Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a040d9fb9e03e439d8b4744/80
Foto: Pixabay

Pravi izazov - što se događa tijelu kad izbacite šećer na deset dana?

Rezultat: izgubljeni kilogrami, više energije, bolji ten i sjajan osjećaj u svom tijelu. Još jedna dobra vijest: čak i ako niste pravi ovisnik o šećeru, kad ga izbacite iz prehrane, vrlo ćete brzo izgubiti suvišne kilograme, osjećati se bolje te tako i izgledati.

U potrazi za najučinkovitijom metodom mršavljenja najčešće se spominju kojekakve dijete, postovi, pojačani treninzi i wellness programi. No, za koji god se program netko odluči, vrlo brzo postaje svjestan da svako drastično smanjivanje ili potpuno izbacivanje određene hrane ili izgladnjivanje nije održivo na duge staze.

Uz relativno brzo odustajanje, strog detoksikacijski režim može uzrokovati probleme poput umora, vrtoglavice i niskog šećera u krvi te se većina uglavnom vrati starim prehrambenim navikama. Jedini učinkovit način za trajan gubitak kilograma i bolje zdravlje su pravilne životne navike, piše portal Živim.

 

ODRŽIVI DETOKS

Prema nekim stručnjacima, postoji jedna vrsta održivog detoksa koji je uistinu vrijedan pažnje i truda, a to je potpuno izbacivanje šećera iz prehrane. Smanjenje šećera pomoći će svakome ne samo da izgubi kilograme nego i da ima više energije, popravi ten i kožu i osjeća se bolje u svome tijelu. Naime, svima je jasno da je šećer jedan od glavnih krivaca prekomjerne težine, a ona je vodeći uzrok bolesti srca, negativno utječe na kožu i dovodi do prijevremenog starenja.

- Šećer čovjeka čini debelim, ružnim i starim - tvrdi Brooke Alpert, nutricionistica, dijetetičarka i jedna od autorica knjige “Šećerni detoks - izbacite šećer i izgubit ćete kilograme, izgledati i osjećati se sjajno”.

 

ŠEĆERNA OVISNOST

Loša je vijest da šećer izaziva stvarnu ovisnost. Kad se osjećaju loše, mnogi posegnu za nečim slatkim, što im trenutačno popravi raspoloženje, ali ono vrlo brzo padne i potrebna im je nova, još veća doza šećera.

- Oko deset posto ljudi pravi su ovisnici o šećeru - kaže Robert Lustig, profesor pedijatrije na sveučilištu u San Franciscu. Štoviše, istraživanja potvrđuju da šećer potiče žudnju, koja je vrlo slična onoj koju izaziva ovisnost o nekim lijekovima. Međutim, jedan od najvećih problema je tzv. skriveni šećer u nekim prehrambenim proizvodima. Tako su, na primjer, kolači, sladoled i čokolada očit izvor šećera, ali i druga hrana koja možda i nema toliko sladak okus, primjerice razni umaci za salate, kruh ili peciva, može biti prava šećerna bomba.

- Često nemamo na umu da je i naizgled zdrava hrana krcata šećerom i tako ga zapravo jedemo cijeli dan, a da toga nismo ni svjesni - upozorava Brooke Alpert.

 

TRI DANA NA HLADNOJ PURETINI

Dobra je vijest da čak i ako niste pravi ovisnik o šećeru, kad ga izbacite iz prehrane, vrlo ćete brzo izgubiti suvišne kilograme, osjećati se i izgledati bolje i imati mnogo više energije.

- Nema te osobe na svijetu koja neće imati koristi i bolje se osjećati kad iz prehrane izbaci dodane šećere - tvrdi Lustig.

Djeca također imaju velike koristi od izbjegavanja šećera. Kada su pretila djeca eliminirala dodane šećere, za samo devet dana primijećeno je da im se poboljšao metabolizam, a uz to im se smanjila i tjelesna težina, pokazalo je Lustigovo istraživanje.

 

KOLIKO JE ŠEĆERA PRIHVATLJIVO?

- Nekada sam ljudima koji su se borili s viškom kilograma, a bili su ovisnici o šećeru, pokušavala ograničiti unos i uvjeravala ih da ga jedu umjereno, no ta metoda umjerenosti nije bila učinkovita. Potpuno je nerealno uvjeravati ljude da jedu manje nečega kada se bore s lošom navikom. To je kao da alkoholičaru kažete da ne popije više od dva piva na dan. S vremenom i iskustvom primijetila sam da je na početku detoksikacijske šećerne dijete i oslobađanja od ovisnosti o šećeru najbolje jesti hladnu puretinu. Ako se toga pridržavate, nakon kratkog vremena potpuno se oporavlja osjet okusa i ponovno počinjete osjećati slatkoću prirodnih šećera, u voću, povrću i mliječnim proizvodima, na što ste s vremenom potpuno otupjeli - kaže Brooke Alpert.

Tijekom prva tri dana šećerne detoksikacije Alpert preporučuje potpuno suzdržavanje od voća, škrobnog povrća kao što su kukuruz, grašak, slatki krumpir i bundeva, mliječnih proizvoda, žitarica i alkohola. Valja jesti proteine, povrće i zdrave masti. Na primjer, za doručak se mogu pojesti tri jaja pripremljena na bilo koji način.

 

Ručak se treba sastojati od 170 grama mesa peradi, ribe ili tofua i zelene salate, a večera je u osnovi malo veća verzija ručka, s tim da se salata može zamijeniti povrćem poput brokule, kelja ili špinata.

 

Međuobrok uključuje 30 grama oraha i narezane paprike s hummusom. Od pića su dopušteni voda, nezaslađeni čaj i crna kava. Iako nemaju dodatnih kalorija, umjetni zaslađivači strogo su zabranjeni. Oni su zapravo nekalorični, no toliko su slatki da nepce potpuno otupi na prave i prirodne izvore šećera. Uz to, Alpert tvrdi da konzumiranje umjetnih zaslađivača uzrokuje ne samo pohranjivanje više masnoća nego u većini slučajeva sve završava kasnijim prejedanjem kako bi se nadoknadila povećana potreba za energijom.

 

KADA JABUKA IMA OKUS POPUT BOMBONA

Nakon prva tri dana šećernog detoksa u jelovnik se može uvrstiti jabuka.

- Četvrti dan jabuka ima okus poput bombona, a slatki postaju i luk i bademi - kaže Alpert. Kad se iz prehrane izbaci šećer, nepce se oporavlja i počinje ponovno reagirati na okuse prirodnih šećera. Počevši od četvrtog dana, svaki dan možete dodati jednu jabuku i mliječni obrok. Mliječni proizvodi poput jogurta ili sira trebaju biti punomasni i nezaslađeni.

- Masnoće, vlakna i proteini usporavaju apsorpciju šećera, stoga su poželjni u prehrani - kaže Alpert.

U prehranu se sada može ubaciti i slatkasto povrće poput mrkve i graška, a dopušteno je i svakodnevno konzumiranje krekera bogatih vlaknima. U prvom tjednu mogu se popiti tri čaše crnog vina. Tijekom drugog tjedna možete u jelovnik dodati bobičasto voće bogato antioksidansima te dodatnu dozu mliječnih proizvoda. Također je dopušteno na jelovnik vratiti škrobno povrće kao što su slatki krumpir i bundeva. U trećem tjednu počinju se jesti žitarice kao što su ječam, kvinoja, zobene pahuljice pa čak i više voća, uključujući grožđe i klementine. Također je dopuštena još jedna čaša crnog vina i svaki dan po 30 grama tamne čokolade. Treći tjedan trebao bi biti prilično podnošljiv, tvrdi Brooke Alpert. Četvrti tjedan već je mnogo lakši i počinje se uživati u dvije škrobne porcije dnevno, a to su, uz krekere bogate vlaknima, kruh i riža. Sada je dopušteno pet čaša vina na tjedan. U četvrtom tjednu, koji je ujedno tjedan održavanja, dopušten je i sendvič.

- Nakon te faze čišćenja od šećera možete si priuštiti sladoled ili kolač, ali samo u iznimnim situacijama poput raznih proslava. Jedan kriška torte neće vas ponovno baciti u šećernu ovisnosti - kaže Alpert.

 

PREDNOSTI I UPOZORENJA

Šećerni detoks neće pomoći samo gubitku kilograma. Mnogi koji su se podvrgnuli ovom režimu primijetili su gubitak viška masti posebno na kritičnim dijelovima oko struka. Također su izvijestili o bistrijim očima, zategnutijoj, čišćoj i glađoj koži, a nestali su i tamni kolutovi oko očiju. Imali su više energije te su bili bolje raspoloženi. Ipak, prije upuštanja u ovu izazovnu detoksikacijsku dijetu važno je prilagoditi životni ritam kako bi vam prva tri dana bila koliko-toliko prihvatljiva i bez stresa, jer je važno da izdržite ritam.

Ovisno o intenzitetu ovisnosti o šećeru moguće je doživjeti simptome apstinencije poput umora i dekoncentracije. Djeca koja su bila podvrgnuta šećernoj detoksikaciji bila su nervozna i razdražljiva.

Loše raspoloženje traje otprilike pet dana, a zatim se uvelike popravlja. Ako se osjećate baš jako loše, pojedite voćku, savjetuju stručnjaci. Važno je napomenuti da ovaj prehrambeni plan nije prikladan za dijabetičare i ekstremne sportaše. Također se ne preporučuje trudnicama. Konačno, prije nego što počnete šećerni detoks, potražite pomoć prijatelja ili članova obitelji jer je za uspjeh nužna podrška okoline. No, pozitivni rezultati nadmašuju sve krizne trenutke.

hr Tue Oct 30 2018 09:48:20 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcf56bf0e49380f008b4b09/80

Šest navika koje su jednako opasne kao i pušenje

Tri milijuna ljudi umire prerano svake godine zbog nikotina koji izaziva kardiovaskularne bolesti kao što su srčani i moždani udar, no postoj i niz drugih stvari koje povećavaju rizik od ozbiljnih bolesti.

Svatko od nas ima pokoju lošu naviku s kojom se ne ponosi. Bilo da izbjegavamo vježbanje ili se sve više okrećemo brzoj hrani i gaziranim pićima.

I što je najgore, nismo baš svjesni činjenice da su te navike jednako, kao i pušenje, loše za naše zdravlje, piše portal Živim

1. Sjedenje po cijele dane

Mnogi od nas sjede u uredima po cijele dane, a nerijetko kad dođemo doma samo se prebacimo na kauč. Ono što je važno naglasiti jest koliko je samo sjedilački način života nezdrav.

Studija iz 2014. pokazala je kako sjedenje može povećati rizik od bolesti srca, dijabetesa, raka, pa čak i depresije.

Naime, svaka dodatna dva sata sjedenja povećavaju rizik od obolijevanja od raka debelog crijeva, karcinoma endometrija, raka pluća, bez obzira na to vježba li osoba tijekom dana. Ako se uhvatite da većinu dana provodite sjedeći, probajte se ustati svako toliko i povremeno prošećite ili se istegnite. I deset minuta hodanja svakog dana već će biti pozitivan pomak. Danas postoje i pametni satovi koji vas upozoravaju da previše sjedite i da je vrijeme da se maknete od stolice.

 

2. Gazirana pića

Brojna istraživanja pokazala su kako redovito konzumiranje zašećerenih napitaka povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti, čak i ako osoba nije pretila. Prevelik unos šećera također može dovesti do dijabetesa, masne jetre, kao i do visokog tlaka i visokih razina kolesterola.

 

3. Manjak sna

Ne moramo ni naglašavati koliko je dobar san važan za cjelokupno zdravlje. Manjak sna ne samo da može uzrokovati debljanje, već može dovesti i do visokog krvnog tlaka. Zbog kroničnog nedostatka sna dolazi i do otpuštanja hormona stresa - kortizola, a njegove visoke razine su, kažu stručnjaci, povezane s rizikom od srčanog i moždanog udara.

Probajte uvesti rutinu spavanja i držite se toga. Učinite sve da spavate između sedam i osam sati svakoga dana, i nemojte koristiti mobitel u krevetu. Naime, plava svjetlost koju emitiraju elektroničke naprave može poremetiti san.

 

4. Solarij

Iako se korištenje solarija čini kao varijanta sunčanja koju imamo pod kontrolom, oboje može biti jednako opasno za organizam kao pušenje. Naime, neki još ne mogu odoljeti ležanju pod umjetnim svjetlima, a to može štetiti koži i dovesti do ozbiljnih posljedica, čak i raka kože. Svjetska zdravstvena organizacija još je 2009. solarije uvrstila u kategoriju najvećeg rizika označivši ih kancerogenima, nakon što je utvrđeno da je rizik od melanoma povećan za 75 posto kod ljudi koji su u solarije počeli redovno odlaziti prije 30. godine. Kreme za samotamnjenje su ipak sigurniji izbor.


5. Nezdrava prehrana i pretilost

Brza hrana, previše slatkog, prerađevine, hrana bogata masnim kiselinama utječu na razvoj potencijalno smrtonosnih bolesti. Sve ovo može dovesti do pretilosti, a stručnjaci ne prestaju naglašavati rizike koje debljina sa sobom povlači - od dijabetesa do bolesti srca. Britanski Cancer Research UK tvrdi kako bi debljina uskoro mogla postati najčešći uzrok raka kod žena koji se može spriječiti.

Složeni ugljikohidrati s više vlakana i hranjivih sastojaka kao što su cjelovite žitarice, voće i povrće, dobre masnoće iz orašastih plodova i sjemenki trebali bi biti dio vaše prehrane.

 

6. Usamljenost

Da, dobro ste pročitali. Naime, profesorica psihologije na Brigham Young Universityju Julianne Holt-Lunstad kaže da je učinak usamljenosti na smanjenje životnog vijeka kao da pojedinac dnevno popuši 15 cigareta. Usamljeni ljudi češće puše, češće su pretili i rjeđe vježbaju

Nije važno koliko ljudi poznate ili koliko često ih vidite - važno je da se osjećate povezano s drugima.

Uzmite stari telefonski imenik, prekopajte mobitel - sigurno negdje ima netko do koga vam je stalo i kome je stalo do vas. Ponovno se povežite s ljudima iz prošlosti, izgradite i neka nova prijateljstva.

I ne odustajte, imate pravo biti sretni - to ste dužni sami sebi! I kao što to uvijek naglašavamo - bolje je prevenirati nego liječiti.

hr Fri Nov 16 2018 13:01:12 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5be1b21f0e4938f7048b456d/80
Foto: PIXABAY

Znaju što (ne) žele: Sedam razloga zašto su mnoge pametne i atraktivne žene još uvijek solo

Sigurno ste u svojoj blizini nekad imali ili još uvijek imate ženu koja je unatoč svim svojim kvalitetama solo. Nogama stoji čvrsto na zemlji, pametna je, atraktivna, nije zahtjevna, društvena je, brižna.... njezinim kvalitetama ne nazire se kraj, ali ona i dalje nije u vezi.

Vjerojatno ste razmišljali i o razlozima zašto je to tako pa ste se zapitali imali li ona ipak previsoko mišljenje o sebi, smatra li da je bolja od drugih, piše Zadovoljna

Ništa od toga ne mora biti razlog njezinog soliranja - u svojoj blizini vjerojatno samo imate ženu koja teško pronalazi muškarca koji je vrijedan njezine ljubavi i poštovanja.

Radi se o ženi koja se ne boji nužno slomljenog srca, neuspjeha, ponavljanja starih pogrešaka, niti je zainteresirana samo za karijeru. Takvu ženu zapravo njezine intelektualne sposobnosti i visoko samopouzdanje sprječavaju da bude u vezi samo da bi bila u vezi.

Pametna i atraktivna žena ne želi, naime, trošiti vrijeme i energiju na partnera koji je ne može, ili još bitnije, ne želi pratiti u bitnim aspektima života.

U nastavku pročitajte sedam razloga soliranja žena za koje ste se možda pitali - pa je li moguće da je ona još uvijek solo?

1. Imaju visoke standarde

Žene su itekako svjesne koliko vrijede i ući će u vezu samo s muškarcem za kojeg misle da ih zaslužuje. Muškarac za kojeg se odluče mora imati sve one karakteristike koje ove žene traže u svom partneru, neće se zadovoljiti nečim polovičnim.

2. Ispunjene su svojim životom

Ove snažne žene muškarca ne trebaju kako bi se osjećale emocionalno ispunjenima. Već imaju obitelj i prijatelje, karijeru, ciljeve koje žele ostvariti i to je nešto s čime se njihov partner treba znati nositi.

3. Ne može im se tako lako "prodati priča"

Manipulatori, lažljivci, prevaranti i sve druge vrste "lažnih ljudi" ne dolaze u obzir kod ovih žena. Nikada neće dopustiti bilo kome da se igra s njihovim osjećajima, laže im, vara ih... Ako im se nekad i zalomi nešto takvo, to će biti jednokratno i naučit će lekciju za cijeli život.

4. Ulažu puno energije kako bi se ostvarile u različitim sferama

Pametne, privlačne žene stalno rade na sebi. Cilj im je stalno se poboljšavati i na privatnom i na poslovnom planu. Ne čakaju da se stvari obave same od sebe, a osjećaju se dobro kada postanu uspješne u svemu što požele. Zbog toga teško pristaju, odnosno ne pristaju na vezu s partnerom koji je lijen i kojem manjka ambicija.

5. Kod njih više ne postoji san o udaji za princa na bijelom konju

Kod ove skupine žena nema maštanja o vjenčanju za princa na bijelom konju koji će ih spasiti svih zala. Neke stvari jednostavno ostanu vezane za djetinjstvo i u odraslim godinama ih prerastu. Žene su to koje vjeruju da ljubav nije bajka i da kvalitetan odnos zahtjeva puno više od zajedničkog vremena.

6. Nikad nisu druga opcija.

Žene su ovo koje žele biti na prvom mjestu i ne pristaju na ništa manje. Imaju šesto čulo i ako osjete da im se nešto loše događa iza leđa zaustavit će to i prije nego počne.

7. Mnogi muškarci se osjećaju ugroženima pored njih

Nikoga više ne čudi činjenica da postoje muškarci koji ne žele biti u vezi sa ženama koje su snažne, pametne i sposobne. Međutim, žene o kojima govori ovaj tekst svjesne su sebe, svojih potencijala, onoga što žele i mogu... Tako da sebi nikad neće dopustiti da se ponašaju naivno ili glupo samo kako bi zadovoljile svog partnera.
hr Fri Nov 16 2018 13:01:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5690b78d7c9535aa048b46d0/80
Foto: cnbc.com

Tri stvari koje morate znati o brisanju poruka na Messengeru

Tjedan dana nakon najave, nova korisna značajka na Messsenger je stigla prvim korisnicima. Radi se o brisanju poslanih poruka, što će posebno dobro poslužiti svima koji vole pisati u afektu

Koliko god bila slična značajki koju već dugo koristimo na WhatsAppu, na Messengeru će neke stvari ipak biti drugačije.

1. Samo deset minuta za brisanje

Kao prvo, valja imati na umu da imate tek 10 minuta da poslanu poruku i izbrišete, a to se radi tako da na nju pritisnete dok se opcija 'Ukloni' ne pojavi na dnu ekrana.

Nakon toga, slično kao i na WhatsAppu, morat ćete još jednom potvrditi da poruku želite izbrisati sa svih uređaja.

2. Mogu vas prijaviti

Nakon toga pojavit će se obavijest kako ćete trajno ukloniti poruku za koju će druga strana vidjeti da je obrisana i moći će je prijaviti u slučaju problematičnog sadržaja.

3. Facebook se osigurao

Facebook će obrisanu poruku zadržati još neko vrijeme, za slučaj da je ona predmet žalbe.

Opcija brisanja poruka stigla je u Poljsku, Boliviju, Kolumbiju i Litvu, a pitanje je dana kada stiže na ostala tržišta.

Ova značajka na WhatsAppu je prisutna od 2017, a tamo za brisanje poruke imate čak sat vremena, piše tportal.

hr Fri Nov 16 2018 13:00:36 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bb8e10ecb557a39ba8b4c64/80

Prirodni diuretici: 6 namirnica koje ukljanjaju višak vode iz tijela

Zadržavanje vode u tijelu još se zove edem, a do toga dolazi zbog nakupljanja tekućine u organizmu

Diuretici pomažu vašem tijelu da se oslobode soli i vode, uglavnom poticanjem bubrega da puste natrij u urin. Voda je potom izvučena iz krvi kako bi koncentrirala razinu natrija. To stvara više urina i smanjuje količinu tekućine koja teče kroz vaše krvne žile, pružajući olakšanje od zadržavanja vode ako patite od edema, visokog krvnog tlaka ili drugih stanja u kojima kronično zadržavanje vode predstavlja problem, piše Život i stil.

Ali to nije samo kronična stanja koja mogu pomoći diuretici. Oni mogu pomoći da se oslobodite nadutosti nakon slanog obroka ili mjesečnih hormonskih promjena.

Diuretici bez recepta dostupni su u obliku tableta, ali postoji nekoliko razloga zbog kojih biste ih trebali izbjegavatai. Iako su općenito sigurni za povremenu upotrebu, mogu imati nuspojave poput hipokalemije uzrokovane premalim kalijem, što može dovesti do problema s srcem. Ostale potencijalne nuspojave uključuju dehidraciju, grčeve mišića, vrtoglavicu i osip. To možete izbjeći uparivanjem diuretika bez recepta s hranom koja je bogata kalijem kao što su banane, sjemenke suncokreta, marelice ili naranče.

Prirodni diuretici mogu ponuditi olakšanje od zadržavanja vode i nadutosti bez ikakvih tableta. Evo popis najboljih:

Šparoge

Od vremena antičkih Grka i Rimljana, šparoga se koristi zbog svojih diuretskih svojstva. Diuretski učinci dolaze iz aminokiselina asparagina i koristi se za liječenje oteklina, reumatizma i premenstrualnog zadržavanja vode. 

Cikla

Repa je bogata kalijem, što pomaže u uklanjanju tekućine. Betanin, koji daje cikli boju, povezan je s nižim razinama C-reaktivnog proteina, što djeluje i protuupalno.

Kupus

Popularna "juha od kupusa" ima diuretska svojstva kupusa, zajedno s visokim sadržajem vlakana i vode, kako bi pomogla kod gubitka kilograma. Rimljani su koristili kupus i za mamurluke.

Celer

Još je Hipokrat je preporučio celer kako bismo eliminirali višak tekućine. Sada su znanstvenici utvrdili da ftalidi u celeru doprinose njegovom diuretskom učinku. 

Brusnice

Još su američki domoroci Indijanci identificirali diuretski učinak brusnica, koristeći ih za liječenje niza stanja, uključujući skorbut, za koju su vjerovali da je uzrokovan s previše soli. Brusnice su osobito korisne za uklanjanje tekućine bez uklanjanja kalija.

Krastavci

Krastavci imaju sumpor i silicij koji povećavaju mokrenje poticanjem bubrega na bolje uklanjanje mokraćne kiseline. Puni vode i kalija i niske razine natrija, krastavci smanjuje oticanje. Krastavci se mogu koristiti topikalno kako bi ublažili natečenost podočnjaka.

hr Fri Nov 16 2018 08:17:45 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .