Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a040d9fb9e03e439d8b4744/80
Foto: Pixabay

Pravi izazov - što se događa tijelu kad izbacite šećer na deset dana?

Rezultat: izgubljeni kilogrami, više energije, bolji ten i sjajan osjećaj u svom tijelu. Još jedna dobra vijest: čak i ako niste pravi ovisnik o šećeru, kad ga izbacite iz prehrane, vrlo ćete brzo izgubiti suvišne kilograme, osjećati se bolje te tako i izgledati.

U potrazi za najučinkovitijom metodom mršavljenja najčešće se spominju kojekakve dijete, postovi, pojačani treninzi i wellness programi. No, za koji god se program netko odluči, vrlo brzo postaje svjestan da svako drastično smanjivanje ili potpuno izbacivanje određene hrane ili izgladnjivanje nije održivo na duge staze.

Uz relativno brzo odustajanje, strog detoksikacijski režim može uzrokovati probleme poput umora, vrtoglavice i niskog šećera u krvi te se većina uglavnom vrati starim prehrambenim navikama. Jedini učinkovit način za trajan gubitak kilograma i bolje zdravlje su pravilne životne navike, piše portal Živim.

 

ODRŽIVI DETOKS

Prema nekim stručnjacima, postoji jedna vrsta održivog detoksa koji je uistinu vrijedan pažnje i truda, a to je potpuno izbacivanje šećera iz prehrane. Smanjenje šećera pomoći će svakome ne samo da izgubi kilograme nego i da ima više energije, popravi ten i kožu i osjeća se bolje u svome tijelu. Naime, svima je jasno da je šećer jedan od glavnih krivaca prekomjerne težine, a ona je vodeći uzrok bolesti srca, negativno utječe na kožu i dovodi do prijevremenog starenja.

- Šećer čovjeka čini debelim, ružnim i starim - tvrdi Brooke Alpert, nutricionistica, dijetetičarka i jedna od autorica knjige “Šećerni detoks - izbacite šećer i izgubit ćete kilograme, izgledati i osjećati se sjajno”.

 

ŠEĆERNA OVISNOST

Loša je vijest da šećer izaziva stvarnu ovisnost. Kad se osjećaju loše, mnogi posegnu za nečim slatkim, što im trenutačno popravi raspoloženje, ali ono vrlo brzo padne i potrebna im je nova, još veća doza šećera.

- Oko deset posto ljudi pravi su ovisnici o šećeru - kaže Robert Lustig, profesor pedijatrije na sveučilištu u San Franciscu. Štoviše, istraživanja potvrđuju da šećer potiče žudnju, koja je vrlo slična onoj koju izaziva ovisnost o nekim lijekovima. Međutim, jedan od najvećih problema je tzv. skriveni šećer u nekim prehrambenim proizvodima. Tako su, na primjer, kolači, sladoled i čokolada očit izvor šećera, ali i druga hrana koja možda i nema toliko sladak okus, primjerice razni umaci za salate, kruh ili peciva, može biti prava šećerna bomba.

- Često nemamo na umu da je i naizgled zdrava hrana krcata šećerom i tako ga zapravo jedemo cijeli dan, a da toga nismo ni svjesni - upozorava Brooke Alpert.

 

TRI DANA NA HLADNOJ PURETINI

Dobra je vijest da čak i ako niste pravi ovisnik o šećeru, kad ga izbacite iz prehrane, vrlo ćete brzo izgubiti suvišne kilograme, osjećati se i izgledati bolje i imati mnogo više energije.

- Nema te osobe na svijetu koja neće imati koristi i bolje se osjećati kad iz prehrane izbaci dodane šećere - tvrdi Lustig.

Djeca također imaju velike koristi od izbjegavanja šećera. Kada su pretila djeca eliminirala dodane šećere, za samo devet dana primijećeno je da im se poboljšao metabolizam, a uz to im se smanjila i tjelesna težina, pokazalo je Lustigovo istraživanje.

 

KOLIKO JE ŠEĆERA PRIHVATLJIVO?

- Nekada sam ljudima koji su se borili s viškom kilograma, a bili su ovisnici o šećeru, pokušavala ograničiti unos i uvjeravala ih da ga jedu umjereno, no ta metoda umjerenosti nije bila učinkovita. Potpuno je nerealno uvjeravati ljude da jedu manje nečega kada se bore s lošom navikom. To je kao da alkoholičaru kažete da ne popije više od dva piva na dan. S vremenom i iskustvom primijetila sam da je na početku detoksikacijske šećerne dijete i oslobađanja od ovisnosti o šećeru najbolje jesti hladnu puretinu. Ako se toga pridržavate, nakon kratkog vremena potpuno se oporavlja osjet okusa i ponovno počinjete osjećati slatkoću prirodnih šećera, u voću, povrću i mliječnim proizvodima, na što ste s vremenom potpuno otupjeli - kaže Brooke Alpert.

Tijekom prva tri dana šećerne detoksikacije Alpert preporučuje potpuno suzdržavanje od voća, škrobnog povrća kao što su kukuruz, grašak, slatki krumpir i bundeva, mliječnih proizvoda, žitarica i alkohola. Valja jesti proteine, povrće i zdrave masti. Na primjer, za doručak se mogu pojesti tri jaja pripremljena na bilo koji način.

 

Ručak se treba sastojati od 170 grama mesa peradi, ribe ili tofua i zelene salate, a večera je u osnovi malo veća verzija ručka, s tim da se salata može zamijeniti povrćem poput brokule, kelja ili špinata.

 

Međuobrok uključuje 30 grama oraha i narezane paprike s hummusom. Od pića su dopušteni voda, nezaslađeni čaj i crna kava. Iako nemaju dodatnih kalorija, umjetni zaslađivači strogo su zabranjeni. Oni su zapravo nekalorični, no toliko su slatki da nepce potpuno otupi na prave i prirodne izvore šećera. Uz to, Alpert tvrdi da konzumiranje umjetnih zaslađivača uzrokuje ne samo pohranjivanje više masnoća nego u većini slučajeva sve završava kasnijim prejedanjem kako bi se nadoknadila povećana potreba za energijom.

 

KADA JABUKA IMA OKUS POPUT BOMBONA

Nakon prva tri dana šećernog detoksa u jelovnik se može uvrstiti jabuka.

- Četvrti dan jabuka ima okus poput bombona, a slatki postaju i luk i bademi - kaže Alpert. Kad se iz prehrane izbaci šećer, nepce se oporavlja i počinje ponovno reagirati na okuse prirodnih šećera. Počevši od četvrtog dana, svaki dan možete dodati jednu jabuku i mliječni obrok. Mliječni proizvodi poput jogurta ili sira trebaju biti punomasni i nezaslađeni.

- Masnoće, vlakna i proteini usporavaju apsorpciju šećera, stoga su poželjni u prehrani - kaže Alpert.

U prehranu se sada može ubaciti i slatkasto povrće poput mrkve i graška, a dopušteno je i svakodnevno konzumiranje krekera bogatih vlaknima. U prvom tjednu mogu se popiti tri čaše crnog vina. Tijekom drugog tjedna možete u jelovnik dodati bobičasto voće bogato antioksidansima te dodatnu dozu mliječnih proizvoda. Također je dopušteno na jelovnik vratiti škrobno povrće kao što su slatki krumpir i bundeva. U trećem tjednu počinju se jesti žitarice kao što su ječam, kvinoja, zobene pahuljice pa čak i više voća, uključujući grožđe i klementine. Također je dopuštena još jedna čaša crnog vina i svaki dan po 30 grama tamne čokolade. Treći tjedan trebao bi biti prilično podnošljiv, tvrdi Brooke Alpert. Četvrti tjedan već je mnogo lakši i počinje se uživati u dvije škrobne porcije dnevno, a to su, uz krekere bogate vlaknima, kruh i riža. Sada je dopušteno pet čaša vina na tjedan. U četvrtom tjednu, koji je ujedno tjedan održavanja, dopušten je i sendvič.

- Nakon te faze čišćenja od šećera možete si priuštiti sladoled ili kolač, ali samo u iznimnim situacijama poput raznih proslava. Jedan kriška torte neće vas ponovno baciti u šećernu ovisnosti - kaže Alpert.

 

PREDNOSTI I UPOZORENJA

Šećerni detoks neće pomoći samo gubitku kilograma. Mnogi koji su se podvrgnuli ovom režimu primijetili su gubitak viška masti posebno na kritičnim dijelovima oko struka. Također su izvijestili o bistrijim očima, zategnutijoj, čišćoj i glađoj koži, a nestali su i tamni kolutovi oko očiju. Imali su više energije te su bili bolje raspoloženi. Ipak, prije upuštanja u ovu izazovnu detoksikacijsku dijetu važno je prilagoditi životni ritam kako bi vam prva tri dana bila koliko-toliko prihvatljiva i bez stresa, jer je važno da izdržite ritam.

Ovisno o intenzitetu ovisnosti o šećeru moguće je doživjeti simptome apstinencije poput umora i dekoncentracije. Djeca koja su bila podvrgnuta šećernoj detoksikaciji bila su nervozna i razdražljiva.

Loše raspoloženje traje otprilike pet dana, a zatim se uvelike popravlja. Ako se osjećate baš jako loše, pojedite voćku, savjetuju stručnjaci. Važno je napomenuti da ovaj prehrambeni plan nije prikladan za dijabetičare i ekstremne sportaše. Također se ne preporučuje trudnicama. Konačno, prije nego što počnete šećerni detoks, potražite pomoć prijatelja ili članova obitelji jer je za uspjeh nužna podrška okoline. No, pozitivni rezultati nadmašuju sve krizne trenutke.

hr Tue Oct 30 2018 09:48:20 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5af15ebc2af47fd1ac8b4822/80

Hrana za zdravo srce: Pet namirnica koje čiste krvne žile

Nutricionisti i liječnici savjetuju da se što češće bijela riža zamijeni integralnom, a ne treba zaboraviti niti na svestrani ječam, zob, kvinoju, pir i amarant koji se rijetko nađu na jelovnicima većine...

Cjelovite žitarice riznica su zdravlja koje snižavaju loš kolesterol i blagotvorno djeluju na cjelokupan organizam. Saveznice su mršavljenja jer produljuju osjećaj sitosti, štite zdravlje probave, kao i srca te kardiovaskularnog sustava.

Stoga nutricionisti i liječnici savjetuju da se što češće bijela riža zamijeni integralnom, a ne treba zaboraviti niti na svestrani ječam, zob, kvinoju, pir i amarant koji se rijetko nalaze na jelovniku mnogih. Najmanje je 7 razloga zašto bismo gotovo svaki dan trebali jesti "besmrtnu žitaricu", baš kao i druga zrnca dobra zdravlja. 

Pseudožitarica heljda popularan je izbor jer se ne kuha predugo, ali prije pripreme dobro ju je namočiti. Tako fitinska kiselina iz heljde neće vezati minerale tijekom probave – i izbaciti ih iz organizma.

Zlatni začin

Kurkumin je prirodni pigment i najvrjedniji sastojak kurkume, korjenaste biljke koja se tijekom povijesti koristila se kao začin, sredstvo za iscjeljivanje. Dio je curry praha koji je mješavina 20 vrsta začinskog bilja i sjemenki. karakterističnu boju može zahvaliti kurkuminu koji je djelotvoran u snižavanju kolesterola i šećera te sprečava grušanje krvi.

Zamjena za maslac

Aligatorska kruška' je jedna od najkaloričnijih voćki na svijetu. U 100 grama ploda skriva se čak 160 kalorija, no riječ je o zdravim masnoćama – oleinskoj kiselini. Ove nezasićene masne kiseline smanjuju loš kolesterol u krvi, te doprinose zdravlju srca i krvožilnog sustava.

U stotinu grama avokada ima 2 grama bjelančevina zbog čega se ovo tropsko voće smatra dobrom alternativom za vegane, ali i ljude koji ne jedu meso ili ribu. Avokado se najčešće maže na tost, ili se od ovog voća rade umaci kao što je guacamole. Europski moreplovci su ga, pak, nekad koristili kao maslac.

Čuvar srca 

Losos je jedna od najzdravijih riba u svjetskim morima, a karakterizira ju narančasto-ružičasta boja mesa. U stotinu grama lososa nalazi se oko 200 kalorija, ali i 20 grama bjelančevina. Omega-3 masne kiseline smanjuju masnoću u krvi, odnosno loš kolesterol, pa se smatraju čuvarem srca i cijelog krvožilnog sustava. Losos je i dobar izvor selena, fosfora, kalija te vitamina iz B skupine. Ovi nutrijenti jamče dobar rad živčanog sustava, jačaju kosti i zube te pretvaraju hranu u energiju.

Svemoćni češnjak

Veliki grčki matematičar Pitagora češnjak je nazivao "kraljem začina“, ne samo zbog okusa već i zbog utjecaja na zdravlje. U narodnoj i tradicionalnoj medicini oduvijek zauzima važno mjesto. Češnjak sprječava starenje i začepljenje arterija, značajno smanjuje kolesterol u krvi i vrlo je učinkovit u borbi protiv srčanih bolesti. Osim toga, snižava krvni tlak i učinkovit je lijek za uobičajene prehlade, piše punkufer.hr


hr Sun Jan 20 2019 08:58:23 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c438f810e49388a838b4579/80
Foto: Pixabay

Evo zašto biste trebali biti oprezni ako se grijete na električne grijalice

Ako ste među onima koji nakon kupanja pale električnu grijalicu kako bi se ugrijali, ovo je za vas
Neki ove uređaje pale kako bi dodatno ugrijali prostor ili ruke ili promrzle noge nakon dolaska kući.

Sve u svemu, koji god razlog bio što koristite električne grijalice, ovo je dobro znati. 

Isušuju zrak

Električne grijalilce isušuju zrak prostorije u kojem boravite pa ako ih često koristite može se dogoditi da je zrak u vašem stambenom prostoru previše suh. To može uzrokovati i probleme s kožom, posebice djece i dojenčadi koja imaju osjetljiviju kožu. 

Pogoduju respiratornim poblemima

Upravo zbog već navedenog problema sa suhim zrakom, može za posljedicu imati i uzrokovanje ili pogoršanje respiratornih problema. Ako koristite električne grijalice, svakako vodite računa oko toga da imate dovoljno vlage u zraku. 

Svakako pazite da grijalice, dok ih koristite, ne pokrivate s ničim i pazite da ih ne držite u blizini djece. - piše Večernji list


hr Sat Jan 19 2019 21:58:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf917fa0e493852238b4607/80

Trenutak u danu kada biste trebali prestati s konzumacijom kave

Iako ste zadnju šalicu kave popili još popodne, svejedno će imati utjecaj na kvalitetu sna

Za mnoge od nas, kava je neizostavni dio svakodnevne rutine. Ujutro nam daje snage za lakši ulazak u dan, popodne nam pomaže u trenucima kada nam energija počinje padati, a navečer nas drži budnima da lakše učimo za ispit koji imamo jutro nakon. 

No, koliko god nam pomaže prebroditi dan, znanstvenici sugeriraju da bi u određeno vrijeme u danu trebali kavi reći 'dosta'. 

Prema rezultatima istraživanja, trebali bi prestati konzumirati kofein nakon 14:00 sati ili barem sedam sati prije odlaska na spavanje. U suprotnom bi mogao negativno utjecati na zdravlje, iako osobe više ni ne osjećaju njegove učinke. 

Iako su svi sudionici istraživanja bez problema noću uspjeli zaspati, uređaji koji prate kvalitetu sna su otkrili kako je san bio ometan svima onima koji su konzumirali kofein šest sati, tri sata i neposredno prije spavanja. 

Također, rezultati su pokazali kako konzumiranje dvostrukog espressa tri sata prije spavanja može vratiti 'tjelesni sat' 60 minuta unatrag. Neuravnotežen tjelesni sat može voditi do pojave raznih srčanih bolesti i neurodegenerativnih poremećaja kao Alzheimerove bolesti. 

Idealno vrijeme za konzumiranje kofeina je između 10 ujutro i 12 popodne, a to je ujedno i vrijeme kada nam je kava najpotrebnija. - piše Život i stil

hr Sat Jan 19 2019 16:27:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c2fc08e0e49388b6d8b456a/80
Foto: Pixabay

Jeste li znali da geni mogu usmjeriti čak 50% naših poslovnih odluka?

Nikolaus Franke, voditelj Instituta za poduzetništvo i inovacije na bečkoj poslovnoj školi WU Executive Academy, otkriva.

Profesor Nikolaus Franke, voditelj Instituta za poduzetništvo i inovacije na bečkoj poslovnoj školi WU Executive Academy govori o povezanosti genetike i poduzetništva, objašnjava kako njihova poslovna škola potiče razvoj poduzetništva kod polaznika te kako im pomažu u razvoju njihovih poduzetničkih ideja. 

Koliko su geni povezani s poduzetništvom?

Provedeno je internacionalno istraživanje povezanosti gena i poduzetništva, a rezultati su važni i slični u gotovo svim zemljama. Ako su vam roditelji poduzetnici, imaju svoju tvrtku ili su samo pokrenuli tvrtku, velike su šanse da ćete i vi ići tim stopama, postotak je desetak posto u Austriji i sličan je za  većinu europskih zemalja. Nema sumnje da poslovni put vaših uzora ima velik utjecaj na to kako ćete gledati na svoju poslovnu budućnost i način na koji ćete o tome razmišljati. Upravo zbog toga na našim predavanjima i seminarima imamo niz takvih primjera i priča jer su nam one bliske, prenosi poslovni.hr

Posebno su zanimljivi rezultati s blizancima, odgajaju ih isti roditelji, rastu u istom okruženju i jedno od njih je gotovo uvijek slijedilo put roditelja. Jednojajčani imaju veću vjerojatnost da će slijediti roditelje i jasno je da na to ne utječe okolina i odgoj već genetika. U skandinavskim zemljama imaju posebne baze podataka i za to, dokazujući da geni utječu barem 50 posto na poslovne odluke i put koji ćemo odabrati. To nije iznenađujuće jer takvih primjera ima i na drugim poljima, u sportu, glazbi, likovnoj umjetnosti. Govorimo o vjerojatnosti, ne o sigurnosti jer ne postoji gen za poduzetništvo poput, primjerice gena, koje će vam odrediti boju očiju i ostalih fizičkih karakteristika. 

Na koje načine na vašem fakultetu potičete poduzetništvo u studentima?
Trudimo se da oni postanu svjesni svojih potencijala i da ideja poduzetništva bude popularna među našim polaznicima, razgovaramo s njima, individualno i u grupama. To je problem u mnogim kontinentalnim europskim zemljama koje nisu svjesne vrijednosti i važnosti poduzetništva i važnosti  razvijanja poduzetničkog duha kod ljudi. Hrabrost, ekstrovertiranost, kreativnost , potreba za dokazivanjem sve su to osobine koje su potrebne za uspješnog poduzetnika. Iz toga proizlazi da mi na fakultetima i u obrazovnim institucijama pokušavamo aktivirati taj potencijal. To nisu osobine koje dolaze same od sebe, treba ih razvijati i poticati. Nedavno smo imali projekt u kojem smo poslali naše studente u škole da djeci približe poduzetništvo i ideju da samostalno naprave projekt, pokažu inicijativu i da nađu kreativno rješenje.  Poduzetništvo treba razvijati od malih nogu.

Kako biste vi objasnili što danas znači biti poduzetnik?
Ključne su dvije stvari, uočiti priliku, a kad to učinite, aktivirati se i iskoristiti je i to tako da iz toga izvučete najbolje što možete i znate. Bez toga niste poduzetnik. Ne smijete razmišljati o tome kako netko bi mogao iskoristit tu priliku, vi morate biti ti koji će je iskoristiti. Tržišta i stanje na tržištu stvaraju prilike i vi ih samo trebate naći i biti odvažni. Ipak, ne treba ići ni u krajnosti jer u poduzetništvu ne trebate biti kockari, već svaki korak promisliti i tražiti pomoć ako je potrebno. Magične formule  i recepta nema, ali hrabrost je ključna. 

Napravili smo istraživanje s našim studentima, mjerili smo njihove sposobnosti prepoznavanje prilike na vrlo standardizirani način, i zatim smo to ponovili nakon što su proveli semestar u inozemstvu. Čak 70% njih pokazalo je razvijenije sposobnosti nakon tog semestra. Kasnije smo napravili isto testiranje i s onima koji nisu proveli semestar vani i u drugom mjerenju nije bilo promjene. To je dokaz da iskustvo mijenja vašu percepciju i sposobnosti, kad vidite nešto novo, nove prilike tržišta i stvaranja novih proizvoda. Ti rezultati su posebno zanimljivi jer se danas na migracije gleda kao na nešto loše što moramo zaustaviti, a to je zapravo samo jedan od načina stvaranja boljih poduzetnika i širenja njihovih znanja. 

Na koje načine pomažete svojim studentima koji imaju stvarne i razrađene poduzetničke ideje, startupe ili proizvode?
Uz mene je cijeli tim ljudi koji pomaže takvim studentima, imamo centar koji je posvećen ranoj fazi razvoja poduzetništva. To nije inkubator, jer njih imam puno po Austriji, mi smo više za početni razvoj ideja. Podrška smo im u razvoju ideje do finalnog proizvoda, savjetujemo ih, ohrabrujemo ih da nađu tim jer je tako lakše razraditi ideju. Radimo i na projektima sa samim poduzetnicima i naše studente šaljemo njima, provedu semestar tamo i uče. 

Ulažete li vi kao fakultet u startupe?
Ne. Osobno sam protiv toga jer smatram da bismo time usporili njihov razvoj, nije na nama da investiramo u njih nego da ih naučimo kako da sami dođu do toga.

hr Sat Jan 19 2019 10:28:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .