Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ea740556f2ab833038b456f/80

KOMENTAR Mir, mir, mir, nitko nije kriv! Boban, Sanader, Škaričić, tko će prvi 'odletjeti'?

Koliko će još trebati umrijeti ljudi da počnu padati 'HDZ-ove glave'?
Koronavirus je ponovno pokrenuo i nove političke igre. Hrvatska kao da funkcionira onoliko koliko političarima treba, jer oni imaju plaće i onda kada ne rade.
Brojni politički akteri krizu su iskoristili i za 'jeftine poene', a nije trebalo mnogo da atmosfera dođe do 'faze ključanja' nakon što je nevidljivi neprijatelj, po svemu sudeći, samo zbog svoje nepredvidivosti, 'dospio' u splitski Dom za starije i nemoćne osobe u Vukovarskoj ulici. Ako je vjerovati ministru Berošu.

Zasluge ogromnog broja zaraženih osoba, ali i čak 12 umrlih štićenika ostale su 'visjeti u zraku' jer je na dugo očekivano izvješće čak posebno oformljenog tima iz dva Ministarstva javnost ponovno odgovorila s 'bojaznošću' koja se iz godine u godinu veže s novim stranačkim kadroviranjima i političkim uhljebljivanjem u dvije najveće stranke.
Jer 'ne pada kruška daleko od stabla', a u svakom pojedinom razdoblju istakne se barem 'nekoliko heroja' koji, na kraju, neslavno završe pod medijskim pritiscima.

Čak ni medijski linč nije bio dovoljan da splitska scena povezana s Domom u Vukovarskoj ulici spozna riječ 'odgovornost'. Često zato obične ljude ne vara kako je stranački rječnik izbrisan iza slova 'o' jer sve toliko aktualne riječi dolaze baš pri kraju hrvatske abecede - od uhljeba, parazita, profitera pa sve do zadrugara.

Možda i nije bitno tko je prouzrokovao ulazak virusa koliko je bitno objasniti obiteljima čak 12 štićenika u Domu koje je komplikacija sa zarazom zauvijek odvela s ovog svijeta.

Valjda smo toliko sretni što smo živi i što baš Stožer, kako bi rekao kolega Šprajc, na 'svečanoj misi u 14 sati' ne objavi kako je 'nažalost, preminula još jedna osoba...'.

Štoviše, sa zdravstvenog aspekta bilo je sve u redu, ako je suditi po izvješću kojeg je baš ministar Beroš objavio, ali i dalje se, svaki normalan laik, ne može oteti dojmu početku cijele situacije i tek jednom od niza nelogičnosti kada su pljuštale optužbe na relaciji 'Nastavni zavod' i Dom, a onda odjednom, potpuno dvije suprotne priče, kao zaključak imaju da je - sve u redu!

Slušali smo i priče kako su tri izvješća potpuno različita, a onda ipak, nitko nije kriv.
Nitko nije kriv što i dalje politički monopol igraju Ante Sanader i Blaženko Boban u županiji.
Nitko nije kriv ni što nakon kriminalnog namještanja natječaja u splitskom Domu zdravlja iste te ljudi prozivaju ama baš svi jer ih i u ovom slučaju povezuju s dovođenjem Ivana Škaričića, propalog omiškog kadra na mjestu ravnatelja.

Nekoliko pitanja i dalje ne nalaze razuman odgovor u njihovim očima.
Kako pogledati u oči javnosti i prozboriti još koju riječ kad ti je na leđima 'breme tolikih gnjusnih događaja'?
Kako pogledati u oči ljudima koji su došli pokupiti stvari svojih najmilijih u Domu nakon smrti?
Kako uopće 'mirno živjeti'?

Budimo realni. Bili su to stari ljudi, ali i to su nečiji roditelji koji su, možda, mogli živjeti mjesec, godinu, dvije. 
Bili su to stari ljudi koji su se radovali svojoj djeci koja bi ih razveselila od prigode do prigode, a oni nisu sami odabrali da budu u toj ustanovi jer, nažalost, više ne mogu živjeti u normalnim uvjetima.
To nisu brojke, to su životi s kojima su neki tugovali, ali i radovali se.

Da sam 'u koži' obitelji koji su ostali bez svojih najmilijih tražio bi barem jedan dokument koji bi dokazao tko je u sustavu bio 'kratkih rukava' i tko je u sustavu 'mogao i morao bolje'.

I kako je onda gledati ministra Beroša koji za virus okrivljava baš virus ili ministra Božinovića koji, ni jednom riječju, angažman Nacionalnog stožera ne dovodi u svezu s politikom.

I dok je spektakularno najavljivao kako će se on 'obračunati s odgovornima' pred svitom novinara i još na tisućama ljudi pred malim ekranima reakciju župana Bobana i dalje nismo vidjeli. Sanader se krenuo 'boriti' s neistomišljenicima iz SDP-a, a Škaričić je već davno blokirao sve telefonske brojeve novinara pa je 'ostao živ' nakon izjave kako je sve 'malo eskaliralo' nakon desetak dana što su štićenici imali temperaturu.

Koliko će još trebati umrijeti ljudi da počnu padati 'HDZ-ove glave'?

hr Mon Apr 27 2020 22:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/55749b38e0a75be4458b4629/80
Foto: Screenshot YouTube

Na današnji dan 1993. godine poginuo je Dražen Petrović

Bizarna, šokantna podudarnost, koju praznomjerni tumače kako je to ‘sve to bila sudbina’: Dražen Petrović je poginuo 7. lipnja 1993., točno na dan kad mu je istjecala osobna iskaznica izdata 7. lipnja 1983. u Šibeniku.

Na današnji dan prije 27 godina Hrvatska je zanijemila, predljetno ozračje zatamnila je tragična vijest o pogibiji Dražena Petrovića, našeg najboljeg  košarkaša i jednog od najboljih sportaša svih vremena.

Napustio nas je na vrhuncu karijere, u 29. godini, u jednoj od najbizarnijih i najnelogičnijih prometnih nesreća ikada, koja mu se naprosto nije trebala dogoditi.

Hrvatska je tada bila košarkaška velesila i to je prekinuto u trenu, 7. lipnja 1993. u 17:20. Izgubili smo jednog od naših velikana i idola generacije, a Hrvatska je nepovratno otišla na košarkašku periferiju.

O tome je već ‘sve’ rečeno, napisano, snimljeno, a ovo je stručna analiza prometne nesreće. Sve se zbilo ekstremno nesretno, nelogično, gotovo bizarno, da su teoretičari zavjere nagađali kako je riječ o pomno planiranom ubojstvu jednog od naših sportskih ambasadora i najjačih brendova.

Dražen Petrović je poginuo na suvozačkom sjedalu crvenog automobila Volkswagen Golf II (1983. – 1992.), kojim je upravljala njegova djevojka Klara Szalantzy, njemačka manekenka mađarskih korijena te se na njemačkoj autocesti A9, kod gradića Denkendorfa, 20 km sjeverno od Ingolstadta, vozeći iz Frankfurta prema Münchenu, zabila u Mercedes-Benzov tegljač, koji se, u neodgovornom i nespretnom manevru izbjegavanja neočekivano usporenog vozila, na skliskom asfaltu zanio, probio zaštitnu barijeru i prednjim dijelom završio na pretjecajnom traku suprotnog dijela autoceste.

Tragičnom ishodu naše sportske legende kumovao je niz nesretnih i nelogičnih okolnosti te prometnih prekršaja:

1. Dražen Petrović je nakon kvalifikacijske utakmice za europsko prvenstvo avionom preko Frankfurta trebao, s ostatkom reprezentacije, putovati za Zagreb. No odlučio je nekoliko slobodnih dana provesti s Klarom Szalantzy u Münchenu, koja ga je pokupila na aerodromu u Frankfurtu.

2. Volkswagen Golf II je automobil napravljen prije uvođenja ozbiljnijih standarda pasivne sigurnosti, koje je 1993. počeo uvoditi Golf III, a upotpunile sljedeće serije. Konkretni je model tada vrijedio manje od 5000 DEM, zašto je sjeo u njega?!

3. Vozač Mercedes-Benzovog tegljača, u uvjetima loše vidljivosti, na vlažnom asfaltu, vozeći neprilagođenom brzinom (po hrvatskom Zakonu o sigurnosti prometa na cestama protivno čl. 51. st 1.), naletio je na vozilo, čiji je stari vozač pretjerano usporio (kršeći naš čl. 51. st.2.) te ga pokušavajući izbjeći, nakon udara, oštro skrenuo ulijevo te preko pretjecajnog traka probio zaštitnu ogradu i završio na suprotnom pretjecajnom traku.

4. Klara Szalantzy je vozila previsokom, neprilagođenom brzinom (protivno našem čl. 51. st. 1), usto pretjecajnim trakom, pretječući više vozila (protivno našem čl. 70. st. 1/1). Ostala su vozila zaobišla tegljač i usporila, a niti jedno vozili nije naletjelo na crveni Volkswagen Golf nakon što se zabio u tegljač.

5. Pri nailasku na tegljač koji je probio zaštitnu barijeru, Klara Szalantzy je reagirala prometno-tehnički pogrešno. Umjesto da je, uz kontrolirano kočenje, pokušala izbjeći tegljač skretanjem udesno, panično je kočila, vozilom bez ABS-a. Usto je, trenutak prije sraza, instinktivno, kako bi sebe zaštitila, zakrenula ulijevo, dodatno izlažući suvozača pogibelji.

6. Pogibeljnost nesreće povećala je činjenica da Dražen Petrović nije bio vezan i usto je spavao, pa ga nije štitio ni sigurnosni pojas, niti se sam mogao štititi. A to vozilo nije imalo suvozačev zračni jastuk

7. Tragičnom je ishodu kumovao nepovoljan omjer unutrašnjih dimenzija vozila i visine suvozača (196 cm), što je povećalo rizik udara glave o strop. Da je suvozač bio niskog rasta, imao bi veće izglede za preživljavanje i to je jedan od razloga što su vozači bolida u pravilu nižeg rasta.

8. Pogibeljnost nesreće povećala je nevezana putnica straga, mlada turska košarkašica, čije se tijelo pri sudaru, inercijom, pretvorilo u projektil te je glavom dodatno ozlijedila suvozača i sebe, završivši u komi (preživjela je, ali nikada se nije potpuno oporavila).

Na kraju bizarna, šokantna podudarnost, koju praznomjerni tumače kako je to ‘sve to bila sudbina’: Dražen Petrović je poginuo 7. lipnja 1993., točno na dan kad mu je istjecala osobna iskaznica izdata 7. lipnja 1983. u Šibeniku.

Premda je iskaznica izdata u Jugoslaviji već stvarno bila nevažeća, a Dražen Petrović je imao hrvatsku, ta činjenica djeluje jezivo, piše Autoportal

hr Sun Jun 07 2020 08:31:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5edc87616f2ab8365b8b4573/80
Foto: Pixabay

Marjanski tunel 41 godinu čeka uporabnu dozvolu

Tim tunelom svaki dan prođe više od 10.000 vozila

Nakon što su iz Italije stigle žarulje za javnu rasvjetu u Marjanskom tunelu on je ovog vikenda, zbog redovnog godišnjeg održavanja, zatvoren za promet, a dok traju radovi vozači su usmjereni na prometnicu oko Marjana.

Iako tim tunelom dnevno prođe više od 10.000 vozila, on još uvijek nema uporabnu dozvolu. Cijelu priču istražila je RTL-ova Jelena Tešija. 

Iako je izgrađen prije čak 41 godinu, iz grada kažu da je pitanje hoće li tunel ikada dobiti tu dozvolu.

''Ono što zasigurno nedostaje su sigurnosni izlazi za pješake, praktički nedostaje druga cijev tunela. Prema tome, ovakav tunel kakav je, teško će u ovom trenutku i doći u fazu da dobije uporabnu dozvolu'', pojasnio je Damir Babić, voditelj Odsjeka za komunalno održavanje Grada Splita za RTL

"Problem je anarhije u hrvatskom sustavu"

Da problem treba riješiti upozoravaju i prometni stručnjaci.

''Problem je anarhije u hrvatskom sustavu da mnoge stvari funkcioniraju bez uporabne dozvole. Ovo treba staviti hitno na dnevni red, da se to riješi u najkraćem roku, da se usklade propisi'', tvrdi prometni stručnjak Željko Marušić.

hr Sun Jun 07 2020 08:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5eabc4b36f2ab8de068b462e/80
Foto: Pixabay

Hoćemo li spasiti sezonu? Manjak diplomatskih uspjeha mogao bi ozbiljno naštetiti početku sezone

Mnogi gosti, ali i iznajmljivači zbunjeni su brojnim informacijama - od održavanja smještaja do ulaska turista u državu.

Konstantno aktualna tema u ovo postkorona doba je i sudbina naše turističke sezone. Nije potrebno ni govoriti koliko naša regija, ali i cijela država ovise o priljevu novca koji se svake godine slije u državu zahvaljujući turizmu.

Potrebno je apostrofirati i honorirati uspjeh domaće borbe s pandemijom, odnosno rezultate s kojima se malo koja država u Europi može pohvaliti. Jasno je da svi nose dio zasluge za relativno bezbolno preživljavanje prvog, a nadamo se i zadnjeg vala korona virusa. Iskazali su se stručnjaci, medicinsko osoblje, vladajući, ali i svi građani koji su se u ogromnoj mjeri pridržavali svih naputaka i pravila. 

Rezultati su bili toliko dobri da smo odlučili među prvima i otvoriti granice. Turistička zajednica transparentno je i jasno objavila pravila ulaska i upute za sve zainteresirane goste iz stranih zemalja.

Na prvu izgleda da smo zadovoljili sve uvjete i otklonili sve prepreke za još jednu uspješnu turističku sezonu, naravno u okvirima trenutne situacije. 

Ipak, veliki broj zemalja još uvijek nije uvrstio Hrvatsku na popis zemalja u koju njihovi građani mogu putovati bez restrikcija. Jedan nedavni primjer je Austrija, čiji državljani i dalje moraju ići u samoizolaciju po povratku iz Hrvatske.

Kada se pogledaju korona brojke i opći dojam, jasno je da je Hrvatska zapravo puno bolje ovladala ovom krizom od Austrije. Zašto se onda onemogućuje nesmetano putovanje između ovih dvaju zemalja?!

Ako sve bude po planu, od 15. lipnja Europska unija bi trebala ponovo biti područje na kojem ne postoje restrikcije za putovanja. Samo 10 dana nas dijeli od toga da svi stanovnici EU-a mogu neometano doći u Hrvatsku, ali i vratiti se u svoju zemlju.

Kao ekonomija koja enormno ovisi o turizmu, već smo jako puno izgubili. Sada ćemo, bar za potencijalne goste iz nekih od naših najvećih tržišta, izgubiti još 10 dana.

Postavlja se pitanje je li dio vlasti zadužen za vanjske odnose, odnosno diplomaciju, ipak zakazao? Gotovo svi u protekla 3 mjeseca za svoja djelovanja zaslužuju pohvale, a nismo sigurni da isto vrijedi i za diplomaciju

Smatramo da je država s tako malo zaraženih i umrlih, koja je dokazala da se savršeno izborila s pandemijom, morala biti na listi poželjnih kod svih zemalja EU. Sada se možemo nadati općoj odluci EU o dopuštanju putovanja, odnosno snazi i neodoljivosti naših turističkih bisera.

 

 

hr Sun Jun 07 2020 07:50:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5edbf6326f2ab8c75a8b4590/80
Foto: Screenshot

Hrvatske šume demantiraju snimku, tvrde da to nije Jakupčić: Najavili su i tužbu

Dnevnik Nove Tv objavio je ekskluzivnu snimku susreta Josipe Rimac i predsjednika Uprave Hrvatskih šuma Krunoslava Jakupčića.
Samo 4 dana prije privođenja, u ponedjeljak 25. svibnja, u 19:43, Krunoslav Jakupčić ušetao je u jedan zagrebački kafić. Nije odmah sjeo za stol, već je nervozno šetao oko stola dvije minute, popravljao košulju i gledao kroz prozor. Točno tri minute poslije, u kafić je ušetala Josipa Rimac

Indikativno, dvije osobe koje će četiri dana poslije biti privedene zbog korupcijske afere, u istom su kafiću, ali nadzorna kamera otkriva da su potom sjeli zajedno za isti stol. Pozdrav implicira da se nisu sreli prvi puta.“, navode.

Hrvatske šume oglasile su se priopćenjem, ali i najavile tužbu.

- Nova TV objavila je lažnu vijest da se g. Krunoslav Jakupčić, predsjednik Uprave Hrvatskih šuma, krajem svibnja susreo s gđom Josipom Rimac. Naime, osoba koja se susreće s Josipom Rimac na snimci objavljenoj u Dnevniku Nove TV 6. lipnja 2020. nije g. Krunoslav Jakupčić. Zadovoljštinu protiv širitelja ove lažne vijesti potražit ćemo na sudu", stoji u priopćenju Hrvatskih šuma.

hr Sat Jun 06 2020 22:02:15 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .