Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5cd4726f29111cc7778b466c/80

Qatar Airways uveo nova egzotična odredišta u Maleziji

Istražite daleke svjetske destinacije sa stilom

Malezija je jedna od najzanimljivijih i najljepših država Azije - sjecište različitih kultura, mjesto gdje se međusobno isprepliću kineske pagode, hinduistički hramovi i malezijske džamije. Ova šarmantna zemlja sastoji se od dva dijela – za poluotočni, zapadni dio karakteristični su veliki gradovi, monumentalna arhitektura, beskrajne plantaže čajeva i rajski otoci s prelijepim koraljnim grebenima  i kornjačama te su kao stvoreni za istinsko uživanje, dok je pak istočni dio Borneo idealno mjesto za istinske avanturiste, sa svojim nepreglednim džunglama, tropskim kišnim šumama, brojnim orangutanima i plemenskim stanovništvom. Malezijci su poznati kao izrazito gostoljubiv i simpatičan narod, uvijek nasmijan i spreman pomoći. Iznimno cijene i vole svoju kuhinju (gastronomiju), čija šarolikost i raznovrsnost potječe od multietničkog sastava Malezije, kojeg u najvećoj mjeri čine Malezijci, Indijci, Kinezi i autohtono stanovništvo Borneo, ali i brojne druge nacionalnosti. Multikulturalnost zemlje utjecala je nevjerojatnim bogatstvom začina prilikom pripreme jela, posebice kuminom, korijanderom, kurkumom, čilijem, anisom, đumbirom, cimetom i limunskom travom, a tu su još i nezamjenjivi kokos i palma.

Glavni grad, moderni i egzotični Kuala Lumpur, savršen je spoj zadivljujuće arhitekture, ogromnih čeličnih nebodera (svojevrsni zaštitni znak grada popularni su Petronas tornjevi – najviši tornjevi blizanci na svijetu), starih kupola, živopisne noćne tržnice u Petaling ulici, bujnih parkova i pulsirajućeg noćnog života. Nedaleko od prijestolnice, nalaze se poznate Batu pećine – hinduističko svetište koje privlači tisuće vjernika i turista. Glavna atrakcija spektakularna je statua božanstva Hindu, koja se nalazi na samom ulazu. Kako bi se došlo do glavnog hrama, potrebno je popeti se uz ukupno 277 stepenica, uz neodoljive majmunčiće koji prave društvo na putu do hrama. Stijene su stare nevjerojatnih 400 milijuna godina, a njihove špilje izdižu se gotovo sto metara iznad zemlje.

Malezija je poznata i po svojim mnogobrojnim otocima, točnije njih preko 800. Jedan od najpopularnijih otoka svakako je Penang - prijestolnica malezijske gastronomije i jedna od najvažnijih svjetskih destinacija street fooda. Idealan je za sve istinske foodije, ali i radoznale duše željne sjajnog provoda. Penang je mjesto gdje planine susreću ocean te Kina Indiju, uz sveobuhvatno prožimanje zapada i britanske kulture. Još jedna zanimljivost jest da jedan od najpopularnijih svjetskih dizajnera cipela, miljenik žena Jimmy Choo, dolazi upravo iz Penanga. Njemu u čast postavljena je ulična instalacija, koja se nalazi na mjestu gdje je učio zanat. Smještaj u Penangu obiluje prelijepim resortima, od kojih se posebice ističe Shangri – La – vodeća skupina luksuznih hotela u Aziji. Shangri – La Resorts nudi svojim klijentima opuštajuće i relaksirajuće odmore, podjednako prikladne za parove i obitelji s djecom.

Ove egzotične i daleke destinacije nikad nisu bile bliže, zahvaljujući Qatar Airwaysu, koji je u svoju neprestano rastuću mrežu odredišta u Maleziji, uz postojeći Kuala Lumpur, odnedavno uveo Penang. Qatar Airways je u protekloj godini otvorio brojna nova odredišta, a uz Penang se još izdvajaju Chiang Mai i Pattaya na Tajlandu i Canberra u Australiji. U 2018. nastavlja širiti svoju mrežu odredišta dodajući u nju, među ostalima, i Langkawi u Maleziji i Da Nang u Vijetnamu. Qatar Airways nacionalni je prijevoznik Katara i jedan od najbrže rastućih prijevoznika, a posjeduje jednu od najmlađih zrakoplovnih flota na svijetu s kojom danas leti u više od 150odredišta na svih šest kontinenata. Dobitnik je brojnih međunarodnih nagrada za kvalitetu i izvrsnost, a prema Skytrax izboru 2017. (vodeći globalni sustav ocjenjivanja zrakoplovnih kompanija koji klasificira zrakoplovne tvrtke prema kvaliteti) proglašen najboljom zrakoplovnom kompanijom na svijetu. 

Qatar Airways odnedavno je uveo još jedan novitet pod nazivom + Qatar. Njime je omogućeno svim putnicima, koji se nalaze u tranzitu u jednoj od najmodernijih i najboljih zračnih luka na svijetu i domu Qatar Airwaysa – Hamad International Airport, boravak u nekom od mnogih internacionalnih hotela u Dohi, uz mogućnost dobivanja besplatne vize koja vrijedi za putnike iz 80 zemalja. Ovim programom putnici imaju priliku uživati u ljepotama glavnog grada Katara, od kojih se posebno ističu poznati Muzej islamske umjetnosti, žila kucavica grada - živopisna tržnica Souq Waqif, poznata po začinima, parfemima i svili, zatim jedinstveno krstarenje Arapskim zaljevom u tradicionalnim katarskim jedrenjacima te avanturistički izlet u katarsku pustinju i uzbudljiva vožnja po valovitim pustinjskim dinama.

Putovanja su jedina stvar koju kupujete, a čini vas bogatijim. Istražite daleke svjetske destinacije sa stilom, uz pomoć Qatar Airwaysa, koji će vas ostaviti bez daha svojom besprijekornom i vrhunskom uslugom.

hr Thu May 09 2019 20:33:44 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d1b7f2129111c0eea8b466e/80
Foto: HTZ

Hvar ponovno u elitnom društvu najboljih europskih otoka

Otok Hvar i dalmatinski otoci ponovno su se visoko pozicionirali na listi najboljih otoka u Europi.
Ovoga puta, ugledni američki mjesečni časopis Travel+LeisureHvar i okolne otoke istaknuo je kao jednu od najboljih europskih otočkih destinacija. Hvaru, koji je već niz godina na svjetskoj turističkoj mapi prepoznat kao sjajan odabir za obilaske otoka, popularni island hopping, ovo je još jedna potvrda izvrsnosti destinacije! 

Svake godine, povodom dodjela nagrade „World's Best“ magazina  Travel+Leisure, njihovi čitatelji daju glasove za svoje omiljene destinacije, temeljeći ih na prirodnim i kulturnim atrakcijama, ponuđenim aktivnostima, plažama, hrani, srdačnosti i sveukupnoj vrijednosti. 
 

Hvar se tako pozicionirao na visoko sedmo mjesto najboljih europskih otoka, ispred Mallorce, Sardinije, Malte, Ischie i drugih. Uredništvo magazina Travel+Leisure, koji je, uz National Geographic Traveler i Conde Nast Traveler, jedan od najutjecajnijih časopisa za putovanja na svijetu, odlučilo je na ovu listu staviti 15 otoka, ističući kako je europsku kulturu, povijest i hranu najljepše doživjeti na ovim otocima. Na prvome mjestu, prema glasovima posjetitelja, nalazi se grčki otok Milos!
 

Petar Razović
, direktor Turističke zajednice grada Hvara naglašava kako je: „…i ovoga puta Hvar kao destinacija prepoznat po širini svoje ponude i najvišim turističkim kriterijima koje nudi posjetiteljima!“.

Dodaje kako su turisti iz Sjedinjenih Američkih Država vrlo prisutni u ukupnoj strukturi ostvarenih dolazaka i noćenja. U prvih šest mjeseci 2019. godine, gosti iz SAD-a tako su drugi na listi inozemnih gostija u gradu Hvaru, odmah iza gostiju iz Ujedinjenog Kraljevstva, s gotovo 15 posto u strukturi inozemnih gostiju.
hr Fri Jul 12 2019 19:46:02 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d28a73429111ce8048b4584/80

Nastavljen rast gospodarstva Splitsko-dalmatinske županije

Na sjednici Gospodarskog vijeća HGK - Županijske komore Split u Brelima predstavljeni rezultati poslovanja županijskog gospodarstva u 2018. godini.
U Splitsko-dalmatinskoj županiji je u 2018. godini poslovalo 14.518 poduzetnika, odnosno 11,1% od ukupnog broja poduzetnika u RH, koji su u prošloj godini ostvarili ukupan prihod od 48 milijardi kuna te neto dobit od gotovo 2 milijarde kuna, koja je porasla za 21,4% u odnosu na 2017. godinu.

Podaci su to iz analize gospodarskih kretanja Splitsko-dalmatinske županije u 2018. godini, koju su izradili u HGK – Županijskoj komori Split i koja je predstavljena na današnjoj sjednici Gospodarskog vijeća splitske Komore u hotelu Bluesun Soline u Brelima.

- Većina gospodarskih pokazatelja Županije za prošlu godinu pokazuje rast: broj poduzetnika i broj zaposlenih, ukupan prihod, neto dobit, kao i turistički dolasci i noćenja. Pozitivan je i saldo vanjsko-trgovinske razmjene, koji je iznosio 3,3 milijarde kuna. Ono što je zabrinjavajuće je smanjenje broja investitora na području naše županije u proteklih deset godina, s više od 2.500 investitora u 2009. na 1.300 u 2018. godini, te iskorištenost EU fondova, rekao je predsjednik HGK – ŽK Split, Joze Tomaš.

Naime, s obzirom na iskorištenost EU fondova u 2017. i 2018. godini, iznos ugovorenih sredstava u tom razdoblju u Splitsko-dalmatinskoj županiji bio je 1,7 milijardi kuna čime je ona zauzela 7. mjesto među svim hrvatskim županijama. Međutim, prema kriteriju vrijednosti ugovorenih EU sredstava po stanovniku, koji je važan za procjenu uspješnosti korištenja fondova i njihova doprinosa gospodarskom rastu, Splitsko-dalmatinska županija se nalazi na posljednjem mjestu, sa svega 3.673 kune po stanovniku.

Upravo kako bi se dublje sagledalo pitanje važnosti i iskorištenosti EU fondova, v.d. ravnatelj Javne ustanove RERA S.D. Jozo Sarač je prezentirao značaj EU fondova za gospodarski i društveni razvoj Splitsko-dalmatinske županije.

- Moramo biti bolji jer imamo veliki prostor za napredak i u javnom i u realnom sektoru. Javni sektor se u posljednje vrijeme budi, tako da će nakon nekih već ugovorenih velikih infrastrukturnih projekata pokazatelji u Splitsko-dalmatinskoj županiji biti puno bolji, istaknuo je Sarač. 

Sjednicom u Brelima HGK – Županijska komora Split je nastavila s praksom održavanja sjednica Gospodarskog vijeća u prostorima članica Vijeća, što je prilika i samim članicama za predstavljanje poslovanja i poslovnih uspjeha. Tako je i u ime domaćina sjednice, izvršni direktor Hotela Brela d.d, Paško Bolanča predstavio važnije projekte i investicije Blue Sun grupe.

Zaključak sa sjednice je da će Gospodarsko vijeće, koje okuplja predstavnike najznačajnijih županijskih tvrtki iz različitih djelatnosti te predstavlja više od 14.500 poslovnih subjekata, u dogledno vrijeme izraditi i mjerodavnim institucijama uputiti prijedlog sa smjernicama za olakšavanje poslovanja i unapređenje županijskog gospodarstva.
hr Fri Jul 12 2019 17:29:18 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d28544c29111c8e018b4631/80

Kako se kreću cijene zlata?: Kilogram zlata vrijedi čak 300.000 kn!?

Kada je u pitanju kretanje cijene, zlato je vrlo neobičan metal. Cijena mu u pravilu raste u situacijama kada cijena npr. željeza i bakra pada, a kad cijena industrijskih metala raste, često se događa da cijena zlata pada. Razlog je status zlata kao “metalnog novca” i sigurnog utočišta u nesigurnim vremenima.

Kad investitori na financijskim tržištima, bankari i svjetske elite zaključe da dolazi recesija, znaju da je samo pitanje vremena kad će centralne banke početi namjerno rušiti kamatne stope kako bi potaknule zaduživanje, potrošnju i investicije. To je super za one koji se zadužuju, ali nije dobro za one koji svoju životnu ušteđevinu drže u obliku oročene štednje u bankama. Naime, kad krene ciklus rušenja kamatnih stopa, padaju i kamatne stope na štednju, stoga ona postaje vrlo neisplativa investicija. Upravo to se dogodilo za vrijeme velike financijske krize koja je počela 2008. godine.

Danas su kamatne stope na oročenu štednju u Hrvatskoj na najnižoj razini u povijesti, a s obzirom na globalne trendove, mogle bi dodatno pasti. Naime, u posljednjih nekoliko mjeseci su sve najvažnije centralne banke na svijetu najavile rušenje kamatnih stopa, a to će se nužno preslikati i na hrvatsko financijsko tržište. 

Budući da u krizama raste rizik bankrota banaka pa čak i država (sjetite se Grčke!), mnogi mudri investitori na početku krize podižu novac s računa u bankama i kupuju zlato – najčešće u obliku investicijskih zlatnih poluga. Upravo ta pojačana potražnja za zlatom na početku kriza dovodi do porasta cijene žutog plemenitog metala. Investiranje u zlato zbog toga u krizama ima nekoliko prednosti u odnosu na oročenu štednju:

Cijena zlata u krizama raste, dok kamatne stope na štednju padaju. Vlasnici zlatnih poluga ne moraju brinuti o stabilnosti banaka ili države. Za razliku od oročene štednje, investicijsko zlato je oslobođeno svih poreza.

S obzirom na negativne trendove u globalnom gospodarstvu, povijest se po ko zna koji puta ponavlja i cijena zlata zbog gore navedenih razloga ponovno počinje rasti. 

Cijena investicijske poluge od 1 kg se prošlo ljeto kretala u rasponu od 240.000 do 250.000 kn, a prije nekoliko dana je dosegnula čak 300.000 kn. No, to ne znači da je zlato sada skupo!

Na početku zadnje krize (od 2007. do 2011. godine) cijena zlata je porasla 200%, a porast od prošlog ljeta iznosi približno 20%. Ako bi se za vrijeme nadolazeće recesije ponovio postotni porast od prije desetak godina, cijena zlata bi skočila na čak 750.000 kn.

Analitičari Banke Zlata smatraju da tako veliki porast nije realno očekivati. Kriza koja dolazi će vjerojatno biti mnogo blaža i kraća od velike financijske krize. No čak i manja recesija bi dovela do umjerenog porasta cijene žutog plemenitog metaka. Sasvim je moguće da će u idućih dvije do tri godine cijena zlata porasti dodatnih 20-30%, a u takvom scenariju bi kilogram investicijskog zlata koštao 350-400 tisuća kn. Dakle, ako se ostvare prognoze sve većeg broja ekonomista i analitičara, ulaganje u zlato je i dalje isplativo.


hr Fri Jul 12 2019 12:32:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cdc419529111c74898b45b1/80
Foto: Pixabay

Broj turista veći za 6 posto u odnosu na lani: Napopularnije destinacije Dubrovnik, Rovinj i Zagreb

Zabilježeno je 6,88 milijuna turističkih dolazaka te 26,26 milijuna noćenja

Tijekom prvog polugodišta 2019. godine bilježimo pozitivan rezultat turističkog prometa, u usporedbi s istim razdobljem lani.

Zabilježeno je 6,88 milijuna turističkih dolazaka te 26,26 milijuna noćenja.

''To je vidljiv rast turističkog prometa od 6 posto i noćenja od 3 posto", rekao je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Na dan 30. lipnja Hrvatska je raspolagala s 1,18 milijuna kreveta u komercijalnim smještajnim kapacitetima. U odnosu na isti dan lani riječ je o rastu volumena smještajne ponude od 4.02 posto (otprilike 47.000 novih kreveta), piše Vijesti.hr

Najveći rast bilježi obiteljski smještaj, a potom objekti ''druge vrste – skupina kampovi'' koji su po prirodi usluge srodni obiteljskom smještaju – apartmani, sobe, kuće za odmor – u vlasništvu pravnih, a ne fizičkih osoba.

Zanimljivo je kako je Hrvatska u samo tri godine tj. u razdoblju od 2016. do 2019. tržištu ponudila gotovo 165.000 novih komercijalnih turističkih kreveta (+16,2 posto). Pretežitim dijelom, rast se odnosi na objekte koji spadaju u kategoriju ''obiteljski smještaj'' (+127.609 kreveta) te druge vrste skupine kampovi (+26.450 kreveta).

Dubrovnik, Rovinj i Zagreb vodeće su destinacije u dosadašnjem dijelu sezone prema ukupnom prometu mjerenom noćenjima. Dubrovnik, Zagreb i Poreč zabilježili su najviše hotelskih noćenja. Dubrovnik je vodeća destinacija obiteljskog smještaja, ispred Splita i Zagreba. Kad je riječ o kampingu, vodeći je Rovinj, ispred Tara i Funtane.

Osobito dobar rezultat ostvaren je na dalekim tržištima ( top 3 čine SAD, Južna Koreja i Australija), koja pružaju sve značajniji doprinos ukupnim turističkim ostvarenjima Hrvatske. Daleka tržišta su tijekom prvog polugosišta ukupnom prometu stranih turista doprinijela s udjelom od gotovo 20 posto u dolascima te 10 posto u noćenjima uz stopu rasta veću od nacionalnog prosjeka (+14 posto u dolascima i noćenjima).

Za dobar rezultat najzaslužnija je Njemačko tržište, čiji postotak u ukupnom turističkom tržištu Hrvatske iznosi 21 posto, dok su na drugom mjestu u udjelu domaći turisti. Njemačka nam je, dakle, i dalje ključno turističko tržište.

"Na većini ključnih tržišta Europe bilježimo pozitivne trendove, što pokazuje našu stabilnu globalnu turističku poziciju", naglasio je Staničić.

Ministar Gari Capelli ponovio je brojke dobrih rezultata.

"Ne želimo rast od 15 posto. Želimo sačuvati prostor. Želimo prihode od 15 milijardi godišnje prema strategiji, a mi smo stali na otprilike 12 milijardi", naglasio je ministar Capelli.

To znači da ne želimo zapravo više turista, već više noćenja, pojasnio je Capelli.

Na pitanje novinara o kontroli pretjerane apartmanizacije i mogućeg primoranog snižavanja cijena, ministar odgovara kako je to problem nedostatka podizanja kvalitetesmještaja. Rekao je da Hrvatskoj turističkoj ponudi fali smjštaj od četiri i pet zvjezdica.

"Drugo je tržite. Mi ne možemo utjecati na tržište i kontrolirati ga državnim intervencijama", dodao je Capelli.

"Oni koji ne mogu uspjeti, neće se više baviti s tim", rekao je ministar. Dodao je kako će se za širenje kapaciteta brinuti prema zakonu lokalna uprava koja će širenje raditi prema kvaliteti smještajne ponude, odnosno onog sadržaja koji će imati četiri ili pet zvjezdica.

Na pitanje o srpanjskoj rupi, ministar kaže da nije zabilježena srpanjska rupa dosad u srpnju.

hr Tue Jul 09 2019 18:11:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .