napor Grada da regulira promet u Splitu, ali smo također prepoznali problem koji je nastao za naše članice, putničke agencije, te smo skupa s ostalim partnerima i zahvaljujući razumijevanju i spremnosti Grada iznašli procedure da se za turističke ture ugovorene do 23. svibnja omoguće posebne pogodnosti'', rekla je Nataša Bušić, poslovna tajnica Strukovne grupacije putničkih agencija ŽK Split. 

Bušić je također pozvala gospodarstvenike, ali i sve građane, da za dolazak u centar Splita koriste terminal u Kopilici i metro, kako bi se u što većoj mjeri rasteretio promet u gradu.

Kako bi se omogućilo onima koji imaju ugovore sklopljene do 23. svibnja, a koji su te ture prijavili HGK – Županijskoj komori Split, da po staroj cijeni ulaze na autobusni terminal Riva, uvest će se sistem plaćanja s tzv. digitalnim vaučerima, a s cijelom procedurom su detaljno upoznati na sastanku.

''Ture koje su dogovarane nakon 23. svibnja i za koje je bilo prostora da se novi trošak ukalkulira u cijenu, ulaz na terminal će plaćati po novom cjeniku, a ovim rješenjem smo željeli pomoći onima koji su putničke aranžmane već definirali i za koje nije bilo prostora da se povećana davanja unesu u kalkulacije'', rekao je Jurica Glavina, zamjenik predsjednika Udruženja putničkih agencija HGK, zahvalivši Gradu, Komori i svima koji su pomogli da se ovaj problem brzo i kvalitetno riješi.

Tijekom godine na autobusnom terminalu na Rivi obavi se 40.000 ukrcaja i iskrcaja putnika turističkim autobusima. Organizacijom Glavnog željezničkog kolodvora u Kopilici i uvođenjem gradske željeznice u službi javnog gradskog prijevoza očekuje se smanjenje pristiska vozila, naročito turističkih autobusa, na uže središte grada, a putnicima se omogućava dolazak u središte za samo 4 minute.

''Ovo rješenje smo iznašli u zaista kratkom roku, te svi sa svoje strane trebamo učiniti sve da ono funkcionira i da imamo što manje problema. Ovo nam je također prilika da unaprijedimo sustav, da se digitaliziramo i međusobno svi bolje povežemo, jer nam je zajednički cilj rješenje prometne zaglušenosti grada'' poručio je nazočnima direktor Split parkinga, Marko Bartulić.



hr Tue Jun 18 2019 16:25:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .